Köszönöm Gyula a segítséget, de közben jött hozzánk egy vendég és nem tudtam foglalkozni az autóval. de majd megpróbálok valahogy áramot adni neki és akkor majd remélem, hogy működésbe lép és kiadja a betétet. Majd valahogy megkeresem a biztosítékokat és meg nézem, hogy milyen fajta van benne és olyat veszek. Azt írod, hogy az elakadás jelzővel van közös biztosítékon. Ez a tény, meg erősíti azt, hogy ki ment a biztosíték. Mivel az elakadás jelző se működik. De nem működik a belső világítás sem. Végig nézem az összes biztosítékot, hogy nincs-e még valamelyik másik is elégve. Veszek minden erősségű biztosítékból 2-3 darabot, hogy bár mikor tudjam pótolni, ha valamelyik felmondja, a szolgálatot.
Sokan panaszkodnak, hogy nem akar beindulni a hideg miatt a járgány.Ha kompresszió probléma miatt nem indul
van rá egy mód, hogy be tudjuk indítani.Az izzító gyertya vagy a porlasztó kiszerelése után egy kevés hajtómű olajat kell (max. 1 cm3)juttatni a hengerekbe.Vissza szerelés után lehet a szokásos módon indítani.Sok sikert az
indításhoz.Ha beindul kevés a kompresszió.
Ez a módszer ha sokat áll a motor nyáron is hasznos lehet.
A fűtő betét ami felmelegíti a bimetálból hajlított rugót, a kivehető betét végén van feltekerve (az izzik pirosan, azon gyújtják a cigarettát). Van, hogy az is elporlad, akkor ha kap áramot, ha nem nyilván nem működik, azaz nem fog bemelegedni, és kiugrani. A csavarhúzós feszegetés jó ötlet, ha csak nem nem belevaló, és azért szorult meg nagyon. Az adjál rá feszültséget, vagy annak meglétét ellenőrizd kezdésnek, jó ötlet. Aztán jöhet a feszegetés. Ha a kivehető rész romlott el, mint elektromos aljzat (ülésfűtés, telefon töltés, stb.) használható.
Nem is olyan egyszerű kivenni a szivargyújtó foglalatot még, ha hozzáférsz akkor sem.Az aljában van egy hőre kitáguló kettős fül, ha kap áramot felizzik a betét átmelegíti az előbb említett fület ami elengedi a betétet amit egy rugó kilök. A bentragadt szivargyújtó betétet erősen húzd meg fogóval vagy két csavarhúzóval átlósan feszítsd ki. Valószínű nem kap áramot mert, ha kapna vagy kilökné vagy átmelegedve szagos lenne. Az elakadás jelzővel egy biztosítékon van, szemből nézve balról az első 15A.
“- M.S. : Nagyon sokan állitják, hogy M-es nogsival vezethető, egy ami igen a háromkerekű ötvenköbcentis, de utast az sem vihet. A moped autók nagy része nem ötvenes, főleg a nègykerekűek. Szemèlygèpkocsi jogsi kell rá. Sokan fognak támadni de utánna nèztem a neten is ès a rendőrsègen is. Neked is ezt tanácsolom.
- I.Zs. : Nézd meg a törvényt kérlek hülyeséget ne írd le!
2013 01 19 én meg életbe lépett a módosítás. Olvasd el!
- M.S. : Elkerülte a figyelmed, hogy 2013-as,azóta változott, de nem is baj tudtam, hogy kapok:) ezèrt gondolom a közlekedèsieket megkèrdezni mert ha megállít nem bivatkozhat hogy a facebookon aztmondták...
- I.Zs. : Csak a törvényt el kell olvasni és megy nyugtatlak nem változott a kormány rendelet , de ezért szokták kinyomtatni márkatársak mert sajnos nem mindenki van ezzel tisztában. A kedvedért a kormányrendelet belinkeltem. A törvény közepe táján taglalja az általam leírtakat. Minden más rémhír keltés!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- M.S. : Rendben:) - azért mondom amit a rendőrbácsi mond annak jobban hiszek.
- T.J. : Sajnos a rendőrök sok esetben nincsenek tisztában vele.
- M.N.K. (nő, a rá adott válasz miatt érdekes csak) : M.S. úr ne haragudjon de maga nagyon el van tévedve,ha nem tud elolvasni és értelmezni egy jogszabályt az a maga szégyene
- M.S. : otthon ha engedik, ott pofázz ilyen stílusban, ha tűrik. Èn nem!!! Gondolom hamar pofánbasznának azèrt szemtelenkedsz velem. Remèlem elèg ennyi, de ha gondolod szemèlyesen is megbeszèlhetjük.
