Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

daty55 Creative Commons License 2017.01.15 -6 0 42258

Bocs, én is adtam kicsit enni neki!:-((

Előzmény: bananatree (42172)
daty55 Creative Commons License 2017.01.15 -7 0 42257

És szerinted ezért én vagyok a hibás?

 

Érdekes meglátás...

 

Honnét tudod, hogy esetleg nem e hasonló a véleményem, mint a tiéd?

 

Előzmény: Miklós51. (42158)
Mnagy Creative Commons License 2017.01.15 0 0 42256

4Db 15A, 3Db 20A, 1Db 10A, "késes biztosíték" van benne.

Előzmény: oljeg12 (42255)
oljeg12 Creative Commons License 2017.01.15 0 0 42255

Köszönöm Gyula a segítséget, de közben jött hozzánk egy vendég és nem tudtam foglalkozni az autóval. de majd megpróbálok valahogy áramot adni neki és akkor majd remélem, hogy működésbe lép és kiadja a betétet. Majd valahogy megkeresem a biztosítékokat és meg nézem, hogy milyen fajta van benne és olyat veszek. Azt írod, hogy az elakadás jelzővel van közös biztosítékon. Ez a tény, meg erősíti azt, hogy ki ment a biztosíték. Mivel az elakadás jelző se működik. De nem működik a belső világítás sem. Végig nézem az összes biztosítékot, hogy nincs-e még valamelyik másik is elégve. Veszek minden erősségű biztosítékból 2-3 darabot, hogy bár mikor tudjam pótolni, ha valamelyik felmondja, a szolgálatot.

Előzmény: Mnagy (42249)
Mnagy Creative Commons License 2017.01.15 0 0 42254

Igazad lehet úgy jó 30 éve is így indítottunk be egy sok évet állt dózert, az olaj csinált időleges kompressziót.:-)

Előzmény: gustav bekker (42253)
gustav bekker Creative Commons License 2017.01.15 0 0 42253

Sokan panaszkodnak, hogy nem akar beindulni a hideg miatt a járgány.Ha kompresszió probléma miatt nem indul

van rá egy mód, hogy be tudjuk indítani.Az izzító gyertya vagy a porlasztó kiszerelése után egy kevés hajtómű olajat kell (max. 1 cm3)juttatni a hengerekbe.Vissza szerelés után lehet a szokásos módon indítani.Sok sikert az

indításhoz.Ha beindul kevés a kompresszió.

  Ez a módszer ha sokat áll a motor nyáron is hasznos lehet.

zsolt117211 Creative Commons License 2017.01.15 0 0 42252

Ugye milyen IQ bajnok az emberke! Nem is való közútra az ilyen mert ön és közveszélyes lenne. Jobb ha otthon marad!

Előzmény: Törölt nick (42246)
VolksrodZoli Creative Commons License 2017.01.15 0 0 42251

A fűtő betét ami felmelegíti a bimetálból hajlított rugót, a kivehető betét végén van feltekerve (az izzik pirosan, azon gyújtják a cigarettát). Van, hogy az is elporlad, akkor ha kap áramot, ha nem nyilván nem működik, azaz nem fog bemelegedni, és kiugrani. A csavarhúzós feszegetés jó ötlet, ha csak nem nem belevaló, és azért szorult meg nagyon. Az adjál rá feszültséget, vagy annak meglétét ellenőrizd kezdésnek, jó ötlet. Aztán jöhet a feszegetés. Ha a kivehető rész romlott el, mint elektromos aljzat (ülésfűtés, telefon töltés, stb.) használható.  

Előzmény: Mnagy (42249)
kiggyo Creative Commons License 2017.01.15 0 0 42250

Ilyenkor úgy örülök hogy nem regisztráltam a FaceBookra ...

