Bmw e38 740 d-röl véleményt kérnék,akkinek van vagy használt ilyet.1 hete lettem gazdája egy ilyenek,nincs bajom nagyon jo gazdája volt,csak kiváncsi volnék a véleményetekre.
Hazugságvizsgálót kellene kötni mindenkire. Az eladóra is hogy tudta e (eladásra megcsinálták) a vevőt hogy valós e a történet :) Ezt a hibát előre látni csak akkor lehet ha le volt szedve a hengerfej és meglátták a repedést ezért gyorsan visszatették eladásra. Ott lennie kell valami szerelési nyomnak esetleg új csavaroknak, hf tömítésnek.
Hát, én is inkább venni szeretek, mint eladni, de ez azért elég fura. Ez a jog kedvez a vevőnek, de az eladót terheli (a jóhiszeműt is, az eladás után valameddig) az elromlás kockázatával (ami a gyártón is múlik, ugye), de a vevő nem rendeltetésszerű használatának kockázatával is.
Ha nem rögtön, akkor az adásvétel után hány órával és/vagy km-rel kezdődik a vevő kockázata? Ha nincs rögzítve, a bíróság mérlegelésére van bízva? Mit tud egy szakértő utólag szakérteni? A rendeltetésszerű használatot az adásvétel előtt/után? Esetleg megszakérti, hogy a szar konstrukciónak indokolt volt-e elromlani?
A szakértést az adásvétel előtt kell megtenni, állapotfelmérés során. Ha a szakértő felelne is a szakvéleményéért, akkor kérjen érte több pénzt, és biztosítsa magát. Ha kihagytam valami fontosat, meggyőzhető vagyok.
sikerült elernem az embert, korrektnek hangzik. Elsö tulaj BMW, masodik egy rendör rövid ideig, utana ö a tulaj. Közben csak az autokereskedesek vannak bejegyezve, ahol arultak. Küszöböt es sarvedöt cserelt mar. Az egyetlen nem eredeti dolog a kepen is lathato hatso könyöklö huzata. Ennek sajnos elszakadt az eredeti huzata, es a karpitos csak ilyen börrel tzudta potolni. Müszerfal nem repedt, rozsda sehol nincs rajta veszes, legfeljebb apro pörsenesek a köfelverödeseknel. Ö mindig mindent megcsinaltatott rajta, es a szamlak nagy resze is megvan. Küld majd kepeket, azt tovabbitom.
Tud nekem valaki abban segiteni, hogy kene az uj remek jogszabaly szerint energetikai tanusitvany a tarsashazi lakasomra mielött eladom. Pest megye, Nagymaros. En Tirol. Legjobban annak örülnek, ha kivülröl meg tudna valaki csinalni, de ha nagyon muszaly, oda tudok rangatni valakit egy kulccsal, de ezt szivesen elkerülnem. Van valakinek tippje?
Ez Nemetorszag, ott van jog. Ha fel oraval az adasvetel utan szetesik egy auto, akkor nincs az a birosag, ami ne itelne meg az eredeti allapot visszaallitasat, es ezt az elado is pontosan tudja. Vagy visszaadja a penzt az autoert, vagy visszaadja egy evvel kesöbb kamatokkal es ügyvedi es perköltseggel, szakertöi dijakkal együtt. Senki nem olyan hülye, hogy ezt Nemetorszagban megkockaztassa, mert ott be is hajtjak. Nem szavatossagot kell ervenyesiteni, hanem elallni a szerzödestöl.
A levél hangvételéből egy kitalált történetre gondolok. Főleg az utolsó mondat sántít. Simán kinézem a totalcarból, hogy összehordanak ilyen sztorikat, nagyon színvonal alattiak már.....
Aláírta hogy megtekintett állapotban, aztán kalap kabát, viszlát-csókolom. Hol van az leírva hogy 3 napon belül vissza kell venni? Ha jól emlékszem pont itt beszélgettünk ilyesmiről, von Ryp egyik eladása kapcsán, hogy a tesókák kiautózták magukat, tönkreb...ták a gépet, aztán bejelentkeztek hogy vegye vissza. El lettek hajtva, és el is kell hajtani őket. A kinti eladó szemszögéből ez is hasonló lehet, még akkor is, ha tudta mit ad el. Miért ő vállaljon felelősséget azért, mert a BMW szart gyártott. Ő sem tudta amikor megvette (vélhetően, pláne ha első tulaj volt).
És az az érdekes benne (azonkívül hogy 144e km, első tulajdonostól, aki történetesen svájci orvos), hogy ez az egyetlen E36 ami tényleg tetszik... Ebben a színkombinációban meg kifejezetten.
Mondjuk a leveliro nem tul eletkepes szemely, nem is ertem, hogy sporolhatott annyi penzt, hogy autot vegyen. Ha veszek egy autot, es 50km utan behal a motor, akkor a leallosavbol felhivom az eladot, es közlöm, hogy hol veheti vissza az autojat fel oran belül.
Gondolom, erre azért nem keresik annyian, mint ha dízel Focust hirdetne. Nomeg azért arra ügyeltem, hogy a német által elvárt udvariasság és választékosság a mailből is süssön. De persze ha el sem olvassa, akkor nem tudja meg.
Ugyanakkor a németek jó része fel sem veszi a telefont külföldi számnak, hiába osztrák. Csak annyit lát, hogy nem német.
Menj rá az adatlapján a "küld" gombra és bal alul kiírja az email címét. De ha nem,akkor a "küld" gombra egy jobb klikk aztán tulajdonságok és ott megtalálod.
Buscher irta jol. Az elmult par perc vezetesi stilusa alapjan szamolja a Reichweite-t. Az RW-Verb. az a fogyasztasi ertek, amivel a maradek üzemanyaggal kijön a hatotav.
Értelek. Viszont azt nem értem hogy a range ugye folyamatosan vàltozó érték a fogyasztás verbraucht 1 függvényében. Annyi amennyi. Viszont ezzel párhuzamosan a rw-vbr teljesen más (kissebb) értèket ír ki. Nevezetesen 10,3 és 7,8 a két számadat. Gondolom valahol a 10,3körül a valós a fogyasztás. Országút tempomat, 100nál stb. Nem hajtva, sőt. Kifejezetten barátin....
Az a 7,8 piszkálja a fantáziám. Megnéztem, nem a pillanatnyi fogyasztàs. De akkor mi?
Szerintem ez az az fogyasztás érték amiből a "Range/Reichweite" távolságot számolja. Folyamatosan frissülő, az utóbbi pár perc/kilométer átlagfogyasztása.
Üdv. Örömmel jelentem hogy az e38 735i-m fogyasztása mostmár optimalizálódott. Ugyanis a valós és kijelzett érték nagyon nem stimmelt. De az óracsopkrt menüjében behoztam a korrekciós értéket és kiszámolva a tényleges/kijelzett eredmény beírásával, sikeresen beállt. Egyetlen egy kérdés van bennem. Van ebben a "titkos" menüben egy olyan adat ami azt hiszem rw-vbr:7,8 l/100 nekem legalábbis. Nah. Ez milyen fogyasztási adat akarna lenni? Mire vonatkozóan írja ezt ki? De ez csak a titkos menübe van. Emellett a board a verbraucht 1en 10,3 at ír természetesen, csak ez a 7,8l /100km mire vonatkozna ezesetben? Köszönöm előre is a segítséget
Kormánybőrözésre van valakinek bevált kontaktja? Olyan kéne, akinek van a gyárival megegyező vagy nagyon hasonló bőre, nem olyan, amin már méterekről látszik, hogy újra lett bőrözve.
Én is jártam 2 alkalommal a Spiritben (tavaly és tavalyelőtt). Tényleg nagyon fasza hely, főleg télen érdemes menni, szerintem. Voltam nyáron is egyszer, de télen valahogy jobb hangulata van. Tervezgetjük, hogy idén is lenézünk 3-4 napra.
A konyhája kiváló, a kiszolgálás is elsőosztályú, a szobák is nagyon rendben vannak. Egy hátránya van, hogy rengeteg a tajparaszt orosz, ja meg hogy mocsok drága.
A csöveket kellett cserelni? A neten olyan videot talaltam, ahol a srac ugy veszi ki az emlitett cuccok kiszerelese utan, hogy elvagja a csövek egy reszet. Igaz E46...
