Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Mafia05 Creative Commons License 2014.06.10 0 0 12568

A piros a kéknek gondoltam hogy az lesz a végleges szín.

Előzmény: Jason88 (12565)
Jet 4000 Creative Commons License 2014.06.10 0 0 12567

Az első saját autós munka? :)

Ebben a most kezdődő kánikulában,  hogy szoktátok megoldani a fényezést? 35 fok a "garázskamrában". pisztolyból kifújva levegőben megszárad az anyag.

 

Előzmény: Jason88 (12566)
Jason88 Creative Commons License 2014.06.10 0 0 12566

Ha kesz a szin,jon az alvaz. Az egeszet rucsizem a kerekjaratokat is beleertve.

Előzmény: Jason88 (12565)
Jason88 Creative Commons License 2014.06.10 0 0 12565

Az gyongyhazmetal kek lesz amit mutattam.

Előzmény: Mafia05 (12563)
Jason88 Creative Commons License 2014.06.10 0 0 12564

A pirosra gondolsz ?

Előzmény: Mafia05 (12563)
Mafia05 Creative Commons License 2014.06.10 0 0 12563

Ez a szín marad?

Előzmény: Jason88 (12562)
Jason88 Creative Commons License 2014.06.10 0 0 12562

De ki van,csak másnap találtam célszerszámot :)

Előzmény: Mafia05 (12561)
Mafia05 Creative Commons License 2014.06.10 0 0 12561

A jobb hátsó lámpánál nem lesz kiegyengetve?

Előzmény: Jason88 (12560)
Jason88 Creative Commons License 2014.06.10 0 0 12560

Itt a link, csak a mappa linkjét nem engedte valamiért...

http://indafoto.hu/jason88/image/21206923-e0ea474e/622685

Jason88 Creative Commons License 2014.06.10 0 0 12559

Ha valakit érdekel a saját kocsim alakulása képekben:

vti00 Creative Commons License 2014.06.09 0 0 12558

Igen sajnos nekem is ez a bajom, hogy mindenki az olcsót veszi, ezért is gondoltam, hátha van bevált márka, ipari felhasználásra. 1-2-őt én is ismerek, kiváncsi lettem volna, hogy itt vannak-e tapasztalatok ezen a téren.

Előzmény: RM 66 (12556)
Mindenváró Ádám Creative Commons License 2014.06.09 0 0 12557

Üdv,

 

Végre minden kis bizbasz a helyére került és menetkész állapotba került az autó.

Összességében  - bár elvesztettem a fonalat 200 óra tájékán - az előzetes elképzelésnek megfelelően 250-300 óra közötti idő alatt készült el. Éppen 3 hónap alatt tudtam ráfordítani ennyi időt.

 

A végeredmény : mindenhol vaslemezre cseréltem az elkorhadt lemezeket. Jobb oldalon a teljes külső-belső küszöb, első sárvédő alja, első taposó, hátsó sárvédő és doblemez külső fele,  meg a kaszni hátsó sarka levágódott.
Bal oldalon a kaszni hátsó sarka, a külső küszöb alsó részének a hátulsó kétharmada, hátsó sárvédő és doblemez, első taposólemez lett cserélve-javítva. 
Javítva lett még a két első torony alja a kerékjárati ívben, két ajtó alsó falcolása,meg a zárhíd alul, továbbá  a tolótető lemeze, meg a tető első része is le lett csiszolva a szélvédőnél, mert rügyezett végig.  
Ahol maradt a kicsit rozsdás lemez, ott amennyire tudtam leszedtem a rozsdát, lekezeltem rozsdamaróval, majd kapott bevonatot.
A fényezés javítva lett, másfél liter kihígított szín ment rá. Fújkáltam a tetőt félig, a jobb első sárvédőt teljesen, első - hátsó lökhárítókat, két hátsó sárvédőt,  bal első sárvédő alját, ajtók alját csíkig.
Sajna a szín nem lett egész pontos, bizonyos fény mellett látszik hogy ez inkább zöld, a régi meg inkább kékes türkiz árnyalat és a régiben a szemcsék is nagyobbak. Fújásom olyan amilyen, végén átpolíroztam kicsit itt ott , tűrhető lett. Vettem polírozáshoz anyagokat, szivacsot aztán egy fúrógéppel ment a dolog.

Jobb lett volna még fél literrel több festéket venni és az egészet egyben lefújni, legalább nem ütött volna el az a pár megmaradt elem. Lehet hogy 1x még azokat is átfújom.

Nagy hiba, hogy az első ajtók beállítását elcsesztem, ez miatt le kell majd szednem megint a két első sárvédőt. :-(
Becsukva a rések jók, de kinyitva az ajtó megereszkedik annyit, hogy becsukáskor pont kellemetlenül nekiütközik a kengyelnek, erősen kell becsapni és nem jó ez így. Nem figyeltem rá eléggé, ezt még újra kell alkotni.

Legvégül ment rá viaszos üregvédő szer, meg vagy ha-hét doboz bitumenes alvázvédő


Az egész munka költsége 140 ezer forint volt, benne a rücsipisztollyal, meg az Erbaval is. 
Ezzel elégedett is vagyok, a szakmunka árának a töredéke ez.
Rohadtul sok meló volt, remélem hogy még három vizsgán átmegy ezek után, tehát 8 évet még kibír alattam.


