Előfordul ,mert ferdén -cakkosan törik el és nem tud eltávolodni a két fél egymástól annyira,hogy ne vigye magával az egyik darab a másikat.Bár ne lenne igazam!!!
Szerintem az S motor a .3-as mtz-ékbe van a C motor meg a 892.2, 952.2-esekbe. Abból következtetek, hogy a 920.3-as motor száma 245.5 S2 vagy valami ilyesmi.
Jó videó, de az operatőr átment pókemberbe. :) Hamar felizzik az ellenörző szem. Néztem a videón kb 10mp alatt felizzott. Nekem olyan 25-35mp között szokott felizzani. Az indulás meg olyan mintha nem izzana fel mind a 4 henger. Nekem az indító kulcsnál volt egy szál felcserélve akkor csinált ilyet, hamar felizzott. Úgy próbáltam, hogy mind a 4 izzó gyertyát kivettem és a levegőben sorba kötöttem mintha bele lenne rakva a vezeték tartotta és izzítottam, mikor az ellenörző szem hamar felizzot akkor a 4 izzítógyertya épp, hogy izzot és az indulása is hasonló volt a tiednek. Mikor rájöttem a két szál cserére akkor az ellenörző szem később kezdett izzani és a 4 izzó gyertya is szépen izzott. Az indulása is jobb lett egy kicsivel a traktornak.
Nincs semmi gond a géppel, de bikát még nem sikerült szereznem, mert 12V-al és 24V-al ki akarom próbálni. A másik gond meg én nyír1-en lakom a gép meg Vaján van és nem mindig megyek Vajára. Holnap teszek fel én is videót még februárban készítettem.
Ezek mein motork? Az ismerősom 80-asát nem tudtuk ma se beinditani se behuzni a motor nem fordult át Az olaj folyás a pajzs és a motorközötti tömités megkeményedésekor jön elö vagy a főtengely szimering. a kopogás az csapapágy lehet.
Az izzítótest a szívótorok alsó csövén, a nyíl alatt van, egy kis cső köti össze a tartállyal.
Az indítókapcsoló útja 90°, 45°-os elfordításnál izzít, 90-nél pedig indít
Ha hazahozom a traktort, akkor csinálok képet, amin látszik rendesen az izzítótest és a tartály is, meg a kapcsolóról is (ha addig nem tesz fel valaki).
Köszönöm a segítséget! Tehát van ez a kis tartály abba kell tenni gázolajat vagy petróleumot és ez a tartály alatt kel hogy legyen a szívótorokban az izzító gyetya? lehet hülyeség :) de ezt a fajtát nem ismerem! :( Ahogy érzem az inditó kapcsolonó az enyémen csak egy állás van! Az izzítósnak sokkal hosszabban kell elfordítani mint nekem! :( válaszotokat előre is köszönöm!
Üdv.! Ilyen a 80-as izzítása. Ebben van egy spirál ami felizzik(indítókulcs 1-es állása), és a mágnesszelep nyitásakor (indítókulcs 2-es állása, indítózás) a légtorokra fogatott kis tartályból rácsepeg a gázolaj/petróleum az izzószálra. Ha jól működik, akkor meleg levegőt, vagy lángot is szívhat a motor.
Az én 80 asom torok ízzításos, de fogalmam sincs hogy hogy müködik! Szaby külödtt át képeket de nekem csak az izzítás fele van meg az alsó tányér! Valaki tudna segíteni hogy ez hogyan épül fel és hogyan müködik? Az én elgondolásom szerint egy izzító gyertya van a torokban és így meleg levegőt szív a hengerekbe! Lehet hogy hülyeség! :D a segítséget előre is köszönöm!
Hát persze, de ez sok gépre igaz, nem véletlenül voltak régebben a gépállomásokon ilyen guruló szenesblokkok. Be volt fűtve egy két vödör szénnel és alátulogatták a reggeli hidegindítás előtt e gépeknek.
Errol jut eszembe:lattam mar hogy kistehert ugy inditottak,hogy a levegoszuro helyere odatartottak egy ego ruhadarabot majd rovid inditozas utan jart a gep.Gondolom beszivta a langot.
Ismeros a dolog egyszer en is ateltem egy hasonlo esetet,vetettem egy 902-es URSUS-szal es egy szempillantas alat megallt,sebessevaltast elfelejthettem,csak 3.,4. sebesseg volt meg nemi bajlodas utan.Mint utobb kiderult eltort a valtoban egy tengely,aminek koszonhetoen megalltunk.Masnap nekem is kezdtek sozni az agyamat,hogy dolgoztam a geppel???!!!Az en szerencsem az volt,hogy egy megbecsult nyugdijjas kovacsmester volt a kiserom,aki elmagyarezta hogy dolgoztunk a geppel,egyebkent en is akor szereltem le:-)))
Nekünk a Honvédségnél volt 3db 82-es Ifor horváthország külszolgálat Egyik reggelre -38-fok . Az itthoni akkukal megsem mozdultak.Kaptunk az amerikaiaktól 3db akkumlátort akkora volt mint itthon a 88ah-os csak hárman allig birtuk berakni a helyére kb. 60kg volt.de nem ez a lényeg hanem a 420Ah. az indító áram pedig 1700Amper.Szószerint rákellet nézni a kulcsra akkorát rúgott rajta hogy 1-et fordult és járt.
Még annyit a főtengely törésről,hogy az elsővel 1971-ben találkoztam.Egy SZK-4 -es kombájn volt átalakítva kukorica vágásra ,Oros asztallal .Hajtottam tök nyélen a kukoricába és az volt a kurvanagy szerencsém,hogy éppen kint volt a gépészeti üzemág vezető (egy akkor végzett egyetemista ,szinte) és ott állt mögöttem a magtartály mellett -kíváncsiskodott,hogy miként szuperál az átalakítot gép,mikor egy nagy csattanás-kopogás! Eltört a főtengely.Olaj volt benne ,víz is ,úgyhogy nem lett semmi ügy belőle.Ha nincs ott szájtátiskodni lehet,hogy szívattak volna.
A másodikkal pedig 1974-ben egy MTZ-45-ös motorjába volt.Éppen akkor szereltem le.Bementem dolgozni az első napon és már fekhettem is a gép alá leszedni az olajteknőt......stb.
Aztán jöttek a többiek: MTZ-80,Kisdutrák,Perkins.Talán még egy Ifa is volt.Meg kitudja még mi.
Még annyit a főtengely törésről,hogy az elsővel 1971-ben találkoztam.Egy SZK-4 -es kombájn volt átalakítva kukorica vágásra ,Oros asztallal .Hajtottam tök nyélen a kukoricába és az volt a kurvanagy szerencsém,hogy éppen kint volt a gépészeti üzemág vezető (egy akkor végzett egyetemista ,szinte) és ott állt mögöttem a magtartály mellett -kíváncsiskodott,hogy miként szuperál az átalakítot gép,mikor egy nagy csattanás-kopogás! Eltört a főtengely.Olaj volt benne ,víz is ,úgyhogy nem lett semmi ügy belőle.Ha nincs ott szájtátiskodni lehet,hogy szívattak volna.
