Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.05.18 0 0 29434

Én meg ma befejeztem a gyári állapotra visszállitást a motoromnál.

Igaz nem pár nap volt, de üjra 280 mbar körüli a szivócső vákumom. Persze gázzal még egy picit jobb is, a gyorsabb sebességű égés miatt.

Pár álmatlan éjszaka, némi műszerés program vásárlás, jópár száz óra tanulás után.

kacagógerle Creative Commons License 2013.05.18 0 0 29433

Most nézem, lehet kapni komplett fékbetétrögzítő készletet az unixnál.

Előzmény: R!ck4 (29430)
kacagógerle Creative Commons License 2013.05.18 0 0 29432

Ma délután nekiláttam, és tüzetesen átvizsgáltam. Mégiscsak a féknyereg zörög, kikopott a rögzítőcsap. A betétet nyomó lemez gyengébb a bal oldalon mint a jobb oldalon, és nem támasztja ki eléggé a nyerget. Az úthibába belemenve, a nyereg súlya a lemez ellenében elmozdítja a nyerget, és zörög a csapnál.

Lehet ilyen csapot és leszorító lemezt kapni külön egyáltalán?

Előzmény: R!ck4 (29430)
A6 1.9tdi Creative Commons License 2013.05.18 0 0 29431

1.7 td (63 Le, 176B7000 kódos, 0998-as )autóba keresnék generátort. VAn valakinek?

R!ck4 Creative Commons License 2013.05.17 0 0 29430

Stabrúdszilenteket nézd meg. Még akkor is kutakodj, ha szemre, elsőre jónak tűnik...

Előzmény: kacagógerle (29428)
CsRob1 Creative Commons License 2013.05.17 0 0 29429

"Feszítőből esetleg Gradében használt, bár specko kulcs kell az előfesítéshez."

 

Mennyire specko kulcs? Otthon a garázsban tervezem kicserélni. 

Előzmény: Törölt nick (29420)
kacagógerle Creative Commons License 2013.05.17 0 0 29428

Kicsiben is hallatszik.

Előzmény: R!ck4 (29427)
R!ck4 Creative Commons License 2013.05.17 0 0 29427

Mekkora úthiba az, ahol hallasz zörgést? Kicsiben is, vagy csak nagyban?

Előzmény: kacagógerle (29426)
kacagógerle Creative Commons License 2013.05.17 0 0 29426

Sziasztok!

Téma volt itt régebben a 2-es puntó bal első futómű kopogás. Valaki rájött már azóta hogy mi kopoghat?
Nálam tulajdonképpen nem is kopogás, hanem olyan hangja van mintha lötyögnének a fékbetétek, vagy mint mikor kikopnak az úszónyereg csapjai, és lötyög a féknyereg.
Szétszedtem, összeraktam a féket. Féknyereg nem lötyög, betétek sem. Trapézgömbfej ok, stabilizátorszilent is ok. Kézzel rángattam össze-vissza, ide-oda, de nem találok semmit. Összerakást követően az első úthibába belehajtva csak zörög valami.:-(

A6 1.9tdi Creative Commons License 2013.05.16 0 0 29424

Sziasztok! Behalt a generátorom a vasban. 1.7 td (63 Le). Van esetleg valakinek eladó? Vagy van olyan, aki fel tudja jítani? A csapágy kezdett ek sikítani benne.

 

pipamocsok888@freemail.hu

R!ck4 Creative Commons License 2013.05.16 0 0 29423

A saját lehetőségeimet most ismét kimerítettem, tehán másnak csak  a linkelt oldal él, de szerintem azok is elég jó árak lesznek... Kicsit belenyúltam a múlt héten, két nap alat tkét autóm állt meg, hozzátéve mindkettő hazajött a saját lábán,  a multipla pl 200km-ről két hengerrel. ... Abban 30 ezer után átégett a hf tömítés (pedig nem ütöm a gépet, pedig Rinz került bele) szóval új tömítés, új szíjak, új szelepszárszimmeing, akkor már új hűtőfolyadék, első betét,  meg  a Puntohoz kellett még ez az, a hengerfejes elszúrt egy db vezetőhüvely- dörzsárazást...... 

Előzmény: Gyozi2 (29422)
Gyozi2 Creative Commons License 2013.05.16 0 0 29422

Én meg a Contitech hosszbordást dobtam ki a kocsimból két hát után, mert nyüszített. (Peu 406 HDI) Odaadom bárkinek ingyen.

A Dayco nekem is bevált, meg a Gates is.

Én az árat is figyelembe véve Daycot veszek legközelebbb.

