Én már eladtama z ambrmat. Úgy tudom, hogy a szelepfedél alatt van valamilyen hengerenkénti excenteres pumpálós megoldás. Többet sajnos nem tudok róla. Én is sokat szenvedtem vele mire elvittem a szerelőkhöz. Mostmár nekiállnék a javítasnak de akkor sürgős volt.
vannak robbantott ábrák erről a motorról is, próbálj rákeresni a neten. De otthon megnézem én is de csak holnapra tudnám feltenni este.
- hengerfej tömítést nem cseréltem ebben inkább woodoo szaktárs tud segíteni.
- a tengelyek festékkel és rovátkákkal is jelölve vannak. A legjobb ha minden lépés után fényképezel. Utánna ugyan úgy tudsz mindent visszatenni.
- vedd ki az izzítógyertyát és egy akkuról elleníőrizhető de fogóval fogd meg.
nehéz ill. Kényelmetlen kivenni. Ha nem akarod, vedd le a vezetékét és ha gyujtáson hozzáérinted szikrázik az áramfelvétel miatt. Ha nem, lehet rossz. Bár ha a vezetéket le bírod venni, akkor a gyertyát is ki bírod venni.
-nekem az adagolót kellett kitisztítani, szerelő csinálta 20e-ért de utána pöccre indult, nem állt le.
Esetleg vki leirná nekem Lombardini ldw 502 hengerfej tömités cseréjét a főbb lépéseket,a vezérlést nem akarom elcseszni van jelölés a főtengely és vezérműtengelynél a pontos beállitás miatt?
A másik, hogyan tudom ellenőrizni,hogy fűt-e az izzítógyertya?
Hogyan ellenőrizhetem,hogy megfelelő mennyiségű gázolajat adagol az adagoló?Arra gondolok azért nem indul mert kevés üzemanyagot kap a motor,eltömödött a porlasztó. De amikor inditózok eléget üzemanyagot mert füstöl a kipufogó.
Nem tudok másra gondolni mert müködött a motor, inditás után 3mp múlva megállt.
anno, írtam, hogy be kell rakni, 92-94 fokos termosztátot, télire, csodákra képes, a fűtéshőfokot tekintve! akinek ez sem elég, akkor, nekem, a virgomon, van egy kis, visszakeringető cső, a termosztát előtt a hűtő felé, azt ledugóztam és, , ha elérte a motor az üzemi hőfokot, bizony lerohad a gatya, nagy fokozaton, nem is szoktam tolni neki. ugyanolyan fűtés van, mint a nagy testvérekben! nem tudom, nem emléxem ez hogy van a többi mopedautóba, mármint a kis keringető cső, hogy van e. ez elvileg azért, van, ha van, hogy a motor felé, ne legyen nagy hőkülönbségű hűtővízáramlás, egyenletes legyen a motortömb hűtése a belépő és kilépő oldalon egyaránt, de ez a fűtés rovására megy olykor. viszont a legszakszerűbb az lenne, ha nem a hűtő felé, hanem valami melegági csatlakozás felé, lenne visszakeringetés a kis csövön, de ezen még gondolkodni fogok, hogy melyik pontról érdemes szondázni a hűtőrendszerben. egyenlőre a telet így húzom ki, hogy nyár van a kiskocsiban. .)))
A három fűtés gomb közül a jobb oldali tekerőt befelé (balra) fordítva fúj alulra is meleget. Sajnálatos tény, hogy az irányváltó karra fújja. Esetleg oda kéne valami terelőt görbíteni ami odavezeti lábhoz a meleget.
Hát nekem 500.4 van az ablakom nem párásodik enyém már kivűlről szivja a levegőt de ebben a hidegben nincs benne valami gatyarohasztó meleg.Jó 4 km megyek mire fúj valami finom meleget 2 fokozaton nyomatva a ventit.Ha 3 megy a kintről beszívott levegőt már nembírja felmelegíteni és hideget fúj.De odakinn -12fok volt mikor ezt tapasztaltam.A hűtőrendszeremben nemrég lett lecserélve a fagyálló és légtelenitve lett ahogy kell.Sajnos ez ilyen.De még mindig jobb mint a simsonon kockára fagyni.
