Az a 10 centi nem oszt, nem szoroz (bár minden csörőköteles sztori ott kezdődik, hogy kellett volna még 10 centi), az ár a kérdés, meg ugye a szállítás, ha nincs ingyen fuvar ismerős által.
Uff...bocs csak gyorsan átsiklottam a leírásokon.Egyébként nem feltétlenül kell licitálni...ha felhívja őket az ember vagy ír nekik simán le tudja az ember fixálni az árat meg mindent.
Erre mondtam, hogy ez mind eBay aukció, akik között nem találtam 50 mm vastag, 1.5 méter hosszú waffle boardot. Van olyan, akinél 1.4 méteres, 38 millis van, és a leírásban említést tesz az 50-esről (jelenleg korlátozott készlettel), de ez licitálós, nem ismert a végső ár (árul fix összeggel is, de az sem 50-es). 1.2 méteresből van több 50-es is, de másfelesből nem láttam egyet sem (persze magamat ismerve mindig esélyes, hogy elsiklottam valami fölött).
Melyik cégre gondolsz (én csak eBay aukciókat látok)? Amiket én néztem, azok 1.2 méteresek voltak. A Paddock Spares-nél van 1.5 méteres, de 80 GBP + VAT. Tényleg, mennyi az adó ott? 20%? Haverral haza hozatva még megéri.
1.5 méteres cuccot nem láttam az angol eBay-en, mármint 50 mm vastagságút. Ha jön haza haverod, ismerősöd, akinek nagy csomagtartója van, akkor lehet kinti off-road boltból szerezni, úgy megéri, de a posta felejtős, nagyon megdrágítja. Anno rákérdeztem több eladónál az eBay-en, és a postaköltség összemérhető a termék árával, pl. az 1 méteres, 38 mm-es pár szállítására írt az egyik 36 GBP-t, ami mai árfolyamon 13 rugó körül van. A Paddock Spares forgalmaz 1.5 méter hosszú waffle boardot, ráadásul 15 GBP a szállítás, de az ár és a posta is excl. VAT, vagyis nettó árak, bruttóban már nem éri meg behozni, meg szerintem a másfél méteres hosszúság gond lehet a postai méretlimitek miatt.
Majd igyekszem kideríteni, hogy a múltkorihoz hasonló kereteken belül megvalósítható-e az 50 mm-es, másfél méteres waffle beszerzése, és ha igen, mennyiért.
Az angolokkal eddig csak pozitív tapasztalatom volt garancia ügyében (sőt a kínaiakkal is), számomra hihető az 1 év gari. Ráadásul a tapasztalat azt mutatja, hogy ezek a rácsok nem éppen kényesek, szóval elég nehéz átlagos felhasználás során kárt tenni bennük (mondjuk eltörni), nem véletlen, hogy a gyártók is folyton ezzel frenkiznek:
Tudom én, hogy létezik, a kérdés csak az, hogy itthon is beszerezhető-e és tudunk-e olcsóér' boltolni? Ahogy nézegettem, magyar off-road boltban 50 rugó/pár lenne a másfél méteres, 50 mm vastag waffle board. A cél ugye az lenne, hogy a béka tompora alatt lévő HUF árfolyam ellenére ennél olcsóbban megoldjuk a kérdést.
Megnéztem egy katalógust, és azt írja, hogy a 38 mm vastag rács tömege 18 kg/m2, az 50-esé pedig 21 kg/m2, tehát nem is sokkal nehezebb, ez annak köszönhető, hogy nem 38, hanem szellősebb, 50 mm-es a rácsosztás, a bordaszélesség pedig csak 1 milliméterrel vastagabb (5/7 alsó/felső érték helyett 6/8 mm). Ennek ellenére a terhelhetőség jóval nagyobb, 120 centis támaszköznél például az 1%-os lehajlási határ eléréséhez a 38 mm-esnél elég 275 kg, az 50-esnél ez az érték 595 kg. A kérdés csak az, hogy az árképzés mi alapján történik: a felhasznált anyagmennyiséggel van-e összefüggésben (18 vs. 21 kg/m2 nem olyan nagy differencia), vagy "akinek nagyobb kell, úgyis hajlandó többet fizetni" elven?
