Üdv Nagyuram! :) Igen,az az egy rendben van,amin az osztómű támaszkodik a kereszttartóra. Van több is? Kuplunggal semmi baj,nem onnan jön.Olyan,mintha a difitől jönne és a kardán felerősíti.
Szevasztok.Nekem Nivánál,a váltóvégén lévő kihajtőtengely csapágyvédő lemezkarikája szabadult fel, és az adott csilingelő hangot.Nemtudom,ennél a típusnál van e ilyen. megkéne nézni.
Na ez pont az ellenkezője...kinyomott kuplungnál elhallgat és üresben gurulva sem csinálja.
Terheléskor gázadásra és motorféknél,amikor már kezd(ene) berángatni.Szerintem is banális a dolog,de semmi nem lóg,semmi nem verődik.Úgyhogy a karton bor még fel van dobva! :)
Nem akarok beleugatni a nagyok dógába, de biztos, hogy a kardán szól és nem más? Bizonyos fordulatszámon (rezgés) csilingelés bármi banális dolog is lehet. (valami rögzítés elszabadul, cső vagy bármi verődik oda valahova...
Illetve mondjuk egyesben előjön a zörgés 1200-as fordulatnál, oké. Kettesben ugyanígy? Mert akkor a motor fordulatszám ok, hogy egyezik, de a kardán teljesen más fordulaton forog.
Nekem ez furán hangzik: "rázza" valami a kardánt, hangja van, de tényleges rázást nm érzékelni.
Ilyesmit én is vadásztam egy időben (LR Discovery 300 Tdi). A forrása nem lett meg, a hang megmaradt. Tipikusan 1500 és 3000-es fordulaton jött elő.
Nem közötte, hanem ezeken a fordulatokon. Alatta, közötte, felette nem. Aztán nemrég állandósult a hang, kinyomott kuplungnál. Kézenfekvő, hogy a kinyomócsapágy feküdt le - kuplungot benyomva pontosan ugyanazt a zajt hallom, mint az említett fordulatokon. Utána olvastam valahol, hogy kuplungszerkezet is zöröghet ilyesformán. Remélem egy-két héten belül lesz időm szétszedni a kuplungot is.
Sziasztok. Azt szeretném kérdezni hogy van egy 3000 v6 os jobkormányos pajerom. De sokat eszik meg szar is a motorja szerintetek milyen dizel motr épithetö bele amin nem is olyan nagy pénz!!!
Szia! Én a Mátraalján lakom.És ezennel fel is ajánlok egy 6-os karton minőségi palackos bort annak,aki kedd estig "megtávgyógyítja" a gépet! Az én autóm egy 97' év végi rövid Terrano,aminek a hátsó kardánja egy csőből van,elől-hátul kereszt,difinél villa peremmel,osztóműnél villa-belső bordás futógyűrűvel.Borda és bordástengely nincs kikopva,hogy műanyagréteg volt-e rajta,kétlem...
Semmi beavatkozás nem volt,a hang máról holnapra jött bele.Azóta mentem kb. 2000 km-t,de nem halkult,nem erősödött.
Te merre laksz? Mert a gödöllői Nissan szervízet emlegetted.
Én Aszódtól kb 10 km-re északra, csak ha arra jársz, akkor szivesen meghalgatnám. Csak a kíváncsiságom végett.
Van olyan kardán, aminek a külső bordázott része be van vonva műanyaggal, ha az lekopik, akkor szokott csilingelni.
Mikori a te autód? Nem történt vele valami azelőtt, hogy nem csinálta és aközött, hogy igen (javítás, emelés, stb)? Egyszerre kezdte el, vagy folyamatosan, lassan jött elő?
Sajnos csilingel az úgy is,Cimbora! Összezártam és bekapcsoltam mindent /még tán' az ablaktörlőt és a ködlámpát is :) / kanyarogtam jobbra-balra egy fűves legelőn,de csak ugyanolyan hangja van. Csilingel továbbra is...lehet hogy a Télapó közeledik? :) :(
Hát nem tudom.2 éve van nálam a vas,de most jött bele 1 hónapja ez a hang.
Terhelésnél (gázadásnál) kb.1200-2200-as fordulatig,motorféknél pedig olyan 800-1000 körül hallani a kardáncső csilingelését. Amikor hangja van,semmi rázkódás,semmi mechanikus gond,csak a hang.A difi olajleeresztő mágnesén kevés csillámpor-szerű spén van,de az olaj olyan tiszta,mint az arany!
Alapjárat közeli fordulatnál a főtengely egy körülfordulása alatt, változik a szögesbessége (sűrítésnél csökken, munkaütemnél nől).
Ez a fogskerekek, kardán, difik foghézagát "kihasználva" (erősebb/gyengébb terhelések periódikus váltakozása) szép csilingelő hangot tud adni.
Ez természetes jelenség. Ahogy nől a sebesség ez csökken.
Ha összkerékbe teszed és kis ívben fordulsz vele, akkor egy kicsit befeszül a hajtáslánc (kivéve a váltót), ha valami lóg, akkor az is befeszül és csökennek a csilingelő hangok is .
Csak azért kérdeztem,mert vmi rázza a kardánomat.Vagy a sperr-diffi,vagy az osztómű.
Gázadásnál vagy motorféknél kis fordulaton a rázkódás miatt kolompoló hangja van a kardáncsőnek.Másik kardántengellyel is ugyan ezt csinálja,tehát az kilőve.
Diffi nem lóg,nem búg,nem morog! Váltóból-osztóműből sem jön semmi rendellenes hang,vesz minden sebességet.
Nissan márkaszervízben is 2 óra után csak szét tárták a karukat!!
mert jobb oldali közlekedésre tervezték. a kocsi áll az út jobb oldalán ,Te meg a járdáról tudod pakolni a kocsit,anélkül,hogy megkerülnéd az ajtót. ezért a prioritás a mikrobuszoknál is a jobb oldali elhúzható ajtó .
Nem sebességre, és nem zár össze. Súrlódó tárcsák vannak benne, rugókkal összeszorítva, összefékezik valamennyire a két féltengelyt.
Ha mind a két kerék a levegőben van, akkor igen, együtt kéne forogniuk, azonos irányba. Ha nem így van: vagy nem sperr, vagy már teljesen elkoptak a lamellák.
LSD-hátsó diffinél kb. mekkora sebességkülönbségnél zár össze a két kerék? Úgy is kérdezhetném,hogy felbakolva a hátsóhídat az egyik oldali kereket előre forgatva a másik oldalinak is előre kell forogni?