Változatosság kedvéért 4 hónapot bírt az új kuplung bowdenem. Ezúttal nem a műanyag tört el, hanem a acél szál szakadt el. Egyébként a műanyag vélhetően azért törik el mert a fém pedál kikezdi a műanyagot, dörzsöli és elvékonyítja, ez vékony vas lemezzel megelőzhető.
Meg tudná valaki mérni hogy milyen átmérőjű a kuplung bowden?
Mert most arra gondoltam hogy veszek bowden szálat behúzom a régi helyére, csinálok rá két hurkot és kész. A hurkok jobban fogják bírni mint a műanyag, tartalék bowden meg lesz az autóban...
Index: "a visszajelző led néha jelez index közben néha nem vagy csak egyet."
----> A vonóhorog csatihoz nem hiszem hogy van köze, nekem tökéletesen működik az index, de a vonóhorog index visszajelző mégis időnként bevillan, de ezt már szinte észre sem veszem, nem befolyásol semmit, de az is lehet hogy ez gyári jellemző...
Injektor hiba lámpa: "van úgy hogy folyamatosan világít elindulástól és van úgy hogy minden látszólagos ok nélkül kigyullad menet közben"
----> Nekem ezen a termosztát csere segített, de azért mutasd meg az autót szerelőnek..., hátha nálad más a hiba forrása...
Motorháztető: "unix teleszkóppal nem marad fent"
----> Én Magneti Marelli gyártmányút tettem bele, de az tökéletesen emel.
Sajnos hozzánk is elért a mumus, cserélnem kell a kettöstömegü lendkereket a járulékos cuccokkal együtt. Esetleg ha valakinek van valami jóárasitott forrása azt megköszönném. 2000es 1.9 jtd 105 pacis. thx
Mert van olcsóbb ami nagyon jó minőség és könnyebben beszerezhető . Amúgy én ezt Castrol EDGE Turbo Diesel Titanium FST 5W40 használom ,és csak 2000/l .Amúgy megfelel a Fiat elöirásnak is . Rá is van írva .
sziasztok segítség kellene tegnap beszereltem 1 állófűtést csak nem tudom hogy a gyári kieg fűtés hova van az üzemanyagrendszerbe kötve alsó vagy felső csőbe?
A Selenia teljes neve FL Selenia, mint Fiat Lubrificanti - vagyis a FIAT saját cége (ill. asszem pár éve végül eladták), ezért nyomják annyira a gyári ajánlásban
Egyébként természetesen bármilyen más olaj is éppúgy megfelel, ha tudja az előírt teljestményszintet, így a kérdés inkább az: miért ne, ha az könnyebben/olcsóbban hozzáférhető
Nemrég belevágtunk kis családommal egy használt BiPower Multipla (2000) megvásárlásába.
Az biztos hogy nagy élmény a családnak (3 gyerek). Swift után teljesen más vezetési élmény.
Mivel használt autót vettem ezért nem számítok gondozásmentes autóra de ez legalább néhány ponton meg van csinálva (számla is van és látszik is az új anyag).
Viszont van egy két jelenség amit már megfigyeltem illetve úgy vettük át az autót hogy ezek között van amolyan multiplás dolog.
-index néha fennakad azaz nem kattog csak világít (cserlélem) de gyanítom hogy a vonóhorog csatinak is köze van hozzá mert a visszajelző led néha jelez index közben néha nem vagy csak egyet.
-az a bizonyos injektor hiba lámpa van úgy hogy folyamatosan világít elindulástól és van úgy hogy minden látszólagos ok nélkül kigyullad menet közben, ezzel egyidőben a CNG szintjelzője kikapcsol de megy tovább gázon. Ez "állítólag" nem befolyásolja az autó működését magától eltűnik de azért ebben nem teljesen hiszek. Az injektor csatlakozóinak gumi szigetelései és szinte az összes csati tömítése kemény mint a fagyott kutya lába, lehet kontakt hiba miatti hibajelzés?
-alapjárat néha ingadozik (eddig 2x)
-motorháztető unix teleszkóppal nem marad fent
Saját probléma hogy az ELM327 olvasóm nem kommunikál az ECU val pedig ránéznék a szenzorokra és a memóriára.
Kérdésem/kérésem a hozzáértőkhöz hogy van e valakinek könyve vagy jegyzete (magyarul?) amit megosztana velem? Ajánlottak a motorhoz "firmware" frissítést ami az alapjárati "döcögést" és a fogyasztást is jobbá teszi. Ennek a hatásosságáról és áráról tud valaki aki megcsináltatta?
Illetve mire kell figyelni nagyon, mennyi az olajcsere periódus?
Ha van egy infra hőmérőd, mérj rá a termosztátház külsejére, és kiderül, hideg/ meleg-e a víz, vagy csak a hőgomba vacakol. Legjobb lenne álló helyzetben járatni, és úgy mérni, plusz még egyszer, mikor bekapcsol a venti.
Ha van kéznél egy tenyér, a termosztát probléma úgy is diagnosztizálható, hogy reggel beindítod a motort, hagyod járni, és fogdosod a hűtőhöz menő vastag csöveket. Percek múlva az egyik már melegszik, de a másik hideg kell hogy maradjon. Ha jól bemelegedett, és nyit a termosztát, akkor a másik cső fél perc alatt átmelegszik.
Ha a termosztát átereszt, folyamatosan a hűtőbe ereszti a langyos vizet, és a csövek szép lassan egyszerre lesznek langyosak.
Nem tudom, melyik dízel Multid van, de termosztát van 10 ezres alatt is.
Tegnap este 2 traktor mögött cammogtam amikoris leesett a vízhőfok 2db rublikára, mivel nyáron is csak ritkán ment fel 4 kockányira sanszos hogy haldoklik a termosztátom :(
Találtam jóárasítva 25ezer körül a kérdésem az lenne felétek, hogy csak a termosztátot kell cserélni, vagy a vízhőfokjeladót is ezzel egyetemben, vagy elég lenne csak a jeladó cseréje?
Nem tudom a márkáját annak, ami nálam bekerült (ismerős hozta Unixtól), pedig jó lenne nevesítenem, mert nem igazán nyerő: nagy hidegben ez is picit, pár centit lelankad
(mondjuk így is jobb, mint a régi, ami le is csukódott olyankor - de ha már csere, legyen teljesen jó)
Ha rám hallgatsz veszel egy hosszabb fadarabot, vagy szólsz valakinak hogy tartsa meg a csomagtérajtót helyetted, mert én speciel az egyik kezemmel tartottam a másik kezemmel feszítettem a harmadikkal meg operáltam a csavarhúzóval, kissé mókás volt...
Viccet félretéve a gázrugón van egy kis hajlított fém "rugó" tulajdonképpen ez tartja a helyén a gázrugót, ezt csavarhúzóval felllazítva és/vagy eltávolítva egy könnyed mozdulattal lejön a gázrugó.
A gömbcsuklót érdemes letakarítani és kicsit bezsírozni hogy az új rugó könnyebben felcsússzon,
Az új gázrugóval SEMMIT SEM kell csinálni csak felpattintani a helyére. Nehogy elmozdítsd róla a kis fémet e végéről hiszen akkor nem fogja a helyén tartani!!!!