Biztosan fogsz választ kapni Aixam tapasztalatokról. Pl felmegy-e a víz üzemi hőmérsékletre (termosztát), ha igen, a radiátor kövesedett el, stb. De január, február, itt a nyár ! Egyébként WooDoo épített elektromos mopedautót is, ezen a fórumon minden mindennel összefügg. Hasonlítottuk már Smarthoz az üzemeltetési költségeket, stb. Mert van, akinek az a tapasztalat is jól jön. A sértegetés p nem a téma egyenes következménye. Az EÜ állapota pedig hűen ábrázolja a valóságot, a rendszer problémája. A vállamat operáló orvos harmadszor hívott be a fémek kivételére, reggel kilencre, amikor már kétszer előtte megtettem és délig várakoztam. Elnézést, menjen haza, jövő kedden...
Majd szintén időpontra érkezve kontrollon szembesültem, erről nem ő tehet. Kontroll, onnan elszalad műteni, egy óra múlva vissza a kontrollra várakozókhoz, onnan elszalad a baleseti ambulanciára, mert ügyeletes a kórház, onnan visszaszalad kontrollra. A betegek/sérültek pedig várakoznak.
De nyilván, akiknek a működési feltételek biztosítása feladatuk, másként döntöttek. Más a prioritás.
A nép pedig úgy döntött, hogy ők dönthetik el, mi a prioritás. És itt a kör bezárult. Lesz még rosszabb is.
Szomorúan tapasztalom az elmúlt napokban arra jut kedv,idő,energia,hogy egymást piszkálják a fórumtagok.A hibrid autókról folytatott vita is,már már egymás sértegetésébe torkollt. Én feltettem érdeklődéssel egy kérdést ki hogy van megelégedve az Aixam kisautüjának fűtésével erre mindenkinek derogál válaszolnia.De ha sértegetni kell a másikat,arra többen ugranak. Miklóst nem tisztem védeni,csupán,annyit szeretnék hozzá tenni hogy életkoromból adódóan én meg tudom érteni az Eüvel kapcs.ban írt aggályait,én nagyon sokáig egészségi állapotom miatt bejáratos voltam az Eüben és egy bizonyos idő után már nehezen lehet megállni szó nélkül a kritikus állapotokat.Megragadnám az alkalmat ha Miklós olvassa,megkérem hogy a majmozásra ne reagáljon,engedje el a füle mellet mert ennek sose lesz vége.
Igen, a beszámítási képesség hiánya pl büntetőjogilag büntethetőséget kizáró ok.
A látható jelek akkor kezdődtek, amikor használat nélkül naponta beindította a Ligiert, hogy járjon.De nem ment vele, ezért lemerült az akku a sok felesleges indítástól. Akkor vettem neki egy töltőt és mivel ennél a tipusnál a jobb oldali ülés alatt képzett mélyedésben van az akku elhelyezve és az ülés kiszerelése macerás, motortérből oldottam meg a töltést. A képen látható, generátor melletti piros védőkupak alatti anyára csiptetve a +krokodilt, a másikat egy bármely testre. Innen lehetett tölteni.
Sajnos ezt is elkezdte önállóan alkalmazni, össze-vissza csiptetni mindenhová. Az indítókulcs és a távirányító egy kulcskarikán voltak, de beleköszörült mindkettőbe, hogy együvé tartoznak. Mindegy, lehetne folytatni a történetet.
Ebben teljesen igazatok van bocs.Ezt valóban nem kéne már engedni!Az is nagy probléma hogy a B.re az E.Ű.sokan megveszik sajnos vagy egyszerűen megkapja.
Ha figyelmesen olvasod Bigyo4 hozzászólását , akkor ő nem olyan szigorú alkalmasságot tartana helyesnek , mint amit az autósokra előírnak , hanem csak azokat a szélsőségesen leépült embereket venni ki a segédmotorból akik már arra is alkalmatlanok . Példának felhozta saját apukáját . Az én édesapám is hasonlóan leépült életének utolsó hónapjaira , tavaly augusztusban már lakáson belül is eltévedt ( nem Versailles-ben lakott , hanem átlagpanelben 34 éve ) de a mopedautó vezetési jogosultsága elvileg megvolt .
