Allitolag acelprsely lessz a tengelyre rahuzva es ugy a csapagy,konkretan a kupkerek mogott levo csapagy lenne az,meg gondolom a tobbi is hasonlo megoldasokkaal lenne,igy sem kivitelezheto a dolog?
"maradjunk anniban hogy mindkettonek van elonye es hatranya is...."
Ez így van, nincs is rajta mit tovább ragozni! De igazából arról volt szó, hogy az új Zetoroknak brutális ára van, meg hát az új MTZ sem olcsó traktor. Viszont az MTZ jobban bírja a durvaságot, meg könnyen javítható, a Zetor kényelmesebb, precízebb gép. Viszont vannak olyanok akik azt hiszik a Zetor sosem megy tönkre, "mert az már Zetor". Jó gépek a Zetorok is mint ahogy te is írod, de inkább csak a régebbi szériák. Mint pl a 7245.
Félre értesz ! Nem fi..zom a Zetort . Viszont , többet vártam . A beharangozás nem jött be. 4011- 16145ig ismerős . Beszélhetünk róla de az másik topik.
Ezért maradok az MTZ nél. Itt . " Én sem megyek a szigetre kulturdiszkót hallgatni")))))
Hat a regi tema,Zetor vagy mtz.Nekem volt alkalmam dolgozni 7245-ossel,mit mondjak elmeny volt vele minden perc.Az biztos hogy talajmunkaban nem lehet a 82-es melle allitani,de potozni,amit mi is csinaltunk40km-en netto 25-30tonnaval ahhoz nagyon sokat jelentett a kenyelem is,elakadasnal a konnyen valthatosag az mtzvel szemben.Az ar viszont tenyleg brutalis,bennem is felmerul a kerdes,hogy megeri-e?Nekem most mtz van,ezzel is szallitok,gyorsan haladok20-25km 10tonnaval meg vissza uressen13 literrel meg volt.Ne irkaljak tovabb feleslegessen,maradjunk anniban hogy mindkettonek van elonye es hatranya is....
Nekem is kb annyi üó. -van a 952-be mint az előttem hozzászólónak , de még főbb részei bontatlanok , kuplungozás és olajfojások megszüntetése az már volt+ apróbb elektromos hibák, ugyhogy nem nagyon értem hogy mért mondják hogy a fiatalabbak rosszabb minőségűek. Meg én mondjuk szeretem az apróbb hibákat kijavítani.
én szeretem nagyon megy,(az adgoló beállitás óta)és a múltkori esős időben a fater volt trágyát szórni a kaszálókon,és tele a t-088al rövid 4ben ment 1200fordulaton.komoly.4sebességes
Le teszteltem egy 100 le cetkát . Elsőnek az nem jött be ahogy a légtartályokat elhelyezte , ezt a Ferussontól látta mert az sem tetszett . Maga a traki rövid , nincs súlya , szélesnek tartom a nyomtávot. Hidraulika a régi , a motor ? na majd arra viszont várni kell . a fülke ami bingó , kezelő szervek jól helyen és könnyen kezelhetők. Összességében , esetlennek látom hisz nem csak kocsizni kell .
Értem. Csőkipuffantó nincs rajta? Kuplungozni kellett már? De az jó ha megvagytok vele elégedve, a 892.2-esnek meg még idő, és ü.óra kell, hogy mit bír, vagy mennyit.
a váltó jó mert szépen lehet rakosgatni a sebességet,nem recseg.a váltóval nem volt gond.4700ü.óra alatt.el lehet ennyi sebességgel is dolgozni nekünk sok mindent csinált pl:szánt,tárcsáz,báláz,trágyát szór.stb
végsebesség 30Km/h ha szállitásra kell ugy az a hátrány hogy mehetne gyorsabban is.azt mondom inkább az 5. hiányzik vagy kinek mi.
"4db 82.1es +1 zetor 7340 és nem szeretik a zetort a múltkor beszéltem a traktorossal és mondta a 3mas ekét csak ugy viszi ha a 82es elé áll húzni.jobban szeretik a 82est.
Azért vigyázz amoda ne írj be ilyet mert meglincselnek! :-) Amúgy elkellene neki húzni.
szerintem meg azért eszik keveset mert elvan véve az anyag tőle,ezért nem szereti a kis fordulatot.és ha gondolom nincs a turbónak elég levegő akkor nem sok haszna van,a cseh adagolós mtznek is ez a baja csak 1 kis kakaót kell adni és király lesz.
Szerintem a mostani Ferguszonok nem rosszak. Nekem sincs bajom a Zetorral, de nem kell csodálkozni, ennyiért csak a legfanatikusabb Zetorosok vesznek. Mert 12-13 milliót kiadni egy Zetorért az se semmi! :-O Igen úgy tudom a Zetoroknak a fék, és kuplung-munkahengerek a gyengéi. Motorikusan, fogyasztásilag nem rosszak, meg nem kényelmetleg gépek.
én nem tudom csak közvetitek.valahogy biztosan elviszi.nekem meg nem jön be 1 zetor sem.a nyugatiban nekem tetszenek a nagy JD-k,de ugysem lesz olyanom
a faluban van 1 embernek 4db 82.1es +1 zetor 7340 és nem szeretik a zetort a múltkor beszéltem a traktorossal és mondta a 3mas ekét csak ugy viszi ha a 82es elé áll húzni.jobban szeretik a 82est.
Nem az ár nem jött be , a fejlesztés . A világ traktorgyárai közül a Fergusson aki jól fejlesztett , igaz dollár milliókat költött de azt mondják megérte . ??????????????. A Cetka elbax ta , hogy a JD nek be hódolt . Vas ha akarná megmondaná mennyi ment el ebben az évben . Nekem a Zetorral semmi gondom . A tulajok rendes kuncsaftok . Tavasszal vissza járó vendégek , Fékek , kuplung általános hiba .
Úgy van, a 40, 41-es végű (6340, 6341, 10540, 41) Zetorok voltak az utolsó jó szériák az elmúlt években. A mostaniak hiába utánozzák a nyugati gépeket, felszereltségben meg lassan árban is akkor is Zetorok maradnak! De amiket írtál (6340 satöbbi) azok még jó gépek.