A másodikkal pedig 1974-ben egy MTZ-45-ös motorjába volt.Éppen akkor szereltem le.Bementem dolgozni az első napon és már fekhettem is a gép alá leszedni az olajteknőt......stb.
Üdv mindenkinek. Ma reggel indítanom kellett mert be kellett húzni a szomszéd jumzát amivel tolni akarta a havat. Kétszer vagy háromszori pár másodperces indítózással + egy kis artika, izzítás nélkül indult. A 24v az pörgeti ilyenkor is , pedig nem valami superok már az aksik.
Én ugye mára ígértem videót az indításról, hát ez sajnos elmarad. Lesepertem a 20 centis havat a trakiról beültem azzal a lendülettel kb ki is szálltam :) Alig bírta átfordítani a motort.
En meg nem probaltam,oszinten nem vegyok hive,annak idejen mikor maskent nem indult akkor tuzeltunk ala. Azok a trktorok amelyikben eltort a fotengely mind hasznalltak a spret sot volt aki "nem sajnalt tole"sajat bevallasa szerint,maga szerint van osszefugges a spre hasznalat es a toresek kozott?
Ha nem baj, én is beleszólok ebbe a hidegindítás témába. Volt itt szó a torokizításról. Tapasztalatból mondom, hogy vannak nagyon jó torokizzításos konstrukciók. A közvetlen befecskendezéses dízelmotorok hidegindítása (a személykocsi dízeleket kivéve) gyakorlatilag nem oldható meg másképp. Én dolgoztam olyan Volvo autóbusszal, ami 19-évesen is úgy indult, mint az óra, mínusz 15-20 fokban is, és csak torokizzítása volt. A mai haszonjármű dízelekben már mindben automata torokizzítás van, és ha az akkumlátor meg tudja forgatni, akkor azok beindulnak. Az MTZ-be is bele lehetne valahogy szerelni házilag is egy fűtőspirált, ha nekem MTZ-m lenne, én megcsinálnám.
Azt tudni kell ,hogy e tip. mérsékelt égövre szállított tip. és ezért nem szerelik fel különböző hidegindító ,vagy előmelegítő berendezésekkel . A sprayt említetted : itt van ez gyári .
Gondolom az olajgőz meg felszállt a hengerfalra meg a hengerfej felé az olaj visszafolyó járatokon és az sem volt mindegy.No meg ugye az indítási fordulatszám-ezáltal.Csak nem ragadtak annyira a csapok,mint a dermedt olajjal.
Azért is említettem az olaj melegítését , mert az olaj nem mindenhová jut el kellő időben . És lehet tovább gondolni a végét . A DUTRÁ nál is le állás után alányomtuk a 2 lapos rezsót , reggel mint nyáron . Igaz a véglehajtás, C ,olaja az nem igazán volt jó de a motor indult.
Mi egyszer úgy csináltuk,hogy villanyrezsót tettünk az olajteknő alá mert tiszta olaj volt az egész motor és nem mertük pörzsölővel melegíteni.Bementünk egy "kicsit " melegedni mert majd meg fagytunk.Mire észbe kaptunk,hogy meg kellene nézni, már rotyogott az olaj az olajteknőben!!! Ott nem volt gond.Röffent mint az óra.( nem amelyiknek eltört a felhúzó rugója)!!
Azt mi is csinaltuk amikor mar gyendebb volt a motorja a kistrkinak,csak vigyazni kell nehogy "nagyot szolljon"marmint ha begyullad a kiszivargott olajpor,meg uzemanyag a motron
Láttam már olyat is, hogy az erdőn a kisfülkés 50-es motorja alá tűzet raktak. :) Az valóban igaz, hogy a ledermedt olaj is közre játszik a hidegindításhoz. Na meg amit Holmer említett, hogy a testelés se a leghíresebb. Erre már láttam olyat, hogy az akksi negatív pólusát is vezetékkel az indítómotorra vitték hátulról úgy mint a plusz pólust. Én próbáltam valamikor perzselővel indítani. Egyszerűen a perzselőt az olajteknő alá raktam és könnyeben indult.
Szabi ! Holmerrel említettétek a hő légfúvást . Valójában létezik gyári megoldás . Igaz sziberiai kivitel de a hatékonysága annak lehet a legjobb . Melegíti a hűtőfolyadékot és a motor olajat egyszerre. Viszont , meg kell említeni ,hogy az Orosz erre komolyan rá szált , főleg a nagy trakiknál Pl K- 701 , 1/ a , T 130 , 170 stb . Most is mint már többször is említettem az olaj ami ledermed a hengert lehet melegíteni de indítási nehézségek az olaj miatt vannak ténylegesen nagy hidegben . Ha megtalálom az ábrát fel teszem .
A vízmelegítőnek sok idő kell,amig átcirkuláltatja a -10-15ös fagyállós cuccot,nameg jó sokat is fogyaszt. A hőlégfúvóval én a tűzcsöveket,olajteknőt,az adagolót a gázolajszűrőt,az akksit is meg szoktam fújatni. A melegvízzel meg vigyázni,mert ha tul forró,akkor ott is lehet galiba,pontosabban repedés a hirtelen hőtágulás miatt. Nameg a fordítottja is,amivel már én is találkoztam,konkrétan azzal,hogy -19ben belefagyott a blokkba ameddig kinylodtunk a betekertetéssel a jó nénikéjét neki.
Az akksit kész erőművészet a fülke farára egyedül felrakni,hogy ne fröccsenjen sav az emberre a kupakok szellőzőjén keresztül ha lerakja kicsit durvábban stb... éjjelre meg benthagyni nagy akkumulátort,aztán töltővel rásegíteni nem nagy segitség,mert az új savas akksi teljesitménye is kb. felére képes lemenni ha áthül -15re. Nameg a rossz áramtalanítókapcsoló és fülketestelés,indítóvezetékelés is ilyenkor hatványozottan elő tud jönni.
Nem hiába találta ki az orosz a segédindítómotort ;) meg a vaslemezt ami alá, alá lehet gyujtani,pl mint az orosz lánctalpasokon :D
Helló Soltvadkerten az IFA boltban 26900ft a 154ah-s akkumulátor 2év garanciával használt aksikat beszámolnak és akkor még olcsóbb. Én 2hete vettem 1et
Holmer és Én beírtuk a hőlégfúvó csodákra képes a hirtelen indításhoz. Veszel valamelyik barkácsáruházba pár ezer Ft-ért indítás előtt belelököd a levegőszűrőbe és lehet indítani. A hőlégfúvó olyan 400-500°C-os levegőt fúj be, de ha még a lehűlést beleszámoljuk akkor is kb 200°C-os a dugattyúkhoz ér szerintem.