Rick, ha tudsz jóárasat vezműkészletre meg vízpumpára Punyeszba megköszönném. (80lovas)

 

 

Előzmény: R!ck4 (29421)
R!ck4 Creative Commons License 2013.05.16 0 0 29421

Többen mondják, hogy a Dayco olcsóbb, és jobb is, főleg olasz autóba. :-)

A multiplából ki lett véve a 30 ezret futott generátorszíj, és jól el is lett dobva. Fél év alatt ilyen lett, mindanom se kell hogy Gates volt...

 

Lehet csak ez az egy ilyen millióból, de most contitech ment bele.

Előzmény: Törölt nick (29420)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.16 0 0 29420

A szíjból Gates, plusz a feszítő, és vízpumpa, illetve illik vel hosszbordást is cserélni, nem egy összeg.

Feszítőből esetleg Gradében használt, bár specko kulcs kell az előfesítéshez.

 

Előzmény: CsRob1 (29419)
CsRob1 Creative Commons License 2013.05.16 0 0 29419

Punto II 1,2 8V vezérműszíjcserére készülök. A szíjjal együtt mit kell még cserélni? Gondolom a feszítőgörgőket mindenképpen, ezenkívül? Milyen megbízható márkájú alkatrészeket ajánlotok, illetve milyeneket nem?

CsRob1 Creative Commons License 2013.05.16 0 0 29418

A Punto II -m könyve szerint a gyári méret 165/65 R14, én ilyennel vettem majd ilyenre cseréltem és ezzel használom.

Előzmény: El Padre (29416)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.15 0 0 29417

PeeWee33!

 

A szűrő belsejében található szelep - sajnos az utóbbi időben egyre több alsóbb kategóriás szűrőnél ez nincs, kispórolják - az a megkerülő szelep ( by pass ). Feladata, ha a szűrőpapír nyomóoldalán lévő nyomás és az elmenő oldali nyomás között egy meghatározott értéknél nagyobb nyomáskülönbség jelentkezik - ez általában 1 bar, de van 1,3; 1,5 bar értékkel működő rendszer - akkor ez nyit, és direktbe kapja a motor az olajat. 

 

... de legalább kapja. Ha nincs ez a szelep és hanyagolják az olajszűrő cseréjét, eltömődhet a szűrőfelület és gyenge lesz az olajellátás, esetleg kenési hiány is felléphet.

 

A motorolaj leürülését a beömlő nyílásoknál található gumimembrán hivatott megakadályozni. Újabban minőségi szűrőket már szerelnek visszaáramlást gátló mechanikus szeleppel is. Még nem jellemző! Jobb márkáknál nincs probléma, a gumimembrán teszi a dolgát ...

Előzmény: PeeWee33 (29414)
El Padre Creative Commons License 2013.05.15 0 0 29416

csak egy gyors gumi kérdés: gyári punesz felnire (asszem 5" széles) 165/65 gumi felmehet? korábban 175/65 volt rajta, ez így még jó? (R14 persze)

Abras Creative Commons License 2013.05.15 0 0 29415
PeeWee33 Creative Commons License 2013.05.15 0 0 29414

Sziasztok!

Én meg úgy tudom ezt az olajszűrős témát, hogy a szűrő belsejében lévő szelep azért van benne, hogy a gravítációtól(a lehetőségekhez mérten) az olaj ne folyjon vissza a motor aljába. A következő indításnál hamarabb kialakuljon a kenés a motor felső részében. 

Ha a szelep elromlik, beragad, akkor szerintem is a szűrő feletti olajtérben(hengerfej) a kenés lecsökken és haza tudja vágni így a motort. Ahogy Rick4 is írta.

Vagy ha nyitott állapotban ragad be, akkor viszont meg mindig visszafolyik az olaj a motor aljába leállítás után, így viszont, később jut fel az olaj a szívó-kipuf szelepekhez. Ennek következtében maga az olajnyomás is később alakul ki, így a visszajelző lámpa a műszerfalon is másopercekkel később alszik el. 

Meg arról nem beszélve, hogy az olajnyomás ford.szám függő. Na most ha a szelep a szűrőben hibás, nyitott, akkor a pumpa minden magasabb fordulatnál "lök" fel egy nagyobb adagot, amint leesik a ford. a szelep leereszti a többlet olajat. És ez így zajlik folyamatosan az olajtérben Fel-le, fel-le. Ami szerintem nem egészséges. Működik de nem egészséges.

Bocs a papolásért.

 

   B.

R!ck4 Creative Commons License 2013.05.14 0 0 29413

Dehogynem, annál az autnál pont az volt, hogy a szelep bezárt, és lecsökkent az olajnyomás. Itt ha nem szűr, attól olaj még lesz...

Előzmény: Törölt nick (29412)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.14 0 0 29412

Nem így van.

Ha eltömődik,akkor kinyit benne a szelep, és nem szűr továbbiakban. Ez egy védelem benne. Elvileg mind ilyen, gondolom kindzsók talán kispórolják.

