Tiédre válaszolok, de mindenkinek köszönöm a válaszokat!
Az a baj, hogy nem múlik el bizonyíthatóan magasabb benzinszintnél, de most már lehet, hogy bele is magyarázok dolgokat. Hét elején megdiagnosztizáljuk, hátha van benne valami hibaüzenet. Van polcon egy még gömbölyű Swiftbe való 4 vezetésókes lambdám, ha egyezik a menet, egy próbát megér, hátha megoldja (legalább a bezninszagot). Jövő hónapban lesz a rendbeszedés első menete, benzinszűrőt mindenképp cserélek, meg gyertyákat, és gyújtókábeleket is (nem nagy tétel egyik sem).
A tető alatt mit értesz? Valóban furcsán feláll leengedve, de azt hittem ez a természetes.
Hogy lehet javítani?
Annyiból mondjuk gyanús volt nekem is, hogy azt a fekete takarót bárhogy próbáltam, nem tudtam rátenni. Ennek ellenére örülök, hogy egyáltalán működik, és hála Istennek nem ázik be. Egy ilyen romokból újjáépített autó esetén ez azért nem elhanyagolható tényező. :D
A hőfokkal kapcsolatban: vásárlás után azonnal vettem bele egy új Gates termosztátot a fékrenoválás mellé, mert azt hittem, hogy folyton nyitva van, amiatt nem áll középre a mutató (a BMW-nél emiatt volt), de azóta is tök ugyanolyan. Mindenesetre legalább már ez is új.
Az egyik főszervező=Ottika mondta, hogy többen vannak fent ezen a fórumon is - akik szoktak a talijukra járni. Mivel ő vette meg az ex-autóm és amúgy is van most már puntom + 30km-re lakunk, ezért evidens, hogy benézek majd idén is ;)!
Jó látni a topicban cabrio-s kollégát végre :).. Néztem a kocsida blogodon - látom, hogy neked sem csukódik rendesen hátra a tető. Én is csak utólag jöttem rá az enyémnél és akkor orvosoltam.
Nekem is volt ilyen gondom a P.C. előd Lancia Y10-esnél . Ott azonban nem volt kapcsolatban egyáltalán a benzinszinttel. Elsősorban fojtószelep potméter kopás és alapjárati motor problémákra volt visszavezethető - de még lehet, hogy más is közrejátszott. Annál az autónál vákuum hibám is volt és a lambdaszondám is halott volt a vásárlás után.
Amiket leírsz, azok szerintem mind okozhatják - de ha tényleg bizonyíthatóan és megismételhetően elmúlik a jelenség nagyobb benzin-szintnél, akkor én biztos a benzin körön belül kezdenék első körben vizsgálódni. Azzal az ember kárt nem csinál, ha az üa. szűrőt cseréli és nem is igazán tétel anyagilag. Szerintem kicsi az esélye, de legalább "van indok a cserére" :). Az is lehet,hogy maga az előszűrő ház olyan szinten el van tömődve (pl gumi darabkákkal), hogy bizonyos üa. szint felett van benne akkora szint, hogy a szivattyú rendes nyomást tudjon felépíteni, alatta pedig nem. Esetleg injektor gond - egy üa. nyomás mérés tudna talán legegyszerűbben választ adni..
A mi punto-nk automata és az elöző termosztátnál kb. 1/4-ig mozdult a műszer, a mostaninál, (ami teljesen új) az 1/4 és az 1/2 között áll meg és, ha egy picit feljebb megy, akkor kapcsol a venti. Tehát ez a műszer nem tudományos és nem etalon. Eddig ahány FIAT volt a családban, mind mást mutatott. :-)
Nagy valószinűséggel a lambda ment el.
De a pillangón levő poti is prodkál ilyen hibát, ha rosz, vagy rosszul van beállítva.
(UNO-val pont ilyen hibajelenség miatt szívtam meg ugyanezt)
A gumi szívócsövön is kereshetsz repedést, ahol falsot szív.
De csinál még ilyet a kívántnál nagyobb benzinnyomásnál is.
Nos ma este újra jelentkezett a leállásos probléma, igaz csak egyszer. Talán még plusz info lehet, hogy folyamatosan benzinszag jön a kipufogóból, és a vízhőfok mutató sem áll fel középállásba, az alatt marad mindig kb fél centivel. Ennek ellenére a fűtés erős, a ventillátor pedig rendesen bekapcsol (ez lehet, hogy minden Puntón így van?).