Megjött ma a kartergáz szelep. Gondoltam, ebédszünetben kicserélem, 4 bilincset meglazítani én is meg tudok. Hát azt nem gondoltam, hogy ezt így eldugják. Szét kell bontani a fél világot, hogy hozzáférj. Ennek mi a görcs az értelme, mikor egyébként körbe lehet állni a motort??? Csesszék meg a spórolós mindenségüket, hogy az E46et kell átvenni ide is, mikor lenne hely annyi, mint szibériában. Oda sem építenek felhőkarcolót.
Viszont ha mar szallasokat akjanlgatunk, az en nagy kedvencem a www.spirithotel.hu Utoljara 3 eve voltunk, bizom benne, hogy nem valtozott, hiszen az azt megelözö evekben mindig tartotta a szintet. Annyira pazar, hogy az elkepesztö. Nem olcso, de nem veletlenül annyi, amennyi. Megeri az arat.
Tegnap megjött :-), de ez meg keves a sieleshez, meg el is fog olvadni jövö hetre. Kerdezz ra legyszi novemberben, mert magamat ismerve mar delutanra elfelejtem. Ha akartok jönni, segitek szivesen jo szallast talalni.
Novemberben alig van szállás, a legtöbb hotel be van zárva, de azért lehet találni. A hó viszont szerencse kérdése. Tavaly egyáltalán nem volt (karácsony másnapján jött csak, és addig is olyan meleg volt, hogy hóágyúzni sem lehetett), előtte évekig bőven.
Nálunk úgy néz ki a szezon, hogy karácsony hetével a semmiből indul. Tehát előtte héten nincs turista, majd egy csapásra megtelik az összes szállás (10ezer ágy az egyébként 5ezres faluban), és vízkeresztig tele van. Ebben az időszakban szinte esélytelen már most szállást kapni, és pokoli drága is. Utána jön 2 hét luft, az ún. Január-lyuk, itt max olyan 2ezer turista lézeng, ilyenkor tuti van hó és van hely. Aztán Hahnenkamm, arra már egy évvel korábban kell szállás, ha akkor akarsz. Utána jön a bajorok és a hollandok szünetei, akkor is fullon vagyunk. Március megint jó, és akkor már az idő is többnyire napos, néha egy kis friss hóval, ami gyönyörű.
Ha kicsit tovább mennél esetleg a neuschwansteini kastélynál tudok jó és olcsó szállást, hangulatos házikó alul finom étterem csapolt sörrel kastélyra néző kilátással. Ott lehet nagyokat sétálni. Elfele vagy visszafele megnézheted a grossglocknert. :)
Ha valakinek felkeltette az érdeklődését, megspórolnám neki az utat. A km a belső állapota alapján stimmel. Az autón csak a JE ajtó nem volt festve, szerintem az sem a sajátja volt. A bal első torony cserélve volt, irgalmatlan gány módon, a jobb felső sarkánál akkora lyuk maradt a kézzel elhúzott tömítőpaszta mellett, ahova befért az ujjam. Mindezt azzal koronázták meg, hogy a tornyot és környékét telibe fújták hőálló ezüsttel. Nem vicc. A bal B-oszlop is volt fújva, és szerintem beljebb lehet picivel a kelleténél, mert a tetőlemez be volt rogyva. Szóval, ha valaki akar egy keveset futott motor-váltót, belsőt, az ajánljon érte jövőre 1500 eurót, annyit ér. Bár a belső addigra ki lesz, mert volt vagy 150 kiló a csávó.
Nos, megjártam az utat, bár nem eseménytelenül. Odafelé csak 2-3 apró rántást éreztem, mintha keresztfugán hajtottam volna át, csak épp sima volt az út. Amikor St. Pöltennél lementem a pályáról, alig volt alapjárat, összevissza kihagyogatott a motor. Hazaúton aztán volt gond bőven, néhány henger szerintem kihagyott, egyenetlenül járt, emelkedőn visszalassult, nem volt semmi kraft. Aztán 20 perc múlva magára talált, járt újra mind a 6 henger, de alacsony sebességnél továbbra is kihagyott. Végül hazaértünk, de most már nagyon szarul jár. Remélem, tényleg csak a szelep, és utána újra jó lesz.
Ha olyan rendszerű a karterlevegőztető-szelep, mint a V8TU-ban, akkor jobb nem elindulni vele.
Én elindultam, nem kellett volna.
Ez a V8TU-ban lényegében egy vákumvezérelt zárólap. A hiba első fázisában "csak" nem zár rendesen, így akkor is jut kartergáz a szívócsőbe, amikor nem kéne, ilyenkor huppog és a komputer keverékképzési hibát jelez. A második fázisban a gumimembrán átszakad a szabad levegő felé, ekkor már korlátlan mennyiségű falslevegő jut be, talán alapjárat marad, nekem az sem volt.
Még tudatlanként az első fázisban elindultam (már nem kaptam meg az alkatrészt), a második fázisban megállt teljesen. Bécs alatt, vasárnap, drága trélerezés volt. Hozzávaló szerszám már volt nálam, és készültem, mit hogyan, ha kell. Kellett. Hétfőn délelőtt Bécsben megvettem és kicseréltem egy általános szervíz-komplexum parkolójában (ahová a kocsit letették), néztek is az arra járó szerelők... :-) Ebéd után már mentünk tovább.
Még nem sikerült diagnosztizálnom, mert nem mindig csinálja. Viszont holnap mennem kell vele egy 700km-t. Ha a kartergáz szűrő a ludas, akkor az milyen bajt okoz/okozhat?
Ma elmentem a gyerekkel Gántra Rc autó bohockodásra, mentünk az erdőbe, sziklás hegyeken le- fel( Soha többé nem megyek, 19-es kerék- sportpakettes kocsival)
Végig olyan dolgozzott a váltó, de legalább ki próbáltam a lejtmenetvezérlőt is:)
Fognak majd. Hullámzó a részvétel. Van hogy semmi nincs elgondolkodom, hogy e38-hoz alig bontanak aztán 5-6 ember hoz be e38-at elkezdik bontani és nyomják le áraikat. Nem értem miért így csinálják de ők tudják.
Ha a kartergáz membrán szakadt, akkor tolja felfelé a motorolajat, s fogyasztja majd, mint a dízel... Tudom, az enyém is olyan volt, nem huhogott, nem trombitált...
Vigasztaljon a tudat, hogy a barátom 110ezer eurós szénné extrazott X5ben is kellemetlen tapintású, sprőd anyagból van a napellenző a varrott bőr műszerfalhoz. Mondjuk már sokkal jobb, mint az E70 X5ben, ott egyenesen undorító volt. De még mindig sokkal szarabb, mint az E53ban. Az E38at meg sem említem, nem is lenne fair.
Csak egy apró érdekesség minőség/anyaghasználat témában.
Tegnap kicseréltük az E46 touringban a tetőkárpitot szürkéről feketére (járulékosan így lett sminktükör világításom is-illetve ha már villanyászkodni kell akkor lábtér világításom is) és azt vettem észre, hogy míg a limó/touring/kupé verziónak az "A" oszlop burkolata és a napellenzők is ugyanazzal a finom pamutos anyaggal vannak bevonva mint a tetőkárpit addig a Compact hasonló elemei műbőr(napellenző) illetve valami kemény, sprődebb anyagburkolatot (oszloptakaró) kaptak bevonatként
Igaz az is, hogy bénáztam egye kicsit, mert egy seggel ki mentem Ingolstadtba, és haza felé el bambultam. A99-ről- A92 léjárónál rakottan jöttem 100-al, de ez egy 40-es kanyar:)
Kézibe volt onnan könyökökkel átlöktem automatába, onnan N-be:)
örökgaris Zsolti barátommal, ha egyszerre megyünk többen Dunakilitibe, akkor nagyobb kedvezményt kapunk majd az aut. váltók javítására tett ajánlatból. ( Bár ő optimista a 450-es belépőjével, mert én tegnapelőtt láttam ott egy 600K HUF-ért váltójavított X5-öt, úgyhogy inkább arra készüljetek a fórumtalin, hogy a 450k az alap - ez az én GM-váltóm felújítási költsége -, erre a jönnek az extrák. Happy finish-sel lehet az 650k is)
Amikor eszébe jut, kissé légkürt szerű sűrű rövid vúúp-vúúp-vúúp hangokat hallat a motortérből, bal oldalról, terheléstől függetlenül. Ha leállítom közben a motort, akkor még egy elhalót vúúpog, miután a motor már leállt. Vákuumszivattyu? Vagy mi lehet ez?
