Pár hónap után ki kellett dobálni belőle.Még a por sem igazán lepte be,már majnem szétesett.Több autónál is volt tapasztalat,igaz egyet sem mi szereltünk be. Én alapból írtózok a nagyon olcsó termékektől mert szerintem csodák nincsennek.Azért az ára is mond valamit.Valahol azért az ár meg szokta határozni a minőséget is.(Tudom van olyan is,hogy ez nem fedi a valóságot,de azért igaz)
A starline,first line,fortuna line,frap,birth,qwp mind a legalsó ár szegmensből érkeznek. Gondolhatnànk hogy így nem a legtartósabb vagy hosszú távra beépíthető márkák lennének. Viszont ha bele gondolsz milyen szar az összes út ahol járunk akkor simán lehet jó ez is így nem kell az x-szer több pénzért vett valóban prémiumnak véltet sajnálni,úgy lehet az is megfáradna közel ennyi idő alatt.
Az a motor istenkirály. A világ legnagyobb marhája voltam, mikor az enyémet eladtam :-(((
Saját tapasztalat:
mindenképp nézd meg a rúgótányérokat, rúgókat elöl, valamint alattomos a pótkeréknél és a másik oldalon is a mélyedés. Nem árt alaposan megnézni a küszöböt, az emelési pontokat. Ha kombi, akkor a szintszabályzó működését. A váltó
OM605 esetében én WD40-el fújkáltam két hétig minden leállítás után. Aztán melegen kiszedtük csont nélkül. Én légkulcsot használtam a legkisebb fokozaton. Ha a menetes rész már kijött de még nem tudod kihúzni, kell még odafújni egy kis WD40-et és kézzel átforgatni közben húzni. Az leviszi a kormos dzsuvát és kijön. Én rézpasztával kentem be de megoszlanak a vélemények hogy jó-e az vagy sem.
Keresek Becker Traffic pro 7945-höz legalább 3.5-ös navigációs lemezt akár csak kölcsön, (nem ingyen persze) nyelv változtatáshoz kell, mert jelenleg német, és csak navi cd-vel lehet változtatni angolra. Vagy ha valakinek van olyan Beckert értő szaki kontaktja, aki át tudja varázsolni angolra!
Egy éve van nálam, még nem cseréltem, akár gyári is lehet, fene tudja. Szomszédomnak van 2 darab 220D-je (még nem CDI), már mindkettőbe beleszakított egyet-kettőt. :D Pedig abban még vastagabb van azt hiszem.
Szerezz be egy nyitásra is mérő kis nyomatékkulcsot és azzal kattogtass, nagyon kevés kell neki, hogy beszakadjon. A kezednél pontosabb a nyomikulcs, főleg ha nagyobbacska a kezed, fázol már, tele a tököd, stb...
Nem nehezen csukódik, csak rohadt erősen kell levágja, hogy ne jelezzen a műszerfal. Szerintem a zárakban lévő mikrokapcsolók a bibi. Talán elkeményedett zsír+hideg.
Üzemmeleg motornál próbálkozz legalább 80 fok. Ha nem mozdul könnyen, akkor fékolajat a gyertya fészkéhez és járj vele nyugudtan mert a felmelegedés lehülés segít , hogy leszivárogjon idővel az olaj. Kb 2 hét és lehet próbálkozni újra. A kerámiapaszta jó, bekenni kötelező.
Sziasztok! 270 cdi-mben kiment egy izzítógyertya. Hogyan lehetne növelni az esélyét, hogy kiszedéskor ne szakítsam bele? Áztatás? Hidegen-melegen? Ha szerencsém van, és kijön egyben, érdemes bekenni valamivel összeszereléskor? Valami kerámiapasztáról meg rézpasztáról olvastam.
A motorháztető zsanéroknál vannak a gyalogosvédelmi pirotechnikai patronok. Nézd meg nem került valami idegen tárgy a zsanérok valamelyikéhez, mivel írod, hogy nehezedden záródik a motorháztető, vagy nem feszül a vezetéke. Mikor aktiválódik a gyalogosvédelem akkor a motoháztető hátulját a zsanéroknál.
Pár napja kissé nagyobb erővel kell lecsapnom a motorháztetőt hogy ne mutassa a műszerfalon hogy még nyitva van. Nemtom ennek köszönhetően-e de most a gyalogosvédelem nem működésére panaszkodik.
Egyszerűbb a helyzet, ezeket a sokat futott kis kompakt kocsikat nem rentábilis üzemeltetni, mert tényleg drága a javítása. Vagy azt kellene javasolnunk, hogy nyugodtan költse el rá mégegyszer az autó beszerzési árát?
(amúgy egyre jobban spórol a Merci az alkatrész utánpótlásban a tapasztalatom szerint, de cáfoljatok meg)
Igen, pontosan ez a véleményük azoknak, akik az agyonelektronizált, agyonbonyolított, minden négyzetcentiméterében valahol beszarásra hajlamos kohószökevényeket istenítik, mert nekik MERCECEDES van a seggük alatt, és a fene nagy szakértelmükben rémülten szaladnak világgá, ha nagy ritkán valamit javítaniuk kellene egy "elölkaparóson".... :-)
Szeretettel várunk mindenkit december 31-én a Trabant-Wartburg Klub Népautós találkozójára a Lurdy-háznál 10-től 14-ig! 25 évesnél idősebb keleti- és nyugati veterán járművek megjelenésére egyaránt számítunk.
A tavalyi alkalomhoz hasonlóan magánakció keretében lesz felvonulás is, 13 óra körül.
Üdv.Végülis nem kellett levenni az akksit róla hanem azt mondta az asszony hogy minden indítás után egyre közelebb ment a helyes szint felé és most már mér rendesen.Szerencsére úgy néz ki,hogy megjavult magától de azért megköszönök minden segítséget.
Nemrégiben vettem egy 99-es A140-et a feleségemnek. Minden szuper,rozsda semmi, tökéletes minden, kivéve 1 dolog. A csomagtérajtó csak kulccsal nyílik (balra elfordít és benyom) Hallom, hogy mozgat valamit, ha nyitom a távírányítóval a központit, de nem csinál semmit.
Itt is igazat adok,szélsőséges valóban a belenyúlás skàla,mindez az előélettel vethető leginlább össze. Ezekből a hozzászólásokból már ki lehet hámozni a tényeket,majd dönteni.
Smart ügyben ugyanezt mondtam míg kihívásnak nem vettem egy cdi Smartot szaladgálósnak. Most van benne 260000 km ebből én 110000-raktam bele, eddíg kapott egy vízpumpát,egy holtpontjeladót, előre féktárcsát meg betétet. Nagyon meglepődtem rajta és csak megy és megy, kd napi 120 km. Szerintem a behozott elhanyagolt visszatekert bontószökevény romok miattt olyan rossz a híre. Igaz én megfizettem az árát mikor vettem adtam érte 950 eurot:))))) egyik legjobb vételem.
Én itt megálltam,azokat írtam amiket az illető tapasztalt B fronton. Nem zsánerem a dübörgés,de tényleg van csillag pár helyen rajta,így ide való a téma. Jól döntöttél Smart ügyben🤘.
Őszintén kívánom, hogy sikerüljön, de nem hinném, hogy ez a megoldás. Az "A" osztályú Merciknél (is?...) ugyanis már egy sima akku csere is megbolondíthatja egy időre a műszercsoportot, de aztán rövidesen helyreáll a rend. Abban ugyanis egy csomó nagyon érzékeny IC áramkör és három darab mikromotor van, mint például az üzemanyag szint jelzője. Ha ezek a bikázáskor túlfeszültséget kapnak, az bizony tud ilyen galibákat okozni, és akkor sajnos csak az elszállt alkatrész - legrosszabb esetben a műszercsoport - cseréje segít. Minden esetre megköszönném, ha megosztanád a "végeredményt", mert bármennyire is lenézik itt egyesek a bolha-Merciket, azért azok is Mercik..... :-)
Ha a leállító szelep végén folyik, és nem a vezetékcsatlakozónál , akkor le kell venni a leállító szelepet és a két végén lévő záródugók gumigyűrűit kell cserélni.
Mercedesről direkt nem írtam,csak egy volt a közvetlen közeli kapcsolatban. Magyarországi új vásárlású,dízel. 35000 km nélkül szétment a szíj feszítő egység,48000nél a szívosor állító komplett csere(aki tudja majd kijavit stb),jelenleg nincs benne 80E sem és kopog a kormánymű jobb oldala. Más ilyen nagyobb dolog nem jut eszembe és nem ezek miatt nem venném,a szerelhetőség,várható többlet költségek vennék el a kedvem.
A leállító szelep és az adagoló közötti csövön nekem 2 db O-gyűrű volt.
A robbantott ábrán csak 1 db látható.
Kettőt tettem vissza és ennek ellenére a leállító szelep alján megjelennek az üzemanyag cseppek. Lehetséges, hogy a leállító szelep házából szivárog az olaj és azt is cserélnem kell?
Még egy kérdés. Ha a benzines B Mercedes mellett döntenénk (2007-2010 közötti évjárat), egyrészt melyik motort érdemes keresni, másrészt mi az amire feltétlenül figyelnünk kell, hogy nagyobb kiadásba ne szaladjunk bele vásárlást követően? Mik a tipikus betegségei ennek a típusnak, mit szeretnek kispórolni, mikor eladják az autókat? Azért is kérdezem, mert teljeskörűen javítható hibával is megvenném az autót, de ebben az esetben tudnom kellene, hogy milyen költségekkel nézek szembe, mert ezt nyilván bele kell kalkulálni a vételárba...
