Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Jager74 Creative Commons License 2011.12.04 0 0 39368

Nem csapágy hang,azt felismerném.Nem kell irdatlan csilingelésre gondolni,olyan mintha sörösüveget húznának a betonon...

Előzmény: spapda (39365)
Jager74 Creative Commons License 2011.12.04 0 0 39367

Üdv Nagyuram! :) Igen,az az egy rendben van,amin az osztómű támaszkodik a kereszttartóra. Van több is? Kuplunggal semmi baj,nem onnan jön.Olyan,mintha a difitől jönne és a kardán felerősíti.

Előzmény: Boarhunter. (39364)
niváskarcsi Creative Commons License 2011.12.04 0 0 39366

Szevasztok.Nekem Nivánál,a váltóvégén lévő kihajtőtengely csapágyvédő lemezkarikája szabadult fel, és az adott csilingelő hangot.Nemtudom,ennél a típusnál van e ilyen. megkéne nézni.

spapda Creative Commons License 2011.12.04 0 0 39365

Nem lehet, hogy a váltóból jön a hang (pl. egy csapágy)?

Boarhunter. Creative Commons License 2011.12.04 0 0 39364

Terepváltó tartó bakok rendben vannak? Kuplungod rendben van? Gyanús, ha kinyomott kuplungnál elhallgat.

Előzmény: Jager74 (39363)
Jager74 Creative Commons License 2011.12.04 0 0 39363

Na ez pont az ellenkezője...kinyomott kuplungnál elhallgat és üresben gurulva sem csinálja.

Terheléskor gázadásra és motorféknél,amikor már kezd(ene) berángatni.Szerintem is banális a dolog,de semmi nem lóg,semmi nem verődik.Úgyhogy a karton bor még fel van dobva! :)

Előzmény: fejes.i (39362)
fejes.i Creative Commons License 2011.12.04 0 0 39362

Nem akarok beleugatni a nagyok dógába, de biztos, hogy a kardán szól és nem más? Bizonyos fordulatszámon (rezgés) csilingelés bármi banális dolog is lehet. (valami rögzítés elszabadul, cső vagy bármi verődik oda valahova...

Illetve mondjuk egyesben előjön a zörgés 1200-as fordulatnál, oké. Kettesben ugyanígy? Mert akkor a motor fordulatszám ok, hogy egyezik, de a kardán teljesen más fordulaton forog.

Nekem ez furán hangzik: "rázza" valami a kardánt, hangja van, de tényleges rázást nm érzékelni.

Ilyesmit én is vadásztam egy időben (LR Discovery 300 Tdi). A forrása nem lett meg, a hang megmaradt. Tipikusan 1500 és 3000-es fordulaton jött elő.

Nem közötte, hanem ezeken a fordulatokon. Alatta, közötte, felette nem. Aztán nemrég állandósult a hang, kinyomott kuplungnál. Kézenfekvő, hogy a kinyomócsapágy feküdt le - kuplungot benyomva pontosan ugyanazt a zajt hallom, mint az említett fordulatokon. Utána olvastam valahol, hogy kuplungszerkezet is zöröghet ilyesformán. Remélem egy-két héten belül lesz időm szétszedni a kuplungot is.

Előzmény: Jager74 (39357)
niváskarcsi Creative Commons License 2011.12.04 0 0 39361

Bácskiskun,nem jó?

Előzmény: dartweber (39360)
dartweber Creative Commons License 2011.12.04 0 0 39360

Szaisztok!

 

Tudna nekem valaki segíteni abban, hogy Baranya megyében ki foglalkozik offroad autó építéssel, emeléssel stb?

gabi pajero Creative Commons License 2011.12.03 0 0 39359

Sziasztok. Azt szeretném kérdezni hogy van egy 3000 v6 os jobkormányos pajerom. De sokat eszik meg szar is a motorja szerintetek milyen dizel motr épithetö bele amin nem is olyan nagy pénz!!!

markis4x4 Creative Commons License 2011.12.03 0 0 39358

Szia!