Most pedig, miután hazajöttem és leállítottam, bekapcsolt a klíma venti. Nem állt le akkor sem, amikor bezártam. Csak miután újra beindítottam és leállítottam a motort.
Ezen felül az Esőszenzor jól működik, nem is hoz rá hibát, de kikapcsolni nem lehet. Nulla állásban is töröl, ha kell.
Semmiképpen nem szeretnék azonosulni a tolakodókkal, csak a Hells Angelsről jutott eszembe, hogy tavaj speciel elmentem nekik jobbról, miután 110-zel bérelték a belső sávot az A4en, kint meg annyira nem ment senki, hogy a kb 30 motorost egy kosszal ki tudtam kerülni bárki veszélyeztetésé nélkül.
Ugyanez. Megszokta, hogy ha kellemetlenkedik valakinek, az előbb-utóbb megunja, és eggyel előbbre engedi. Működik, és neki van gyomra hozzá, máshol van az ingerküszöbe. A Hell's Angels csapatát már nem tolná le ill. előreengedné ő is. :-)
Tegnap bemutatkozott az új 5-ös az autópályán... Kitalálhatjátok, késő középkorú kuki volt a sofőr. Renaultval mentem, előttem sor, jobbról meg kamionsor. Természetesen egy Renault nem mehet a szent BMW-je előtt, így elkezdett rám mászni, ekkor csak simán visszalassítottam 120-ra. Ahogy beért két kamion közé azonnal vágta ki magát a jobb sávba, de a hely nem volt elég neki, hogy le tudjon tolni, persze ahhoz kicsit több kell, hogy ijedtemben fékezzek... Szegény, a Velencei tótól Székesfehérvárig volt kénytelen a sorban! (tehát nem jutott volna előrébb) mögöttem menni. :) Amikor kitértem a lehajtó felé, akkor mellém jött, nyilván nem azért, hogy udvariasságáról tegyen tanubizonyságot, hanem egyezményes jeleket akart mutatni, erre udvariasan, ahogy a fiamtól is, elköszöntem. Kicsit mulatságos az ember felfogása... Mi lett volna, ha a 7-er-rel megyek? Bár a bunkó mindig az...
Dsp hangszórók 8 ohmosak! Nem egyszerű olyat találni! Szerintem egyszerűbb, ha újragumiztatod a membránt. Állítólag a hangzást nem befolyásolja jelentősen, ha szakember csinálja.
Javaslom a JBL hangszórókat...persze nem csak valamilyen JBL hangszórót....ugyanolyan teljesítményűt és ellenállásút kell beletenni akkor nem lősz mellé! JBL= minőségi, tartós és megfizethető.
Még mielőtt valaki beszólna előre írom, hogy a piac kereslet kínálat alapján működik.
Alibiman szettjét drágálltam kicsit. Persze megértem az árat. Hiszen ő vette a felniket rendbe rakatta, felgumizta új gumival, rendesen tárolta. Így ennyiért tudta adni a felniket. Sajna írta kupak nélkül lett volna ami plusz költség a 100 ezren felül.
Én olyantól vettem inkább, aki behozott egy e38-at és nem került költségébe a kerékszett. Így ő az összképet nézi, hogy az e38 darabokba elmenjen gyorsan. Mivel németből hozta és lábon ezért valszeg nem ütnek.
Az én személyes véleményem (amit sokan vitatni fognak), hogy egy style 6-os szett jó 4-6 éves 6-7 mm-es gumival 40-60 ezer ft (Neten sokat találtam 50-60 ezer ft között és v12-vel is beszéltük itt, hogy style 6-nál a gumi árában mennek ezek). Persze zsír új 2014 évvégi szőrös prémium kategóriás gumival kupakkal patika állapotban megéri a 80-100 ezer ft-ot. De Alibiman-é sem ilyen én az övét 70 ezerért vettem volna meg, de 100-ért rakta ki így úgy gondoltam nagyon messze vagyunk így nem alkudtam rá.
Alibiman kereke szépek, a gumik őt ismerve tökéletesek hibátlanok. Valakinek biztos meg fogja érni ennyi pénzért is amennyiért kirakta.
BMW style 6-os felnik minden kupak megvan épek. Új BMW matrica rajtuk. Nincsenek horzsolva ütve. Dunlop sp winter sport 3d gumik 215/65r16 gumikkal. Dot szerint 2db 2012-es 2db 2011-es. Nagyon sok mintával és nincsenek félrekopva.
40 ezer ft-ért vettem a készletet.
Úgye múltkor megszívtam mert postán akarta küldeni egy srác a felniket, de elszúrta a súlyt visszavitték neki és ki akarta fizettetni a dupla postát. Így őt passzoltam.
Aztán keresgéltem és egy bontóstól vettem meg ezt a készletet. Szerencsére Pest Paks között ingázik és így ingyen elhozta így megtekintés után tudtam megvenni.
Urak ha valaki bontott alkatrészt keres E38-hoz van egy rossz tapasztalatom, leírom nehogy más is meg*opja. Racing-Bazár 70/346-6375 az elérhetőség, konkrétan 3 alkatrészből 2 használhatatlant küldött, amikor megreklamáltam, akkor meg azt mondta hogy küldjem vissza és elküldi a pénzt. Egyszer már kifizettem a szállítást, most fizessem ki még egyszer más faszsága miatt! Korrekt! Inkább kidobom a kukába....
Jöhet a tél. Téli szett beszerezve. :) Tényleg igaz ilyet csak személyes átvétellel szabad intézni. :) Kíváncsi leszek milyen érzés lesz a 16 collon a kocsi a 18 coll után.
"A bajorok vezetőségében dolgozó Paul Ferraiolo szerint M-es változatot nem terveznek, így a legdurvább változat a 750i maradhat. Aki ennél is többre vágyna, kénytelen megvárni az Alpina által tuningolt kivitelt ezt talán már a Frankfurti Autószalonon megmutatják."
1-es E87 lett a párom autója, többen ezt a kasznit a 163 Le-s 20D-vel ajánlották, a kis ccm-is N-es motorkódtól óvtak, a hátul vezérelt dízelektől is, na mindegy M47TU2D20 automatával és sajnos amire nem is figyeltünk, hogy ez már DPF-es. 130.000 Km van az autóban 2005-ös leinformált. Az iDrive-ban a DPF még 170.000 km ről számol vissza, egy merő korom a kipufogó vége, most jöttünk pályán, hogy regeneráljon egyet, csinálta is. A gondom, hogy ez az autó szinte 90%-ig városi autó marad, kb 8000 Km-kénti olajcserékkel. A DPF biztos megdöglik előbb utóbb, inkább előbb. Városban egy tank gázolaj (kb. 48-50 liter) 450 Km-re elég ez 11L/100Km. Pályán ez 7 Liter 140-es tempóval. 1-es kérdés, mi legyen a DPF-el ? 2-es kérdés, mik a típushibák ? szeretném innen is tudni, hogy az egyik legjobb 4 hengeres dízelmotor mit tartogat. A turbo mitsubishi vagy Garett, mert minden oldal más és mást ír alvázszám alapján is.
Ez pont a lényeget nem fotózta. Nagyon szép, intarziás fabetét van ezekben, mint a yachtokon. Innen a sorozat neve "Maritime". Még rendesen szép vele az E65 belső.
Az általad linkelt autót én azonnal kizárnám,ha egy jó E32 V8-at szeretnél, akkor abba több pénzt kell áldozni. Rosszat meg (szerintem) kár venni,azzal csak a kínlódás van.
Van a tulajdonomban egy szerintem,és itt a többiek szerint is jó E32. Ugyan tapasztaltnak nem nevezném magam,de valamennyire megismertem, tudok róla mesélni,de az egy kicsit más árkategóriába tartozik és Németországból származik.
Itt is vissza tudsz olvasgatni E32 ügyben,gyakori téma.
Segiséget szeretnék kérni e38 2000 évjárat 730d 4:3 monitor rádio része kodot kér,nem lehet bekapcsolni.A board az müködik csak a rádió,cd,navi.Hol lehet vagy hogy lehet kikodolni?
Ez azert nagyon jo hir! Esöben, hoban-jegen nagysagrendi különbseg am, hogy van rendes sperr! A DSC sajnos alkalmatlan a kivaltasara. Jegen egyszerüen elindulni sem tudsz, hoban emelkedöre szinten halal, esöben ha meg forgalmas keresztezödesben ki akarsz kanyarodni, akkor vagy villog a DSC es nem haladsz sehova, vagy kikapcsolod, akkor elfüstöl az ivbelsö kerek, es azert nem haladsz sehova. Sperrel meg siman megy minden.