Üdv. Megint lenne 1 kérdésem .A tegnap említett A140-es ről lenne szó.A bebikázás után az üzemanyag szint jelző kiakadt még mindig úgy van ha ráteszem a gyujtást ,ha leveszem akkor lemegy a helyére mi lehet vele mitől csinálhatja ezt ha van valakinek tapasztalata vagy látott már ilyet az írjin legyen szives.
Üdv....én a Kecskeméti"hivatalos" mercinél csináltattam "pót" kulcsot: 68.000Ft volt a ház-elektronikával+ 10.000Ft a "toll"szár...az autó értéke 1.2 Millió(W202),de már a (W203) krómos-házzal adták,mert "régi" házzal nem készítik.....szerintem meg éri a "gyári"kulcs...nem volt gond azóta se vele
Üdv.Lenne egy a140 w168 és le merült az akksija (rajta maradt a lámpa) és létezhet olyan ennél a típusnál hogy nem lehet betolni,mert hiába engedtem rá a kuplungot kettesbe az elején rángatott az autó párat aztán gurult rendesen tovább de nem indult be, hátrafelé ugyan ez a kuplungba minden rendbe van .Csak bikázva tudtuk beindítani.
Ugyanezt átéltem már octavia/passat Cc/touran esetén is. Amikor a szilentek körbe válnak és félre csúszik a lengőkar az nem fasza. Egyébként ha jó akkor tényleg tetszik a viselkedése,pártolnám egy steril utakall ellátott világban.
Nálunk trendi a hossz lengőkar első szilent,kereszt lengokarok komplett cseréje,kis stab szilent,stb. Szerintem ez út,(kis földút) függő is. Elöl egyszer volt a bölcsőben levő két műanyag házas szilent cseréje és akkor már az első stabok két belső patkány szilentjeinek cseréje is,mindez tényleg indokoltan. A hátulja furán kígyózott,elöl kopogott. Persze nem vitázok,ez saját tapasztalat.
Értéktartó,a plusz kivitel egy ujdonság/vw innováció😏,remek ám bonyolult ezáltal költségesebb hátsó futómű a korábbi merev hídhoz képest,standard első felfüggesztés,kb kiforrott Pd motorok(turbo,hidrotőke,kuplung-lendkerék költség alaphangon játszik)gyanítom vintage 8szelepes(olaj fogyasztó pl) benzinesek,beltérben lekopó világítás kapcsoló és egyéb vw-s tipikus kezelőszerv fáradások. A többi dolog alap szinten zajlik költség tekintetben.
2007-2009 közötti benzines Mercedes B osztállyan mik lennének az általános tapasztalatok? Mennyire szervízigényesebb, drágább javítási költségekkel kellene számolni, mint mondjuk egy sima 1.6 golf plus esetén? Vételárban nem lenne lényegesen több egy ilyen korú autó, kérdés, hogy van-e olyan nyavajája, ami miatt bele lehet futni nagy kiadásokba.
Illetve, ha benzines, melyik motort érdemes nézni?
Köszönöm a tanácsokat, majd megírom ha kiderült a hiba! Letakart hűtővel jobb a fűtés, csak a kartonpapír elázik sajnos! Kellemes ünnepeket kívánok mindenkinek!
Inkább ne tegye. Ha nincs tapasztalata, nem biztos, hogy vissza is tudja tenni, és szakszerűen fel tudja tölteni a leeresztett hűtővizet. Mit kell ezt agyonbonyolítani? A termosztát működését akár otthon, akár bármelyik szakműhelyben percek, vagy legfeljebb fél óra előtt ellenőrizni lehet, és ha gond van vele, az utóbbiban szakszerűen ki lehet cserélni.
Változatlanul az a véleményem, hogy a fűtés gyengülésének okát a fűtési rendszer elöregedésében kell keresni, de azzal is egyetértek, hogy első körben a termosztát működését kell ellenőrizni, és azt, hogy a klíma nem dolgozik-e rá a fűtésre. Ezeket egy szakember gyorsan meg tudja állapítani, egy amatőrnek viszont nem sok esélye van.
Autó vásárlás előtt állok.Most egy w169 180d mercim van amit szeretnék lecserélni valami nagyobbra. Mivel nem járok sokat benzinesben gondolkodom. Ezzel a mercivel is 5000e km mentem másfél év alatt. A w211 e500 szemezek most. elfogadható áron lehetne vásárolni. Esetleg tudtok erről a kocsiról valamit? Vagy esetleg van valakinek ilyen tipusú?
Ezek már nem lada termosztátok, nem szokjuk lábasban főzetni :) Ezeknél nem egzakt a nyitás/zárás, míg egy régi klasszikus termosztát nyitott ha elérte a hőfokot, ezek dupla bimetálosak nem csak simán nyitnak/zárnak. Ezt bedobod a vízbe, forralod, kinyit, kiveszed be fog zárni, csak éppen ha a záró bimetál halt meg, mondjuk nem képes gyorsan reagálni, és így gyorsabban is nyit mint kéne. De a kezedbe fogva legjobb esetben is csak egy nyitó/záró valamit látsz, de ettől még a motorban lezajló hőmérséklet ingadozásokat nem tudja kezelni. És azért takarja le a hűtőt, mert haza kell mennie, és ha letakart hűtővel ugrásszerűen javul a helyzet, legalább biztos lehet a dolgában. Egyszerűbb, mint 2x szerelgetni, és nézni a nesze neked semmi fogd meg jóól infót értelmezni.
ne hűtőt takargasd,vedd ki a termosztátot és nézd meg hogy működik-e!de az elmondottak alapján,nem.nem azért nincs fűtésed mert a mérnökök túl nagy hűtőt terveztek bele.
Az nem eretnekség, az a rendje módja hogy szerelőhöz viszem! Bár még kipróbálom előtte hogy letakarom a hűtő felét kartonpapírral este hazafelé kiváncsi leszek hogy mit mutat! A vízfokmérőt nagyon hiányolom belőle!
Ne haragudj, de ez igy szerintem megint nem stimmel. Ha az alsó cső akkor kezd melegedni, amikor a felső cső már forró, akkor a termosztát rendben van. Ez lehet akár két perc is. Gond akkor van, ha az alsó és a felső cső egyszerre és lassan melegszik fel.
ha alul és felül nagyjából egyformán (de viszonylag lassan)emelkedik a hőmérséklet,az azt jelenti hogy a termosztát nyitott állapotban maradt,ezért nincs rendes fűtésed sem.
Semmiképpen ne fogjál hozzá, ha nincs tapasztalatod. Elég macerás helyen van, ha csak végignézed, ahogy kicserélik, abba is beletörik a derekad....
Mielőtt termosztátot cserél(tet)sz, egyszerű módszerrel ellenőrizheted a működését. Beindítod a hideg motort, és megfigyeled a motortérben a hűtő alsó és felső csöveit. Normális működés esetén a termosztát nyitása előtt az alsó cső alig melegszik, a felső hőmérséklete pedig szép lassan emelkedik. Amikor eléri a nyitási hőfokot (ilyenkor a felső cső még éppen megfogható kézzel), akkor megindul a keringés a vízhűtőben is, ezért az alsó cső meglehetős gyorsasággal "hozzámelegszik" a felsőhöz. Némi különbség persze lesz közöttük, de álló autónál ez nem lesz jelentős.
A termosztát cserét meg tudom csinálni vagy vigyem szerelőhöz? Ez az első autóm,kocsit még nem szereltem ezelőtt, a robogómon csináltam mindig mindent magamnak!
AC Off felirat esetében akkor van kikapcsolva mikor világít a jelzőfény. Fűtés ügyében egy termosztátot cserélnék első kőrben, az esetek 90%-ban az a gond.
Nekem a gombra AC off van írva,csak nem tudom hogy ha világít akkor ki vagy be van e kapcsolva! Tegnap mentem kb 30 km-t, kíváncsiság kedvéért amikor megálltam, még járó motornál felnyitottam a motorháztetőt hogy nem e megy a ventilátor, ráraktam a kezem a hűtőre és hideg volt! Azért annak gondolom melegnek kellene lennie vagy esetleg van valami ami lezárja a hűtőt hogy csak a motorban keringjen a víz ha hideg van? Még ide tartozik hogy most vettem októberben az autót!
Köszi a helyesbítést és a kiegészítést - sokat tanultam belőle, és ezt most komolyan mondom. Ennek alapján én is átgondolom, hogy mitől gyengülhetett a fűtésem.
A szervízkönyv szerint az 1997 és 2004 közötti 'A' osztályú Merciknék EC feliratú klíma gomb van, és világító LED-nél van kikapcsolva. A kolléga autója 2003-as, az enyém 2001-es.
Első kőrben mielőtt kiderülne kinek mekkora szerszáma van, kérdezzük meg a kollégát, hogy melyik fajta kapcsolóval van szerelve az Ő 168-a... EC vagy AC feliratos.
Amúgy nem azért megy állandóan a kompresszor mert a szíj hajtja, ugyan is mindet az hajtja, hanem mert úgynevezett egybeforgó kompresszoros, nem mágneskuplungos, és nem a hideg útját zárja el mikor off a klíma, hanem egy szolenoid a kompresszor seggében nem engedi felépülni a nyomást úgy, hogy csak a kompresszorban kering a hűtőközeg, le választódik a rendszerről.
Jól gondolod: a klíma ki van kapcsolva, ha világít az EC gomb piros led-je.
Amúgy hasonló cipőben járok, mint te. Az én tizenhat éves A170-es Mercimben is érezhetően gyengült a fűtés az utóbbi időben. Nyáron kitisztították/átfújatták a befúvó nyílásokat, de ez nem sokat segített rajta. Ha a termosztát rendben van - ezt a motortérben lévő vízcsövek indítás utáni melegedésével is ellenőrizheted - , akkor mese nincs, át kell nézetni a teljes fűtőrendszert: csapokat, csatlakozó csöveket, fűtőradiátort, miegymást. Macerás lesz, és nem is olcsó, de a helyzet magától nem fog javulni. Szerencsés esetben csak az utastérben lévő fűtéscsap nem nyit ki teljesen.
