Keresés

Részletes keresés

Racilaci Creative Commons License 2016.11.08 0 1 62674

Szezont a fazonnal tipikus esete. A németországi buszos közlekedés nagyon nehezen húzható rá a hazai példára, egyszerűen egy másik modell. Ezzel együtt épp magadat cáfolod is közben, hisz a lokális-regionális érdekű cégek, utazási irodák is adnak arra, hogy jól beazonosítható legyen a buszuk (más kérdés, hogy én nem nevezném el Tóth Utazásnak a cégemet akkor sem, ha Tóth lennék).

 

Ami itt van, az egy teljesen más helyzet. Létezett egy fura, többé-kevésbé egységes modell, amelyben minden busz valamelyik volánhoz tartozott, ezeknek a volánoknak volt egy területi illetékessége, s azon területi volánokon belül pedig többnyire még ilyen-olyan módon elkülöníthetőek voltak az üzemegységek-járások stb. szerinti állományok, szolgáltatás. Nem mondom, hogy ez teljesen optimális vagy minden esetben logikus lett volna (elég csak Heves vagy Veszprém megyére gondolni), ezzel együtt időnként kifejezetten hasznos dolog volt ez.

 

De: most ugyanez a modell érvényesül, csak épp sokkal felismerhetetlenebb, még az érdeklődő külső szemlélő számára is egyre átláthatatlanabb módon. És szerintem itt van a kulcs - egész társadalmi-politikai berendezkedésünk kulcsa, hogy jóval több az átláthatatlan, kifürkészhetetlen dolog. Ebbe a sémába illeszkedik ez is bele.

 

 

Ez időnként egyszerűen csak zavaró. Természetesen nem Mari nénit zavarja elsődlegesen, mint ahogy ő még csak nem is azt mondja, hogy "pesti" busz, hanem azt, hogy Józsi vagy Andor busza - attól függ, hogy épp melyikőjük ül a tengelyen. De aki csak egy kicsivel is jobban érdeklődik a dolgok iránt, azt igen. És előfordulhat, amikor kifejezetten a takony elkenését szolgálja majd ez a kiismerhetetlenebb szisztéma.

 

Ez majd szépen begyűrűzik akkor, amikor a késések, a különböző cégek által rendszeresen eltérő kategóriájú buszokkal kiszolgált vonalak, az eltérően tisztított, karbantartott kocsik miatt az utas válogatna, s azt tapasztalja, hogy a létező alternatívák közötti válogatás is sokkal nehezebb, mint eddig. A nagyobb bajok esetén bekövetkező jogérvényesítésről nem is beszélve.

Előzmény: orangutan (62672)
archlinux Creative Commons License 2016.11.08 0 0 62673

OFF Amúgy tényleg ez a jellemző, ha már a népnyelvnél tartunk. A tapolcainál és a pestinél szép nagyot bólogattam, hogy úgy-úgy. :)

 

De felénk egy járatra használták azt a kifejezést, hogy a "Vasival jöttem". (Rövidebb, mint a szombathelyi, és az az egy Vasi Volános járat járt a faluban anno. :) ON

Előzmény: Törölt nick (62667)
orangutan Creative Commons License 2016.11.08 -1 0 62672

Németország akkor egy igen abnormális hely lehet. 10-20 ezer lakosú kisvárosok által megbízott mindenféle helyi utazási irodák bonyolítják a helyközi forgalmat, Müller Reisen, Maier Reisen, és hasonlóan könnyen megjegyezhető nevekkel, sokszor egy vonalon is vegyesen. Szintén könnyen felismerhetőek a DB buszai: mind piros. Csak éppen negyvenvalahány buszos leányvállalata van, ha nem tudod elolvasni az üzemeltető nevét, akkor esélyed sincs kitalálni, melyikhez tartozik. Ezt a "rendszert" néha megzavarják a bérelt buszok, ahol a szélvédő alá behajított fecni jelzi, hogy ez tulajdonképpen nem is az XY Reisen, hanem az YX Verkehr GmbH járata.

