A vezetőülés alatt van egy csatlakozó. Azt kellene megpiszkálni, befújni kontaktsprével. Az szokott ilyen hibát generálni.
Gyerekülés felismerés van a clióban vagy thaliaban? A clioban van egy érzékelő az első ülés pozicióját érzékeli, hogy mennyire feszítse az övet. Tudtommal a thaliában nincs, de meg kell nézni , az ülés kézifék felöli részén kellene lennie.
Üdv. Segítséget szeretnék kérni. 2001 1.4 16v thlian világít a légzsák visszajelző. A számítógép szerint kifeküdt a légzsákvezérlő, vettem bele másikat, (kettőt is!) Mindkét vezérlőegység hibát jelez
(gyermekülés felismerés) Az autóvillamossági szerelő szerint cliobol való a vezárlő, pedig a bontós letette a nagy esküt hogy táliából származik. Volt már valakinek ilyen jellegű problémája? Esetleg ötlet?
Igen, így ez azért más mint túlfutni pár hónappal az 5 évet vagy pár km-el a 120000 km-t.
Ismeretlen előéletnél illik rögtön cserélni a vezérlés összes alkatrészét (szíj, vízpumpa, szíjfeszítő, vezetőgörgő) és akkor nyugodtabb az ember mert pontosan tudja később a valós futásteljesítményét és korát az alkatrészeknek.
Ez az eset még elözö off automnál történt, használtan vettem, nagyon sok km-rel és fogalmam sem volt róla, hogy ezt illik cserélni. Hollandiából jött mint volt bérauto, itt ment vagy százezret és még én is hajtottam egy ideig. Szóval okkal szakadt el. Nem tudhato mennyi volt benne.
Nagyon olcsó se biztos hoy tuti. Nekem skf márkával van rossz tapasztalatom. Három ezer volt az autóban szijcsere óta. Motortartó gumibak csere miatt véletlenül rápillantást nyertem a szijra. Katasztrófa! a szij egyharmada hiányzott, a motor belseje felé haladt. Szettben lett cserélve. Vettem másik szettet, jó drágán. Csere után ellenőrzés nem árthat.
Sikerült szerezni a bontóból hangszórókat. 500 Ft/db áron. Szerintem megérte.
Éppen akkor toltak be egy 1,5 Dci-is thaliát, abban még volt hangszóró, minden más autóból hiányzott.
IPV rendszámú kék autó, hibátlan karosszéria, új gumik a kerekeken, dísztárcsa, minden jól nézett ki rajta, de kiderült, hogy nincs benne motor, mert megolvadt egy dugattyú benne.
Nekem nincs 1hónapja (37ekm-nél) hogy le lett cserélve a gyári vezérlés a 2004-es 1.4 8v-n és elég szépen meg volt repedezve a szíj. (első tulajtól vettem 34ekm-el)
Vettem után gyártott vízpumpát is de a szerelő azt mondta hogy benne hagyta gyárit mert hibátlan és az még lehet most is többet fog bírni mint a után gyártott, szóval azt majd legközelebb.
Nem fogom én se napra pontosan lecserélni, de nem fogok sokat várni ha lejár az 5év mert nem olyan nagyon sok pénz ez a vezérlés. Sőt, nagyon olcsó, nem éri meg ezzel spórolni!
Mikor megjavították akkor kivizsgálták, hogy miért szakadt el a szíj vagy csak felújították a motort ?
Egy szíj szakadásának szinte mindig valami más oka van mint a szíjjal való probléma. (persze egy 15 éves szíj azért már más tészta lehet) Beálló vízpumpa, beálló vagy félrehordó vezető görgő, feszítőgörgő. Több esetben a segédszíj szakadás okozott később vagy azonnali vezérszíj problémát. Te szólt már eset tervezési problémáról is és ott sem a szíj volt a bűnös.
Ismerek olyan OFF autót amiben igaz hogy 5xxxx km van és 13 éves, de még az eredeti vezérszíj van benne. És városi kocsi, a városon kívüli 25 km az már hosszú táv nekik :)
De senkit se le, se rá nem akarok beszélni, hogy átlépje a megadott gyári intervallumokat !
Nekem szakadt már el vezérműszíjam és nagyon irigyellek hogy ki tudtad várni a 110 ezer km-t az első cserével. Egy vezérműszíjszakadáskor elmegy minden, szelepek vezérműtengely, még esetleg a hengerfely is cserélendő lesz. Nem beszélve arról hogy a szelepek belevernek a dugattyúkba rámehet a hajtókar is.
Az, hogy a szij milyen állapotban van jelentősen függ attól, hogy a megtett távot milyen körülmények alatt tetted meg. Dugóban araszolva nagyrészt, vagy autópályán hosszú szakaszokon 4.-ben 5.-ben. Inkább főtengelyfordulatra kéne ezt tervezni de sajnos erre nincs mérőszköz így csak saccolni lehet.
Ennélfogva hogy a Horvátországi kirándulás hogy végződik ember meg nem mondja csak találgatás alapján. Én biztos kicseréltetném...
Tudod mennyit írnak km és év időtartamra. Nekem a gyári vezérlésembe volt 82000 km és 7 év mikor lecseréltettem. (Megane MII dci.) Semmi nem látszódott rajta, hogy bizony 2 évvel tovább ment mint a gyári ajánlás. Gyárilag Gates bordásszíj volt rajta és újra azt kapott csak nem a márkaszervizből.
Most sem fogok rezonálni azon ha a megadott km közelében sem leszek, hogy akkor rohanjak napra pontosan lecserélni az 5 év lejártakor.
De ez az én történetem, és nem tanács :) Neked kell dönteni.
Köszi a korábbi kérdésre a válaszokat, utánanézek.
Most vezérlés cserével kapcsolatban kérdeznék:
2011. márciusban volt cserélve, 110e km-nél Renault márkaszervízben. Most 183e km van a kocsiban, jövő héten mennénk vele Horvátországba.
Vezérlés csere sajnos addig nem jön össze több okból, ha 2-3 hónap múlva, még 80e futott km előtt (190e km óraállás előtt) kicseréltetem az jó még úgy szerintetek?
Az egyik a betáp része az üzemanyag szűrőtől megy a szivattyúra, a másik a visszatérő ami a szivattyútól megy rá az üzemanyagszűrőre. A korrekt ára 10 ezer forint alatti ára gondoltam!!!!
(Facebook csoportban keresik, ha valakinek lenne, jelezze kérem, köszönöm!)