Nem rossz a torokizzítás, de szerintem a titka a jó karbantartás. Hallottam már olyat is, hogy hőlégfúvót dugtak a levegőszűrőbe és meleg levegőt szívott a motor. :)
Mit szólnál ahoz, hogy régi 80-as motorba .3-as dugattyúk, hengerfej , porlasztók és izzógyertya lenne rakva az hogy muzsikálna hidegben induláskor? Szerintem jobban, de ehez már át kell alakítani az indítást 24V-ra, mert ha jól tudom a .3-asokba már 24V-os izzógyertya van.
Egy picivel jobban mint a régebbi 80-as motorok a 24V miatt tovább és gyorsabban bírja tekerni. A haver 920-asa sima d243-as motorral szerelt 24V-os indítással 2db 88Ah-ás gyári akksival -15°C-ban pöcre indult. De az 552E már csak sprayval és vízmelegítővel 3.ik próbálkozásra indult ( 12V 175Ah akksival). Ezeket élőben láttam, csak akkor még nem volt kamerám, hogy rögzítsem.
Üdv.Szép napot mindenkinek.Szerintem az izzítás a minden.Ha jól meg van tervezve és valósítva.Akkor tökéletes.Bánom,hogy nem csináltam videót,hogy hogy indul a 952.3-as.nekem nagyon tetszett.De nekem az ennyim tökéletes.Készítek majd videót amikor indítom.
Üdv! Szerintem a 6 henger miatt. Kevesebbet kell fordítania az indítómotornak és az izzítás is benne van. Meg az izzógyertyák már modernebbek gyorsabban és magasabb hőmérsékleten izzanak.
A . 3 motoron igaz hosszabb ideig lehet 24 V indítani . Viszont nem az a mérvadó , hanem a hengerenkénti izzitás. Szerintem be indulna 12 V is ugyan annyi idő alatt . A D motoros 1221 .3 rol ne is beszéljünk mert annak az indulása kifejezetten jó.
Na igen, ezért is indul könnyen a hidegben a 3-as. Ehhez még hozzájön a 24V-os indítás ami fordulatot is ad, nem csak nyekereg mint a régi MTZ-ken. :-) Ezért jó az áttételes pl. ilyenkor, még ha nyárára vissza is van rakva az eredeti.
Igen a 4db izzító gyertya sokat számít. Nem hiába rakta vissza az orosz a 4 izzítógyertyát a .3-asokba. Az 50-es motoroknak az izzítását lehetne tuningolni? Valakinek ötlet?
Nemtudom, vagy valami más baj lehet. Sajnos ez igaz az MTZ-nek a hidegindítás nem erőssége, kivéve ami gyárilag 24V-al indít, a .3-nál meg kifejezetten jól indít. Még ha az ilyen hidegindításokat egyik motor sem nagyon szereti, de a D240-es motor el sem indulna. Láttam itt írták páran, hogy azért elindultak melegítés nélkül D50-es motorok. Azért azok sokkal könnyebben indulnak a hidegben.
Jó is, mert úgy látom nem vagy szolgálatban.:D Én most jöttem haza városba volt egy elég komoly baleset a viadukton. Itteni kollégáid két szerrel vonultak ki. Nem nagy hír, a hó viszont nálunk egyre nagyobb, 7óra óta folyamatosan szakad.
Akkor is még ha 10ezer üzemóra van benne akkor is jobban kéne neki indulnia. Egy mtz-énél még megszoktuk ezt a fajta indulást, de egy nyugatitól már nem kéne. A 952.3-as az nagyon jól indul a videón. Amit most beraktál kb úgy kéne indulnia.
Valóban indulhatna könnyebben, bár tudtommal közel 10000 óra van a motorjában, így szerintem elnézhető neki. Bár nyugatinál én is elvárnék egy olyan indulást mint a videón a 952.3-asnál. Szeretném ha a régi MTZ is így indulna! Vagy mint ez
Még az én mtz-ém is jobban indul ilyen hidegben, mint ez a traktor a videón. Állítólag ezeknek elég a kulcsot megcsörgetni és máris indul. :) Ő legalább őszinte nyugati traktor tulajdonos:
Én megutáltam, nem vagyok se hó, se tél-rajongó. Akkor már inkább a nyári meleg! De majdcsak elhúz már innét, minimum 10 centi. (Nem irígylem akiknek vannak fóliaházai)
Nem találtam a hirdetést, nincs már fennt. Nálunk már délelőtt óta esik a hó, nem mértem mekkora, de olyan 15cm biztos megvan és persze -10°C és még lejebb megy.
Szaby, tölünk a második faluba van egy kék. D-50-es blokkal láttál már? Múltkor az expressz.hu-n találtam, zöld színű volt. Tudtommal ebbe a szériába nem gyártottak 50 lóerőst.
Tönkre ment az akkum, ebbe a hidegbe meg se mozdítja a motort. :-(
De holnap reggel csinálok videót, hogy a 820-ast indítom.
Volt nálam 3napja 1 MTZ-952/3-as kürt csere volt,mert zárlatos lett.mindent meg bolondítót.Az igen.az indult.Nagyon tetszett,sok személyautó meg irigyelhetné.Csak az az érdekes,hogy nekem kellet elmagyaráznom,hogy a sárga visszajelző mit jelent.Hát sajnáltam a gépet.
Üdv! Havat kell seperni már nálatok? Ma találtam a videót, gondoltam beteszem ide. Szerintem is nem sokáig bírja. Egy 12V-os indítómotor átalakításához 24V-ra mit kell cserélni szerinted?
Igen,láttam.Hát 1 kis aksival jól indul.Az ennyim 1 hónapja áll 2napja be indítottam.Kb 1et fordult a főtengely és már járt.Aksi Bene,víz nélkül,víz melegítő nélkül.
Igen ! indít az a kis teljesítmény de meddig ? Nyögve nyelősen tekeri az ! Azon kívül meg elég drága hozzá az alkatrész . Viszont azt nem tudom ha mindennapos használatnál meddig bírja az indítást .
Nem, én úgy szeretném ahogy gyárilag van de sehogy sem jött össze vagy csak gyors volt vagy csak lassu kettő sose sikerült ezért kérdeztem. Minden ilyen ábrát szívesen fogadok az email címemre : kiraly890628@freemail.hu Előre is köszönöm a segítségeteket. azért kérdeztem vissza mert nem látni h hova megy a kék és a barna vezeték
De ha jól emlékszem, akkor a régi nagyfülkésekben úgy volt bekötve, hogy a kisfokozaton sorbakötve ment a két motor, a gyorsfokozaton pedig külön testelve.
Elméletileg ugyanaz mint az orosz csak a hátsó pajzs más. A trabikkal kapcsolatban rémlik valami. Épp ezt akarom elkerülni, hogy sokáig tekerjen az önindító. Mert tudom, hogy mennyire kínozza. Na ha megkapom a párhuzam kapcsolót akkor nekiállok bütykölök valamit.