Előzmény: torqmatic (62668)
dundalk Creative Commons License 2016.11.08 0 0 62671

Mert azért az ember szereti tudni, hogy kinek a szolgáltatását veszi igénybe, esetleg, kinél kell panaszt tenni vagy honnan kell számlát kérni. Ez egy "márkanév". Mondjuk a Malév miért nem volt csak sima fehérre festve, meg minek a reklámozott, mikor abból csak úgy is  egy volt. Vagy a Traubi-szóda üdítő aztán kész nem mindegy?

Előzmény: rezgaras (62665)
Ingenieur_2 Creative Commons License 2016.11.08 0 0 62670

Talán mert sikerült olyan neveket kitalálni, hogy még két évvel a megalakulás után is számtalanszor azt hallom, hogy tudod a Kisalföld Volán? Ja, és hogy még a jegyautomatát üzemeltető cég is azt mondja a hibabejelentőnek, hogy panaszával keresse meg a Kisalföld Volánt? Ami már két éve megszűnt? Na, az a gáz. 

Előzmény: rezgaras (62665)
Racilaci Creative Commons License 2016.11.08 0 0 62669

Igen, de ezt két év múlva honnan fogja tudni a jónép, ha egy sor jelöletlen, sokszor ragasztott fecnikkel irányjelzőzött hulladék közlekedik, amin van egy olyan miniatűr logó, ami az egész térségben ugyanaz, s különben sem nagyo ntér el az összes többi régiójétól, s amit nem lehet egy normális névhez kötni?

Előzmény: Törölt nick (62667)
torqmatic Creative Commons License 2016.11.08 0 0 62668

Hát ekkora baromságot régen olvastam. Minden normális helyen van a közlekedési társaságoknak valami megjegyezhető neve, színe, logója, szlogenje, egyszóval arculata, de mondjuk általában még a szemetet se ilyet szedett-vedett, jelöletlen csotrogányokkal viszik...

Előzmény: rezgaras (62665)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.08 0 0 62667

vagy egyszerűen csak a hétköznapi kommunikációban szüksége lenne arra, hogy körbeírja, hogy a kismillió koszos fehér használtan vett busz közül épp azzal jön, amelyiket úgy hívják, hogy...

 

Mifelénk a társ-Volánok járatait egyszerűen úgy hívják, hogy...

 

"pesti" (VB nagyatádi és kaposvári járata)

"tatabányai" (ex-Vértes Tatabánya-Hévíz járata)

"tapolcai" (ex-Somló Tapolca-Kaposvár járata)

stb.

 

Függetlenül, hogy orral merrefelé van az a busz, onnan jön vagy oda megy. A társ-Volánok neveit egyetlen esetben sem hallottam senkitől.

Előzmény: Racilaci (62666)
Racilaci Creative Commons License 2016.11.08 0 0 62666

Piac nélküli kínálat esetén is van fogyasztó vagy igénybe vevő, akinek néha be kéne diktálni egy kurva számlához a nevet, vagy egyszerűen csak a hétköznapi kommunikációban szüksége lenne arra, hogy körbeírja, hogy a kismillió koszos fehér használtan vett busz közül épp azzal jön, amelyiket úgy hívják, hogy...

Előzmény: rezgaras (62665)
rezgaras Creative Commons License 2016.11.08 -4 0 62665

Miért fontos, hogy a társaságok neve megjegyezhető legyen az átlagutas számára. Egy kiélezett versenypiacon fontos a "corporate identity". Ezért használnak színeket, logókat, frappáns neveket, reklámszövegeket. De ilyen piacról itt szó sincs. Az átlagutasnak tök mindegy, hogy milyen társaság viszi, - már ahol egyáltalán választhat!

 

Előzmény: Ingenieur_2 (62662)
trizs77 Creative Commons License 2016.11.08 0 0 62664

a Nemzeti fejlesztési Minisztérium kiásta, kiásatta a csatabárdot :

 

Negyvenezer utazási kedvezményt nullázott le a Volán

 

 

Eddig ingyen utazhatott a BKV 12 ezer dolgozója – és családtagjaik – a főváros határát átlépő buszjáratokon.

