Próbáltam a szivargyújtót és mikor benyomtam, bent is maradt. hiába vártam perceken keresztül, nem jött ki. Kivettem a csikktartót, hogy majd talán hátulról valamit tudok vele csinálni, hogy kijöjjön. De nem is nagyon fér be a kezem és nem is tudtam semmit kitapintani, aminek a segítségével, kiadásra kényszeríthetném. Gondoltam, hogy kiszedem az egészet, ezért el kezdtem tekerni ezt a fekete gyűrűt, hogy talán ha azt letudom tekerni, akkor ki lehet venni a az egészet a helyéről. De hiába tekergetem, nem jön ki. Adjatok tanácsot, hogy hogy tudom kiszedni a bent ragadt szivargyújtót.
Az igaz, hogy nem fűt annyira, hogy gatyára kelljen vetkőzni. De nekem a Sulky után, hatalmas különbséget jelent. És nem csak az a meleg van bent az utastérbe amit indulás előtt a hősugárzóval befűtök. Hanem azért még ebben a 8-10 km távolságban is érezni, hogy emelkedett a kocsiban a hőmérséklet. És nem párásodnak be az üvegek. A Sulkyval télen is úgy kellet közlekedni, mint akinek melege van, mert az ablakot kissé megkellet nyitni, hogy ne párásodjon be a szélvédő. A hűtőt, pedig eddig takarja a vászon.
Talán ezek . Nálad az a gyanús , hogy a hiba hirtelen állt elő , napi használat közben , sőt beindulás után .
Ez bizonyos hibákat ( kompresszió , hengerfej-tömítés , önindító , izzítás ) valószínűtlenné tesz .
Ez erősen üzemanyaghibát jelez , tipikusan az eldugult-lefagyott vagy falsot szívó rendszerre utal . Viszont az elektromos pumpát szépen tolja a naftát .
Nagyon nehéz a hibakeresés olyan esetekben amikor egymástól független hibák egyidőben állnak elő . Ha elromlik az ablkatörlő és ugyanakkor leereszt az egyik kerék akkor nyilvánvaló mindenki számára , hogy a két jelenség között semmi összefüggés nincs , a véletlen (pech) műve .
Amikor hozzánk került a Casalini mondta az eladó , hogy néha álló helyben nullára merül az aksi és néha (hol máshol , mint a forgalom kellős közepén) leáll a motor , de olyankor rögtön rá kell indítózni és megy tovább -- a következő rejtélyes megállásig . Nagyon sokat kínlódtam vele , mire kiderült , hog yaz aksimerülést a hibás izzítórelé okozza : elrozsdásodott benne egy rugó ( befolyt az esővíz a relébe) ami miatt néha álló helyben áram alá helyezte a gyertyákat és nullára szívta az új telepet is . A megállásokat pedig a leállítórelé vezérlőjének hibája okozta -- menet közben azt találta ki , hogy behúzza a leállítótekercset . Mivel hibakeresésnél hajlottam a két hibát egy jelenségként felfogni (közös eredetre visszavezetni ) ezért sokáig tartott a titok megszüntetése . Az is nagyon nehezítette , hogy a jelenség csak NÉHA állt fenn .
Nekem az LDW502-es motoroknál a gyűrűkopás okozott indítási problémákat. Egy kompressziómérés kimutatja, hogy abba az irányba kell-e keresni a hibát. A hengerfejtömítés hibája szerintem sem valószínű, eléggé egyértelmű jelei vannak ha átég a tömítés, egy szerelő azonnal kiszúrja. Ha a kompresszióval van gond, először nem is nyúlnék a hengerfejhez, inkább a forgattyúsházon keresztül húznám ki a dugattyúkat. Egy gyűrűkészlet nem nagy összeg, a forgattyúsházhoz meg nem kell tömítés, elég a paszta.
Egy 4 kW-os motortól nem lehet csodát várni fűtés terén. Sohasem tud úgy fűteni, mint ahogy egy min. 10x akkora teljesítményű személygépkocsi motornál megszoktuk.
Az 500.4-esnél már a külső levegő megy keresztül a fűtőradiátoron, így választhatunk, hogy kevesebb de melegebb, vagy több, de hűvösebb levegőt fújjon be a ventilátor.
Az én motorom nagyobb teljesítményű, mint a többségnek, de még így is elég langyos a befújt levegő, ha bekapcsolom a ventilátort. Inkább csak szeles időben szoktam a ventilátort bekapcsolni, mert akkor nem oldalt az ajtó réseken süvít be a jéghideg levegő.
A hűtő letakarása sokat javít a fűtésen, csak nem szabad túlzásba esni.
Én nem vagyok jártas a mopedautók hibaelhárításában, ezért lehet, hogy nem fedi a valóságot az amit írok. De amit mMc1 fórumtárs ír, hogy beindult és mindjárt le is állt. Én nem tudom, hogy a hengerfej tömítés ilyen hirtelen tönkre mehet annyira, hogy már be se indul az autó? Szerintem ennek, már előtte kellett volna előjelének lennie. Mert hová is tudna elmenni a kompresszió annyira, hogy az végett nem indul? A hűtő, vagy az olajteknő irányába. De akkor a hűtővízben kellene hogy látszódjon, vagy az olajban. Ha pedig elkezdett kívülre kifújni, akkor pedig ott kellene látszódni a kifújás nyomának. Arra tippelek, hogy vagy az üzemanyag ellátó rendszerben van a hiba, vagy esetleg gyűrű törés van. Ezért én is azt tudom javasolni neki, mint amit te is javasoltál, hogy először kívül kell keresni a hibát. Ha pedig már minden olyan dolgot leellenőrzött, ami miatt nem sikerülhet az indítás, utána kellene kezdeni csak motor bontásához.