:-)

Előzmény: Törölt nick (42246)
Mnagy Creative Commons License 2017.01.15 0 0 42249

Nem is olyan egyszerű kivenni a szivargyújtó foglalatot még, ha hozzáférsz akkor sem.Az aljában van egy hőre kitáguló kettős fül, ha kap áramot felizzik a betét átmelegíti az előbb említett fület ami elengedi a betétet amit egy rugó kilök. A bentragadt szivargyújtó betétet erősen húzd meg fogóval vagy két csavarhúzóval átlósan feszítsd ki. Valószínű nem kap áramot mert, ha kapna vagy kilökné vagy átmelegedve szagos lenne. Az elakadás jelzővel egy biztosítékon van, szemből nézve balról az első 15A.

Előzmény: oljeg12 (42245)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.01.15 0 0 42248

Nehéz kommentálni . Az a régi vicc jutott az eszembe :

Séf a pincérhez :

-- Az a vendég , aki az előbb elkérte a panaszkönyvet , az mit írt bele ?

-- Nem írt az semmit , csak beleragasztotta a sertéssültet ...

Előzmény: Törölt nick (42246)
Malaguszti Creative Commons License 2017.01.15 0 0 42247

Áram alá kell helyezni és magától kidobja a szivargyújtót.

Lehet ki van menve a biztije..

Előzmény: oljeg12 (42241)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.15 0 0 42246

megjött az utánpótlás : 

 

“- M.S. : Nagyon sokan állitják, hogy M-es nogsival vezethető, egy ami igen a háromkerekű ötvenköbcentis, de utast az sem vihet. A moped autók nagy része nem ötvenes, főleg a nègykerekűek. Szemèlygèpkocsi jogsi kell rá. Sokan fognak támadni de utánna nèztem a neten is ès a rendőrsègen is. Neked is ezt tanácsolom.

 

- I.Zs. : Nézd meg a törvényt kérlek hülyeséget ne írd le! 

http://net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc2.cgi?docid=A1100326.KOR

2013 01 19 én meg életbe lépett a módosítás. Olvasd el!

 

- M.S. : Elkerülte a figyelmed, hogy 2013-as,azóta változott, de nem is baj tudtam, hogy kapok:) ezèrt gondolom a közlekedèsieket megkèrdezni mert ha megállít nem bivatkozhat hogy a facebookon aztmondták...

 

- I.Zs. : Csak a törvényt el kell olvasni és megy nyugtatlak nem változott a kormány rendelet , de ezért szokták kinyomtatni márkatársak mert sajnos nem mindenki van ezzel tisztában. A kedvedért a kormányrendelet belinkeltem. A törvény közepe táján taglalja az általam leírtakat. Minden más rémhír keltés!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

- M.S. : Rendben:) - azért mondom amit a rendőrbácsi mond annak jobban hiszek.

 

- T.J. : Sajnos a rendőrök sok esetben nincsenek tisztában vele.

 

- M.N.K. (nő, a rá adott válasz miatt érdekes csak) : M.S. úr ne haragudjon de maga nagyon el van tévedve,ha nem tud elolvasni és értelmezni egy jogszabályt az a maga szégyene

 

- M.S. : otthon ha engedik, ott pofázz ilyen stílusban, ha tűrik. Èn nem!!! Gondolom hamar pofánbasznának azèrt szemtelenkedsz velem. Remèlem elèg ennyi, de ha gondolod szemèlyesen is megbeszèlhetjük.

 

- M.N.K. : Én magát nem bántottam,szégyellje magát hogy beszél!!!! Beszéljen igy a feleségével ha egyáltalán tűri egy nő ezt a hangnemet maga mellett!!!

 

- M.S. : pusztulj el, ne velem bugiskodj!!!. “

 

....

Előzmény: Törölt nick (41465)
oljeg12 Creative Commons License 2017.01.15 -1 0 42245

Annyit csináltam, hogy lehúztam csatlakozót a végéről, hogy ha esetleg időnként kapna is egy -egy kis áramot, akkor se szívja le az akkut. Rá mértem a csatlakozóra, de semmi áramot nem mutatott.

