Üdv. Buborék ?... Az átlátszó ,vékony csőben először létrehoztam egy 'szintet' , utána még vékony filctollal is megjelöltem ! :) ...És utána erős lesés !! Na én így többször ellenőriztem ,..hajszálra ugyanaz az érték mindig. :) A kézigáz csutkára !
Attyus77! Ugye Te ellenőrizted az előtöltést kapilláris csővel? Kérdezném, hogy mikor figyelted a buborék megmozdulását akkor az adagoló gázkarja padlóig volt húzva?
Nem az enyém, de amúgy ugyanez:-) 4 gerendelyes, gyárilag 13 késes. Én 11 késsel vettem, de abból leugrott 2. Az enyémet megkínozták kissé. A vázat elgörbítették a felakasztási helyen, de vki sínbe rakta. Ugyanez a vadállat a rögtörő kapcsolódási helyét(a vázhoz) is megrogyasztotta. Az még reparálásra vár, mert most kicsit ferdén oldalazva jön a gép után:-) A gyári súlyok elé még akasztottam pár kilót, hogy óvatosan lehessen vele közlekedni. A hidraulika felakasztási szerekezetet is kell használni, mert kikészíti a munkahengert:-)
Igyekszek! :) de majd tavasszal teszek róla képet! ugy is friss festést és motorházat kap! :) meg ujra kötöm az elektronikát mert az index nem szereti a biztosítékot!:D vagyis szereti mert mindig megeszi! :D
Sziasztok! Szabi! Bocs, hogy csak így megkésve de nagyon köszönöm az e-mailt, leginkább a tartalmát. Eddig semmi tapasztalatom nincs, úgyhogy hasznát fogom venni.
Minenkinek köszönöma jo kívánságokat! majd a tavassal nekiállok és kipofozgatom egy kicsit kivűről is! :) Az adagolója elvileg jól van beállítva mert leég keveset kajázott ezen a hosszú utón és nincs is elvéve tőle mert a nagy tárcsát elég szépen húzta! A gázpedált majd kibütykölöm valahogy! :)
Kompresszor kikapcsolt volt. Szelephézag 0,3 -ra állítva hideg motornál . :) Nekem tetszik a hangja . :) ..Nem új gép ,..ahhoz képest jó,..olajnyomás 3 bár körüli , vizet nem forralja,..sőt fel sem melegszik rendesen. (Fél hűtőt betakartam kartonnal és így is csak 60'. :( Jut eszembe ; üzemmeleg (60') motornál néztem az olajhűtőt ,és épphogy langyított ,inkább hideg volt. Hozzászólás ?
Sajnos most az első tele nálam a trakinak, hogy koszosan van letéve, mert vártam jó időt, mert maradt egy kis szántani való. De ha a fagy kienged akkor sterimobozás következik gőzzel. Utána parafinolajjal átkenem.
ha nem tölt vissza a generátor, akkor azt hogyan lehet orvosolni?vadiuj gép..nem értek hozzá de valami 9- 10 voltot tölt vissza és a második biztosítékot csapta ki ami ott az elejében van..
:)) Na ez igazi üdvözlés !..Köszi ! ..(most dagad a mellem!)... A gépet lemostam slaggal még a fagyok előtt :)...Volt rajta agyagos sár bőven !...Tengerré változott az udvar .:)...(Már féltem hogy kifogy a kútból a víz ,és...és lelevegősödik a szivattyú.) :))
A traktort úgy hallgasd , hogy az előtöltés hajszál pontosan 26' . :) ...Leellenőriztem nyomócsődarabra húzott,vékony,átlátszó gumicsővel is(most nem jut eszembe a neve). :) Múltkori beállításnál csak a fejszelepnél ellenőriztem ,és egy picit 26' után láttam emelkedni , ...ezzel az "új" módszerrel(ellenőrzéssel) viszont már telibe 26'-on 'indult' ! :)...Szóval van különbség ,...bár csekély .
Eeej-ha ! ..Gyors vagy ,...szinte még fel sem töltődött ez a videnyó ! :) Osszuk meg mással is : (A szalagfűrészt szóra sem méltatod ? :( ...pedig most készültem el vele.)
"Csak a kompresszornál van olaj folyás de az meg mtz betegség sajnos!" Ha a bekapcsolónál lévő olajfolyásra gondolsz, akkor 3mm átmérőjű "O" gyűrűvel kell összerakni. Nekem azóta egyik se folyat. Már arra gondoltam, hogy szúrok bele még egy gyűrűnek helyet, de a vastagabb egyedül is megoldotta a problémát. Szerintem különben az a baj, hogy túl széles beszúrás van 2,5 gyűrűnek és az egy idő után belelapul. A tengelyt meg ki lehet venni a kompresszor leszerelése nélkül, tudod? Többek között azért szeretem az öreg gépeket és az MTZ-t mert ezeken mindent házilag, kitűnően meg lehet javítani. Jó egészséget és sok szerencsét a géphez és javítgatásához!
Az ország melyik részéből írsz? A fogyasztás sok mindenen múlik, pl. hányas cipőd van, adagoló hogy van állítva stb :) Én 34km (ebből 17km teher a másik 17km üres póttal) 552-essel + HW8011-es pótkocsival amin 136mázsa alma volt összesen 14 litert vágott be. Érdemes az adagolót levenni és egy adagolóshoz elvinni felújíttatni és gyári értékre belövetni. Hidd el megéri, mert a TSZ-es gépeket előszeretettel szeretik tuningolgatni a pilóták. Az adagólra költött pénzt az üzemanyag spóroláson 1 év alatt is betudod hozni az árát.
Annyi pénzt megért 400+fát. Külsőleg egy picit lepukkant, de legalább nincs szétrohadva ami a lényeg vagyis a fotókon nem látszik. Vannak mtz bontók ott "fillérekért" tudsz venni motorháztetőt, a fülkébe a komplett gázpedált, én a tükörtatrtókat is levegdalnám, meg az összes sárvédőt és újjat vagy bontottat gyárit raknák föl, mert csúnyán néz ki, Az 50-es gumik meg jók, ha lekopik akkor majd veszel rá 80-asét+felni bontóban addig, meg tökéletes. A leges legelső legfontosabb dolog amit ajánlanék az, hogy az összes olajat lecseréled benne, motor, váltó, hidraulika. Használd egészséggel.
