Sziasztok!Betudom úgy zárni az autót hogy ne élesítse a riasztót? Csak a központit????Ha kulccsal zárom mechanikusan akkor is ráteszi a riasztót! 2004.E61
a bal első ajtó volt csak nyitva, és volt rajta valami amivel összekenték , más sérülés nem látható egyenlőre de még nem engednek hozzá nyúlni , amíg nem jönnek a fényképészek
Tegnap a 2. kerületben ellopták ezt a kocsit ez a 20" -os kerék volt már rajta, ha esetleg valaki észre veszi valahol írjon vagy hívjon , köszi ,2009 LCI 520D MOA-089
150 ezer van bent akkor is erre gondolsz? 19x8 as felnivel 225/35 el nem csinalta, elöl 15 mm es pogácsával van fent, hátúl 2 cm talán azzal van gond? Most 245/35 el csinalja!
Talán kormánymű fogaslécre gondolok, vagy gömbcsapra de 5000Ft egy teljes átvizsgálás a vizsgabázison.Ezekből már van elég sok, úgy hogy, ebbe az árba biztos belefér egy részletes elsőfutóművizsgálódás.Próbáljátok emelővel megemelni a rázás közben a kasznit, így nem feszíti a futóművet az autó tömege.
Talán kormánymű fogaslécre gondolok, vagy gömbcsapra de 5000Ft egy teljes átvizsgálás a vizsgabázison.Próbáljátok emelővel megemelni a rázás közben a kasznit, így nem feszíti a futóművet az autó tömege.Ezekből már van elég sok, úgy hogy, ebbe az árba biztos belefér egy részletes elsőfutóművizsgálódás.
Hello! E60 -am jár az uton jobbra balra minél gyorsabban megyek annál jobban, ez mitől? Lehet szar a gumi? Vagy futomű? 16os felnivel nem húzz, csak a 19-esel!
Párásodott nekem is majd emiatt meghalt a szemöldök led sor. Tegnap kibelezték a lámpám újra lett ledezve a szemöldök , fehér cob karikák a gyári angel helyett teljesen újra lett szigetelve. Esőbe lett összerakva és esőbe is jöttem vele este 120 km-t. Ma reggel nagyon boldog voltam amikor száraz volt a lámpa.
Azért még várok egy nagy zuhét a teljes öröm végett.
Sziasztok! Szeretnék lopásvédelmet szereltetni egy E60 LCI-be. 3 opciót találtam a netet bújva: Pajzs, Blue16, Cerberos. Kérném a segítségét, akinek van tapasztalata a témában vagy segíteni tud a döntés meghozatalában.
Tudom nem ide tartozik és biztos sokan kérdezték már de most veszek egy 2005-ös 2.5-ös e61 es bmw-t ebben is le kell dugózni a szelepeknél?Esetleg elérhetőséget tudnál adni?Köszönöm!
Köszönöm a válaszokat mindenkinek aki írt! ;) Melyik motor közvetlen befecskendezéses? 258 le-s is az? Mi a helyzet az autómata váltóval? mennyit bírnak?
Köszi. E60-61-re nincs gyári 20-as kerék. Ami szóba került felrakható, és ET-barát az a 6-osra való Styling 101/20coll, de nekem túl retrós a széles aluperem miatt.
Leginkább a szívószelep és a szívósor kokszolódik el.
Olaj ugye az égéstérbe nem jut (jó esetben), tehát annak minősége illetve adalékolása - egyéb előnyei (pl. hengerfal kopás csökkentés) mellett - nem segít _ezen_ a gondon.
Az injektorok befecskendezési szöge (tudtommal) olyan, hogy nem lő rá a szívószelepekre és annak környékére, tehát ha az üzemanyagot adalékoljuk, akkor maximum annak "gőze" tud valamit segíteni a kokszolódás csökkentésében, de ez is inkább preventív jelleggel működik, tehát a kezdetektől, és rendszeresen (gyakran) kell alkalmazni.
Tehát ha valaki vesz 150-200e km-rel egy ilyen motort, akkor ez már késő.
De az is igaz, hogy a nagy illetve nagyobb teljesítményű motorokra azért kevesebb illetve lassabb kokszolódás jellemző, és nyilván nagyon nem mindegy, autópályáztak, vagy városoztak jellemzően az autóval.
Ha valaki másképp tudja, ne tartsa magában, mert érdekes kérdés, Novoth Tibi is kb. minden második cikkében ezzel foglalkozik.
Sziasztok! Autóvásárlás elött állok, de elötte szeretnék egy kicsit informálódni... Amit nézegetek az 25i vagy 30i autómata váltóval, mennyire megbízhatóak ezek a motorok? Vásárlásnál mire kell figyelni? Melyik motorkódos motorral szereltet nem szabad megvenni? mennyire megbízhatóak az autómata váltók? amiket nézegetek azok kb 200 ezer km-et futottak, milyen javításra kell ennyi kilóméternél készülni? Válaszotokat előre is köszönöm! Üdv András
Csak olyan elvetemülteknek ajánlom, mind én magam is.Fogyasztás nem változik, de a "gumi peressége", nagyobb odafigyelést igényel vezetés közben. Még -1cm-rel alacsonyabb a gumimagasság, ezért a kátyúk nagyobb esélyel kicsíphetik. A 19-es felni sportfutóművel már elég veserázó, de a mazoistáknak mindent lehet(magyar utakra érvényes megállapítás). Nekem a 20-as normál futóművel légrugóval konfortosabb, mint az M-es 19-el.A fogyasztást inkább a gumiszélesség befolyásolja, a "legmagasabb perméret ami felrakható" 235/35/20 felni.20/8,5coll.
Egyszerüsítve, ha "elindulsz tempomattal" akkor a fogyasztásmérőd dinamikusan visszaesik az 5L-es skálára(60Km/ó-rás beállítással, egyenes úton). No ezt kell leutánoznod.Több olyan helyzet van, mikor kisebb gázpedállenyomással is ugyan olyan sebességgel tudna menni az autó.Mondjuk inkább magasabb sebességfokozatokra jellemző, de a kigyorsításoknál is van jelentősége, a fogyasztás szempontjából.
Csak mert így megtarthatnám a beépített telót is: most arra van átirányítva a sajátom és ha fogadtam rajta egy átirányított hívást, simán tudok a sajátomról másik hívást kezdeményezni /ez fontos mivel a kaput telefonhívással nyitom, és sokszor állok 10-20 percet a kapuban mire le tudom tenni a telefonomat.. :) /. A densionos téma erre lenne tuti megoldás...
Köszönöm a konkrét és végre számomra is érthető magyarázatot!
Nem is beszélve, hogy a forrása egy igen autentikus de sajnos már elég ritkán postoló fórumtárs.
Szerintem sokunknak megnyugtató és hasznos infó volt: nem a kocsi a szar, csak a gyár szívat minket ezzel a prof telefonnal.
Ha jól saccolom akkor egy használt MULFII+programozással... és kb. 100ezerért már van is kihangosított telóm?
Kérdésem az, hogy a TCU-s (S638A opciós) kocsiba beépíthető-e a Dension Gateway 500-as széria? Elméletileg ez az optikai csatolós cucc való az E60-ba, de ez a TCU-s történet /illetve, hogy nekem nincs tár a kesztyűtartóban / ide nem zavarhat be?
Még nem ismerem amúgy a típust, de az elég bosszantó lehet amúgy 2014 ben, hogy egy nagymama telefonon keresztül tudnál csak kihangosítva beszélni egy 2004es 5-ös BMWben. És nem tudod csatlakoztatni bluetoothon az aktuális telódat.
Most ne keverjük ide, az offical utility, tehát mentő-rendőr-tűzoltó E60-akat, mert azokon 535d fék van. Ilyen autók azért mondhatjuk úgy, hogy elég ritkák itthon.:)
Most akkor ha nekem TCU van a kocsiban, amihez BMW ASSIST van rendelve a felszereltség alapján ezt gondolom:
S605A TELEMATIK VORBEREITUNG Telematics preparation S607A TELESERVICE VORBEREITUNG Preparation, Teleservice S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional S610A HEAD-UP DISPLAY Head-up display S612A BMW ASSIST BMW Assist S620A SPRACHEINGABESYSTEM Voice control S638A AUTOTELEFON PROFESSIONAL Car telephone Professional S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 for DVD
akkor normális hogy a bluetooth nem is kapcsolódhat csak a saját kézi ketyeréjéhez???
vagy WTF???
Akkor meg mi a szent szar az a MULF?
Bedobok pár képet, hogy mi az úristen modul van ebben a kocsiban:
Azon már fel sem akadok, hogy a TCU-n 2005.09-van a kocsi meg ugye 2004-es lenne..vagy esetleg ez lenne a fő gond? Valaki valamikor kicserélte az eredetit egy másikra és azért szarakodik? De akkor meg a handsettel sem menne a bt kapcsolat, vagy nem?
ez lenne a TCU:
ez meg a nemtommi:
ez van a nemtommire írva:
szóval, ha valaki világosságot gyújtana a fejemben ezzel kapcsolatosan azt megköszönném!!
Kicsit utána olvasgattam ennek a problémának és a következőt találtam egy külföldi fórumon:
"2005/2006 körülig voltak ezek a motorola (bmw) telefonok beépítve külön autós sim porttal. Ez a beépített telefon csupán bluetooth-on keresztül komunikál a csomagtartóban lévő tényleges telefonnal, ami egy aluminium doboz, úgy hívják hogy TCU, a SIM kártya olvasó is ehhez a TCU egységhez van hozzákötve.
Ha a saját telódat szeretnéd használni és a kocsi hangszóróit ezt a TCU egységet egy ULF (M-ULF) egységre kell cserélni."
Hogy ezek az egységek hogyan müködnek, arról fogalmam sincs, csak egy fórumról fordítottam át. Viszont sok 2004 körüli E60as problémája a tiétek is.
Srácok, akiknek műxik a bt: nálatok is van beépített car telefon? Amibe külön simkártya megy és spec bmw /ami amúgy motorola/ kagyló van hozzá? Azzal nálam is kifogástalan minden.
Először is indítsd újra és addig ne ijedj meg amíg nem állandósul a jelenség (értsd. folyamatosan hibát jelez). Az E60 első évjáratú modelljei hajlamosak arra, hogy mindenféle hülyeséget jelezzen a fedélzeti computer. Ezen az segít, ha frissítteted egy szakemberrel (mondjuk maszibmw-vel) az autó szoftverét.
Ha más hibát is jelez, menet közben egyszerre többet egymás után, akkor generátor felújítás kell.
Ja! Még valami: ha jól tévedek a mulf modul felel a bluetooth mellett az aux in-ért is?? Csak mert, bár a kesztyűtartóban be van kötve az aux-in a helyére, DE nem jön fel a választható források között, hiába is dugok bele egy "élő" jacket.... de akkor meg miért jó a saját handsetjével a BT?
A telefonodon minek ismeri fel a kocsit? Milyen jelet tesz mellé? A feleségem E87-e kis headsetként jelenik meg és szépen működik is, míg az E61, telefon ikonként látszik a párosított telókon....és ba...k múködni.