Nekünk itt birja, azt hogy a kamaz önindító birja e, azt nem tudom, emlékezz vissza régen a trabantokat mind átalakították 12v-ra a 6-v-ról, az önindítót meg hagyták a 6-v-ost ,és bírta. Egyébként meg az a legnagyobb kínzás az önindítónak hogy ha nem nagyon bírja hajtani télen, és csak próbálja az ember hogy hátha elkapja , mert ugye mindig csak egy kicsi hiányzik.
Értem. Na nekem pont ilyen kell, hogy -15-ben is úgy tekerjen mint +30 fokban. Akkor azt mondod, hogy az indítómotor állórésze és forgórésze bírja a 24V-ot. A szénkefék is bírják. Nekem kamaz fajta önindítóm van abban 8db kefe van. Gondolom ez jobban fogja bírni? A behúzótekercset azt kicserélem 24V-osra majd. Nekem is igért egy Ifás haver eredeti párhuzamkapcsolót. Remélem nem felejtette el, majd eszébe juttatom. :) Ha az akksim bedöglik akkor átalakítom ilyenre és meglátjuk. Nekem most 154Ah-ás akksim van és ilyen hidegben elég nyügve-nyelősen teker már, de azért beindul. Vannak rajzaim amiből be tudom kötni, úgyhogy remélem ez nem okoz gondot. Kábel meg van dögivel. De lehet úgy fogom letesztelni, hogy kérek kölcsön egy bikázót ami tud 12 és 24V, majd az indítómotoról lekötök mindent és a bikázóval kipróbálom direktbe mind a két feszültségen, de két reggel, mert úgy az igazi. Elméletileg így kárt nem tudok okozni?
Én szerintem még azt sem kell ,csak mint írtam úgy is szar volt(azis régen a sok téli kínzástól), és akkor már inkább 24-est vettem, annyi kell amit írsz+ 2méter 5x2.5-es mtk kábel a párhuzamkapcsolótól vissza előre, meg egy autóvillamosságszerelő. A külömbség annyi hogy ugyanúgy hajt -15-be mint+30-ba , és ezt értsd szó szerint. Nekem igy van megcsinálva, de az enyém már gyárilag 24-es volt csak az előző gazdája vissza álította 12-re gondolom tönkre ment az önindítója, és áttételest tettek rá, na az aztán ahogy tavaj bejött a hideg alig hajtotta,volt itthon két régi önindítóm az egyiket fölújitottam, meg vettem az eggyik régi ifás havertól egy eredeti NDK-s párhuzamkapcsolót , azóta nincs gond.
Én a Paint-tel szoktam kissebre venni a képeket, amit ide teszek fel. A menüsorban fönt van olyan lehetőség, hogy: kép-nyújtás döntés, ott a 100%-ot átírom 80-ra, és mindig 512 alá megy a méret
Jójó. Több a 176, mint a 156. De szerintem két aksi drágább mint egy. Persze lehet nincs igazam, mert az a két aksi a világvégéig kitart, de az kitudja mikor lesz...:D
Hozzászólásnál van olyan sor lent, hogy "Új kép" ráklikkelsz a "Tallózás" gombra és a dokumentumokban kikeresed a feltölteni kívánt képet utána "Megnyitás" gombra kattintasz, majd "Feltölt" gombra klikk. Utána megjelenik kis kép formájában, majd "Beszúrás" gomb következik és végül a "Mehet" gomb.
A másik meg -szerintem- kétt 88Ah-s akku nem kevéssel kerül többe mint egy 156ah-s. Bár ha tovább bírják lehet ennek függvényében is jobban megéri. Nekem 156Ah-s van és - 3fokba vígan forgatta a motort, pedig nem volt előmelegítve. Én maradok a 12 voltnál, meg a jövőben szerintem beruházok egy áttételes önindítóra.
Hat....kutyagyerek,en is azt mondom,hogy inkabb a motor valo neki,de mindent meglovagol. Dupla kereke vetesre,meg magagykeszitesre van neki fenn,ahogy a videon van felszerelve ugy pedig szantott.Ez a mindenes traki naluk,mivel ez az egy van. Kepem az nincs sajnos,csak a sajatrol
Akkor azt mondod, hogy egy behúzótekercset kell cserélni 24V-osra, meg beépíteni legalább két 12v 88Ah-ás akksit+ egy soros/párhuzam kapcsolót és tökéletesen fog működni? Neked így van megcsinálva és mennyi különbséget vettél észre rajta?
Szép estét. Emlékeztek mekkora vitatéma volt kb egy éve ez a 24v-ra alakítás, volt aki oldalakat írt a villamosság tudományáról azzal bizonyítva hogy nem jó, elvileg biztos igaza volt, de gyakorlatilag úgy túl vannak tervezve ezek a 12v-os mtz önindítók hogy birják a gyűrődést, sőt kevesebbet kínlódik az önindító mert pöccre indul a gép még hidegbe is. Nekem egy éve így működik és semmi gond nincs , annyi átalakítás volt hogy vettem rá 6 ezerért egy 24v-os behúzótekercset, de azt is csak azért mert már szar volt az érintkezője ,akkor meg már 24eset vettem, nembeszélve arról hogy ez a régi fajta önindító és alkatrész minden villamosságszerelőnél " tonna" számra van. A lényeg az hogy nem szabad egyfolytába sokáig hajtatni. A multkor az ismerős 820.2 -én is tönkrement az Iskra 24v-os , talált othon egy régi 12-est, azóta azzal megy, de van itt akinek évek óta át van alakítva és semmi gond.
a sogoromnak is ilyen gondja van az 50-esen,neki jo a toltes,allitolag minden ok,de nehany oras ejszakai munka utan nem indit. Egy szaki azt ajanlotta neki,hogy kosse ki a feszultseg mero orat,mert lehet hogy az nem enged at eleg aramot.Nemtudom a szobanforgo gepen hogy van kotve,de en ennyit tudok,lehet hogy ez is segit.
Üdv! Régebben azt beszéltétek, hogy ha csak az 12 Vos önindítóra engedjük rá a 24voltot, és a bendixre nem, akkor műxik, jóllehet elméletileg tönkre kéne mennie, de az orosz túltervezettség ezt kiküszöböli. Kérdésem: ha egész éjszaka szántok akkor lemerül a féléves banner akksim. a töltés 14 V, 4x 40W a teljesítménye az égőknek. Keveset termel a dinamó? Ha generátorra cserélném, a feszszabot is dobni kellene, vagy másként is orvosolható?
Ja még azt elfelejtettem előbb mondani hogy kaptam a traktorhoz még egy aksit 150 ah. állítólag használható, csomó szerszámot ,felújított nagy önindítót .....:)
Nem kell venni áttételes kis öníndítót. Jó a gyári is. Csak még pontosan nem tudom hogyan lehet ezt átalakítani. De át lehet az tuti. Mert alkatrész boltban lehet kapni 12V-os és 24V-os cuccokat is hozzá. Így sokkal olcsóbb mint egy új.