Nem, egyik se szakma! Igazából agrármérnök vagyok! :D de gazdálkodunk meg nyaranta egy barátnál dolgozok ők meg bérmunkáznak! Elég sok mindent javítottunk már az ő 4 mtzjükön! majd tavasszal ha jönnek a jóidők akkor nekifogok és megprobálok valami érdemlegeset kihozni! mondjuk eleve furcsa volt hogy levegős a difije mert olyannal még nem találkoztam de ahogy kiprobáltam müködött az is! :) nekem 4 óra volt az út! Eléggé szét ráztam magam! :D
:-)))Hááát...azt nem tudom,hogy van-e valakinek arra vonatkozó adata,hogy 85-kilométerenként mennyit fogyaszt a 80-as..:-) én példáúl,160 km-ről hoztam lábon az 550-est 8 óra volt az út....1 kis barkácsolással,mindent át lehet alakítani a fülkében !.....remélem nem asztalos,festő vagy kőműves a szakmád..!...nem azért..csak....
Persze! valojában 50 est akartunk, csak egyik ismerős karbantartó abban a tszben ahol ezt árulták és ő szolt hogy van egy ilyen lehetőség! Ennyirét meg sajnáltam volna ott hagyni! igaz 85 kilómétert jöttem vele lábon a tiszántúlról, kicsit elráztam magam! :) Kiváncsi lennék hogy szerintetek bonyolult lenne átalakitani a gázpedál részét a rendes nagy fülkésekére? és hogy 85km alatt kb mennyi gázolajat szokot elfogyasztani? semmit nem huztam magam után! mert sajnos a pótot elvitték előlem :( 6,5 tonnás billenős volt 100 ezerért amit sajnáltam! :(
Mondjuk jobb örültem volna ha a motorháztető si kicserélik, de hát nem azon mulik! :D olyan nagyon sokat amugy sem fog dolgozni mert csak pár hektár gyümölcsösben gazdálkodunk! legtöbbet permetezni meg tárcsázni fog! Amugy 400 + Áfáért sikerült hozzájutni ami ezekszerint nagyon jóár az állapotához képest!
Amúgy,semmit nem jelent a motor háztető ! Tudod,,én feszt a hirdetéseket nézegetem...sok mindentől függ az ár....de amit mondtál róla,az ebbe az ár kategóriába tartozik.....Van itt 1 Szaby nevű fasza gyerek, ehhez,biztos ő is hozzá szól majd..:-)
Minden sebesség fokozatba szép hangja volt, amin meg is lepődtem! terhelést csak egy 12 leveles tárcsával probáltam ki és azt szépen vitte! motorilag is jonak tünik mert elég jol indul a hideghez képest! Csak a kompresszornál van olaj folyás de az meg mtz betegség sajnos! Amiken dolgoztam mind 4 nél folyik pedig cserétük már mindet! A trakin csak a fülke lett cserélve! gyárilag votl ksi fülkés! A gáz pedált bonyolult lenne átteni a nagy fülkés helyére? mert most ott van ahol a kis fülkés gyári helye és az nem túl kényelmes! :(
Azért a váltó álapotáról nem úgy kell meggyőződni hogy mennyire recseg, hanem hogy egyes sebességfokozatokban milyen a hangja illetve hogy mennyire hangos, meg terhelés alatt milyen a hangja.
Ott kezdeném , hogy Igen ! meg kell tanulni a váltó kezelését de attól nem rosszabb . Az első hajtáshoz annyit nincs erősítve . Egyébként nem értelek , mi van veled ,hogy ennyi átkot szorsz a szólásaidban ?
Köszönöm válaszod! Csak az a bibi vele hogy a régi motorházetőt hagyták rajta és azt nem cserélték ki! Így öszvér lett! Ha érdekel valakit kép, akkor tudok betenni!
Látni én is láttam, de én ábrán láttam csak a sebváltási "vázlatot" és ha valaki nehézpóttal akar megindulni az váltoghat, meg kell tanulnia pakolni a sebességeket. :-) Egy kérdés! Van erősítve az 1025-nek az elsőhajtása a 90 lovasokhoz képest?
Vitatkoznék a feltevéseden a 1025 illetően. Nap mint nap látom ahogy dolgoznak , potkocsival és talajon is . Szerinted mennyi a megengedett vontatott össz tömeg 90 nél ? Hisz könnyen ugy jár a 2 pottal az emberke mint a filmen amit SZabi feltett. De nem is vitatkozom , mert meg győződésem ,hogy jobb az alatta lévő tip nál.
Régóta figyelgetem a fórumot de aktív tagja sosem voltam! :) kb 6 éve dolgozok mtzvel, és most a sors úgyhozta hogy vennünk kellett egy sajátot! Egy tsz ben privatizáltak traktorokat és onnan sikerült szerezni egy 80-as MTZ-t ami gyárilag kisfülkés volt, de a gazdájának "kényelmetlen" volt és ezért sikerült elintéznije hogy nagy fülkét kapjon rá! :) Igaz a fűtés nincs bekötve a fülkébe, meg elég furcsa a kardán kapcsoló és a gázpedál elhelyezkedése is! Szerintetek mennyit érhet egy ilyen traktor? rendezett papírokkal, kb 2 honapja járt le a müszaki róla. Az első gumik 98% a hátsó egyik az 70% a másik meg új gumi! olaj nyomás 3 hidegen melegen, váltója nem recseg jobban mint egy átlagos mtzjé! :D várom a véleményeket!
Nálunk akkor is kibukott még az elején. Azóta se jó, hátra van kötve a kar oldalt, akkor nem dolgozik össze. De a környékbe az összes nagyfülkés MTZ-ben beszart. Lehet, hogy helyre lehetne hozni, de lehet csak ideig-óráig bírná.
Nem akarlak elkeseríteni de rosszul tudod. Én 30 éve foglalkozok MTZ-vel, én is azt hittem hogy ez a szelep rossz, de végül kiderült hogy mindegyiknek a vezértömbje volt a ludas és nem ez a szelep. Ennek a szelepnek van még egy érdekessége ha szedtél már szét nem mindegy hogy rakod össze ugyanis ebbe van egy rugó amit fel kell húzni mint egy órát és úgy kell összerakni mert csak így működik jól.