Nekem semmi gondom vele, az elmúlt lassan hat évben több telefonom volt ( Nokia E71, Nokia 8850 Arte, Iphone 4, 4S, ) jelenleg Iphone 5 hibátlanul működik. Soha nem fagy, mindig automatikusan felismeri a telefont, csatlakozik, teljesen stabilan működik.
Szerintem nálad valami rendszer hiba lehet, mert nálam az általad leírt hibajelenség soha nem jelentkezett.
Skacok! Valakinek sikerült már pre LCI-s E60hoz /nekem dupla slotos nagy monitor, prof navi-s/ a bluetooth párosítás? Pontosabban a párosítás hibátlanul lemegy be is dobja a párosított eszközök közé az összes /legalább 8 féle/ telefont, DEEE egyikkel sem kapcsolódik azután. Semmi fajta kommunikációra nem hajlandó a kocsi, csak és kizárólag a párosítás megy.
A gyári motorola handsettjével persze vígan kapcsolódik és tudom is használni ha kiveszem a bölcsőjéből, de az a könyöklőbe belerakott külön simkártyával dolgozik, nem a saját számommal.
Amit látok, hogy minden telefon amivel párosítottam NEM headsetnek vagy kihangosítónak hanem egy másik telefonnak látja a kocsit.
Szerntem a kocsi által visszadobott bluetooth profillal van valami gebasz. Direkt vettem egy HTC TouchPro telót, mert az rajta volt egy listán 39 másik elvileg kompatibilis őskövület telóval, persze még véletlenül sem megy. Pedig ez tuti kis teló, Win CE 6.1-el bootol de androiddal is lehet futtatni. Egyik formájában sem tudom összekapcsolni a kocsival.
Nekem is 16"-os könnyűfém felnin vannak téli gumik és teljesen jól néz ki arra a 2-3 hónapra, amíg rajta van. Sokkal jobban, mintha lemez felni lenne, esetleg műanyag dísztárcsával :) Ilyen: http://www.bmwstylewheels.com/bmw/134
Köszi a tanácsokat.Nem sikerül döntenem. Ha jó árban találok 17 es felnit téli gumival annak jobban örülnék. Így elkéne adnom a meglévő új 16" os gumikat de cserébe jól nézne ki a kocsi. Félek hogy 16" ossal lesz egy buta M pakettes 5 öm
Ezúton csókoltatom a gumisodat! A "könnyűfémfelni" nem a tömege miatt kapta a nevét, hanem az anyagsűrűség miatt. Mérd le nyugodtan, hogy egy átlagos, azonos méretre készített lemezfelni könnyebb, mint egy azonos méretre készített átlagos könnyűfémfelni.
Saját mérés szerint - egy 16"-os könnyűfémfelni 2,2Kg-al volt nehezebb, mint az azonos méretű lemezfelni. Nem mondom, hogy nem létezik valami csoda anyagból készült felni amire ez nem igaz, de az általunk használt felnikre nyugodtan kijelenthetjük, hogy a lemezfelni könnyebb!
Nekem a gumis azt mondta 16"-os acélfelninél nagyobbat nem gyártanak, a rugózatlan tömeg miatt. Bár elképzelhetőnek tartom, hogy egyedi igényekre gyártanak.
Kezdetben én is így gondolkodtam, de az utóbbi 6 év tapasztalata az, hogy a gyári felnikkel ha nem fogsz brutál nagyságú lyukat akkor el lehet velük gond nélkül járni. Nem találtam én se acélban 16-nál nagyobbat, de mikor felraktam a kocsira, nagyon nem tetszett, amit láttam. Gumisok mondták, hogy az acélt is oda lehet ba**ni, megvan az az úthiba. Úgy van mögöttem gyári könnyűfém felnivel 5 gondtalan tél, hogy defekttűrős gumit használtam. Sose volt defekt vagy felnijavításom. Szezonális centirozáskor meg nagyobb súlymennyiséget se kért. Szerintem a lényeg a gyári bmw felni, és az odafigyelés.
Nekem olyan volt, jelezte a márkaszalon, hogy 17-nél kisebbet ne próbáljak meg feltenni, mert nagyobb a féknyereg. De azért kíváncsiságból megpróbáltuk. Éppenhogy de felfért a 16. Igaz, hogy utána vettem 17 mégis, a 16 szettet meg eladtam.
Pedig ez jó vételnek tűnik. Nekem tetszik az acél felni nem nagyon kell kímélni.9 ( Mátra,Pilis stb. betonos erdős utak). Kár hogy e60 ra nincs 17 es acél felni szerintem még jól is nézne ki,de az az én perverzióm :) Úgy is csak pár hónapot van fent utána jön a szép nyári.
Az M-es futómű is ugyanolyan méretű, mint a sima, csak ültetve van, tán egy centit. Olyan pedig nincs, hogy M-es fék, az a motor függvénye, hogy mekkorával szerelték.
Az 535d-re nem megy fel a 16os kerék, de a többire igen.
A futómű alatt mindent beleértve. Legalább is nálam a fék rendszer is beletartozik a futóműbe és az egész ott levő szerkezetbe. De konkrét válaszokat szeretnék attól aki már tett M futómű alá 16 os kerekeket. Üdv.
Inteligens töltővel 24 órás töltés heti egyszer. A harmadik hétre ha nem javul meg, akkor akkucsere. A fentiek inkább csak akkor érvényesek, ha sokat jársz városba, vagy ritkán használod az autód, de egy próbát neked is megér.
Semmi gond, tisztában vagyok vele, csak én teherautó szervizeltetéssel foglalkozom, úgy hogy ismerem a dörgést. :)
Csak azért kérdeztem, mert nem tudom milyen napokon tudnának foglalkozni ezzel a problémámmal, mivel elég ritkán járok Budapesten és a környékemen nem tudok megfelelő szakembert erre a kérdésre. A márkaszerviz meg nem tudja megígérni, h meg tudja csinálni, próbálkozni meg nem akarok nálunk kemény több tízezerért...
maszibmw-nél tudsz bejelentkezni Budapesten.Csak akkor hívd, ha biztos eltudsz menni.Te szakíts időt az autódra , "ne a szerelő várjon rád". Bocs, hogy ilyen konkrét voltam, de legalább választ kaptál.
Mikor megvettem utana mertem egy fogyasztast akkor 8,2 jott ki. Majd a chippeles utan is mertem egyet, akkor 7,5 jott ki. Majd a chip miatt elkezdtem premium dieselt tankolni (90%-ban Ausztriaban OMV kuton). Aztan nem is foglalkoztam a fogyasztassal (kozben eltelt 3-4honap), csak most feltunoen sok volt a 2 tankolas kozti megtett km, ugyhogy kiszamoltam es leesett az allam.
Szinte mindig ugyanazon az utvonalon jarok 60% autopalya ora szerint 145km/h, 30%fout 110-120kozott es a maradek 10% a varos, de ott inkabb bicajozom :-), Na erre jott ki 6,8l/100km /530d xDrive LCI/
Az OMW Maxxmotion 100 pl. Schwechatból jön, így már emiatt is jobb, mint a Magyarországon finomított üzemanyagok. Sima 95-össel is jobb fogyasztási adatokat produkált a benzines E60-om, ha Ausztriában tankoltam, mint bármilyen hazai üzemanyag esetében.
Én csak ezt tankolok a benzines F10-be, de 95-össel kezdtem. Inkább autópályázom és valóban kevesebbet fogyaszt vele az autó és a motorja is sokkal szebben jár. Nekem megéri azt a plusz 30 forintot mert egy BMW-ről beszélünk, aminek a fenntartási költsége amúgy sem alacsony.
A prémium üzemanyag egyik nagy előnye, hogy full kénmentes (a többi üzemanyagban is minimális a kéntartalom, de főleg a közvetlen befecskendezésű benzineseknél az is elég ahhoz, hogy középtávon gond legyen a kialakuló kénsav miatt ami számos alkatrész idő előtti meghibásodásához vezethet /NOx katalizátor, benzinpumpa stb./).
Én is sokáig azt gondoltam, hogy lehúzás a prémium üzemanyag, de ma már máshogyan látom és 3d-vel értek egyet.
Placebo hatása biztos van, mármint a gazdira nem a kocsira.
Ha külön veszed meg az adalékot /pl Protec/ akkor az biztos belekerül a kocsiba! A prémium üzemanyag olyan, mintha a 2 literes kólába egy!! csepp whiskey-t töltenél és onnantól már "Whiskey-Cola" +20%ért........valami ugyan van benne de, hogy az mi és mennyi, azt senki nem mondja meg, ha mégis megmondja akkor meg ne hidd el. Ha nagyon érdekel, méresd le a kocsit padon sima majd prémium üzemanyaggal. De akkor sem tudhatod, hogy a következő tartálykocsi mit is töltött le a föld alá.....szvsz
A prémium üzemanyagoknak valóban van "rendszertisztító" hatásuk, ami pozitívan befolyásolja a fogyasztást, de inkább hosszabb utázások alkalmával, Pl. autópályán érezzük jótékony hatását.Sokat számít az is, ha összeszoksz az autóval, így a "rossz gázpedálállással" történő üzemidő is csökken.
Az elkepzelheto, hogy a premium diesel tankolasa miatt kevesebbet fogyaszt az auto? Na nem egy tank utan, kb 3-4 honapja tankolom a premium gazolajat. Mintha tobbet mennek 2 tankolas kozott, mint az elejen.
Tudnátok valaki megbízható szerelőt ajánlani Budapesten vagy a 4-es út mentén Budapest-Szolnok körzetben, aki tudja programozni az MP3 lejátszást 2005-ös E61-ben most hétvégén vagy hétfőn délelőtt?
Sajnos még nem biztos az időpont, ezért egyenlőre csak elérhetőséget szeretnék kapni, hogy le tudjam egyeztetni.
CIC-es Navi (2008/09 utani, sokgombos iDrive) frissiteseben valakinek van tapasztalata?
Addig OK, hogy egy USB stickre rateszem a terkepeket es bedugom a kesztyutartoban levo csatlakozoba. Utana ha minden igaz ker egy FSC?? kodot, amit a kocsi alvazszamabol lehet generaltatni.
Namost ezeket az FSC kodokat aruljak 30-50$ ill EUR kozotti arakon a neten. Megbizhato forrast tud valaki esetleg??
ha be van kapcsova a kima, elől középen berreg zizeg valami a rács mögött és baromi idegesítő, ha jobbra fordítom kormányt jobban serceg zizeg a hang de van amikor teljesen elcsendesedik, ha felveszem a klimat max erőre akkor utána egy ideig elmúlik de utána ujra előjön a sercegés berregés...
mi lehet ez? tud valaki valami szakit aki tudna segíteni ebben pest megyében?
Nekem a 35D előtt 25D E60-am volt egy rövid ideig (kb 1év) én azért adtam el mert miután kipróbáltam egy 35D-t eldöntöttem, hogy nekem kell egy. Az enyém gyári M verzió, most cserétem 4db lengéscsillapítót darabja 85E volt. A fék kb. 20%-al drágább mint a 25D-ben volt ha jól emlékszem, de ezt könnyű ellenőrzni, vagy AtiTDI megmondja ha kell pontosan.
