Megmondom őszintén, én előbb cserélnék zárat, mint másolgassak kulcsot egy más kopott, végét járó zárszerkezethez... A kulcsodon látszik kopás? Nincs használaton kívüli másik kulcsod, amivel meg tudod próbálni?
Immó chipet átrakta a másolt kulcsba, emiatt jóval drágább nyerskulcs kellett hozzá.
Nem tudom, mit jelent a "jóval drágább" nyers kulcs, de olyan nem igazán van, hogy nem immo-s kulcs, a chipet meg egy csavarhúzóval, 10 másodperc alatt kiveszed, egy pici kapszula az egész.
Nekem ugyanez volt, leírom a megoldását, bár nem feltétlen ez a legjobb vagy egyetlen...
Nekem gyújtáskapcsoló zárat alig akarta elfordítani akulcs, mozgatni kellett, csak úgy ment, feleségemnek néha sehogy se.
Kulcsmásoló másolt egy kulcsot rátartással és addig próbálgattuk finomítani míg tökéletes lett. (igen, boltból a parkolóba kb 6-szor.) Ki is szerelhettem volna, de ezzel a kocsival mentem. :)
Immó chipet átrakta a másolt kulcsba, emiatt jóval drágább nyerskulcs kellett hozzá.
Utána viszont egyik ajtót sem nyitotta a másolt kulcs.
Ezeket én reszeltem hozzá kiszerelve a zárakat. Nem volt nagy művészet, a ki- és visszaszerelés tartott a legtöbb ideig, utána csak egy tűreszelő kellett.
Ma délután nekiláttam, és tüzetesen átvizsgáltam. Mégiscsak a féknyereg zörög, kikopott a rögzítőcsap. A betétet nyomó lemez gyengébb a bal oldalon mint a jobb oldalon, és nem támasztja ki eléggé a nyerget. Az úthibába belemenve, a nyereg súlya a lemez ellenében elmozdítja a nyerget, és zörög a csapnál.
Lehet ilyen csapot és leszorító lemezt kapni külön egyáltalán?
Téma volt itt régebben a 2-es puntó bal első futómű kopogás. Valaki rájött már azóta hogy mi kopoghat? Nálam tulajdonképpen nem is kopogás, hanem olyan hangja van mintha lötyögnének a fékbetétek, vagy mint mikor kikopnak az úszónyereg csapjai, és lötyög a féknyereg. Szétszedtem, összeraktam a féket. Féknyereg nem lötyög, betétek sem. Trapézgömbfej ok, stabilizátorszilent is ok. Kézzel rángattam össze-vissza, ide-oda, de nem találok semmit. Összerakást követően az első úthibába belehajtva csak zörög valami.:-(
Sziasztok! Behalt a generátorom a vasban. 1.7 td (63 Le). Van esetleg valakinek eladó? Vagy van olyan, aki fel tudja jítani? A csapágy kezdett ek sikítani benne.
A saját lehetőségeimet most ismét kimerítettem, tehán másnak csak a linkelt oldal él, de szerintem azok is elég jó árak lesznek... Kicsit belenyúltam a múlt héten, két nap alat tkét autóm állt meg, hozzátéve mindkettő hazajött a saját lábán, a multipla pl 200km-ről két hengerrel. ... Abban 30 ezer után átégett a hf tömítés (pedig nem ütöm a gépet, pedig Rinz került bele) szóval új tömítés, új szíjak, új szelepszárszimmeing, akkor már új hűtőfolyadék, első betét, meg a Puntohoz kellett még ez az, a hengerfejes elszúrt egy db vezetőhüvely- dörzsárazást......
Punto II 1,2 8V vezérműszíjcserére készülök. A szíjjal együtt mit kell még cserélni? Gondolom a feszítőgörgőket mindenképpen, ezenkívül? Milyen megbízható márkájú alkatrészeket ajánlotok, illetve milyeneket nem?
A szűrő belsejében található szelep - sajnos az utóbbi időben egyre több alsóbb kategóriás szűrőnél ez nincs, kispórolják - az a megkerülő szelep ( by pass ). Feladata, ha a szűrőpapír nyomóoldalán lévő nyomás és az elmenő oldali nyomás között egy meghatározott értéknél nagyobb nyomáskülönbség jelentkezik - ez általában 1 bar, de van 1,3; 1,5 bar értékkel működő rendszer - akkor ez nyit, és direktbe kapja a motor az olajat.
... de legalább kapja. Ha nincs ez a szelep és hanyagolják az olajszűrő cseréjét, eltömődhet a szűrőfelület és gyenge lesz az olajellátás, esetleg kenési hiány is felléphet.
A motorolaj leürülését a beömlő nyílásoknál található gumimembrán hivatott megakadályozni. Újabban minőségi szűrőket már szerelnek visszaáramlást gátló mechanikus szeleppel is. Még nem jellemző! Jobb márkáknál nincs probléma, a gumimembrán teszi a dolgát ...
Én meg úgy tudom ezt az olajszűrős témát, hogy a szűrő belsejében lévő szelep azért van benne, hogy a gravítációtól(a lehetőségekhez mérten) az olaj ne folyjon vissza a motor aljába. A következő indításnál hamarabb kialakuljon a kenés a motor felső részében.
Ha a szelep elromlik, beragad, akkor szerintem is a szűrő feletti olajtérben(hengerfej) a kenés lecsökken és haza tudja vágni így a motort. Ahogy Rick4 is írta.
Vagy ha nyitott állapotban ragad be, akkor viszont meg mindig visszafolyik az olaj a motor aljába leállítás után, így viszont, később jut fel az olaj a szívó-kipuf szelepekhez. Ennek következtében maga az olajnyomás is később alakul ki, így a visszajelző lámpa a műszerfalon is másopercekkel később alszik el.
Meg arról nem beszélve, hogy az olajnyomás ford.szám függő. Na most ha a szelep a szűrőben hibás, nyitott, akkor a pumpa minden magasabb fordulatnál "lök" fel egy nagyobb adagot, amint leesik a ford. a szelep leereszti a többlet olajat. És ez így zajlik folyamatosan az olajtérben Fel-le, fel-le. Ami szerintem nem egészséges. Működik de nem egészséges.