A 2db 88Ah a párhuzamkapcsolóval kényelmesen elfér hátul. Itt az 1db 154Ah-tól nagyobb akksi nem fér be. A 175-öst beraktuk, egy kis szereléssel. Ahol az akksi van és van egy lemez amire a rendszám tábla van fogatva. Azt leveszed és mögötte van egy másik lemez azt kell kivenni az akksit betenni és a lemezt fordítva visszacsavarozni, majd a rendszámtáblatartó lemezt is visszarakni a helyére. Hallottam még olyat hogy 2db 100Ah-ás akksit raktak hátra párhuzamosan összekötve, így 200Ah lett 12V és ez a két akksi elfért a gyári helyen. Csak ez a módszer már nem egészséges mert itt az amperek már fel vannak tornázva. Nem egészséges az áramkörnek. Jobb a feszültséget növelni. W=UxI 24V-nál fele annyi áram is elég.
Nem kell cserélni semmit se rajta. Van soros-párhuzamos kapcsoló. A két akksi közzé kell beépíteni. Ennek az a lényege, hogy csak az indítómotor kap 24V. A többi más műszer és világítás 12V-ot kap. Az IFA teherautókat ismered? Azokban van ilyen párhuzam kapcsoló.
Ertem,keves atteteles oninditoval is alig birom beinditani ha mar hidegebb van. Nekem csak az a gaz a 24V-nal,hogy cserelni kell mindent a potnal is,nembeszelve arrol ha mas potjat huzom akkor sem jo.
En is az enyemet 1db 100Ah-s akkuval vettem,most egy 140-es van benne,mert negyobbnak nincs hely,de ez is kevesnek bizonyul. A gyari az nem 2x100Ah 12 volton???
Nem csinálom. Csak többet fogyasztana vele. Inkább a jobb indítás miatt azon agyalok, hogy hogyan tudnám minél olcsóbban 24V-osra alakítani a rendszert. De ez csak még egyenlőre tervezgetés.
Gondolkozz a kardántengely ugyanaz, de a merevhídason az első kerék átmérője nagyobb mint a szöghidasé. Itt fordulatszám különbség van. Magyarul a váltóból a kihajtásban az áttételezés sokkal másabb. Egy új szöghíd kompletten mindennel 700-750ezer forint között mozog. Használt bontott merevhídról még nem hallottam.
82-es panoramas,de lehet hogy jobban megerne kicserelni egy 892-re,nemreg egy ismerosom vett egy jo allapotut atszamitva 2560000be jott neki,egy kis szerencsevel
es a meghajtas a valtonal,kardantangely az marad aregi?Azert gondoltam majd egyszer atalkitani,mert a merevhid az megis csak mas,talajmunkanal is potkocsizasnal is hatekonyabb,annyi foldet meg nem munkalok hogy mtz -vel kelljen sorkozt muvelni,vagy vetni....csak teli eszmefuttatas egyenlore
kereket kell cserélni,felnivel,kell munkahenger meg orbit kormány ha nincs rajta,kerék összekötő,meg a hidat kicseréled, de nem lesz olcsó szerintem.és még lehet van amit kihagytam mert még nem cseréltem hidat csak fejből mondom.
Üdv. Buborék ?... Az átlátszó ,vékony csőben először létrehoztam egy 'szintet' , utána még vékony filctollal is megjelöltem ! :) ...És utána erős lesés !! Na én így többször ellenőriztem ,..hajszálra ugyanaz az érték mindig. :) A kézigáz csutkára !
Attyus77! Ugye Te ellenőrizted az előtöltést kapilláris csővel? Kérdezném, hogy mikor figyelted a buborék megmozdulását akkor az adagoló gázkarja padlóig volt húzva?
Nem az enyém, de amúgy ugyanez:-) 4 gerendelyes, gyárilag 13 késes. Én 11 késsel vettem, de abból leugrott 2. Az enyémet megkínozták kissé. A vázat elgörbítették a felakasztási helyen, de vki sínbe rakta. Ugyanez a vadállat a rögtörő kapcsolódási helyét(a vázhoz) is megrogyasztotta. Az még reparálásra vár, mert most kicsit ferdén oldalazva jön a gép után:-) A gyári súlyok elé még akasztottam pár kilót, hogy óvatosan lehessen vele közlekedni. A hidraulika felakasztási szerekezetet is kell használni, mert kikészíti a munkahengert:-)
Igyekszek! :) de majd tavasszal teszek róla képet! ugy is friss festést és motorházat kap! :) meg ujra kötöm az elektronikát mert az index nem szereti a biztosítékot!:D vagyis szereti mert mindig megeszi! :D
Sziasztok! Szabi! Bocs, hogy csak így megkésve de nagyon köszönöm az e-mailt, leginkább a tartalmát. Eddig semmi tapasztalatom nincs, úgyhogy hasznát fogom venni.
Minenkinek köszönöma jo kívánságokat! majd a tavassal nekiállok és kipofozgatom egy kicsit kivűről is! :) Az adagolója elvileg jól van beállítva mert leég keveset kajázott ezen a hosszú utón és nincs is elvéve tőle mert a nagy tárcsát elég szépen húzta! A gázpedált majd kibütykölöm valahogy! :)
Kompresszor kikapcsolt volt. Szelephézag 0,3 -ra állítva hideg motornál . :) Nekem tetszik a hangja . :) ..Nem új gép ,..ahhoz képest jó,..olajnyomás 3 bár körüli , vizet nem forralja,..sőt fel sem melegszik rendesen. (Fél hűtőt betakartam kartonnal és így is csak 60'. :( Jut eszembe ; üzemmeleg (60') motornál néztem az olajhűtőt ,és épphogy langyított ,inkább hideg volt. Hozzászólás ?
Sajnos most az első tele nálam a trakinak, hogy koszosan van letéve, mert vártam jó időt, mert maradt egy kis szántani való. De ha a fagy kienged akkor sterimobozás következik gőzzel. Utána parafinolajjal átkenem.
ha nem tölt vissza a generátor, akkor azt hogyan lehet orvosolni?vadiuj gép..nem értek hozzá de valami 9- 10 voltot tölt vissza és a második biztosítékot csapta ki ami ott az elejében van..
:)) Na ez igazi üdvözlés !..Köszi ! ..(most dagad a mellem!)... A gépet lemostam slaggal még a fagyok előtt :)...Volt rajta agyagos sár bőven !...Tengerré változott az udvar .:)...(Már féltem hogy kifogy a kútból a víz ,és...és lelevegősödik a szivattyú.) :))
A traktort úgy hallgasd , hogy az előtöltés hajszál pontosan 26' . :) ...Leellenőriztem nyomócsődarabra húzott,vékony,átlátszó gumicsővel is(most nem jut eszembe a neve). :) Múltkori beállításnál csak a fejszelepnél ellenőriztem ,és egy picit 26' után láttam emelkedni , ...ezzel az "új" módszerrel(ellenőrzéssel) viszont már telibe 26'-on 'indult' ! :)...Szóval van különbség ,...bár csekély .
