...az megvan, de itt azt bogozgatjuk, hogy a tanár urak nem tudják, hogy mit is kéne tanítaniuk..."fiam, ha jön majd egy autó indulási gondokkal, akkor majd vidd el szerelőhöz, mert én elmondani sem tudom, hogy kéne megcsinálni":-DDDD
És ide most nem kérném az"ahhoz, hogy rántottát tudjak sütni, nem kell tudnom tojást tojni" jellegű kommenteket...
Egy rom az oktatási rendszer, onnantól kezdve, hogy nincs pályaalkalmassági vizsgálat a tanároknál, hogy egyáltalán alkalmasak-e tanítani, vége mindennek...
Magyar barátom Ausztriában egy Török szervizben beleakadt ebbe a problémába és keresi, hol a vezérlő, a diagnosztikája sem megy neki VCDS-sel, Autocom is elakad.... Többet nem tudok, nem nyílik az ajtó a drótok szerinte rendben vannak, belepróbálna egy cseredarabot, ha megtalálná, hol van. ( szerintem még kódolni is kelleni fog, de ez legyen az Ő baja. Minek vállal el olyat amiben több a mikrokontroller mint a vas ...)
Köszi a választ ,akkor megrendelem a szükséges tömítéseket és megpróbálom kicserélni.
Valószínüleg az alapjárati rángatás ezzel nem oldódik meg ,azt tovább kellesz nyomozni.
Rendelek 4 új gyertyát is ,mert kitudja azt is mikor cseréltek ,valamint lehet ,hogy rendelek egy tartalék gyujtótrafót is, mert azt is tipushibának mondták és lehet ,hogy valamelyik rossz ,azért van benne ez a finom rángatás ,vagyis inkább kihagyásnak mondanám.
A szervíz lámpa nem világít ,ezzel a kínai kütyüvel meg megpróbálok ránézni ,hátha mutat valamit.
Na most, mi a gond? Minden egyéb működik, azaz nem merült le a munkaakkuja, csak nem nyílik a csomagtér elektromosan? Ha igen, a csomagtérajtó átvezető kötegét néztétek, hogy nem szakadozott-e itt-ott??
"..a magas alapjáratra azt a választ kaptam ,hogy a műanyag szívósor alatt és a pillangószelepnél ki kell cserélni a tömítéseket ,valamint a pillangószelepet ki kéne takarítani ,mert az előző tulaj szerint az elmúlt 220 ezer km alatt nem volt takarítva."
Jól mondták, általában ez a bajuk. Nem nagy eset szétszedni, csak hátul körülményes hozzáférni a fojtószelepházhoz. Mielőtt szétszeded szerezd be a tömítéseket, mert a fojtószelep nagy gumigyűrűje időnként hiánycikk. Ha régóta így használják, akkor megeshet, hogy ki is verte a gumigyűrű helyét és akkor a gyári már nem tömít. Ilyenkor csinálni kell vastagabb gumigyűrűből megfelelő méretűt. (vagy cserélni az egészet)
Új tulajdonosa vagyok egy Renault Megane Classic 1.6 16v ,99-es évjárat (motorkód: k4m700) ezüst metál autónak.
A probléma vele ,hogy magas és sétálgat az alapjárat ,valamint alapjáraton finoman be-be rángat a motor olyan ,mintha égéskimaradás lenne egy pillanatra valamelyik hengerben.
Fordulaton ezt már nem érezni ,a motor erős és jól is fogyaszt.
Időnként ,főleg nagyobb melegben a magas alapjárat nagyon alacsonyra vált és indőnként le is fullad a motor.
Kezdetben nehezen indult ,de egy főtengely jeladó tisztítás és a csatlakozó pucolása után ez a hiba elmúlt.
Kérdezősködtem a hibákat illetően ,a magas alapjáratra azt a választ kaptam ,hogy a műanyag szívósor alatt és a pillangószelepnél ki kell cserélni a tömítéseket ,valamint a pillangószelepet ki kéne takarítani ,mert az előző tulaj szerint az elmúlt 220 ezer km alatt nem volt takarítva.