A dupla turbótól én is tartottam, de Steeef megnyugtatott, hogy kevésbé hajlamos a meghibásodásra mint a 25 vagy a 30D -be épített turbó. Ezt azóta igazolni is tudom, több mint öt év és 150E km alatt a turbókkal semmi gondom nem volt.
Rozsdásodát én egyiknél sem tapasztalatam a jelenlegi 35D 2006-os, igaz garázsban áll, de minden nap használom abszolút rozsdamentes, csakúgy mint a kollégám 30D-je, ami 2004-es és soha nem állt garázsban, szóval ettől szerintem nem kell tartanod.
A többiek majd kijavítanak, de én 35d-nél lánc szakadásról nem hallottam, itt a fórumon olvastam pár hónapja arról, hogy talán a 20D ( abból sem minden motor, csak bizonyos motorkódnál) tépi a láncot ( nem biztos, hogy jól emlékszem).
Az, hogy LCI vagy első széria szerintem nem annyira releváns. Persze az LCI sokkal szebb, főleg a lámpák, de ne ez döntsön inkább az állapot. Annyit még, hogy nekem most van egy kis problémám - talán olvastad - a tünetek alapján sokan blokk repedésre gondoltak addig, amíg nem szembesültek vele, hogy nem LCI mert az enyém még nem alu blokkal van szerelve ( az állítólag hajlamosabb extrém esetben repedni, a vas blokkal ellentétben).
Amit kihagytam, vagy rosszul írtam, majd korrigálják a társak. Sok sikert a megfelelő darab kiválasztásához.
2004 még elvileg eu3-as motor, ott szokott... 2005-től eu4-es motorral van annál már nem annyira a pillangószelep hiba, hanem "csak" az hogy enged... ami általában az olajjal mutatkozik meg, mert a pillangószelepek tengelyénél a szimmering felkeményedik és enged... nem lehet csak szimmeringet cserélni! csak komplett szívósort... vagy dugózás és akkor nem enged és tuti nem fog beesni semmise
Lehet sokan kérdezték már de érdekelne hogy 525d-ben is előfordul a pillangószelep hiba?2004-2005-2006-os évjárat.Most szeretnék ilyen autót és köszönném a segitséget!
Mielőtt kérdeznék, hozzáteszem, hogy sok-sok oldalt átnyálaztam!
-E61 530D vagy 535D között a karbantartási költségek mennyire térnek el? Fékek méretben mennyire különböznek? Illetve egy garnitúra fék tárcsával betétekkel, oem gyári minőségben körülbelül milyen árfekvésben van? E46 330Dvel teljesen képben vagyok. Viszont ezt a típust még nem ismerem elég jól.
Turbo felújítás, esetlegesen új árak hogyan alakulnak 530 és az 535 között?
Rozsdásodásra a hajlam mennyire jellemző a típúsra? Sajnos E46ból van tapasztalatom.
Nagyon vonz az 535d, viszont nem tudok dűlőre jutni...
Láncszakadás melyik évjáratra jellemző? Hallottam valamit, hogy 2006-2009 között... Van-e alapja ezeknek a pletykáknak?
LCI vagy preLCI? Vagy minden csak a karbantartástól és állapottól függ és kifoghatunk ebből is abból is sz*rt?
Hello, vettem 1 garnitura f10 m5 felnit, elöl et 33, hátúl et 37, 245/35r19!hogy paszoljon az e60 as bmwre elöre 15mmes pogacsat, 2 cmest hatra! Valamiért 80 és 140 között ráza a kormányt és szitalnak a kerekek az miért van?
Te is használsz vagy használtál e60 vagy más diesel Bmw-t?
mert én a beírásaidból úgy gondolom,h max. csak szereled.(boccs ha tévedtem)
én meg az az ember vagyok aki azt állítja és tudja is,h sok esetben több mindent tud/tapasztal egy használó mint a szerelő.
Nekem ne adagoljon senki olyan aki 3egymást követő napot sem használt saját maga Bmw-t.
többszázezer km-t raktam bele ilyenekbe,és ez idő alatt sok bmw "szaki bebukott/tévedett/félrevezetett/hibázott stb..
én látom mit/hogy viselkedik az autó reggel,este,230kmh-nál,-24-be,+44-be,esőbe,hóba,párába,ütve,verve,kíméletesen,hosszú távon(2-3e km-n),rövid távon(47-szer beindítva 1nap)stb.,ami sokkal több tapasztalatot ad...,nyilván szerelő nélkűl sz@rt sem érek vele,de számtalanszor nekem kellet rávezetni a hibákra a profikat".
turbotol, es karter szuszogotol. / regebbi tipusokon a filteres karterszuro csere elmaradasa /
200e km korul az osszes turbo elkezd meghalni. / elkezdi engedni az olajat.. de tobbsege megis hal** /
az eredmeny eloszor nem latvanyos.. de pont a szivosori olaj tomitetlenseg a mutatoja.
ezutan kovetkezik a kipuff csonk repedese/kiegese/ a lemez csonkos tipusoknal, mert az elegetett motorolaj ha nem is eg nagyobb hofokon mint az uzemanyag, de ez nem kontrollalt, elhuzodo eges > jobban melegit.
a szivosor csere ily esetben csak tuneti kezeles.
az olaj ugyanugy bent lesz a szivo rendszerben..
* van harmadik ok is.
minden turbo enged egy kicsit.
egy soha nem kergetett autonal felgyulhet az olaj szivorendszerben, es mikor kuszob ertek fole er.. megmutatja magat a szivosoron.
** muhely ralatas, gozom nincs az utakon koborlo ellenvelemenyekrol.
Az én autómban az elmúlt több mint öt év alatt és az együtt eddig megtett kb.150E km alatt soha nem emelkedett az olajszint, sőt meg sem nagyon mozdult 15E kilométer alatt, tehát nálam nem ezért kezdett folyni az biztos.
A kollégám 30D-je 400E km körül jár, de még abban sem emelkedett soha az olajszint ( az is igaz, hogy DPF szűrőt már cserélt újra és gyárira 280E km-nél addig egyszer tisztítatta). Az én autómban is volt már DPF tisztítás ( azt is Steeef végezte) 180E-nél nincs is ezzel gondom, pedig azóta már 50E km mentem. Véleményem szerint nem túl szerencsés általánosítani.
Ezért kérdeztem a csavart, mert az nem tűnt normálisnak. A gyáriban nem láttam én ott semmilyen csavart belül. De az is érdekes, hogy a másik gyári miért kezdett megint folyni 30 e után.
Akit én ismerek szerelőt, látva ahogy dolgozik, elég profin nyomja a szakmáját, de elúszik a szervezésen. Tehát bevállal mindent, mindenkivel jóban akar lenni, munkája persze van bőven. Közben meg a kocsik ott állnak az udvaron sorban. Aztán meg mikor kirendeli az autót és ott áll 2 napja úgy a kocsi, hogy hozzá se nyúl, akkor szokott lenni Motherfuck, FIGHT, headshot, stb.
Igen, mint látod......elegem is van rendesen. Az biztos, hogy megkeresem a hibát és a tökéletes megoldást, mert pont a hiba előtt szerettem volna eladni és fiatalítani egy F10-re, de így ebben a formában ezt nem tudtam megtenni. Mivel elvileg a hengerfej csere megoldja a problémát, remélem véget ér a tortúrám és lesz megint egy tökéletes autóm, olyan mint előtte volt.
A napokban eszembe is jutottál, mivel kelleni fog téli gumi - igaz erre már nem akartam venni- de vennem kell, mivel nem fogom eladni a javítás után azonnal az autóm, mert előtte meg akarok arról győződni, hogy hibátlan és csak akkor adom el, ha az új gazdája számára nem tartogat meglepetéseket.
Tehát ha lesz jó árad várom az ajánlatot az ismert e-mail címemre Tőled a méret: 245/40x18.
Én is korrektnek tartom Steeef-et mindentől függetlenül és kiváló szakembernek is. Most egy kicsit szerencsétlenül alakultak a dolgok, az is lehet, hogy túl reagáltam, de mentségemre szóljon, hogy több mint egy éve élek együtt ezzel a problémával és már igen nehezen viselem.
A csavar......Jó meglátás, ez itt a kulcskérdés, mivel ebben az alkatrészben nem lenne szabad pont a beesés, vagy beszívás miatt csavart használni. Azonban az úriember (DemeterJR) csavarral!!! rögzített valamit a lapkáknál - erről persze nem beszélt előre - na ez esett be a szelepekhez.
Egyébként azt hallottam, hogy kb. 50 darab ezzel a módszerrel "rendbe tett" szívósort adott már el. Remélem más nem jár így mint én, de szerintem ezek időzített bombák.
Azért is megérte leírnom a kálváriámat mert aki itt ezt elolvasta a fórumon és beugrik neki, hogy ő is ettől az emberetől vett szívósort, jobb ha megelőzi a bajt és sürgősen lecseréli, vagy legalább is ellenőriteti, hogy van-e az övében csavar.
Banyek, szép kis kálvária. Nálam 170 e-nél kezdett el folyni a szívósornál. (530D) Hasonlóképp álltam a kocsimhoz, mint Te, meg akartam venni a gyárit, aztán lebeszéltek róla. Amin még agyalok, hogy a szívósornál milyen csavart tudott beszívni a motorod. Emlékezetem szerint csak ott van csavar ami a lamella házát rögzíti. Meg ugye magát a lapkát szokta beszívni, ha leszakad a tengelyéről. Mindenesetre Steef-ről én csak jót hallottam, és a mostani nyilatkoztában is korrektnek tűnik.
Nem engem kérdeztél, de én válaszolok, mivel az én autóm. Nos ez egy 2006-os 35D, gyári M (ez most mindegy). Sokadik BMW-m ez, nem volt még két éves az autó kb 70E km-rel amikor megvettem. Steeef-t innen a fórumról ismertem meg, mindig korrektül szervizelte az - állítása szerint is igen megkímélt autóm.
Mivel a elkezdte nyomni az olajat kb.150E km környékény, kicseréltem a szívósort gyárira (178.000,-FT). Nem egészen 30E kilométer megtétele után megint elkezdte nyomni az olajat. Mivel kicsit drágának találtam ismét megvenni a gyári szívósort, hívtam a szerelőmet (Steeef-et), hogy tud-e más megoldást. Azt mondta, igen ismer egy srácot innen a fórumról DemeterJR fórumtársat (az eset óta ezen a néven nem fórumozik) ő árul általa felujított szívósort, szerinte jó DE GARANCIÁT azért nem válall rá.
Röviden: Steeef megadta a számát, hívtam hozott egyet én megvettem, mert maga az ember korrektnek tűnt, felszereltettem és kb 3-4 E km után egy reggeli garázsban történő indítás során fémes kopogó hangot adott a motor. Azonnal leállítás (5-10 másodpercig járt), telefon Steeefnek, tréler, majd javítás.
A többit leírta Steeef, ami nem tetszett és nem teszik most sem az az, hogy ennyi év után tudva, hogy rossz az autóm hónapok telnek el anélkül, hogy egyáltalán érdeklődne, vagy érdeklődött volna, mindig én kerestem és álltam elő javítási ötletekkel. A hengerfejet is én saját költségen intéztem, csak azt szerettem volna vele megbeszélni, hogy fel teszi-e. Ezért volt ez a církusz.
