Nagy tisztelettel üdvözöllek húsz (20) hónap szünet/pihenés/figyelés után ismét az index fórumán. Megtisztelő, hogy a Svájci órák és a mosógép topic után eme topicot tisztelted meg kérdéseiddel.
Remélem ezután nem tűnsz tova a semmibe, mint Richárd Banga, Cyberslider, Polly-pudli-pötty, skodabajnok, csaracs, Tomesz87 ... és a többi reciklált felhasználó.
Még annyit kérdeznék, hogy olajcserekor elég ha egy flakon 4 literest viszek? Azért kérdezem mert a kezelési könyv szerint a motorba 3,8 liter kell és az új szűz olajszűrő plusz még 0,4 litert vesz fel. Ez meg már több mint a 4 liter. Vagy vigyek a szervizbe az olajcseréhez még tartalékba egy flakon 1 literest is?
Az Európai Unión belül eléggé félreérthető módon egyes országokban a HC (hidrokrakk, "félszintetikus") alapolajból készült olajokat is "teljesen szintetikus" olajként kezelik, hirdetik és árulják de ebben az esetben nem is ez a lényeg:
A Te autódhoz WSS-M2C913-C (vagy 913-D) jóváhagyású olaj használatát írják elő, ennek a követelménynek pedig a Magnatec 5W-30 A5 - az első címkén lévő felirattól függetlenül - teljes mértékben megfelel (nekem is Fiestám van, én is ezt használom :) ).
Az autó amihez az olaj kellene, az egy 2006-os Ford Fiesta 1,4 TDcI dízel.
Használható ebbe az autóba a Castrol Magnatec A5 5W30-as olaj?
Nem a viszkozitási értékek miatt kérdezem mert az miatt teljesen jó lenne, hanem mert ez egy full szintetikus olaj.
Több helyről is hallottam, hogy ezekbe a fiestákba nem lehet teljes szintetikus olajat tölteni csak a rész szintetikusokat.
Két Ford szervizben is rákérdeztem erre az olajra de mindkét helyen eléggé kitérő választ kaptam. Mindkét helyen azt mondták, hogy az a biztos ha "csak" rész szintetikus van benne mert a teljes szintetikus az károsíthatja esetleg a motorban a tömítéseket. Mi ebből az igazság?
Használhatom biztonságban ezt a Castrol Magnatec A5 olajat?
Nem tudom miért - talán valami velem született rejtett mazochizmus miatt - nekifutok még egyszer:
Nagy segítség lenne részedről ha elmondanád hogy mit kívántam cáfolni (én nem emlékszem ilyesmire).
Nem gondolom hogy az ACEA A3/B4 nem létező olajkövetelmény lenne hisz ebben az esetben a PSA nem ajánlotta volna alternatív lehetőségként a szóban forgó 2007-es gyártású Citroen Picasso-hoz (és nyilván nem szerepelne az ACEA honlapján sem). Az szvsz egy más kérdés hogy az ACEA időnként felülvizsgálja a minősítések teljesítéséhez tartozó teszt követelményeket (amint voltál szíves ebbe is belekötni).
Nem szokásom senkit sem terelni semerre sem, ha nincs egy adott követelménynek megfelelő kenőanyagunk azt feketén/fehéren le szoktam írni.
Nem gondolom hogy bármelyik korábbi hozzászólásom bárki szemében handabandázásnak tűnne - természetesen Téged kivéve.
Új termékek piaci megjelenését nem szokásom reklámozni de ez esetben - amint lesz ilyen termékünk - a kedvedért kivételt fogok tenni.
1. Te cáfolni próbáltál senki által le nem írt állítást.
2. Ajánlottál egy nem létező olajkövetelményt.
Én értem, hogy ha nincs a munkáltatónak gyári követelményt (PSA) teljesítő motorolaja, akkor a "legközelebbi" ACEA vagy API követelményt teljesítő, létező motorolaj felé kell terelni a potenciális vásárlókat.
Mint a korábbi példa (hsz. 33536) mutatja, más piaci szereplők (kenőolajgyártók, csomagoló cégek) PSA B71 2296 követelmény teljesítő motorolajjal - és nem (khmm) handabandázással - fedik le eme piaci szegmenst.
Én örülnék a legjobban, ha meg tudnál lepni a jövőben egy PSA B71 2296 elfogadással rendelkező - Mo-on forgalmazott - BP motorolajjal, akár Castrol, BP, vagy Aral márkanéven.
Ha kíváncsi vagy milyen amikor torkán akad a szó, menj fel a Skoda Octavia topikra! 8 oldalt vissza és a 63852es hozzászólással kezdődik a műsor! Stevie Balkanskinak meg gratula! Felkészült, utána meg észt osztott:-))
".... TU5JP4 motorokat a jelenlegi Picasso modellek egyikébe sem szerelik ..."
