Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dez1 Creative Commons License 2014.11.03 0 0 40012

Valami nálad nem stimmel. Ennek jópár évet kell bírnia. Az enyémbe 11 évesen tört el.....

Előzmény: Multitipp (40011)
Multitipp Creative Commons License 2014.11.03 0 0 40011

Sziasztok!

 

Változatosság kedvéért 4 hónapot bírt az új kuplung bowdenem. Ezúttal nem a műanyag tört el, hanem a acél szál szakadt el. Egyébként a műanyag vélhetően azért törik el mert a fém pedál kikezdi a műanyagot, dörzsöli és elvékonyítja, ez vékony vas lemezzel megelőzhető.

Meg tudná valaki mérni hogy milyen átmérőjű a kuplung bowden?

Mert most arra gondoltam hogy veszek bowden szálat behúzom a régi helyére, csinálok rá két hurkot és kész. A hurkok jobban fogják bírni mint a műanyag, tartalék bowden meg lesz az autóban...

 

Köszönettel: Gábor

szg75 Creative Commons License 2014.11.03 0 0 40010

SELENIA TURBO DIESEL (kézikönyv ezt írja)

Előzmény: Dongatto01 (39997)
szg75 Creative Commons License 2014.11.03 0 0 40009

Index: "a visszajelző led néha jelez index közben néha nem vagy csak egyet."

----> A vonóhorog csatihoz nem hiszem hogy van köze, nekem tökéletesen működik az index, de a vonóhorog index visszajelző mégis időnként bevillan, de ezt már szinte észre sem veszem, nem befolyásol semmit, de az is lehet hogy ez gyári jellemző...

 

Injektor hiba lámpa: "van úgy hogy folyamatosan világít elindulástól és van úgy hogy minden látszólagos ok nélkül kigyullad menet közben"

----> Nekem ezen a termosztát csere segített, de azért mutasd meg az autót szerelőnek..., hátha nálad más a hiba forrása...

 

Motorháztető: "unix teleszkóppal nem marad fent"

----> Én Magneti Marelli gyártmányút tettem bele, de az tökéletesen emel.

Előzmény: vzoltaan (39996)
bado&lego Creative Commons License 2014.11.03 0 0 40008

Sajnos hozzánk is elért a mumus, cserélnem kell a kettöstömegü lendkereket a járulékos cuccokkal együtt. Esetleg ha valakinek van  valami jóárasitott forrása azt megköszönném. 2000es 1.9 jtd 105 pacis. thx

zeuszmotoros Creative Commons License 2014.11.03 0 0 40007
Hol es ki tesztelte?
Előzmény: zeno78 (40006)
zeno78 Creative Commons License 2014.11.02 0 0 40006

Ez az olaj a teszteken verte a nagy olajgyártó cégek termékeit, ÉS a felirat ellenére, hogy (Daewoo/GM) tökéletesen megfelel a fiat előírásoknak!

http://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=details&prod=6361&cat=5

És nem 2000/liter felett van az ára :)

Előzmény: LegalBeku (40005)
LegalBeku Creative Commons License 2014.11.02 0 0 40005

Mert van olcsóbb ami nagyon jó minőség és könnyebben beszerezhető .  Amúgy én ezt  Castrol EDGE Turbo Diesel Titanium FST 5W40 használom ,és csak 2000/l .Amúgy megfelel a Fiat elöirásnak is . Rá is van írva .

Előzmény: pillerbalazs (40002)
arpi500 Creative Commons License 2014.11.02 0 0 40004

sziasztok segítség kellene tegnap beszereltem 1 állófűtést csak nem tudom hogy a gyári kieg fűtés hova van az üzemanyagrendszerbe kötve alsó vagy felső csőbe?

Degeczi Creative Commons License 2014.11.02 0 0 40003

A Selenia teljes neve FL Selenia, mint Fiat Lubrificanti - vagyis a FIAT saját cége (ill. asszem pár éve végül eladták), ezért nyomják annyira a gyári ajánlásban

 

Egyébként természetesen bármilyen más olaj is éppúgy megfelel, ha tudja az előírt teljestményszintet, így a kérdés inkább az: miért ne, ha az könnyebben/olcsóbban hozzáférhető

Előzmény: pillerbalazs (40002)
pillerbalazs Creative Commons License 2014.11.02 0 0 40002
Selénia WR 5w40 ez a gyári. Miért akartok mást belerakni?
Előzmény: Dongatto01 (39997)
Degeczi Creative Commons License 2014.11.02 0 0 40001

Pont ilyenkor, tél előtt lesz hasznos (a FIAT is kimondottan 5W-t ajánl, ha előfordul nagy hidegben, -10-15 körüli használat, ami nálunk megesik néha)

De már kisebb hidegben is folyékonyabb az 5W-s olaj, így gyorsabban eljut mindenhová, vagyis kevésbé kopik vele a motor, könnyebben indulhat.