Sokat dolgoztunk rajta, hogy ilyen legyen. Adagoló vagy 3-szor leszedve, beállítatva, porlasztók 10x legalább, de azért mert több fajta porlasztóval kisérleteztem. A motort 2x hánytuk szét. Az izzítás rendbe rakva, új gyertyákkal sikerült megcsinálni. Már csak annyi hiányzik, hogy valami gyorsabban tekerje és akkor jobb lesz.
Ujjujjj, az nem kevés!! Igen az olcsóbb alkatrész, meg a szervízelés még ami előnye a Zetornak a nyugatikkal szemben, meg esetleg egy kicsivel olcsóbb. Szerintem sem tud többet sokan túlbecsülik a Zetorok erejét, én egyszer egy Forterrát próbáltam, rossznak nem rossz, de azoknál sem jó az ár-érték arány. Mondjuk nekem talajművelésnél elmenne egy esetleg.
Ezek se azok az igazi jó Zetorok. Én véleményem szerint a 6340-es zetornál megállt a jó minőség. Ugyanúgy mint 1994-ben az mtz-énél. De akármelyik nyugati traktort nézzük mindnek van baja. Lehet, hogy a JD-nek kevesebb baja van, de egy JD-be egy apró alkatrész árából egy fél mtz-ét felújítasz.
Mtz-ből a legtöbbet. Állítólag a Zetor gyárnak kampec. Dec. 31-el elengedi a dolgozóinak a nagy részét és eladó a gyár. Csak pletyka szinten hallottam vagy 2 hete.
De gondolkodott, de a zetornál maradt. Nem rossz gép, de szerintem egy mtz-étől többet nem tud. Kényelmes a váltója, meg van benne két terhelés alatt kapcsolható fokozat. A zetor mellett azért döntött, mert a szervízeltetése fele bármelyik nyugati traktorhoz képest, meg az alaktrésze is. Az mtz-éhez képest meg duplája a szervíz és az alkatrész. Az árát nem tudom pontosan, de olyan 16 miska körül volt mindennel együtt ebben benne van egy Trac-lift homlokrakodó mindenféle kanalakkal és az áfa is benne van.
Most ezek a 4-esek az új környezetvédelmi előírások miatt lettek? Egy biztos, szerintem lassan elér az áruk egy olyan szintet, hogy nem sokan gondolkodnak majd rajta, hogy ruszki legyen, vagy nyugati. Vagy még egy másik verzió, több új Zetort fognak eladni mint most. Ami Proxima pluszt bettettél az mennyit ment már kb?
Gyári volt az 550-esbe. A 820-asba már grammer. A gép rendbe volt mindig, mert télen mindig kijavította a hibákat meg minden karbantartást megadott neki ami csak elő volt írva. Ez volt az 550-es motorja: mtz motor indítás
Tudom emlékszem erre, de leírtam mi a helyzet nálunk. Azt megkaptad? De természetesen most boldogulunk így is, tehát ez nem sürgős. Viszont kíváncsi leszek majd a .4-esnek az árára!
Pirossal vontathatsz 1 két tengelyes pótot. A zöldel meg pótkocsit nem vontathatsz, meg vannak még más korlátozások is, de azt nem tudom. Venni akarsz egy ilyen rendszámos gépet?
Ez van ezt kell szeretni, de én a helyedben a két géppel elboldogulnék. Nagybátyám egy 550-essel 117Hektárt művelet egy éve cserélte egy 820-asra az 550-est. És csak ez az 1 traktor van. Én segítettem vetéskor meg szállításkor meg nagyon ritkán szántásba.
Mihez képest sok. Ahogy halogatod a vételt annál drágább lesz. Azért én a lengyel hirdetésre nem ugranék rá, mert itt is van akcióban 4,6milka körül 892.2-es! :)))))
Szép estét. Azért nem ír párhuzamkapcsolót mert nincs is benne, azt hiszem ahogy mondod az áramtalanítóba van megoldva elektronikusan, de nem túl jó megoldás mert nem tölti rendesen az egyik akksit, én jobbnak tartom a párhuzamkapcsolót.
Nekem nagy van ami most benne van a 80-asba, 175 Ah-s egy dobozban van az önindító alá csavarozva mint neked a szerszámosod. Gondolkozom a 24volton mert az jobban teker mint a 12v, de a két 6 voltosat sem vetem el mint ötlet. Olyan régi fajta gyári akksik már nincsenek. De amit múltkor küldtél 820-as kezelésit e-mail-ben azon nem ír párhuzam kapcsolót, nézd meg a villamossági rajzot, az önidítóhoz 24volt megy a két akksin keresztül, a többi 12 voltos fogyasztóhoz csak az egyik akksiról megy a kábel. Az áramtalanítónál van a kutya elásva.
Egy nagy nem fér a hátuljába, de a 2db 6V-os simán belemegy. Nem gondolkoztál átalakítani 24V-osra? Az akksin kivül olyan plusz 10-12ezer Ft-ba kerül az átalakítás. 2db 100Ah akksi és közé a párhuzamkapcsoló, meg egy 24V-os behúzótekercs az indítómotorra, meg egy kis vezetékelés. Gyári 6V-os 215Ah-ás akksit még én se találtam.
24 Voltos az indítás és két 110 Ah-s új akksi van benne. A 80-asommal jártam úgy, míg voltak a jó idők tekert mint a hétszentség, utána egy-két éjszaka nulla fok köré hült az idő és meg se nyikkant. Feltöltöttem akkor se, be kellett húzni, mikor már meleg volt a motor akkor indított. Ez is 4-5 éves akku, nincs más választás kll venni egy újat. Néztem interneten van 6 voltos 190 Ah-s 24000 forintért, ha kettőt veszek ot vagyo mintha vennék egy nagy 12 voltosat. A gyári akkuk kellenének 6v 215 Ah.
Bocs. Tegnap szolgálatban voltam és nem sokat ültem gép előtt. -17°C ellenére nem rossz indulás. Nekem az tetszett, hogy az akksi ilyen hidegben így bírta tekerni és ilyen sokáig. Milyen indítású 12 vagy 24V? A 6. másodpercnél az operatőr mondása nagyon tetszett. :))) 4éves az akksim, meg csak 154Ah-ás. Indítás előtt nem volt töltve egy jó ideje, gyorsan kellett akkor a gép és nem volt idő játszani akkumlátortöltővel, meg vízmelegítővel kamerát bekapcsoltam beültem és indítottam lesz ami lesz alapon. A csattogást csak akkor csinálja mikor az akksi nincs teljesen feltöltve.