Eeej-ha ! ..Gyors vagy ,...szinte még fel sem töltődött ez a videnyó ! :) Osszuk meg mással is : (A szalagfűrészt szóra sem méltatod ? :( ...pedig most készültem el vele.)
"Csak a kompresszornál van olaj folyás de az meg mtz betegség sajnos!" Ha a bekapcsolónál lévő olajfolyásra gondolsz, akkor 3mm átmérőjű "O" gyűrűvel kell összerakni. Nekem azóta egyik se folyat. Már arra gondoltam, hogy szúrok bele még egy gyűrűnek helyet, de a vastagabb egyedül is megoldotta a problémát. Szerintem különben az a baj, hogy túl széles beszúrás van 2,5 gyűrűnek és az egy idő után belelapul. A tengelyt meg ki lehet venni a kompresszor leszerelése nélkül, tudod? Többek között azért szeretem az öreg gépeket és az MTZ-t mert ezeken mindent házilag, kitűnően meg lehet javítani. Jó egészséget és sok szerencsét a géphez és javítgatásához!
Az ország melyik részéből írsz? A fogyasztás sok mindenen múlik, pl. hányas cipőd van, adagoló hogy van állítva stb :) Én 34km (ebből 17km teher a másik 17km üres póttal) 552-essel + HW8011-es pótkocsival amin 136mázsa alma volt összesen 14 litert vágott be. Érdemes az adagolót levenni és egy adagolóshoz elvinni felújíttatni és gyári értékre belövetni. Hidd el megéri, mert a TSZ-es gépeket előszeretettel szeretik tuningolgatni a pilóták. Az adagólra költött pénzt az üzemanyag spóroláson 1 év alatt is betudod hozni az árát.
Annyi pénzt megért 400+fát. Külsőleg egy picit lepukkant, de legalább nincs szétrohadva ami a lényeg vagyis a fotókon nem látszik. Vannak mtz bontók ott "fillérekért" tudsz venni motorháztetőt, a fülkébe a komplett gázpedált, én a tükörtatrtókat is levegdalnám, meg az összes sárvédőt és újjat vagy bontottat gyárit raknák föl, mert csúnyán néz ki, Az 50-es gumik meg jók, ha lekopik akkor majd veszel rá 80-asét+felni bontóban addig, meg tökéletes. A leges legelső legfontosabb dolog amit ajánlanék az, hogy az összes olajat lecseréled benne, motor, váltó, hidraulika. Használd egészséggel.
Nem, egyik se szakma! Igazából agrármérnök vagyok! :D de gazdálkodunk meg nyaranta egy barátnál dolgozok ők meg bérmunkáznak! Elég sok mindent javítottunk már az ő 4 mtzjükön! majd tavasszal ha jönnek a jóidők akkor nekifogok és megprobálok valami érdemlegeset kihozni! mondjuk eleve furcsa volt hogy levegős a difije mert olyannal még nem találkoztam de ahogy kiprobáltam müködött az is! :) nekem 4 óra volt az út! Eléggé szét ráztam magam! :D
:-)))Hááát...azt nem tudom,hogy van-e valakinek arra vonatkozó adata,hogy 85-kilométerenként mennyit fogyaszt a 80-as..:-) én példáúl,160 km-ről hoztam lábon az 550-est 8 óra volt az út....1 kis barkácsolással,mindent át lehet alakítani a fülkében !.....remélem nem asztalos,festő vagy kőműves a szakmád..!...nem azért..csak....
Persze! valojában 50 est akartunk, csak egyik ismerős karbantartó abban a tszben ahol ezt árulták és ő szolt hogy van egy ilyen lehetőség! Ennyirét meg sajnáltam volna ott hagyni! igaz 85 kilómétert jöttem vele lábon a tiszántúlról, kicsit elráztam magam! :) Kiváncsi lennék hogy szerintetek bonyolult lenne átalakitani a gázpedál részét a rendes nagy fülkésekére? és hogy 85km alatt kb mennyi gázolajat szokot elfogyasztani? semmit nem huztam magam után! mert sajnos a pótot elvitték előlem :( 6,5 tonnás billenős volt 100 ezerért amit sajnáltam! :(
Mondjuk jobb örültem volna ha a motorháztető si kicserélik, de hát nem azon mulik! :D olyan nagyon sokat amugy sem fog dolgozni mert csak pár hektár gyümölcsösben gazdálkodunk! legtöbbet permetezni meg tárcsázni fog! Amugy 400 + Áfáért sikerült hozzájutni ami ezekszerint nagyon jóár az állapotához képest!
Amúgy,semmit nem jelent a motor háztető ! Tudod,,én feszt a hirdetéseket nézegetem...sok mindentől függ az ár....de amit mondtál róla,az ebbe az ár kategóriába tartozik.....Van itt 1 Szaby nevű fasza gyerek, ehhez,biztos ő is hozzá szól majd..:-)
Minden sebesség fokozatba szép hangja volt, amin meg is lepődtem! terhelést csak egy 12 leveles tárcsával probáltam ki és azt szépen vitte! motorilag is jonak tünik mert elég jol indul a hideghez képest! Csak a kompresszornál van olaj folyás de az meg mtz betegség sajnos! Amiken dolgoztam mind 4 nél folyik pedig cserétük már mindet! A trakin csak a fülke lett cserélve! gyárilag votl ksi fülkés! A gáz pedált bonyolult lenne átteni a nagy fülkés helyére? mert most ott van ahol a kis fülkés gyári helye és az nem túl kényelmes! :(
Azért a váltó álapotáról nem úgy kell meggyőződni hogy mennyire recseg, hanem hogy egyes sebességfokozatokban milyen a hangja illetve hogy mennyire hangos, meg terhelés alatt milyen a hangja.
Ott kezdeném , hogy Igen ! meg kell tanulni a váltó kezelését de attól nem rosszabb . Az első hajtáshoz annyit nincs erősítve . Egyébként nem értelek , mi van veled ,hogy ennyi átkot szorsz a szólásaidban ?
Köszönöm válaszod! Csak az a bibi vele hogy a régi motorházetőt hagyták rajta és azt nem cserélték ki! Így öszvér lett! Ha érdekel valakit kép, akkor tudok betenni!
Látni én is láttam, de én ábrán láttam csak a sebváltási "vázlatot" és ha valaki nehézpóttal akar megindulni az váltoghat, meg kell tanulnia pakolni a sebességeket. :-) Egy kérdés! Van erősítve az 1025-nek az elsőhajtása a 90 lovasokhoz képest?
Vitatkoznék a feltevéseden a 1025 illetően. Nap mint nap látom ahogy dolgoznak , potkocsival és talajon is . Szerinted mennyi a megengedett vontatott össz tömeg 90 nél ? Hisz könnyen ugy jár a 2 pottal az emberke mint a filmen amit SZabi feltett. De nem is vitatkozom , mert meg győződésem ,hogy jobb az alatta lévő tip nál.
