Keresés

Részletes keresés

kiskovács2 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 13205
Ezért találták ki a hidegindítót.Ha így folytatod,kinyírod az indítómotort.
Persze okosan a spray-vel,mert megbánja a hengerfej.
Előzmény: MTZ Betyár (13202)
892.2 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 13204
hát ha kell akkor beindúl izzitással.olyan -15 fok-ig.nincs rajtuk vizmelegitő.
Előzmény: Törölt nick (13171)
katalog Creative Commons License 2009.12.20 0 0 13203
Ha azt mondom ,hogy -15 C ° nál az olajat 5 ° tudom tartani , már jó az említettek miatt. Hisz az nem fagy meg de le dermed.
Előzmény: dutrancs (13200)
MTZ Betyár Creative Commons License 2009.12.20 0 0 13202

Jó estét mindenkinek!

 

Itt a ma reggeli -17.5°C-os indítás amit tegnap ígértem. (Majdnem hozzá fagyott a kezem a kamerához).

http://auto.indavideo.hu/video/MTZ_820_Inditas_-17C-ban

892 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 13201
Feromax Bt tel 30/2781924
Előzmény: zoroka (13199)
dutrancs Creative Commons License 2009.12.20 0 0 13200

Szióka!

Gondolom az olajgőz meg felszállt a hengerfalra meg a hengerfej felé az olaj visszafolyó járatokon és az sem volt mindegy.No meg ugye az indítási fordulatszám-ezáltal.Csak nem ragadtak annyira a csapok,mint a dermedt olajjal.

Előzmény: katalog (13198)
zoroka Creative Commons License 2009.12.20 0 0 13199

helló

 

melyik az ifa bolt ?

 

köszi

Előzmény: 892 (13188)
katalog Creative Commons License 2009.12.20 0 0 13198
Szia ! Dutrancs .

Azért is említettem az olaj melegítését , mert az olaj nem mindenhová jut el kellő időben . És lehet tovább gondolni a végét .
A DUTRÁ nál is le állás után alányomtuk a 2 lapos rezsót , reggel mint nyáron . Igaz a véglehajtás, C ,olaja az nem igazán volt jó de a motor indult.
Előzmény: dutrancs (13197)
dutrancs Creative Commons License 2009.12.20 0 0 13197
Mi egyszer úgy csináltuk,hogy villanyrezsót tettünk az olajteknő alá mert tiszta olaj volt az egész motor és nem mertük pörzsölővel melegíteni.Bementünk egy "kicsit " melegedni mert majd meg fagytunk.Mire észbe kaptunk,hogy meg kellene nézni, már rotyogott az olaj az olajteknőben!!! Ott nem volt gond.Röffent mint az óra.( nem amelyiknek eltört a felhúzó rugója)!!
Holmer Creative Commons License 2009.12.20 0 0 13196

Itt egy segédindítómotoros masina. Igaz nem mtz,de belarus.

 

 

T150

 

 

Itt meg a jó öreg 100as:  

T100-S100
trac81 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 13195
nem olajpor,hanem olaj,por
Előzmény: trac81 (13194)
trac81 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 13194
Azt mi is csinaltuk amikor mar gyendebb volt a motorja a kistrkinak,csak vigyazni kell nehogy "nagyot szolljon"marmint ha begyullad a kiszivargott olajpor,meg uzemanyag a motron
Előzmény: Szaby27 (13192)
Szaby27 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 13193
1db 154-es ilyen hidegben magában kevés.
Előzmény: 892 (13188)
Szaby27 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 13192
Láttam már olyat is, hogy az erdőn a kisfülkés 50-es motorja alá tűzet raktak. :)
Az valóban igaz, hogy a ledermedt olaj is közre játszik a hidegindításhoz. Na meg amit Holmer említett, hogy a testelés se a leghíresebb. Erre már láttam olyat, hogy az akksi negatív pólusát is vezetékkel az indítómotorra vitték hátulról úgy mint a plusz pólust.
Én próbáltam valamikor perzselővel indítani. Egyszerűen a perzselőt az olajteknő alá raktam és könnyeben indult.
Előzmény: katalog (13190)
trac81 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 13191
Sziasztok,hany lo van ebbe a gepbe?
Előzmény: Törölt nick (13179)
katalog Creative Commons License 2009.12.20 0 0 13190
Szabi ! Holmerrel említettétek a hő légfúvást . Valójában létezik gyári megoldás . Igaz sziberiai kivitel de a hatékonysága annak lehet a legjobb . Melegíti a hűtőfolyadékot és a motor olajat egyszerre.
Viszont , meg kell említeni ,hogy az Orosz erre komolyan rá szált , főleg a nagy trakiknál Pl K- 701 , 1/ a , T 130 , 170 stb .
Most is mint már többször is említettem az olaj ami ledermed a hengert lehet melegíteni de indítási nehézségek az olaj miatt vannak ténylegesen nagy hidegben .
Ha megtalálom az ábrát fel teszem .
Előzmény: Szaby27 (13183)
Holmer Creative Commons License 2009.12.20 -1 0 13189