Megelőzendő a következő kérdést, kerestem DemeterJR-t egyszer! el is értem, akkor sajnálkozott és mindent elismert közöltem vele a totál javítás végösszegét RÁ BÍZTAM EBBŐL MENNYIT VÁLLAL ( nem ismerem az anyagi helyzetét, ha csak 20E forintot küldött valna azt is elfogadom) e helyett inkább eltűnt. Emberek és jellemek.
Ide tartozik, hogy (nem akarok nagyképű lenni) de ügyvéd, büntető szakjogász vagyok, ha akartam volan megteszem a szükséges lépéseket, de nem ez volt a célom.
Steeef-et ettől függetlenül kiváló és segítőkész embernek ismertem meg és tartom ma is, csaklehet az én problémámba fáradt bele egy kicsit.
Lényegében hibás vagyok,ezért elnézést is kértem Tőled. A hiba az hogy terhelésen beledolgozik a motor a hűtőkörbe,és kinyomja. A történet annyi hogy beszívott egy csavart a szívósorból nem ment egy henger,ezt javítottam. Körültekintő voltam,a hengerfejet elküldtük gépműhelybe,a motortömböt ellenőriztem nem görbült-e,a hüvelyeket repedésre vizsgáltuk,hajtókart is kimérettem,kapott a motor új csapágysort,gyűrűztük,felújítottam a befecskendezőket. Minden ok volt egy darabig aztán beledolgozott, levettük egyszer a hengerfejet megint gépműhely ott nem találtak hibát,akkor azt hittük a hengerfej tömítés volt rossz,de a hiba megint visszatért.
ÚGY GONDOLOM NEM MI HIBÁZTUNK,KÖRÜLTEKINTŐEK VOLTUNK,MINDENT ELLENŐRIZTÜNK AMIT ILYENKOR KELL,A SZERELÉS SZAKSZERŰ VOLT MINDKÉT ESETBEN EZT A KEDVES ÜGYFÉL IS ÍGY GONDOLJA,DE A HIBA SAJNOS MÉG MINDIG JELEN VAN.
MOST FELTESZÜNK EGY MÁSIK HENGERFEJET,HÁTHA AZZAL JÓ LESZ.
TERMÉSZETESEN MINT A 2. ALKALOMMAL MOST SEM FOGOK MUNKADÍJAT KÉRNI.
Sziasztok! Ma berakattam egy Dension gw500s bt virtuális cd tárat, és nem akar működni. az autó nem látja, az idáig működő bluetoothot hazavágta, és SOS hívás nem működik hibaüzenettel jelzi a nemtetszését a kütyü beszerelésének. Mostmár tud az ezközön keresztül a telefon bluetooth-al kommunikálni. De a hibaüzenet megmaradt, és a virtuális cd tár funkciót nem látja el. Esetleg valami ötlet vagy valaki aki spíler a témában?
nem ismerem steeef-et innen végtelen segítőkésznek találom,,csak velem is megjátszotta ezt egy "neves" bmw szerelő,folyamatos 4-5 rongyos borravalók után,majd leszállítottam kicsit,
na mindeggy,én a konkrét hibála lennék kíváncsi ,leírnád ha megkérlek?
Nem jól látod, mert nem ismered a helyzetet, mint írtam több mint egy éve fennálló problémáról van szó....de mindegy, mert már okafogyott, időközben beszéltem Steeef-el.
Köszönöm a segítő szándékot, nagyra értékelem.... DE úgy gondolom Steeef akkor jár el korrektül, ha tesz még egy javítási kisérletet. Szerencsére ezt ő is így gondolja, időközben sikerült vele beszélnem.
Ha ez a javítás sem vezet eredményre akkor kereslek itt a fórumon és egyeztetünk. Addig is mégegyszer köszönöm.
István 535 olvastam már több hozzászólásodat is, ebből nekem korrektnek tűnsz, ezért ha gondolod én lehetséges betudlak szervezni egy jó helyre ha azt akarod hogy a kocsid 100% os legyen! Suzuki árakból márka szervízben :)
Veled ellentétben én ismerem.....talán 5 éve... Itt másról van szó, nem akarom ezt egy nyilvános fórumon megosztani, csak azért írtam itt neki,mert nem fogom naponta hívogatni többször és "esedezni" a kegyeiért. Ebből már kinőttem.
Ezt én úgy gondolom, hogy én vagyok az ÜGYFÉL akit neki kell(ene) megbecsülni, pláne akkor, ha ez az ügyfél kifizetett több min 1 éve! egy igen komoly javítási összeget és munkadíjat, az autója meg azóta is rossz, gyakorlatilag hosszabb útra használhatatlan. Na ezért, - így egy év után - már kicsit morcos vagyok.
F10 M5-nél 20 e km-t bírt ki a féktárcsa fékbetét. De még a gumi is. E60 M5 futóműve egy büntetés olyan kemény és kényelmetlen. Csak autópályán jó. Ezt az F10-nél már korrigálták. Fogyasztásról nem is írnék semmit. Átírás is fájni fog. Jól gondold meg.
Ma délelőtt is hívtalak...megint nem fogadtad a hívásom. Mivel ismered a számom ha akarsz te is el tudsz érni, az biztos, hogy én már nem hívlak, számomra nem az a probléma megoldás, hogy szép lassan elfelejtjük..... Remélem csak a telfonod rossz és nem szándékos, mert ha igen akkor ez a hozzá állás egy bizonyos szint alatt van, neked kell eldönteni, hogy fölé vagy alá pozicionálod magad.
Sziasztok! Ma megvolt a váltóolaj csere és mintha kicsit másképp váltana az autó, normális ez? Főleg indulásnál éreztem különbséget. Amikor először elindultam, akkor mintha picit fel is pörgött volna, tehát nem egyből indult meg amikor levettem a lábam a fékről.
Az motorolajcsere miatti service due üzenetet lehet törölni valahogy? Köszi+
Nem ajánlom az M5-öt, szerintem egy borzasztó rossz koncepció. Pörgős, de nyomatékszegény a motor, városba abszolút nem való. Idegesítő a váltója, olyan mint egy Smarté. Csak akkor képes gyorsan váltani, ha padlón mész vele, kikapcsolt mindennel, és 6os váltóprogramon. Közben persze leeszi a fejedet, ha lassan mész, akkor is.
A fenntartási költségek még csak megmagyarázhatóak, és elfogadhatóak lennének ilyen teljesítmény mellett, de ez egyszerűen nem éri meg a pénzét. (egy volt M6 tulaj)
Sziasztok, üdvözlök mindenkit! Új arc vagyok itt, egy dolog miatt regisztráltam be a fórumba. Szerelmes lettem (már régen), mely érzés tárgya egy E60M5-ös -továbbiakban EMŐ- jármű. Mo-ról szeretném venni, van is kinézett példány, 140.000km van benne, gondos tulajnak tűnik az illető, szervizkönyve megvan, kis karc van az elején, ami nem zavar, majd lefényeztetem, kormány, pedálok stb jónak tűnnek, hihető a 140ezer km. Az eladó megengedi, hogy szervizbe elvigyem, ahol le tudom informálni, szóval a kocsi eddig rendbe is van. Azonban mégis van 1-2 dolog, ami zavar, legfőképpen az, hogy minden gyári rajta, azaz NEM cseréltek eddig semmit benne (kuplung - féktárcsa+betét - lengéscsillapító és hasonló finomságok), kivéve a rendszeres olaj + szűrők. Tegnap nézegettem alkatrészeket hozzá, s meglepődtem kicsit. Volt egy 2005-ös z4-esem, ehhez képest az olcsón fenntartható volt, alkatrészek nem voltak aranyárban.
Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy normál használat mellett meddig bírja vajon (km-ben) egy féktárcsa, egy lengéscsillapító, mennyire megy szét a futómű a jó utakon?
Ahogy számolgattam, úgy néz ki a sztori, hogy fékekre ha cserélni kell, akkor az cca. 600.000, lengéscsillapító 500.000 (!) , olajcsere nem egy ökör ára, az nem tétel, kuplung 300.000. Mit számoljak még hozzá szerintetek? Jah, ezeket az árakat a schmiedmann -on néztem, ezt találtam hirtelen, esetleg van más oldal is, ahol érdemes nézegetnem és nem gagyik az alkatrészek?
További kérdésem még az, hogy mennyire használható a gép hétköznapi melóba járáshoz? Nem vagyok már huszonéves, feltehetőleg megunom majd az első hónap után a játékot Emővel s "visszaszolidulok" rendes sofőrré. Szóval a hétköznapi használhatóság érdekel. Ha van erről infó szívesen várom, ha pedig van itt olyan, aki már összeköltözött egy másik Emővel és megosztja a tapasztalatát, azt nagyon meg fogom neki köszönni. Ide is várom a hozzászólásokat, ill. a mail címem nyilvánosra van állítva, oda is jöhet levél. Köszönöm!
Huszonévesen volt gyorsaságim. Megértem mire gondolsz. Már úgy vagyok vele, amíg 1 életem van, legyen egy 2 tonnás kasztni körülöttem. Ha közlekedsz, láthatod mennyi bamba, lassú reagálású, figyelmetlen, rossz műszaki állapotú, jó képességű közlekedik az utakon.
Mindenkinek más az igénye, M5 vagy M550d-ben ülve is bizonyos idő után eljöhet egy olyan érzés, hogy azért lehetne még erősebb. Biztos kis telhetetlen vagyok. : ) A dízeleket meg ne írd le, mert az M550-d-vel úgy vagyok, hogy bár egy ideje használom, de még mindig meg tud lepni
szóval adott kb ugyanolyan 525d automata, igaz az enyém 1 évvel fiatalabb mint a kollégámé de lényegtelen...
az övé chippelt és közel 400e km óta rója az utakat... chip 3 éve van benne azóta közel 150e km szaladt bele.
jelen pillanatban mindkét autó hibamentes, sőt ugye az enyémben a befecskendezők is újak.
a kettő közti különbség jelentős, sokkal rugalmasabb, sokkal pörgősebb... ahol csinálták azt kérte ne nagyon legyen túlhúzva, így elvileg kb 200le lett és nyomatékban is kb +50Nm került hozzá.
Mivel a 25-ös és a 30-as váltója ugyanaz, így azon kárrogni hogy megterheli a nyomaték a váltót szerintem fölösleges, mert a BMW sem gyárt minden szériának, minden teljesítménylépcsőhöz más és más alkatrészeket.
Először egy "menő" debreceni hely által beszerelt tuning boxxal próbálkozott, de az több kárt csinált mint hasznot, az ugye alapvetően csak 1 paramétert változtat a befecskendezési idő hosszát... ennek eredménye lett a kox lerakódás mindenhol, dpf eltömődés majd a sok takarítás miatt szétégett a betét és cserélni kellett.
Hiába a mese a digitálisan programozható boxról lószart se ér és mikor visszavittük hogy valami gebasz van akkor csak tátogtak.