Ez az én elképzelésem. És ha nem jól gondoltam, akkor igazítsátok helyre a tévedésem. Mert abból is legalább tunék én is meg más fórumtárs is tanulni.
Próbáltam a légszürő felől űzemanyagot fecskendezni,ugy sem indult ,csak füstölt,de ha füstöl akkor üzemanyagot éget el miért nem pöccen be,ezért gondoltam a hengerfely tömitésre talán nem megfelelő a kompresszió?
Most arra gondolok kicserélem a hengerfely tömitést és a porlasztókat esetleg izzitógyertya
Üzemanyagot bespriccelni az Otto-motorba szoktunk , hogy az esetleges hideindítási-dúsítási fogyatékosságokat kiküszöböljük . A Dizelbe nem sok jelentősége van .
A hengerfej tömítés cseréje kemény mutatvány . És kockázatos is , mert iszonyatos erővel kell meghúzni a csavarokat -- engem levert a víz amikor a méteres csövet rátoldottam a dugókulcs szárára és az előírt 2x90 fokot beletekertem az aluminium hengertömbbe fúrt menetbe . Ami ha megszakad gyakorlatilag használhatatlanná vagy nagyon nehezen javíthatóvá teszi a blokkot . Ezért én csak úgy passzióból nem cserélném ki a hengerfejtömítést .
Kompressziót lehet mérni a gyertyanyílásnál is .
Kétségtelen : az is hibakeresési módszer , hogy cserélgetjük az alkatrészeket , és ha véletlenül a hibát okozó rész is sorra kerül akkor meglesz a diagnózis is . Persze ha csak beállítási hiba van a rendszerben akkor fölöslegesen bolygatjuk a technikát .
Én mielőtt széttúrnám a motort megpróbálnám jobban behatárolni az okokat . Ezt lehetőségem lesz a gyakorlatban előadni , mert délután sikerült beröffenteni és hazahozni egy Ligiert , ami több hónapja átkerült egy barátomhoz , majd ott előadta a beindíthatatlan dizelmotor balladáját . A teljes hibakeresési metódust végigjátszhatom rajta .
Én a fűtés rásegítést úgy oldottam meg, hogy beépítettem dupla szivar gyújtót és vettem olcsón ülésmelegítő párnát mind a két ülésre. Amire kitolattam az udvarról már ülés fűtés ment is és nem fáztam fel. Lehet olyan gond hogy nem működnek az állító bovdenek. Két mopedautóval találkoztam az utóbbi időben amin a műszerfalat valamikor kiszedték ,de a bovdeneket elfelejtették vissza akasztani. Hogyan is működött volna.
Nekem is 500.4 van. Ezekben a hidegekben, indulás előtt, egy kicsit befűtöm egy hősugárzóval. Mikor beindítom az autót, addig had járjon a garázsba, míg kinyitom a kaput. Kiállok. Kaput becsuk. Ez kb- 2-3 perc. Mire el megyek 5-600 métert, már észre lehet venni, hogy kezd melegedni a befúvott levegő. Még megyek 4-500 m-t, és már meleg levegőt fúj be. Nekem van a hűtő előtt, mindkét oldalon egy-egy tartó konzol, amire rátudok tenni egy hűtő takarót. Lehet, hogy ez is közre játszik abban, hogy hamarabb felmelegszik a hűtőfolyadék.
........nade, hol lögyög? A csuklókban nagy golyók vannak de azok nem úgy működnek mint egy hagyományos csapágy. Lötyöghet belül a difi bordás tengelyén ez mondhatni jellemző jelenség.Pár éve volt a bárdinál belső ha jól emlékszem. A csukló kopásnál a féltengely lötyög a csuklóhoz képest.pár éve ezeket a kódokat sikerült találni: belső csukló kódok: "GLO 4015K" "LPR GAX812" a külső, "GLO 3115K" "LPR GAX653"
Próbáltam a légszürő felől űzemanyagot fecskendezni,ugy sem indult ,csak füstölt,de ha füstöl akkor üzemanyagot éget el miért nem pöccen be,ezért gondoltam a hengerfely tömitésre talán nem megfelelő a kompresszió?
Most arra gondolok kicserélem a hengerfely tömitést és a porlasztókat esetleg izzitógyertya persze csak nyugisan öszig megcsinálom, addig meg marad a busz meg a mocik.
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni hogy a virgó féltengely lötyög milyen méretű csapágy vagy egyéb alkatrész kell hozzá? Ha valaki eltudná küldeni ezeknek a méretét vagy rajzot róla annak nagyon nagyon örülnék. Mivel a szaki aki csinálná ezeket kéri. Előre is köszönöm!
legcélszerűbb egy műhelyben műszerrel beállíttatni...de, ha már otthon akkor:
A lámpa legyen bekapcsolva és a falon a fényszórók középpontjait jelöljük meg és a két pontot kössük össze. Tolassunk hátra az autóval tíz métert, még mindig legyen a falra merőlegesen és állítsuk úgy be a fényszóró magasságot, hogy a falra vetített fénycsík a falon 10 cm-rel a megjelölt pontok alatt legyenek. Ez persze függ a gyári előírástól. Így, ha 10% van a könyvben, akkor tíz méterről 10 centiméterrel kell lejjebb világítania, ha 12%, akkor 12 centivel. A fény középpontja pedig pontosan a jelölések alá essenek. Ez azért fontos, hogy a lámpáink párhuzamosak legyenek az autó hossztengelyével.