Egyet tehetsz addig is: a fűtés beindításakor kapcsold be a belső levegő áramoltatást. Ehhez minimim 1-es állásba kell tenned a ventillátor szabályozót. Ilyenkor csak az utastérből szívja a kintinél melegebb levegőt, és nagyobb fordulaton megy a fűtőventillátor. Akár úgy is hagyhatod a kapcsolót, mert kábé öt perc múlva magától kikapcsol.
Tévedés: a klíma (hűtés) akkor van kikapcsolva, ha világít az EC gombban lévő piros led. Ezt még sok éves használat után is eltévesztik néha az A soztályos Merci tulajai.... (A klímakompresszor egyébként állandóan megy, mert a hosszbordás szíj hajtja. A gomb a hideg levegő útját zárja le).
Üdv! Nekem lenne 1 Mercedes w168 2003as 1.6 benzines autóm! Az egyik kérdésem az lenne hogy a klíma gondolom akkor van kikapcsolva ha a kis gombja világít? A másik hogy annyira nem vagyok elhalva a fűtéstől, nem vagyok fázós de szerintem jobban kellene fűtenie! Annyit meg tudtam nézni hogy nem megy a ventilátor a hűtőnél! Több dologhoz nem értek, hátha tud valaki segíteni!
Aham, köszönöm. Gondolkodtam,hogy beruházok egy ilyen dísztárcsára mert csupasznak találom a fekete felnit, ugyhogy ezúton kérném jelezze ha valaki tudna 15öst :)
Segitségre lenne szükségem. Nagyon jó barátom, szomszédom sajnos megtörte a 190-t. Szükség lenne két spricnis motorházfedélre, zárhidra, Hella bal első lámpára és fehér bal első indexre. Egyelőre ennyi, még nem lett megbontva az autó.
A segitséget előre is köszönöm. A régiek tudják a számomat, az e-mail cimem nyilvános.
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kivánok az egész topiknak.
A kompresszorba? Nem jó az ATF, gyári kompresszor olajat kell kikérni merciboltból, remélhetőleg van még nekik a kis kiszerelésből, mert accem azt beszüntették, és csak félliteres lesz már. Amúgy a kompresszorba valami nevetségesen kevés, ha jól emlékszem 0.8 dl kell, így a félliteres kiszereléssel elég deficites :P
Ez egy kapcsolási rajz a fűtéshez, én nem látom, hogy kapcsolatban lenne a tükörrel, így azt gondolom ott keresendő a hiba, ahova mind a két egységnek köze akad, mint pl biztosíték. Érdemes közelről szemügyre venni, nem mindig jó még ha jónak is látszik, vagy esetleg kontakt hibás. De lehet testhiba is.
Senki nem találkozott még ilyennel, vagy senki nem sejti, hogy hol lehet a hiba? Megőrülök tőle, hogy nem akar fűteni a jószágom!!! Ez lenne a problémám: A bálnám (W140 S350TD) olyat csinál, hogy mikor beindítom, vagy elindul a fűtés vagy nem (nem megy a ventilátor) utána gondol egyet, és elindul magától, normálisan működik. Hideg-meleg, fel-le, teljesen tökéletes. Ha le van állítva a motor és meg nyomom a REST gombot, akkor bezzeg megy a ventilátor. Viszont ilyenkor, mikor nem akar elindulni a ventilátor, a visszapillantó tükrök sem működnek, de ha megy, akkor minden szép és jó. Biztosítékok jók, fűtőmotor ellenállás is jó. Találkozott már valaki ilyennel?
Segitseget szeretnek kerni toletek az alabbi hibak megoldasahoz vagy egy jo szerelot pest megyeben vagy bp:
1. Van egy w168 felautomata, ami idonkent letilt valtohibaval, aztan par napig megint jo, hibakodokat mellekeltem. Szerelom szerint kopott kuplungtarcsa miatt tilt le, darabokra szedte, de a tarcsa hibatlan. Van vmi otletetek mit csereljek vagy hol keressem a hibat? Kulon valtoelektronikat nem talalt benne, a hiba az h nem engedi valtani, olyan mintha nem lenne kuplung. Amikor megy szepen valtott, nem csuszott, kalibraltuk is, de csak par napig volt jo.
2. W164 ml 420cdi jobb eleje 10bol kb 8szor leenged (kiemelt allasban soha, akkor mindig ugy marad), mondtak, h legrugo vagy szelepzomites vagy szeleptomb hiba, gondolom ha lukas lenne vmi akkor mindig minden allasban leengedne. Idonkent hallok erosen deffekt, ereszto hangot abbol az iranybol, de akkor pont nem szokott leengedni. Van amikor kb 10p alatt leenged van amikor ugy marad egesz nap.
Értem, akkor a szerelő nem jól tudta. Ezek szerint lehet hogy a kompresszor nem is hibás? A hibakód a légtömegmérőt írja. Nincs esetleg ötlet hogy mi miatt lehet olajos?
Jó lenne kiszűrni a hibát valahogy mert egy kompresszor nem két forint és csak akkor cserélném ha 100% hogy hibás de ezek szerint ez közel sem biztos...
Mercedes A140 w168 2001-es 1,4 benzines-ben cserélem a vezérműláncot, de motor kiszedése nélkül. A lánccserével megvolnék, de a láncfeszítő-vezető műanyag izéket lehet motor kiszedése nélkül cserélni? Milyen időközönként érdemes a cseréjüket megejteni, illetve honnan tudom hogy cserére szorulnak már?
Szeretett clk200 kompressor (w208, 2000-es évjárat) sajnos megbetegedett :(
A hiba a következő: motorcheck láma világít és eszi egy kicsit az olajat, kiolvastattam, légtömegmérő hibát ír. Vettem egyet, mikor ki akarta cserélni a szerelő láttuk hogy az előző eléggé olajos.
A diagnózisa hogy a kompresszor kezd meghalni és teleköpi olajjal. Utána érdeklődtem de senki sem foglalkozik ennek a felújításával mivel ez nem turbó.
A segítségeteket szeretném kérni hogy mi tévő legyek. Valaki esetleg tud olyan műhelyt ahol foglalkoznak ilyesmivel vagy nézzek egy bontottat (már ha lehet kapni...)?
Valakinek volt már esetleg hasonló problémája?
Bármilyen tanácsot szívesen fogadok és előre is köszönöm mindenkinek!
Mindig kielégítő válaszokat kaptam tőletek a banálisan egyszerű problémáimra, hála a több évtizedes tapasztalattal rendelkező szakértőknek, akik nem fukarkodnak a jó tanácsokkal. Most is hozzátok fordulok, mert ismét felfoghatatlan jelenséggel állok szemben.
Már kétszer fordult velem elő rövid időn belül, hogy az üzemanyag szűrőből reggelre eltűnik a gázolaj ( E 300 TD 97 ) és persze nem indul. Ilyenkor lecsavarom kb félig van, feltöltöm, visszateszem és néhány indítózás után ismét működik.
Úgy érzem ez is valami piti dolog lesz, de züldfülüségem miatt nem tudok rájönni, hogy mi okozza.
Előre is köszönök minden hasznos infót és Mindenkinek Kellemes Ünnepeket Kívánok.
üdv mindenkinek!segítséget szeretnék kérni,egy 98-as A-s merci a beteg(1.7d)
szóval a következőt produkálta,tegnap simán nyitotta az autót a távirányító,fel óra elteltével már nem zárta be.majd pár óra múlva itthon megint zárta rendesen,majd ma reggel nem nyitotta.kulccsal nyitottam,riasztott(akksi sarú le-vissza,riasztó elhallgat)autó indul,a belső ajtózáró gombbal bezárnak az ajtók.az elem a távirányítóba két éves,és nem úgy nyitott hogy már csak fél méterről lehetett nyitni.szóval én azt kizárnám.
Azt látod, hogy mindben van e mikrokapcsoló, de a két elsőben biztos. Sajnos nem javítható, kilincs csere. Amúgy ha jól emlékszem a nyitáshoz nem kell meghúznod a kilincset, elég hozzáérned a krómhoz, de lehet ez csak a W221-től van így, próbáld ki. Én a tolatólámpákba egyszerre cserélném, hogy biztosra kizárjam az eltérést, mert hibás, vagy nem minőségi izzóra is panaszkodik. Ha esetleg gagyi izzó van benne, hiába stimmelnek az adatok a felírás szerint, még lehet, hogy nem tesz eleget nekik.
Mercedes A class /W169/ (09/2004-05/2008) Mercedes B class /W245/ (06/2005-05/2008) Mercedes C class /W203, S203, CL203/ (04/2004-05/2008) Mercedes CLK class /W209/ (05/2002-04/2009) Mercedes G class /W463/ (03/2007-05/2012) Mercedes GL class (06/2006-07/2009) Mercedes ML class /W164/ (07/2005-07/2008) Mercedes R class /W251/ (02/2006-08/2010) Mercedes Sprinter (01/2006-11/2009) Mercedes Vito/Viano (04/2006-11/2010)
ha a kulcs nálam van kilincs meghúzásra kinyit, de a kilincsen lévő gomb megnyomására nem zár be miért?
tolatólámpa hibát ír ki (jobb oldali izzó hibát) jó az izzó, viszont azt vettem észre hogy jobb oldalon csak 6 szál van bekötve a bal oldalon meg 7, mi lehet a probléma.
