Csak annyit akartam mondani, hogy a Plus4IDE-t Windows alá terveztem, hogy PC-n lehessen Plusira programozni. Engem az motivált, hogy írjak ASM kódot, aztán egy gombnyomásra fusson is. Elvileg akármilyen assembler/emu kombinációval megy, nekem az AS65+YAPE tetszett. A teljes forráskód is ki van adva, módosítsátok ha nem tetszik (bár engem is meg lehet kérni, itt vagyok). A ZIP-ben van teljes TED reg doksi meg az összes opcode dokumentációja.
Ha valakit érdekel, a 2002-es 1K-s játékcompora írt 4 játékomnak is ki van adva a teljes forrása. Kommentálva vannak. Ilyesmik, hogy raszter, billentyűzet, lekérdezés, stb benne vannak. Használjátok egészséggel.
Nagyon kevés csapat volt aki *saját* zenét írt. A Future Composert tudom használni, azzal írtuk az zenéket. A 16Ks demomba saját TED zene lejátszót írtam, ez ki is lett adva, de editor nem volt hozzá, kódból kellett a zenét írni.
Az FC helyett használhatnád a SIDWindert. Jobb, van hozzá dokumentáció.
Ha fix ertekkel kell szoroznod, akkor szamold ki elore az egeszet. Tehat csinalj egy 40-el valo szorzasnak tabalzatot, kulon az also kulon a felso byteokank es kesz. :)
Muzax editorok: Tudja valaki, hogy hogyan mukodik pl. a Future Composer? Vagy barmenyik mas. Ti annak idejen hogyan csinaltatok TED-es zeneket, ezekkel, vagy mind konverteres volt?
Hogyan lehet legegyszerűbben szorozni? Pl. 40-el kellene most szoroznom és az érték ugye két byte-ot is kitehet. Megoldom, csak olyan körülményesnek tűnik minden.. Hátha mond vki egy egszerű módszert..
Jo lesz az, de emlekeim szerint a billentyufigyeleshez eleg
$FD30-ba irni (a Kernal ROM tenyleg mindket helyre ir, lasd $DB70).
Az $FF08 a joystickhoz kell.
Kell az $ff08 iras, az latcheteli be az allapotot az $ff08-ba. Ha nem akarod a joyokat is lekerdezni, akkor irj #$ff-et az $ff08-ba es csak a billentyuzetet olvasod akkor.
Jo lesz az, de emlekeim szerint a billentyufigyeleshez eleg
$FD30-ba irni (a Kernal ROM tenyleg mindket helyre ir, lasd $DB70).
Az $FF08 a joystickhoz kell.
Mellekelek egy commentet a Yape forrasbol, bar hasonlo asszem
van a neten, a www.plus4.com-on is.
The register at $FD3x is used to select the rows from the keyboard
latch. $FF selects all rows, $01 the first one, $00 none etc.
The return value with the relevant bits set as high appears at TED
register $FF08. For the joystick the same TED register is used to
select the appropriate row and not $FD30
C16 keyboard matrix:
Bit 7 6 5 4 3 2 1 0
0 @ F3 F2 F1 F7 PND RET DEL dec : 7 - 0
1 SHT E S Z 4 A W 3 dec : 15 - 8
2 X T F C 6 D R 5 dec : 23 - 16
3 V U H B 8 G Y 7 dec : 31 - 24
4 N O K M 0 J I 9 dec : 39 - 32
5 , - : . CRU L P CRD dec : 47 - 40
6 / + = ESC CRL ; * CRR dec : 55 - 48
7 R/S Q C= SPC 2 CTL CLR 1 dec : 63 - 56
Jó5let, bár Én nem használok ilyeneket. Valahogy nem tudok átszokni.
Ahogy magamat ismerem ezek átválogatása nekem kicsit macera, így gyorsabb lenne, ha egy páran elküldenétek e-mail-ban, hogy ki melyiket szereti használni, esetleg felsorolva ezeket a featurékat is :)))
The C64 tool list: http://www.fairlight.to/tools/legend.html
Van kozte sokminden, ami hasznalhato Plus/4-hez is, pl az osszes D64 stuff.
En nagyon szeretem a 64Copy-t. Van benne minden! Ertsd basic detokenizer, dissasembler amivel a generalt cimkeket is editalhatod, d64 image szerekezszto, kul. file format konverterek, hex es text editor...
AP4 feature set:
- labelek
- object code + map (bár ezt csak az AP4 használja, illetve hibakeresési céllal jó)
- platform 6502-family
- több forrás összefűzése
- külső bináris fileok befordítása
- részletes hibaüzenetek, hintek (pl nem használt hivatkozások hint)
- mittomén :)
ami hamarost lesz a tervek szerint:
- integrated GUI teljes lesz: elindítja a filet, majd megoldom.
- szinuszhullám számsor generátor
- "illegal" opkódok
Maugli! Ossze kene mar szedni ezeket a Crossdev tool-okat is, nem? Mar legalabb vagy 10 fel lett sorolva, majdnem annyi van, ahany jelentkezo a compora :-) Pedig meg egyet el is felejtettem, a Mike Daillynek is van egy cross-assemblere a honlapjan, itt.
Egy rovidke feature lista is sokat segitene, tehat pl.:
integrated GUI (emu meghivasa, beepitett editor, stb.)
label-ek, kulso object code, makrok tamogatasa stb.
Na pl. a negyszetszamokat 1000-ig igy generalod le egy tablazatba:
cnt set 1
sq set cnt*cnt
while sq<=1000
word sq
cnt set cnt+1
sq set cnt*cnt
endm
Meg nem probaltam a lebegopontos szamolast, de azt is tudja.
Egy jopofa dolog benne tobbek kozott a charset parancs. Ezzel megadhatod, hogy az altalad hasznalt karakterkeszletben hogy jonnen egymas utan a karakterek, es utan a stringeknel ez alapjan dekoldolja a dolgokat. Idealis, ha egyeni karakterkeszletet hasznalsz, amiben nincs benne minden karakter, mas a sorrend mint normalisan...
jaaaaaaa értem :)
ilyesmit akarok én az AP4-be, bár én arra gondoltam, hogy valami windowsos GUI felületen megtervezi a jónép a sinushullámot, majd ha megfelel akkor keletkezik belőle egy bináris file vagy a sourceba beinsertálja.
Van benne sin, cos, tan, sqrt, meg amit akarsz. Csinlsz egy ciklust (van ilyen is) es kiiratsz vele egy sin tablazatot, ennyi. Termeszetesen ugy ertem, hogy ezt forditasi idoben kiszamolja.
Nem valami nagy cucc ez az oldal, tenyleg csak azert van, hogy legyen valami. Regen nagy html buherator voltam, de ma mar nincs ehhez turelmem (es foleg idom nem sok).