Elnézést kérek, elfelejtettem jól indult, második nekifutásra röffent is de az önindítódból valami csattogás hallatszik meg azért az akkud se mai gyerek elég lassan hajtott. Egyébként te se kommentáltad az enyémet olvass vissza ott a link.
Üdv. Köszi az infót. Egyébként én is így szoktam indítani ahogy írod. (De szerintem nem a vákum szívja a petróleumot az izzószálra ,....hanem egységnyi időig(másodperc töredék) nyitva tartó fúvókán cseppen rá , lényegében gravitáció hatására.)
szerintetek ha olyan +15-20 fokban felmegy a traktor vize 85 fokig akkor nyáron a melegben nem fog melegedni nehezebb munkáknál?szerintem a temosztát miatt megy 85 fok-ig
Nem hagyott nyugodni a vasárnapi dolog, ma megnéztem az izzítófáklyát nem kapott áramot ,meg az izzítást jelzőben a szál el volt szakadva. Ezek javítása után 3-at fordult a motor és már ment is.
SZia! Ne a legmagasabb hőfokra vegyed,mert olvassza a müanyagot meg a festéket,amire ráfuj,vagy pedig a légszürő és a szivócső közti gumicsövet kell letolni és ott befujni. Én trabant alu gégecsővel toldottam meg a hőlégfúvót. A melegítés hidegtől függ,de 2-3perc alapbol kell ha fagy van,inditozni is ugy inditózzál,hogy fujatod. A tűzcsöveket is langyítsd meg előtte!
Szevasztok eddig csak olvasója voltam az oldalnak ,de most kérdésem lenne!A homlokrakodó miatt nemtudjuk a vízmelegítőt felrakni. A hőlégfújó pisztolyt ha beleteszem a légszűrőbe :-mennyi ideig fúvasam( tudom időjárás függő) de kb:- tudok -e kárt csinálni ( túl fűtöm stb) . Köszi a segítséget.
Torokizzításos hidegindítás: Petróleum,vagy denszesz a kistartályba,folytószelep lehúz csutkára,közben izzítás majd indítózás. A folytószelep miatt keletkező vákuum az izzítószálra szívja a tartályból a gyúlékony anyagot az egység közepén levő kis fúvókán keresztül,így jön létre a lángbeszívás. Az az izzószál csak az előbbi dologra jó,mert ahhoz túl messze van,hogy a levegőt önmaga hasznos hőfokra melegítse a szívócsőben,még a legközelebbi hengernél is csak langyi .Együtt a hidegindító spray vel történő használata nem ajánlott,mert képes robbanást okozni és szétnyomni valamit :) .
Szántanivalója maradt még valakinek? Vagy csak én vagyok lemaradva? Egyik nap még simán megy, másnapra meg úgy lefagyott, hogy a 926-os Fendt sem tudta kiszántani a lucernámat
Ja, van. Én úgy szoktam indítani hidegben, 3-szori izzítás, majd a madzagot kihúzom és hajtatom a motort. Könnyebben tekeri az önindító, mert nincs levegő, amit össze kell nyomni. Aztán ha már jól forgatja az önindító, akkor kissé visszaengedem a fojtót. Bár -15 alatt már ez sem sokat segít, akkor jön a bikázás.
De ma néztem a kannában lévő "téli" gázolajat..............., olyan volt az állaga és a szine, mint a narancslé. Na ez is "könnyíti a hidegindítást.
Heló ! A trakid qrva jól indul ,....le a kalappal ! Volt szó a torokizzításról ,...nos én már múltkor beüzemeltem ,..kipróbáltam a működését kiszerelt állapotban is (gyertya beizzik ,indítozáskor rácseppenő gázolaj-benzin keverék belobban). A kérdésem az, hogy mi a helyes használata ? (torok folytást kell használni közben ?)
Előfordul ,mert ferdén -cakkosan törik el és nem tud eltávolodni a két fél egymástól annyira,hogy ne vigye magával az egyik darab a másikat.Bár ne lenne igazam!!!
Szerintem az S motor a .3-as mtz-ékbe van a C motor meg a 892.2, 952.2-esekbe. Abból következtetek, hogy a 920.3-as motor száma 245.5 S2 vagy valami ilyesmi.
Jó videó, de az operatőr átment pókemberbe. :) Hamar felizzik az ellenörző szem. Néztem a videón kb 10mp alatt felizzott. Nekem olyan 25-35mp között szokott felizzani. Az indulás meg olyan mintha nem izzana fel mind a 4 henger. Nekem az indító kulcsnál volt egy szál felcserélve akkor csinált ilyet, hamar felizzott. Úgy próbáltam, hogy mind a 4 izzó gyertyát kivettem és a levegőben sorba kötöttem mintha bele lenne rakva a vezeték tartotta és izzítottam, mikor az ellenörző szem hamar felizzot akkor a 4 izzítógyertya épp, hogy izzot és az indulása is hasonló volt a tiednek. Mikor rájöttem a két szál cserére akkor az ellenörző szem később kezdett izzani és a 4 izzó gyertya is szépen izzott. Az indulása is jobb lett egy kicsivel a traktornak.
Nincs semmi gond a géppel, de bikát még nem sikerült szereznem, mert 12V-al és 24V-al ki akarom próbálni. A másik gond meg én nyír1-en lakom a gép meg Vaján van és nem mindig megyek Vajára. Holnap teszek fel én is videót még februárban készítettem.
Ezek mein motork? Az ismerősom 80-asát nem tudtuk ma se beinditani se behuzni a motor nem fordult át Az olaj folyás a pajzs és a motorközötti tömités megkeményedésekor jön elö vagy a főtengely szimering. a kopogás az csapapágy lehet.
Az izzítótest a szívótorok alsó csövén, a nyíl alatt van, egy kis cső köti össze a tartállyal.
Az indítókapcsoló útja 90°, 45°-os elfordításnál izzít, 90-nél pedig indít
Ha hazahozom a traktort, akkor csinálok képet, amin látszik rendesen az izzítótest és a tartály is, meg a kapcsolóról is (ha addig nem tesz fel valaki).