Akkor tehát a másfél méter hosszú, 50 mm vastag waffle board érdekli a népet? Megkérdezem 2 helyen, hogy tudnak-e ilyen méretben, és mennyi az annyi.
50 mm-es vastagságú rácsot sajnos (még) nem tudnak. Csak 38 milliset. De abból most már lehet másfél méter hosszút. Mielőtt megjöttek volna a nyári beszerzés 1 méteres 38-asai, még attól is paráztam, hogy vajon ezek mennyire bírják majd a nagy és nehéz "angol teherautókat"? Aztán a tapasztalat azt mutatja, hogy meg sem kottyan a 2-2.5 tonna, ráadásul úgy tűnik, hogy a nyikorgás (vagy recsegés, ki hogy definiálja) is elmúlik, ha eleget használja az ember. A másfél méter már izgalmasabb lenne, Samurai, Niva, Rocky kategóriát röhögve bírná, egy jól megpakolt Defender 130 alatt meg ki tudja... lenne jelentkező az éles tesztre?
Szerintem a másfél méteres rács már picit necces lenne, legalábbis ebben a vastagságban. Amit rendeltünk, az 38 mm vastag, létezik 50 mm-es is. 1.5 méteres támaszköznél már valószínűleg komolyabb lehajlás lenne tapasztalható, mint az 1 méteresnél:
Persze a fene se tudja, baromi rugalmas anyag. Az alábbi 2 videón 38 mm-es waffle boardok láthatók, a lenti 1.2 méteres, a fenti pedig 1.2-1.5 méteresnek tűnik, hajlanak is rendesen a "teherautók" alatt, de simán visszanyerik alakjukat a mutatvány után, szóval lehet, hogy 38 millis alapanyagból is vállalható a dolog (én mondjuk másfeleset csak úgy használnék terepen élesben, hogy a támaszköz ne haladja meg az 1-1.2 métert):
A nyári közös beszerzésnél még nem volt rá lehetőség, de értesüléseim szerint most már van cuccuk másfeles rácshoz, úgyhogy erről is lehet szó, de akkor az alapanyag méretéből adódóan 9 párra kell érdeklődő, nem 6-ra. Majd rákérdezek, hogy nagyjából milyen árra lehet számítani.
A wafflet amit rendeltél többek között nekem is remekül teljesített!Itthon kipróbáltam "hídként" is a 2.3Tás Range alatt csak nykergett de SEMMI MÁS NEGATÍVUM!A Szityu féle homokvasat is kipróbáltam erre a célra az sajna nem bírta.....lehet az erősített jobb lett volna..De gondolom homokban jól teljesítene:O)
A wafflet csak ajánlani tudom de valóban jobb lenne ha 1,5m-esek lehetnének..
Egyébként teljesen jól teljesített ez a waffle-board, én is kedvet kaptam hozzá, bár nekem másfél méter hosszúban jobban tetszene, de teljesen jól működött hídként is, meg se kottyant neki az autó.
És baromi jót kirándultunk, felmentünk egészen a Csővári várromhoz is, ahonnan még a ködös időben is olyan kilátás van körbe-körbe, hogy elakad az ember szava. :)
Na meg az az út felfelé, jó kis ide-oda dőlős vízmosásos, ha előtte van egy-két nap eső, akkor az épp elég kemény terep tud ám lenni. Meg voltak lefelé is olyan faja vízmosásos utak, amik meg tudják tréfálni az embert, ha egy kicsit vizesebb az időjárás. :)
Én nem voltam ott (nincs is Land Roverem), a videókat csak azért linkeltem, mert szemléltetik, hogy a waffle board jól jöhet az autó képességeit meghaladó terepszög csökkentésében (magyarul ne csapd oda a kocsi orrát/farát, ne törjön a lökhárító stb), valamint tapadást biztosíthat ott, ahol a csúszós talaj már nem elég a kapaszkodáshoz.
Amúgy meg tiszteletem a Land Rovereseknek, hogy a snorkelig sárban dagonyázás mellett néha erősítik a nyugis túrázók táborát is (patakmeder láttán mondjuk ilyenkor is sokaknak elgurul a gyógyszere, ami nagyon helyes!), mert szerintem az off-road ott kezdődik, ahol a többi autónak vége az útnak, és ehhez nem kell feltétlenül somogybabodi mennyiségben dzsuva, szimpatikusak az ilyen kirándulások.