Én úgy tudom, h egyforma kell mindenhova, de a magam részérol amit csak tudtam, ledesre cseréltem. Főleg a belső világítás fontos, mert egyszer pár napra égve felejtettem és leszívta az akkut. Sárga leddel észre se venni a különbséget és tizedannyit fogyaszt.
Ferwilltől amúgy megrendeltem a korábban linkeltet...
Egyébként csak a 3 "tekerő" alá kell 0.5W-os? vagy mindenhova: szellőzők, világításkapcsoló,világításkapcsoló piktogram,hőmérséklet állító jobb/bal, 2 tekerős kapcsoló?
LED nem jó sajnos, a műszerfal háttérvilágításhoz nekem a sárga bevált, de a tekerő alá nem fér be.
Szóval a megoldás szerintem, hogy kiszedsz valahonnan egy régi működőt, aminek a helyére sárga ledest teszel, az nekem bevált. A régit pedig a tekerők alá :)
Hogyan lehet egy német import autó km óra állás valódiságáról megbizonyosodni? Van lehetőség pl. lekérni az ottani márkaképviselettől a szervízkönyvet?
Olyan problémám lenne hogy,van egy 2000 évjáratu w203 220cdi 143Le mercim és diagnosztikával kiderült hogy a BAS fékaszisztens hibás,de ugyan olyan számút nem találok.Valaki megtudná adni a helyetesítő számokat?
Probléma: 5000-es fordulat környékén megtorpan az autó,nem reagál a gázpedálra,majd megállásnál ugrál a motor.Újra indítva tünetmentes. Diag szerint 1-es henger gyújtás probléma.Trafó,gyertyák megcserélve,ugyanúgy 1-es henger gyújtás probléma.Normál módon közlekedve tökéletes az autó.Gyújtókábelben mértünk ellenállást,tartja a 2.03-as értéket.
A 722es aut. váltó vezérlése kellene. Négy lábú kickdown kapcsolója van. Az egész kickdown rendszer nem kap áramot. Mielőtt valahogy megtaknyolom, szeretném tudni, gyárilag honnan kapja az áramot.
Gyanítom hogy az autómban nem jó relé van, vagy hiányzik egy relé.
Egy DVD lemezen teljes európa, utca házszám szinten! CLS-Klasse: C219 (10/04-03/08) SLK-Klasse: R171 (03/04-03/08) E-Klasse: S211 (03/03-05/06) E-Klasse: S211 (06/06-06/08) E-Klasse: W211 (03/02-05/06) E-Klasse: W211 (06/06-06/08) Maybach: W240 (ab 10/02) Maybach: V240 (ab 03/03)
Mercedes A class /W169/ (09/2004-05/2008) Mercedes B class /W245/ (06/2005-05/2008) Mercedes C class /W203, S203, CL203/ (04/2004-05/2008) Mercedes CLK class /W209/ (05/2002-04/2009) Mercedes G class /W463/ (03/2007-05/2012) Mercedes GL class (06/2006-07/2009) Mercedes ML class /W164/ (07/2005-07/2008) Mercedes R class /W251/ (02/2006-08/2010) Mercedes Sprinter (01/2006-11/2009) Mercedes Vito/Viano (04/2006-11/2010)
Én ~3,5 éve (2014.05.16 #337832) nyomtam 710-est a szélvédő felső díszlece alá. Még most is rugalmas és nem ázik azóta se. A felesleget háztartási higítós ronggyal szépen le lehet törölni.
Üdv urak. W124 hátsó lökhárító betétből tudja esetleg valaki, hogy hány fajta létezik? Van a rövid illetve a hosszú (ami már e-class) de a kérdésem az lenne, hogy a rövidből 92-93 előttiekből volt e többfajta vagy bármelyik berakható a 91es lökhárítómba?
Mercedes Navigacio DVD COMMAND 2016-2017 teljes europa frissites8000 €Budapest, HungaryPart.-No. NTG1 NTG2 CLS-Klasse: C219 (10/04-03/08) SLK-Klasse: R171 (03/04-03/08) E-Klasse: S211 (03/03-05/06) E-Klasse: S211 (06/06-06/08) E-Klasse: W211 (03/02-05/06) E-Klasse: W211 (06/06-06/08) Maybach: W240 (ab 10/02) Maybach: V240 (ab 03/03)
Mercedes A class /W169/ (09/2004-05/2008) Mercedes B class /W245/ (06/2005-05/2008) Mercedes C class /W203, S203, CL203/ (04/2004-05/2008) Mercedes CLK class /W209/ (05/2002-04/2009) Mercedes G class /W463/ (03/2007-05/2012) Mercedes GL class (06/2006-07/2009) Mercedes ML class /W164/ (07/2005-07/2008) Mercedes R class /W251/ (02/2006-08/2010) Mercedes Sprinter (01/2006-11/2009) Mercedes Vito/Viano (04/2006-11/2010)
Hű köszi ez jó lehet. Milyen jó hogy csak össze kell dugni a stekkereket. És rca sem kell neki. Mindjárt lenne is két kérdésem. Elbírja a gyári vezetékrendszer, biztosíték? Azthiszem 8 amperes az a bizti amire ez megy. Betehetem a rádió mögé vagy extra hely kell neki?
Benzinmotoros használt 2011 utáni 4-6 éves Mercedes vásárlásán gondolkodom, és kíváncsi vagyok a tapasztalataitokra. Van-e nem ajánlott motortípus, tipikus hibák, kalkulálható költésgek stb. Minden érdekelne, mielőtt egy ilyen vállalásba megyek.
A két alap motorral szerelt E modellt nézegetem: E200 CGI BE és E250 CGI BE
A 7 sebességes automata váltótól mennyire kell félni?
Egyetértek Smafuval. Szerintem ezzel nem fog se szebben se hangosabban szólni a rendszered. Inkább keress egy használt erősítőt, de ismert jó márkából. :-)
SOS! SOS! SOS! Nem tudna valaki segíteni rajtam? A bálnám (W140 S350TD) olyat csinál, hogy mikor beindítom, nem akar fűteni (nem megy a ventilátor) utána gondol egyet, és elindul magától, normálisan működik. Hideg-meleg, fel-le, teljesen tökéletes. Ha le van állítva a motor és meg nyomom a REST gombot, akkor bezzeg megy a ventilátor. Viszont ilyenkor, mikor nem akar elindulni, a visszapillantó tükrök sem működnek, de ha megy a ventilátor, akkor minden szép és jó. Biztosítékok jók, fűtőmotor ellenállás is jó. Találkozott már valaki ilyennel?
Hozzáértők véleményére lennék kíváncsi az M274-es 1.6 turbos motorral kapcsolatban. Mennyire problémás motor, mennyire rizikós választás egy ilyennel szerelt C osztály megvétele? A segítségeket előre is köszönöm szépen!
Erre gondoltam. Csak ezt találtam. Ha leadja az ígért 50 wattot már jó mert a becker 7990 esem csak 20 wattot tud. De szerintem leadja mert van olyan autórádió ami tudja a 40 wattot.
Üdv. Adott egy Mercedes A 170cdi 2003-as évjárat. Az lenne a kérdésem, hogy a klíma mikor működik, ha világít az acOFF gomb, vagy nem világít. A kocsi nemrég került hozzám. Választ előre is köszönöm.
Valakin tudna ajánlani Budapesten horpadás javító szakembert? Két ajtórányítást és egy talán bevásárló kocsi által okozott horpadást kellene eltüntetni. Waxolás előtt nem látszódtak, tehát nem nagy kráterekre kell gondolni... Előre is köszi a segítséget!
Igen, erről a termék adatlapján se látok semmit, majd kiderül, ha egy-két évet kibír már jó, legfeljebb majd újra kenem. Elvileg közvetlen napfénynek nincs kitéve, de igazad van, majd meglátjuk...
Ui: célzatosan erre keresve találtam olyat, hogy Sikaflex-521 UV. Lehet, hogy az még jobb.
Sajna már nincs benne az eredeti adagoló és nem lehet számítógéppel belenyúlni. Az nem lehetséges,hogy a nyitó kompresszort vezérelni valami rádiós kütyüvel?
Nekünk pedig meg sincs egyik kulcsban sem. Innen is csókoltatom az előző szerencsére nem fórumos ex tulaj. Lehet hogy CsSanyi vagy más aki profi ebben,ki fog okosítani mit lehet ilyenkor tenni. Nem akarok okos kezdő lenni,de azt hallottam hogy inkább venni kell kulcsokat és a km óra csoport mögötti elektronikát és azzal lesz talán a leg gazdaságosabb a helyre hozatal. Ha hülyeség mindez akkor elnézést. A miénk bicskás,egy gombos,tükörre irányítós.
Akkor egy kisebb, de normális erősítő az anyósláb elé a burkolat alá, és csak oda kell levinned a kábeleket. Ha nem gyári a magnód akkor értelemszerűen RCA, ha gyári, akkor egy magas jelszín átalakítóval RCA. Ha oda teszed az erölködőt, akkor a tápellátás is gyaloggalopp :)
Segítséget szeretnék kérni, van egy 1996 W202-es autóm aminek a bicska kulcs elektronikája összetört. Másik autó bicska kulcs elektronikáját rá lehet-e tanítani az én autómra? Ha nem akkor hogyan lehet megoldani ezt a problémát mert a tanknyílás illetve a csomagtartóm nem nyílik. Vagy tud-e valaki olyan szervízt ami ezzel foglalkozik.
Valaki segítsen, vagy mondjon valami okosat, mert nem bírok vele!!! A bálnám (W140 S350TD) olyat csinál, hogy mikor beindítom, nem akar fűteni (nem megy a ventilátor) utána gondol egyet, és elindul magától, normálisan működik. Hideg-meleg, fel-le, teljesen tökéletes. Ha le van állítva a motor és meg nyomom a REST gombot, akkor bezzeg megy a ventilátor. Viszont ilyenkor, mikor nem akar elindulni, a visszapillantó tükrök sem működnek, de ha megy a ventilátor, akkor minden szép és jó. Biztosítékok jók, fűtőmotor ellenállás is jó. Találkozott már valaki ilyennel?