Mert 450 lóerő az 450 lóerő .... És elvileg ugyanazzal a szimpla "B"-s jogsival vezethető amit 1972-ben szereztek egy Moszkvicson vizsgázva .
És ugyanez a probléma megvan a mopedautó vezethetőségen is . Akinek barátom eladta az Aixamet azért vett mopedautót , mert szívinfarktus miatt elvették a jogsiját -- lényegében semmi baja , nem veszti el az eszméletét , teljes belátással rendelkezik . És akinek 95%-os látáscsökkenése van , vagy epilepszia miatt többször minden előzmény nélkül bármikor képes eldobni magát naponta többször is az vezetheti ezt -- és azért ez sincs egészen rendben :
Köszönöm a tippet , de ahogy nézem egyik se tud egyenáramú áramerősséget mérni-- váltóáramút az tudnak , illetve egyen-és váltóáramú feszültséget is , de ez eddig se volt gond .
Én elsődlegesen egyenáramra vennék műszert , de azok 3x-4x-szer ennyibe kerülnek , és ritkábban is kaphatóak . Szóval az általad ajánlottak szerintem azt nem tudják . Vagy tévedek és a tied tud egyenáramú ampert mérni ?
Mindenkinek meg van sajnos a maga keresztje. Mindenkit ér nap mint nap sérelem vagy így vagy úgy. Szeretnék megkérni mindenkit , hogy maradjuk meg a mopedautó környezetében. Ez az oldal arra jött létre, hogy egymást segíteni tudjuk ha a mopedautóval történik valami ,illetve az ehhez kapcsolódó jogszabályok megismerése ,megismertetése. Sajnos moderátor nélkül vagyunk. Ezért kérnék mindenkit , hogy a mopedautó körével foglalkozzunk!
Legközelebb arra is szólj rá ,aki/k/ oldalakon keresztül a Smartról és Toyota Priuszról ,légszennyezésről vitatkoznak . Az egészségügy állapota van annyira említésre méltó mint a légszennyezés . Engem az nem érdekel ,mégis olvasni kellett . Bánom hogy felmérgeltem magam / utólag / de oktassál ki mást is ,ne csak a "vén hülyét" !
Nekem továbbra is az a véleményem aki már olyan állapotban van hogy nem tud biztonságosan vezetni és a többi közlekedőt is veszélyezteti ne vezessen!!!!
E.Ü.alkalmasságival pedig továbbra sem értek egyet és nem is fogok bármit is írsz!.Ez az egyetlen egy úgymond burok,esőkabát az időjárás viszontakságai ellen.
Mióta elhunyt a feleségem mérhetetlen dühöt érzek az egészségügy iránt ,soha nem fogok megbocsájtani nekik . Az ingerlékenységemért elnézést kérek ,ez már az én életemben így marad ! A feleségem nélkül csak fél ember vagyok és nagyon hiányzik !
Van egy korábbi kollégám, akinek bal szeme rákos lett, sok-sok műtétet követően azt eltávolították.
Vezet "B" kategóriát. Egy idő után állítólag átalakul a térlátás. Én ezt nem tudom, de ő mondta és valóban vezet szgk-t. Valljuk be, egy négykerekű mopeddel elég durva baleseteket lehet okozni.
Nem azt állítottam, hogy egyenértékű orvosira van szükség a "B" kategóriának magfelelően, hanem a semminél többre. Korábban elleneztem magam is az orvosit. Apám, majd ismerősének példáját követően változott a véleményem. Amikor a háziorvos csak neurológiai vizsgálatot követően érvényesítette volna jogosítványát, akkor került sor a mopedautó vásárlására. Az én ötletem volt, hogy tovább vezethessen. Egyszer szmben jött a háziorvos és hüvelykujját magasba tartva mutatta,
nem ellenzi ezt a fajta közlekedést. Majd teltek az évek, a leépülás folytatódott. Anyám már gyógyszerek feliratásakor sírva panaszkodott az orvosnak, baj lesz a közlekedéssel. Szerencse, komoly szerencse hogy senkinek nem lett ebből problémája és ez a halál előtti pár hónap komoly rizikófaktora volt. Gyökeresen megváltozott a véleményem, mást nem mondhatok.