Igen sajnos nekem is ez a bajom, hogy mindenki az olcsót veszi, ezért is gondoltam, hátha van bevált márka, ipari felhasználásra. 1-2-őt én is ismerek, kiváncsi lettem volna, hogy itt vannak-e tapasztalatok ezen a téren.
Végre minden kis bizbasz a helyére került és menetkész állapotba került az autó.
Összességében - bár elvesztettem a fonalat 200 óra tájékán - az előzetes elképzelésnek megfelelően 250-300 óra közötti idő alatt készült el. Éppen 3 hónap alatt tudtam ráfordítani ennyi időt.
A végeredmény : mindenhol vaslemezre cseréltem az elkorhadt lemezeket. Jobb oldalon a teljes külső-belső küszöb, első sárvédő alja, első taposó, hátsó sárvédő és doblemez külső fele, meg a kaszni hátsó sarka levágódott. Bal oldalon a kaszni hátsó sarka, a külső küszöb alsó részének a hátulsó kétharmada, hátsó sárvédő és doblemez, első taposólemez lett cserélve-javítva. Javítva lett még a két első torony alja a kerékjárati ívben, két ajtó alsó falcolása,meg a zárhíd alul, továbbá a tolótető lemeze, meg a tető első része is le lett csiszolva a szélvédőnél, mert rügyezett végig. Ahol maradt a kicsit rozsdás lemez, ott amennyire tudtam leszedtem a rozsdát, lekezeltem rozsdamaróval, majd kapott bevonatot. A fényezés javítva lett, másfél liter kihígított szín ment rá. Fújkáltam a tetőt félig, a jobb első sárvédőt teljesen, első - hátsó lökhárítókat, két hátsó sárvédőt, bal első sárvédő alját, ajtók alját csíkig. Sajna a szín nem lett egész pontos, bizonyos fény mellett látszik hogy ez inkább zöld, a régi meg inkább kékes türkiz árnyalat és a régiben a szemcsék is nagyobbak. Fújásom olyan amilyen, végén átpolíroztam kicsit itt ott , tűrhető lett. Vettem polírozáshoz anyagokat, szivacsot aztán egy fúrógéppel ment a dolog.
Jobb lett volna még fél literrel több festéket venni és az egészet egyben lefújni, legalább nem ütött volna el az a pár megmaradt elem. Lehet hogy 1x még azokat is átfújom.
Nagy hiba, hogy az első ajtók beállítását elcsesztem, ez miatt le kell majd szednem megint a két első sárvédőt. :-( Becsukva a rések jók, de kinyitva az ajtó megereszkedik annyit, hogy becsukáskor pont kellemetlenül nekiütközik a kengyelnek, erősen kell becsapni és nem jó ez így. Nem figyeltem rá eléggé, ezt még újra kell alkotni.
Legvégül ment rá viaszos üregvédő szer, meg vagy ha-hét doboz bitumenes alvázvédő
Az egész munka költsége 140 ezer forint volt, benne a rücsipisztollyal, meg az Erbaval is. Ezzel elégedett is vagyok, a szakmunka árának a töredéke ez. Rohadtul sok meló volt, remélem hogy még három vizsgán átmegy ezek után, tehát 8 évet még kibír alattam.
Satával 2x fújtam, így nem tudok véleményt alkotni, de nem hiszem hogy a csúcs kategóriás pisztolyok között nagy különbség lenne. Egyszer olvastam neten egy Amerikai szaklapot(kasztni/fényezés) amiben azt mondták jobb mint a Sata. De bevittem műhelybe barátaimhoz /novacar.hu/,nekik Iwata w400 asuk is van, az Iwata az Optima mellett egy őskori leletnek tűnik. Ők azt mondták elismerően hogy "fasza pisztoly".Az Biztos hogy az egyik legkényelmesebb és legjobb fogású pisztoly.
Jah, hogy csak árnyékba sötét. Szavaidból úgy értettem hogy alapból olyan sötét lett mint amit feltettél összehasonlításképpen képet. De ha csak árnyékba olyan akkor szerintem nem baj. Fényváltozásra minél több színt játszik annál egyedibb. Jól fog kinézni parkolóba a sok uncsi gyári fényezések mellett. :)
Egyébként érdekes, hogy ez az Optima 1.3-as milyen nedvesen/anyag dúsan porlaszt, míg a Devilbiss-em 1.4-es és sokkal szárazabban. Optimával gyorsabban lehet és kell is dolgozni "jobban fog filc" jellegű a dolog :) A másik hogy 1,5 dl kész lakkból megmaradt a legalább fele ennél a sárvédőnél, elég takarékos.
Napon szép, árnyékban kicsit sötét de jó lesz ez. Igazából ha kész lesz az egész autó, akkor fog látszódni hogy milyen szín ez. Tettem fel még 3 képet ,ha érdekel valakit nézze meg :)