Régóta figyelgetem a fórumot de aktív tagja sosem voltam! :) kb 6 éve dolgozok mtzvel, és most a sors úgyhozta hogy vennünk kellett egy sajátot! Egy tsz ben privatizáltak traktorokat és onnan sikerült szerezni egy 80-as MTZ-t ami gyárilag kisfülkés volt, de a gazdájának "kényelmetlen" volt és ezért sikerült elintéznije hogy nagy fülkét kapjon rá! :) Igaz a fűtés nincs bekötve a fülkébe, meg elég furcsa a kardán kapcsoló és a gázpedál elhelyezkedése is! Szerintetek mennyit érhet egy ilyen traktor? rendezett papírokkal, kb 2 honapja járt le a müszaki róla. Az első gumik 98% a hátsó egyik az 70% a másik meg új gumi! olaj nyomás 3 hidegen melegen, váltója nem recseg jobban mint egy átlagos mtzjé! :D várom a véleményeket!
Nálunk akkor is kibukott még az elején. Azóta se jó, hátra van kötve a kar oldalt, akkor nem dolgozik össze. De a környékbe az összes nagyfülkés MTZ-ben beszart. Lehet, hogy helyre lehetne hozni, de lehet csak ideig-óráig bírná.
Nem akarlak elkeseríteni de rosszul tudod. Én 30 éve foglalkozok MTZ-vel, én is azt hittem hogy ez a szelep rossz, de végül kiderült hogy mindegyiknek a vezértömbje volt a ludas és nem ez a szelep. Ennek a szelepnek van még egy érdekessége ha szedtél már szét nem mindegy hogy rakod össze ugyanis ebbe van egy rugó amit fel kell húzni mint egy órát és úgy kell összerakni mert csak így működik jól.
Az biztos, hogy tanulni kell! De azért ilyen rendszerű váltóval, és megrakott pótkocsival elég érdekes lehet megindulni. Ha valaki kettőt húz, a 90 lovas is csak 5.-el képes megindulni. Az 1025 az szerintem csak talajra való.
"de akik kidobták ezeket a szelepeket az ülés alól, azok nem is tudják hogy mire való, hogy működik és hogy kell beállítani. "
Csak a régebbi traktoroknál ezt a ruszki nem tudta összehozni, összedolgozott a kettő és ezért kötötték ki sorban mindet. És már írták az újabbakon már működik. A régieken is sokszor jó lenne használni az oldalsó-vezérlést is a helyzetszabályzóval együtt, de sajnos szar mind a kettő úgy ahogy van, és muszály kiiktatni.
Üdv! A jármi Tesco gazdaságos tárcsára pakolj legalább 3mázsa súlyt és a másik oldala is bele fog menni. Ez az egy baja neki. Az én tárcsám soltvadkerti 250cm széles és 600-650kg simán bele megy a földbe még van amikor túlzásba is. Honnan írsz?
Tudom....és igazad is van ! ...én is majdnem ezt írtam,csak más szavakkal..:-) Persze hogy meg könnyíti.....de,megy az a nélkül is...különben,nem dobálták volna ki belőlük ! Én például,évek óta, egész jól elvagyok nélküle...(már a 82-es -em ben sem volt benne..) Viszont ha jó és működik,az biztos hogy hasznos !
Elöször is a szelepen a kis gömbölyű fejü kart amit jobbra balra lehet billenteni forditsd a nyíl irányába menetirány szerint balra, addig amíg bele nem akad a kis erőkarba amin a pálca van. Ez az erőszabályzási helyzet. Az ülés mellett a fogazott ív első harmadáig tolom előre a kart járó motor mellett. És utána úgy szoktam beállítani hogy az omega rugó 3 lyukas kengyelébe a felső lyukba teszek egy csapot, fogok egy méteres pájzert és megpróbálom befelé megnyomni a kengyelt amennyire bírom. Ha erre a nyomásra mégse emelne akkor a bal oldali rúdat rövidítem addig amíg erre a határozott nyomásra nem emel.
Ha jól emlékszem egyszer kiakadt a csavar és csak úgy lehetett emelni hogy a kar ki volt akasztva. Akkor valószínű ,hogy a trakiban nem működik ez az opció?
Én sem akarok kötözködni. Igazad van, helyes beállítással megkönnyíti a szántást. És más munkát is. De ahhoz kell a helyes működés is. Csak a régebbi traktorokban ez a szabályzótömb hajlamos volt bekavarni a másik vezértömb működésébe. Én pl. azért szereltem ki, mert akármilyen tartóbakot csináltam a vezérlőkarnak és a kis csuklónak, mindig leengedte a hátsó hidraulikát. Nekem is madzaggal volt megkötve a működtető kar leghátsó helyzetben, mert csak úgy tudtam emelni és tartani a munkagépet.
De a 820.2-ben és a 920.3-ban már tökéletesen működik bármelyik szabályzási módot bekapcsolva.
MTZ-Feri68 Nem akarok veled kötözködni, de akik kidobták ezeket a szelepeket az ülés alól, azok nem is tudják hogy mire való, hogy működik és hogy kell beállítani. Helyes beállítással ez megkönnyíti a szántást.
Nálam 22-27l/ha attól függ, milyen gazos a föld. A traki keréknyom közepét viszi el kétoldalt... 12-15cm mélyen. Duplaszív kapákkal... Olyan nehéz húzni, mintha ekét vinnél, legalább. És a 80-asnál inkább lóerő-gondok vannak, mint tapadási... Amúgy szerintem szép munkát csinál. (már ha valaki nem leforgatott föld mániás) Első menetben összekeveri a gazt(tarlót) a földdel, nekem úgy kelt az árpa ezután, mint a kefe:-) A második után vetettem a búzát:-) (igaz kicsit későn grubereztem, úgyhogy a vetőgép (főleg a fogasos magtakarója) előszedte a zöld árpa egy részét:-( ) Tárcsás vetőgéppel szerintem nem lett volna gond.
uraim 550E -be szeretnék rakni gyorsító váltó ,szorzó váltókart ki hogy ismeri ,kérdésem ez beépíthető felülről is vagy ki kell venni a váltót , mást kell cserélni a működéséhez ?
Még nem szántottál soha !??? :-) Amúgy ,csak kötött, dögös talajon van jelentősége...ott,hasznát lehet venni.... ! A legtöbb régi MTZ-n,ki van iktatva.....mert szar,és nem kell :-)
Na tanulmányoztam a kezelési utasítást. Az erőhelyzet szabályzóval tudom emelni a hidraulikát? Meg tudom vele állítani a mélységet? Ismerősünk mondta hogy ha nem bírja a gép és az erőhelyzet szabályzó be van állítva akkor magának emel a hidraulikán ez igaz?
Szerintem a .3-as is a 1025-től változik. A merevhidasnak sincs erősítve csak a váltónál a kihajtás más áttétellel hajt a nagyobb kerék átmérő miatt. Azért van kb 5-600ezer árkülönbség a gyári szívó és turbós mtz között. Sok mindent kell változtatni rajta. De a dugattyút is cserélni kell turbósra ha utólag turbósít az ember mert ga jól gondolom a turbós dugattyúk nehezebbek és erősebbek a szívóéhoz képest a növelt nyomaték miatt.