A vízmelegítőnek sok idő kell,amig átcirkuláltatja a -10-15ös fagyállós cuccot,nameg jó sokat is fogyaszt.    A  hőlégfúvóval én a tűzcsöveket,olajteknőt,az adagolót a gázolajszűrőt,az akksit is meg szoktam fújatni. A melegvízzel meg vigyázni,mert ha tul forró,akkor ott is lehet galiba,pontosabban repedés a hirtelen hőtágulás miatt. Nameg a fordítottja is,amivel már én is találkoztam,konkrétan azzal,hogy -19ben belefagyott a blokkba ameddig kinylodtunk a betekertetéssel a jó nénikéjét neki.  

Az akksit kész erőművészet a fülke farára egyedül felrakni,hogy ne fröccsenjen sav az emberre a kupakok szellőzőjén keresztül ha lerakja kicsit durvábban stb... éjjelre meg benthagyni nagy akkumulátort,aztán töltővel rásegíteni nem nagy segitség,mert az új savas akksi teljesitménye is kb. felére képes lemenni ha áthül -15re.  Nameg a rossz áramtalanítókapcsoló és  fülketestelés,indítóvezetékelés is ilyenkor hatványozottan elő tud jönni.

 

Nem hiába találta ki az orosz a segédindítómotort ;) meg a vaslemezt ami alá, alá lehet gyujtani,pl mint az orosz lánctalpasokon :D

Előzmény: Szaby27 (13183)
892 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 13188
Helló Soltvadkerten az IFA boltban 26900ft a 154ah-s akkumulátor 2év garanciával használt aksikat beszámolnak és akkor még olcsóbb. Én 2hete vettem 1et
Előzmény: Józsi73 (13061)
Szaby27 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 13187
A vízmelegítő az jó dolog akár 12V-os akár 24V-os a rendszer csak az akkut kíméli.
Előzmény: Törölt nick (13186)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.20 0 0 13186
Volt már rá példa. :-) Na de valamikor esetleg lesz valami 24V-os indítással bíró MTZ-nk akkor az biztos indul, de azért lesz rajta vízmelegítő.
Előzmény: Szaby27 (13185)
Szaby27 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 13185
Mert abban van izzítás. :) És a magyarral behúzod az oroszt. :)
Előzmény: Törölt nick (13184)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.20 0 0 13184
Az igaz próbálni nem próbáltuk ezt a módszert. De ha hirtelen kell traktor akkor van másik! :-) Csak melegvíz bele és indul. (ha töltve van az akksi)
Előzmény: Szaby27 (13183)
Szaby27 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 13183
Holmer és Én beírtuk a hőlégfúvó csodákra képes a hirtelen indításhoz. Veszel valamelyik barkácsáruházba pár ezer Ft-ért indítás előtt belelököd a levegőszűrőbe és lehet indítani. A hőlégfúvó olyan 400-500°C-os levegőt fúj be, de ha még a lehűlést beleszámoljuk akkor is kb 200°C-os a dugattyúkhoz ér szerintem.
Előzmény: Törölt nick (13181)
Szaby27 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 13182
Mai 100lovas nyugati trakker ott maradt volna. :) A dutra verhetetlen.
Előzmény: Törölt nick (13179)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.20 0 0 13181
Hát nemtudom... A vízmelegítő az igazi akkor indul! Csak akkor van baj ha hirtelen kell a gép akkor az istennek nem indul.
Előzmény: Szaby27 (13177)
Szaby27 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 13180
:))) Üdv! Egyszerre írtuk be. :)))
Előzmény: Holmer (13178)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.20 0 0 13179
Egy kis OFF! Ehhez mit szólsz?
Előzmény: Szaby27 (13176)
Holmer Creative Commons License 2009.12.20 0 0 13178
Gyerekek! A hőlégfúvó csodákra képes!
Szaby27 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 13177
Nem rossz a torokizzítás, de szerintem a titka a jó karbantartás. Hallottam már olyat is, hogy hőlégfúvót dugtak a levegőszűrőbe és meleg levegőt szívott a motor. :)
Előzmény: Törölt nick (13174)
Szaby27 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 13176
A 920-as így indult kb mint a videón. Az 552E-be igen "butitott" 80-as motor volt.
Előzmény: Törölt nick (13174)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!