- M.N.K. : Én magát nem bántottam,szégyellje magát hogy beszél!!!! Beszéljen igy a feleségével ha egyáltalán tűri egy nő ezt a hangnemet maga mellett!!!
Annyit csináltam, hogy lehúztam csatlakozót a végéről, hogy ha esetleg időnként kapna is egy -egy kis áramot, akkor se szívja le az akkut. Rá mértem a csatlakozóra, de semmi áramot nem mutatott.
Azt azt értem hogy ki kell jönnie. Én is úgy gondolom, de nem tudom, hogy hogy. A csikktartót hiába vettem ki, kicsi az a nyílás, hogy oda lehessen férni. Alulról vissza nyúlva se tudom kitapogatni, hogy hol találok valami bepattintott fület, amit ha össze nyomnák, akkor ki jönne.
Annyi fűtés azért van egy jó Aixam-ben van, hogy még hosszabb úton is csak max. a lábam szokott fázni.
Tegnap érdekes módon nem kívülről kellett kaparnom a jeget a szélvédőről, hanem belülről. Nem volt időm indulás előtt befűteni a járgányt, de 5-6 km után már egész jól kiláttam, pedig ketten ültünk a járgányban.
Próbáltam a szivargyújtót és mikor benyomtam, bent is maradt. hiába vártam perceken keresztül, nem jött ki. Kivettem a csikktartót, hogy majd talán hátulról valamit tudok vele csinálni, hogy kijöjjön. De nem is nagyon fér be a kezem és nem is tudtam semmit kitapintani, aminek a segítségével, kiadásra kényszeríthetném. Gondoltam, hogy kiszedem az egészet, ezért el kezdtem tekerni ezt a fekete gyűrűt, hogy talán ha azt letudom tekerni, akkor ki lehet venni a az egészet a helyéről. De hiába tekergetem, nem jön ki. Adjatok tanácsot, hogy hogy tudom kiszedni a bent ragadt szivargyújtót.
Az igaz, hogy nem fűt annyira, hogy gatyára kelljen vetkőzni. De nekem a Sulky után, hatalmas különbséget jelent. És nem csak az a meleg van bent az utastérbe amit indulás előtt a hősugárzóval befűtök. Hanem azért még ebben a 8-10 km távolságban is érezni, hogy emelkedett a kocsiban a hőmérséklet. És nem párásodnak be az üvegek. A Sulkyval télen is úgy kellet közlekedni, mint akinek melege van, mert az ablakot kissé megkellet nyitni, hogy ne párásodjon be a szélvédő. A hűtőt, pedig eddig takarja a vászon.
Talán ezek . Nálad az a gyanús , hogy a hiba hirtelen állt elő , napi használat közben , sőt beindulás után .
Ez bizonyos hibákat ( kompresszió , hengerfej-tömítés , önindító , izzítás ) valószínűtlenné tesz .
Ez erősen üzemanyaghibát jelez , tipikusan az eldugult-lefagyott vagy falsot szívó rendszerre utal . Viszont az elektromos pumpát szépen tolja a naftát .
Nagyon nehéz a hibakeresés olyan esetekben amikor egymástól független hibák egyidőben állnak elő . Ha elromlik az ablkatörlő és ugyanakkor leereszt az egyik kerék akkor nyilvánvaló mindenki számára , hogy a két jelenség között semmi összefüggés nincs , a véletlen (pech) műve .
Amikor hozzánk került a Casalini mondta az eladó , hogy néha álló helyben nullára merül az aksi és néha (hol máshol , mint a forgalom kellős közepén) leáll a motor , de olyankor rögtön rá kell indítózni és megy tovább -- a következő rejtélyes megállásig . Nagyon sokat kínlódtam vele , mire kiderült , hog yaz aksimerülést a hibás izzítórelé okozza : elrozsdásodott benne egy rugó ( befolyt az esővíz a relébe) ami miatt néha álló helyben áram alá helyezte a gyertyákat és nullára szívta az új telepet is . A megállásokat pedig a leállítórelé vezérlőjének hibája okozta -- menet közben azt találta ki , hogy behúzza a leállítótekercset . Mivel hibakeresésnél hajlottam a két hibát egy jelenségként felfogni (közös eredetre visszavezetni ) ezért sokáig tartott a titok megszüntetése . Az is nagyon nehezítette , hogy a jelenség csak NÉHA állt fenn .