Az biztos, hogy tanulni kell! De azért ilyen rendszerű váltóval, és megrakott pótkocsival elég érdekes lehet megindulni. Ha valaki kettőt húz, a 90 lovas is csak 5.-el képes megindulni. Az 1025 az szerintem csak talajra való.
"de akik kidobták ezeket a szelepeket az ülés alól, azok nem is tudják hogy mire való, hogy működik és hogy kell beállítani. "
Csak a régebbi traktoroknál ezt a ruszki nem tudta összehozni, összedolgozott a kettő és ezért kötötték ki sorban mindet. És már írták az újabbakon már működik. A régieken is sokszor jó lenne használni az oldalsó-vezérlést is a helyzetszabályzóval együtt, de sajnos szar mind a kettő úgy ahogy van, és muszály kiiktatni.
Üdv! A jármi Tesco gazdaságos tárcsára pakolj legalább 3mázsa súlyt és a másik oldala is bele fog menni. Ez az egy baja neki. Az én tárcsám soltvadkerti 250cm széles és 600-650kg simán bele megy a földbe még van amikor túlzásba is. Honnan írsz?
Tudom....és igazad is van ! ...én is majdnem ezt írtam,csak más szavakkal..:-) Persze hogy meg könnyíti.....de,megy az a nélkül is...különben,nem dobálták volna ki belőlük ! Én például,évek óta, egész jól elvagyok nélküle...(már a 82-es -em ben sem volt benne..) Viszont ha jó és működik,az biztos hogy hasznos !
Elöször is a szelepen a kis gömbölyű fejü kart amit jobbra balra lehet billenteni forditsd a nyíl irányába menetirány szerint balra, addig amíg bele nem akad a kis erőkarba amin a pálca van. Ez az erőszabályzási helyzet. Az ülés mellett a fogazott ív első harmadáig tolom előre a kart járó motor mellett. És utána úgy szoktam beállítani hogy az omega rugó 3 lyukas kengyelébe a felső lyukba teszek egy csapot, fogok egy méteres pájzert és megpróbálom befelé megnyomni a kengyelt amennyire bírom. Ha erre a nyomásra mégse emelne akkor a bal oldali rúdat rövidítem addig amíg erre a határozott nyomásra nem emel.
Ha jól emlékszem egyszer kiakadt a csavar és csak úgy lehetett emelni hogy a kar ki volt akasztva. Akkor valószínű ,hogy a trakiban nem működik ez az opció?
Én sem akarok kötözködni. Igazad van, helyes beállítással megkönnyíti a szántást. És más munkát is. De ahhoz kell a helyes működés is. Csak a régebbi traktorokban ez a szabályzótömb hajlamos volt bekavarni a másik vezértömb működésébe. Én pl. azért szereltem ki, mert akármilyen tartóbakot csináltam a vezérlőkarnak és a kis csuklónak, mindig leengedte a hátsó hidraulikát. Nekem is madzaggal volt megkötve a működtető kar leghátsó helyzetben, mert csak úgy tudtam emelni és tartani a munkagépet.
De a 820.2-ben és a 920.3-ban már tökéletesen működik bármelyik szabályzási módot bekapcsolva.
MTZ-Feri68 Nem akarok veled kötözködni, de akik kidobták ezeket a szelepeket az ülés alól, azok nem is tudják hogy mire való, hogy működik és hogy kell beállítani. Helyes beállítással ez megkönnyíti a szántást.
Nálam 22-27l/ha attól függ, milyen gazos a föld. A traki keréknyom közepét viszi el kétoldalt... 12-15cm mélyen. Duplaszív kapákkal... Olyan nehéz húzni, mintha ekét vinnél, legalább. És a 80-asnál inkább lóerő-gondok vannak, mint tapadási... Amúgy szerintem szép munkát csinál. (már ha valaki nem leforgatott föld mániás) Első menetben összekeveri a gazt(tarlót) a földdel, nekem úgy kelt az árpa ezután, mint a kefe:-) A második után vetettem a búzát:-) (igaz kicsit későn grubereztem, úgyhogy a vetőgép (főleg a fogasos magtakarója) előszedte a zöld árpa egy részét:-( ) Tárcsás vetőgéppel szerintem nem lett volna gond.
uraim 550E -be szeretnék rakni gyorsító váltó ,szorzó váltókart ki hogy ismeri ,kérdésem ez beépíthető felülről is vagy ki kell venni a váltót , mást kell cserélni a működéséhez ?
Még nem szántottál soha !??? :-) Amúgy ,csak kötött, dögös talajon van jelentősége...ott,hasznát lehet venni.... ! A legtöbb régi MTZ-n,ki van iktatva.....mert szar,és nem kell :-)
Na tanulmányoztam a kezelési utasítást. Az erőhelyzet szabályzóval tudom emelni a hidraulikát? Meg tudom vele állítani a mélységet? Ismerősünk mondta hogy ha nem bírja a gép és az erőhelyzet szabályzó be van állítva akkor magának emel a hidraulikán ez igaz?
Szerintem a .3-as is a 1025-től változik. A merevhidasnak sincs erősítve csak a váltónál a kihajtás más áttétellel hajt a nagyobb kerék átmérő miatt. Azért van kb 5-600ezer árkülönbség a gyári szívó és turbós mtz között. Sok mindent kell változtatni rajta. De a dugattyút is cserélni kell turbósra ha utólag turbósít az ember mert ga jól gondolom a turbós dugattyúk nehezebbek és erősebbek a szívóéhoz képest a növelt nyomaték miatt.
Az durva, hogy nincs! Kicsit reméltem, hogy a ruszki erősebbre csinálta a turbósok váltóját. Igen sok ilyen feltekert turbós 82-es volt (van), zöme be is szokott szarni elég sűrűn. Ha valóban jót turbőzást akar az ember és mindent kiszámol akkor kb. a szívós, meg a turbós közötti árkülönbözetet rá lehet költeni, és a sok munka vele. A merevhidasnak sincs erősítve? Akkor gondolom a .3-asnak sincs.
A 892-es váltója tök ugyanaz mint a 82-esé. Változás a kuplungházban van a felezőnél. Nincs semmi erősítés a turbós váltóknál ugyanaz a váltó és difi mint a kisfülkés 50-es. Változás 1025 és attól felfelé van. Ezért írtam, hogy a motort vegyék vissza 1800-ra. és a felezőt cseréljék ki 892-esére. Így nem lesz széthajtva a váltó a plusz nyomaték miatt. A plusz súlyt meg nem árt rárakni előre vagy a 20kg-ost kicserélni 45kg-osra. A hátsó gumit se ártana 16,9R38-ra kicserélni, hogy le is tudja adni a plusz nyomatékot.
