hát menni megy, de valami érdekes dolog készül, mert ha 1-est szúrok, tolatni kezd, balra kormánynál bedől balra, kézifékre pedig elemeli az orrát, majd behúzza a futóművet... lehet, újratárgyalhatnád Jenővel, mit is csinál rajta :DD
Peugeot 1.4 8 szelep(KFW) 2003-as benzin gázos autóval van problémám. A hiba jelenség a következő. A motor erőteljesebb fékezés hatására megálláskor nem áll be alapjáratra hanem leáll. Azonnal be lehet indítani,van alapjárat és megy tovább,de egy újabb erősebb fékezéskor ismét leáll. Hidegen (kb 70fokig) ez úgy működik,hogy ha fékezek és amikor a fordulatszám mérő 1000 környékén jár a kuplungot kinyomom és picit növelem a fékerőt azonnal leáll. Mivel 70 fokos motornál már gázüzemben működik elsőként arra gyanakodtam,hogy rosszul van beállítva,de fix benzin üzemben használva is jelentkezik a hiba,tehát nem üzemanyag függő.
A fent leírt fékezési eljárással 10-ből 10-szer leáll a motor.
Ha óvatosan fékezek nincs semmi baj. Eleinte arra gondoltam,hogy a fékrásegítő membránja lehet sérült és amikor erősebben fékezek úgy deformálódik hogy átenged és fals levegőt szív a motor,de amint eléri az motor a 90 fokot nem tudom előidézni a hibát. Fojtószelep ház ki van takarítva, MAP szenzor speciális tisztító spray-vel ki van takarítva, alapjárati szabályzó szelep új van benne.
Mivel nem szeretném találomra kicserélni az összes alkatrészt ami kapcsolatba hozható a jelenséggel tanácsot szeretnék kérni mi lehet a gond szerintetek.
A múltkor ez a kis biszbasz állított meg az M7-esen, emiatt tört el Őrmi vonószeme, emiatt kellett a fél autót lebontani, emiatt lett nyakig szutyok Zoli mester:
Nos, elérkezett az idő: tíz éves a járgányom, bennevan majdnem 240.000 km, tehát azhogy kell, két nappal ezelőtt elkezdtük a nagyrevíziót a tiszasasi paradicsomban. De ha már lúd, legyen kövér alapon, és mert a kíváncsiság és a félelem is hajt, úgy döntünk, hogy utánajárunk annak a problémának, amit még orfűn fedeztünk fel (ki tudja hány évvel ezelőtt), nevezetesen, hogy van egy henger, amiben a befecskendezést annyira korrigálja a motorvezérlő, hogy az érték a max. szinten ki van akadva, akár alapjárat, akár padlógáz, bárhogy. Emlékeztető: ezzel Novoth Tibort is megjárta az autó, aki megállapította, hogy az egyik hengerben amint eléri az üzemi hőfokot, a kompresszió 70%-ra esik. Ha picit hűl, akkor 94%-ra felugrik, de pár 1 percet, és újra le 70%-ra. Vélemény: szét kell bontani, addig biztosat nem lehet mondani. Na, azóta eltelt jópár év, meg 140.000 km, itt volna végre az ideje, hogy utánajárjunk, mi a fene zajlik a motor belsejében. Jenőt a kíváncsiság hajtja, engem meg mostmár a para, nehogy otthagyjon a járgány valahol :)
Az élmény, ahogy nekikezdünk a jól ismert alkatrészek kiszedésének, szinte már sietünk, annyira rutin még nekem is, aztán már látjuk, hogy ez bizony hosszú lesz, még sehol a vége... ezért aztán erőgyűjtés, roppan a csirkecsont, szisszen a búzasör (mesternek is kedvence!), aztán gomolygó szúnyogfelhőben támasztom le egymás után a kiszerelt alkatrészeket a padlóra, mindezt éjfél körül, nos, ez az élmény földöntúli. :) Aztán Jenő mester még vagy két órán keresztül szereli le az emeleteket a motorról, közben én futok egy "teszkört" egy bizonyos eléggé ismerős, az udvaron álldogáló kék rhr sw-vel (köszi tewe :D), hogy Jenő bátyjától elhozzak egy tartály szénsavat a hegesztőhöz, mert ahogy Zoliéban, úgy az enyémben is van két csavar, ami nem jön ki máshogy, csak ráhegesztve egy toldalékot.
Aztán kiülünk a verandára, és még vagy másfél órán át taglaljuk az élet folyását, végül észbekapunk, hogy mindjárt hajnal... Sajnos a végső állapotról már nem csináltam fotókat, mert a szúnyogok 2 perc alatt kiették a kezemből a telefont másnap reggel, de picit siralmas a látvány, ahogy ott áll a műhelyben, teljesen kibelezve :( Közben megállapítjuk, hogy a 240e km-es turbóm tökéletes, a hengerfalakon nincs vállasodás, a dugattyúk nem kopottak, még látszanak a gyári megmunkálás nyomai, és a szelepeken sem látni semmi problémát. Ezzel viszont egyelőre az is távolabb került, hogy rájöjjünk, mi okozza a befecskendezési gondot (aminek látható jelei vannak a dogattyúk tetején). Hétvégén megy a hengerfej javításra Kisbérre, mi meg renélhetőleg addig is okosodunk.
Köszi Jena, újra! Leírhatatlan az alaposság, pontosság, gondosság. Mindenkinek példamutató!
1.6hdi 307sw Ha mindennap használom elsőre beindul,ketyeg rendesen,de ha áll az autó 2-3 napot és beindítom akkor kb jár 3-4 másodpercet és leáll utána kb a negyedik,ötödik indításra indul csak be.Valakinek volt hasonló problémája?
Sajnos nem fért az időbe. Partvonalról nehéz középre, vagy a túlsó végre jutni, mostanában minden háttérbe szorítja az én elképzeléseimet, de a gyerekek az elsők. Ott szerettem volna lenni...:)
Sziasztok. Kérdésem a következő lenne. Van egy 307 es 1.4 es 8 szelepes 55kwos 2002es autónk.... A hiba a köv. Folyamatosan gyengűl, egyenes úton max 110, lát 1 kis dombot 90, majd 80.....3szerelőnél járt, mindent jónak találtak rajta az ac pumpától a befecskendezőig, az összes érzékelő jó, lambdaszonda jó értéket mutat, katalizátor nincs szétégve, tiszta....szelephézag frissen beállítva, szelepek tiszták,csonkokban lerakódás nincs, kompresszió a gyári értéken. Vezérlés lecserélve,(jelen van), gyújtótrafó, gyertya új... szűrők, stb.... új kipufogódob, hátha,hátha.....ac 3,6 bart nyom, injektorfejek jók....S.O.S. mi lehet a baj? Válaszotokat előre is köszönöm...