Hát én öreg vagyok már ehhez! Fiatalabb koromban én még láttam olyan, igaz hajó motort, amin a szabadon lévő himbák mozgásán szépen le lehetett követni a szelepvezérlést! A fordulat percenként 400 volt!
:)))
Egy még öregebb autószerelő mesélte nekem, hogy ő 8.000 km-enként cseréli az 1,3-as ignisében az olajat, a legolcsóbbat veszi meg a tecsóban, a számlákat elteszi, és ha baj lenne bepereli a kereskedőt!
Ezek szerint igaza volt, a 30.000 Km-es olajcsere peródusok szimpla hazugságok az autógyárak részéről, a vevő becsapása, megkárosítása! :(
Sajnos a WagonR DDiS esetén a szelepek elkormolódása egyáltalán nem ismeretlen jelenség. Meg mindenféle más bajok is jelentkenek idővel, EGR szelep, légtömegmérő, stb. Érdemes rá odafigyelni, és amikor kezdenek jelentkezni a gondok (pl nyomnád és nem megy, indítanád, de nem nagyon akaródzik neki) akkor nem szabad sajnálni a pénzt a karbantartásra, ami egyébént néhány 20-asból is megoldható, bár a márkaszervíz azzal akarja kezdeni ha rákérdezel, hogy EGR, meg kii kell szerelni a motort, hengerfej, blablabla.
Nálunk is voltak jelek, aztán jelnetős javulás (motor tisztító adalék + autópálya), aztán kb 2 hete a motor nem akart többet beindulni...
Mivel éppen aznapra volt megbeszélve az olajcsere meg egyéb időszaki karbantartásos dolgok, úgyis kellett menni (behúzáésra szerencsére simán idult a motor), azonnal neki is láttak. Több mint egy hetet volt az autó a szerelőnél mindenféle diag ami kell, komoly meglepetést az üzemanyag nyomás lassú felépülése, és a motor leállítása után azonnali eltűnése jelentett. Ezért aztán nagy nyomású szivattyú, porlasztócsúcsok, komplett üzemanyag rendszer ellenőrzés, stbstb, szerencsére nem volt nagy gond semmivel. Tisztítva lettek a porlasztócsúcsok, a légtömegmérő, plusz megcsinálták az aktuális dolgokat is, mint olajcsere, szűrők, fékbeték, tártcsák, dobok, világításkapcsoló, mittudomén, szóval rendbe rakták rendesen az öreglányt.
Csak éppen ez után még mindig nem indult rendesen - a szerelő szerint. De legalább már elindult.
Aztán jött az akku csere is, mert bár minden paramétere jó volt, az indítómotor mégis lassan forgatott, és amúgy is még az akku a gyári volt, több mint 9 éves, ideje volt cserélni. Vettem bele egy kicsit erősebb, nagyobb indítóáramú Vartát. Öröm és boldogság, ha nem is úgy indul mint egy (PD/CR ) TDI, de magához képest pöccre megy az indítás.
Komolyan előnyére változott az autó. Van rendes alapjárat (soha sem volt!), sokkal jobb a motor hangja, hideg motornál sincs torpanás gázadásra, egészen más élmény lett vezetni.
Döndödömke, hagy már abba ezt a hülyeséget, légy szíves! Használt autót ÁLLAPOTRA veszünk, nem évjáratra! Amúgy a wagonnal csak yól jársz, és nem csak te, hanem mindenki! Csuda egy elnyűhetetlen autó! :)))
Ó, köszi! Akkor van olyan évjárat, amelyet nem szabad megvenni? Vagy mondjuk a 2001-2004 közötti időszakból melyiket érdemes a leginkább? És hány km-ig szabad? (Mennyire jellemző, hogy nem a valós megtett km-rel hirdetik?)
"...a nagy szelepösszenyitások miatt a szívószelep akkor is nyitva van még, amikor az égés megindul, a szegényebb benzin-levegő keverékes égésben a lángfront lassabban terjed, és a szerkezeti részek jobban melegednek. Az EGR által visszavezetett kipufogógázokban a korom kirakódik a forró szelepre. A rövid ideig a szelepüléken ülő szelep a vékony tömítőgalléron alig tud hőt átadni a hengerfejnek, egyre forróbb, és jobban rakódik korommal. Már az összenyitáskor, a befecskendezés pillanatában is érhet tüzelőanyag a szelephez, ekkor az párologva néhány csapadékot otthagy a tányéron, vagy a száron. Ez aztán a korom rárakódását gyorsítva tovább rontja a helyzetet."
Sziasztok! Válto ügyben érdeklödnék egyik ismerösömnek most kellet javitani (hangos lett majd 5-töl viszafelé elkezdte kidobálni a sebeségeket nem tudni hány kilométer van az autoban ) utána olvastam egy kicsit az 1,3 motoru wagonoknak gond lehet a váltojával valakinek volt ilyen gondja? ha igen hány kilométer után?
Én speciel 2001-óta Wagonozok, jelenleg is van egy 2001-es autó a családban, azonkívül klub alapító is vagyok, tehát szerényem írom, hogy láttam már közelről Wagon R + t. Van egy olyan furcsa érzésem, hogy Téged valaki piszkosul át akar verni.
Mindegyik évjáratnak/felszereltségi foknak ismerjük (az itt fórumozók nagy része) az előnyeit, a gyengéit.
Amit leírtál, így, kategorikusan kijelenteni szamárság, legalábbis itt, ebben a fórumban.
kész vagyunk szerintem nagyon jo lett a folia skyfol shark hp nagyon profin dolgoznak vásárhelyen 8:30 kor kezdték 10:10 körül kész voltak a legsötétebbet rakattam olyan lett mint Tomié ja és a 20000-be a szélvédö csik is benne volt ugyanez halason 30000+áfa nem értem?
megkaptam az ajánlatokat halas 30000+áfa +3000+áfa szélvédö csik szeged 28000 vásárhely 20000 a folia skyfol a cimeket Tomi linkje alapján hivtam holnap 8:30-ra megyek remélem jo lesz 3-4 ora alatt rakják fel b oszloptol körbe + szélvédö csik