Keresés

Részletes keresés

halaloszto Creative Commons License 2010.05.11 0 0 45299
igy szokott kezdodni. egy keveroszelep es kesz. aztan ha lerajzolod, kiderul hogy kell egy szivattyu is. aztan kiderul hogy ra kellene jonni, hogy mi dontse el, hogy az a szivattyu menjen vagy sem. es akkor kiderul, hogy nem is olyan egyszeru...

vajk
Előzmény: tucatnyi (45298)
tucatnyi Creative Commons License 2010.05.11 0 0 45298

egy egyszerü termikus keveröszeleppel kb 20000.-ért megoldható egy nomád padlófűtés ami a lábnak ad egy kis höérzetet.

de önáloan nemjó.kell hozzá rad is.

Előzmény: TomAce (45296)
halaloszto Creative Commons License 2010.05.11 0 0 45297
ez igy ertelmetlen.

1.5+1.5+9m2 kedveert akarsz padlofutest?

a szerelo azert mond egy termosztatot, mert ilyen keves padlo kedveert nem erdemes rendes becsuletes padlofutes rendszert epiteni, es valami ganyolassal akarja megoldani a kerdest.

miert irom ezt?

a normalis padlofuteshez 28-35 fokos melegviz (futesi eloremeno homerseklet) kell. a radiatoros futeshez meg 50-70 fok kozotti.

egy kazan alapbol egyfele vizet tud csinalni.

lehet venni keszen vagy csinalni kulon egyseget, ami hocserelovel vagy a visszatero lehult viz hozzakeveresevel csinal kulonhidegebb vizet a padlofutesnek, sot, lehet venni olyan kazant, amibe ez be van epitve. de ezek nem egyszeruek, es nem olcsoak. a kazanon bo 100ezer felar, a kulon egyseg is 100 felett, es ha alkatreszekbol a futesszerelo hoz ossze valamit, az sem lesz 50-60 alatt anyagaron. (es annak tok primitiv vezerlese lesz)

ezek a penzek nagyon soknak hangzanak ahhoz kepest, hogy a ficak, a wc meg a furdo futeserol van szo. ezert irtam hogy ertelmetlen.

az ember vagy akar padlofutest, de akkor minimum minden hidegpadlo helyiseg vagy inkabb az egesz haz padlofuteses, vagy nem akar. utobbi esetben vannak trukkok meg ganyolasok a wc meg a furdo padlojanak melegitesere, ("megtekerjuk a visszaterot", danfoss visszatero korlatozo szelep) de ezeket a megoldasokat ne nevezzuk padlofutesnek. amugy nincs veluk semmi baj, csak erteni kell hogy mi tortenik. (pl ha a radiatort aminek a visszateroje megy a padloba elzarod vagy a rajta levo termoszelep elzar, akkor a padlo kihul, tovabba ha nincs kint nagyon hideg, akkor a radiatorok lehet hogy 3 orankent vagy ritkabban futenek egyszer, es kozben a padlo athul, stb)

vajk
Előzmény: TomAce (45295)
TomAce Creative Commons License 2010.05.11 0 0 45296
Es kulon legtelenito kell a padlofuteshez es a radiatorokhoz?
Előzmény: TomAce (45295)
TomAce Creative Commons License 2010.05.11 0 0 45295
MInden helysegben csak radiator lenne, kiveve a
haztartasi gelyseg 1,5m2, WC 1,5m2, ott csak padlofutes. A furdoben 9m2, pedig lenne padlofutes/torolkozoszarito akkor.

Akkor jol ertem, hogy celszeru ket termosztat?
Es akkor a gazszerelo miert mondja, hogy eleg egy?
Előzmény: smith (45293)
halaloszto Creative Commons License 2010.05.11 0 0 45294
yep.

vajk
Előzmény: smith (45293)
smith Creative Commons License 2010.05.11 0 0 45293
A "csak szobatermosztáttal" alatt azt értem, hogy pl. a pf előremenőjének külső hőmérséklethez igazítása, akár csak kézzel is, jelentősen könnyíti a pf szobatermosztát dolgát.
Egyébiránt nálam is frankón megy ezzel a felállásssal a padló.
Előzmény: halaloszto (45292)
halaloszto Creative Commons License 2010.05.11 0 0 45292
egyetertunk, hogy ha van csak radiatoros helyseg, akkor muszaj a kulon termosztat, es a kulon kapcsolhato ket kor.

nekem frankon mukszik termosztattal a padlofutes. egy jol szigetelt hazban tok lassu minden, egy 0.2 fok hiszterezisu termosztat csinalja, nincs a szoba homersekletenek erezheto ingasa.

