Kb. 3 hete írtam a STFT korrekció magas értékéről (NISSAN Primera, QG16DE, 2001). Javasoltatok egy-két dolgot, én meg hallgattam rátok :)
- Falls levegőt adva a -20-25% közötti korrekció szépen 0-hoz közelít, majd kb. +3% -ig megy; elzárva visszaáll a negatív korrekcióra. Tehát, sok a benzin, vagy kevés a levegő.
- Légtömegmérő tisztítás után semmi lényeges változás.
- Üresjárati levegő tanítás után sem.
- Barkácsoltam egy benzin nyomásmérőt (szerencsére nincs mérő port a vezetéken - olyan csatlakozóm nincs), és megúsztam a fürdést és a tüzet is :) Mind lehúzott, mind újracsatlakoztatott nyomásszabályzó dobbal
a gyári értékeket hozta.
- Az gyújtást +2 fokkal előre állítottam, azaz, most a gyújtás 2 fokos előgyújtásra van állítva. Az 1400 fordulat/perc, 5. sebesség, enyhe gázadásra a berángatás megszűnt, motorfék üzemben (gázról lelépés, nem fokozatos elvétel) a bebólintás megszűnt. Gondolom, a nagyobb előgyújtás miatt a fordulat esése kevésbé meredek.
- Végül, az injektorok és gyújtótekercsek földelés vezetékeinek testre rögzítő csavarjait meglazítottam, némi 'oxid eltávolító' dörzsölgetés után újrahúztam.
Az STFT kb. 700-as alapjáraton -14-18%, az előzőekhez képest határozott csökkenés. Ha emelem a fordulatot, pl. bekapcsolom a tompított világítást, vagy a klímát, akkor fokozatosan csökken a korrekció mértéke, 1500 f/perc-nél már szépen ingadozik a 0% körül - azaz kb. követi a lambda szondát.
Nem szedtem még ki az injektorokat, hogy Ruzsa János javaslata alapján a típusukat egyeztessem. Megjegyzés: nem mertem nekifogni :)
Urak! Lett egy kis gondom a saját autómmal (Vw Polo 9N 2003 AMF Highline kék-antracit) A KM-óra kezdett el hülyéskedni. Eleinte ugrált a mutató, de most már abszolút nem csinál semmit. Nem mutatja a sebességet, nem számolja a kilométereket, nem zár le a kpzár, stb. (Érdekes, tempomat van, de gondolom az az ABS-töl kapja a jelet.) A váltó tetején a "menetjeladót" kicseréltem, de nincs valtozás. Gondolom valahol kontakt hiba lehet, de sajnos nem találok az ELSA-ban kapcsolási rajzot erre. Ha valaki meg tudná mondani, hogy a műszeregység melyik lábán kellene megjelennie a sebességjelnek, illetve, hogy honnan kap tápot ill. testet a jeladó nagyon megköszönném! Előre is köszi!
Ja hogy többfajta is lehet benne.Nem tudom, de ha kiszereljük akkor már én is meg tudom nézni:))Végül is nem érdekes, csak előre akartam vásárolni, minél kevesebbet álljon a gép.
Golf III TDI váltóm 1-esbe és 3-asba rakásnál akad. A váltórudazat a becsatlakozásnál kicsit lóg. Attól lehet? Vagy olajszintellenőrzéssel/cserével kezdjem?
Motorkód alapján rendeltem 4 gyertyát a Honda HR-V-mbe. (1.6 VTEC 125le)
NGK, a gyertyán ZFR5J felirat.
Kicsavartam a régieket, ezek is NGK-k, de ZFR6J felirattal vannak ellátva. Jó bele mindkettő? Mi a különbség a kettő között? Vagy inkább cseréltessem ki ZFR6J-re őket?
Jó reggelt ! P0203 hiba Vivaro 2.0 cdti M9R motornál.... Van más porlasztó, csak azt szeretném kérdezni, hogy cserékor programozni kell , vagy felismeri magátol? köszi
sor5 tdi tényleg király, öregnek volt olyan ... aztán egyik éjjel már nem volt meg (ellopták és felborultak vele)
olyanra vadásztam (megvettem a pár nappal ezelőtt tárgyalt b5 1.9 tdi-t) , de nem igazán találtam , csak lepukkant külső belsővel , egy volt de orrom elöl vitte el egy dán család