Köszönöm a segítséget! Tehát van ez a kis tartály abba kell tenni gázolajat vagy petróleumot és ez a tartály alatt kel hogy legyen a szívótorokban az izzító gyetya? lehet hülyeség :) de ezt a fajtát nem ismerem! :( Ahogy érzem az inditó kapcsolonó az enyémen csak egy állás van! Az izzítósnak sokkal hosszabban kell elfordítani mint nekem! :( válaszotokat előre is köszönöm!
Üdv.! Ilyen a 80-as izzítása. Ebben van egy spirál ami felizzik(indítókulcs 1-es állása), és a mágnesszelep nyitásakor (indítókulcs 2-es állása, indítózás) a légtorokra fogatott kis tartályból rácsepeg a gázolaj/petróleum az izzószálra. Ha jól működik, akkor meleg levegőt, vagy lángot is szívhat a motor.
Az én 80 asom torok ízzításos, de fogalmam sincs hogy hogy müködik! Szaby külödtt át képeket de nekem csak az izzítás fele van meg az alsó tányér! Valaki tudna segíteni hogy ez hogyan épül fel és hogyan müködik? Az én elgondolásom szerint egy izzító gyertya van a torokban és így meleg levegőt szív a hengerekbe! Lehet hogy hülyeség! :D a segítséget előre is köszönöm!
Hát persze, de ez sok gépre igaz, nem véletlenül voltak régebben a gépállomásokon ilyen guruló szenesblokkok. Be volt fűtve egy két vödör szénnel és alátulogatták a reggeli hidegindítás előtt e gépeknek.
Errol jut eszembe:lattam mar hogy kistehert ugy inditottak,hogy a levegoszuro helyere odatartottak egy ego ruhadarabot majd rovid inditozas utan jart a gep.Gondolom beszivta a langot.
Ismeros a dolog egyszer en is ateltem egy hasonlo esetet,vetettem egy 902-es URSUS-szal es egy szempillantas alat megallt,sebessevaltast elfelejthettem,csak 3.,4. sebesseg volt meg nemi bajlodas utan.Mint utobb kiderult eltort a valtoban egy tengely,aminek koszonhetoen megalltunk.Masnap nekem is kezdtek sozni az agyamat,hogy dolgoztam a geppel???!!!Az en szerencsem az volt,hogy egy megbecsult nyugdijjas kovacsmester volt a kiserom,aki elmagyarezta hogy dolgoztunk a geppel,egyebkent en is akor szereltem le:-)))
Nekünk a Honvédségnél volt 3db 82-es Ifor horváthország külszolgálat Egyik reggelre -38-fok . Az itthoni akkukal megsem mozdultak.Kaptunk az amerikaiaktól 3db akkumlátort akkora volt mint itthon a 88ah-os csak hárman allig birtuk berakni a helyére kb. 60kg volt.de nem ez a lényeg hanem a 420Ah. az indító áram pedig 1700Amper.Szószerint rákellet nézni a kulcsra akkorát rúgott rajta hogy 1-et fordult és járt.
Még annyit a főtengely törésről,hogy az elsővel 1971-ben találkoztam.Egy SZK-4 -es kombájn volt átalakítva kukorica vágásra ,Oros asztallal .Hajtottam tök nyélen a kukoricába és az volt a kurvanagy szerencsém,hogy éppen kint volt a gépészeti üzemág vezető (egy akkor végzett egyetemista ,szinte) és ott állt mögöttem a magtartály mellett -kíváncsiskodott,hogy miként szuperál az átalakítot gép,mikor egy nagy csattanás-kopogás! Eltört a főtengely.Olaj volt benne ,víz is ,úgyhogy nem lett semmi ügy belőle.Ha nincs ott szájtátiskodni lehet,hogy szívattak volna.
A másodikkal pedig 1974-ben egy MTZ-45-ös motorjába volt.Éppen akkor szereltem le.Bementem dolgozni az első napon és már fekhettem is a gép alá leszedni az olajteknőt......stb.
Aztán jöttek a többiek: MTZ-80,Kisdutrák,Perkins.Talán még egy Ifa is volt.Meg kitudja még mi.
Még annyit a főtengely törésről,hogy az elsővel 1971-ben találkoztam.Egy SZK-4 -es kombájn volt átalakítva kukorica vágásra ,Oros asztallal .Hajtottam tök nyélen a kukoricába és az volt a kurvanagy szerencsém,hogy éppen kint volt a gépészeti üzemág vezető (egy akkor végzett egyetemista ,szinte) és ott állt mögöttem a magtartály mellett -kíváncsiskodott,hogy miként szuperál az átalakítot gép,mikor egy nagy csattanás-kopogás! Eltört a főtengely.Olaj volt benne ,víz is ,úgyhogy nem lett semmi ügy belőle.Ha nincs ott szájtátiskodni lehet,hogy szívattak volna.
A másodikkal pedig 1974-ben egy MTZ-45-ös motorjába volt.Éppen akkor szereltem le.Bementem dolgozni az első napon és már fekhettem is a gép alá leszedni az olajteknőt......stb.
Üdv mindenkinek. Ma reggel indítanom kellett mert be kellett húzni a szomszéd jumzát amivel tolni akarta a havat. Kétszer vagy háromszori pár másodperces indítózással + egy kis artika, izzítás nélkül indult. A 24v az pörgeti ilyenkor is , pedig nem valami superok már az aksik.
Én ugye mára ígértem videót az indításról, hát ez sajnos elmarad. Lesepertem a 20 centis havat a trakiról beültem azzal a lendülettel kb ki is szálltam :) Alig bírta átfordítani a motort.
En meg nem probaltam,oszinten nem vegyok hive,annak idejen mikor maskent nem indult akkor tuzeltunk ala. Azok a trktorok amelyikben eltort a fotengely mind hasznalltak a spret sot volt aki "nem sajnalt tole"sajat bevallasa szerint,maga szerint van osszefugges a spre hasznalat es a toresek kozott?
Ha nem baj, én is beleszólok ebbe a hidegindítás témába. Volt itt szó a torokizításról. Tapasztalatból mondom, hogy vannak nagyon jó torokizzításos konstrukciók. A közvetlen befecskendezéses dízelmotorok hidegindítása (a személykocsi dízeleket kivéve) gyakorlatilag nem oldható meg másképp. Én dolgoztam olyan Volvo autóbusszal, ami 19-évesen is úgy indult, mint az óra, mínusz 15-20 fokban is, és csak torokizzítása volt. A mai haszonjármű dízelekben már mindben automata torokizzítás van, és ha az akkumlátor meg tudja forgatni, akkor azok beindulnak. Az MTZ-be is bele lehetne valahogy szerelni házilag is egy fűtőspirált, ha nekem MTZ-m lenne, én megcsinálnám.