Na szóval autó rendberak box kiszed és www.csiptuning.hu nyíregyházán.
Hazafele úton intercooler és a egr közötti turbócső szétpukkan, másnap csere. Ez volt 3 éve azóta semmi gond
olajat nem eszi, nem füstöl, nem zörög és nem hörög...
fogyasztása ha normálisan jársz vele szerintem jobb mint a csipp előtti állapot habár ez nem mérvadó, mert akkor ugye voltak hibái...
szerintem az a többlet erő és a rugalmasság megéri azt a pici pénzt a csippre és több problémád sem lesz...csak ami mindenki másnak
Jocika vajon hol lehet? Chip tuning témában biztos tudna mesélni emlékezetem szerint nagy reményekkel indult neki. De mintha lett volna valami csúnya zakó a történet végén.
Aki chip-pel, az abból él. ELNÉZÉST: - Az biztos az előnyeit domborítja, és nem érdekli ha később, akár a következő tulaj a szerelőnél köt ki. A szerelő is abból él, hogy javít.
A szerelőt fizessük meg a jótanácsaiért, és azt kapjuk amire befizettünk.
Nekem 525D 3.0 LCI-m van 130e km-rel, a +100Nm tőbb kárt okoz az autómata váltóba mint élményt nekem. Amennyiben 2.3.fokozatba csapatod, ez a kis teljesítmény is hosszútávon széttépi az aut.váltót, vagy annyi fémreszeléket termel, ami a "szelepek beragadásához" vezethet. Ha meg nem használod ki, akkor meg minek? Arra a néhány alkalomra meg ott van a sport üzem.
Megkérdezném, átlagban hányan használják a fórumtársak közül 4200-as fordulathatárig, vagy ki szerint nem elég az ott leadott teljesítmény?
A 2.0/4henger más tészta. Azt forgathatod, akkor sem megy jobban (3.0D-hez képest).Feltenném a kérdést: - Mennyivel rosszabb a saját autóddal menni mint az övével? Egyáltalán nagyságrendekkel mérhető? Szerintem egy 525 - 530D közt is inkább 130-150Km/ó feletti gyorsításnál, nem pedig a 30-130Km/ó közti szlalomozásnál van különbség.Tudomásom szerint többek közt, a turbó más az 525-530D közt, de a szakik tudják megmondani pontosan mi .Én nem akartam felhúzni, ezért nem néztem utánna, de várom őszinte véleményed .
Chip és chip között is vannak különbségek. Itt most nem a sufni vs. profira gondolok, hanem, hogy mire optimalizaljak az autót. Rágyúrnak inkább a lóerőre vagy a fogyasztás csökkentése inkább a lényeg. Az sem mindegy, hogy a nyomatékkal hogyan bánnak, milyen karakterisztikával írják meg. Inkább a nyomaték az, ami kinyírja a wandlert szerintem. Pontosan ezért jobb helyeken egy bizonyos Nm fölé nem húzzak a nyomatékot, nyilván ehhez sok-sok megírt chip és tapasztalat kell.
Az sem mindegy, hogy pl. hibátlan műszaki állapotban lévő autót visz oda az ember vagy olyat, aminek már véres a torka.
És akkor ott van még a végfelhasznaló (sofőr)..... Aki vagy normálisan használja a kocsiját vagy troll módjára kinyomja a szemét szerencsétlen négykerekűnek. Nyilván aki chipeltet, az azért sportosabban vezet az átlagnál.
Az enyém chippes (X-es 30d Lci) eddig kb 11-12k km-t mentem vele így, minden ok, mondjuk a km sem sok benne, most jarok 137k-nél. Az alapvető dolgokat betartom (hidegen nem nyomom, melegen visszahűtöm picit a turbót, 15k km-nél olajcsere stb.) lámpától-lámpáig sem gyorsulgatok vele már így 30felett már kinőtem ebből is. Igaz a múltkor összekeveredtem egy golf 6ossal és nyomtunk pár 120-250et a pályán, gyanítom az sem gyári konfiggal gurult :-)
Összegezve szerintem vállalható a chiptuning, de az benne van a pakliban, hogy bizonyos alkatrészek előbb feladják a harcot.
Az enyém 520d n47 177 lovas automata , gondolkodom a chiptuningon, az elözö autom 2.0 pdtdi octavia nagyon jòl birta a chipet! De az manuális hatos váltoval volt! Irják sok helyen h a chiptuningot az automataváltò nem birja, én csak egy max 200le- ig akarom chipelni,normál helyen, nem sufniban laptop elő azt lesz vmi!
Az álltalad írt megállapítások, csak a sárvédőív legfelső 20cm-es tartományára igaz.
Amennyiben a legmagasabb sárvédőponttól hátrafelé 30cm-re megnézed a hátsó kerekemet, már kíjebb áll, ami a sárvédő íve miatt folyamatosan nő. A 12 ET-nél az ősszképet figyelve,hátúl valóban jó, de elöl nekem már off-road-os lenne.
A megoldás ET mind a négy keréken fix, a hátsó kerekek plusszosak 9-9,5 Coll szélesek.Bár a mostani vízözönös időjárásban, és a rossz útminőség miatt szerintem szitálni fog a hátulja.
Chiptuning egy nagyon érdekes téma.A nagyobb köbcentiméteres, nagy teljesítményű motorok rövid útszakaszon nem hatékonyan müködnek, mig a kissebbek, a folyamatos nagy teljesítményen való működéskor nem elégségesek. Én véleményem szerint, a chip-elés, az átlagfelhasználó kezei között élettartamcsökkenéshez vezet. A mértéke lehet vita tárgya, de a tényen nem változtat. Egyszerüsítve, a gyári beállítás szerintem inkább az üzemanyagtöblet "koromlerakodását" preferálja(szerkezeti egységek védelmét), mig a "nagyléptékű" Chip, az "többletüzemanyag" tökéletesebb elégetésére koncentrál. Minden körülmények közt.Tehát a motor szempontjából hidegen is, de a nem észlelhető pozitív hőterhelésről is beszélhetnénk, mint az néhány M-es széria főtengelyproblémáira, de más autótípusoknál is megfigyelhetőpl.:Fiat cupé 2.0/5henger
Ráadásként, az egyéb mehanikus egységek a gyári teljesítményre vannak optimalizálva.Tehát egy alkatrész méretezése, tömege, csak annyival "erősebb" amennyivel nagyobb teljesítményű a motor.Ha túlméretezett az "anyagmennyiség", az már visszafogja a teljesítményt. Az Audik esetében már kb.40LE külömbségnél van szerkezeti változtatás.
Természetesen "gyártásegyszerüsítés" következtében lehetnek átfedések, de a BMW esetében Steeef , atiTDI -vel tudod megterveztetni a teljesítménynövelést, hogy milyen alkatrészek, megfelelőek az autódba. Összegezve a típussal hossszú ideje foglalkozó szakember tudja megmondani milyen teljesítménynővelés megbocsájtható, de sokszor elég az is, hogy elviszed hozzá, és a jó úgy is hibákat orvosolva, ugyanakkora mértékben nő az autód teljesítménye.
Utángyártot, 170 ezer gumival! Csapágyak nem érdekelnek majd cserélem, szépségnek ára van!jobb ha veszek et 20as felnit aztán majd maximum nyomtávszélesitövel tudom variálni! :)És a chiptuningròl tudnál vmit irni?érdemes csinalni v nem? Automata az autom!
Kérlek hívj fel ha jó Neked megbeszéljük hogy legyen a javítás,nem felejtettelek el teljesen abban voltam hogy 29-én pénteken Hozod az autót,a hívásodat viszont nem vettem észre,bocsánat emiatt.
Utángyártott, vagy gyári? Mennyiért árulja? Csapágyterhelésben nem vagyok jártas, de a szélesítést követően nő a csapágy terhelési indexe, ami lehet hogy hosszútávon a csapágy halk duruzsolásához vezethet. Az előző tulaj mit mondott a témában? Mennyi Km ment vele? Mit rak fel helyette? A márkaképviseletnél nekem azt mondták a gyári értékeken kívül bármit fel lehet tenni, de csak saját felelőségemre. Neves tuningcéget kellene felhívnod, hogy mi a gyakorlat, belefér a tűréshatárba normál használat mellett? Fizikailag biztos elfér, elől hátul pláne.
Jók a képek!! Ha már felni a téma akkor felteszem a kérdést! Van valakinél jó árban eladó 16" os felnije?? az sem baj ha ütött kopott mert télire kellene! Gyári M futómű van a kocsi alatt, rámegy a 16 os felni? az a helyzet tavaly vettem új gumikat és megmaradtak én rászeretném tenni az 5 ösre és akkor csak felnit kellene vegyek mert most van sok más kiadás sajnos... Én 17 es acélfelnire gondoltam télen de lehet ilyen nincs is E60 ra mert nem találtam sehol. Szóval adott a 16 os új téli gumik ehhez kellene valami ami felmegy! Vagy esetleg ötletek? Ismétlem gyári M futomű nem tudom van e köze egyáltalán hozzá. Nem fog leérni az eleje vagy nem pörög ki túlságosan a kerék? mert most 18 as van de így is dobálja néha. Pár hete keresztbe fordultak pont előttem az m0 áson egy kanyarban nem akarok úgy járni. Remélem valakinek van eladó csak felnije 16"-os ha az jó rá.
Ezekszerint, a két hátsókerék nyomvonala félcentivel beljebb futott mind a külső, tehát az első és hátsó kerekek külön nyomvájúba futottak. Nem túl egészséges.
A hivatalosan vásárolható ET E60-ra 19coll /18 ET méret, ha jól emlékezem.
Szerintem a 245 már egysíkban van a felni peremével, tehát az is 2cm kifele van.Nekem 235/35 20 van feltéve 8.5coll széles(ET18), egy kicsit befele tart, ha közelebbről szemügyre veszed. Ha nem sürgős, teszek fel képet.
Hátùl 8.5x19 et17 volt már fent, kb 5 mm jöhet max kifelé! Elöl 8.5x19 et22 vel volt ott is jöhetne kifelé kb 5mm-el! Milyen et- vel vásároljak felnit? Elöl hátùl 8.5x19 -es felnit szeretnék!
Én kb. 2hete vettem 18as orig. Sternspeiche246-os szettet darabjat 30k-ért, de hirdetik ugyanezt 50k/darab áron is. Areális valahol a kettő között van szerintem.
Kábelköteget lehet javítani is. Nekem is volt a kábelköteg töréssel kapcsolatban problémám, a javítást Steeef ( itt a fórumon megtalálod ) gyorsan megoldotta.
Mint oly sokszor leírjuk itt a fórumon: olvass vissza, az egész fórum erről szól....
De legyen: mivel nem igazán szűkítetted le a kört, azért 2 dolgot legalább elárultál, szóval 1. inkább 20-as azzal kevesebb baj volt ha 2007-előtti vagy 2009 utáni.... a 25 nem ad annyival több kraftot amitől állandó "vigyoroghatnékod" van a gázadások után...
