Kontakthiba, de nem a steckernél. Az előző tulaj által - immobiliser célzattal - beépített gagyi kapcsoló okozta, ami a jelek szerint a rail szenzor jelvezetékét szakítja meg.
A kapcsolóról tudtam, csak épp arról nem hogy mit szakít meg. A vásárlás óta nem piszkáltam, nem okozott gondot...
Most, hogy leállogatott, próba cseresznye alapon megmozgattam, a hibajelenség elmúlt, MIL pár indítás után elaludt...
Hibakód törlés után a kapcsolót kikapcsolva, indítózásra a P0193-at szépen vissza is írta...
Mit vársz ettől az oktatástól,mikor szakközép iskolába a harmadikosoknak műhely gyakorlat van,ami abba merül ki a tanár szedi szét a bemutatni kivánt egységet,a tanuló nem nyúlhat hozzá.
Erre megjelenik egy hölgy,és közli harmadikosoknak táncóra,mert a szalagavatóra megkell tanuljanak táncolni ami a negyedikeseknek lesz.
A mi időnkbe ha nem is volt nagy technika,volt az ELKON,nagy műhely műszer meg a benzines,és a dizel mérő táskák,stroboszkópok,azokat legalább megtanitoták,hogyan kell kezelni,értelmezni:))
Most ott van a szekrénybe a csili-vili KTS,Launch a legújabb érintőképernyős,MEGA MACS,Tech-2,és a vicc a tanárok se tudják hogy működnek,alap szinten betudják kapcsolni,de értelmezni nem tudják,ezt azért tudom mert saját maszek melójuknál szóltak menjek ki segiteni diagolni,én se vagyok egy nagy guru de ha már nekem szólnak az elég elkeseritő:)))
Igaz régen volt a mondás Aki nem tudja az tanitja,aki tudja az csinálja:)
Opel Corsa C ügyben kérném a segítségeteket (1000 köbcentis, háromhengeres).
Ma egy autókereskedésben nézegettem egy 1000 köbcentis, 3 hengeres Corsát. 130000km van benne. Ausztrából hozták, vezetett szervízkönyv, tehát valós kilométer. Az autó gyakorlatilag tip-top.
Beindítás után kissé sprődnek, talán kissé dieselesnak hallottam a motor hangját. Azt mondta a pasi, hogy a háromhengeresek beindítás után ilyenek. Kb. 2-3 perc múlva tényleg csendesebb lett a motor hangja.
Beindítás után az első másodpercekben megszagoltam a kipufogógászt, és "fincsi" volt. Semmi füst, semmi bűz. Úgy kellet szemmel megkeresnem, hogy merre pöfög a röfögője, hogy szagmintát tudjak venni.
Az lenne a kérdésem, hogy a háromhengeres Corsák motorjának a hangja beindítás után egy kis ideig a pítusra vonatkozóan egy kicsit sprődek? Ez így ok?
A Hall elemnél nyitott kollektoros kimenetnek hívják.
A vezérlőben van egy felhúzó ellenállás amit maga a szenzor testre kapcsolgat vagyis kell neki egy áramhatárolt pozitív betáp amit kapcsolgatni tud, ezt már lehet mérni.
A szkópot meg azért sem érdemes több helyen földelni, mert esetleg földhurok alakulhat ki ami zavarjeleket, zajt vihet be a mérésbe.
Nem értünk teljesen egyet. Mérnökök közt dolgozom, ugyanazt a munkát végzem, amit ők. Nem is rosszul. 9. éve. Kb. 20 főiskolás gyakornokot pesztráltam végig a tanulmányain, akik azóta már le is vizsgáztak. Egyet se vennék vissza magam mellé dolgozni. Idő és pénz hiányában én magam még nem fejeztem be a sulit. Az utóbbi 1-2 félévben megint tudtam folytatni. Szégyen, ami ott megy. Egy szó saját véleményed nem lehet. Csak azt szabad leírni, amit az adott begyöppösödött tanár kitalált, és lediktált. Se normális könyv, se normális tanterv, se időbeosztás. (többször előfordult, hogy 250 km-ről bementem órára, és akkor üzent a tanulmányistól a tanár, hogy akkor épp nem lesz óra...) Máskor 3 email, 2 telefonhívás, és többszöri személyes megbeszélés (szinte könyörgés) után sikerült elérni, hogy méltóztasson a tanár beírni az neptunba azt a nyavalyás jegyet, amit a vizsgán kaptam... Mintha nem is egy emberi faj lennénk mi hallgatók, és némelyik tanár, úgy lenéznek bennünket. Jó, nem mind, de 10-ből 9 tanár ilyen. Ha lenne más egyetem, ahol tuti nem ilyen a helyzet, és nem kellene vagy 140 kreditet átvinni jópénzért, akkor már rég átmentem volna máshová.