Azt tudni kell ,hogy e tip. mérsékelt égövre szállított tip. és ezért nem szerelik fel különböző hidegindító ,vagy előmelegítő berendezésekkel . A sprayt említetted : itt van ez gyári .
Gondolom az olajgőz meg felszállt a hengerfalra meg a hengerfej felé az olaj visszafolyó járatokon és az sem volt mindegy.No meg ugye az indítási fordulatszám-ezáltal.Csak nem ragadtak annyira a csapok,mint a dermedt olajjal.
Azért is említettem az olaj melegítését , mert az olaj nem mindenhová jut el kellő időben . És lehet tovább gondolni a végét . A DUTRÁ nál is le állás után alányomtuk a 2 lapos rezsót , reggel mint nyáron . Igaz a véglehajtás, C ,olaja az nem igazán volt jó de a motor indult.
Mi egyszer úgy csináltuk,hogy villanyrezsót tettünk az olajteknő alá mert tiszta olaj volt az egész motor és nem mertük pörzsölővel melegíteni.Bementünk egy "kicsit " melegedni mert majd meg fagytunk.Mire észbe kaptunk,hogy meg kellene nézni, már rotyogott az olaj az olajteknőben!!! Ott nem volt gond.Röffent mint az óra.( nem amelyiknek eltört a felhúzó rugója)!!
Azt mi is csinaltuk amikor mar gyendebb volt a motorja a kistrkinak,csak vigyazni kell nehogy "nagyot szolljon"marmint ha begyullad a kiszivargott olajpor,meg uzemanyag a motron
Láttam már olyat is, hogy az erdőn a kisfülkés 50-es motorja alá tűzet raktak. :) Az valóban igaz, hogy a ledermedt olaj is közre játszik a hidegindításhoz. Na meg amit Holmer említett, hogy a testelés se a leghíresebb. Erre már láttam olyat, hogy az akksi negatív pólusát is vezetékkel az indítómotorra vitték hátulról úgy mint a plusz pólust. Én próbáltam valamikor perzselővel indítani. Egyszerűen a perzselőt az olajteknő alá raktam és könnyeben indult.
Szabi ! Holmerrel említettétek a hő légfúvást . Valójában létezik gyári megoldás . Igaz sziberiai kivitel de a hatékonysága annak lehet a legjobb . Melegíti a hűtőfolyadékot és a motor olajat egyszerre. Viszont , meg kell említeni ,hogy az Orosz erre komolyan rá szált , főleg a nagy trakiknál Pl K- 701 , 1/ a , T 130 , 170 stb . Most is mint már többször is említettem az olaj ami ledermed a hengert lehet melegíteni de indítási nehézségek az olaj miatt vannak ténylegesen nagy hidegben . Ha megtalálom az ábrát fel teszem .
A vízmelegítőnek sok idő kell,amig átcirkuláltatja a -10-15ös fagyállós cuccot,nameg jó sokat is fogyaszt. A hőlégfúvóval én a tűzcsöveket,olajteknőt,az adagolót a gázolajszűrőt,az akksit is meg szoktam fújatni. A melegvízzel meg vigyázni,mert ha tul forró,akkor ott is lehet galiba,pontosabban repedés a hirtelen hőtágulás miatt. Nameg a fordítottja is,amivel már én is találkoztam,konkrétan azzal,hogy -19ben belefagyott a blokkba ameddig kinylodtunk a betekertetéssel a jó nénikéjét neki.
Az akksit kész erőművészet a fülke farára egyedül felrakni,hogy ne fröccsenjen sav az emberre a kupakok szellőzőjén keresztül ha lerakja kicsit durvábban stb... éjjelre meg benthagyni nagy akkumulátort,aztán töltővel rásegíteni nem nagy segitség,mert az új savas akksi teljesitménye is kb. felére képes lemenni ha áthül -15re. Nameg a rossz áramtalanítókapcsoló és fülketestelés,indítóvezetékelés is ilyenkor hatványozottan elő tud jönni.
Nem hiába találta ki az orosz a segédindítómotort ;) meg a vaslemezt ami alá, alá lehet gyujtani,pl mint az orosz lánctalpasokon :D
Helló Soltvadkerten az IFA boltban 26900ft a 154ah-s akkumulátor 2év garanciával használt aksikat beszámolnak és akkor még olcsóbb. Én 2hete vettem 1et
Holmer és Én beírtuk a hőlégfúvó csodákra képes a hirtelen indításhoz. Veszel valamelyik barkácsáruházba pár ezer Ft-ért indítás előtt belelököd a levegőszűrőbe és lehet indítani. A hőlégfúvó olyan 400-500°C-os levegőt fúj be, de ha még a lehűlést beleszámoljuk akkor is kb 200°C-os a dugattyúkhoz ér szerintem.
Nem rossz a torokizzítás, de szerintem a titka a jó karbantartás. Hallottam már olyat is, hogy hőlégfúvót dugtak a levegőszűrőbe és meleg levegőt szívott a motor. :)
Mit szólnál ahoz, hogy régi 80-as motorba .3-as dugattyúk, hengerfej , porlasztók és izzógyertya lenne rakva az hogy muzsikálna hidegben induláskor? Szerintem jobban, de ehez már át kell alakítani az indítást 24V-ra, mert ha jól tudom a .3-asokba már 24V-os izzógyertya van.
Egy picivel jobban mint a régebbi 80-as motorok a 24V miatt tovább és gyorsabban bírja tekerni. A haver 920-asa sima d243-as motorral szerelt 24V-os indítással 2db 88Ah-ás gyári akksival -15°C-ban pöcre indult. De az 552E már csak sprayval és vízmelegítővel 3.ik próbálkozásra indult ( 12V 175Ah akksival). Ezeket élőben láttam, csak akkor még nem volt kamerám, hogy rögzítsem.
