Gondolom az olajgőz meg felszállt a hengerfalra meg a hengerfej felé az olaj visszafolyó járatokon és az sem volt mindegy.No meg ugye az indítási fordulatszám-ezáltal.Csak nem ragadtak annyira a csapok,mint a dermedt olajjal.
Azért is említettem az olaj melegítését , mert az olaj nem mindenhová jut el kellő időben . És lehet tovább gondolni a végét . A DUTRÁ nál is le állás után alányomtuk a 2 lapos rezsót , reggel mint nyáron . Igaz a véglehajtás, C ,olaja az nem igazán volt jó de a motor indult.
Mi egyszer úgy csináltuk,hogy villanyrezsót tettünk az olajteknő alá mert tiszta olaj volt az egész motor és nem mertük pörzsölővel melegíteni.Bementünk egy "kicsit " melegedni mert majd meg fagytunk.Mire észbe kaptunk,hogy meg kellene nézni, már rotyogott az olaj az olajteknőben!!! Ott nem volt gond.Röffent mint az óra.( nem amelyiknek eltört a felhúzó rugója)!!
Azt mi is csinaltuk amikor mar gyendebb volt a motorja a kistrkinak,csak vigyazni kell nehogy "nagyot szolljon"marmint ha begyullad a kiszivargott olajpor,meg uzemanyag a motron
Láttam már olyat is, hogy az erdőn a kisfülkés 50-es motorja alá tűzet raktak. :) Az valóban igaz, hogy a ledermedt olaj is közre játszik a hidegindításhoz. Na meg amit Holmer említett, hogy a testelés se a leghíresebb. Erre már láttam olyat, hogy az akksi negatív pólusát is vezetékkel az indítómotorra vitték hátulról úgy mint a plusz pólust. Én próbáltam valamikor perzselővel indítani. Egyszerűen a perzselőt az olajteknő alá raktam és könnyeben indult.
Szabi ! Holmerrel említettétek a hő légfúvást . Valójában létezik gyári megoldás . Igaz sziberiai kivitel de a hatékonysága annak lehet a legjobb . Melegíti a hűtőfolyadékot és a motor olajat egyszerre. Viszont , meg kell említeni ,hogy az Orosz erre komolyan rá szált , főleg a nagy trakiknál Pl K- 701 , 1/ a , T 130 , 170 stb . Most is mint már többször is említettem az olaj ami ledermed a hengert lehet melegíteni de indítási nehézségek az olaj miatt vannak ténylegesen nagy hidegben . Ha megtalálom az ábrát fel teszem .
A vízmelegítőnek sok idő kell,amig átcirkuláltatja a -10-15ös fagyállós cuccot,nameg jó sokat is fogyaszt. A hőlégfúvóval én a tűzcsöveket,olajteknőt,az adagolót a gázolajszűrőt,az akksit is meg szoktam fújatni. A melegvízzel meg vigyázni,mert ha tul forró,akkor ott is lehet galiba,pontosabban repedés a hirtelen hőtágulás miatt. Nameg a fordítottja is,amivel már én is találkoztam,konkrétan azzal,hogy -19ben belefagyott a blokkba ameddig kinylodtunk a betekertetéssel a jó nénikéjét neki.
Az akksit kész erőművészet a fülke farára egyedül felrakni,hogy ne fröccsenjen sav az emberre a kupakok szellőzőjén keresztül ha lerakja kicsit durvábban stb... éjjelre meg benthagyni nagy akkumulátort,aztán töltővel rásegíteni nem nagy segitség,mert az új savas akksi teljesitménye is kb. felére képes lemenni ha áthül -15re. Nameg a rossz áramtalanítókapcsoló és fülketestelés,indítóvezetékelés is ilyenkor hatványozottan elő tud jönni.
Nem hiába találta ki az orosz a segédindítómotort ;) meg a vaslemezt ami alá, alá lehet gyujtani,pl mint az orosz lánctalpasokon :D
Helló Soltvadkerten az IFA boltban 26900ft a 154ah-s akkumulátor 2év garanciával használt aksikat beszámolnak és akkor még olcsóbb. Én 2hete vettem 1et
Holmer és Én beírtuk a hőlégfúvó csodákra képes a hirtelen indításhoz. Veszel valamelyik barkácsáruházba pár ezer Ft-ért indítás előtt belelököd a levegőszűrőbe és lehet indítani. A hőlégfúvó olyan 400-500°C-os levegőt fúj be, de ha még a lehűlést beleszámoljuk akkor is kb 200°C-os a dugattyúkhoz ér szerintem.
Nem rossz a torokizzítás, de szerintem a titka a jó karbantartás. Hallottam már olyat is, hogy hőlégfúvót dugtak a levegőszűrőbe és meleg levegőt szívott a motor. :)