Karpitcsere alatt a tetökarpitot erted? Ahhoz azert nem kell kert het.
A fekcsövet nekem is cserelnem kell a 87ezret futott 728i-ben, az idö vasfoga ugye...
csak megerősíteni tudom az előttem szólót! Már én is vásároltam náluk többször (LED index helyzetjelző, féklámpa). A helyzetjelzők egymás után néhány napos eltérésekkel elkezdtek villódzni. visszavittem, szó nélkül cserélték másik tipusra.
Bmw 315 1981-es évjárat,karburátor felújítva,folyadékok cserélve, kézi 4 sebességű váltó, kevés kilóméterrel ,szép állapotú krómok,hátsó kerékjáratnál 2 rozsdafolt,gyári kerekek, osztrák papíros.(lejárt) Irányár: 515 ezer ft
Ezt tegnap dobták fel fb-re. Az embernek van egy 315-ös E21-e is eladó.
"Veterán Bmw 735i ! 1982-es évjárat,automata váltó, valós kevés km (160 ezer) , folyadékok cserélve, gyári rádió, gyári alufelni , gyári pótkerék (alufelni) és emelő, nagyon kevés felületi rozsda, AC pumpa ,tank, hátsó fékbetét cserélve.német papírokkal."
Hát az biztos, hogy az a Csabi gyerek 3 hónap alatt többet ártott neki, mint én 9év alatt. Sőt, azt is megkockáztatom, hogy mint bárki összesen az autó egész életében.
Örülök, hogy meglett, rengeteget szamit komforterzetben, ha csönd van! Anno en is gyanusitottam a kerekcsapagyakat, de aztan valahogy valaki(k) lebeszelt(ek) rola. Nem kellett volna hallgatnom ra(juk).
En egyszer eltöltöttem egy 7veget egy vadiuj, akkor 11,4millio ft-ra extrazott 2.0 PDTDIDTDIDT AUT Sharannal, es annyira meggyülöltem, hogy meg azota is eszembe jut, hogy ha lampanal mellettem all egy, adjak a tulajnak egy kis aprot, hogy tudjon sporolni egy jobb autora. Bar valoszinü, hogy ez csak az en hülyesegem, mert a tulajok altalaban lelkesek.
3 hete a jobb hátsó ablakemelőm ment szét most megadta magát a balos. Úgy látszik ezt is párban kell cserélni mint a gátlót :-) Ennél nagyobb baj ne legyen!
behalt az egyik xenonom, rózsaszínben pompázott, így vettem 1 pár izzót, állítólag jó egyszerre cserélni hogy egyformán öregedjenek, meg amúgyis most valami pluszost vettem de gyári germany.
így lesz tartalék.
másik a led izzó angel eye.
néztem ebayen, erősebbet kb. 1-2ezer ftért olcsóbban tudtam volna rendelni, de végül, itt vettem meg:
Csak érdeklődés szintjén, mert még messze vagyok a felni vásárlástól, de azért kikérem a véleményeteket, hogy legyen időm jól megrágni ezt a csontot :) A lényeg, hogy rengeteg felnit megnéztem már. Majdnem vettem is egy stlying 95ös garnitúrát aztán meggondoltam magam. Jelenleg ami tetszik felni az a japan racing jr-9es felnije ami ilyen bbs rs koppintás. Sajnos bbs rs-re sosem lesz keret :/ A problémám, hogy csak 18X9 et35-be lehet kapni. Szerintetek elég alá fél centis pogácsa vagy mindenképp kellene 1 centi? Vagy inkább felejtsem el a fenébe és semmiféleképp ne pogácsázzak? Valoszeg 18-19"-es méretben lenne valami 100%-ig noname replika még megfelelő ET-vel is de olyat nem szeretnék, na meg hátha elég a 18" is a kocsi alá, nem akarom teljesen hazavágni a futóművet 19-20-as mérettel. Vagy szerintetek tegyek alá nyugodtan 19-es garnitúrát? Ültetés is jól állna az autónak, de nem szeretnék átesni a ló túl oldalára és használhatatlanná tenni az egészet. Mit gondoltok az ültetést miképpen kéne megoldani? 30/20-as rugók vagy komplett szett mindenestül? Milyen márkában szabad gondolkozni ami még normálisnak mondható és nem fél év az élettartama. Nem akarom karcolni a talajt csak az lenne a cél hogy kicsit alacsonyabb/szebb és sportosabb legyen mind megjelenés és az úttartás szempontjából.
Nekem dugókulcs készlet, csavarhúzók, kombinált fogó, csípőfogó, powertape, gyorskötöző, benzincső a felszerelés, ha messzi külföldre megyek. Régen benzinpumpát is hurcibáltam magammal, de ilyen alapon fél autónyi cuccot vihetnék..... Bízok az átlagon felüli karbantartás nyújtotta biztonságban.
amiket felsoroltál, vinni egy 2 hetes nyaralásra család mellett. persze mindennek lehet helyet találni.
ne félj a soron következő úton vol tnálam racsnis készlet mindenféle fejjel meg bilincsek, kis darab csövek.
eddig sosem volt semmire szükség, nem is tudom hányszor jártam meg HR-t meg más országokat hiba nélkül télen-nyáron. egy fogó volt nálam meg egy ilyenolyan csavarhúzó ennyi.
aki egyszer lerobban valamilyen autóval utána abba az autóba is beleteszi a minimum felszerelést :-)
persze erről gondolom Zsolty tudna mesélni a hosszú utakon mik történtek.
Igazad van amit meg lehet oldani meg is kell ott az út szélén. Többször mentem menteni én is havert haverokat. Engem is mentett már Krisztián is párszor. A durva mindig találtunk megoldást. Egy eset volt amit csak trélerrel lehetett orvosolni. Sógor e34 betonoszlop. XDD Ott már nem segített a vudoo.
Amúgy az én rémálmom nem ez hanem a rejtett hiba. nem indul. Diag ezt meg azt írja. kicseréljük. Még mindig nem jó. Egész rendszer csere akkor sem jó. Majd jobb esetben magától másnap indul. És rettegsz mikor jön elő megint.
Nem ilyen volt. De múltkor családdal elmentünk Mammutba. Szépen megállunk a parkolóban. Kocsi leállít. Vásárlás kaja. Parkolójegy fizetése. Kocsiba be kulcs elfordít se kép se hang. Asszony hátulról mondja az áldást te meg gondolkodsz mi lehet. plusz a parkolójegyet is fizetted és menni kéne kifelé. Szerencsére az egyik akúsarú lelazult. Ahogy megmozgattam pöcc röff. Kimentünk félreálltam meghúztam a csavart, irány haza. Az ilyen élményt mikor másodszorra fordítod el a kulcsot se beltér világítás se gyújtás. Senkinek nem kívánom. :)))
Annyiban azért lehet készülni, hogy visz az ember egy komplett láda szerszámot, egy szett csőbilincset, zseblámpát, egy rossz pokrócot, egy kanna hűtővizet, dokumentációt (elektronikusan v. papíron), autómentés és a célhely egykét BMW-üzletének a koordinátáit (vagy netkapcsolatot). Kihagytam valamit?
Nem tudsz rákészülni ezekre. Szétdurranhat egy szervo vagy szintezőcső, szétszakadhat a kardánfüggesztő, eltörhet a rugó stb még csak öregnek sem kell hozzá lennie.
Svájcból hazajöttünk egy e39 535i-vel, végig hiba nélkül. Elmentem vele itthon a 2km-re levő Sparba, befordultam az utcába és tőből letört a hűtő felső csonkja. 7 éves Behr hűtő. A benzinpumpa se fog helyzetjelentést adni, egyik pillanatról a másikra megáll.
tuti nem vitettem volna trélerrel szervizbe, +család taxiztatás,
+várni míg kinyit, + várni alkatrészre, + szállásra eljutni és onnan vissza autóért áááhhh
egy vagyon. amíg meg lehet valamit oldani addig úgysem adjuk fel nem igaz? :-)
örülök hogy így sikerült elintézni...
