Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Donibcsi Creative Commons License 2014.08.19 0 0 135496

Ez a motor a MAP szenzorból számolja a visszavezetett mennyiséget. Ha az EGR szelep lezár...és valóban lezár, akkor a MAP környékén nézz szét. Alapjáraton kb 350mbar körül mozog zárt egr-nél.

(volt olyan, hogy beakadt egy katalizátor darab a szelepbe, és egy icipicit nyitva maradt.)

Előzmény: robika1 (135483)
409 Creative Commons License 2014.08.19 0 0 135495

Független a motor hőmérsékletétől/üzemidejétől, mindig ugyanígy csinál. Ha percenként 10-szer leállítod, 10-szer ugyanígy indul. Az indító kihagyása miatt próbáltam gurulás közben teljesen leállítani, majd gyújtás vissza és kuplung felenged, de nagyjából fele-fele arányban vagy világított a MIL, vagy nem.

 

Sajnos nem tudom a szkópon értelmezhetően megjeleníteni ennek a két idióta jeladónak a jelét.  :-(

Előzmény: C20NE (135491)
robika1 Creative Commons License 2014.08.19 0 0 135494

Szia
Kb. 2 éve mi is sokat küszködtünk egy X20XEV-vel.Annak is nem megfelelő jel volt a hibája.Végül is ECU javítás lett a vége.Azóta már megfordult nálunk több is  ,hasonló hibával,ECU problémái voltak azoknak,vagy jeladó.Van nálunk egy srác aki meg tudja nézni ,hogy rossz e az ECU.Azt hiszem az a gond,hogy a jeladónak kell valami néhány Khz-es fesz a működéshez és az ECU ban azt az alkatrészt szokta cserélni.

 

 

 

Előzmény: 409 (135489)
-Smiley- Creative Commons License 2014.08.19 0 0 135493

A fokozatmentes CVT mennyire megbízható a hondákban? sima hidros váltóknak a leghosszabb az élettartamuk? 

Előzmény: gipsz7677 (135452)
jeepy Creative Commons License 2014.08.19 0 0 135492

Sziasztok!

 

Segítsetek Lécci!

 

BMW C1 robogó  1 hengeres rotax motor injectorral ECU-val

 

A gyújtást Pico-val hogyan tudnám megnézni?

 

Ilyen a gyújtása:

 

Nem tudom minek hívják.

 

A hiba: alapjárat jó de ha gázt adok dadog, nincs ereje.

 

 

 

Nagyon köszönöm!

 

 

 

C20NE Creative Commons License 2014.08.19 0 0 135491

Ha hidegen szar vagy az elektronika rossz vagy az érzékelő, esetleg KH-s. Bemelegszik, a KH vagy az elektronika elkezd működni, de a vezérlő ha egyszer rossznak látta később már nem foglalkozik vele. Amikor egy pillanatra leállítod újra teszteli és ilyenkor már jól működik a meleg ( esetleg a rezgés ) miatt.

 

Kellene egy szkóp ami képes pár perces mérést eltárolni és visszanézni, hogy a kezdetektől hogyan változik a jel. Ha nem változik semmit akkor az ECU is lehet hibás.

 

-szerintem!-

 

Előzmény: 409 (135489)
novothauto Creative Commons License 2014.08.19 0 0 135490

Lehet, hogy hülyeség, de a szíjfeszesség rendben?

 

 

Előzmény: 409 (135489)
409 Creative Commons License 2014.08.19 0 0 135489

A múltkori Omega B X20XEV 95/ Siemens 56.1

 

Visszahozták. A kommunikációs gondját kibogoztam, tudom törölni a hibakódokat, meg látom az élőadatokat....... Indításkor egyből beírja a 92-es veztengely inkorrekt jel hibakódot, világít a MIL és gyenge a motor. Ha menet közben egy pillanatra leveszem és vissza a gyújtást, akkor MIL elalszik, lovak visszajönnek és működik az autó rendesen a legközelebbi leállításig. Járó motornál, ha világít a MIL, nem törölhető a hibakód, ha nem világít, akkor törölhető.  Élőadatokban nem látok különbséget a két állapot között. Tápfesz nem esik 10V alá indításkor.