Kérdésem az lenne, W211-es, 2006-os, audió 50 rádióval próbálom meg Iphonemat Bluetoothon párosítani! Felismeri a rádió, códot kér! Gondolatom szerint a rádiónak megadott Bluetoothoz tartozó álltalános, vagy egyedi számokat kellene ide beütni! Hát ez nem megy! Szervízmenüben, szervízkönyvben, a rádió használatijában nem találtam! Valakinek van ötlete, vagy belekell nézni az autó agyába, esetleg márkaszervízben érdeklődjek, alvázszám alapján! 1111, 1234, 2222, stb nem sem ok! Még egy kérdés, tartalék akku az autó elejében, gyengélkedik! Ha kiveszem tölteni, regenerálni még csere előtt, okoz-e problémát a hiánya! Hozzászólásokat előre is köszönöm! Sz. K.
Adott egy 2006-os W 169 A 150-es kis merci, 170 e km-rel. Manuális váltó, azt szeretném megkérdezni, hogy a váltóban mikor kell olajat cserélni, milyen olaj kell bele?
Ami olyan kicsi, és jó is, olyan nem létezik, ha látsz is valahol, ne hidd el :) Vajon milyen végfokok lehetnek egy ekkora erősítőben, ha egy ilyen kis ház képes biztosítani a hűtésüket? :) Csak normális erősítő jöhet szóba ha tényleg eredményt szeretnél.
Hohó! Akkor van remény! Te mint ex autó hifis tudnál ajánlani valami kis méretű erősítőt a 4 hangszóró meghajtására? Valami olyat ami elfér ott bennt rádió mögött. Akkor azt csak oda beszerelem és kész. Mélyládát nem tervezek. Köszi.
Ezek alapján örülök, hogy elvetettem az ötletet ezzel most sokat segítettél. Szerintem a probléma valahol ott lehet hogy 12centis hangszóró is már szinte csak többutas kivitelben van. Valahogy úgy gondolom ezzel is csökken a membrán felülete ezért rosszabb pl. mélyek tekintetében de ezt mondja inkább olyan aki tölem jártasabb. A gyári nekem is tetszene, csak néha már kopog és kihagy
Sajnos a gyári méret a 120mm. Talán vagy 2 gyártót találtam az egyik szerintem elég gyenge, a másik pedig aprócska hangszóró létére elég borsos áron megy. Értsd 7000/pár és valamivel több mint 30.000/pár. Szerintem a két véglet. Na de kipróbálom a hétvégén a 13cm-est azok közül van tapasztalatom a hertz mélyközepekkel szimpatikus az ára is.
Hangszóró választásnál kűröltekintőnek kell lenni, ha pl olyan ami erősítőt is támogat, tehát bírja azt a hajtás, akkor az igazán akkor fog szépen szólni, ha meg is van hajtva.
Szerintem az alapjárat szabályzó szelep lehet a ludas. (hátul a tűzfal előtt) Lehúztam róla a csatit és ugyan 1000 es fordulaton de egyenletesen járt a motor. Szerinted/tek jó a diagnózis?
Mercedes Navigacio DVD COMMAND 2016-2017 teljes europa frissites8000 €Budapest, HungaryPart.-No. NTG1 NTG2 CLS-Klasse: C219 (10/04-03/08) SLK-Klasse: R171 (03/04-03/08) E-Klasse: S211 (03/03-05/06) E-Klasse: S211 (06/06-06/08) E-Klasse: W211 (03/02-05/06) E-Klasse: W211 (06/06-06/08) Maybach: W240 (ab 10/02) Maybach: V240 (ab 03/03)
Mercedes A class /W169/ (09/2004-05/2008) Mercedes B class /W245/ (06/2005-05/2008) Mercedes C class /W203, S203, CL203/ (04/2004-05/2008) Mercedes CLK class /W209/ (05/2002-04/2009) Mercedes G class /W463/ (03/2007-05/2012) Mercedes GL class (06/2006-07/2009) Mercedes ML class /W164/ (07/2005-07/2008) Mercedes R class /W251/ (02/2006-08/2010) Mercedes Sprinter (01/2006-11/2009) Mercedes Vito/Viano (04/2006-11/2010)
A fejegység jelentőségéhez: Én w202-be vettem Becker Indianapolis fejegységet, ami egy alap Panasonic helyére ment (a háttérszín miatt ). Döbbenetes volt a különbség hangban. Pedig a hangszórók csak utána következtek, de azoknál csak a nagyon mély és a nagyon magas hangok lettek tisztábbak, de nem hozott akkor változást, mint a fejegység.
Ha a gyáriakat gyári méretre cseréled le, csak épp komolyakra, akkor is elégedett leszel, ládákból meg vannak már nagyon jó kis ládák, akár ülés alá, csomiba kalaptartó aljára felrögzíthetőek, amik nem üveget robbantók, de tökéletes szép méllyel támogatják a rendszert.
Ki fogom próbálni, hogy a 13as hangszórók hogy mennek bele, én lennék a legboldogabb ha bele tudnám ízlésesen faragni. A célom nagyjából nem a hangerő és nem az SQ, csak legyen hallható a zene teljes tartománya. Sajnos gyanítom kellene egy mélynyomó is, de imádom hogy most van csomagtartóm még ha üres is. 13as szettet viszont be fogom próbálni.
Most tettem be projekt autóba előre is 13-ast, hátul alapból az van. 4db komolyan vehető márkájú 13-as hangszóró, egy jó fej, esetleg (és szerintem kell!) egy értelmes erősítő, és ebben az összeállításban több mint elég lesz a hangzás. Sokan 16+ méretes hangszóróktól várnak csak eredményt, pedig egy zárt szedánban egy jó 13-as szett bőven teljesíti az elvártakat, már akár fele hangerőn is. Persze ha az ember verseny hifit akar, más a rajt, más a pálya :) Nekem speciel a műszerfalban 8.5-ös Macaudiok vannak, több mint elég, egy Audison erősítő hajtja, és azt is "hallom" egy jó felvételen, hogy gyűrődik a hegedűs inge :)))))
Igen épp váltóolaj cserére akartam bejelentkezni. Mivel első automatám eddig nem nagyon volt tapasztalat mi okozhat ilyen problémát.
Szerencsére van Mercire specializálódott szerelőm, a váltóolaj cserét is ők fogják végezni, de mivel nem helyben vannak néha körülményes mindent velük intéztetni.
Sajnos nekem csak a műszerfalban és a kalaptartóban van helye (sedan) de ahogy láttam elég korlátozott a hely, tehát nagyobb aligha játszik. Mire gondoltál?
Nem feltétlen kell a legrosszabbra gondolnod, váltópanel hiba és szolenoid hiba is lehet, ezek vállalható költséggel járnak, esetleg olajcsere szűrűvel, stekkerrel egyetemben+ elektromos kábel olajtalanítása. Szerelőt igényel.
Köszi az ötletet, most egyelőre Sikaflex rugalmas karosszéria tömítővel (fekete, ami nem köt keményre) húztuk körbe. Jónak néz ki, majd mosás után kiderül... Ha nem, akkor kipróbálom.
Az autóm egy facelift W203 C200 CDI, automata 5 fokozatú váltóval szerelve.
Azt vettem észre, hogy hidegen 40-60km/h között darabosan (ez a jelenség üzemi hőfokon eltűnik) gyorsul illetve alapjáraton R-ben és D-ben ingadozik az alapjárat viszont P-ben nem.
Gondolom tapasztalt típus ismerő. A kábelkötegben lehet valami, haver most cserélte kb 90 ezerért csinálták neki pesten. Nézd meg nincsenek e kitöredezve a kábelek, mert akkor az biztosan hiba lesz.
Szépen kérném, ha valaki meg tudná nézni alkatrész robbantott ábrán, hogy S204 pótféklámpa TÖMÍTÉS van-e külön alkatrészként? A pótféklámpa cikkszáma A2049062601. (W204 kombi, 2013.04.hó) Merciben kérdeztem, azt mondta az úriember, hogy szerinte csak a pótféklámpával együtt van, az meg valami 65.000 Ft, de szerintem nem nézett utána. (Tudom, majom meg banán, de annyit inkább költenék másra). :-)
Mosáskor beázik, és belül a szélvédőn lecsurog a víz, elég kellemetlen! Azt megállapítottuk, hogy a pótféklámpa tömítés nem ér a kasznihoz mindenhol, nem az üveg ragasztással van gond. (Nem volt sérült).
Vagy ötletet is szívesen fogadnék, hogy lehetne leszigetelni, első körben a sziloplasztos körbekenésnél valami szakszerűbbre vágynék...
Vak vezet világtalant. :) Leszeded a légszűrőt, kb ezt látod. Először az Y6osnak, a 40esnek és a 79esnek megnézed a csatlakozásait. Utána az összes többit.
Y6 alapjárati levegő szelep
40 valami nyomásszabályzó
79 hőmérséklet kapcsoló. Az kapcsolgatja az alapjárati rendszert. Állítólag nem javítható.
Tudnátok segíteni abban hogy W 124 es Mercimnek mitől mehetett el az alapjárata? Indítás után leesik a fordulat és az olajnyomás majd remeg a karosszéria, van hogy le is fullad. Így került hozzám,csak hidegen csinálja egyébként szépen jár melegen a motorja. 2000 es Benzin '91 es "facelift" utáni.