Már nagyon kopott motorhoz nem szokták ajánlani: ott előfordulhat, h többet eszik belőle.

Előzmény: Dongatto01 (40000)
Dongatto01 Creative Commons License 2014.11.02 0 0 40000
zeno78 Creative Commons License 2014.11.02 0 0 39999

A castrol saj-át keresője egy 10-40es olajat hoz, én a Castrol-tól az Edge motorolajokat nézném végig...(van td-is)

http://oilselector.castrol.com/c/hu/hon/advancedsearch#

Előzmény: Dongatto01 (39997)
zeno78 Creative Commons License 2014.11.02 0 0 39998

Üdv!

 

Most néztem énis utána és fel is írtam: SAE 5W-40, ACEA B4, Api CF, Fiat 9.55535-M2

Előzmény: Dongatto01 (39997)
Dongatto01 Creative Commons License 2014.11.02 0 0 39997

Szép napot forumtársak

Leht elhangzott számtalanszor a kérdés,de megmondaná nekem valaki,hogy 99-es évjáratú 1.9 es jtd multiplába pontosan mijen tipusú motarolaj kell?

Ugyanis már neki kéne álnom és le kéne cserélnem.

Castrollbol akarom csakis a legjobbat meiket vegyem?

vzoltaan Creative Commons License 2014.11.01 0 0 39996

Sziasztok!

 

Nemrég belevágtunk kis családommal egy használt BiPower Multipla (2000) megvásárlásába. 

Az biztos hogy nagy  élmény a családnak (3 gyerek). Swift után teljesen más vezetési élmény.

Mivel használt autót vettem ezért nem számítok gondozásmentes autóra de ez legalább néhány ponton meg van csinálva (számla is van és látszik is az új anyag).

Viszont van egy két jelenség amit már megfigyeltem illetve úgy vettük át az autót hogy ezek között van  amolyan multiplás dolog.

 

-index néha fennakad azaz nem kattog csak világít (cserlélem) de gyanítom hogy a vonóhorog csatinak is köze van hozzá mert a visszajelző led néha jelez index közben néha nem vagy csak egyet.

-az a bizonyos injektor hiba lámpa van úgy hogy folyamatosan világít elindulástól és van úgy hogy minden látszólagos ok nélkül kigyullad menet közben, ezzel egyidőben a CNG szintjelzője kikapcsol de megy tovább gázon. Ez "állítólag" nem befolyásolja az autó működését magától eltűnik de azért ebben nem teljesen hiszek.  Az injektor csatlakozóinak gumi szigetelései és szinte az összes csati tömítése kemény mint a fagyott kutya lába, lehet kontakt hiba  miatti hibajelzés?

-alapjárat néha ingadozik (eddig 2x)

-motorháztető unix teleszkóppal nem marad fent

 

Saját probléma hogy az ELM327 olvasóm nem kommunikál az ECU val pedig ránéznék a szenzorokra és a memóriára.

 

Kérdésem/kérésem a hozzáértőkhöz hogy van e valakinek könyve vagy jegyzete (magyarul?) amit megosztana velem? Ajánlottak a motorhoz "firmware" frissítést ami az alapjárati "döcögést" és a fogyasztást is jobbá teszi. Ennek a hatásosságáról és áráról tud valaki aki megcsináltatta? 

Illetve mire kell figyelni nagyon, mennyi az olajcsere periódus?

 

Köszönettel: Zoli

zeno78 Creative Commons License 2014.11.01 0 0 39995

Kössz!

 

Hasonló áron én is hozzáférek a testvéremnek van 40% kedvezménye, mint utóbb kiderült alkatrészre....

A kérdés már csak az, hogy tényleg megérett-é a csereberére?

Előzmény: LegalBeku (39994)
LegalBeku Creative Commons License 2014.11.01 0 0 39994

Szia a ZS+U nál megnéztem a Termosztátot és olcsóbb egy kicsit  .

Előzmény: zeno78 (39993)
zeno78 Creative Commons License 2014.11.01 0 0 39993

Szeva!