 

A Volánbusz novembertől az összes agglomerációs járatot átvette a BKV-tól, és kifizetteti az utat a városhatártól. Két éven át nem volt bajuk a kedvezménnyel.

A BKV szakszervezeteit az intézkedésről előzetesen senki nem tájékoztatta, erről semmilyen egyeztetés nem volt– mondta a VS.hu-nak Gulyás Attila.

 

A Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke a BKV elnök-vezérigazgatójának, Bolla Tibornak a november 4-én kiadott dolgozói tájékoztatójából arra következtet, hogy a vállalat vezetését is váratlanul érte a Volán lépése.

 

Elvárjuk, hogy azonnal állítsák vissza az utazási igazolványok korábbi érvényességi körét, és kövessék meg a dolgozókat!

 

Vége a szép időknek

„Példátlan, hogy pont azokkal teszik ezt, akik mozgásban tartják a várost!” – nyomatékosította követelését a BKV reprezentatív érdekvédelmi szervezetének vezetője.


A BKV nem kapott előzetes értesítést arról, hogy a Volánbusz járatain novembertől a BKV-dolgozóinak fizetni kell az utazásért.

Meglepte őket, amikor a Volán-sofőrök közölték a vezetőfülkében, nem vehetik figyelembe BKV-s utazási igazolványukat.


Eddig az érvényes volt Budapesten kívül is, egészen a viszonylat végállomásig.

Nem csak a BKV, a Volánbusz járatain is: ugyanis a Volán már 2014 őszétől üzemelteti az összes, korábban a BKV által ellátott 52 elővárosi vonalat.

Eddig a Volánnak nem volt baja a BKV-kedvezményekkel.

Novembertől viszont változott a helyzet, a főváros helyett az állam pótolja ki e járatok költségét.  

 

Észrevétlen államosítás

 

Elég sok embert érint a korlátozás.

A BKV-nál alapból jár mindenkinek az ingyenes bérlet, ez 11-12 ezer ember.

Két családtagjuknak is biztosítja a vállalat, ami további 24 ezer fő, és kapják még a BKV nyugállományú dolgozói.


Egy közepes város lakosságáról lehet szó, 40 ezer emberről.

Persze nem mindegyikük veszi igénybe, és nem mindennap – BKV-s forrásaink szerint nem túlzás úgy számítani, hogy 10 ezer ember pénztárcájára biztosan kihat az intézkedés.

A Volánbusz felügyeletét a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium látja el.

Megkerestük a tárcát, még nem kaptunk választ kérdéseinkre.


Bolla Tibor pénteken azonnali intézkedést ígért kollégáinak.

Addig is azt ajánlja, amikor munkába járás miatt vennék igénybe a kedvezményt, kérjenek számlát a sofőrtől, a viteldíj 86 százalékát meg fogja téríteni a BKV.


Tarlós István főpolgármester januárban arról beszélt, észrevétlenül veszi majd át az állam az elővárosi közlekedés működtetését.

Ugyanerre utalt a BKV vezére is a dolgozóknak küldött levelében: a járatok kiszervezésével kapcsolatos egyik elvárás az volt, hogy se az utasok, se a munkavállalók érdekei ne sérüljenek.

 

BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2016.11.07 0 0 62663

"Utastájékoztatási részleg meg leragadt a Paint használatánál. "

 

Örüljünk,hogy egyáltalán már eljutottak addig. :D

Előzmény: Ingenieur_2 (62662)
Ingenieur_2 Creative Commons License 2016.11.07 0 0 62662

Ha ez lett volna a terv, már rég meglépték volna. És igen, meg kellett volna lépniük. Mert amilyen nevet adtak a társaságoknak az eléggé megjegyezhetetlen az átlagutas számára. Csak nem azután kell változtatni ezeken a neveken, hogy megjelent a járműpark nagy részén. 