 

Én Héhalomban lakom, ha arra jársz megpróbálhatom megfejteni és mivel nem "távgyógyítással" történik, ezért elég lesz 3 üveg bor is. :o)

 

üdv

 

kisspé

Előzmény: Jager74 (39357)
Jager74 Creative Commons License 2011.12.03 0 0 39357

Szia! Én a Mátraalján lakom.És ezennel fel is ajánlok egy 6-os karton minőségi palackos bort annak,aki kedd estig "megtávgyógyítja" a gépet! Az én autóm egy 97' év végi rövid Terrano,aminek a hátsó kardánja egy csőből van,elől-hátul kereszt,difinél villa peremmel,osztóműnél villa-belső bordás futógyűrűvel.Borda és bordástengely nincs kikopva,hogy műanyagréteg volt-e rajta,kétlem...

Semmi beavatkozás nem volt,a hang máról holnapra jött bele.Azóta mentem kb. 2000 km-t,de nem halkult,nem erősödött.

Előzmény: markis4x4 (39355)
markis4x4 Creative Commons License 2011.12.03 0 0 39356

Egybe van a két kardánkereszt között a cső, vagy ott van a bordázott része?

Előzmény: Jager74 (39354)
markis4x4 Creative Commons License 2011.12.03 0 0 39355

Szia!

 

Te merre laksz? Mert a gödöllői Nissan szervízet emlegetted.

Én Aszódtól kb 10 km-re északra, csak ha arra jársz, akkor szivesen meghalgatnám. Csak a kíváncsiságom végett.

 

Van olyan kardán, aminek a külső bordázott része be van vonva műanyaggal, ha az lekopik, akkor szokott csilingelni.

Mikori a te autód? Nem történt vele valami azelőtt, hogy nem csinálta és aközött, hogy igen (javítás, emelés, stb)? Egyszerre kezdte el, vagy folyamatosan, lassan jött elő?

 

üdv

 

kisspé

Előzmény: Jager74 (39354)
Jager74 Creative Commons License 2011.12.02 0 0 39354

Sajnos csilingel az úgy is,Cimbora! Összezártam és bekapcsoltam mindent /még tán' az ablaktörlőt és a ködlámpát is :) / kanyarogtam jobbra-balra egy fűves legelőn,de csak ugyanolyan hangja van. Csilingel továbbra is...lehet hogy a Télapó közeledik? :) :(

Előzmény: markis4x4 (39351)
Jager74 Creative Commons License 2011.12.02 0 0 39353

Szia! Köszönöm az együttérző gondolataidat...

Hát nem tudom.2 éve van nálam a vas,de most jött bele 1 hónapja ez a hang.

Terhelésnél (gázadásnál) kb.1200-2200-as fordulatig,motorféknél pedig olyan 800-1000 körül hallani a kardáncső csilingelését. Amikor hangja van,semmi rázkódás,semmi mechanikus gond,csak a hang.A difi olajleeresztő mágnesén kevés csillámpor-szerű spén van,de az olaj olyan tiszta,mint az arany!

Előzmény: markis4x4 (39351)
Uazgyilkos Creative Commons License 2011.12.01 0 0 39352

Sziasztok!Sürgősen keresek warn m8000/9000/csörlőhöz motort és motor oldali deklit .Az itthoni árazás ebben az esetben is vicc!Előre is köszönöm!

markis4x4 Creative Commons License 2011.12.01 0 0 39351

SZia!

 

Mennyire kicsi fordulaton?

Alapjárat közeli fordulatnál a főtengely egy körülfordulása alatt, változik a szögesbessége (sűrítésnél csökken, munkaütemnél nől).

Ez a fogskerekek, kardán, difik foghézagát "kihasználva" (erősebb/gyengébb terhelések periódikus váltakozása) szép csilingelő hangot tud adni.

Ez természetes jelenség. Ahogy nől a sebesség ez csökken.

Ha összkerékbe teszed és kis ívben fordulsz vele, akkor egy kicsit befeszül a hajtáslánc (kivéve a váltót), ha valami lóg, akkor az is befeszül és csökennek a csilingelő hangok is .