Emlitetted a " csonkát " . Egy, tőlem gazdira talált kb. 10 éve és öntöznek vele nyáron . Kitartó egy motor : Rá ment egy kis idő még lelket vertem bele . Szabályzó problémás volt az is .
Azért én nemtudom bírja-e a váltó a + löketet? Mert hiába van jó összehozva a turbós motor ha a váltót szétszaggatja. Azt nemtudom, hogy a gyári turbósoknak van-e erősítve a váltója, kuplungja. (nem lennék meglepve ha nem) Meg + súly nélkül nem ér semmit szerintem....
Én mint a Kis Motor és Gépgyár termékeként ismerem ,mint áramfejlesztő meghajtó motorja.A vízügyes koromból ismerős.Lehetett valamikor a seregbe is biztos.A mágnese nem gyári.Olyan mágnese volt mint a Csonka motornak csak ellentétes forgás irányú.
Én max 2000-ig engedném. A 2400 az kurva sok! Szerencsétek volt, hogy nem szállt szét a motorja. Szerintem nem véletlenül 1800-at pörög, akkor is erősebb mint a sima szívó és ezek kb 13-1400-as fordulat felett "élnek". És az alacsonyabb fordulatszám miatt van gyorsító. A 952.2-nek mennyi a végsebessége, azt is felezed a karral, vagy gyorsítod mint a 892.2-t?
Képzeld jártam Egerbe szept.16.án.Voltunk a várba meg a szépasszony völgyébe,és azután mentünk Mezőkövesdre.Ha ez akkor nekem eszembe jutott volna...Na majd legközelebb.
Üdv Dutrancs Bácsi! Nem láttam még, köszönöm szépen! Én azt a sok tudományt egyelőre csak szeretném magamba szívni. Tomi se nagyon látszik sajnos. Még nem mondtam, de Dutrancs Bácsit is nagyon szívesen látom, ha talán Egerbe vetődne!
Az az erőhelyzet szabályzó ami a kisfülkésben jobb oldalt van az ülés mellet félkör alak recézett valami és egy kar :) Jobban nem tudom elmagyarázni ha az az akkor kíváncsi lennék én is a működésére.
Elég baj az, hogy kiakasztja az órát. Előbb utóbb napvilágot lát a hajtókar és dugattyú. :) A te 80-asodnak meg elég az 1900 így legalább hosszú életű lesz, meg minek az a nagy sietség.
Azt nem tudom megmondani, mióta hazahoztam használva nem igazán volt, baja sem volt, mondjuk nem is akarom, hogy legyen. Hétvégén csinálok videót. Azt még meg tudnátok mondani, hogy az erőszabályzó hogy is működik? Benne van a gépben viszont leghátsó állásba le van fixálva egy csavarral a karja. És esetleg valakinek egy használható méretű kapcs. rajz?
Ha 2200-re állítod vagy 10ezerre akkor is megfúl a motor alacsony fordulaton. Anyagot kell adni neki egy picit nem fordulatot az én véleményem szerint. A cseh adagolósok elvannak gyárilag barmolva, hogy ne füstöljön ezt meg úgy tudták elérni, hogy elvették a kaját tőle.
Itt minden van csak oda kell figyelni a minőségre. :) Kb mikor jön a csomag mert szolgálatban vagyok és nem biztos, hogy ki tudok érte menni csak szerda este, de meglesz az.
Sziasztok! A hétvégén vettem a gépbe üzemóra kihajtást, meg spirált be is kötöttem, de padlón csak 1500-at forog. Ha az adagolon ütközésig húzom a kart, akkor is. És az adagolón a fordulatállító csavar is majdnem teljesen ki van tekerve. 550esről van szó, az óra TX114-es. Jó ez így??
és miért ragaszkodsz az 1800as fordulathoz?nekünk az kevés, hamarabb megfúl a motor akit ismerek azok mind akinek turbós van mind elvan állitva a fordulat 2000 fölé,de ismerek olyat a szomszédos faluban hogy turbós 82es amit a multkor felaraktam dupla súllyal azt 2200 fölé engedik.a múlkor nekünk 1 ideig 2400at forgott a 952 azt hittük az óra rossz de nem azért.hanem mert a gázkart heggeszteni kellett és nem olyan állásba lett visszatéve és ezért változott a fordulat.amugy semmi baja nem lett szántottunk is ugy vele.
Én azt mondom az utólagos turbósításra, hogy jó ez a cucc amit a vaterán találtál. De az adagolót át kell állítatni a 892-es motor adataira vagyis max fordulat 1800. És az előtétházban a nyelestengelyt és a felező fogaskerekeit a 892-esére kicserélni. Plusz még az egységcsomagon kívül legalább a dugattyúk cseréje turbósra. Így jó gép lesz.
Jó az! Jobb hűtés,esetenként még kisebb fogyasztás,de a régi dugattyura nemtudom milyen hatással van.... 130ropit azért nem biztos hogy visszahoz. A hangjáért meg nem érdemes berakni....
Háát,.. én erre az utólagos turbósításra azt mondom ; ha van egy jó motorod ,akkor ahhoz ne nyúlj ! ...Nincs szükség arra a plussz ménesre . ..Inkább a meglévőt kell 'megtartani' ! :)
Előbb találtam mtz turbósításról szóló linket: http://www.vatera.hu/mtz_uj_turbo_atalakito_szett_90_le_s_mtz_turbo_155951867.html
Kíváncsi lennék a véleményetekre és a tapasztalataitokra. Megéri e belevágni ilyen átalakításba, illetve mekkora változás következik be ennek hatására?
Dél óta egyfojtába esik a hó nálunk, jó 10cm körül jár. A hiradó avval riogat, hogy egész héten esik és utánna jönnek a kemény minuszok. Mindenkinek szerelésmentes napokat, ebbe a kutya hidegben.
A segítségeteket szeretném kérni,82-es gépkőnyvre volna szükségem,valamilyen elektronikus fomátumban.Nekiállunk felújitani a gépet(váltó,tlt,difi,fékek minden ami 22-évben odapukkant)jó volna valami szakirodalom.Ha van valakinek,vagy tud valami lehetőséget az írjon.Előre is kőszönöm!