Azt azt értem hogy ki kell jönnie. Én is úgy gondolom, de nem tudom, hogy hogy. A csikktartót hiába vettem ki, kicsi az a nyílás, hogy oda lehessen férni. Alulról vissza nyúlva se tudom kitapogatni, hogy hol találok valami bepattintott fület, amit ha össze nyomnák, akkor ki jönne.

Előzmény: barnazol75 (42243)
WooDoo Creative Commons License 2017.01.15 0 0 42244

Annyi fűtés azért van egy jó Aixam-ben van, hogy még hosszabb úton is csak max. a lábam szokott fázni.

 

Tegnap érdekes módon nem kívülről kellett kaparnom a jeget a szélvédőről, hanem belülről. Nem volt időm indulás előtt befűteni a járgányt, de 5-6 km után már egész jól kiláttam, pedig ketten ültünk a járgányban.

Előzmény: oljeg12 (42239)
barnazol75 Creative Commons License 2017.01.15 0 0 42243

A külső fekete gyűrű is hozzá tartozik, Annak ki kell jönnie.

Előzmény: oljeg12 (42241)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.01.15 0 0 42242

Gyorsan vedd le a sarut mert nullára szívhatja az aksit .

Előzmény: oljeg12 (42241)
oljeg12 Creative Commons License 2017.01.15 -1 0 42241

Próbáltam a szivargyújtót és mikor benyomtam, bent is maradt. hiába vártam perceken keresztül, nem jött ki. Kivettem a csikktartót, hogy majd talán hátulról valamit tudok vele csinálni, hogy kijöjjön. De nem is nagyon fér be a kezem és nem is tudtam semmit kitapintani, aminek a segítségével, kiadásra kényszeríthetném. Gondoltam, hogy kiszedem az egészet, ezért el kezdtem tekerni ezt a fekete gyűrűt, hogy talán ha azt letudom tekerni, akkor ki lehet venni a az egészet a helyéről. De hiába tekergetem, nem jön ki. Adjatok tanácsot, hogy hogy tudom kiszedni a bent ragadt szivargyújtót.

Segítő ötleteket, tanácsokat előre is köszönöm.

 

Törölt nick Creative Commons License 2017.01.15 0 0 42240

Mennyi idő alatt érkezett meg ? Utánvéttel rendelted ?

Előzmény: BIGYO4 (42220)
oljeg12 Creative Commons License 2017.01.15 0 0 42239

Az igaz, hogy nem fűt annyira, hogy gatyára kelljen vetkőzni. De nekem a Sulky után, hatalmas különbséget jelent. És nem csak az a meleg van bent az utastérbe amit indulás előtt a hősugárzóval befűtök. Hanem azért még ebben a 8-10 km távolságban is érezni, hogy emelkedett a kocsiban a hőmérséklet. És nem párásodnak be az üvegek. A Sulkyval télen is úgy kellet közlekedni, mint akinek melege van, mert az ablakot kissé megkellet nyitni, hogy ne párásodjon be a szélvédő. A hűtőt, pedig eddig takarja a vászon.

 

Előzmény: WooDoo (42234)
mMc1 Creative Commons License 2017.01.15 0 0 42238

 

Köszönöm

Előzmény: Bakancs4 (42237)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.01.15 0 0 42237

Sokrétűen lehet vizsgálni , sajnos az LDW motornál a befecskendezés nehezen vizsgálható .

  • nem ugrott-e át a fogasszíj
  • kompressziómérés , esetleg légveszteségmérés* (most gyártok ilyen műszert)
  • indítási fordulatszámmérés
  • izzítógyertyák , izzítás
  • befecskendezés kompletten ( nyomás , sugárkép , időpont )

Talán ezek . Nálad az a gyanús , hogy a hiba hirtelen állt elő , napi használat közben , sőt  beindulás után .

Ez bizonyos hibákat ( kompresszió , hengerfej-tömítés , önindító , izzítás )  valószínűtlenné tesz .

Ez erősen üzemanyaghibát jelez , tipikusan az eldugult-lefagyott vagy falsot szívó rendszerre utal . Viszont az elektromos pumpát szépen tolja a naftát .