2. ha a kényelmet szereted és kevéssé vagy pszichohonder a kocsi vélt vagy valós bajai kapcsán, akkor automata /szvsz az 5-öshöz már az illik/, ha a kevesebb felmerülő probléma lehetősége szimpatikusabb, és nem mellesleg meg akarsz spórolni 90k-t váltóolajcserére, akkor manuális...
tartok tőle, sokkal nem lettél okosabb :)
A lényeg: ha tudsz, olyat vegyél ami leinformálható és JÓÓÓ, a többi igen csak lényegtelen az elkölthető szervizköltség fényében...erre az autóra 4-5 éves kortól fokozottan igaz a "megvenni könnyű, fenntartani nehéz" mondás.
.......de én sem cserélném le, csak egy másik és erősebb bömire az enyémet.......:)
Segítséget szeretnék kérni...Vásárlás előtt állok mindenképp kombit szeretnék vagy 520-525d-t.Tudnáok segíteni hogy mire figyeljek?Automata válto vagy manuális esetleg?Előre is köszönöm!!! :))
Problema : néha elmegy a rádio ha elmegy semmit nem tudsz irányitani a compjuterbe amikor visszajon minden müködik. a cd ugyan ez van egy 6-os cd-tát benne . mintha rosszul érintkezne . inkább ugy foglamazok mindegy hogy hallgatsz rádiot vagy nem egyszer csak mintha lefagyna minden de idönként vissza jön valamikor rövidebb idöre valamikor hosszabb idöre .
Hozzá értök Seggitsegét várom h mi lehet a probléma . a bmw szerviz diagnozis hátso kábelköteg kábel törés .
Gondolom h itt jön a kérdés akkor minek kérdezem : csak azért mert érdekell h lehet e más is ? nem olcsó mulatság kicseréltetni a kábelköteget a szervizbe .
Bocsi! CCC!! :D A cIc gondolom a faceliftes?! Enyém épp hogy nem facelift.MErt akkor nem sétálok át a mélygarázsba megnézni ha nem muszály én ehhez nem érek:))
Sziasztok!Valaki leírná nekem részletesen a navigációfrissítést? Olvasgatok a neten de összevissza van minden. Nekem konkrét adatok kellenének amit biztonsággal letöltök,kiírok és beteszem. Az is jó ha valakinek van eladó 2014 es navigácios cd megvásárolnám!! A jelenlegi egy nagy szar állandóan becsal a málnásba ezért fontos lenne. Köszönöm!
Nagyon szép autó GRATULA, még el is gondolkodtam a cserén :) csak a fránya fogyasztás gondolam csak városban 12 körül kér enni? (nekem egy 2006 530xd van)....
Örülök, hogy neki legalább tudsz segíteni. A megbeszéltek szerint még hétfőn hívtalak, hogy másnap vinném az autóm......Azóta is várom a visszahívásod....
2005-ös 525D-m van, és 0-100-ra nem bírom 10,3 s alá vinni a gyorsulását...a gyári érték ugye 8,3. Az autó másfél hónapja van nálam, előtte 3 évet állt. Valószínű, hogy el van csak lustulva, vagy a turboval lehet valami gond?!
Én is ugyanilyen felnin gurulok nyáron, én gumi nélkül 180eHUF/4db áron nem szabadulnék tőle, de rég nem néztem már az árakat - és mondjuk én nem akarom eladni.
A váltóolaj cseréjét én megcsináltatnám a helyedben. Nekem tavaly csinálta Steeef. Keresd meg, biztosan kapsz egy normális árat.
Sziasztok. Eladó lesz a 18 -as M -es felnim 245/40 -es defekttűrő gumikkal. Szerintetek ha csak a felnit nézzük mennyi lehet a reális értéke?
17 -es felnit szeretnék majd helyette.
Más...vacilálok a automataváltó olajcseréjén. Van aki azt mondja nem kell, de van aki azt mondja igen. Én is inkább afelé hajlok. Ha valaki cseréltette akkor meg tudná mondani mennyibe került?
A szoftverfrissítés óta sajnos újra aktív a menet közbeni tv/dvd tiltásom. Szeretném feloldatni... Tudnátok Bp. és közelében ajánlani valakit, aki megbízhatóan tudja orvosolni a problémám?
biztosan lesz itt is, aki tud segiteni a szakik kozul, de ajanlom a 3-as BMW forumot, ott a tipus specifikus dolgokat kapasbol kiszurjak.
ami nekem az 1. autonal feltunt, az a napfenyteto problema, ez az e60/61 nel is koltseges moka lehet, gondolom a nemet dealer sem veletlenul nem akarta megcsinaltatni eladas elott.
koszi...nem megyek lejjebb, ezt is csak a fent emlitett surgossegi telek ugylet miatt ...no meg azert, mert aug 25 ugye elegge kozelit es ha visszamegyek akkor mar kisse bonyolultabb az ugyintezes minden felnek...de az arat vissza fogom tenni az eredetire, azan csak lesz olyan, aki meg akarja kimelni magat a vasarlas utani "meglepi" szazezrek kifizetesetol.
kezdetben mindjart javaslom a " magyarorszagon ujonnan uzembe helyezett" pont kereskedes altali ertelmezeset tisztazni, az sokat elarulhat a cegrol is, kocsirol is.
gyakorlatilag mindenre kell figyelni, de leginkabb a valos km re/ toresmentessegre, papirok rendezettsegere..., kereskedes arulja es valoszinu kinti kereskedestol vettek meg. ennyi idos autok realis atlag futasa kb 250-400 e km korul van, ezeket a torok - arab - orosz stb kereskedok 6-8000 euro korul aruljak, tobbe kevesbe kikozmetikazva...minden szempontbol;) . ha ez a helyzet, akkor igen igen ovatosan vagj bele..pl. Dpf szuro allapota, van e benne, csereltek- e , vagy tisztitottak, szamla van e, vagy gumik allapota...szoval ezek mind 2-300 ezres tetelek egyenkent is...
ha viszont bizonyithato az eloelet, szakszervizben allapotfelmerest csinaltattal es minden rendben van , akkor korrekt arnak latszik.
igertem a fejlemenyeket eladas ugyben. egyelore a "harom millaer' F 10 et hozok fullost, nagyzenevel... dumaju/szintu erdeklodok dominaltak. csak tudnam, akkor miert telefonal?? mert ha rakerdezek az ajanlatara , akkor " haat, meg a nissant el kene adnom " ize...
Lényegébe azért írok, hogy megkérdezzem mi a véleményetek róla illetve mire kell odafigyelni. Például a képen friss rendszám van, én arra következtetek, hogy külföldről lett behozva. Szervízkönyvet nem látok a leírásban így a km is csalfa lehet.
Van, 2005.-ös, de már a 218 LE-s motor, viszont kézi váltós.
Nem rakéta, de ha tolom neki azért lehet vele haladni.
5 és fél éve hoztam kintről, 85ezer km van benne most, hibátlan.
Kopó dolgokon kívül soha semmi nem romlott el, olajat nem eszi, két olajcsere között (15ezer km) 2 zöld kockányi megy le a monitoron a szintből (olajpálca nincs már ebben).
Szia! Én másfél éve vettem meg az enyémet garantált 196 ezerrel, most van benne 210 ezer. A motor hibátlan, szép hangja van a sor hatosnak, de pörgetni kell. Volt pár olaj folyás, tömítés cserékkel megoldódott. Amiket írtál, az a dízelekre jellemző. Gondolkodom az eladásán, ha korrekt árat adnak érte. Ha érdekel, publikus az emilem, írj, h milyen paraméterekkel keresel!
2 éve cseréltem le az e90 325i-m az e60 25d-re, tehát ismerem, csak az e60 kasznihoz nem tudom, hogy elegendő-e a 25i...őszinte leszek tartok a dízeltől :( 3 évig volt meg az e90, angel eye égett ki kétszer, ez volt a legnagyobb baja :) A nyomaték tetszik, de a dízel remegés, morgás nem annyira jön be...
sziasztok 520i-nél mire kell figyelni vásárláskor?van valami tipushibája esetleg ennek a szériának?Mert soknál a pillangószelep beszippantást irják,némely motornál a vezérmű lánc átugrás a gyakori hiba,ennél van e esetleg valamilyen veszélyforrás?
25i (218 LE) automataváltós motor elég ekkora kasznihoz szerintetek? 2007-es évjárat...a 25d-hez képest mire lehet számítani?Van valakinek itt 525i-je? Előre is köszi!
Nekem 18 -as M -es felnim van szettben 245 -ös defekttűrő gumival, el fogom adni és 17 -est szeretnék venni helyette. De előtte kell vennem pótkereket :)
Ez ok. Csak pl. F10-be pótkeréknek még helye sincs. Ez a gumiba belefújós trutymák meg nem mindenre megoldás, nem beszélve arról, hogy a gumis agyonüt. Teljes kereket meg nem az igazi mindig magaddal cipelni.
Sokat járok városba, és különben sem vagyok híve a széles papucsoknak. Ezért 235/35 20 Dunlop ment rá(85e/db).Hát nem felhőtlen száguldozásra való a magyar kátyúkba, de az előző 17-es kerekekkel is már kikerültem az úthibákat. Úgy hogy, nem volt nagy váltás.Mondjuk tempós vezetésnél jobban kanyarodik és a normál futómű(E61 légr.)most "sport lett".ET 18 pont jó, ugyan 8mm-rel magasabb lett, ezért most az M-es első lökösre vehetek "kötényt".Majd rakok fel képet.
sziasztok! szeretnék érdeklődni hogy nincsen e valakinek egy működőképes bluetooth mulf modulja bmw e61 hez 2005 ös évjárat 25d vagyis 2db csatlakozó meg egy antenna csati megy rá !!? emberi áron! köszi szépen !
Ezeknél a típusoknál lehetséges a rádió antennáját erősíteni valamivel, vagy egyáltalán erősebbre cserélni? Nekem a nagyobb adókon kívül alig fog valamit (vidéken)... Másnak is ilyen gyenge?
Árulnak a racingbazáron egy darab gyári 18-as M felnit gumival 20ért, ha jól emlékszem, én is gondolkodtam rajta, hogy megveszem pótkeréknek, de a Balcsi körül van valamelyik városban, arrafelé meg nem járok és látatlanban (képekről) nem veszek ilyesmit.Ha gondoljátok repüljetek rá.
nemet ebay en arulnak par darab szuksegpotkereket , van koztuk gyari uj is , bennuk a szerszamkeszlet, altalaban 150- 200 euro kozott vannak. postazzak is kb 20-25 fityfirittyert
Keress rá a google -ban, szélvédő klinika veszprém tecsó, ott van száma a neten és lehet vele időpontot egyeztetni. Nekem nagyon szépen megcsinálta, pedig nagyon kétségbeestem, mert eléggé csúnyának tűnt előtte és most szinte nem is látni. Elvittem vizsgázni és megkérdeztem átmenne -e, azt mondták nem, de ha megcsináltatom és nem látszik akkor igen. Amikor visszamentem, hogy kéz, a vizsgáztató kereste, hogy hol van, azt mondta alig látszik. 5 rugót megért :)
én a sajátomat 11 hónapig kerestem,mert fontosabb volt az álltalános állapot mint az ,hogy bőrös legyen!
nekem is így volt, ráadásul az üléseknek elég jó bontós másodpiaca van, és könnyű cserélni.
az én E39-em is szövetes, amiért egyik szemem sír, a másik meg nevet: a bőrbe beleizzad a seggem, viszont a bőr sokkal szebb.
tegyük hozzá, hogy a bmw-nél szerintem úgy tervezik az autót, hogy megtervezik tökéletesre, és van retardált részleg, akik aztán bizonyos részeit elrontják. így születnek pl. az alap ülések :-)
Na holnap akkor ki is próbálom, ma én is kaptam egyet, igaz ez csak 3mm-es, pont arra lesz dolgom.... Bár tartok tőle, hogy reggel fél8-kor még nem lesz ott.