Üdv.Szép napot mindenkinek.Szerintem az izzítás a minden.Ha jól meg van tervezve és valósítva.Akkor tökéletes.Bánom,hogy nem csináltam videót,hogy hogy indul a 952.3-as.nekem nagyon tetszett.De nekem az ennyim tökéletes.Készítek majd videót amikor indítom.
Üdv! Szerintem a 6 henger miatt. Kevesebbet kell fordítania az indítómotornak és az izzítás is benne van. Meg az izzógyertyák már modernebbek gyorsabban és magasabb hőmérsékleten izzanak.
A . 3 motoron igaz hosszabb ideig lehet 24 V indítani . Viszont nem az a mérvadó , hanem a hengerenkénti izzitás. Szerintem be indulna 12 V is ugyan annyi idő alatt . A D motoros 1221 .3 rol ne is beszéljünk mert annak az indulása kifejezetten jó.
Na igen, ezért is indul könnyen a hidegben a 3-as. Ehhez még hozzájön a 24V-os indítás ami fordulatot is ad, nem csak nyekereg mint a régi MTZ-ken. :-) Ezért jó az áttételes pl. ilyenkor, még ha nyárára vissza is van rakva az eredeti.
Igen a 4db izzító gyertya sokat számít. Nem hiába rakta vissza az orosz a 4 izzítógyertyát a .3-asokba. Az 50-es motoroknak az izzítását lehetne tuningolni? Valakinek ötlet?
Nemtudom, vagy valami más baj lehet. Sajnos ez igaz az MTZ-nek a hidegindítás nem erőssége, kivéve ami gyárilag 24V-al indít, a .3-nál meg kifejezetten jól indít. Még ha az ilyen hidegindításokat egyik motor sem nagyon szereti, de a D240-es motor el sem indulna. Láttam itt írták páran, hogy azért elindultak melegítés nélkül D50-es motorok. Azért azok sokkal könnyebben indulnak a hidegben.
Jó is, mert úgy látom nem vagy szolgálatban.:D Én most jöttem haza városba volt egy elég komoly baleset a viadukton. Itteni kollégáid két szerrel vonultak ki. Nem nagy hír, a hó viszont nálunk egyre nagyobb, 7óra óta folyamatosan szakad.
Akkor is még ha 10ezer üzemóra van benne akkor is jobban kéne neki indulnia. Egy mtz-énél még megszoktuk ezt a fajta indulást, de egy nyugatitól már nem kéne. A 952.3-as az nagyon jól indul a videón. Amit most beraktál kb úgy kéne indulnia.
Valóban indulhatna könnyebben, bár tudtommal közel 10000 óra van a motorjában, így szerintem elnézhető neki. Bár nyugatinál én is elvárnék egy olyan indulást mint a videón a 952.3-asnál. Szeretném ha a régi MTZ is így indulna! Vagy mint ez
Még az én mtz-ém is jobban indul ilyen hidegben, mint ez a traktor a videón. Állítólag ezeknek elég a kulcsot megcsörgetni és máris indul. :) Ő legalább őszinte nyugati traktor tulajdonos:
Én megutáltam, nem vagyok se hó, se tél-rajongó. Akkor már inkább a nyári meleg! De majdcsak elhúz már innét, minimum 10 centi. (Nem irígylem akiknek vannak fóliaházai)
Nem találtam a hirdetést, nincs már fennt. Nálunk már délelőtt óta esik a hó, nem mértem mekkora, de olyan 15cm biztos megvan és persze -10°C és még lejebb megy.
Szaby, tölünk a második faluba van egy kék. D-50-es blokkal láttál már? Múltkor az expressz.hu-n találtam, zöld színű volt. Tudtommal ebbe a szériába nem gyártottak 50 lóerőst.
Tönkre ment az akkum, ebbe a hidegbe meg se mozdítja a motort. :-(
De holnap reggel csinálok videót, hogy a 820-ast indítom.
Volt nálam 3napja 1 MTZ-952/3-as kürt csere volt,mert zárlatos lett.mindent meg bolondítót.Az igen.az indult.Nagyon tetszett,sok személyautó meg irigyelhetné.Csak az az érdekes,hogy nekem kellet elmagyaráznom,hogy a sárga visszajelző mit jelent.Hát sajnáltam a gépet.
Üdv! Havat kell seperni már nálatok? Ma találtam a videót, gondoltam beteszem ide. Szerintem is nem sokáig bírja. Egy 12V-os indítómotor átalakításához 24V-ra mit kell cserélni szerinted?
Igen,láttam.Hát 1 kis aksival jól indul.Az ennyim 1 hónapja áll 2napja be indítottam.Kb 1et fordult a főtengely és már járt.Aksi Bene,víz nélkül,víz melegítő nélkül.
Igen ! indít az a kis teljesítmény de meddig ? Nyögve nyelősen tekeri az ! Azon kívül meg elég drága hozzá az alkatrész . Viszont azt nem tudom ha mindennapos használatnál meddig bírja az indítást .
Nem, én úgy szeretném ahogy gyárilag van de sehogy sem jött össze vagy csak gyors volt vagy csak lassu kettő sose sikerült ezért kérdeztem. Minden ilyen ábrát szívesen fogadok az email címemre : kiraly890628@freemail.hu Előre is köszönöm a segítségeteket. azért kérdeztem vissza mert nem látni h hova megy a kék és a barna vezeték
De ha jól emlékszem, akkor a régi nagyfülkésekben úgy volt bekötve, hogy a kisfokozaton sorbakötve ment a két motor, a gyorsfokozaton pedig külön testelve.
Elméletileg ugyanaz mint az orosz csak a hátsó pajzs más. A trabikkal kapcsolatban rémlik valami. Épp ezt akarom elkerülni, hogy sokáig tekerjen az önindító. Mert tudom, hogy mennyire kínozza. Na ha megkapom a párhuzam kapcsolót akkor nekiállok bütykölök valamit.
Nekünk itt birja, azt hogy a kamaz önindító birja e, azt nem tudom, emlékezz vissza régen a trabantokat mind átalakították 12v-ra a 6-v-ról, az önindítót meg hagyták a 6-v-ost ,és bírta. Egyébként meg az a legnagyobb kínzás az önindítónak hogy ha nem nagyon bírja hajtani télen, és csak próbálja az ember hogy hátha elkapja , mert ugye mindig csak egy kicsi hiányzik.