Nagyon nehéz a hibakeresés olyan esetekben amikor egymástól független hibák egyidőben állnak elő . Ha elromlik az ablkatörlő és ugyanakkor leereszt az egyik kerék akkor nyilvánvaló mindenki számára , hogy a két jelenség között semmi összefüggés nincs , a véletlen (pech) műve .

Amikor hozzánk került a Casalini mondta az  eladó , hogy néha álló helyben nullára merül az aksi és néha (hol máshol , mint a forgalom kellős közepén) leáll a motor , de olyankor rögtön rá kell indítózni és megy tovább -- a következő rejtélyes megállásig . Nagyon sokat kínlódtam vele  , mire kiderült , hog yaz aksimerülést a hibás izzítórelé okozza : elrozsdásodott benne egy rugó ( befolyt az esővíz a relébe) ami miatt néha álló helyben áram alá helyezte a gyertyákat és nullára szívta az új telepet is . A megállásokat pedig a leállítórelé vezérlőjének hibája okozta -- menet közben azt találta ki , hogy behúzza a leállítótekercset .  Mivel hibakeresésnél hajlottam a két hibát egy jelenségként  felfogni (közös eredetre visszavezetni ) ezért sokáig tartott a titok megszüntetése . Az is nagyon nehezítette , hogy a jelenség csak NÉHA állt fenn .

*http://www.gjt.bme.hu/sites/default/files/henger_0.pdf

http://www.jofogas.hu/pest/Kompresszio_veszteseg_mero__AT1017__57753268.htm?first=1

http://szerszampiac.hu/jarmuipar/celszerszam/jonnesway_veszteseg_mero_ai020074

 

Előzmény: mMc1 (42232)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.01.15 0 0 42236

Ha a kompresszióval van gond, először nem is nyúlnék a hengerfejhez, inkább a forgattyúsházon keresztül húznám ki a dugattyúkat.

 

Sajnos ez nem megy , mert annyira tömör az építés , hogy lefelé a dugattyú elakad a fekvőcsapágy-fészekben .

Előzmény: WooDoo (42235)
WooDoo Creative Commons License 2017.01.15 0 0 42235

Nekem az LDW502-es motoroknál a gyűrűkopás okozott indítási problémákat. Egy kompressziómérés kimutatja, hogy abba az irányba kell-e keresni a hibát. A hengerfejtömítés hibája szerintem sem valószínű, eléggé egyértelmű jelei vannak ha átég a tömítés, egy szerelő azonnal kiszúrja. Ha a kompresszióval van gond, először nem is nyúlnék a hengerfejhez, inkább a forgattyúsházon keresztül húznám ki a dugattyúkat. Egy gyűrűkészlet nem nagy összeg, a forgattyúsházhoz meg nem kell tömítés, elég a paszta.

Előzmény: mMc1 (42232)
WooDoo Creative Commons License 2017.01.15 0 0 42234

Egy 4 kW-os motortól nem lehet csodát várni fűtés terén. Sohasem tud úgy fűteni, mint ahogy egy min. 10x akkora teljesítményű személygépkocsi motornál megszoktuk.

Az 500.4-esnél már a külső levegő megy keresztül a fűtőradiátoron, így választhatunk, hogy kevesebb de melegebb, vagy több, de hűvösebb levegőt fújjon be a ventilátor. 

Az én motorom nagyobb teljesítményű, mint a többségnek, de még így is elég langyos a befújt levegő, ha bekapcsolom a ventilátort. Inkább csak szeles időben szoktam a ventilátort bekapcsolni, mert akkor nem oldalt az ajtó réseken süvít be a jéghideg levegő.

A hűtő letakarása sokat javít a fűtésen, csak nem szabad túlzásba esni. 

 

Előzmény: oljeg12 (42224)
Lawicska Creative Commons License 2017.01.15 0 0 42233

Az ülés fűtés nagyon jó dolog.Mellé pedig egy fő áramtalanító került.

