Bocs, nem értek egyet. Az, hogy eddig nem állt meg, csak annyit jelent, hogy szerencséd volt: semmi olyan alkatrész nem pusztult meg benne, amitől megállt volna, mint a jancsiszög (lásd pl railnyomás-szenzor). A rengeteg km más kocsinak se feltétlenül árt meg, de mindig nagy kérdés, hogy a sok-sok km után mi az ábra, milyen az állapot. A 240e és a 330e km között nem ordító a különbség, de az enyém motorja 240-nél belülről nézve kvázi új, a belső vezérműtengelyes lánc nincsen elnyúlva, cserélni se lenne muszáj, a lendkereke 6 mm-t sem lóg, nem hogy 6 centit, stb... Igaz, nem taposom ki a lelkét hidegen vagy alacsony fordulaton, és vagy 3x annyi zsét pazaroltam olajra meg szűrőkre, lehet, abból kijönne egy motorcsere... * bocsi, csak nem bírom, amikor valaki úgy pusztítja a technikát, hogy az igazából nem feltétlenül szükségszerű. Beültem az autódba, beindítottam, és sajnáltam basszus. Bocs az őszinteségért *
Rengeteg km-t kap, teljesen mindegy milyen autom lenne. Elhasznalodna. Az ossz velemenyem errol az autorol hogy harom eve hajtom, ebbol ugye 1,5 turbo nelkul felig hianyzo vakumrendszerrel stb. stb. Es meg megy, birja. Most azert eleg sokat kapott. Elvonulhat nyugdijba ☺ azert kivancsi lennek mas autoval meddig jutnek.
Én meg tegnap megvilágosodtam: Zoliéban hosszabb a váltó, mint az enyémben, nem kicsit... :-| Bakker ha ezt tudom, még gariban kicseréltetem egy hosszabbra XD
Úgyhogy már ki is találtuk a következő projektet: kell venni 120 lovas 8 szelepes 1,6 HDi-t a hatos váltójával, és átépíteni :D
Örömmel értesítem a társaságot hogy mondjuk egy jó ideje már a tulajdonomat képezi így nem csak tiszteletbeli tag lehetek itt, de lerendszámozódott a kedvesemtől átvett 307 5ajtós facelift, így teljes jogú tagként vagyok jelen ismét, és már legalább Trófeázni azzal mehetünk :D
Ugye számtalan tesztkör 1.6osokkal stb egy nagyobb túra a Zolysysével, de még mindég lenyűgöz az 1.6 fogyasztása, tegnap előtt elmentünk kocsit venni a Diának, indulás tele tank Székesfehérvár Berettyóújfalu , M1 fele mentünk, M0 M5 4es fő út, 4esen végig padlón előzgetve Pénteki csúcsforgalom tele rengeteg szerencsétlen barommal akik 70el feltartják a forgalmat, vissza már lazábban 44es fő út 90-110el, Tiszasas onnan Székesfehérvát 81es Győr és Hegyeshalomnál teletank 776km kerek 40liter
jójó az előzésekkor kicsit szentségeltem mert a bömci után szokatlan volt a lovak hiánya, de azért kellemesen megy így is.
Egy szó mint száz hihetetlen fogyasztás bajnok. Kíváncsi leszek majd ha hazafele televágom mennyire jön ki az autópályás Hegyeshalom Hinteglemm szakasz
Tegnapelőtt-re bekerült a kuplung lendkerék is, a lendkerék csak 6 cm,t lógott, már csak az apróságok vannak, mint pl kézifék kötél, légtömegmérő stekker helyzetjelző ilyenek
Az autoban az előző tulaj már kiváltotta egytömegűre a lendkereket, márkaszervízben. Mivel már régen volt és nehezen járt a kuplung, vétel után teljes kuplungszettet cseréltettem (Valeo 4P Kit).
Ezután szinte azonnal "ciripelő" hangot kezdett adni az autó, ami a kuplung érintésére halkul kinyomására elhallgat.
A szerelő szerint kiemelőcsapapágy, de nem akkor szól ha a kuplung ki van nyomva.. A neten olvasottak alapján nyelestengely csapágy szokott ilyen hangot produkálni.
A szerelés előtt semmi ilyen hiba nem volt.