1/

Persze nem fogják megváltoztatni, mert akkor mégegyszer hülyét csinálnának magukból.  Létrehozták a legkreatívtalanabb, legjellegtelenebb elnevezéseket,  illetve 2 év alatt (A KK-k megalakulása /2012 vége/ és a Volánok megszűnése /2015 jan. 01/ közötti időszak) gyakorlatilag nem tudtak összehozni egy normális arculatot, weboldalt a KK-knak. Elvégre jó munkához idő kell - rosszhoz még több

 

Utastájékoztatási részleg meg leragadt a Paint használatánál. 

Előzmény: Irisbus (62660)
trizs77 Creative Commons License 2016.11.07 0 0 62661

az eredeti verzióban ez lett volna az ALFÖLD  VOLÁN

Előzmény: Racilaci (62659)
Irisbus Creative Commons License 2016.11.07 0 0 62660

Autószektor.hu cikk, 2015-ből, idézek:

 

,,Simon Zoltán, a társaságokért felelős igazgató a BusExpo szakmai rendezvényen azt mondta, hogy valószínűleg még májusban visszakapják a nevüket a Volán-társaságok. Példaként említette, hogy a Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. neve az átnevezés után Volán Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. lesz."

 

Előzmény: Racilaci (62659)
Racilaci Creative Commons License 2016.11.07 0 0 62659

Tehát pl. Dél-Alföldi Közlekedési Központ Kunság Volán? Így lett volna?

 

Vagy Dél-Alföld Volán Közlekedési Központ?

Előzmény: Irisbus (62658)
Irisbus Creative Commons License 2016.11.07 0 0 62658

Nem úgy volt, hogy kibővítik egy -egy Volán szóval a KK-k neveit?

 

Amivel annyit értek volna el, hogy még hosszabb, de állításuk szerint "a szakmában ismertebb" lett volna. :D

 

Olvastam, valahol, tényleg.

Előzmény: torqmatic (62657)
torqmatic Creative Commons License 2016.11.07 0 0 62657

Egyébként néhány hónappal ezelőtt rebesgettek olyat, hogy ezeket a meglehetősen gagyi és megjegyezhetetlen cégneveket eldobják, és visszatérnek a Volán márkanévhez - ebből akkor mégse lesz semmi?

Előzmény: Snake-Mojzi (62655)
trizs77 Creative Commons License 2016.11.07 0 1 62656

Kb egy évig járt.

 

Drága volt.

 

Minimális kihasználtsággal közlekedett.

 

A busz előállítása drága volt.

Egy vagy két év után újból elbontották félig, átépítették síma helyközi busszá, és hátralévő életét Monor-Budapest-Monor útvonalon töltötte.

Előzmény: v_peti (62654)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.11.07 0 0 62655

A Volán társaságokat, mint ismeretes átszervezték, összevonták és létrehozták a hét regionális céget:

DAKK Zrt. (Dél-Alföldi Közlekedési Központ) - Bács-Kiskun, Békés és Csongrád megyék

DDKK Zrt. (Dél-Dunántúli Közlekedési Központ) - Baranya, Somogy és Tolna megyék

ÉMKK Zrt. (Észak-Magyarországi Közlekedési Központ) - Borsod-Abaúj-Zemplén, Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyék

ÉNYKK Zrt. (Északnyugat-Magyarországi Közlekedési Központ) - Győr-Moson-Sopron, Vas, Veszprém és Zala megyék

KMKK Zrt. (Közép-Magyarországi Közlekedési Központ) - Heves, Jász-Nagykun-Szolnok és Nógrád megyék

KNYKK Zrt. (Középnyugat-Magyarországi Közlekedési Központ) - Fejér és Komárom-Esztergom megyék

Volánbusz Zrt. - Pest megye

Ezt a hét céget együtt Volán cégcsoportnak, Volán portfóliónak nevezik.

 

A Volán Egyesülés tagszervezetei:

http://www.volanegyesules.hu/rolunk/tagszervezeteink

Előzmény: Racilaci (62653)
v_peti Creative Commons License 2016.11.07 0 0 62654

Ma találtam egy Face-posztot a hotelbuszról. Fényképpel. (Volánbusz Face-e)

 

1967-ben indult. Meddig közlekedett? Milyen volt a kihasználtsága? Miért szűnt meg? Ki volt a célcsoport?