és erre felkészülni? nem lehet.
hacsaknem valaki most olvassa a történetem, vagy később, és azt mondja: a fene egye meg megnézem kicserélem ezt a műanyag alkatrészt én is rézre, vagy legalább újra, párszáz ft, de sokat számít ha elfolyik a víz menetközben...
nem tudom mennyi ilyen cucc van még a kocsiban ...
Ehhez kapcsolódva imádom azokat az embereket akik hirtelen felindulásból pénzszerzés reményében behoznak e38-at az országba.
Egy ilyen huszonéves srác facen elkezdett bontani egy e38-at. 16-os felni téli gumival. Persze első körben szar semmit mondó fotók. Kértem HD-s fotókat. megcsinálta átküldte tényleg sérülésmentes dot stimel. lemérve a futófelület. Minden oké. Megegyezünk. Mondtam neki csütörtökön hogy küldheti. De következő héten érjen ide mert szabin leszek egész héten.
Várom hétfőtől szerdáig semmi. Írtam neki, hogy mi lesz? Fényezőnél a gép és a kereken áll (bontásnál minek fényezni). Szóval megszólalt a vészharang. Mondtam nem érdekel mit csinál de péntekig nincs itt felejtős a biznisz.
Erre feladja gls-el pénteken (kaptam emailt gls-től) úgy hogy egybe csomagolja és kevesebb kilot írt rá, hogy 5 ezerből eljöjjön a csomag. (direkt kértem hogy postázza, de neki ne mondjam meg tudja mit csinál.)
Most visszadobták neki a hét elején és azt akarná hogy újra feladja de 10 ezerrel drágábban mert hát a postája beragadt.
Facen visszaírtam neki, hogy a határidő és a megállapodás be nem tartása miatt keressen másik madarat. :)
Kérdés az ilyenek miért akarnak beszállni a használtauto és bontós bizniszbe?
Szóval ezért is írtam Alibiman-ek hogy érdekel a felniszettje.
júli végi Horvátország, nyaralás, család, teleautó.
odaúton az út 3/4-énél hosszú emelkedő, transmission overheating.
először sárgán, majd pirosan írta. meg hog yálljak már meg óvatosan.
mondom klassz, nem is váltott felfelé csak vissza ahogy lassultam. első kijáróig elmentem, leállok
járó motor, várom hűljön. gondoltam ennyi lesz, az emelkedőn megtette a hatását a nagyobb fordulat.
visszament sárga feliratra, majd eltűnt. kimentem útra próbálni, magasabb forsdulaton vált csak fel.
mondom oké, menjünk majd lehűl jönnek alagutak. persze aszfalton 60fok.
megyünk, nem sokkal rá megint sárgán - transm. overheating.
utána már engine overheating is jött, sárgán majd pirosan ez is. alagútban szuper, hova menjek?
megláttam egy benzinkút táblát, nagyon óvatos gázzal elgurultam odáig.
motortér ki, víz nulla a kiegyenlítőben. ksi tanakodás után meg vártam hogy hűljön, persze ekkora motornak kell jópár óra hogy kicsit lehűljön, elkezdtem bele forró vizet hordani a wc-ből.
hallom fortyog sistereg ahogy beleöntöm...
aztán olyan 8 liter után ahogy füleltem, hallom még a sistergést, namondom eljött az ideje előszedni a szerszámokat: 1 csavarhúzó, fogó... benzinkutasokhoz bementem odaadták az összes szerszámot, csillagvillást meg csavarhúzó készletet (nagyon rendes volt mondta vigyem nyugodtan ki ami kell használjam) szóval motorfedél le, nézek be lámpával, látom hogy a pillangószelep alatt egyik hengersorról amásikra átmenő kicsi 6os vízcső mellett folyik ki a víz amit beletöltök......
áááhhh.. ahog ynézem, egy Y aminek letört az egyik ága így a hűtővíz szépen ki tudott menni.
pillangószelepet 4 csavar tartja. ebből kettő olyan hogy csak chrovával lehet hozzáférni, dugókulccsal..
kérdezem kutasokat ennyi a szerszám? ennyi.
aztán mondom kéne ilyen racsnis készlet nekem. nem is árulnak, de az egyik kutas mondta hogy van egy ismerős autószerelő, megkérdezi el tud-e hozni szerszámot.
20 perc múlva meg is jelent, a forró motoron eddig is kellemes volt dolgozni adta a szerszámot, szét is kaptam gyorsan a pillangószelepet, nézem ezt az Y elágazást, nyakban eltörve.
szerelő emberünk mondta áááhh túl nagy a baj, vigyük szervizbe Rijekába, úgyis trélerrel jött.
mondom nemá az egy vagyon. de akkor én már ötleteltem, hogy a gázszettben emlékszem ilyen Y-ra, így is lett, már kaptam is szét a gázt, elzártam és jött ki az Y mentőcsomag.
csövet is vágtam le a gázról, szerencsére 2 kis bilincs is volt a szerelőnél ezért össze tudtuk varázsolni.
mondom nem érdekel megyek benzinnel, jó is lett és így folytattuk utunkat Puláig gond nélkül.
Ott aztán egy autósboltban vettem 6os dupla benzincsövet, bilincseket, és egy bauhausban a kert részlegen egy T elágazást ami igazából öntöző csöpögtető rendszerhez volt. Ezzel sikerült a gázszettbe visszaapplikálni a kivett alkatrészt, és ettől jkezdve a gáz is működött, nem indegy mert HR-ben féláron megy literje.(160ft)
Itthon aztán néztem a kérdéses alkatrészt, GYÁRI műanyag elágazás ez, a 10 évnyi forróságban eltöltött szolgálat után megadta megát.
Na nekem sem kellett több irány egy autósbolt és szépen egy Y elágazást megvettem RÉZBŐL, új csövekkel és bilincsekkel raktam össze a kérdéses szakaszt. Az ideiglenes javítás ott kibírta HRben, hazáig is, sőt még egy 4 napos Szlovák utazást is a hegyekben odavissza. Ennyire jól sikerült :-)
egy rossz emlék családdal 40 fokban útközben, szerencsére benzinkúton.
szerintetek ha a repedt esőszenzoros szélvédő helyére beteszem a tévesen vett nem esőszenzoros üveget zavarni fogja a computert?!? vagy okozhat valami galibát?
Van 4 db. 16-os felnin (ami a 750-eken szokott lenni) lévő téli gumim, kb. 2000 km-t futhattak. Olyan 4 éves gumik lehetnek, vagy garázsban álltak, vagy a gumisnál fedett helyen. Ha érdekel valakit, tudok pontosabb adatokat adni, de ahhoz el kell mennem a gumishoz.
Tetőablak ha nincs eltörve akkor szerintem csak tisztítás / zsírozás hiányzik neki. Vízhőfok nekem gyakran 113 fok főleg részterhelésen. Ha nyomom neki akkor lemegy 107-re...
Az enyém is ugyanezt csinálja. Szerintem is mechanikus probléma, külföldi fórumon olvastam, hogy szét kell szedni a csomagtérajtón található záregységet, kis rugót cserélni, kitisztítani stb. Viszont szerencsémre egyik nap találtam egy ideiglenes megoldást:
Ha megnyomod a gombot, elkezdi emelni és folymatosan "forog" az alsó zár, még teljes felemelkedés előtt nyomd meg mégegyszer a kulcson található csomagtérnyitót, erre elvileg abbahagyja középálláson a forgást, az emelést pedig befejezi. Volt hogy többször kellett megnyomnom, de eddig mindig bejött, a lényeg hogy csak akkor fogja behúzni az alsó zár, ha középállásban áll.
Más:
Melegedés (e38 740i 2000, aut): Olaszországban jártam, ahol 40°C környékén járt a hőmérséklet, ekkor lettem figyelmes egy fizetős kapunál, hogy elkezdett piros felé mászni a mutató. Szokásos pánikintézkedés (fullon fűtés, klíma le) megoldotta a problémát. Ebből az esetből kiindulva feloldottam az OBC-t és megnéztem a Test 7. alatt, hogy mennyit mér a hűtővíz hőmérsékletére. És itt el is érkeztünk több érdekes kérdéshez is: A szenzor általában 105-108 °C körül mér üzemmeleg motornál. Ha leállítom a motor, abban a pillanatban kb +7°C-ot mér, tehát 105 helyett 112-t. Ha elindítom a motort, abban a pillanatban (késlekedés nélkül) visszaugrik 105-re, tehát szó sincs róla, hogy a venti annyit hűtsön rajta. Sajnos nagy melegben nem ritkán 115°C-re is felmegy a hőmérséklet, ha nem fűtök és nem veszem le a klímát. 118°C-nál kezd belekóstolni a pirosba, de persze az egész rendszer nem lineáris, értsd 70°C-tól 117°C-ig totál középen áll... Persze ha 117-nél leállítom a motort, akkor az már jócskán 120°C fölött van, ami elvileg már rég piros, de ha ráindítok, akkor meg közép :D...A melegedésem oka lehet a nem rég cserélt vízpumpa, és az utána vélhetően nem tökéletesen teljesített légtelenítés, valamint a folyamatosan terhelési szinteket ugráló klímaventi, aminek feladata lenne 108°C fölött a motor plusz hűtése. Persze ilyenkor felzúg, majd leáll, majd megint és így tovább. Gyanítom, hogy ennek sem így kéne működnie. A viszkóm elméletileg jó, mert 103°C fölött már nem tudom újságpapírral megállítani.