Ma megvolt az olajcsere szerviz a wallis dunaban, mostanában szerintem ne menjetek arra, eleggé áldatlan állapotok vannak a szalon felújítása miatt.
Ha valakit esetleg érdekelne, 26.000Ft-ért csereltek olajat, olajszürőt és légszűrőt.
Ami viszont furcsa, hogy a neten 7,7l-t olvastam a 30d-re, ezek meg csak kb 6,8l töltöttek bele. Ez hogyan lehet?
Szerintem aki kényelmesen akar ülni az vegyen fotelt,ezek szerintem nemcsak az ülés és más macskaságok miatt faszák,hanem ahogy megy!Ezzel nem akarok senkit megsérteni(mondjuk nekem is szövetes az ülés),de szerintem korrekt állapotú és árú bőröst találni szinte lehetetlen,én a sajátomat 11 hónapig kerestem,mert fontosabb volt az álltalános állapot mint az ,hogy bőrös legyen!
No megoldódott a kőfelverődés kérdése, a veszprémi tecsóóó parkolójában a srác szépen megcsinálta, alig látszik a repedésből valami és a vizsgán is simán átment.
Ha volt 15-20 évvel ezelőtt bőrüléses kocsid, akkor biztos észrevetted, hogy a mostani általános bőrülések gyakorlatilag mind gyártott bőr-jellegű keverékből vannak csinálva...
Rossz volt a szóválasztás, inkább ismétlek akkor menő" szó helyett értsd prémium. Persze kinek mi az igénye. Pl. én állófűtés nélkül nem veszek autót. Ez a szép a német kocsikban, össze legózod magadnak, amit szeretnél, horror áron. : )
Kilátok tökéletesen, mert lent van épp a sötét rész felett, totál nem zavar. Meg szeretném csináltatni, de hétfőn szerettem volna vizsgáztatni, mert kéne az autó és éppen nyaralunk, csak nem tudtam, hogy ezt meg lehet -e, mert repedés és nem csak egy 2cm -es kör, hanem egy 5cm -es félkör csík, pontosabban kettő egymás mellett. Találtam szélvédő javítót, megkérdezem meg tudja -e csinálni, ha igen akkor utána viszem vizsgáztani, de ha nem akkor a másik megoldás lett volna a nyerő és ha hazaértünk akkor csere.
Sejtheted, hogy nem kóklerség van a dolog mögött :)
Isten ments, hogy megmagyarázzam, de aztán engem végképp nem érdekel mi a menő, csak azért egyébként sem vennék semmit, mert menő :)
Az enyémben is van combtámasz, nem a leg alapabb ülésem van. A gerinctámasz hiányzik, nem tudom miért nincs benne ha már combtámasz van, a sérvem miatt pont jó lenne, de egyébként meg van ilyen speckó gerinctámaszom.
Amúgy meg rocker vagyok, tehát nekem pont rocker felszereltség kell :)
Ülésfűtés van, az kellett. Elhiszem, hogy a legprofibb ülés milyen kényelmes lehet, de nekem/nekünk nem kellett bőr, ha kellett volna kifejezetten olyan autót vettünk volna. Sőt volt olyan amit azért nem választottunk, mert bőrös volt.
Elsősorban a komfort ülésre (gerinc, combtámaszra) gondoltam, de való igaz prémium érzést ad egy bőrbelső. Bele nem sülsz, ha van ülés szellőztetésed, és télen egy állófűtés, rosszabbik esetben egy ülésfűtés is kb. 10-15 mp. alatt segít azon, hogy ne legyenek kellemetlen érzéseid ülepen keresztül. Szerintem nem nagy figyelmet igényel, hogy ne rocker felszerelésben ülj be, vagy ne legyenek mindenféle vágó szúró dolgok a valagadon. Tisztántartásától sem kell tartani. Normális módon használva és ülve benne, nem keletkeznek idétlen csúnya betörések sem. Tény, hogy elhanyagolt szakadt ápolatlan bőrbelső elég lehangoló tud lenni. A szövet ülés meghagyom a tömegközlekedőknek. Nekem igen is, bőr legyen a picsám alatt, és bőr illat fogadjon, mikor beszállok. De ne magyarázzátok meg, hogy a szövet ülés a menő, mert ha az lenne, akkor azért fizettetne a gyár. Csak ülj bele egy alapülésbe, meg egy millióval többe kerülő mindennel felszereltbe, egy-egy napra. Alap ülés után köpni fogsz .
Nekem mondjuk nem kell a bürke...Télen hideg,nyáron belesül a seggem.Csúszkálós,ha bertörik hányinger ahogy kinéz.És épp aktuális a párom autója bőrös látom tegnap 2-3huzás az üléslapon ma kb tenyérnyi helyen felkarcolva a felső réteg,farmeron valami csat vagy fém,na most pont faxa ahogy kinéz..
nem mindenkinek az elvezetek csucsa a bor ules...sot, olyan is van akinel kifejezetten kizaro tenyezo. az 5 -os szovet ulesnek nem is az anyaga, inkabb a kenyelme a gond szvsz
Haho! Ismét feltenném a kérdést, hátha tud valaki segíteni? Itt ragadtam Füreden, ma lejárt a műszakim, itt akartam vizsgáztatni Veszprémben, de kaptam egy követ idefele és nem tudom átengedik -e emiatt. 5 centis félkör alakú repedés a bal alsó részénél, nem a látómezőben. Esetleg vizsgáztatásban tud -e valaki segíteni? Köszi!
Szia, kedden voltam Almádiban, fateromék nyaralójában és a benti parkolóban láttam a kocsidat :) Egy sötétkék sedan e60-nal álltam a C ép. előtt...épp néztem, hogy lehet a gyerekek miatt kombi kéne :) Kicsi a világ....
Koszonom az eszrevetelt, meg a tamogato szavakat:)
Toroltem a LED et. Az ar kialakitassal kapcsolatban: igen, letezik a magyar mentalitas , (" aztaaan, mennyit engedsz a feleboooo, hee???") mar kaptam is ilyen erdeklodest....de en pont azert tettem fel a forumra is, mert itt azert tobben vannak, akik tudjak, mi az, amit valoban erdemes megfizetni es a hasznalt auto vasarlasnal mindig meglevo kockazatot es a kesobb jelentkezo koltsegeket a leheto legkisebbre csokkenteni.
Nem is kételkedünk benne, hogy jó az autó, csupán az a baj, hogy itt van magyar mentalitás. Megnézik a netet és találnak 2,8-ért, és azt várják el, hogy ilyen ill. jó állapotú kocsit adjanak el 2,8-ért.
Amúgy LED fényszóró-t (csak javaslom) javítsd ki, az csak a facelift-es F10/F11-esekben van. S ott is majd 800 ezres extra.
Nekem is faceliftes-em E60-am volt, s nekem is mondták BMW-sek hogy, ebben már nem szakad bele semmi, módosítva lett. Sajnos nem egészen így van. De mivel eladod nincs jelentősege.
Amúgy tényleg szép az autó a gyenge pontjai: az ülés, a navi, és a hifi ha nem LOGIC7-es.
most olyant csinal a kocsi hogy neforog tobbet 4500 nal,4 be nem megy tobbet 140-nel eddig ment 180-nat is mint atom,es a pillanatnyi fogyasztas mero nem megy feljebb 10liternel.
viszont ez alatt meg megy mint a barom!
huz rendesen,csak olyan mintha egyfolytaba leszabajozna valami vegett.
levettem DPF-et is akkor kicsit jobban ment de 4500 nal akkor is megalt.
sokat nemtudtam keresgelni mert kulfoldon voltam,ebbe a masodpercbe ertem haza.
abba biztam hogy megis elvan dugulva valahol vagy beszukulve,esetleg katalizator dugulva?
turbo gyorsan tolt de magasabb fordulaton gyorsan vissza is veszi a toltest gyakorlatilag nullara ha jol figyeltem.
Ezt is túl erősnek érzem az elvárásaimhoz képest. Nekem az 520D is bőven elég volt, 150-160 Adriáról hazafelé, Balcsi 140 és azért tartalék abban is volt. Itt meg aztán alig kell a lábam a gázra tenni, szinte vigyáznom kell, tartani a lábam, hogy ne menjek gyorsan. :) Feleségem úgy szól rám, hogy ne 80 -al menjek lakott területen, komolyan nem veszem észre.
Csak azért kérdem, mert miután kipróbáltam egy 520D, tudtam miért veszek 530D, s mikor pár év után volt szerencsém vezetni egy 535D, baromira hülyének éreztem magam, hogy megalkudtam.
No végül megvettük a korábban linkelt E61 -et, így esedékes lesz egy olajcsere szűrőkkel és gondolkodom a váltóolaj cseréjén is mert automata.
A fájó dolog az, hogy az első úton kaptunk követ a szélvédőre és egy 5cm -es félkör alakú repedés lett az alsó mezőben. Cserélni nem szeretném, mert amilyen formám van tuti megint kapnék egyet, viszont az érdekesség az, hogy most jár le a műszaki. Mi a Balatonnál nyaralunk és Veszprémbe akartam vinni vizsgáztatni hétfőn, de így nem tudom átengedik -e? Nem a látómezőben van a repedés, de nem tudom mi most a szabály ezzel kapcsolatban? Esetleg nincs valakinek ismerőse aki vizsgáztat itt a közelben? Eléggé faramuci egy helyzet most a kő miatt. :O
Egyébként szuper az autó, nagyon szépen megy, sokkal jobb, mint a régebbi 520D -m volt (ez 525D) és Pest -Füred viszonylatban 7 litert kért, de a pénteki dugóban, tehát még a pályán is állandó fékezgetés, gyorsítgatás volt.
Ami rajta van 18-as M -es felni, azt lehet hogy eladom majd, mert van még egy sima BMW garnitúrám hozzá és az 17 -es, inkább azt teszem fel, jó lesz az a családi autóra. :)
Ugyan nem terveztem, de eladó lett 2007. júliusi 525 D Lci aut. kombim merthogy szabadságom közben véletlenül találtam egy olyan telket, de olyat de az már egy másik topic lenneJ. Szóval gondoltam, mielőtt a hahu nagyérdemű közönségét magamra szabadítom, a szak és műértőknek mutatnám meg először a gépet.
Az autó német rendszámos- merthogy kint dolgozom - viszont jelenleg Magyarországon megtekinthető, így sem kell érte külföldre menni, mármint ha létrejön az üzlet a közeli jövőben, kb Aug 25 ig.