Szerintem nem.Azért mondom ezt mert egy új vagy jó műszaki állapotú porlasztónak lehet,hogy nincs vagy csak minimális a résolaja.Egy kopottabb rosszul működőnek meg sok. Honnan tudja az a porlasztó,hogy neked csak indításkor kell többlet üzemanyag.Ha meg netán megnövekszik a résolaj mennyisége akkor meg túlfogyasztásod -füstölős ,kopogós géped lenne.Szóljatok ám rám ha ezt már a mai gépeken valahogy megoldották csak én nem tudok róla.Én csak az öreg verdákat ismerem úgy ,ahogy.
Nem! Normál egytárcsás ,száraz tengelykapcsoló ami rá van építve egy hidrodinamikus kuplungra(citromra).Egy picit jobban kell -gondolom-pörgetni induláskor aztán szépen lassan kiengedni a pedált és aztán gázt neki.Finomabban lehet indulni vele.Igaz a múltkor javítottam egyet annak mégis eltört a féltengelye.Becsapoltuk ,kigyököltük,meghegesztettük felszabályoztuk és GYÍ .....tovább.Hogy meddig arra kíváncsi leszek.
Betettem a kis kuplung nélküli előtéttengelyt és a kiskuplungosat.Azt gondoljátok meg tudjátok is ha egy sebváltó előtéttengelyét megállítom akkor megáll a gép is!Még a könyv szerzője is keveri mert az egyik képhez azt írta független erőleadó tengely.Érdekes a másikon ua. a tengely ua. fogaskerekekkel előtéttengely.
Akkor a Dutra is ilyesmi volt, ezek szerint azokból sem volt nagy igény. Még jó, hogy bejöttek a 30-ok azokon már van mindkettő és még összkerekes is! Igaz meg is van az ára.
Szerintem meg a Dutránál a kiskuplung úgy működött, hogy ha a normált használták akkor minden megállt, a kiskuplunggal meg csak a váltó állt meg. Mivel a Dutránál ha benyomod a kuplungot akkor minden megáll, még a hidraulika is. Ha Dutrancs szerint is így van akkor az kb így is lehetett.
Két fajta t-25-öst gyártottak, de ide csak 1 kuplungpedállal érkezett. Létezett 25-ösbe két kuplungpedálos, meg orbit szervókormányos taktor. Az országba ilyet tudtommal nem is hoztak, gondolom az ára miatt.
A t-30-asba és a vtz-ébe úgy van, hogy a baloldali kuplungpedállal a váltót tudtad használni. A jobb oldali kuplungpedállal meg a a tlt tudtad ki-be kapcsolni. Gondolom a 28-asba is működött valahogy. Biztos a ruszkik a dutráról másolták.
Aha! Akkor a kiskuplung csak a váltóra hatott. Lehetett is sebességet váltani vagy kivenni belőle így? Nem tartom hülyeségnek, kár hogy nem alapba "járt" látnék benne fantáziát. Még kisebb munkagépnél is, nagynál meg főleg! (Talajmaró, szárzúzó ésatöbbi) Igaz a prospektus szerint még a hidraulika is külön rendelésre járt volna. A ruszkik megoldása jobban teszik, mert független a TLT, meg a hidraulika is.
Gondoltam hogy ez külön pedálos lehetett ahogy írtátok hogy" kiskuplungos", de nem nagyon lehetett ez elterjedve , mert volt itt a környéken egy pár 28-as de nem nagyon lehetett erről a dologról hallani.
Amikor a hagyományos kuplungpedált nyomtad be akkor minden meg állt,mert a lendkeréktől hátrafelé nem ment hajtás.Ez a kiskuplung az előtéttengelyen volt és még egy pedál volt.Amikor csak azt nyomta be a dolgozó akkor megállt a traki.Keresek képet a második kuplung pedálról!!
MEGELŐZTÉL, DE NEM IS BAJ MERT OLYAN JÓL MEG TUDOD FOGALMAZNI a mondanivalódat hogy azt öröm olvasni. A másik, én ezidáig nem is tudtam hogy hogy az UE 28-asból volt olyan is aminek nem ál meg a tlt a kuplung benyomásakor, annak idelyén nekünk is volt UE 28-as , fater szerzett hozzá egy német bálázót, a tsz meg adott neki szalmát aztán nyomta vele éjjel nappal, még gyerek voltam de az megmaradt bennem hogy ügyesen kellett csinálni, mert ha benyomta a kuplungot megált minden.
Én meg azt mondom neked ha az alsó, csúcs befogó jól meg van húzva és annak ellenére szivárog akkor ott a porl.ház és a csúcs közötti felülettel van gond.Ki kellene húzni a két kis tájoló stiftet és felpolírozni a felületet( vagy felköszörültetni) Ha nincs kedved cickózni vele és van másik porlasztó házad -cseréld ki.A menetek között felszivárog a felületek tömítetlensége miatt.Vagy valami oknál fogva nem párhuzamosan szorít az alsó rész.Csak nincs alatta valami kis korrozió??A réz alátét a kifújás ellen véd ,valamint a hőátadása a hengerfejnek.
....eeez igen.....! :-))) Eddig azt hittem,hogy csak én adok a kűrcsínyre......Itt valami Indián,vagy indiai lehet a tulaj.....a motívumokból ítélve. ....alig vitte túlzásba..:-) Csajozni,azt lehetne vele....dolgozni máááár nem biztos...
Cserélj meg két porlasztót és így ki tudod küszöbölni, hogy a porlasztótól jön-e a gázolaj. Ha másik porlasztóval is csinál akkor a bronz perselyt kell kicserélni, ami a hengerfejben van.
Igen, de meg lehet szokni, csak komolyabb gépeknél kellene a kiskuplung, viszont úgy tudom a nagyobbakban már benne volt. Mondjuk az is biztos, hogy a nagyobbak oda-vissza verik az MTZ-ket! :-)) Hát még ha olyan alakatrész-ellátás lenne mint az MTZ-nél.
Külön kuplung van a TLT-hez. Gondolom nálad is ha benyomod a kuplungot akkor megáll a TLT. Ennek főleg olyan munkagépnél van jelentősége mint pl egy szárzúzó, mert a hagyományosnál minden megáll kuplungoláskor és mikor kiengeded akkor nagy terhelést kap mivel indul a váltó, meg a TLT is. És ezért jobb a kiskuplungos, kár, hogy nem alapban voltak ilyenek!
