Óriási a problémám. Az első fékem melegszik mint állat. Felváltva, hol balról, hol jobbról. Valaki találkozott hasonló problémával? Tanács? Tudom, szerelő, de addig még haza kellene mennem cirka 40 kilómétert...
Köszi a tippet, de pill. Angliában vagyok! :-) Egyébként sikerült megoldani, egy angol weboldalon kaptam kódot szériaszám alapján. Potom 25 Ł -ért :-( De jól szól!!! Nektek sem játsza le az írott cd-ket?
Tanácsot kérnék: a fényszórókba tehetek 100w-os izzókat? A foncsort szétégeti-e szerintetek?
állapotfelmérésre kell a szerelő ? vagy rögtön javítani kell valamit ?
Mert az állapotfelmérésre tul.képpen bármelyik értelmes és műszerekkel rendelkező szaki alkalmas, hiszen az autó nagyon extravagáns, de azért nem UFO-t veszel, azzal tisztában kell lenni. Én azért elsőre a budafoki úti Pappasba vinném felmérni.
Sok sikert a vételhez, és küldj képet ! szia, gyuri
Nem tudom, talán csak úgy az jött be, hogy a kőművesek nemigen szoktak Svájcból Kanadába költözni :) meg hogy a fiatal számítógépguru haverjaim ilyen bátrak, hogy nekiesnek minden műszaki dolognak :)
A múltkor termosztátot kellett cserélnem a kocsin. Odavittem a szerelőhöz, aki boldogan megállapította, hogy " óóó, hát ez a merci vitóé, sima ügy " Aztán 3 órával később, mikor már lebontotta a homlokfalat, a klímahűtőt, a simahűtőt, a generátort, meg a jó ég tudja, hogy még mi mindent, és kölcsönkért egy spéci kulcsot, amit itt rádugott, és ott 1 méterrel arrébb tekerte, már nem volt ilyen mosolygós. Na ekkor azért nekem is eszembe jutott, hogy bár 20-25 éve az út szélén cseréltem termosztátot a 16-os Renaultomban, ennek jó, hogy nem álltam neki. Szóval, szerintem hátrébb azokkal az agarakkal :)
Nézegettem neten, hogy hogyan csinálják a vezérmű szíj cserét, nem tűnt annyira bonyolultnak. Viszont nem találtam olyan video-t, ahol PT-n cseréltek volna, valószínű azért, mert kicsi a hely és így bonyolultabb az eljárás. Szerencsére még van idő a cseréig, csak gondoltam gyűjtök elegendő információt. Miből gondoltad, hogy számítógépes szakember vagyok? :-D Még egy fórumot sem tudok rendesen használni! hehehe. Régebben balett táncos voltam, majd musical színész most pedig hip-hop-ot és jazz-t tanítok és emellett fotózom. Tehát szeretem a szépet, ezért is van P.T.-em!
hát , én nem állnék neki. Szerintem ez már meghaladja a garázsban mékelek szombat délelőtt néhány sör mellett kategóriát.
Ha a vezérműtengelyt csak 1-2 fokkal is elfordítod a csere alatt, olyan csúnya dolgok jönnek ki belőle mint a motor dadogás, füstölés, nem megy, sokat fogyaszt, stb. Ha meg rosszul rakod össze, törik a szelep, a dugattyú, rosszabb esetben kikönyököl a hajtókar, brrrrr, ne is beszéljünk róla.
Köszönöm mindenkinek a sok értékes infót. A turbócső cseréje utám kiüttetem a komputeremből a kódokat utánna kiderül melyik él még. Remélem azután nem jönnek vissza a hibák.
A mailed után rögtön elszaladtam vele a legközelebbi szerelőhöz, aki megnyugtatott, hogy nem vészes az olaj többlet. Azért van benne több, mert a motor természetesen nem ürül ki teljesen, elég sok marad benne a régi folyadékból. Jó a kép! Az enyém is pont ilyen csak nincsenek fölötte azok az számok és betűk. :-D @ Teglo: A SKIM = "Smart Key Immobilizer Module". Tehát nyers fordításban: motor vezérlő fogadott egy érvénytelen kucsot a SKIM-től. Lehet, hogy nem eredeti a slusszkulcs? A másik kódról egy Voyager 2.5 Diesel fórumon olvasta. Valószínű a gázolaj bekoszolt valamit. Üzemanyag pumpa, injektor, vezérlő szelep a nagynyomású pumpán (ezeket csak fordítom, nem tudom, hogy tényleg így hívjál e őket). Azt javasolták a tulajnak, hogy mindenképp vigye szakemberhez.
Cserélt valaki maga vezérműszíjat és vízpumpát? 170000 lenne az ára (ez fóleg a munkadíj), gondoltam magam csinálom. Vagy túl komplikált?
szia teglo ! szerintem tegeződjünk, ha nincs ellenedre, OK ? :)
Az első két kódot szerintem is jól látod, a másik kettőben én sem tudok segíteni, mert amit én használok németet, az is 0999-ig hozza a kódot. http://home.arcor.de/a.muleit/pdf/GS100.pdf
Szerintem, csináltasd meg először a turbócsövet, hátha javul a helyzet...
Az angol fordításban gondolom, gondolom, kérhetjük az új fórumtársunk, pekar segítségét, akit szeretettel üdvözlök közöttünk.