 

üdv

 

kisspé

Előzmény: Jager74 (39347)
Bengor323 Creative Commons License 2011.12.01 0 0 39350

Sziasztok...  Lehet hogy későn szólok, de akit tud az jelentkezzen a fórumban és jöjjön.

http://algyo4x4.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=50&Itemid=53

Tavaji képek:
http://algyo4x4.hu/index.php?option=com_morfeoshow&task=view&gallery=2&Itemid=61#5552085824227048481/1

gps:   46.338143,20.2182

Térkép, helyzín:

Gyülekező reggel 9kor.
Aki jön, jelezze az algyői 4x4-es fórumban.

Jager74 Creative Commons License 2011.11.30 0 0 39349

Azt majd kipróbálják Gödöllőn a Nissan Gablininál! :(

Előzmény: Tie (39348)
Tie Creative Commons License 2011.11.30 0 0 39348

Hüje kérdés, de láttunk már olyat, hogy egy másik alkatrész is szar... harmadik kardántengellyel is ezt csinálja?

Előzmény: Jager74 (39347)
Jager74 Creative Commons License 2011.11.29 0 0 39347

Csak azért kérdeztem,mert vmi rázza a kardánomat.Vagy a sperr-diffi,vagy az osztómű.

Gázadásnál vagy motorféknél kis fordulaton a rázkódás miatt kolompoló hangja van a kardáncsőnek.Másik kardántengellyel is ugyan ezt csinálja,tehát az kilőve.

Diffi nem lóg,nem búg,nem morog! Váltóból-osztóműből sem jön semmi rendellenes hang,vesz minden sebességet.

Nissan márkaszervízben is 2 óra után csak szét tárták a karukat!! 

Előzmény: Trebitsch (39340)
samurai2 Creative Commons License 2011.11.29 0 0 39346

Köszi!

Előzmény: lexus81 (39345)
lexus81 Creative Commons License 2011.11.29 0 0 39345

szia,

 

mert jobb oldali közlekedésre tervezték. a kocsi áll az út jobb oldalán ,Te meg a járdáról tudod pakolni a kocsit,anélkül,hogy megkerülnéd az ajtót. ezért a prioritás a mikrobuszoknál is a jobb oldali elhúzható ajtó .

 

üdv.

 

Balázs

 

 

Előzmény: samurai2 (39341)
Jager74 Creative Commons License 2011.11.29 0 0 39344

Köszönöm!

Előzmény: Trebitsch (39340)
samurai2 Creative Commons License 2011.11.29 0 0 39343

Nagy vagy, erre nem is gondoltam. :)

Előzmény: Trebitsch (39342)
Trebitsch Creative Commons License 2011.11.29 0 0 39342

Baloldalt van a zsanér. :)

(Ahogy ez jobboldali közlekedésre tervezett autóknál szokás. :)

Előzmény: samurai2 (39341)
samurai2 Creative Commons License 2011.11.29 0 0 39341

Sziasztok!

 

G-vel kapcsolatban lenne egy kérdésem, hogy a csomagtér ajtó milyen okból nyílik balra? Valahol olvastam róla, csak már nem tudom, hogy hol.

 

Üdv

 

Trebitsch Creative Commons License 2011.11.29 0 0 39340

Nem sebességre, és nem zár össze. Súrlódó tárcsák vannak benne, rugókkal összeszorítva, összefékezik valamennyire a két féltengelyt.

Ha mind a két kerék a levegőben van, akkor igen, együtt kéne forogniuk, azonos irányba. Ha nem így van: vagy nem sperr, vagy már teljesen elkoptak a lamellák.

Előzmény: Jager74 (39339)
Jager74 Creative Commons License 2011.11.29 0 0 39339

Sziasztok!

LSD-hátsó diffinél kb. mekkora sebességkülönbségnél zár össze a két kerék? Úgy is kérdezhetném,hogy felbakolva a hátsóhídat az egyik oldali  kereket előre forgatva a másik oldalinak is előre kell forogni? 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!