Nagyon megvagyunk vele elégedve. Permetezni használjuk ezért is nincs rajta a fülke. Mikor legelőt szántottunk az MTZ nem bírta, ezzel szántottuk fel. A gyümölcsöst tárcsázom vele meg ilyen kissebb munkákra használjuk.
Jó estét MTZ -sek ! Mi ez a pangás ? Kérdés: Miért szivároghat a gázolaj a porlasztó fejegység alól ?(amit a két csavar rögzít) Már kétszer kivettem , megnéztem,kipucoltam,...új rézalátéttel összepakoltam ,...és ugyanúgy szivárog . Nem nagy mennyiség ,..de engem zavar. (....hajszálrepedés lenne valahol,...? ) Ja és biztosan alulról jön ,...nem a hollandertől.
Csak azért mert sokszor nem ártana. Szerintem rengeteg kiskuplungos darab végezte az ócskásban.... Szerintem a még ma üzemképes példányok közül kb 1000-ből egy-kettő ami ilyen.
Nagyon kevés.Még a Dutra traktorok fórumon se tolonganak.Van akinek benne van,de nincs rajta pedál,van akinek a szín alatt pihenget beépítésre várva és sokan vannak akik csak álmodoznak róla.
A Dutrákra visszatérve, történt egyszer még a tsz időben hogy a traktorosok elmentek maszekba szántani, az egyik gépész erősen ittas állapotban 1000-es dutrával úgy járt hogy a 4-es félfüggesztett ekéről elhagyta a farkereket, az eke eluszott a földbe ahogy kell, de a dutra nem állt meg. Mai időkre ezek a gépek olyan technikai szinten lennének hogy bármely nyugatival simán felvennék a versenyt. (Ha hagyták volna, fejlődni a technikát)
Tegnap említetted, hogy a .3-as mtz-ékbe a 1-es henger porlasztójának a résolaja vissza van vezetve a szívócsőbe. Pl.: az én gépemen meg lehet csinálni a könnyebb indulás miatt?
Ma láttam egy kisfülkést 50-est két db mbp-6.5-es póttal ami fel volt magasitózva, tele tengerivel pótonként 75-80mázs tengerit saccoltam. De IX.ikbe kb fél gázon olyan szépen ment, hogy azt csoda volt nézni. Mifelénk 3 napja vágják a tengerit ezerrel. Tegnap még este 11kor javában vágták.
Én hasonlót láttam igaz t-150 kontra dutra 90lovas. Egy pár éve almafa kihúzgálás fénykorában. T-150-es ráállt egy almafára, hogy kihúzza, de az istennek se tudta csak elásta magát, majd a dutra 90-es ráállt és egy kis kapargatás után kirántotta fát.
Annyira nem ismerem ezt a gépet csak hallomásból írok róla. De az tény, hogy sok eladó sorba került mostanában.. Nekem a Dutra ue-28-as mellett a másik kedvencem a kisfülkés mtz 50-es. :)
Talán nem veszik zokon a nosztalgiát . Hiszen mi ezek füstjétől lettünk azok akik.
Ha évet veszem 1965 ben vezettem először UE-28 ast . Pár év elteltével már a 90 hajtottam a melóba .
De nem ez a lényeg . Hanem az ,hogy telj. ben a mai napig verhetetlennek látom . Ha vissza pörgetem az időt , technikailag . Ki merem jelenteni a világon nem volt olyan traki mint a 90 DUTRA . A csodájára járt a világ minden mérnök embere.
Rövid a sztori , ezért le irom . új Jd -160 ki könyökölt a motor . Sürgetett az idő a cukorrépa előkészítéséhez, a kombinátorát felakasztottam a DUTRÁ ra . Közben megjött a Jenki szerelő .
Mondja ,hogy nem fogja elhúzni . Nekilódultam T-1 , 2 , 3 A vége O 1 lett a jenki meg nem győzött filmezni , na meg csodálkozni. Óriási égés volt a JD nek .
Üdv! Jó motor volt benne 80 és 100 lovas motor. Perkins 1004-es. Ez egy jó motor volt. De más probléma volt ott. Eladás meg az orosz is beleugatott(ezt csak pletyka szinten hallottam), meg nem jött be a kevesebb fogyasztás, mint ahogy a reklámba is hirdették, meg drága volt egy mtz-éhez képest és semmivel se tudott többet mint egy mtz. Esetleg annyiban, hogy egy picit csendesebb volt. Többet láttam dolgozni is.
Azt olvastam róla , hogy Qva gyenge szerkezet . Nem is tudom mit akartak azzal a motorral elérni . Ennek a hajtáslánca min 50 KW teljesítmény igényt emészt.
Üdv . Hát igen ,..nekünk volt régen egy 28-as unk ,....kisgyermekkoromban(óvodás) én is 'vezethettem' ,közben Apám dobálta föl villával a szénát a nagy kéttengelyes pótra. Persze nagyon lassú fokozatba volt kapcsolva és egyenesben kellett csak tartanom,....de ez nagy élmény volt akkoriba(meg most is). Akkoriba bikákat neveltünk ,bérbe a tsz-nek ,..volt hogy 9-10-et egyszerre. Akkoriba le volt kaszálva minden fű mindenhol....
Üdv mindenkinek! Ez a résolaj visszavezetősdit valaki jobban elmagyarázná. Pl. régebbi mtz-ébe is meg lehet ezt oldani? Miért indul jobban, hogy vissza van vezetve a résolaj? Gondolom a fogyasást is növeli valamennyivel?
Az önindító nem perselyes, mert a másikra átrakva hajt, mind állat:-) Lehet, hogy szorul, de 89 óta megy így:-) Igaz 1999 óta nem nagyon dolgozott, mert akkor lett váltó újítva, és nem jól húzatta össze a gyerek. 6 évre rá lett összerakva rendesen, azóta néha pöfög:-) Most majd egyszer donor lesz. Új váltó, keveset futott hátulja, nem érdemes eladni...
Gyak . lag 2-3 perc után el hagyja . Hidegen több idő kell . Még be nem melegedik a motor égőtere. Ha azt kérded ,hogy ezt a jelenséget elhagyja e ? Nem valószínű . Az üzemanyag fogyasztásba nem veszed észre , így is kevesebbet fogyaszt mint Pl a 892 tip.