Még érdekesebb:
A V8 alapjárata tudomásom szerint 600-750 környékén van, hidegindítástól, AC-tól függően. Nekem OBC alapján 750 környkékén van, ez még nem is annyira zavar, viszont a mutató kivétel nélkül minden terhelési állapotban 200-al többet mutat, tehát 2000-nél 2200-at 6000-nél 6200-at stb. Találkozott már valaki ilyennel?
Bónusz:
A tetőablakom hol működik, hol nem, hol tudja a végállást, hol pedig fogalma sincs róla, buktatás funkció az, ami szerintem problémát okoz neki. A mechanika működik, ha belső gombbal nem hajlandó zárni a buktatást, akkor is be tudom húzni a kulcs hosszan nyomásával, de a legtöbb esetben az automata funkciókra nem hajlandó reagálni.
Csak örülök, mint majom a farkának. Még nem is láttam eddig közelről ilyen keveset futott E38at, nemhogy az enyém legyen. Mindig szerettem volna átélni egy ilyet. Ne mondd nekem, hogy te nem lapozgattad élvezettel a gróf úr történetét!
Beülsz becsukod az ajtót. 5mp-nél rövidebb ideig 1-es rádió állásba rakod. Majd kihúzod. A felső gombot lenyomva tartod és az alsó nyító gombot 3szor megnyomod és elengeded mind a kettőt. Ekkor villog a led és kinyit becsuk egyszer.
Mosmé? Legalább nem dízel. Mindenképpen 250 ló alatti autót volt muszáj vennem.
Ma felraktam a nyári kerekeket rá. Szépen nyomtatott címkén rajta volt mindegyiken, hogy mikor (2013.11) honnan szerelték le. 2 újszerű (6-7mm) 2004ből, és 2 gyári eredeti 3-4mm 1999ből. Ha esetleg kételkedtem volna a futásteljesitmenyben.
Az emelőt én vettem ki először a helyéről. Raktam alá szőnyeget, hogy karcmentes maradjon az alja. A pótkerék is érintetlen.
A téli kerekeken 2013 novemberi GoodYear UG8. Van bennük vagy 4ezer km.7-8mm.
Lehet hogy évjáratfüggő, passz. Maga a kulcs nekem is így néz ki, és egy (pepecselős) elemcsere után nem akart működni, így el kellett vinnem (az autóval együtt) a szerelőmhöz, aki feltanította, és közben mesélte el hogy így működik. Valamit biztos értett hozzá, mert utána már működött :)
Én valami olyasmit hallottam, hogy pl elemcserénél csak egy nagyon rövid idő (pontosan nem emlékszem, de kb 30 másodperc) áll rendelkezésre. Ha ezt túlléped, akkor elfelejti a "kódot", újra fel kell tanítani. Anno azt is megmutatták hogy hogy megy ez a feltanítás, de ez már nem maradt bent a fejecskémben, túl bonyolult volt neki :)
Szóval gondolom lemerült az elem benne, és akkor azt már ilyen időtúllépésnek érzékelte.
Köszi. Nekem olyan a jelenség, hogy ha a csomagtartó ajtón lévő gombbal nyitom akkor szépen kinyit, de ha távirányítóval akkor a zár kinyit, de a hidraulika el se indul, ezért az elektromos zár 1-2 mp múlva vissza is húzza. Erre esetleg van ötlet. Mintha nem kapna indító jelet a hidraulika szivattyú ilyenkor.
A behuzomotor elfelejtette, hogy hol tart. Nyitott csomagtertetönel kulcs szaraval (vagy csavarhuzo, ceruza, ami epp keznel) benyomod a zarnyelvet, hogy bezarjon, aztan taviranyitoval kinyit, es onnantol tudja merre van az arra, es müködik!:-)
Münchenben elö olasz bacsie, majd annak özvegyee volt, ugyhogy biztos nem arra hasznalta. Mellesleg mind a negy ülesnel van, es siman perzsa szönyeg. Imahoz ez szerintem amugyis rövid, bar nem vagyok szakertö.
En is igy voltam vele. Rendberakom, kitakaritom, felpolirozom, cserelek egy szelepfedeltömitest, egy ABS szenzort meg egy pdc szenzort, 4 ajtot (sarka rohad mindnek, hogy szegyellje magat a BMW), meg ami meg elöjön, aztan kiteszem 10ert. Ha viszik, viszik, ha nem, akkor is örülünk!:-)
Mellesleg csomagtarto furcsalkodik. Csak kulccsal nyilik, de akkor hibatlanul, hidraulikusan. Ha csak ranyomok a gombra az auton, vagy a taviranyiton, akkor zug bent a hidraulika ahogy kell, de nem nyilik. Viszont ha elindulsz, szol, hogy nyitva a csomagtarto. A lampak bent tüzforrok, tehat folyton egnek. Nem erzi, hogy zarva van. Ha kulccsal kinyitom, akkor hidraulikusan felmegy. Ha ezutan bezarom, akkor szepen lezar, de nem huzza be. Ötletek?
Igen. Nem birtam ott hagyni. Sosem volt ennyire hamvas, keveset futott BMWm. A hirdetes szerintem nagyon gyenge, ha nem a szomszedban lett volna (pont feluton Csabi es enköztem, igy legalabb együtt neztük meg), el sem megyek megnezni.
Jooovanazugy! Pici motor pici ado! Ez volt most a lenyeg. Kicsit kevesebb, mint fele annyit fizetek erte, mint az X5-ert, ami igy bö 1300 euros különbseg evente. 60-80-130-cal menni tud, max majd lendületböl elözök, abban van a kihivas!:-)
Én fejlődést írtam. A fejlesztés (turbo, chip, kasztni erősítés, stb esetleg pár embernek újabb szériából extra bevarázsolása Pl Vitya). Nekem az e36-ban volt fejlesztés, mert az dragra ment, de az más tészta.
Amit írsz így van. Ha van egy autód és lecseréled az olajat az nem fejlődés.
De ha veszel egy kocsit amin sajnos az előző tulaj kiélte kreatív hajlamait, akkor a szar dolgok gyárira cserélése már fejlődés. Valamint ha valami hiányzik róla és pótolom azzal is fejlődik a kocsi a tökéletesség útján (amit sosem ér el).
En ugyanigy vagyok a felesegem Compactjaval, a megvetel ota majd 500e Ft-ot koltottem ra (legutobb most penteken 150-et, igaz abban benne van a muszaki vizsga dija is:) ) .
Na jo volt benne mini fejlesztes is ( CD tar, sotetedo belso tukor, labter világítás es iPod adapter) :)
Ha jól olvastam vissza, sem Joey sem én nem beszéltünk fejlesztésről. Fejlődésről volt szó, ami állapot javulást takar jelen esetben, nem a BMW mérnökök munkájának felülbírálását.
Úgy tűnik, számunkra nincs jobb családi autó. Felmerült még a Renault Espace is, aztán elmentünk egy kereskedőhöz, ahol volt 4. Mindegyiket megnéztük, de igazából már az elsőnél elvérzett.
amit mondtok, de én másképpen gondolom. Amikor megvettem Zsoltitól a Touringot, már akkor rohadt a csomagtérajtó, nem működött az ABS-tömb, és elöl kuka féktárcsa/betét volt. ( Semmi baj, használt autót vettünk az új árának tizedéért, ráadásul örökgarival :-))))
És én tényleg nem fejlesztésként éltem meg ezek cseréjét/javítását, hanem egy olyan, szükséges elvégzendő feladatként, ami ahhoz kell, hogy menjen/működjön az autó rendeltetésszerűen.