Előzmény: R!ck4 (29409)
R!ck4 Creative Commons License 2013.05.14 0 0 29411

Ezt olvastam, szerencsére a Punto-t nem fenyegeti ilyen veszély. :D Természetesen én is leírtam, legutóbb is Mahle került bele, biztos ami biztos alapon...

Előzmény: Gyozi2 (29410)
Gyozi2 Creative Commons License 2013.05.14 0 0 29410

Linkeket kösz!

Az a kisebbik baj, ha eltömít, azt jó esetben jelzi a csökkent olajnyomás. ( Bár azért lehet ott is bibi: http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/05/13/tonkretehet_egy_turbomotort_a_hanyagul_elvegzett_olajcsere/

)

De ha  átereszti szűretlenül az olajat, mert kiszakad vagy gyári hibás.

 

A Vectrás sztori csak egy példa. Nem biztos, hogy jó, nem biztos, hogy releváns.  Nem velem történt, nem tudom egzaktul, hogy mi történt.

Egy biztos, azóta nem oda hordja az autóját  a srác.

 

Én annyit akartam mondani, hogy egy apró és látszólag jelentéktelen alkatrész is okozhat problémát és én javaslom egy bizonyos műszaki szint megtartását alkatrész vásárlás esetén is.

Ebből mindenki annyit fogad meg amennyit akar. Csak egy vélemény.

(Ráadásul én magam is szolgáltam már ellenpédával: olcsó, noname alkatrész, majd bosszankodás.)

Na mára ennyit szép délutánt mindenkinek!

 

 

Előzmény: R!ck4 (29409)
R!ck4 Creative Commons License 2013.05.14 0 0 29409

Mondjuk ha egy szűrő rossz, eltömít, és nincs lajnyomás, azt a lámpa jelzi. Ha akkor leállítja, és utánajár mi a bibi, semmi baja se lett volna a motornak. Az mindig benne van, hogy az ember egy rossz alkatrészt fog ki, ezellen nem lehet mit tenni. Mondjuk azt nem értem, a szerelő erről miért tehetett...

Előzmény: Gyozi2 (29406)
R!ck4 Creative Commons License 2013.05.14 0 0 29408
Előzmény: Gyozi2 (29407)
Gyozi2 Creative Commons License 2013.05.14 0 0 29407

A 80-lovas punyeszba ajánlj kérlek 500ft-ért jó szűrőt, érdekelne, helyet is mondhatsz ahol kapható.

És ez most komoly.

Előzmény: R!ck4 (29405)
Gyozi2 Creative Commons License 2013.05.14 0 0 29406

Persze, a rossz itt megfoghatatlan, mert ha nem krepál be épp a kocsid olajacsere után, akkor feltételezheted, hogy nem volt gond az olajszűrővel.

Én nem a mann-nál dolgozom és boltot sem üzemeltetek.

Csak ajánlottam egyet.

Bosch ugyanúgy megbízható kategória.

 

Azért mikor a haverom Vectrája kikönyökölt egy olajcsere után közvetlenül, akkor elgondolkodott pár dolgon:

a szerelő és az alkatrészek is benne voltak...

Előzmény: R!ck4 (29403)
R!ck4 Creative Commons License 2013.05.14 0 0 29405

Persze, rossz példa mindig lesz, bár nem értem, aki ilyen módon él, miért nem aranyórát hamisít.. :-))) Azért ma 500Ft-ért jóféle szűrőket is lehet kapni, nem csak az utolsó vackokat...

Előzmény: Gyozi2 (29404)
Gyozi2 Creative Commons License 2013.05.14 0 0 29404

Mann szűrőkben kb = Lemförder futómű alaktrészekben.

A lengyel szűrő is ugyanúgy néz ki, sőt lehet ugyanúgy is szűr, csak nem mindig lehetsz biztos benne.

Az ISO meg a nagy autógyártói tanúsítványok megbízhatóságot suggallnak és nem ok nélkül.

Persze, hogy nem voltam ott egyiknek sem a gyártásánál, épp ezért bízok meg a nagy nevekben és nem feltétlen az ismeretlenekben.

 

Egyszer vettem valami lengyelt olcsón és gondoltam utána nézek a cégnek.

ők azt állították magukról, hogy több nagy neves autógyár minősített beszállítói.

Kiderült, hogy kis sufni cég és amilyen referenciákra hivatkoztak azok nem léteztek, más cégek meg kikérték maguknak, hogy rájuk ne hivatkozzon, mert ők nem fogadják el, mint beszállítót.

 

Ezek után nem vettem többször ilyen olajszűrőt. (kb 500ft volt, egy magyar kb 1000-1200, a Mann meg 1800-4000. és nem csak a Puntóba valóról beszélek)

 

 

Előzmény: Gyozi2 (29402)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!