Az egyetem -szerintem!- gondolkodásmódot és probléma megoldó képességet tanít (legalábbis kellene). Minden más ezekkel a képességekkel megoldható. Lehet, ha elé raksz olyat amit még nem látott, egyből nem tudja majd a megoldást, de tudja, hogyan nézzen utána és főleg, hogy hol. Ráadásul egy jelenségből el tud jutni oda, hogy megértse mitől van, nemcsak mechanikusan csinálja.
A mai gyerekeket lehet szidni, de semmivel sem rosszabbak mint a mi időnkben csak mások. Régen a könyvárban 2 nap kellett, hogy valaminek utána járja, ma az interneten 2 perc. Ráadásul még a helyesírását is kijavítja annak akinek az érettségin ez gondot okozott :-P
Az oktatási rendszer tényleg sokat romlott, de aki elhivatott az most is megtanulja, TDK-zik, kutat, beleássa magát, akinek meg papír kell ( ilyenek régen is pont ugyanennyien voltak ) az a vizsgákon átpréseli magát és utána nemigen megy a szakma közelébe, mert értelmes helyekről percek alatt vágják ki.
És tudom, hogy mindenkinek - nekem is - van egy rémtörténete mérnökökről, technikusokról, szakmunkásokról, de ez olyan kis merítés statisztikailag, hogy ebből általánosítani szarvashiba lenne.
Az egyetemi képzést kb. 15 évnyi mérnöki munka után egész jól meg tudod ítélni. Addig egy feladatod van: a vizsgakövetelményeket teljesíteni - vagy abbahagyni. A seggnyalás nevű népi játék nem egyetemi sajátosság :(
Legutóbbi néhány vizsgán csak azok kaptak jó jegyet, akik durván puskáztak, és a könyvből, meg innen-onnan kimásolt szöveget írták. Voltunk néhányan, akik leírtuk, hogy hogyan is működik kint a műhelyben. Épp csak ki nem vágtak bennünket. Akik jó jegyet kaptak, halvány fogalmuk sincs a szakmáról. Egy dolgot tudnak. Nyalni a tanárnak, meg puskázni. A legtöbb tanárnak meg ez kell... Teljesen megcsömörlöttem az egész egyetemesditől, pedig már alig csak néhány vizsgám lenne vissza. Rohadt, pénzleső, korrupt banda az egész egyetem.
Rosszul érted,nem fikázom nézem le a mérnököket,sokat ismerek akik végig járták a létrát,valamikor inas ként kezdték,és tanultak tovább,nem szégyelnek beállni dolgozni is. De ismertem olyant is akivel úgy keveredtem ismeretségbe Opelon vezérműszijat cseréltek,és szerencsére csak 4 himbát törtek mikor beinditoták a motort,és úgy vontaták hozzám,volt pár ilyen is. Utána mielőtt nekiáltak volna házi barkácsolásnak inkább előte felhivnak azóta.De ismerek olyant is aki veri a mellét aztán mondták neki mutassa meg amit nagyon eltud magyarázni akkor csak kifogások vannak.Azokat tisztelem akik amit elmondanak azt megis tudják mutatni,vagy ha kérdez az ember tőlük valamit be ismerik ők se tudják,de veszik a fáradságot utána néznek,kérdeznek másoktól,nincsenek eltelve maguktól Ők Mérnök urak és lenézik a melósokat:)))
Azért volt még utána fizika szigorlat, meg áramlástan vizsga is. :P És az NME-n még az utolsó előtti félévben is ki lehetett végleg esni, olyanról meg sokról tudok aki az utolsót járta kétszer. Mondjuk aki nem adja le a diplomamunkáját időre az meg is érdemli. :)
A hülyeség nem mérnök specifikus :) A szerelhetőség meg szimplán arrafelé irányított, hogy minden biszbasszal menj a szakszervizbe, és az ott állomásozó - sokszor meglehetősen seggfej mentalitású - szerelő essen neki egy égő cseréjének. Ennek kapcsán meg az összes környező patent, lemezanya meg mittudomén mit hágjon széjjel.
Nem sok, mintegy 35 éves tapasztalat szólt belőlem.