Azért füstöl hidegen kéket , mert vissza van vezetve az első henger porlasztótól a résolaj a szívó torokba. Melegen, terheléskor a szelepek hűtése céljából lett kialakítva ez a megoldás. Egyébként hideg indításnál meg jól bevált , hisz nagyon könnyen indul.
Ismerős új 952.3-ja is füstölt hidegen kéken, de több üzemóra lett benne és szépen elhagyta a füstölést. Egyébként egy halványan füstöl kéken mindegyik hideg indítás után.
Lehet:-) Nekem áll egy régi 50-es az udvaron, és az is hasonlókat csinál. Indulásnál felpörög és megáll. De a motor olyan nehezen megy, mint a fene. Az önindító alig tudja forgatni. Ha leállítom, akkor megáll, mint a szeg, nincs katyatolás... A 80-asokat lehagyta annak idején szántásban:-) Igaz literben is:-)
Üdv! Milyen olajat töltenél bele? Én 85w-140-est ajánlok a váltóba, "malacba", elsőhajtás hídjába. A váltó+difi: 40 liter A "malac": 1,5 deci Elsőhajtás hídja: egyenként 1.7 liter, kerékreduktor "sonka" egyenként 2.3 liter, felső kúfogaskerékpár 3 deci egyenként.
Nem tudja véletlenül valaki hogy mennyi olajat kell önteni az mtz első hajtás segtítő berendezésbe ami a két előre menő kardán között van( nem tudom mi a neve pontosa talán kuplung )
a csapágy ment ki 1xer a bal keréknél meg a kardán ami a hidban megy azt megszakitottúk amikor elakadt 1 kamion szemmel akartuk kiszedni és a a kerék is alá volt szedve fogott egy nagyot és reccs..de ha normálisan előre húzol vele akkor jó.
Tényleg most jut eszembe. Aratásnál ugye kapott a traktor és max 50 fokig ment a víz hőfok. Otthol megálltam a hűtő jéghideg volt a blokk meg meleg volt kb, hogy a kezem még éppen bírta azt a hőfokot. Ilyenkor mi a probléma?
Szerintem mindegy, bár ha a fém lapátos szabadul el az tud szép dolgokat csinálni a hűtőn. Nektek mi a tapasztalatotok a merevhíddal, van e annyi hibaforrása mint a réginek?
Ez inkább csak "szleng". Azért így nevezik azt a fajta elsőhidat mert valójában nem egyenes, mint az olasz. Van benne olyan rész ami hasonló a régi szöghajtásoshoz. És azért merev mert amúgy mindene egyenes. És ezzel a híddal már jobban talajra való gépek mint a régi szöghíddal.
Persze, hogy tud! Ez a valódi olasz-hidas változat. Tehát ez tényleg Carraro, ami nálatok van a két turbós alatt, meg a 820.2-es alatt az nem Carraro. És azt nem tudom az olasz valóban egyenes híd-e, de a tieitekben is pl úgy tudom van "Z profil".
Először eredeti Carraro híddal jöttek az egyenes hídas mtz-ék, majd később az oroszok is elkezdték gyártani. Neked a 892.2-esen gyárilag hány lapátos hűtőventilátor van?
Hm. Nyáron úgy is műszakis lesz a traki.A fülkén le akarnám róla venni, kilakatolni meg más ilyen apróságokhoz. Meg a zsiguli fűtőradiátort kellene beszerelni az ülés mellé valahogy.
Tudtommal a sárvédők, a két ajtó, a műszerfal alatt lévő lemezek és a padlólemez meg gumiborítású volt. Hasonlóan mint a panorámásokban. Ez már csak részben van kárpitozva:
A traktorunkban ki van menve az ülés csillapítása. Ez azt jelenti, hogy ha beleülök csak lekoppan. Mindkét oldat van egy kis gázrugó. Ezek cseréjével megoldódik a próblémám?
Dehogy szaggatja! A zetor kötött talajnál még a 4 fej előtt is letérdel. :-D Ám a 16145 csak 150 lovas és még azt sem adja le mivel akkora kerekek vannak csak alattuk mint a merevhidas MTZ-knek.
3 fejes volt eredetileg? Akkor azért szakadt szét! Egy gyári 4 fejest nem-nagyon szaggat szét még egy nagykerekes 16245 sem olyan könnyen (esetleg csak nagyon kötött talajban).
Üdv! 120ezerét felraknád. Mert kb ennyibe kerül egy ilyen. Kamionosok tesztelték és semmi eredménye. Vagyis pénzt nem takarított meg. Ha olyan jó lenne akkor az autó, traktorgyárak nem építenék be gyárilag??? Mert mindegyik a fogyasztás csökkentésre hajt! Kamú az egész.
Zolska, jók a gépeid. A kisfülkés a legszebb, de a többi se kutya. Látom két finom szűrő van rajta megkérdezhetem miért raktál rá kettőt? Alapjáraton a kompresszor löködi az adagolót, mekkora nyomásnál járt akkor? Meg kicsit olyan hupogós hangja van nem?
16145 zetorral.de a vázat a vonórészénél újra kellet hegeszteni mert szétszakadt..SZtünk kicsit gyengécskén varták meg,igaz nem 4 fejhez lett eredetileg tervezve.
üdv mindenkinek.én 3 éve vettem egy ilyen ekét,csak fém kormánylemezest.evvel az ekefejosztással a 82-es letérdelt elötte.Mostanra már 4-es lett belöle ,mivel egy nagyobb gép huzza.
Azért kiváncsi lennék mit csinálna az az MTZ azzal az 5fejes ekével ,meg az eke mit birna egy jó kis réti kötött talajon,nem pedig ilyen ötvenszer átforgatott porban.
Értem. Így az eke saját súlya is könnyebb lett. Mifelénk a homokba lehet hamar elkopna, mert a homok dörzsölné mint csiszolóvászon. De lehet, hogy ott is jobb lenne. A képen én is észrevettem, hogy jó vastag a kormánylemez. Nagyon sok problémamentes hektárt kívánok hozzá!