 Mi fene lehet a különbség az indítás és a már üzemelő motor között?

skorpio3 Creative Commons License 2014.08.19 0 0 135488

"Akkor nem volt még szkópom, most biztos rákötném az ECU felé menő drótokra!  :)"

 

Természetesen nem az Astránál, hanem hasonló hibánál!  :)

 

Előzmény: skorpio3 (135487)
skorpio3 Creative Commons License 2014.08.19 0 0 135487

Szia!

Csak hasonló, de a végeredmény ugyanaz, nagyon gyakran tönkrement a gyújtáselektronika.

Opel F Astra volt a terítéken pár éve... mindjárt trafócsere, gyertya, gyújtókábel, persze új elektronika többször... aztán gy.fedél, rotor.

Végül alaposan átvizsgálva a gyújtáselosztót, a jeladótekercs fel volt lazulva, a forgórész  rángatta, rezgésbe hozta... ragasztóval rögzítve megszűnt a hiba.

Azt spekuláltam ki, hogy sorozatban adta a fals indukciós jeleket, olyan többletmunkára kényszerítve az elektronikát ami sok volt neki. Mindemellett a motor jól ment, amíg a gyújtás  dolgozott.

Akkor nem volt még szkópom, most biztos rákötném az ECU felé menő drótokra!  :)

 

 

Előzmény: LyPapa (135469)
mica-r Creative Commons License 2014.08.19 0 0 135486

A VW régebbi 6 fokozatú DSG-je megbízhatóbb, mint a 7-es. A Suzukit nem ismerem.

Előzmény: theman3 (135485)
theman3 Creative Commons License 2014.08.19 0 0 135485

Sziasztok!

 

 

Automata autót szeretnék venni,és két alternatíva lenne szimpatikus, az egyik a VW csoport dsg megoldása a másik a suzuki s-ross cvt-je.A vw -ról hallani sok rosszat,de nem tudom mi az igazság.A suzukiról semmit nem tudok.

Igazából csak a megbízhatóság érdekelne,ha valaki javít ilyesmiket.

 

 

 

 

Atta2 Creative Commons License 2014.08.19 0 0 135484

Pedig akkor melegszik ha a jel lábon nagyobb feszt kap. Elvoltam egy ideig mire megjavítottam azt k.rva ecut

Előzmény: nagygabi69 (135482)
robika1 Creative Commons License 2014.08.19 0 0 135483

Sziasztok!
Küzdünk egy Golf IV-el (1.6 16V,AZD 02')
Hibakód:http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16786/P0402/001026

Tull sok kipufogógáz visszavezetés.
EGR szelepet már 2-t tettem bele,hengerfej le lett véve ki lett takarítva a csatornák.
Illesztést elfogadja(poti illesztés) de az alapbeállítást nem fogadja el(Rendszer nem OK).
A motor szépen jár más hibát nem tárol el hosszú úton sem.
????

nagygabi69 Creative Commons License 2014.08.19 0 0 135482

ezeken már túl vagyunk...

 

Előzmény: Atta2 (135480)
nagygabi69 Creative Commons License 2014.08.19 0 0 135481

na.

kibontottam a computertől jövő köteget,és ez a látvány fogadott:

Előzmény: Smafu.w126 (135478)
Atta2 Creative Commons License 2014.08.19 0 0 135480

Jártam én is igy. Ecu volt a ludas. Mérjél rá gyújtáson a lábakra. Asszem a középső a test egyik lábon 12V ot kell mérni a 3.on semmit vagy csak pár 10ed voltot. Ha több van akkor ecu hibás lesz. P12es primerával jártam így

Előzmény: nagygabi69 (135453)
RÉMES Creative Commons License 2014.08.19 0 0 135479

Én az OPEL Vivaro robotváltóját csak bólogatósnak hívom.

 

Már rosszul vagyok, ha menni kell vele BP-re.

 

Akkor is fáj a nyakam, ha én vezetek, utasként meg pláne.

 

Kb olyan a váltási érzet benne, mintha egy tanuló autóban ülnék, és nem az oktató vezetne.

 

Előzmény: cam aro (135442)
Smafu.w126 Creative Commons License 2014.08.19 0 0 135478

Hmm igazad lehet!