Ettől még az autó fejlődött (javult) ahhoz képest, ahogy vette. És ez öröm. Nyilván, ha vesz az ember egy hibátlan autót, elhasználja, majd cseréli ami elkopott, elromlott, akkor azt nem éli meg fejlesztésként. De ha egy tökéletlen állapotban megvásárolt autón kijavítunk valamit, az fejlődés a tulaj szemszögéből.
de ezek nem fejlesztések, ez egy normál karbantartás. Én sem fejlesztem a váltómat, hanem megcsináltatom, mert elromlott. Meg a hátsó féktárcsát sem fejleszteni fogom, hanem veszek másikat a következő szerviznél, mert az is elkopott ....
En sem, ezert is kerdezem, mert szinte biztos, hogy 3 ev hasznalat alatt legalabb 1x kuka lesz. Ha lehet 1-2 ezer eurobol jol ujitani, akkor az meg elfogadhato lehet, ha amugy az auto hudeszuper, ha nem, akkor kilöve a 184lovas dizel.
Facelift elötti 3.0d E53 GM-valtojat hol ujitjak fel jol, es mennyiert? Amit tegnap neztem, abban 192ezer szervizkönyves ket osztrak tulajos km volt, es mar cserelt benne valtot a BMW-nel 4000 euroert. Ami raadasul egy ev mulva kifingott, de azt mar meltanyossagbol csereltek. Nem tul biztato...
Köszi! Meg nincs konkretum, egy kiszemelt utodnal van ez a problema, hogy maga az auto nagyon jo allapotu, de nincs benne esöszenzor, ami nekem nagy minusz. Raadasul tetöablak se...
Ha fényszenzor is akkor világításkapcsoló csere is
A GM kérdésben nem volt egyetértés amikor ezt "vizsgáltam 6 vagy 7 éve, elméletileg gond nélkül felprogramozható.
Mondjuk én akkor a két hátsó ablakot is át akartam alakítani elektromosra és ahhoz már kellett volna GM-et is cserélni, szóval számomra az mindegy volt.
Azt gondoltam, hogy szelvedö cseres, de mi a helyzet elektronika teren? Be van kabelezve gyarilag? Vagy azt is huzni kell hozza? Grundmodul tudja, csak fel kell programozni, vagy az is masik kell? Mi kell meg a szenzoron es a szelvedön kivül?
Ki lettek takarítva az injektorok ultrahanggal, a bicegős alapjárat miatt. Mind fogyasztásban mind menetteljesítményben érezhető a különbség. A 250et tudja emelkedőn felfelé, klímával, csomagokkal megpakolva. Innen üdvözlöm a 30d-ket :)
Falsot szív a szívócsonknál, ott nagy a hőség, a műanyag egy picit lehet, el van vetemedve, a gumik meg el vannak öregedve. Ne aggódj, ezek után még nem lesz teljesen tökéletes... A hibatároló nem fog mondani erre semmit, mert csak az előtte levő elemeket figyeli, azaz a beszívott légtömeget, meg a benyomott üzemanyagot. Lehet még trafó gond is, de ez egy igen igen hosszú mese... Természetesen a hibakód olvasás, diagnosztika az első.
740-es hideg indításnál rettentő bizonytalanul jár, még le is áll időnként. Ha bemelegszik rendbejön. Van tippetek? lamda szonda, vagy valami érzékelő lehet?
Ez a szóhasználat Győrben és a környékén teljesen "normális" itt ezt így mondják... :) Nekem is furcsa volt mikor ide költöztünk. Ja és ha mondod, hogy ez így nem oké, akkor hülyének néznek...
OFF motoros szekció, :-) 8 napos Erdélyi túra letudva, 3.000 km és nagyon sok élmény után tegnap este landoltam otthon. Első napokban kaptuk a vizet rendesen, azt hittük lassan uszonyunk nő, de utána elfogadhatóvá vált az időjárás. Mindenkinek ajánlani tudom, mert csodálatos helyek és nagyon kedves emberek vannak arrafelé! ON
Tudom, de legalább gyenge! Ide juttatott a buzi osztrák adórendszer, hogy inkább veszek dízelt, mert annyival kevesebb az adója. Szomorú, de ez van. Mondjuk, ha egy jó 3.0i-t tálalok, még az is játszik, csak azokból nagyon kicsi a választék.
Valaki el tudná magyarázni, hogy mi a különbség a 2001-es utolsó szériás és a 99-2000 közötti E38-as 730d-nek? azt tudom, hogy 184 vs 193LE, bár az is érdekelne, hogy ez valami komoly konstrukciós változtatás eredménye, vagy csak "csillagporos" szoftver tuning a gyár által. AQzon kívül a képeken látom, hogy másmilyen az audio fejegység, de erről sem lehet semmit olvasni. Aztán, hogy ezen kívül mi rejtezik még a ráncfelvarrás mögött , na arról meg végképp semmit nem sikerült leszednem a netről.
Szétszed, rugó kicserél, általában csak a gyűrű törik le a végéről, azt egyel le lehet hajtani a menetből, így meg is javítottad a zárat. Másik, hogy kiveszed, s valamilyen híg kenőanyaggal megpróbálod kijáratni, ha esetleg az lenne a baja, mint az E38 géptető zárjának.
X5ben megmakacsolta magát a csomagtér zár. Az alsót szerencsére be tudom csukni, de a felső nem csukódik. Csak lötyög a nyelv, nyitott állapotban kulcs szárával sem tudom becsukni. Csomagtér lámpa meg ég folyamatosan.
Még nem tudom... De ezek után már nem akarok... Talán... 2 cm-rel lesznek beljebb a kerekek? Csak szélesítővel mennének, azok meg nem kellenek pluszban.
Na ezt ne nagykepuskodesnek vegyetek mimt valamib10 evestol :D. Csak mikor lattam ultem apam mogott a kis rover 620tiben ami kb ert akkor 1 milliot es elmentuk mellettuk csak bamultam h aztaaaa es igy osszeszamoltuk nagyjabol h megis mennyi lehet az erteke ennek a kiramdulos szettnek :D aztan kijott egy akkora osszeg ami a csalad minden ertekenel tobb :( ez a nem semmi :/
Én sem értem, mi a baj ezzel. Leviszi a tóra a hajót, az autóval meg kirándul a környéken. Nem nagyon lehet máshogy megoldani, hogy mindkét hobbi járművet elvidd. Én is ezt tenném.
Szemelyes tapasztalatom nincs a dologban, de valahogy hozza kell juss a zarhoz. A karpitot levenni csak nyitott ajtonal lehet rombolasmentesen. Es karpitot zuzni meg mindig könnyebb, mint az ajtot kivagni kivülröl. Meg talan olcsobb is potolni, bar ki tudja...
Van valakinek módszere beragadt ajtó (bal hátsó) nyitására ? Az interneten csak olyan leírásokat találtam, ahol az ajtókárpit elpusztításával jutnak a probléma közelébe.
Uraim, tud nekem valaki polírozásban segíteni? Vettem egy Skil fordszabályzos gépet. Van hozzá három korong, egy narancs és egy fehér szivacs, meg egy gyapjú. Műanyag felületet kéne políroznom. Van kétféle polírpasztám is. Vizesen vagy szárazan kell? A gyapjúhóval biztosan szárazan, gondolom...
Sziasztok, nemreg elojott par hiba a kocsimban (2004 730d) a radio neha kikapcsol, pattanik egyet, elhalkul majd par masodperc mulva visszakapcsol, kisebb recseges a hangszorotol majd ujra tisztan szol, a masik jelenseg pdc fault, villog a kapcsolon a zold led es nem sipol a tolatokamera, a lampam menetkozben fel le le ugral, olyan mintha a szintszabalyzo mozogna, egyszer lefele ver egyszer az egbe, ritka meg kiirja a drive control hibat, akkor pl az inexet nem huzza vissza! Valaszokat es segitseget elore is koszonom Udv Mate
Par hettel ezelott irtam ide a forumba egy 740d E65 hibaival kapcsolatban.
Kozben jelentkezett meg egy hiba, ami utan mar nem lehetett hasznalni az autot (a generatorban 2 didoa kiegett, nem volt toltes, megallt az auto).
Szerencsere sikerult a hibak nagy rszet megoldani.