Az egész képekben ugyanott ahol eddig:
http://www.habfarago.hu/galleries/index.php?folder=/

Köszönöm a hozzászólásokat, a segítségeket mindenkinek.

RM 66 Creative Commons License 2014.06.09 0 0 12556

A cégek zöme gyorsan száradó olcsó 1K alapozot és hasonló festéket vásárol.Nagyon kevesen,inkább a külföldre dolgozó cégek vesznek 2K festéket.

    Amugy az 1k-s is jó erre a célra.

Előzmény: vti00 (12555)
vti00 Creative Commons License 2014.06.08 0 0 12555

Ipari területen a felületvédelemben van valakinek tapasztalata? Elsősorban arra gondolok, milyen festéket célszerű használni, kültéri fémszerkezethez.

 

Jason88 Creative Commons License 2014.06.08 0 0 12554

En mindig hasznalom,minden lepcsohoz finomabb korong is van,szerintem szamit a vegeredmenyben.

Előzmény: Mafia05 (12553)
Mafia05 Creative Commons License 2014.06.08 0 0 12553

Én a 2500-ast nem használom csak az 500-ast vagy 400-ast most nem tudom hirtelen melyiket utána 4000-est.

Előzmény: Jason88 (12551)
Jason88 Creative Commons License 2014.06.07 0 0 12552

Budapesten vagy Üllő felé nincs valakinek eladó használható vízleválasztója?

Jason88 Creative Commons License 2014.06.07 0 0 12551

éppen hogy csak kapott, 2000-es vizes, majd menzerna 500-al. kellett volna még az 2500powergloss meg a 4000-es superfinish :)

Előzmény: Mafia05 (12550)
Mafia05 Creative Commons License 2014.06.07 0 0 12550

Políroztad már? Tükör az utolsó képen!

Előzmény: Jason88 (12543)
Jason88 Creative Commons License 2014.06.06 0 0 12549
Előzmény: Jason88 (12548)
Jason88 Creative Commons License 2014.06.06 0 0 12548

itt egy cikk,egy régebbi pisztolyról: (angol)
Itt azt írják hogy a legjobb pisztoly a piacon.
http://www.spraygunworld.com/products/MotorGuard/Optima.html

Jason88 Creative Commons License 2014.06.06 0 0 12547

Satával 2x fújtam, így nem tudok véleményt alkotni, de nem hiszem hogy a csúcs kategóriás pisztolyok között nagy különbség lenne. Egyszer olvastam neten egy Amerikai szaklapot(kasztni/fényezés) amiben azt mondták jobb mint a Sata.
De bevittem műhelybe barátaimhoz /novacar.hu/,nekik Iwata w400 asuk is van, az Iwata az Optima mellett egy őskori leletnek tűnik. Ők azt mondták elismerően hogy "fasza pisztoly".Az Biztos hogy az egyik legkényelmesebb és legjobb fogású pisztoly.

Előzmény: Jet 4000 (12546)
Jet 4000 Creative Commons License 2014.06.06 0 0 12546

Satával is van viszonyítási alapod?

Előzmény: Jason88 (12544)
Jet 4000 Creative Commons License 2014.06.06 0 0 12545

Jah, hogy csak árnyékba sötét. Szavaidból úgy értettem hogy alapból olyan sötét lett mint amit feltettél összehasonlításképpen képet. De ha csak árnyékba olyan akkor szerintem nem baj. Fényváltozásra minél több színt játszik annál egyedibb. Jól fog kinézni parkolóba a sok uncsi gyári fényezések mellett. :)

Előzmény: Jason88 (12543)
Jason88 Creative Commons License 2014.06.06 0 0 12544

Egyébként érdekes, hogy ez az Optima 1.3-as milyen nedvesen/anyag dúsan porlaszt, míg a Devilbiss-em 1.4-es és sokkal szárazabban. Optimával gyorsabban lehet és kell is dolgozni  "jobban fog filc" jellegű a dolog :) A másik hogy 1,5 dl kész lakkból megmaradt a legalább fele ennél a sárvédőnél, elég takarékos.

Előzmény: Jason88 (12543)
Jason88 Creative Commons License 2014.06.06 0 0 12543

Napon szép, árnyékban kicsit sötét de jó lesz ez. Igazából ha kész lesz az egész autó, akkor fog látszódni hogy milyen szín ez. Tettem fel még 3 képet ,ha érdekel valakit nézze meg :)

Előzmény: Jet 4000 (12542)
Jet 4000 Creative Commons License 2014.06.05 0 0 12542

Kár érte szép színe volt, azért csúnyának így sem mondható.

Előzmény: Jason88 (12540)
Mafia05 Creative Commons License 2014.06.05 0 0 12541

Hát én nem tudom már annyit nézegettem. Igazság szerint te látod élőben hogy milyen.

Előzmény: Jason88 (12540)
Jason88 Creative Commons License 2014.06.04 0 0 12540

Most ilyen:



És hasonló fényviszonyokban ilyennek kéne lenni:

Fújás után árnyékban:

Jason88 Creative Commons License 2014.06.04 0 0 12539

Ilyennek kéne lenni:

Ilyen volt fújáskor:

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!