Neked, Laci, azt javasolnám, hogy sürgősen menj el egy szerelőhöz, akinek van olajleszívó pumpája, és vegyétek vissza a max. szintig az olajat. Ne várd meg, amíg füstöl, mert addigra már kinyomott néhány szimmeringet, ami sokkal többe kerül, mint 1 liter olajat leszívni belőle. A leeresztéssel én nem próbálkoznék, legfeljebb, ha leengeded az egészet, visszatöltesz annyit, amennyi kell bele. A nívóőálca max jelzése nem azt jelenti, hogy csak annyi olaj fér bele, hanem hogy a karterban addig kell állnia az olajszintnek. De ezt jelentősen túl lehet tölteni, mint azt a mellékelt ábra mutatja. Nem írod, hogy olajszűrőt is cseréltél-e ? mert ha nem, akkor abban majd' 1 liter olaj benne maradhat, és máris megvan a túltöltés oka...
Én is ügyes kisfiú voltam, a balatoni PT-s találkozóról hazafelé, félálomban sikerült egy gyönyörű képet csináltatnom a kocsimról... látszik hogy jól beállított autó, gyönyörű úttartással, jó minőségű gumikkal, rendes tolóerővel...csak kicsit drágán csinálták a képet, wazze :)
Már 8 éve, hogy PT Cruiser fan vagyok, akkor vettem az első Chrysleremet. Svájcban dolgoztam akkoriban, épp autót keresetem mert tele volt a hócipőm a vacak (de legalább 1.7-es) Ford Pumámmal és megláttam egy bemutató autóként szolgált ezüst Limited Edition-t. Akkoriban ez a kocsi még nagyon különlegesnek számított, otthon 11 és fél millió volt a LE ára. Én 4 millióért vettem 3000 km-rel. Ha jól tudom, akkor még egyet sem adtak el Magyarországon. Havonta egyszer mikor hazamentem vele úgy bámultak, mint egy marslakót a furcsa járgányával. Nagyon vicces volt. Sajnos 1.4 millió lett volna a magyar rendszám ára, így 2005-ben meg kellett válnom tőle. A nyáron Kanadába költöztem és nem is volt kérdés, hogy milyen autót válasszunk. Találtunk egy 2005-ös fekete Touring Edition-t ami bőr kivételével full extrás. 85000km volt benne, az autó úgy néz ki mintha most gurult volna ki a gyárból. Sajnos itt csak 2.4 literesek vannak, így 10 liter körül járok vele, de a benzin "csak" 1 dollár(200ft). Rögtön olajat és légszűrőt cseréltettem rajta és látva a munkadíjakat úgy döntöttem, hogy magam fogom szervizelni. A gyertyákat már saját kezűleg cseréltem (nagy dolog ez tőlem, eredeti szakmám teljesen más irányú). Eljött az újabb olajcsere ideje, amit tegnap el is végeztem. És ezért is írok. A neten gyűjtöttem be a szükséges infókat és ez alapján 4.7 liter (szintetikus) olajat töltöttem bele. Meglepődtem, mikor a régi olajat leengedtem, mert kb. 3.5 liter lehetett. Arra gondoltam, hogy a szerelők spóroltak vele, vagy ennyi olajat evett meg 7500 km alatt. Tettem az új olajjal pár kört, majd egy óra állás után megnéztem az olajszintet. Magasan a maximum jelzés felett állt. Teljesen érthetetlen. Amerikai fórumokon olvastam, hogy ha túl sok az olaj a motorban rövid autózás után elkezd füstölni. Ma mentem vele 80 km-t, de füstnek semmi nyoma. Hogy lehet, hogy a nívópálcán magasabban áll az olaj, mint a max. jelzés? Köszönöm a segítségeteket!
Van pár problémám az autómmal Ebben kérném a véleményüket-segítségüket. Kellene cserélnem kerékcsapágyat elsőt de csak benzinesét találtam az alkatrész listákban dieselét nem. Lehet,hogy ugyan az ezért nem hozza a gép?A másik kérdés a hibakódokkal kapcsolatos. Négy hibakód van a compjuteremben! Az első : P0703 brake switch performance Lehet.hogy a kiégett hátsó féklámpa izzómra utal? Második P0243 szerintem ez lesz a lukas turbócsövem Harmadik P1685 SKIM invalid key "engine controller has received an invalid key from SKIM" Erről fogalmam sincsen,hogy mi lehet. Negyedik P1130 ezt pedig nem találtam meg semmien táblázatban. Az még a probléma az autóval,hogy állandóan kapcsolgat a hüttő ventillátorom 10 másodpersen ki- be kapcsolja saját magát fuggetlenül attól hogy hideg-e vagy meleg-e a motor. Bármien segítséget előre is köszönök! Maradok tisztelettel! Teglo.
Hello! Gratula a PT-hez!!! Melyik tartományban laksz? A csopaki partira jöhettél volna még autó nélkül is, az eseményeket mindig felrakjuk fórumra mi készülődik, meg a v8cars.hu oldalon is sok minden olvasható.
Hogy mikor láthatjuk egymás kedvencét az csak attól függ,hogy mennyire távol esik tőlem a következő rendezvény-találkozó. Rettentö nagy segítség lenne.ha valakivel találkozhatnek beszélhetnék a pt-vel kapcsolatban. A környékemen egy darab volt de évekkel ezelött eladták ugyhogy már az sincsen a közelben. Ígyhát magamtól és persze a fórumot olvasgatva próbálok rájönni dolgokra a járgányommal kapcsolatban.
Tiszteletem a Márkatársaknak! Tegnap végre megvettem a Pt-met 2.2 crd Touring!Gyönyörű szerkezet! Remélem a következő évtizedekben nem lesz vele semmi problémám! :)
Hazaértem a Lurdy-ból. Nem sokan voltunk ott Pt-vel. Chargeren kívül csak Szilvafan jött oda, de ő is hamar lelépett. Pedig érdekeltek volna a hazaút történései. :)