Előzmény: zsolt117211 (42227)
mMc1 Creative Commons License 2017.01.15 0 0 42232

A teljes hibakeresési metódust végigjátszhatom rajta .

 

Leirnád majd,hogy miket néztél át rajta?

Én addig eljutottam,hogy üzemanyagot pumpál a elektromas pumpa,és vissza is nyomja a tankba.

 

Miket nézzek még át?         Köszönöm

Előzmény: Bakancs4 (42229)
69Misi Creative Commons License 2017.01.15 0 0 42231

Szeretném megkérdezni hogy, a primer varió hangolásához milyen méretű alátétek kellenek? 

oljeg12 Creative Commons License 2017.01.15 -2 0 42230

Én nem vagyok jártas a mopedautók hibaelhárításában, ezért lehet, hogy nem fedi a valóságot az amit írok. De amit mMc1 fórumtárs ír, hogy beindult és mindjárt le is állt. Én nem tudom, hogy a hengerfej tömítés ilyen hirtelen tönkre mehet annyira, hogy már be se indul az autó? Szerintem ennek, már előtte kellett volna előjelének lennie. Mert hová is tudna elmenni a kompresszió annyira, hogy az végett nem indul? A hűtő, vagy az olajteknő irányába. De akkor a hűtővízben kellene hogy látszódjon, vagy az olajban. Ha pedig elkezdett kívülre kifújni, akkor pedig ott kellene látszódni a kifújás nyomának. Arra tippelek, hogy vagy az üzemanyag ellátó rendszerben van a hiba, vagy esetleg gyűrű törés van. Ezért én is azt tudom javasolni neki, mint amit te is javasoltál, hogy először kívül kell keresni a hibát. Ha pedig már minden olyan dolgot leellenőrzött, ami miatt nem sikerülhet az indítás, utána kellene kezdeni csak motor bontásához.

Ez az én elképzelésem. És ha nem jól gondoltam, akkor igazítsátok helyre a tévedésem. Mert abból is legalább tunék én is meg más fórumtárs is tanulni.

Előzmény: Bakancs4 (42229)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.01.15 0 0 42229

Próbáltam a légszürő felől űzemanyagot fecskendezni,ugy  sem indult  ,csak füstölt,de ha füstöl akkor üzemanyagot éget el miért nem pöccen be,ezért gondoltam a hengerfely tömitésre talán nem megfelelő a kompresszió?

Most arra gondolok kicserélem a hengerfely tömitést és a porlasztókat esetleg izzitógyertya

 

Üzemanyagot bespriccelni az Otto-motorba szoktunk , hogy az esetleges hideindítási-dúsítási fogyatékosságokat kiküszöböljük . A Dizelbe nem sok jelentősége van .

 

A hengerfej tömítés cseréje kemény mutatvány . És kockázatos is , mert iszonyatos erővel kell meghúzni a csavarokat -- engem levert a víz amikor a méteres csövet rátoldottam a dugókulcs szárára és az előírt 2x90 fokot beletekertem az aluminium hengertömbbe fúrt menetbe . Ami ha megszakad gyakorlatilag használhatatlanná vagy nagyon nehezen javíthatóvá teszi a blokkot . Ezért én csak úgy passzióból nem cserélném ki a hengerfejtömítést .

 

Kompressziót lehet mérni a gyertyanyílásnál is .

 

Kétségtelen : az is hibakeresési módszer , hogy cserélgetjük az alkatrészeket , és ha véletlenül a hibát okozó rész is sorra kerül akkor meglesz a diagnózis is . Persze ha csak beállítási hiba van a rendszerben akkor fölöslegesen bolygatjuk a technikát .

 

Én mielőtt széttúrnám a motort megpróbálnám jobban behatárolni az okokat .  Ezt lehetőségem lesz a gyakorlatban előadni , mert délután sikerült beröffenteni és hazahozni egy Ligiert , ami több hónapja átkerült egy barátomhoz , majd ott előadta a beindíthatatlan dizelmotor balladáját . A teljes hibakeresési metódust végigjátszhatom rajta .

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!