 

2002 évjáratú 110lovas, 186A6000 én ehhez láttam a Lángautón 25ért termosztátot

 

A többit majd reggel kipróbálom...

Előzmény: R!ck4 (39992)
R!ck4 Creative Commons License 2014.11.01 0 0 39992

Ha van egy infra hőmérőd, mérj rá a termosztátház külsejére, és kiderül, hideg/ meleg-e a víz, vagy csak a hőgomba vacakol. Legjobb lenne álló helyzetben járatni, és úgy mérni, plusz még egyszer, mikor bekapcsol a venti.

 

Ha van kéznél egy tenyér, a termosztát probléma úgy is diagnosztizálható, hogy reggel beindítod a motort, hagyod járni, és fogdosod a hűtőhöz menő vastag csöveket. Percek múlva az egyik már melegszik, de a másik hideg kell hogy maradjon. Ha jól bemelegedett, és nyit a termosztát, akkor a másik cső fél perc alatt átmelegszik.

Ha a termosztát átereszt, folyamatosan a hűtőbe ereszti a langyos vizet, és a csövek szép lassan egyszerre lesznek langyosak. 

 

Nem tudom, melyik dízel Multid van, de termosztát van 10 ezres alatt is.

Előzmény: zeno78 (39991)
zeno78 Creative Commons License 2014.11.01 0 0 39991

Üdv mindenkinek!

 

Tegnap este 2 traktor mögött cammogtam amikoris leesett a vízhőfok 2db rublikára, mivel nyáron is csak ritkán ment fel 4 kockányira sanszos hogy haldoklik a termosztátom :(

Találtam jóárasítva 25ezer körül a kérdésem az lenne felétek, hogy csak a termosztátot kell cserélni, vagy a vízhőfokjeladót is ezzel egyetemben, vagy elég lenne csak a jeladó cseréje?

OBD csatim nincsen elérhető távolságban :(

 

Köcc a válaszolat!!!

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.11.01 0 0 39990

köszi, már hívni akartalak :)

Előzmény: babarucu (39988)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.01 0 0 39989

ePer segített közben.

babarucu Creative Commons License 2014.11.01 0 0 39988

A termosztat korul kene lennie az eperbe hamarabb megtalalod

Előzmény: Törölt nick (39987)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.01 0 0 39987

Üdv ismét.

 

105 lovasban a motorszámot hol találom?
Nekem csak motorkód van a forgalmiban.

2 fajta izzítógyertya létezik 95 illetve 102 mm hosszban, ezt kellene kinyomoznom melyik kell nekem esetleg.

szg75 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 39986

Köszönöm szépen a segítséget !!

Előzmény: zeno78 (39983)
Degeczi Creative Commons License 2014.10.31 0 0 39985

Ahogy mondod, pofonegyszerű a csere

 

Nem tudom a márkáját annak, ami nálam bekerült (ismerős hozta Unixtól), pedig jó lenne nevesítenem, mert nem igazán nyerő: nagy hidegben ez is picit, pár centit lelankad

(mondjuk így is jobb, mint a régi, ami le is csukódott olyankor - de ha már csere, legyen teljesen jó)

Előzmény: zeno78 (39983)
zeno78 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 39984

Ugyanaz a múvelet képekkel illusztrálva

 

astraferi.freewb.hu/feltolt/csomagter_ajto_teleszkop_csereje.doc

Előzmény: szg75 (39982)
zeno78 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 39983

Egyedül kicseréltem...

Ha rám hallgatsz veszel egy hosszabb fadarabot, vagy szólsz valakinak hogy tartsa meg a csomagtérajtót helyetted, mert én speciel az egyik kezemmel tartottam a másik kezemmel feszítettem a harmadikkal meg operáltam a csavarhúzóval, kissé mókás volt...

Viccet félretéve a gázrugón van egy kis hajlított fém "rugó" tulajdonképpen ez tartja a helyén a gázrugót, ezt csavarhúzóval felllazítva és/vagy eltávolítva egy könnyed mozdulattal lejön a gázrugó.

A gömbcsuklót érdemes letakarítani és kicsit bezsírozni hogy az új rugó könnyebben felcsússzon,

Az új gázrugóval SEMMIT SEM kell csinálni csak felpattintani a helyére. Nehogy elmozdítsd róla a kis fémet e végéről hiszen akkor nem fogja a helyén tartani!!!!

Nagyjából ennyi

 

Előzmény: szg75 (39982)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!