 

Olajipari mérnökök? Katonatisztek? Ugyanis a megállók között olajos és katonás helyek vannak többségben. Mondjuk Veszprémig aludni még akkor sem volt érdemes, de Egerszegig már igen!

Racilaci Creative Commons License 2016.11.07 0 0 62653

Nekem most semmi kedvem ebben a témában elmerülni, ezért kérek valakit, érti, átlátja, tegye tisztába röviden: most akkor mégiscsak léteznek Volán társaságok? A volánok nem beolvadtak a jogutód KK-kba? 

 

És a Volán Egyesülés tkp. kiket tömörít? A régi volánokat vagy az új kk-ket?

Előzmény: Ingenieur_2 (62652)
Ingenieur_2 Creative Commons License 2016.11.06 0 2 62652

Többször is volt téma milyen logika mentén történnek meg a tenderkiírások a Volán Buszpark vagy a Volánbusz Zrt. által. 

 

A választ a http://www.ratkynet.com/kozbeszerzes oldal 100 db-os buszbeszerzésnél kell keresni a feltöltött fájlok között. 

 

A flottakezelő járműbeszerzési modell ismérvei a következők:

 

- a Volán társaságok tulajdonában álló meglévő autóbuszok tulajdonjogi státusza nem
változik;
- a létrehozott központi flottakezelő tulajdonosai a Volán társaságok;
- a flottakezelő hatásköre kizárólag az újonnan beszerzett buszokra terjed ki (új és
használtan beszerzett autóbuszok esetében egyaránt), valamint járműportfolió
allokációval kapcsolatos irányítási és szervezési funkciókat lát el;
- a flottakezelő társaság biztosítja a járműbeszerzések finanszírozását (hitel felvétel,
lízing, egyéb pénzügyi kötelezettségvállalások);
- a flottakezelő a tulajdonában lévő újonnan beszerzett autóbuszokat az általa
legalkalmasabbnak ítélt jogcímen (pl. bérlet formájában) az egyes közlekedési
központoknál felmerülő igényekhez igazítva a Volán társaságok rendelkezésére
bocsátja a kidolgozásra kerülő elszámolási rendszer és díjstruktúra feltételeivel;
- a járművek üzemeltetése és fenntartása továbbra is Volán társaságok feladata,
figyelembe véve a pályázatokon elért eredményeket.

 

A flottakezelő modell felállításával az alábbi előnyök várhatók:


a. Számszerűsíthető előnyök:


- az összehangolt buszbeszerzéseknek köszönhetően a beszerzési árak csökkentésére
és a gyártókkal való tárgyalási pozíció erősítésére gyakorolt hatás;
- az átlagéletkor miatti beszerzések kiegyenlítésével alacsonyabb beszerzési
kötelezettség jelentkezik;
- a Volán társaságok közötti járműallokáció megvalósításával szintén csökken a
beszerzési igény;
- a központi flottakezelés által egységesített járműpark karbantartási költsége hosszabb
távon alacsonyabb.


b. A nem számszerűsíthető előnyök tekintetében kiemelendő:


- a járműbeszerzéseknek nem akadálya Volán társaságok eladósodottsági helyzete;

- központi forrásból való járműfejlesztés kormányzati szándék esetén megoldható;
- a Volán társaságok esetében a likviditás, üzemi eredményesség és eszközarányos
megtérülés tekintetében előnyösebb lehet;
- a buszbeszerzésekkel kapcsolatos szervezési, adminisztrációs, szállítói
kapcsolattartási és támogató feladatok hatékonyabb központi ellátása,
tehermentesítve ezekkel a Volán társaságokat;
- egységes eljárásrendek (pl. műszaki specifikációk) alkalmazása Volán portfolió szinten
a buszbeszerzéseket tekintve;
- Volán egységes arculat, a társaságok közötti együttműködés, illetve egységes
érdekképviselet erősítése;
- egységes szolgáltatási színvonal az állami feladatellátásban közszolgáltatásnál;
- különleges helyzetben mozgósítható jármű állomány (nemzetgazdasági szempontok
érvényesülése);
- abban az esetben, ha valamelyik Volán társaság kiesik a piacnyitás következtében a
közszolgáltatói körből, a járműállománya átcsoportosítható;
- a Volán társaságok közti különbségek járműpark minőségét és mennyiségét tekintve
csökkenthetők.