Nekem az LDW502-es motoroknál a gyűrűkopás okozott indítási problémákat. Egy kompressziómérés kimutatja, hogy abba az irányba kell-e keresni a hibát. A hengerfejtömítés hibája szerintem sem valószínű, eléggé egyértelmű jelei vannak ha átég a tömítés, egy szerelő azonnal kiszúrja. Ha a kompresszióval van gond, először nem is nyúlnék a hengerfejhez, inkább a forgattyúsházon keresztül húznám ki a dugattyúkat. Egy gyűrűkészlet nem nagy összeg, a forgattyúsházhoz meg nem kell tömítés, elég a paszta.
Egy 4 kW-os motortól nem lehet csodát várni fűtés terén. Sohasem tud úgy fűteni, mint ahogy egy min. 10x akkora teljesítményű személygépkocsi motornál megszoktuk.
Az 500.4-esnél már a külső levegő megy keresztül a fűtőradiátoron, így választhatunk, hogy kevesebb de melegebb, vagy több, de hűvösebb levegőt fújjon be a ventilátor.
Az én motorom nagyobb teljesítményű, mint a többségnek, de még így is elég langyos a befújt levegő, ha bekapcsolom a ventilátort. Inkább csak szeles időben szoktam a ventilátort bekapcsolni, mert akkor nem oldalt az ajtó réseken süvít be a jéghideg levegő.
A hűtő letakarása sokat javít a fűtésen, csak nem szabad túlzásba esni.
Én nem vagyok jártas a mopedautók hibaelhárításában, ezért lehet, hogy nem fedi a valóságot az amit írok. De amit mMc1 fórumtárs ír, hogy beindult és mindjárt le is állt. Én nem tudom, hogy a hengerfej tömítés ilyen hirtelen tönkre mehet annyira, hogy már be se indul az autó? Szerintem ennek, már előtte kellett volna előjelének lennie. Mert hová is tudna elmenni a kompresszió annyira, hogy az végett nem indul? A hűtő, vagy az olajteknő irányába. De akkor a hűtővízben kellene hogy látszódjon, vagy az olajban. Ha pedig elkezdett kívülre kifújni, akkor pedig ott kellene látszódni a kifújás nyomának. Arra tippelek, hogy vagy az üzemanyag ellátó rendszerben van a hiba, vagy esetleg gyűrű törés van. Ezért én is azt tudom javasolni neki, mint amit te is javasoltál, hogy először kívül kell keresni a hibát. Ha pedig már minden olyan dolgot leellenőrzött, ami miatt nem sikerülhet az indítás, utána kellene kezdeni csak motor bontásához.
Ez az én elképzelésem. És ha nem jól gondoltam, akkor igazítsátok helyre a tévedésem. Mert abból is legalább tunék én is meg más fórumtárs is tanulni.
Próbáltam a légszürő felől űzemanyagot fecskendezni,ugy sem indult ,csak füstölt,de ha füstöl akkor üzemanyagot éget el miért nem pöccen be,ezért gondoltam a hengerfely tömitésre talán nem megfelelő a kompresszió?
Most arra gondolok kicserélem a hengerfely tömitést és a porlasztókat esetleg izzitógyertya
Üzemanyagot bespriccelni az Otto-motorba szoktunk , hogy az esetleges hideindítási-dúsítási fogyatékosságokat kiküszöböljük . A Dizelbe nem sok jelentősége van .
A hengerfej tömítés cseréje kemény mutatvány . És kockázatos is , mert iszonyatos erővel kell meghúzni a csavarokat -- engem levert a víz amikor a méteres csövet rátoldottam a dugókulcs szárára és az előírt 2x90 fokot beletekertem az aluminium hengertömbbe fúrt menetbe . Ami ha megszakad gyakorlatilag használhatatlanná vagy nagyon nehezen javíthatóvá teszi a blokkot . Ezért én csak úgy passzióból nem cserélném ki a hengerfejtömítést .
Kompressziót lehet mérni a gyertyanyílásnál is .
Kétségtelen : az is hibakeresési módszer , hogy cserélgetjük az alkatrészeket , és ha véletlenül a hibát okozó rész is sorra kerül akkor meglesz a diagnózis is . Persze ha csak beállítási hiba van a rendszerben akkor fölöslegesen bolygatjuk a technikát .
Én mielőtt széttúrnám a motort megpróbálnám jobban behatárolni az okokat . Ezt lehetőségem lesz a gyakorlatban előadni , mert délután sikerült beröffenteni és hazahozni egy Ligiert , ami több hónapja átkerült egy barátomhoz , majd ott előadta a beindíthatatlan dizelmotor balladáját . A teljes hibakeresési metódust végigjátszhatom rajta .