Főbb tudnivalók: Gyakorlatilag hibátlan az autó, "egyben van" azaz: belseje szép, nem lelakott, nem dohányzó, ...futómű- automata váltó- motor tökéletes, abszolút ellenőrizhető- teljes, végig dokumentált szervizmúlt (BMW Kohl Aachen, itthon by Steef (!), 216 e. km. facelift változat 197 Le. Itt már nincs motor szívócsonk probléma, porszáraz a motortér, 18 as M kerekek vadonatúj 500 km-t futott (!) 245/40 R 18 gumikkal (mondtam már, hogy nem terveztem eladni??) . színe: Platinagrau Metallic A68, Sportos futómű beállítás, Sportkormány, tempomat (fékező funkcióval), Business Navi, bluetooth, USB , telefon előkészítés, Shadow line, panoráma üveg tető, oldalsó árnyékoló rolók a hátó ajtókon (gyári), xenon, klíma (két zónás) , elöl hátul parkoló radar, HIFI hangszóró rendszer, Advantage csomag, fűtött szövet ülések, levehető vonóhorog. A részecske szűrő 20 e. km el ezelőtt Németországban 100% os tisztítást kapott- természetesen ez is számlával igazolt. Cserélve lettek az utóbbi pár hónapban: izzítógyertyák, mindkét termosztát, hátsó fékbetétek és tárcsák, valamint a panoráma tető gumitömítése (merthogy egy új fajta gyári tömítés jött ki amivel sokkal halkabb lett) . Következő esedékes szerviz 15 e. km múlva. Igény esetén, egy szezont futott , 16 gyári téli gumi garnitúrát (BMW alufelnin) tudok adni hozzá. A futásteljesítménynek és a típus sajátosságának megfelelően a motorháztetőn apróbb kavicsfelverődések vannak, ezek eredeti javítófestékkel gyógyítottak. További részletekért, képekért privátban zaklassatok, előre is köszönöm!
irányár: 3.99 m. ft (+ reg adó , amennyiben Magyarországon lesz forgalomba helyezve)
p.s: egyelőre SEHOL máshol nem hirdettem, csak itt, jövő héten megy a hahu ra.
2009-est tudok, csak az nem a 2 milliós ársáv. 22 miska volt új korában első tulajtól M.o.-n vásárolt. 181 e km. (CiC, állófűtés, soft-close, porf. navi, logic7, komfort ülés, stb. sérülésm.) Ha az illető 6 milla alatt gondolkodik akkor tárgytalan.
Ha persze,mert te megveszed mondjuk 1500ert literet,ok meg szivesebben adnak 2500ft ert literjet.
Es akkor a nagy kerdes pedig....Mi volt a flakonba? :D
jobb az ha ra alsz egy aknara,le ereszted az olajat,kicsereled a szurot,es beletoltod azt az olajat ami te magad megvettel,ugy legalabb 99% biztos lehetsz abba hogy az van benne amit megvettel :)
Ha mar szobakerultek a szervizek, mai tapasztalat:
Bp Motors Kft (BP, Szentendrei ut)- nem vihetsz semmit a szervizbe, hiaba gyari original alkatresz, mindent ok adnak. Mondtam nekik, hogy az sem erdekel, ha beleirjak a szervizkonybe, hogy "hozott anyagbol". Nem es kesz.
Véletlenül se piszkálódásképp, de ha Te ilyen ügyes csávó vagy ilyen jó kapcsolatokkal, és még az üres üvegeket is visszavitted, akkor már rég össze kellett volna spórolnod egy vadiúj M550XD-re baszki.
bakker most szállt el amit írtam.....nnna akkor még1x:
Még mindig ez a rohadt limp mód:
Mivel Horváto-ban pihizek, volt lehetőségem idefele meghajtani a kicsikét, itt mondjuk bőven van hely padlón gurulni sok-sok km-t :). Szóval amit tapasztaltam, amikor folyamatosan padlón mentem minimum 1percig, akkor 2x az alábbi hibát írta be: "4185 exhaust gas temperature sensor signal before catalyst", 1x pedig a:"4521 charge pressure control error"-t.
Most néztük át pár napja a turbót, nem fütyül, nem lötyög/lóg, szépen könnyen jár a geometria....
Amikor nézem a turbónyomást, akkor a maximum 1,44bar pillanatnyi (az új MAP szenzor óta), de tartósan inkább csak 1,35 körül ad le a turbó.
Ha csak padlózom néhány másodpercig, akkor nem szokott kiakadni, tartós padlózás kell neki. A hibát is csak a hiba kiolvasásával veszem észre, mivel a hibajelenség a működés közben nehezen érzékelhető: gyakorlatilag kevésbé gyorsul a hiba bedobása után a kocsi, de nem szembetűnően, a pálya azért jó, mert nyomatékpad nélkül csak a légellenállást tudom segítségül hívni a lóerő lemérésére: szóval 240-nel megyek és ha a hiba előjön, akkor 220körülre lassul a kocsi...
A turbógeometria állító elektromos vezérlése? Esetleg a dpf remapped során valami nem lett kiütve a programból?
Ha van valami ötlet a fentiek alapján, azt megköszönöm!
Automatában 80 ezrenként, kézinél 150 ezrenként. De cserélj olajat a difiben és a kormányműben is! A láncszakadás témában sok emberrel szerelőkkel szakszervizesekkel beszéltem, többnyire az a vélemény, hogy az LCI-nél nem kellene, de ajánlott 200 körül cserélni. 150 ezer körül van maga a lánc az összes kütyüvel + munkadíj. Bontósok szerint az összes 6 hengeres dízel tépkedi. Márka szervizben amiket láttam láncszakadásból eredő javításokat, azok 300 e után szakadt 218 lovas 3 literesek voltak. Csak azt nem értem, hogy a gyár, miért ilyen "szart" tesz bele, miért lett cél az, hogy szopjon a tulaj 5 év / 200 e km után.
Hali en miutan megvettem (LCI 530d xdrive) szinte egyszerre megchipeltettem. Nalam ugyan nem a fogyasztas csokkentes volt a fo szempont, de azonos vezetesi stilus mellett mintha picit (0,5-0,6l/100km) csokkent volna a fogyasztasa. Szinte csak autopalyan es lakott teruleten kivul hasznalom, a varosban bicajjal jarok :-) ha tehetem. Azota belement kb 10.000 km, nem fustol, nem rangat, alapjarat nem ingadozik...... csak megy es megy, ha kell akkor megforgatja maga alatt a Foldet :-)
Lenne még egy kérdésem. Mikortól változott az idrive? Gondolok itt a több gombos vezérlőre, illetve a menüben nem találtam a DPF állapot kijelzését, pedig nekem a régebbi E61 -ben kiírta.
Nemrég én is csatlakoztam a márkatársakhoz, és egy pofás 525d (2004.11.) társául szegődtem. Tudom nem nagy dolog, de az autó szerszámkészlete hiányos és pótolni szeretném. Ha nem tévedek, az alábbiak hiányoznak:
csavarhúzó : 71 11 1 179 629; villáskulcsok: 71 11 1 126 148 (12-13-as) és 71 11 1 112 893 (8-10-es) valamint az ék: 71 12 6 756 392.
Az új MAP szenzor "beszerelése" még annyi változást azért hozott, hogy az eddigi 20 psi helyett 21,4 psi lett a max turbónyomás ( kb. 1,35 vs 1,45 bar). Érzésre is jobbnak tűnik... vagy csak placebo....és a valódi nyomás ua. csak a szenzor mutat többet? Ez az info esetleg szűkítheti a hiba okokat? (mobilról írok bocs)
Helló mindenki.Segítségeteket szeretném kérni,Van valakinek abban tapasztalata hogy e60kipufogó csonk repedt. Ez gondolom nem újdonság.Hanem az lenne a kérdésem hogy hegesztette meg már valaki???Ha igen bevált a dolog vagy újra repedt máshol???A másik kérdésem az lenne hogy hallottam hogy az E39 jó rá.Ez igaz ?Vagy kell valami átalakítást csinálni hogy felmenjen.Válaszotokat előre is köszönöm.Bye
2 napja cseréltem gyári MAP szenzort, mert hetente írta ki ezt a kocsi: Fehler: Ladedruckfuehler / Boost Pressure Sensor / Manifold pressure sensor, signal Code: 41AA
és olyankor gyengébb is lett a hiba kitörléséig.
Szóval 2 napja új gyári MAP szenzor, berak...........kocsi szépen megy......., majd megint bedobja ezt a hibát!
Ezekre szeretnék valami ötletelést(2009, E61 520D LCI, manuális váltó):
1. elinduláskor sokszor lefullad, mintha elmenne belőle az erő...kettesben is alacsonyabb fordulaton bedadog...például ha tolatás után indulok egyesben és még picit gurul hátra, mindíg lefullad(klímától függetlenül)
2. menet közben, ha kinyomom a kuplungot, valami pár másodpercig berázza a kasztnit..ez mi lehet?
Nekem ugyan ilyen van csak nem touring. Ez jónak tűnik amit linkeltél. ( főleg ha igaz a kilométer)
A motor nagyon jó 3.0 M57 a jóöreg. Ez már a LCI facelift -es ami a legkiforrottabb E60 és a motor vissza is van fogva jócskán.
( gondolj bele hogy ugyan ez a motor van az 535d-be 275HP-val , ez meg csak 197HP)
A váltó már a GEN2 ZF!! gyorsabban vált és nagyon takarékos. Én imádom ezt a váltót semmi baja és lehet vele jókat autózni. Csak a rendszeres olajcsere mindig meglegyen.
Touring-nál én mindig csak a futómű ( levegős) problémákat hallom...
Chiptuning téren van valakinek tapasztalata? Pro és kontra dolgok érdekelnének... 525D-m van és a fogyasztásból szeretnék faragni egy picit, az erővel így sincs problémám! :)
Sziasztok! Ismét szeretnék BMW -t venni, korábban E61 520D -m volt, három év kitérő után most ismét szeretnék egyet, egy 2007 -es automata 525D -t néztem ki, mint potencionális családi autó. :)
A segítségeteken szeretném kérni, mire érdemes figyelnem a vásárláskor a motor/váltó környékén? Eddig csak manuálisom volt, kicsit félek az automata hibalehetőségeitől, illetve nem tudom van -e ennek a motornak valami ismert nyűgje? Igyekszem visszaolvasni minél többet, de azért előre köszönöm a hasznos infókat!
A másik alternatíva az X3 2.0D lett volna, de ebben kicsit nagyobb a hely a családszámára.
Köszi a választ! Utolsó kérdés a témában, mi a tapasztalatod a 8 fokozatú váltókkal? Ott elég a hasonló szerviz intervallum? Vagy tudsz valami különlegesebb hasfájást amire figyelni kell?
Ha tényleg 80000 km után cserélnénk olajat, (és megfelelő 6 HP-s olaj is kerülne bele..) akkor valószínűleg nem menne tönkre ennyi km után a váltó. Ezt váltójavítással foglalkozó szakemberek egyöntetűen állítják. Én ebben nem vagyok szakember, de hiszek azoknak a kollégáknak, akik viszont kizárólag ezzel foglalkoznak.