Nem vagyok autószerelő ,de a régi kis Citroen Ax-em dízel motorját magam szereltem ,hengerfejeztem stb.. igaz,hogy az egy faék motor ehhez képest.
Ez tanuló terrorizálás és a kétkezi munkára nevelés elég idejét múlt ideológia lett mára...
Az, hogy egyesek nem esnek neki az első kihívásnak amit eléjük dobnak, vagy nem köti le őket az alacsony szinten elsajátítható ismeretanyag még nem azt jelenti, hogy lusták és semmirekellők.
Nem mindenki gondolkodik egyformán, akkor sem ha egy szakra járnak és autójavítás közelébe keverednek.
A végzett diákok 1/3 része marad a szakmájában.
Én is voltam tanuló. Aki anno a műhelyt sepertette velem, most tanácsért jön és munkát hoz.
Amikor nekem lett tanulóm előre megegyeztünk, hogy nem fog a szakmában dolgozni és ha fedezem segít unix rendszerekben.
Programozó matematikus lett és külföldön él évi 60000 EUR-ból.
Hibát nem tudna keresni,se alkatrészt cserélni.
Mint ahogy az általad említett tanárok sem, de nincs is rá szükségük.
...autóvillamossági oktató bácsi iskolai gyakorlaton szétszedette velünk a skoda generátort, összeraktuk, feltettük padra, aszongya a csávó"na,most megnézzük, mit tud direkt gerjesztéssel, összekötjük a D+-ot a DF-fel, és elindítjuk a padot",mondom neki,hogy én 30-ról gerjeszteném, mert ha esetleg rejtett menetzárlatos a forgórész,rögtön elszáll a segéddiódahíd, rámnéz, aztmondja"tényleg"...
...másik autóvillamossági ismeretet tanító bácsi elhozta a saját(!) autóját a céghez, ahol dolgoztam,indulási problémákkal(1,3D Uno), hogy kéne bele aksi.Vizsgálat után mondom főnöknek, hogy még ezer más baja is van, aszongya nem baj, először teszünk bele egyet.Sétálok kifele az aksival a kezemben, félfüllel hallom, mikor az oktató kérdi,"a gyerek ki tudja cserélni az akkumulátort?", válasz rá főnöktől:" a gyerek az autót is meg tudja csinálni, ha akarja", tanár bácsi paff lett:-DD
Kecskeméten a Gáspár középsuliban a 90-es évek végén már volt komplett EDC rendszerük villanymotoros/ frekiváltós hajtással, szemléltető táblára kirakva, kíváncsi volnék, beindították-e valaha is...
"Nincs olyan eszköz, melyhez az ember ne folyamodna, hogy megmeneküljön a gondolkodás fáradalmaitól" Thomas Alva Edison
szerinted mit lehet vele kisérletezni? milyen arányban kell elkeverni a mulccsal hogy briketté lehessen préselni? vagy hány fokra kell felmelegíteni hogy az égőfej elporlassza?
milyen kisérlet az ahol egyből nagytételben állnak neki?
üdv urak fáradt motor olaj érdekelne kisérletezésre nagyobb tételben ingyen vagy olcsón leginkább pest megyében érdekelne szállítást kannázást hordózást megoldom vagy csere "edényt" biztosítok irjatok chris_k1@vipmail.hu előre is köszi
Kontakthiba, de nem a steckernél. Az előző tulaj által - immobiliser célzattal - beépített gagyi kapcsoló okozta, ami a jelek szerint a rail szenzor jelvezetékét szakítja meg.
A kapcsolóról tudtam, csak épp arról nem hogy mit szakít meg. A vásárlás óta nem piszkáltam, nem okozott gondot...
Most, hogy leállogatott, próba cseresznye alapon megmozgattam, a hibajelenség elmúlt, MIL pár indítás után elaludt...
Hibakód törlés után a kapcsolót kikapcsolva, indítózásra a P0193-at szépen vissza is írta...