Tehát gyakorlatilag meglegyezted a fingot teniszütővel :D Áramot kapnak ezek? Vákuumot kap a váltó? Kickdown bovden végállása ugyan ott van mint a gázé? Kickdown vákuum blokját a bovden végén ellenőrizte valaki, hogy nincs e beragadva, vagy nem e kap folyamatosan vákumot? Vákuum modulátort csekkolta valaki a váltó bal oldalán? Kickdown vákuumját adó szelepet a motortérben ellenőrizte valaki? :)
-Hát- Tesó nekem úgy tűnik közel sem cseréltél ki mindent, vagy ellenőriztél :D :D
Nem tekergettem el. Ámon Pali hajlított az összekötő vason, de nem lett jobb. Mostmár azt hiszem a kickdownhoz szükséges Összes alkatrészt vagy megjavítottam, vagy kicseréltem, most lehet visszatérni a témára. Már valahogy működik, de nem jól.
Félreérted, én nem mondtam egy szóval se hogy ne vegyél jó minőségű utángyártottat, vagy hogy ne lenne jó minőségű utángyártott cucc. Természetesen van.
Csak azt mondtam, hogy igenis van különbség a különböző alkatrészek közt. És ez nem jelenti azt, hogy egy utángyártott akár még ne lehetne jobb is, mint a gyári.
Íme a cikk, aztán úgyis mindenki azt vesz, amit jónak lát, meg amit a szerelője tapasztalata alapján ajánl neki, szerintem ebben sincs bölcsek köve.
Pl a w126ra vettem gyári betét-tárcsa combot (amúgy ATE gyártmány volt), nyikorgott. Vettem textart, nyikorgott. Vettem olasz szemetet, az még sokkal jobban nyikorgott.
Vettem Raybestost, bekussolt. Ami csak annyit jelent, hogy ezen az autón jobban szerepelt.
Az Audimra mindig Textart vettem, soha semmi baj nem volt vele. A Jaguaron a Textar tárcsa pár ezer km után ütni kezdett, úgyhogy inkább vettem gyárit, azzal azóta sincs semmi baj.
Jó. Sikerült a képet betennem. Szóval a probléma az, hogy a 260E mercim tövig taposva a gázt nagyon lomhán kapcsol vissza. Azaz akkor nem kapcsol vissza, amikor a legjobban kéne. 2000ig csak avászkodik felfelé, majd akkor kapcsol vissza, ha már a 2000et elérte a fordulatszám. A gázbovden végén a billegők közötti összekötőrudat már nem lehet rövidebbre venni, mert már meg is van hajlítva.
Az kb. stimmel, mint közben kiderült, ET42. Ami nem, az a kerékcsavar mérete, a 210-es 12mm-es, a 211-es meg 14-es ami nagyobb gond lehet, a felfekvő felület rádiusza is 12 ill. 14 mm. Állítólag lehet szerezni 12-es csavart 14-es rádiusszal, de ennyit már nekem nem ér.
Urak,klasszikus probléma w 202-nél,az ablaktörlő borzasztó lassan mozog,vánszorog csak.Hogyan,mivel lehet olajozni,zsírozni a szerkezetet ???? köszönöm
Igen,értem.Dehogy most megvan minden alkatrész ami kell a javításhoz,kap még egy esélyt.Csak 1400km,és otthon a garázsomban meggyógyul.Majd írok,ha kész van.
Nem lehet hogy menet formázós csavarokkal volt a másik is eredetileg összereakva? Fiat termosztát háznál és a knorr bremsés időkből beugrik hogy használtunk ilyen csavarokat.
Erre pont van jó példám. Rendeltem egy 100e Ft feletti értékű gyári olajpumpát szép Mercedes dobozban. 4 helyen kell mehetnek lennie de természetesen csak furatok voltak. Bonthattam vissza menetvágás miatt.
Sziasztok!A multkor kérdeztem a válto cseréröl.Válasz semmi.(A140)No, én szétkaptam a donort.Kettő nap,akna és csápos nélkül.Tapasztalatok:Átgondolatlan,szerelhetetlen.Ez nem méltó ehhez a márkához.Elnézést,ha valakit megsértettem volna.Egy pozitiv dolog:minden csavar kijött.Még valami,váltó kivételével minden eladó a donorból.
"Ennek ellenére máig gondolom hogy a gyári, és az ugyanazon beszállító által készített saját márkás cucc között nincs különbség."
Anno volt erről egy elég jó cikk a Totalcaron (még akkoriban, amikor nem volt bulvárszemét az egész). És de, van, még ha nem is sok (a legtöbb az első beszerelésű gyári javára, az sokkal jobb, mint amit aztán csillagos dobozban kapsz mint cserealkatrészt).
Ha már a légrugó téma feljött, szeretném megkérdezni, hogy egy korai évjáratú W220 S320-nak a 4db légrugóját, és a kompresszorát mennyiből lehet felújítani, vagy kicserélni normális minőségben? Mi az ami leginkább megéri? Tudom hogy minden egyszerre nem adja meg magát, de kiváncsi lennék mi az ára neki, mivel tetszik a w220 de a légrugó témában nagyon nem vagyok otthon. Szükségem lesz a jövőben egy napi használatú autóra, emiatt szeretnék előre érdeklődni. Az autó többi részének áraival tisztában vagyok.
Sziasztok srácok, érdeklődni szeretnék ,hogy ,hogy tudnám lejjebb tenni a w215-öm ('03)? Tudtok esetleg szakit ajánlani vagy aki jártas ebben a témában. Vásárlás előtt nem nagyon voltam otthon benne,s ez az ABC futómű,mint megtudtam ,ha tönkremegy a csillagos eget veri az ára,illetve ez nem csak egy olyan ,hogy fogom kiveszem és beteszem az állíthatót alá. Meg lehet ezt mókolni esetleg mindenféle későbbi bonyodalom nélkül? Esetleg facebookon is elértek Süveges Alex néven. Nem nagyon használom ezt a fórumot ,de máshol nem tudom ,hogy hol lenne olyan hely ,ahol az ember ilyen témában érdeklődni tudna. Köszi-köszi! :)
Motortartó bak kérdésében érdekes hogy ennyire különbözőek a vélemények. Mert míg egy gumi, fék, lengéscsillapító, megítélése nagyban függ a használattól, a motortartó bakok szerintem jóval kevésbé. Én a Lemförderrel szemeztem/szemezek mert elég jó hírében áll (állt eddig). Most mégis elbizonytalanodtam hogy jó lesz-e és bír-e félév-1évnél többet.
Ennek ellenére máig gondolom hogy a gyári, és az ugyanazon beszállító által készített saját márkás cucc között nincs különbség.
Ha megvan a modul, akkor ott a bizti is. Igen, oda teszik, ha tetszik Neked, ha nem.:-) Nem kell az egész burkolatot kiszedni, elég, csak kihajtani.
Mivel csónakszállítóról van szó, nem sima hatások érik, amikor belemegy a vízbe!
Ha külön vezetékről adod a futónak az áramot, és ha csak kicsi zárlat is van a futón,-kicsi zárlat nincs!-kikerülöd az autó CAN-ját, NAGY bajt fogsz csinálni. Nagyon sokba fog kerülni, de azt csinálsz, amit akarsz, én befejeztem.
Benzinmotoros használt 2011 utáni 4-6 éves Mercedes vásárlásán gondolkodom, és kíváncsi vagyok a tapasztalataitokra. Van-e nem ajánlott motortípus, tipikus hibák, kalkulálható költésgek stb. Minden érdekelne, mielőtt egy ilyen vállalásba megyek.
A két alap motorral szerelt E modellt nézegetem: E200 CGI BE és E250 CGI BE
Vedd meg az új Bilsteint bele. Ezek a cégek csak a légpatront újítják fel, a gátlószárat nem.
Az Arnottal van személyes tapasztalat, megjött a négy új gátló, jobban kopogott mint amit kiszedtem (a légpatronjuk azoknak is kb rendben volt, a gátlószár miatt kellett cserélnem). NAgyon rendesek voltak, szó nélkül küldték a futárt érte, és pénz vissza.
Köszönöm kinek-kinek a segítséget....amúgy hagynám a problémát akár a gyári szervizre -ők szerelték a vonóhorgot/ csatlakozót- de a vevő kolléga
ezzel tervezi kihúzni meg hazavinni a hajóját a hét végén.
Amit tapasztaltam: a kocsi aljzat 3-6 ( test -fék) pólusai között nincs áram fékezéskor...azt hiszem a többi esetében sem , de nem kínlódtam tovább, mert a próbalámpa áramszedője egy 220-as villásdugó volt , a távolság pont passzolt , de test-tel szemben csak egy hely van.......
Megtaláltam egy modult, ami indexeléskor hangot ád , ( előtte soha ) a jobb hátsólámpa előtt, a burkolat alatt, a EÜ csomag tárolóhelye mögött. Fajin kis záras ajtócska mögött van,
sor 6 lábú jel vezeték csatlakozik hozzá Mercedes jelzett csatlakozóval . A jelvezetéket is a gyári köteg részének nézem, textilspirállal van burkolva . A modult , azt hiszem, nem lehet a csomagtér belső burkolat kiszerkesztése nélkül elérni. Nem tudom , ott lehet -é biztosíték...miért tennék ily lehetetlen helyre.... én biztos nem tudom ott cserélni, míg nem láttam hogy kell.
A futó kábelezése tán 5X1mm2 , külső-belső szigetelésű kábel...nem gondolom, hogy kidörzsölődés , vágás kivételével baja lehet
Holnap reggel még megnézem , hogy maga a lámpahíd jó-é...azt hiszem igen , és ha igen , keresek jó 10- 12 m kéteres vezetéket , és a lámpahíd aljzatán keresztül megtáplálom a pozi lámpákat az egyik 12V aljzatról az utastérből.