Nem is állította az ellenkezőjét senki sem. Ismételten el nem hangzott/le nem írt állítással vitatkozol.
Minek?
"... nem beszélhetünk ..." Csak te.
"... 2007 ... A3/B4 ..." Az ACEA A3/B4-07 követelményt teljesítő motorolajokat 2010. december 31-ig hozhatták forgalomba. Öt éves minőségmegőrzési idővel számolva ezen motorolajokat 2015. december 31-ig fel kellett használni. Ezért ilyen minősítésű motorolajat már nem lehet(ne) vásárolni.
Egy jó darabig gondolkodtam hogy írjak-e, lehet hogy rosszul döntöttem.... :(
" .. Aktuális gyártóművi olajkövetelmény: PSA B71 2296. ... "
Ezt nem értem.... a TU5JP4 motorokat a jelenlegi Picasso modellek egyikébe sem szerelik már így szvsz aktuális követelményről nem beszélhetünk. A gyártás időpontjában, vagyis 2007-ben a PSA B71 2296 jóváhagyású olajok mellett elfogadták az ACEA A3/B4 jóváhagyású olajok használatát is. Egy 9 éves motorhoz én inkább ezt az utóbbit választanám.
" ... OMV Bixxol premium 5W-40 ... "
Nem kizárt hogy néhány kereskedőnél még fellelhető de mióta a Lukoil megvette az OMV kenőanyag üzletágát azóta Bixxol motorolajokat már nem gyártanak.
Ezt teljesíti: Total Quartz 9000 5W-40, Mobil Super 3000 X1 5W-40, Shell Helix ultra 5W-40, Fuchs Titan Supersyn 5W-40, Motul specific 2296 5W-40, OMV Bixxol premium 5W-40, Liqui Moly Leichtlauf High Tech 5W-40, Meguin High Condition 5W-40, Eurol Super Lite 5W-40, Millers XFD 5W-40.
Látom, hogy itt ti értetek hozzá! Szeretnék kérdezni!
Megvettem a báttyám 2007-es Citroen Picasso classic 1.6 16V benzines autóját!
160 ezer van benne, eddig, ügyesen a Budapest-Belgrád távolságba használta többnyire, bár általában a céges VW-t tolta.
Az autó teljesen oké, én vittem mindig a szervízbe, itt, Bp-en . Most viszont úgy gondolom, olajat is cserélnék, meg minden, eddig a szervízre hagytam ezt a dolgot...a tesó fizette...nincs olaj fogyasztásom, bírja olajcserétől olajcseréig.
Kicsit szétnéztem a neten: a kérdés az, hogy kisérletezzem bármilyen más, nem gyári olajjal, vagy maradjon a Total 5W-40, amit eddig tettek beléje?
Azért kérdem, mert én, szerintem még vagy 5-6 évig biztos megtartom, mer nagyon szeretem...
Van valakinek valami speciális ötlete esetleg más márkával? Viszkozitás is érdekelne...
Akinek bevált ez az autó, kérem írjon, hogy én is okosabb lehessek!
Milyen viszkozitású olajat használjak, maradjak az 5w40-nél, vagy tegyek inkább 10w40-et? Egy 2005-ös Seat Ibizáról van szó, BKY motorkód (1.4 16V 75Le). 115.000 km-t futott, vegyesen van használva városban, és főúton. Autópályán ritkán, kevés km-t. (Azt tudom, hogy VW 502.00 minősítéssel kell rendelkeznie az olajnak, eddig 5-ös viszkozitásút tettem bele, csak elbizonytalanodtam, mert hallottam olyan véleményt, hogy 10-es olajjal hamarabb lesz olajnyomás indítás után.)
Én most újítattam egy 2001 vw golf 4 1.6 16v variantott. Előtte a gyári olajat mobil super 3000 5w-40 és 10w-40 zabálta. Előző tulaj széthajtotta persze vásárlás már 6 éve volt de most belefektettem és azóta vmi rowe 5w-40 motorolaj van benne egy dekát se evett. Nem volt olcsó de sztem megérte!
Ezzel a viszkozitás dologgal megleptél, nem erre számítottam!
A kopott alkatrész cserét is értem, de mindig felmerül a gazdaságosság kérdése is. Ugye rönyó 1.5 dci-ek akik tervszerűen, bajmegelőzésként főtengelycsapágyat cserélnek 120-150 ezer km környékén, 10 ezrenként olajcsere és a híres dci baj husss...
Náluk ez huszenezer Ft. Ezt még bőven gazdaságosnak tartom.
Az skoda O3- as karbantartasi konyveben szo van a dust rich country fogalmarol. Olyan orszagokban kotelezo a 15e-re fix. Kerdem en hogy mi van akkor, ha behajtunk nyaron egy poros mezei utra?