Arra az érdekes jelenségre lettem figyelmes, hogy a legutóbbi 30 napban a Strava kb 20 megabájt adatforgalmat bonyolított mobilneten, és 320-at (!) wifi-n. Ez leginkább azért meglepő, mert tavaly november vége óta nem használtam (akkor bringáztam utoljára).
Meg hát fordítva is igaz, engem a múltkor a Budai-hegységben csak gyalogos turistaúton agyatlanul leszáguldozó DH-sok veszélyeztettek, és persze nekik állt feljebb. Persze azt is értem, hogy a DH-sokat miért nem tekintik sokan kerékpárosnak.
A probléma az, hogy a budapesti kerékpárutak 99%-án gyalogosok is közlekednek. Akkor is, ha nem szabad. A dedikált, kerékpárosoknak épített utakon is, nem csak a sárga festékkel készítettekkel. A konfliktusok ilyen helyeken keletkeznek.
Ez kicsit meglepett. Motornál értem, hogy zavarni tudja az embereket. Nagy, gyors, hangos, büdös. De mi a gond a bringával? Tényleg van olyan hely, ahol megállítanak vele?
Biztosan elvitték az Óceánárok utca környékére, mert estére olyan 1m-es szélességben megtisztították a bringautat. Sajnos a budakalászi oldalon a töltés teteje sok helyen jeges volt, ezért elegánsnak nem nevezhető stílusban gurultam be Békásra.
Ott soha nem bántott senki, többnyire segítőkész toleráns embereket ismertem meg.
Közel a Pilis, a Zsámbéki-medence, még közelebb a Budai-hegyvidék, bringázhatsz kedvedre.
Változatos jó helyeken, amit nem tudsz megunni.
Érdekes ellentét volt ezután a Guggerhegy vagy Látóhegy, az Árpád-kilátó alatt egy kicsivel. Kivagyi szar alakokkal tele, inkább betartanak mint segítenek egymásnak.
Arra jó, hogy edzés, verseny után oda még fel kell hajtani, akkor, amikor már dögre fáradt az ember. Persze jó erőnlét alakul ki tőle.
Bringázni azért jobb volt Remetén.
Most meg többnyire Nagymaros.
Piszkosul unalmas, mert minden követ ismerek már, vagy fizetem a kompot Visegrádra meg vissza, olykor egész jó summa jön össze egy-egy hónap alatt.
Ma reggel kerülendők voltak a kerékpárutak. Az UVH-ra fel sem mertem menni, olyan jeges volt a felhajtó, az óbudai Auchan mögött is az autóutat választottam a jégbordák helyett. Az Árpád hídon már sózott volt a sáv, onnan csak közút következett, több-kevesebb sólé borítással.
Attól még marad a gyaloglás. De aki ilyet meg tud engedni magának + biztosítást is, az nem hiszem, hogy utcán parkoltatja, hanem az otthoni és a minisztériumi mélygarázsban.
Hát... Nagyszalontától Szarvasig el lehet kerékpározni egészen príma úton. Van ahol 2 méter széles, igen a senki földjén, ott ahol senki se jár, hogy meglegyen a kompenzáció a városi viccnek is durva, kamuszélességű szakaszokhoz az átlag 1 méterhez. :)