Segítséget szeretnék tőletek kérni. Az alany egy '95-ös 1.6 benzines Punto Cabrio.
A jelenség, hogy például kereszteződésbe érve, a kuplungot kinyomva egyszerűen minden előzmény nélkül megáll a motor. Hidegen indulás után gyakrabban előfordul, de képes már üzemmeleg motornál hosszú út után is produkálni a jelenséget, bár ez utóbbi hála Istennek jóval ritkább. Leállást követően mindig újraindul, legfeljebb egy kis gázt kell neki hozzá adni. Az lenne a kérdésem, hogy valaki találkozott-e már hasonló jelenséggel, s ha igen, úgy mi okozza?
Több dologra is gondolok: - Folytószelepház lerakódott - Pillanatnyi üzemanyaghiány (szűrő/AC gond) - Valami elektromos/jeladótól származó gond - Esetleg egy vákuumcső szívat
Azóta alapjárati motor, folytószelepház, valamint az EGR is ki lett pucolva, de sajnos nem jelentett megoldást. Mivel többségében barátnőm használja az autót ma felhívta a figyelmem egy érdekes dologra evvel kapcsolatban. Ma egész nap a Puntóval intéztük a napi teendőket, és újra le-leállt. Azt mondta tankoljuk meg, mert ha negyednél feljebb van a mutató, nem csinálja. Nem látom az összefüggést, de úgyis tankolni akartunk, így feléig felnyomtam. Láss csodát, lekopogom, de azóta megint nem állt meg. Ma még fogok vele járkálni (hátha leáll), de ez nekem magas, hogy mi köze lenne az üzemanyagszinthez/üzemanyagnyomáshoz a leállásoknak. Főleg amiatt, hogy fordulaton terhelés alatt nincs se torpanás, se rángatás, megy, mint a barom (ergo benzinnek mennie kell előre). Segítségetek előre is köszönöm!
Ehhez képest 14.5 ezresért adják ezt: http://autohifioutlet.hu/termekek/autoradio Nekem egy 8GB-os micro pendrive-on megszámlálhatatlan menniségű mappa van, játssza szépen, jól szól, és ennyiért filléres dolog tényleg.
Sziasztok.Ismét van eladó virtuális CD-tár gyári fejegységekhez.Kazettás,és cd-s is működteti.
Fiat,Alfa,Lancia virtuális CD tár ,gyári fejegységhez eladó.
CD minőségű hang átvitelre képes az autó gyári fejegységének CD váltó csatlakozóján keresztül. Megoldás arra ha MP3/WMA típusú hang fájlokat szeretnénk hallgatni az autó gyári rádióján keresztül. A Virtuális CD váltó rendelkezik USB csatlakozóval, SD/SDHC/MMC csatlakozóval, és AUX csatlakozóval.
Leírás:
Kábeles csatlakozás, nem pedig FM sugárzóval, garantált Hi-Fi minőség Gyári fejegységről és a gyári kormány távirányítóról vezérelhető SUNPLUS Hi-Fi Decoding Chip, MP3 és WMA lejátszás Támogatott adathordozók: SD/SDHC/MMC kártya/USB Stick/ Kártya olvasó/ Merevlemez Külső hangforrás bemenet (AUX csatlakozó) Legutoljára játszott szám megjegyzése Rázkódás és elektromágneses interferencia elleni védelem Beszerelése a gyári kábelköteg megbontása nélkül lehetséges
Uno topicban beszéltél vele és velem is mindenféléről :). Nekem nem volt tervben motorcsere - csak autócsere. Azért is lett puntom ;)!
A Lancia-Fórum-on belinkeltem neki ma estefelé, de azt írta, hogy az 1.1-esét (ami amúgy enyhén hajtókarcsapágyas már) túl drága lenne "átalakítani", mert nem csak maga a motor kellene ugye bele. Úgy már szépen elszaladhatna a számla végösszege.
A többiektől elnézést kérek, de csak félig off ez a dolog, mert bármilyen FIAT-ba is beépíthető, valamint tudtam, hogy az Y10-es kollégákat itt tudom elérni.
Nem reklámozom, mert sehová nem linkeltem, csak ide a fentiek miatt.
Megmondom őszintén, én előbb cserélnék zárat, mint másolgassak kulcsot egy más kopott, végét járó zárszerkezethez... A kulcsodon látszik kopás? Nincs használaton kívüli másik kulcsod, amivel meg tudod próbálni?