A vizsgán -megint mondom, nem az én autóm mögött- amíg a padon volt , minden működött, semmi svindler. ( Többet fizettem a villanyszerelőnek előtte , mint egy svindler vizsgáért
A csomagtartóban kell lennie 1 külön modulnak, amivel csatlakoztak a CAN-hoz, abban, v. ott vannak a biztik. Az újabbakon már csak 1 bizti van.
Futókra elég gagyi vezetéket tesznek, olcsót, és ha az vizet kap, befeketedik, és kuka. Én is húzok ilyen futót, megdolgoztatott rendesen.:-) Átkábeleztem az egészet!
Megbasz ugyanúgy, mintha 23 hónapos vizsgád lenne.
(ködben, hajnalban a kivilágítatlan vontatmánnyal poroszkálva azt kell mondjam, teljes joggal)
S ha még túlbuzgó is, jól fel is jelenti a vizsgahelyet, úgyhogy ha ismerős helyre vitted, akkor nem biztos, hogy kapsz tőlük idén karácsonyi pucér csajos Bárdi naptárt.
Kevésbé szerencsés esetben mindez azt követően, hogy valaki a hajnali ködben alaposan megtolta hátulról a szerelvényedet.
Átérzem a problémádat, de évi 100 ezret levezető emberként azt mondom, hogy ne kockáztass.
Vagy ha minden kötél szakad, gyorsan vegyél valami baromi erős LEDes villogót, jelzőfényt stb. Lehetőleg pirosat vagy borostyánsárgát.
azonnali segítséget kérek, már amennyire a távgyógyítás tud menni.
1 adott egy W212 250 CDI, amelyre utólag szereltettem vonóhorgot, gyári szervizben , le is vizsgáztatták.
2. ezen a horgon jó két éve volt először és egyszer egy csónakszállító futó, amely egy előző autóm mögött hiba nélkül üzemelt -értsd világított- évekig.
Már ekkor, két éve, amikor fölkötöttem , villogott, világított mindene össze-vissza -nálam okosabb azt mondta , hogy a Mercedes most tanítja rá magát a futóra.
Nagyon nem érdekelt, mi működik és mi nem, mert a futót elhúztam és leállítottam egy telephelyre , ponyva alá. A kocsi minden világító funkciója
megnaradt , működik azóta is és most is.
3., Vevő "keletkezett" a futóra mostanában, le kellett vizsgáztatnom. Múlt heti próbakor alig működött rajta valami, szakszerelőt hívtam hozzá, és ő
a telephely munkaautója után kötve javította , csatit , izzókat cserélt , mért , újra kötött etc .... a Peugeot furgon után kötve minden működött,
magam húztam át vele a vizsgahelyre, levizsgázott. Vissza már semmi nem ment, ...elintéztük azzal , hogy biztos kib..ta a biztosítékot.
4., Ma délben fölakasztom a Mercedes után, hogy hazahozom és holnap hajnalban viszem a vevőnek, merthogy van dolgom a faluja közelében
..csak a jobb index ment . Cserébe a kocsiban az indexelés controllhangot generál ..ami soha nem volt.
Sebaj itthon meleg garázsban majd kiszárítok , átsmirlizek minden csatlakozót ... megtörtént , semmi nem világít a futón. SEMMI.
5. Hol van ebben a kocsiban a biztosítéktábla és hol lehet az illetékes biztosíték ???? Ha az a baj...
Sajnos mérőműszerem nincs.
Holnap hajnalban valszeg ködben kéne indulnom úgy 200 km-re. Szakember nem elérhető.
Van 4hengeres CDI-nk, eddig cserélve lett a motoron a 4 tűzkarika, 4 p.csúcs. Most 297000 van benne, még a gyári injektorokkal megy, szépen! Vezérlés?? Nem tudom, kikkel beszélsz.:-)
Azt is kibírta szegény, hogy az "ügyes" kutas gyerek benzinnel tankolta tele! Na, akkor iszonyú hangja volt. Volt is aggódás, de még így is hazajött az autó! Csak otthon derítettük ki, hogy milyen balf@szság történt. Nekem ennyi elég, más autó kifeküdt volna az út szélén. :-)
Vezérlés problémától kezdve minden "szépet" mondanak rá, állítólag a facelift utáni 4 hengeres cdi-k teljesen mások , és nem a teljesítmény növekedés miatt. Állítólag ezekben is ugyanúgy gond van az alultervezett láncokkal mint az 1.8K-nál, és az elektronikája sem épp MB minőséget tükröz.
Mert a szűkös hely miatt nagyon macerás, a fél autót le kell bontani, és a szokásos (sufni)szerelői módszerekkel, kellő felszerelés és főleg típusismeret/gyakorlat nélkül nem is szabad nekiállni. Vezérműlánc cserével foglalkozó szakszervizbe, vagy márkaszervizbe kell vinned, és készülj fel rá, hogy nem lesz olcsó mulatság, viszont, ha rendesen megcsinálják, többé nem lesz vele gondod.
Hozzánk került egy benzines 99-es évjáratú A190-es Mercedes. Vezérműláncot kellene cserélni, de nem nagyon akarják vállalni a szerelők. Mi lehet az oka ennek?
A baráti körömben eladóvá vált egy 1. tulajos 2004 (06-ik havi) E 220cdi.
Valósan 206 ezres futású, ténylegesen a cégautó volt nyekelve. Nem is gondolkoznék a dolgon sokat, csak épp erre a motorra mondanak úton útfélen rosszat. Tényleg messziről kerülendő a modellfrissítés előtti 4 hengeres diesel? Az elmúlt napokban pár cikket sikerült olvasnom róla. SBC rendszer miatt is aggódhatok, bár úgy tudom a végig vezetett szervízkönyv esetén kérhető a csere.
Ténylegesen valós hibákkal hemzseg az előmodell, vagy csak TC-os és egyéb soha ilyen autót nem birtoklott személyek kárognak megint?Tudom ez még a rohadós korszakból van...de ez nem rozsdásodik.
Sziasztok! Szeretnék tanácsot kérni h w210re milyen nappali fény megoldásokat ismertek? esetleg létezik olyan amit a ködfény mellett lévő kipattintható műanyagba lehet beszerelni? az lenne a cél h ne ordítson róla h nem gyári kivitel:D köszönöm a segítséget!
Nekem is W205 csak 2016 évjárat autóm van. Nekem még nem zörög, de én is azt javaslom vidd el egy márkaszervizbe és menet közben nézze, halgassa meg a szerelő.
Ha valaki meg tudná osztani tapasztalatát megköszönném.
W 205 benzines, 2017-es gyártás,
Belső tér, múszerfal , kárpit zörgés. Néha olyan benyomást kelt mint egy vödör műanyag lego alkatrészt rázna valaki az utastérben. Számomra kissé furcsa, szokatlan és zavaró jelenség e márkától.
Sziasztok. Kéréssel fordulnék hozzátok. Alany w211 cdi 2004 évjárat. Minap előzéskor nyomtam egy padló gázt, az autónak elfogyott az ereje olyan volt mintha vész üzemre kapcsolt volna! A szerelő atnézte a turbócsöveket, tömítések újra lettek cserélve! Ott nem veszik el nyomás! Talált egy szívósor hibát, behalt rajta a mechanika, elég drága de megrendeltük az újat,jövő héten lessz kicserélve! Ha ez nem hoz eredményt, kb mere induljak??turbó ??? Vákuumcsövek??? Ha leállítom a kocsit ,és újra indítom, padlógáz nyomásig ismét jó! Van valakinek ötlete??? Előre is köszi!
Tolatás után ha elindulok előre akkor érzek egy kis lógást, mintha valami megfeszülne hátrafelé. Első körben a hátsó bölcsőtartó bakokra gondolnék hogy a 20 éve megette őket.
Azt hiszem én is , amit Katona 84 írt....ha nem vagy otthon a elektronikában,és az állításokban, rá kell kötni egy ( ha van ) 3. akksit a csere idejére . Meg lehet csinálni csak az újjal is , de akkor jó ha van 2 pár csipeszes kábel vagy 2 pár kéz.
Szeretnék megosztani egy kis technikai segítséget a W168-as sorstársaknak.
Műszerfali LCD kijelző hiba a jelenség.
Sajnos az internet világában az "A"classe-ra vagy a W168-ra nem találni ilyen fóliakábelt.
Ez az a fajta amelyik mindkét végén ragasztott.
A régebbi kocsikban, vagy a benzinesekben -ezt nem tudom pontosan- olyan kábel van aminek az LCD vége ragasztott viszont az alaplapba a szokványos pici billenthetős csatiba csatlakozik. NEM erről van most szó.
Tehát égen földön nem találtam ilyen fóliakábelt ezért amint ráakadtam a VITO néven árult példányra abból berendeltem egyet, lesz ami lesz.
Nakérem, ez OK-s, picit hosszabb is mint a gyári, de szépen elfér.
Az alábbi forrasztópákabetéttel ragasztható, tökéletesen működik.
Érdemes fényképezni a régit, mert semmi nem pozicionálja és nem egyértelmű, hogy melyik használt és melyik nem a lábacskák közül, sőt az LCD-n csak nehezen (fénybeforgatva látszódnak a szálak. Én is elraktam egy sorral, de a visszaszedést és az újraforrasztást is kibírta a kábel.
A közel 20éves gyári kábelek sajnos már annyira megkeményednek, hogy könnyen elválnak és pixelhibás lesz a kijelző.
Jútúbon van video ahogy más típusok műszerfalát ragasztja/forrasztja emberünk, érdemes megnézni, de nem ördöngösség.
Ha van valami W168-as magyar oldal és oda felteszi ezt valaki akkor megköszönöm, én nem tudok ilyenről és mikor keresgéltem sem találtam infót sehol. Csak, hogy megmaradjon másnak is ha szüksége lenne rá.