 

 

Akkor viszont nem biztos, hogy gyújt is, sőt ha esetleg kábel összeégés van nem feltétlen történik attól még mind2 helyen a gyújtás, egyszerűen csak valami más történik aminek következtében ami a trafó halálát okozza.

Előzmény: 409 (135477)
409 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135477

"hogy pont az egymás után következők halnak be gyújtási sorrendben! Ha pl valami összeégés miatt a két trafóra érkező jelek átjutnak a mellette lévőre is, tehát duplán dolgoznak a trafók.."

 

Akkor visszadurrogna a szívócsőbe de nem kicsit......

Előzmény: Smafu.w126 (135474)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135476

Nekem hasonló problémám volt, igaz renault megannál. Pontosan a vezeték égett össze, ugyanis mint kiderült egy nyest csócsálta meg a kábelt. Márkaszerviz nem találta meg a problémát, végül Gregussék oldották meg B.kalászon.

Előzmény: nagygabi69 (135473)
JAMIE222 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135475

Ahogyan lejjebb írtam, menetet készíteni máshogy is lehet...

Előzmény: 409 (135472)
Smafu.w126 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135474

Gabikám nézz körbe az ECU környékén, szerintem ha egy helyen van esetleg az ablaktörlő vezérlésével, pl mint egyes franciáknál, és merciknél, a beázás okozhatja (et telefonon elfelejtetted mondani :D) ezt a problémát. Ha az ecu környéke és az ecu porszáraz akkor lehet, hogy tényleg az ecu vezérel ki sokáig arra a két hengerre. Nem véletlen, hogy pnt a 3-4 hengereknél van a bibi, legalább is a lehetséges gyújtási sorrendek alapján furcsa, hogy pont az egymás után következők halnak be gyújtási sorrendben! Ha pl valami összeégés miatt a két trafóra érkező jelek átjutnak a mellette lévőre is, tehát duplán dolgoznak a trafók.. Amúgy diag volt már rajta?

Előzmény: nagygabi69 (135473)
nagygabi69 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135473

és,ha a 3-4-es trafóhoz menő kábelban van esetleg hiba?

mivel az 1-2-es probléma mentes.

arra gondoltam,holnap végig nézem a kábelköteget.

Előzmény: LyPapa (135471)
409 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135472

"lehet csak a menetes betétet megrendelni"

 

 Mire megy vele a menetfúró nélkül? (és a behajtó, de azt még csak-csak lehet barkácsolni)

Előzmény: JAMIE222 (135470)
LyPapa Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135471

A vezérlőjel csak a végtranzisztor bázisát emeli meg, azaz billenti vezetésbe a tranzisztort, utána már nem sok köze van a dolgokhoz (??). Az áramkorlátozás (szerintem) már a tekercs saját elektronikájának a dolga. 

 

Üdv: LyPapa

 

Előzmény: skorpio3 (135467)
JAMIE222 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135470

Amit belinkeltél egyébként , ott is lehet csak a menetes betétet megrendelni.A Würthnek is van ilyesmi cuccosa.

Előzmény: JAMIE222 (135468)
LyPapa Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135469

Lehet, hogy ugyanazt mondom, de az áramkorlát valamiért nem OK.

 

 

Ez itt a Primera, ugyanilyen rendszerű gyújtás,szekunder feszültségének a képe, a négy gyertya együtt. Az első negatív csúcs után a kis pöcök fölfelé mutatja az áramkorlát belépését.

Azaz, én keresnék egy 'mérni tudó embert', és megnézetném, mit mutat az ábra. 

 

Üdv: LyPapa

 

 

Előzmény: skorpio3 (135467)
JAMIE222 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135468

Esetleg valami  forgácsoló-egyedi alkatrészészgyártó-szerszámüzem szerű helyen érdeklődj.Ott lehet ilyen javító készlet, vagy marnak ilyen furatot.

Előzmény: Kawabiker (135448)
skorpio3 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135467

A trafók túlmelegedése arra utal hogy : vagy túl hosszú a kivezérlés, vagy valamiért túlzottan sok impulzust küld az ECU a trafó felé..

 

Össze kell hasonlítani a jó, és a meghibásodó trafók vezérlőjelét.  Szerintem.

 

Előzmény: skorpio3 (135466)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!