A kuplungszetten kívül cseréltek még: olajat szűrőkkel, üa szűrőt, komplett vezérlést, difi szimeringet, főtengely szimeringet, váltóolajat, takarították a váltót.
Nyilván "látatlanban" nehéz tippelni, de a tapasztaltak hátha tudják:
Mi okozhatja a hangot, ill. mi lehetett a hiba kiváltója?
Mivel Belga auto, ezert nincs motorszam, tehat akkor cserelek motort amikor akarok. Azt beszeltuk a fonok urral hogy addig kell taposni amig birja. Aztan szerez majd bele egy jo allapotu motort... de azert remelem ez nem az elkovetkezendo egy evben fog bekovetkezni. Ezert is lett masik auto amit lehet utni vagni, nem sajnalom annyira ha ki kell dobni idovel.
Sziasztok. Most vettem észre hogy az autóm jobb oldali külső visszapillantó tükrének aljáról sikerült elhagynom egy kis műanyag fekete elemet. Azt milyen néven lehet rendelni, vagy van e valakinek elfekvőben?
Üdv!Segítségeteket kérném!307 1.6 hdi 2006 9hv autóhoz kellene nekem olyan alkatrész, ami a turbóhoz vezeti be a kartergázt!Hogy keressem azt mert eddig sehogy sem sikerült!Van rajta egy tömítés a motor felől,lehet elég lenne azt cserélnem, bár a fehér műanyag is el van törve!Illetve hallottam, hogy a szelepfedélen lévő műanyag részt amin az olajbeöntő és ez a visszavezető is van, szokták cserélni?!Milyen hiba esetén kell azt kompletten cserélni?Plusz még egy kérdés, ahol a turbó fújja be a levegőt, sztem a légmennyiség mérő után, ott is elég olajos, oda tömítés kell, vagy paszta?Első képen mellékeltem a karterolaj visszavezetőt, a másodikon pedig a bejújt levegő csatlakozást!
Hát hallod... Nyilván mindig bejátszanak a körülmények, élethelyzetek, van úgy, hogy az ember nem tudja máshogy csinálni. De amikor először beröffent, nagyon meglepődtem, hirtelen azt hittem, valami másban ülök, 25 évvel ezelőttről. Életemben nem hallottam még rhr-t ilyen hangon járni, na... És ez olyan maradt melegen is. Aki kitalálta a 30e km-es olajcserét, az monnyonle. A tiéden viszont teljesen egyértelműen hallatszik, hogy még ezen is túl voltak a cserék. Szóval ha innentől vissza is veszed 20-ra, valamilyen károsodás már megvan. Persze hogy ez mikor okoz és milyen gondot, az más kérdés.
Üdv! Adott egy 307 1.6 Presence 2001 évjáratú autó. Indexelni nem lehet vele, hiába tolom fel-le a kart, nem adja be az indexelést. Az indexkar nagyon könnyen, gyakorlatilag akadás mentesen csúszik fel-le. Kábé 2 hete véletlenül beleakadt a karom a kapcsolóba és kissé erősebben megrántottam. Utána egy hétig minden kormányfordításnál kitette hol jobbra, hol balra az irányjelzést, de ez már a múlté, most már nem indexel..
Kérdésem annyi lenne, hogy szerintetek eltörhetett-e valami benne és ha igen, akkor mennyibe lenne a javítása cakk-pakk, akár új kormánykapcsolóval együtt is?
Nálam a turbó nyomás szabajzo szelep hibaja miatt dobalt ilyen hibauzit... 12000ft.os alkazresz. Ha meghibasodik akkor általában tulvezerli a turbót ami hibat dob.
Aztan jön majd Jena és elmondja hogy hulyesegeket írok. :D
Közben találtam egy törölhetetlen hibát, ami a FAP adalékolásával kapcsolatos. Azt hittem, hogy a kifogyóban lévő eolys miatt, de úgy tűnik ez más. Lehet a turbó jelenség csak a letiltás miatti következmény? Csak mert a turbó logikailag nem tartozik az "antipollution" körbe (szerintem).
Az is meglesz, ráér, mert fel újítom teljesen és hétvégi/kiránduló autó lesz... vettünk egy futkorászós melós autót. Úgyhogy majd kell rá szereznem lökhárítót, meg egy csomó más egyéb apró bizbaszt :)