 

Beszerzendő járműmennyiség: 

 

2016. 622 db

2018. 561 db 

2020. 1310 db

2022. 659 db 

2024. 497 db
  

...A társaság Volán Buszpark Kft. elnevezése már magában foglalja a feladatát, tevékenységét.
A tulajdonosai jelenleg 1/8- 1/8-ad arányban az MNV Zrt. illetve a hét közlekedési szolgáltató.

 

...Ez alapján – a meglevő 25 autóbusz bérbeadása mellett – 160 darab használt autóbusz és
100 darab új autóbusz novembertől történő lízingjével és bérbeadásával számol a terv.

 

Jó kis csemegézgetést...

Törölt nick Creative Commons License 2016.11.04 0 0 62651

A központ gyakorlatilag Szegeden működik.

Előzmény: Komlósfecskés (62650)
Komlósfecskés Creative Commons License 2016.11.04 0 0 62650

Békéscsaba Szarvas Péter miatt lett. Feketének gondolom jobb Kecskemét, közelebb van Pesthez. De facto meg állítólag Szeged irányít.

Előzmény: Dante001 (62649)
Dante001 Creative Commons License 2016.11.04 0 0 62649

Hát oszt' miért? Így jobb lesz?

Előzmény: Tourismo (62648)
Tourismo Creative Commons License 2016.11.04 0 0 62648

Kecskemét átvette a szerepet:

A DAKK Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. adatai:

Cégneve: DAKK Dél-alföldi Közlekedési Központ Zártkörűen működő Részvénytársaság

Rövidített cégneve: DAKK Zrt.

Székhelye: 6000 Kecskemét, Csáktornyai u. 4-6.

Alapítása: 2012. november 19.

Törölt nick Creative Commons License 2016.11.02 0 1 62647

"veszprémi/ hevesi mintára Dorog önállósodni akart"

Heves városa is akart Heves megyében. Csak se telephely, se üzemegység nem volt már ott akkor. Polgármester váltás után már nem ugráltak tovább és maradtak Mátra Volánosok...

Előzmény: EKM-765 (62646)
EKM-765 Creative Commons License 2016.11.02 0 0 62646

Színek Dorogon- ugyan már. A sárga felhagyásával Dorogon majd' minden buszt átfényeztek ilyenre eltérően a Vértes egységes piros-fehérjétől:

http://indafoto.hu/ekm-765/image/10721987-c7dffd22

 

Ennek okára csak egy sofőrpletykát tudok magyarázatul, miszerint veszprémi/ hevesi mintára Dorog önállósodni akart. Persze az új buszokat központilag vették, így azok piros-fehérek voltak. Majd mindent piros-fehérre festettek, úgy belejöttek hogy a helyis kocsikat is:

 

http://indafoto.hu/ekm-765/image/10721943-dc7dbef6

 

http://indafoto.hu/ekm-765/image/10721949-43b203bb

 

Aztán 2005 körül itt is kialakult az egységes Vértes arculat amely napjainkban kezd lassacskán eltűnni:

 

http://indafoto.hu/ekm-765/image/10711863-c10cdd61

 

http://indafoto.hu/ekm-765/image/10792405-a9b2a162

 

(Igen, AOC-nak volt egy rövid helyközis időszaka)

 

 

Előzmény: trizs77 (62645)
trizs77 Creative Commons License 2016.11.02 0 0 62645

Köszönöm.

 

Mivel helyközi flotta színű lett - tévesen - azt gondoltam, helyköziben járt.

 

Elnézést kérek botlásomért.

 

 

Előzmény: EKM-765 (62644)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!