Az durva, hogy nincs! Kicsit reméltem, hogy a ruszki erősebbre csinálta a turbósok váltóját. Igen sok ilyen feltekert turbós 82-es volt (van), zöme be is szokott szarni elég sűrűn. Ha valóban jót turbőzást akar az ember és mindent kiszámol akkor kb. a szívós, meg a turbós közötti árkülönbözetet rá lehet költeni, és a sok munka vele. A merevhidasnak sincs erősítve? Akkor gondolom a .3-asnak sincs.
A 892-es váltója tök ugyanaz mint a 82-esé. Változás a kuplungházban van a felezőnél. Nincs semmi erősítés a turbós váltóknál ugyanaz a váltó és difi mint a kisfülkés 50-es. Változás 1025 és attól felfelé van. Ezért írtam, hogy a motort vegyék vissza 1800-ra. és a felezőt cseréljék ki 892-esére. Így nem lesz széthajtva a váltó a plusz nyomaték miatt. A plusz súlyt meg nem árt rárakni előre vagy a 20kg-ost kicserélni 45kg-osra. A hátsó gumit se ártana 16,9R38-ra kicserélni, hogy le is tudja adni a plusz nyomatékot.
Emlitetted a " csonkát " . Egy, tőlem gazdira talált kb. 10 éve és öntöznek vele nyáron . Kitartó egy motor : Rá ment egy kis idő még lelket vertem bele . Szabályzó problémás volt az is .
Azért én nemtudom bírja-e a váltó a + löketet? Mert hiába van jó összehozva a turbós motor ha a váltót szétszaggatja. Azt nemtudom, hogy a gyári turbósoknak van-e erősítve a váltója, kuplungja. (nem lennék meglepve ha nem) Meg + súly nélkül nem ér semmit szerintem....
Én mint a Kis Motor és Gépgyár termékeként ismerem ,mint áramfejlesztő meghajtó motorja.A vízügyes koromból ismerős.Lehetett valamikor a seregbe is biztos.A mágnese nem gyári.Olyan mágnese volt mint a Csonka motornak csak ellentétes forgás irányú.
Én max 2000-ig engedném. A 2400 az kurva sok! Szerencsétek volt, hogy nem szállt szét a motorja. Szerintem nem véletlenül 1800-at pörög, akkor is erősebb mint a sima szívó és ezek kb 13-1400-as fordulat felett "élnek". És az alacsonyabb fordulatszám miatt van gyorsító. A 952.2-nek mennyi a végsebessége, azt is felezed a karral, vagy gyorsítod mint a 892.2-t?
Képzeld jártam Egerbe szept.16.án.Voltunk a várba meg a szépasszony völgyébe,és azután mentünk Mezőkövesdre.Ha ez akkor nekem eszembe jutott volna...Na majd legközelebb.
Üdv Dutrancs Bácsi! Nem láttam még, köszönöm szépen! Én azt a sok tudományt egyelőre csak szeretném magamba szívni. Tomi se nagyon látszik sajnos. Még nem mondtam, de Dutrancs Bácsit is nagyon szívesen látom, ha talán Egerbe vetődne!
Az az erőhelyzet szabályzó ami a kisfülkésben jobb oldalt van az ülés mellet félkör alak recézett valami és egy kar :) Jobban nem tudom elmagyarázni ha az az akkor kíváncsi lennék én is a működésére.
Elég baj az, hogy kiakasztja az órát. Előbb utóbb napvilágot lát a hajtókar és dugattyú. :) A te 80-asodnak meg elég az 1900 így legalább hosszú életű lesz, meg minek az a nagy sietség.
Azt nem tudom megmondani, mióta hazahoztam használva nem igazán volt, baja sem volt, mondjuk nem is akarom, hogy legyen. Hétvégén csinálok videót. Azt még meg tudnátok mondani, hogy az erőszabályzó hogy is működik? Benne van a gépben viszont leghátsó állásba le van fixálva egy csavarral a karja. És esetleg valakinek egy használható méretű kapcs. rajz?
Ha 2200-re állítod vagy 10ezerre akkor is megfúl a motor alacsony fordulaton. Anyagot kell adni neki egy picit nem fordulatot az én véleményem szerint. A cseh adagolósok elvannak gyárilag barmolva, hogy ne füstöljön ezt meg úgy tudták elérni, hogy elvették a kaját tőle.
Itt minden van csak oda kell figyelni a minőségre. :) Kb mikor jön a csomag mert szolgálatban vagyok és nem biztos, hogy ki tudok érte menni csak szerda este, de meglesz az.
Sziasztok! A hétvégén vettem a gépbe üzemóra kihajtást, meg spirált be is kötöttem, de padlón csak 1500-at forog. Ha az adagolon ütközésig húzom a kart, akkor is. És az adagolón a fordulatállító csavar is majdnem teljesen ki van tekerve. 550esről van szó, az óra TX114-es. Jó ez így??
és miért ragaszkodsz az 1800as fordulathoz?nekünk az kevés, hamarabb megfúl a motor akit ismerek azok mind akinek turbós van mind elvan állitva a fordulat 2000 fölé,de ismerek olyat a szomszédos faluban hogy turbós 82es amit a multkor felaraktam dupla súllyal azt 2200 fölé engedik.a múlkor nekünk 1 ideig 2400at forgott a 952 azt hittük az óra rossz de nem azért.hanem mert a gázkart heggeszteni kellett és nem olyan állásba lett visszatéve és ezért változott a fordulat.amugy semmi baja nem lett szántottunk is ugy vele.
Én azt mondom az utólagos turbósításra, hogy jó ez a cucc amit a vaterán találtál. De az adagolót át kell állítatni a 892-es motor adataira vagyis max fordulat 1800. És az előtétházban a nyelestengelyt és a felező fogaskerekeit a 892-esére kicserélni. Plusz még az egységcsomagon kívül legalább a dugattyúk cseréje turbósra. Így jó gép lesz.
Jó az! Jobb hűtés,esetenként még kisebb fogyasztás,de a régi dugattyura nemtudom milyen hatással van.... 130ropit azért nem biztos hogy visszahoz. A hangjáért meg nem érdemes berakni....
Háát,.. én erre az utólagos turbósításra azt mondom ; ha van egy jó motorod ,akkor ahhoz ne nyúlj ! ...Nincs szükség arra a plussz ménesre . ..Inkább a meglévőt kell 'megtartani' ! :)
Előbb találtam mtz turbósításról szóló linket: http://www.vatera.hu/mtz_uj_turbo_atalakito_szett_90_le_s_mtz_turbo_155951867.html
Kíváncsi lennék a véleményetekre és a tapasztalataitokra. Megéri e belevágni ilyen átalakításba, illetve mekkora változás következik be ennek hatására?