Mindket legtomegmero hibas volt. Az egyiket az elozo tulaj mar csereltette a masik meg az eredeti volt. Igy mindket legtomegmerot kicsereltuk, uj levegoszuroket kapott az auto. Most ugy megy mint a raketa es a fordulatingadozas is megszunt.
Az ulesfoglaltsag erzekelot sikerult kiiktatni, igy mar nem jelzi be, hogy nincs bekapcsolva az ov.
Mar csak 1 problema maradt, mait meg kell oldani, az pedig a DSP hiba, mert basszus nelkul kellemetlen radiot hallgatni.
Kulfoldi forumokon olvastam, hogy elvileg egy chipet kell benne cserelni.
Valaki esetleg tud abban segiteni, hogy hol lehet beszerezni?
A facelift előttinek sokkal cápa-szerűbb, "hegyesebb" az orra. Igen, a különbség leginkább a veséknél érhető tetten. Az átdolgozással úgy tudom a légellenállás csökkentése volt a fő cél. Ezen kívül még rengeteg különbség van. A hátsó lökhárító, tükrök, és az egész beltér is teljesen más.
Akkor kénytelen leszek nézni valami gyári felnit. Sajnos a Jaguar felnik nem túl szépek. Viszont van BBS RS Jaguarra is, csak gondolom, hogy szökő évente egyszer bukkan fel, akkor is aranyárban.
Nem lesz könnyű dolgom. Kevés esély van rá, hogy itthon találjak.Tovább nehezíti a dolgot, hogy elég konkrét elképzelésem van róla, milyet szeretnék. Valszeg nem fogom "oloyan olcsón" megúszni mint az E32-vel sikerült.
Keresek gyári állapotú E23-at. Csak hegyes érdekel, manuális váltóval. 735 vagy 732/33. 28, vagy 30 karbis nem játszik. Ha valakinek van ilyen a látókörében, kérem jelezze!
Igen ez így teljesen korrekt. Ezt írtam én is. Ha valaki belemerül és a kétes dolgokat is kicseréli akkor lehet jó egy váltófelújítás. Sokan sajna csak mozgóképesre teszik és eladják.
Az én váltómat javíttattam a WV-n, hibátlan lett. Kipróbálta emberünk a BMW-t is, azzal sincs gond. Pedig 308000 van benne... Én nem vagyok a felesleges felújítás híve, ami hibás, javítsuk meg, a többi oké. Sokan újítanak fel váltót, aztán ki tudja, mit csinálnak vele? Ahová vittem, ott előttem szedték szét a váltót, és együtt mondtuk ki az alkatrészekre, hogy csere, aztán még egy 10000-es tétel miatt felhívtak, hogy ugyan az még belefér a tűrésbe, de nem összeg újat tenni bele... Nos, szerintem egy ilyen műhely etalon. Van akinek van rossz tapasztalata velük, eddig én jót hallottam róluk, és jót is tapasztaltam a Bártfaiékról.
Hát igen úgy ahogy írod. Nincs is ezzel baj. Szerencsére ezek a vasak többet is bírnak jó kezekbe. De ahogy a többiek szokták itt mondani, ha automata e38-at veszel azért kezdj el félrerakni egy felújításra.
A legjobb felállás, hogy szartak az előírásra és a tulaj elejétől kezdve cserélt benne. Akkor csak folytatni kell és minden oké.
A baj ott van ha 300 ezret megy a gyárival, aztán valaki 60-100 ezrenként cserélni akarja.
Felújítás. Na ott meg az a gond, hogy a gyárban egy technológia alapján összerakták megfelelő illesztésekkel és nyomásokkal.
15 évesek ezek a cuccok, minimális kopás lesz rajta. A váltófelújító szétborítja és megpróbálja kiszűrni a hibás alkatrészeket. Nyilván a nagyon rossz dolgokat cseréli benne. Ami pl 60-70%-os azt ki se tudja szűrni. Így összerakja és vagy mák mert összeáll vagy lehet visszavinni mint a példáimban is. Plusz amit után gyártanak alkatrészeket minimálisan, de más minőségűek ebből is volt már bonyodalom.
Ha meg már mindent rendesen kicserélsz a váltóban alig vagy olcsóbban mint egy új váltó.
A gyár úgy gondolta, hogy 10-15 év, és bontó. Az meg ugye letelt. Mi meg varázsolunk, mert kellenek nekünk még ezek a vasak. Most itt már nem sok jelentősége van, hogy a gyártó mit írt elő az első 10 évre.
Vagy osztókör módosító pogácsa 10 csavarral kerekenként. Egy vagyon legyártatni, több lesz a rugózatlan tömeg és ha az et számba nem fér bele kijjebb fog állni a kerèk.
Felnikérdés: Szeretném lecserélni a Jaguar 18-as gyári Penta felnijeit 17-es BBS RS-ekre. De van egy kis bökkenő. A Jaguar osztóköre 5x120,65, ami baromi ritka, és csak 1-2 amerikai autónak van még ilyen osztóköre (pl Corvette). A BMW-nek pedig ugye 5x120-as van. Mi szükséges ahhoz, hogy egy BMW BBS RS felnit fel tudjak rakni a Jaguarra?
Nem feltétlen értek veled egyet. Ha valamiben rendszeresen cserélsz olajat, akkor azok az alkatrészek folyamatosan friss, tiszta olajjal lesznek kenve. Az elméleted azért sánítt,mert egy jól megjaívtott váltó nem romlik el újra. Legalább is az enyém nem romlott el egy év múlva sem...
Olvastátok a mazdás cikket? Cseréljünk e automatában olajat, mert úgye lifetime. Erre írja a "szakértő" nem kell.
"Sokan elvi okokból nem tudják elfogadni az élettartamkenést, mint koncepciót a közlekedési olajok kapcsán. Azzal érvelnek, hogy nincs örök életű olaj. Ez igaz is, de az autó egyik alkatrésze sem örök életű, mégsincs minden egyes alkatrésznek előírva a rendszeres cseréje.
A modern hajtóműolajok már elég hosszú életűek ahhoz, hogy ne kelljen automatikusan, bizonyos kilométer megtétele után feltétlenül cserélni őket. Ha nem ért egyet ezzel az érveléssel, senki nem tiltja meg, hogy cserélje, de csak a gyárilag előírt minőségű olajat használja, különben több kárt okoz, mint amennyi hasznot."
Én úgy értem, hogy nem kell cserélni, mert a váltó élettartamát kibírja. Magyarul ha betojik a váltó le kell cserélni új automata váltóra.
Én orosz ruletnek tartom ezt az egészet. Több váltó megdöglött olajcsere után, mert az új olaj nem követte a kopásokat, ha elejétől kezdve nem cseréltek olajat benne. Valamint mostanában kb 5 váltóról tudok amit felújítottak és újra gond volt vele megint szétborították egy két hónapon belül.
Ezek szerint a gyár úgy gondolta, hogy nem kell cserélni olajat, de ha megkotlik akkor váltócsere. Így az eddigi tapasztalatok alapján azt hiszem ez így van.
Valaki közöttetek atlatja ezt az irgalmatlan kaoszt, ami az uj TC honlapon van? Vagy csak en nem latom a logikajat? A legtöbb cikk 2-3x fent van, mas-mas cimekkel, archiv es friss cikkek vegyesen, összevissza rovatok, szamomra irgalmatlanul zavaro. Mobilon meg sokkal rosszabb. Ti hogy vagytok ezzel?
Ugye két egyforma 728-asom volt, mindkettő máshogy váltott... Az öregebb agresszívebben, szinte sportosan, a fiatalabb, nyugodtabban, egyenes úton nem váltott vissza. Ahogy megtudtam, van vagy 4-féle váltó program, nem volt szerencsém kipróbálni a másik vezérlőjét. Nekem így jó, teszi a dolgát rendületlenül... Amúgy visszaemlékezve az öregebb is hasonló tüneteket viselt magán az autópályán... Bár ezek vagy 6-8 éves emlékek...
Azert 20kmh-t visszalassulni az nagyon sok! Max2-3kmh-t szabadna, mielött visszavalt. Szerintem. Legalabbis nekem eddig az összes ugy csinalta, hogy nem lattam, hogy nagyon megmozdulna a sebessegmerö, mielött visszavalt.
Az enyém annyit csinál, hogy ha emelkedő van, akkor gázt ad, ezt a fogyimérőről tudom, 16-18l-nél nagyobbat nem, ha visszalassult 140-ről 120-ra, visszavált, s megy tovább. oda-vissza nem váltogat.