Hát ez az hogy a nagyon fekete föld nem nagyon akar a fémről lecsúszni, és több embert kérdeztünk azt mondják a műanyagos jobb nem ragad úgy rá, egyébként van vagy 20mm vastag, ugy elég bizalomgerjesztő, az élattartamára is kb egyformát mondanak,ja és a gyártó is ezt ajánlotta , majd meglátjuk. Vett egy másik ismerős is váltvaforgatósat ilyenbe kb. 2 hónapja , ő meg van elégedve.
Ok és kösz a felvilágosítást. Az eke jó árban volt. A fém kormánylemezes is ennyibe kerül? Miért vett műanyagosat? A műanyag kormánylemez van olyan jó mint a fém? A műanyagon is úgyanúgy fog csúszni a föld mint a kifényesedett fém kormánylemezen?
Az eke 330. Szerintem a 230 az sok, a legvége 210 ennek az adagolónak, egyébként is a 80-as csúcsok 175+- 5-re vannak gyárilag kikisérletezve és az égéstér is ehhez van kialakítva . A motorpal adagolós 820.2 -nek más a csúcsa, és a többi gyárilag nagyobb nyomásúnak is.
Eddig csak jót hallottam a csólyosi ekékre. Ő az egyik legrégebbi ekegyártó az országban. Egyszer kiállításon láttam az ekéit, nagyon jó munkának néztek ki. Ha szabad kérdezni mennyibe került?
Üdv . Már irtam de nem ment el, közben más dolgom is volt. A helyzet az hogy igaza van Holmer barátunknak, az adagolósok valóban meg szokták nyomni 500 barral, de azt az adagoló tartósan nem birná, ezek az adagolók istenigazából a d50 motorra a 130-barra lettek tervezve, sőt inkább a 45-ösre. Szerintem max. a 200 bar környéke amit tartósan kibirnak,gondolj bele van hogy az új elemek is átengednek.
Sajnos az a diagnosztikai táska már lassan idejét mult . Hogy mit mér azt leírták , hogy működik ? PIESO kristály elmélettel . Nézz már egy kicsit a képernyőre ! Kérdeztem.
amugy van ahol 900at ir alapjáratnak ez meg 700at.meg irnak 90-91 lovat 94et is különböző adatokba. meg a nyomaték is itt 1000ren 386 máshol meg 1400on most ezen menj el.
az érdekelt volna hogy mennyit ir a porlasztóknál.de az szerintem más adat meg az adagoló is más meg még valami a motorban ami a turbósokban van most nem tudom mi.
Jobban porlasztana, és az üzemanyag tökéletesebben égne el. Minnél kisebbek a cseppek annál több levegővel érintkezik az elporlasztott gázolaj és jobban elég. Növekedne a teljesítmény is, de a régi adagoló nem biztos hogy sokáig bírná.
A porlasztónyomás növelésével nem lesz erősebb, esetleg a jobb porlasztás miatt tökéletesebb égés ezáltal nem kormol annyira. Meg talán könnyebb hidegindítás. De szerintem ehez a vezérlést is át kell variálni egy picit, mint a táblázatból is látszik, hogy az előbefecskendezési szög is más 16°. A d240-es motoradatai:
Ok várom akkor a kép sarkából kell levágni? Bocs de egy kicsit fáradt vagyok és nem fog az agyam már, mert én 2szem gyógyszert bevettem, meg régen volt már reggel fél 4 :)
Sokan panaszkodtak már rá mifelénk is. Egy ismerősőm állított a kormányon, hogy ne forduljon annyit a kerék, így már nem szegül be, de kell "1 hektár" mire megfordul.
Lehet, hogy nem vettem még észre. :) Felújításkor át lett ellenőrizve minden az elsőhajtás kihajtásában és mindent rendbe találtunk. Esetleg annyit vettem észre, hogy mikor automatában van akkor rükvercben hamarabb beszegül a kormány. Mitől szegül be a kormány tolatáskor és csak úgy sikerül visszatekerni (a szervó nem bírja visszafordítani beszegüléskor) ha megmozdulok előre?
Egyébként jól mondja ____Ferri 72 . Aut . tolatva , mivel fordítva működne ezért húzza az elejét . Az ,hogy van amelyik látszólagosan vagy sem az attól függ , mennyire van elhasználódva a belső szerkezet.
Nekem ilyen gondom nincs vagyis akárhogy van kapcsolva rükvercbe nem veszek észre semmit vagyis ugyanolyan könnyű hátra felé menni mint előre. Én ezt a gumi radírozást rükvercbe betonon csak akkor veszem észre, ha teljesen alá van szedve a kormány valamelyik irányba. De majd letesztelem valamelyik nap.
Akkor lehet, hogy rosszul fogalmaztam. Ha automatába van kapcsolva, és tolatsz vele, akkor látszik hogy húzza a kereket. Próbáld meg ezt aszfalton vagy betonon, megmarad a keréknyom, főleg ha kanyarodsz tolatás közben
A miénk nem. Almafa húzásnál teszteltem. Mikor automatába van akkor mind a 4kerék kapart vagyis a hátsó kerék kaparásakor kezdett rásegíteni, látszott, hogy egy picit később indult el az első kerék. Majd feljebb húztam a bekapcsoló kart akkor meg azonnal mind a négy kerék kapart. Így jól elásattam a gépet. Majd visszakapcsoltam automatába és rükvercbe kapcsoltam és hátrafelé nem hajtott az eleje, majd a kart feljebb húztam és akkor mind a 4 kerék kapart, így jött csak ki a gödörből. Ez akkor történt mikor megvettük a gépet és kipróbáltam az elejét. Nekem így működik.
Elméletileg nem, de automatában hátrafelé nem kéne hajtania csak akkor ha a pedál be van nyomva. Valószínű a pedál nincs jól beállítva a fülkében kikapcsoltnak látszik, de valójában még nincs kikapcsolva. A rudazaton próbálj állítani először. Jut eszembe a váltóban van elég olaj, mert az is lehet, hogy a kilincsmű be van ragadva.
Ez is ugyan az, mint a felhúzós. Annyi különbséggel, hogy állandóan automata üzemmódra van kapcsolva az elsőhajtás, de csak akkor kapcsol be ha a hátsó kerek elkezdenek kaparni ekkor rásegít az eleje. Így elméletileg csak előre fele van hajtása, hátra nem. A pedálra rálépsz akkor meg a kényszer üzembe van vagyis állandóan hajt az eleje előre és hátra is.