Ez jo hir :-) Csak ugy zarojelben meg megjegyzem (bar ha crossdevet csinalsz nem annyira fontos), hogy a kulso monitorban tudsz disassembly dump-ot is csinalni tetszoleges memoriacimrol egy TXT file-ba.
miért van az, hogy #$38 fölött (cmp $ff1d)nem olyan egyszerű egy rasztercsíkot húzni.
Hat mondjuk az #$38 az elso ertek, ami mar csak egyszer fordul elo. Az $FF1C-ben levo parja #$37-nel ugyanis meg lehet 0 vagy 1 is ennel igy $FF1D ketszer is felveszi meg azt az erteket egy frame-en belul. Hiszen $0137 = 311, a rasztersor szamlalo max. erteke .
Most megnéztem YAPE alatt is megvan ez a bűvös határ, bár a YAPE másképp reagál, mert két csíkot is húz.
Erdekelne ez a kodreszlet. Es ugy altalaban minden kod, ami minel egyszerubb, de minel maskeppebben mukodik (jaj) :-)
ja, és nézzétek meg a play online-ban, már 3 part futtatható a 5 magics demóból. Tegnap este újraírtam néhány dolgot, hogy menjen a java emuval... Ráment pár órám. suxx
p.s.: Miért van az, hogy ez a fránya fórum állandóan internal server error 500 -at nyom a képembe? suxx
p.s.2.: Meg az eső is esik. suxx.
p.s.3.: Meg dolgoznom kéne, pedig be kell fejeznem ez első partot, és jól összesűríteni, hogy lássam, mennyi helyem marad még. suxx
Akkor szívás ez a D64 plugin a wincmd-hez. Ha proggi neve tartalmaz "/"-t, akkor nem lehet kimásolni.. Merthát filenévben nem lehet "/". Márpedig a legtöbb cuccos tartalmazza, mert packer/TPSH, packer/MC, ehh.. MC! A Te far pluginod ezt hogy kezeli? Ha jól, (pl lecseréli valamire) akkor küld már el nekem pls, mert elvileg be tudnám rakni a wincmd alá is.
Nade fiuk! Hat a $38 azert buvos szam, mert a rasztersor szamlalo a 0-311 tartomanyban mozog es 311 hexaban $137. Tehat ha a 0-37 tartomanyban figyeled $ff1d-t akkor ket rasztercsikot kapcs, kulonben pedig egyet.
Na elkuldtem neked az emailjet. Egyebkent az a poen, hogy en mar regen meg akartam keresni ot, de egy egeszen mas ugyben, egy potencialis kozos ismerosunk miatt akirol mar nagyon regen nem hallottam semmit.
Megadtam neki egyebkent ennek a forumnak a cimet is. :)
biztos hogy $38 felett jön a problem? ugye a képernyő 318 (vagy hány) sor magas, tehát egyrésze csak 9 biten írható fel, ezért lehet, hogy a cmp ff1d-vel mondjuk kétszer is megtalálsz egy adott sort :)
TCFS!
A tönkrevágott lemezes mondatodból azt szűröm ki, hogy megvan még az a lemez. Sejtem, hogy mindent megtettél a megmentése érdekében, de nem lehetséges, hogy még van esély? Nem akarok kürt kft.-t játszani, de jó lenne, ha megírnád, hogy milyen módszerekkel próbálkoztál. Ilyenekre gondolok, hogy egy linuxos gépen egy régi 5"25-ös drive-al ledumpolni az egész lemezt egy file-ba azzal is lehetne játszani. Ki tudja, hátha van olyan drive, ami nem zakkan meg a lemeztől egyből. Ilyen "megmentéses" dolgokkal foglalkoztam régebben több-kevesebb sikerrel.
Methabolix team reunited. Tegnap beszéltem Beast-el és Unreallal. Úgy néz ki indulnak a compón, szóval lesz MX part. :D
Skoro bácsi is aszonta, hogy lehet, hogy indul. Most épp megademót írogat, meg valami játékot megint, hátha lesz ideje megtölteni egy 16-ost is effektekkel :D
Úgy néz ki, hogy Action-t is sikerült meggyőzni, így már minimum 3 GOTU nevezés lesz... :D
Az utolsó hírt még csak az érintettnek mondtam el, mert akkora hír, hogy amíg tök tuti nem lesz, addig nem akarom nagydobra verni. De tuti nagyot fog robbanni, ha bebizonyosodik. :D
BUBIS!!!! Vedd rá Mucsi bácsit a visszatérésre!!!!! Az én pluszimon még mindíg ott virít a "MUFFBUSTERS - The new lifestyle" matrica, amit személyesen kaptam tőle egy BITLET karácsonyon. :DDDD
Beasttel tegnap épp azt beszéltük, hogy mekkora nagy ütés lenne, ha az MB visszatérne. Akkor aztán teljes lenne a retromania.
UFF! Továbbra is nagy királyság van, és egyre nagyobb... :D
Hát látom MC télleg felejtettél rendesen.. :-)
A tegnap esti programozgatás után a következő kérdéseim lennének:
- Hogyan is ment a bill. figyelés? Tudom, hogy valami lda$ff08, sta$ff08, meg $ff30 is volt benne, és lehet, hogy ki is tudnám keresgetni a régi programjaim közül, de hátha mond itt valaki egy tök 1xűt. :-)
- A keretreíró guruktól szeretném megkérdezni, hogy miért van az, hogy #$38 fölött (cmp $ff1d)nem olyan egyszerű egy rasztercsíkot húzni. Ezt plus4-en sosem értettem. Most megnéztem YAPE alatt is megvan ez a bűvös határ, bár a YAPE másképp reagál, mert két csíkot is húz.
YAPE:
- Egy d64 ataccsolás és egy detaccsolás után maga a YAPE program mellé (current dir) menti a cuccost. Ez csak most tünt fel, miután átállítottam az "indítás helyét" máshova.. :-) Jól megijesztett. :))
- Néha reset esetén nem állítja vissza a regisztereket (többek között az $ff15, $ff19-et) és ekkor is végigírja a memory-t érdekes byteokkal :-)
Valahogy így kezdtem egy rutint az AP4-ben: asr, ret :)))) Aztán csodálkoztam hogy panaszkodik compilálásnál :)) Amúgy mindent lefordít az AP4 egy kis improvizációval, pl ezt is: lda ($d0),x. Természetesen lda ($d0, x)-re ami kicsit más :DD
Na, tegnap este kódolgattam. Végülis maradtam az AP4 (saját PC-s 6502 assembler) és az emulátor monitor kevert használatánál. Gaia, nagyon jó a kis debugger a Yape-ben (breakpointtal sirály!). A billentyűzettől viszont kiütést kezdek kapni :) Lassan megszokom, hogy a dollárjel Shift4 az emuban, aztán visszamegyek a PC-s assemblerre és keresgélem a gombokat :DD
Hatalmas haladás, hogy eredetileg egy karakterkészletet sem tudtam rendesen átkapcsolni, arra meg magamtól jöttem rá, hogy az $ff07 felső bitjét is át kell billenteni alkalomadtán. :)) Úgyhogy éledeznek az emlékek.
Majd küldök működő mintát az effektről ha lesz már mit. 3 éve álmodtam meg és úgy tűnik nem lehetetlen megcsinálni. Kérdés, hogy belefér-e a raszteridőbe hogy 50FPS-sel mozgolódjon vagy sem...