Értem. Na nekem pont ilyen kell, hogy -15-ben is úgy tekerjen mint +30 fokban. Akkor azt mondod, hogy az indítómotor állórésze és forgórésze bírja a 24V-ot. A szénkefék is bírják. Nekem kamaz fajta önindítóm van abban 8db kefe van. Gondolom ez jobban fogja bírni? A behúzótekercset azt kicserélem 24V-osra majd. Nekem is igért egy Ifás haver eredeti párhuzamkapcsolót. Remélem nem felejtette el, majd eszébe juttatom. :) Ha az akksim bedöglik akkor átalakítom ilyenre és meglátjuk. Nekem most 154Ah-ás akksim van és ilyen hidegben elég nyügve-nyelősen teker már, de azért beindul. Vannak rajzaim amiből be tudom kötni, úgyhogy remélem ez nem okoz gondot. Kábel meg van dögivel. De lehet úgy fogom letesztelni, hogy kérek kölcsön egy bikázót ami tud 12 és 24V, majd az indítómotoról lekötök mindent és a bikázóval kipróbálom direktbe mind a két feszültségen, de két reggel, mert úgy az igazi. Elméletileg így kárt nem tudok okozni?
Én szerintem még azt sem kell ,csak mint írtam úgy is szar volt(azis régen a sok téli kínzástól), és akkor már inkább 24-est vettem, annyi kell amit írsz+ 2méter 5x2.5-es mtk kábel a párhuzamkapcsolótól vissza előre, meg egy autóvillamosságszerelő. A külömbség annyi hogy ugyanúgy hajt -15-be mint+30-ba , és ezt értsd szó szerint. Nekem igy van megcsinálva, de az enyém már gyárilag 24-es volt csak az előző gazdája vissza álította 12-re gondolom tönkre ment az önindítója, és áttételest tettek rá, na az aztán ahogy tavaj bejött a hideg alig hajtotta,volt itthon két régi önindítóm az egyiket fölújitottam, meg vettem az eggyik régi ifás havertól egy eredeti NDK-s párhuzamkapcsolót , azóta nincs gond.
Én a Paint-tel szoktam kissebre venni a képeket, amit ide teszek fel. A menüsorban fönt van olyan lehetőség, hogy: kép-nyújtás döntés, ott a 100%-ot átírom 80-ra, és mindig 512 alá megy a méret
Jójó. Több a 176, mint a 156. De szerintem két aksi drágább mint egy. Persze lehet nincs igazam, mert az a két aksi a világvégéig kitart, de az kitudja mikor lesz...:D
Hozzászólásnál van olyan sor lent, hogy "Új kép" ráklikkelsz a "Tallózás" gombra és a dokumentumokban kikeresed a feltölteni kívánt képet utána "Megnyitás" gombra kattintasz, majd "Feltölt" gombra klikk. Utána megjelenik kis kép formájában, majd "Beszúrás" gomb következik és végül a "Mehet" gomb.
A másik meg -szerintem- kétt 88Ah-s akku nem kevéssel kerül többe mint egy 156ah-s. Bár ha tovább bírják lehet ennek függvényében is jobban megéri. Nekem 156Ah-s van és - 3fokba vígan forgatta a motort, pedig nem volt előmelegítve. Én maradok a 12 voltnál, meg a jövőben szerintem beruházok egy áttételes önindítóra.
Hat....kutyagyerek,en is azt mondom,hogy inkabb a motor valo neki,de mindent meglovagol. Dupla kereke vetesre,meg magagykeszitesre van neki fenn,ahogy a videon van felszerelve ugy pedig szantott.Ez a mindenes traki naluk,mivel ez az egy van. Kepem az nincs sajnos,csak a sajatrol
Akkor azt mondod, hogy egy behúzótekercset kell cserélni 24V-osra, meg beépíteni legalább két 12v 88Ah-ás akksit+ egy soros/párhuzam kapcsolót és tökéletesen fog működni? Neked így van megcsinálva és mennyi különbséget vettél észre rajta?
Szép estét. Emlékeztek mekkora vitatéma volt kb egy éve ez a 24v-ra alakítás, volt aki oldalakat írt a villamosság tudományáról azzal bizonyítva hogy nem jó, elvileg biztos igaza volt, de gyakorlatilag úgy túl vannak tervezve ezek a 12v-os mtz önindítók hogy birják a gyűrődést, sőt kevesebbet kínlódik az önindító mert pöccre indul a gép még hidegbe is. Nekem egy éve így működik és semmi gond nincs , annyi átalakítás volt hogy vettem rá 6 ezerért egy 24v-os behúzótekercset, de azt is csak azért mert már szar volt az érintkezője ,akkor meg már 24eset vettem, nembeszélve arról hogy ez a régi fajta önindító és alkatrész minden villamosságszerelőnél " tonna" számra van. A lényeg az hogy nem szabad egyfolytába sokáig hajtatni. A multkor az ismerős 820.2 -én is tönkrement az Iskra 24v-os , talált othon egy régi 12-est, azóta azzal megy, de van itt akinek évek óta át van alakítva és semmi gond.
a sogoromnak is ilyen gondja van az 50-esen,neki jo a toltes,allitolag minden ok,de nehany oras ejszakai munka utan nem indit. Egy szaki azt ajanlotta neki,hogy kosse ki a feszultseg mero orat,mert lehet hogy az nem enged at eleg aramot.Nemtudom a szobanforgo gepen hogy van kotve,de en ennyit tudok,lehet hogy ez is segit.
Üdv! Régebben azt beszéltétek, hogy ha csak az 12 Vos önindítóra engedjük rá a 24voltot, és a bendixre nem, akkor műxik, jóllehet elméletileg tönkre kéne mennie, de az orosz túltervezettség ezt kiküszöböli. Kérdésem: ha egész éjszaka szántok akkor lemerül a féléves banner akksim. a töltés 14 V, 4x 40W a teljesítménye az égőknek. Keveset termel a dinamó? Ha generátorra cserélném, a feszszabot is dobni kellene, vagy másként is orvosolható?
Ja még azt elfelejtettem előbb mondani hogy kaptam a traktorhoz még egy aksit 150 ah. állítólag használható, csomó szerszámot ,felújított nagy önindítót .....:)
Nem kell venni áttételes kis öníndítót. Jó a gyári is. Csak még pontosan nem tudom hogyan lehet ezt átalakítani. De át lehet az tuti. Mert alkatrész boltban lehet kapni 12V-os és 24V-os cuccokat is hozzá. Így sokkal olcsóbb mint egy új.