A legtisztább ha a csere idejére párhuzamba kötsz egy másik aksit Bika kábellel és akkor minden marad az eredeti állapotában.Én igy szoktam cserélni mindig.
Értem köszi. Leolvastam a cikkszámot és valóban egy antenna erősítő be megy az a két szál ami az oldalablakon van és olyan mintha fűtőszál lenne. Hát most már ezt is tudom
Köszönöm ,hogy a tapasztalataitokat megosztottátok. Exide prémium lesz. Majdnem 4-et vehetek egy gyári áráért.,ha csak 3 évet bírnak,már is jól jártam.
A csere menetéről viszont nem írtatok,nem lesz gond abból,hogy a sarukat leveszem? Az elektronika nem fog rendetlenkedni utána?
Itt elég jó áron kapsz Francia gyártású Exide aksit http://akkumulatorakcio.hu/ én is itt vettem a szintén 320CDI V6 autómba az előző aksim is Exide volt azt 7 év után kellett kicserélnem.Söt az előző autóimban is Exide gyártmány volt mindegyik min 6évet kibirt.A tiedbe is ez a teljesitményű kell. Exide Premium 12V 100ah 900A 31900ft.
2004-es w211 270 cdi gyári akkumulátor 11 év után halt meg:
Csere Bosch Silver 100 Ah, kb. fél évesen gariba cserélték, mert nem tartotta meg a töltést.
Csere akksi: Varta Silver S3 100 Ah 830 A indítóárammal. Majd két éve az van a kocsiban.
Nálam rideg tartáson van az akksi, mert 3 hetente, havonta egyszer megy a kocsi, viszont akkor 500 km-ert két részletben. Működés rendellenesség eddig nincs.
Elérkezett az akkumulátor lemerülések,az ezzel indítás helyett a "nyekk" időszaka. 2008 as E211-320.as gépkocsimban még eredeti gyári az aksi,ami néhány napi állás után ma reggel nem tudta beindítani a motort. Most próbálom tölteni,de sok jóra már nem számítok. Utána néztem az eredeti, merci 95 amperórás aksinak,hát az horror.
Mit javasoltok,melyiket és hol érdemes helyette venni. A cserénél mire kell figyelni? Mit fog "elfelejteni" az autóm,ha leveszem a sarukat? Ha igen,hogy lehet visszaállítani?
Üdv ez a csomagtérnél lévő ablak.mindkét oldalon be van kötve a fűtőszál - amúgy kombi az enyém - azt nem írtam.Erre akkor jöttem rá amikor elkezdtem bontani a tetőkárpitot mert új hátsó ajtót akarok felrakni.
Szóval eddig sem fűtött csak gondoltam hátha ért valaki közületek hozzá és esetleg működhet...
(Egyébként meg így segítsen az ember......................Egyszer csinálok 1 statisztikát, hányan köszönök meg! Elég hamar kész lesz, attól tartok......:-))
Nekem olyan kérdésem lenne, hogy w203 -as kombi hátsó jobb és bal oldal ablakfűtés valamiért nem megy. Pedig jó lenne mostanság... Valakinek vmi ötlet esetleg. Minden biztosítékot átnéztem. Diagnosztika lenne rá a jó megoldás..?
Szerintetek lehet, hogy gyárilag hiányzik a 124-esből az a szivacsos motorháztető zajcsillapító burkolat, vagy ez valahol eltűnt az elmúlt 26 évében? Elég gyári az autó meg igazán nyoma sincs. Szerintetek érdemes rendelnem hozzá, lenne valamiben is változás?
Másik kérdésem, hogy ha nagyon nagyon el akarnám kényeztetni a diffit olajcserekor, melyik a legjobb olaj amit adhatok neki? Viszkozitás illetve minősítés érdekel, de ha márkát is írtok ami jellemzően bevált akkor azt is megköszönném!
Én megpróbálkoztam a lehetetlennel és youtubra beírtam, hogy 220CDI glow plug change, akadt pár videó, és bónuszban még azt is mutatják ha kell, hol nyisd fel a géptetőt :)
Az enyémben 18 év után a ventilátor motor kommutátora teljesen elkopott, új motort kellett berakni. Egy utángyártott lengyel ventilátor van most benne, 1 éve kiválóan működik, bár az elején kétszer is ki kellett szedni, mert szorult benne a szénkefe, és le kellett belőle csiszolni egy picit. A hibajelenség ugyanaz volt, mint a tiédben, hol ment, hol nem, attól függően, hogy mikor ért be a szénkefe. Ha szerencséd van, akkor egy szénkefe cserével megúszod, az pár száz Ft. A szénkefét kiszedni nem volt egyszerű, mert úgy gyártották, hogy ne lehessen szétszedni.
Mostanában azt veszem észre hogy nem mindig kapcsol be a fűtőventillátorom. Van amikor teljesen jól megy, van amikor egyáltalán nem csinál semmit. Próbáltam kicsit feszegetni a kapcsolót hogy kontaktos-e, de attól függetlennek tűnik. Mi lehet szerintetek? Egyszerűen öreg a ventillátor motorja és már kezd haldokolni vagy a kapcsoló szokott meghalni 20 év után?
Személyes ismerőseim, nagyon rendes Urak! Sok a munkájuk, "pepecseléssel " nem terhelhetem őket, ez nekik nem éri meg bár mennyit is fizetnék. Követem az interneten ahogy dolgoznak, őszintén kivánom , hogy sikerüljön a buktatókat elkerülniük és hosszútávon is megmaradjon a lelkesedés és fizessék meg a munkájukat....
Természetesen a Te szempontod sem elhanyagolandó, és nyilván ezen nem változtat a mondandóm, de ne temesd őket azért, fiatal, kezdő vállalkozás, nem könnyű elindulni, tudom mert tapasztaltam én is. Rengeteg akadály, embereket megismerni (más egy ember ügyfélként, és más az életben), nem könnyű elkapni az arany középutat, napi szinten ütközik az ember szükségletekbe, be kell lakja a műhelyt, fel kell építse a "komfort" zónát, infrastrukturális kapcsolatokat kiépíteni, bizalmakat felépíteni, önmagadat egy új világban megismerni (ha előtte nem csináltál ilyet), előre nem látott gondokat kezelni a munka mellett, szóval rengeteg és még több szopató van egy vállalkozás indulásakor, főleg ha az ember nem egy boltot nyit, hanem olyan dolgot kezd el csinálni ahol neki kell építenie, neki kell létre hoznia, javítania. Én még fél év után is szét estem gyakran, arról nem is beszélve, hogy hiába érzi úgy az ember, hogy készen áll a szakmára, ebben a világban ilyen nincs, hacsak nem egy adott márkára, és azon belül is csak egy behatárolható munkára/munkákra vállalkozik az ember. Nekem szép lenne az életem, ha csak merciznék, és csak olajat, féket, kommersz dolgokat csinálnék, de a helyzet úgy áll, hogy sok a merci, de márkafüggetlenek vagyunk, minden nap más programot kell nyissak, minden nap egy újabb tapasztalat, így az imádott márkám ügyében sem tudok mindig toppon lenni. Egyszóval szerintem időt kell Nekik adni, és felveszik a ritmust, nagyon nehéz talpon maradni.
És arra, hogy mire használja. Én öreg mercisen vezetek, nem izgat, milyen a gumi 180 fölött. Azt tudom mondani 200 km után, a Nordexx jobb, mint a 6 éves Michelin, ami rajta volt előtte. Nekem is körömnyi ólmok mentek rá, de külön nem figyeltem. 48E volt a négy gumi, + a levetett téli gumikért kaptam egy pótkereket.
Szeretném lecserélni a W124-et, mert már nagyon öreg (1985), és bár még van rajta 1 év műszaki, de a következőre már nagyon sokat kellene költeni, főleg a kasznira. Ezért most keresek egy elfogadható állapotú W124-et, vagy bármilyen mást ami nem nagyobb a 124-nél, mert nem férne be a bálna mellé a garázsba. Érdekel egyéb márka is, a nejem valami "kis aranyos, cuki" női autót szeretne.
Ha a márkatársak közül bárkinek van éppen eladófélben lévő járgánya úgy 6-700E forintig kérem jelezze, jobban bízok egy fórumtárs által kínált darabban, mint a sok százezer kivétel nélkül "kiváló állapotú, garázsban tartott, doktornőtől, 20 éves, 50E kilométeres, vezetett szervizkönyves, hibátlan stb." hirdetésekben.
Nem vagyok gumiszakember....a Michelin vállalatokról ( Taurus, Riken , Tigar) amit mondtam, egy gumikereskedő mondta nekem.
A saját példa Riken gumiról amit írtam, hogy tudniilik 4 új gumi 1x 5 gr súly, és az nagyon nagyon jól, finoman beállított gépekkel gyártott gumi kell legyen, azért jegyeztem meg, mert volt egy jó 12 éves gyakorlatom, mikor
minden szezonra új garnitúrát vétettem..nyárra többnyire Pirelli P6000, télre Michelin Alpine Pilot. 195/60x16 méret , akkori ár volt úgy 28-30e/db. Az utóbbiakból két évre is emlékszem, amikor a centírozás a felszereléstől Karácsonyig tartott, oszt nem azért maradt abba , mert 140-160 közt már nem szitált volna, hanem mert meguntam ..meg a város gumisai is. Szerény v.sz. azok szarok voltak, legalább azok közöl kettő., de a többi is kérte az ólmot rendesen.
Jó a váz száma? Abbol kiderül. Tudom ezen rég túl lehetsz. Szívon lehet a fém palástos,94-Ben ez volt. Nekünk td van az a másik,de váz számra is stimmel persze.