Nade fiuk! Hat a $38 azert buvos szam, mert a rasztersor szamlalo a 0-311 tartomanyban mozog es 311 hexaban $137. Tehat ha a 0-37 tartomanyban figyeled $ff1d-t akkor ket rasztercsikot kapcs, kulonben pedig egyet.
Na elkuldtem neked az emailjet. Egyebkent az a poen, hogy en mar regen meg akartam keresni ot, de egy egeszen mas ugyben, egy potencialis kozos ismerosunk miatt akirol mar nagyon regen nem hallottam semmit.
Megadtam neki egyebkent ennek a forumnak a cimet is. :)
biztos hogy $38 felett jön a problem? ugye a képernyő 318 (vagy hány) sor magas, tehát egyrésze csak 9 biten írható fel, ezért lehet, hogy a cmp ff1d-vel mondjuk kétszer is megtalálsz egy adott sort :)
TCFS!
A tönkrevágott lemezes mondatodból azt szűröm ki, hogy megvan még az a lemez. Sejtem, hogy mindent megtettél a megmentése érdekében, de nem lehetséges, hogy még van esély? Nem akarok kürt kft.-t játszani, de jó lenne, ha megírnád, hogy milyen módszerekkel próbálkoztál. Ilyenekre gondolok, hogy egy linuxos gépen egy régi 5"25-ös drive-al ledumpolni az egész lemezt egy file-ba azzal is lehetne játszani. Ki tudja, hátha van olyan drive, ami nem zakkan meg a lemeztől egyből. Ilyen "megmentéses" dolgokkal foglalkoztam régebben több-kevesebb sikerrel.
Methabolix team reunited. Tegnap beszéltem Beast-el és Unreallal. Úgy néz ki indulnak a compón, szóval lesz MX part. :D
Skoro bácsi is aszonta, hogy lehet, hogy indul. Most épp megademót írogat, meg valami játékot megint, hátha lesz ideje megtölteni egy 16-ost is effektekkel :D
Úgy néz ki, hogy Action-t is sikerült meggyőzni, így már minimum 3 GOTU nevezés lesz... :D
Az utolsó hírt még csak az érintettnek mondtam el, mert akkora hír, hogy amíg tök tuti nem lesz, addig nem akarom nagydobra verni. De tuti nagyot fog robbanni, ha bebizonyosodik. :D
BUBIS!!!! Vedd rá Mucsi bácsit a visszatérésre!!!!! Az én pluszimon még mindíg ott virít a "MUFFBUSTERS - The new lifestyle" matrica, amit személyesen kaptam tőle egy BITLET karácsonyon. :DDDD
Beasttel tegnap épp azt beszéltük, hogy mekkora nagy ütés lenne, ha az MB visszatérne. Akkor aztán teljes lenne a retromania.
UFF! Továbbra is nagy királyság van, és egyre nagyobb... :D
Hát látom MC télleg felejtettél rendesen.. :-)
A tegnap esti programozgatás után a következő kérdéseim lennének:
- Hogyan is ment a bill. figyelés? Tudom, hogy valami lda$ff08, sta$ff08, meg $ff30 is volt benne, és lehet, hogy ki is tudnám keresgetni a régi programjaim közül, de hátha mond itt valaki egy tök 1xűt. :-)
- A keretreíró guruktól szeretném megkérdezni, hogy miért van az, hogy #$38 fölött (cmp $ff1d)nem olyan egyszerű egy rasztercsíkot húzni. Ezt plus4-en sosem értettem. Most megnéztem YAPE alatt is megvan ez a bűvös határ, bár a YAPE másképp reagál, mert két csíkot is húz.
YAPE:
- Egy d64 ataccsolás és egy detaccsolás után maga a YAPE program mellé (current dir) menti a cuccost. Ez csak most tünt fel, miután átállítottam az "indítás helyét" máshova.. :-) Jól megijesztett. :))
- Néha reset esetén nem állítja vissza a regisztereket (többek között az $ff15, $ff19-et) és ekkor is végigírja a memory-t érdekes byteokkal :-)
Valahogy így kezdtem egy rutint az AP4-ben: asr, ret :)))) Aztán csodálkoztam hogy panaszkodik compilálásnál :)) Amúgy mindent lefordít az AP4 egy kis improvizációval, pl ezt is: lda ($d0),x. Természetesen lda ($d0, x)-re ami kicsit más :DD
Na, tegnap este kódolgattam. Végülis maradtam az AP4 (saját PC-s 6502 assembler) és az emulátor monitor kevert használatánál. Gaia, nagyon jó a kis debugger a Yape-ben (breakpointtal sirály!). A billentyűzettől viszont kiütést kezdek kapni :) Lassan megszokom, hogy a dollárjel Shift4 az emuban, aztán visszamegyek a PC-s assemblerre és keresgélem a gombokat :DD
Hatalmas haladás, hogy eredetileg egy karakterkészletet sem tudtam rendesen átkapcsolni, arra meg magamtól jöttem rá, hogy az $ff07 felső bitjét is át kell billenteni alkalomadtán. :)) Úgyhogy éledeznek az emlékek.
Majd küldök működő mintát az effektről ha lesz már mit. 3 éve álmodtam meg és úgy tűnik nem lehetetlen megcsinálni. Kérdés, hogy belefér-e a raszteridőbe hogy 50FPS-sel mozgolódjon vagy sem...
Heh... Yes, it kinda is. (But LBM should still tell you how to crack it |-DDD ; I did a stupid mistake _after_ the routine completes the decrypting phase :-/ ). It shouldn't run on any current emulators; you should run it on the real thing :-).
:-) Ja, ugy erted... De ha olyan kiosztast akarsz, ami koveti az input local beallitasokat, akkor mar nem csak egyszeru csekbox, mert az minden nyelven mas lesz... Hm. Lehet megis meg lehet egyszeruen csinalni, de akkor nem a WM_KEYDOWN message-t kellene lekezelnem, hanem a WM_CHAR-t... Akkor viszont a keyboard latch emulaciojat is at kell irni (mert ugye az nem ASCII). Jaj.... Szoval nem olyan egyszeru ez... :-/