A 2db 88Ah a párhuzamkapcsolóval kényelmesen elfér hátul. Itt az 1db 154Ah-tól nagyobb akksi nem fér be. A 175-öst beraktuk, egy kis szereléssel. Ahol az akksi van és van egy lemez amire a rendszám tábla van fogatva. Azt leveszed és mögötte van egy másik lemez azt kell kivenni az akksit betenni és a lemezt fordítva visszacsavarozni, majd a rendszámtáblatartó lemezt is visszarakni a helyére. Hallottam még olyat hogy 2db 100Ah-ás akksit raktak hátra párhuzamosan összekötve, így 200Ah lett 12V és ez a két akksi elfért a gyári helyen. Csak ez a módszer már nem egészséges mert itt az amperek már fel vannak tornázva. Nem egészséges az áramkörnek. Jobb a feszültséget növelni. W=UxI 24V-nál fele annyi áram is elég.
Nem kell cserélni semmit se rajta. Van soros-párhuzamos kapcsoló. A két akksi közzé kell beépíteni. Ennek az a lényege, hogy csak az indítómotor kap 24V. A többi más műszer és világítás 12V-ot kap. Az IFA teherautókat ismered? Azokban van ilyen párhuzam kapcsoló.
Ertem,keves atteteles oninditoval is alig birom beinditani ha mar hidegebb van. Nekem csak az a gaz a 24V-nal,hogy cserelni kell mindent a potnal is,nembeszelve arrol ha mas potjat huzom akkor sem jo.
En is az enyemet 1db 100Ah-s akkuval vettem,most egy 140-es van benne,mert negyobbnak nincs hely,de ez is kevesnek bizonyul. A gyari az nem 2x100Ah 12 volton???
Nem csinálom. Csak többet fogyasztana vele. Inkább a jobb indítás miatt azon agyalok, hogy hogyan tudnám minél olcsóbban 24V-osra alakítani a rendszert. De ez csak még egyenlőre tervezgetés.
Gondolkozz a kardántengely ugyanaz, de a merevhídason az első kerék átmérője nagyobb mint a szöghidasé. Itt fordulatszám különbség van. Magyarul a váltóból a kihajtásban az áttételezés sokkal másabb. Egy új szöghíd kompletten mindennel 700-750ezer forint között mozog. Használt bontott merevhídról még nem hallottam.
82-es panoramas,de lehet hogy jobban megerne kicserelni egy 892-re,nemreg egy ismerosom vett egy jo allapotut atszamitva 2560000be jott neki,egy kis szerencsevel
es a meghajtas a valtonal,kardantangely az marad aregi?Azert gondoltam majd egyszer atalkitani,mert a merevhid az megis csak mas,talajmunkanal is potkocsizasnal is hatekonyabb,annyi foldet meg nem munkalok hogy mtz -vel kelljen sorkozt muvelni,vagy vetni....csak teli eszmefuttatas egyenlore
kereket kell cserélni,felnivel,kell munkahenger meg orbit kormány ha nincs rajta,kerék összekötő,meg a hidat kicseréled, de nem lesz olcsó szerintem.és még lehet van amit kihagytam mert még nem cseréltem hidat csak fejből mondom.
Üdv. Buborék ?... Az átlátszó ,vékony csőben először létrehoztam egy 'szintet' , utána még vékony filctollal is megjelöltem ! :) ...És utána erős lesés !! Na én így többször ellenőriztem ,..hajszálra ugyanaz az érték mindig. :) A kézigáz csutkára !
Attyus77! Ugye Te ellenőrizted az előtöltést kapilláris csővel? Kérdezném, hogy mikor figyelted a buborék megmozdulását akkor az adagoló gázkarja padlóig volt húzva?
Nem az enyém, de amúgy ugyanez:-) 4 gerendelyes, gyárilag 13 késes. Én 11 késsel vettem, de abból leugrott 2. Az enyémet megkínozták kissé. A vázat elgörbítették a felakasztási helyen, de vki sínbe rakta. Ugyanez a vadállat a rögtörő kapcsolódási helyét(a vázhoz) is megrogyasztotta. Az még reparálásra vár, mert most kicsit ferdén oldalazva jön a gép után:-) A gyári súlyok elé még akasztottam pár kilót, hogy óvatosan lehessen vele közlekedni. A hidraulika felakasztási szerekezetet is kell használni, mert kikészíti a munkahengert:-)
Igyekszek! :) de majd tavasszal teszek róla képet! ugy is friss festést és motorházat kap! :) meg ujra kötöm az elektronikát mert az index nem szereti a biztosítékot!:D vagyis szereti mert mindig megeszi! :D
Sziasztok! Szabi! Bocs, hogy csak így megkésve de nagyon köszönöm az e-mailt, leginkább a tartalmát. Eddig semmi tapasztalatom nincs, úgyhogy hasznát fogom venni.
Minenkinek köszönöma jo kívánságokat! majd a tavassal nekiállok és kipofozgatom egy kicsit kivűről is! :) Az adagolója elvileg jól van beállítva mert leég keveset kajázott ezen a hosszú utón és nincs is elvéve tőle mert a nagy tárcsát elég szépen húzta! A gázpedált majd kibütykölöm valahogy! :)
Kompresszor kikapcsolt volt. Szelephézag 0,3 -ra állítva hideg motornál . :) Nekem tetszik a hangja . :) ..Nem új gép ,..ahhoz képest jó,..olajnyomás 3 bár körüli , vizet nem forralja,..sőt fel sem melegszik rendesen. (Fél hűtőt betakartam kartonnal és így is csak 60'. :( Jut eszembe ; üzemmeleg (60') motornál néztem az olajhűtőt ,és épphogy langyított ,inkább hideg volt. Hozzászólás ?
Sajnos most az első tele nálam a trakinak, hogy koszosan van letéve, mert vártam jó időt, mert maradt egy kis szántani való. De ha a fagy kienged akkor sterimobozás következik gőzzel. Utána parafinolajjal átkenem.
ha nem tölt vissza a generátor, akkor azt hogyan lehet orvosolni?vadiuj gép..nem értek hozzá de valami 9- 10 voltot tölt vissza és a második biztosítékot csapta ki ami ott az elejében van..