a furdo hoigenye tenyleg alapvetoen a hulo feluletek nagysagatol es milyensegetol fugg. ha korben futott helyiseg van, lehet nem is kell futes. a belmagassag annyiban szamit, hogy egy 3x3-as furdo a haz sarkan 2.6 belmagassaggal ugye 15.6m2 kulso falllal bir, 3.6-os belmagassaggal meg 21.6m2-el. azert az nem mindegy. plane hogy a holeado, a padlo az mindket esetben 9m2.

a masik amit fontos figyelembe venni, hogy a furdoben a goz miatt sokkal nagyobb szellozes kell, mint masutt. emiatt nagyobb a fajlagos futesi igeny, mert sokkal tobbet szelloztetsz mint egy nappaliban.

a harmadik, hogy az emberek szeretik, ha a furdoben melegebb van, mint a lakoszobaban. tehat jol elvannak pf-el a 20 fokos nappaliban, de a furdoben levetkozve vizesen nem rossz ha 24 fok van.

cserebe a furdoben feljebb lehet menni a pf homersekletevel, ami ad keves plusz teljesitmenyt. persze nincs kulon melegebb vized hozza, ugyanaz van mint a tobbi szobaban, annyit lehet csinalni, hogy surubben teszed a csovet, ami amugy is jo, mert igy a kicsi furdoben nem lesz rovid a kor a tobbi nagyobb helyiseg koreihez kepest.

es ha elfer, tedd be nyugodtan a torolkozoszaritot, vagy egy kis falfutest. utobbi ugyanugy megszaritja az ele aggatott torolkozot, es a furdoben nem takarja butor, nem problema hogy nem verhetsz szoget barhova ha kepet akasztanal fel.

vajk
Előzmény: smith (45291)
smith Creative Commons License 2010.05.11 0 0 45291
Ha lesz padlofutes es radiatoros futes is a alkasban, akkor eleg egy termosztat?

Minden helyiségben mindkét fűtési rendszert ki akarod építeni?
Mert ha az egyik helységben pf, a másikban radiátor, akkor biztosan nem elég.
Viszont pf-t csak szobatermosztáttal irányítani erős kompromisszumok árán lehet.

Illeve egy 9m2, 3,5m belmagassagu furobe, nem eleg a padlofutes?, mindenkeppen kell legalabb egy torolkozoszarito is?, allitolag a padlofutes nem futi ki.

A padlófűtés a belmagasságra nem igazán érzékeny. A kérdés sokkal inkább a helyiség körülfűtése, külső fal felülete, annak hőszigetelése.
De nem érdemes tippelni, számolni kell, ha még nem késő.
Előzmény: TomAce (45290)
TomAce Creative Commons License 2010.05.11 0 0 45290

Ha lesz padlofutes es radiatoros futes is a alkasban, akkor eleg egy termosztat?

 

Illeve egy 9m2, 3,5m belmagassagu furobe, nem eleg a padlofutes?, mindenkeppen kell legalabb egy torolkozoszarito is?, allitolag a padlofutes nem futi ki.

Catman Creative Commons License 2010.05.10 0 0 45289
Sziasztok,

Monoblokkos WC-nk szivárog, tömítést kellene cserélni. A problémám az, hogy a tartályban középen van a leeresztőszelep, és gondolom, ezt kellene kiszedni, és alatta kicserélni a tömítést. Próbáltam tekergetni, de meg sem moccan. Milyen módon szokott ez lenni rögzítve? Lehet, hogy a vízkő miatt nem akar mozdulni? Mit lehetne vele kezdeni?
ha4nz Creative Commons License 2010.05.10 0 0 45288

Én a nyaralóban a bejövő víz mérőóra utáni részére tettem egy golyóscsapot, majd rögtön utána csináltam egy kis leágazást egy másik golyóscsappal mint leeresztő. Így az egész házat le tudom üríteni 1,2m mélyen és semmi víz nem marad a vezetékekben télire.

 

De egy kérdés: Mi okozza a hidegvíz nagyobb mértékű nyitásakor azt az éktelen sípoló hangot? Hogyan lehet azt megszüntetni? Ez a probléma mindíg fennáll, minden évben a feltöltéstől leeresztésig. 

Előzmény: halaloszto (45287)
halaloszto Creative Commons License 2010.05.09 0 0 45287
miutan elzartad a bejovo vizet a szuro elott, nyiss ki egy csapot a hazban (lehetoleg minnel lejjebb), hogy a lezart halozatbol a nyomas elmenjen. eztan tegyel vedret a szuro ala, es siman kezzel lejon az alja. a maradek viz a haz csohalozatabol "le fog esni".

vajk
Előzmény: Házas (45286)
Házas Creative Commons License 2010.05.08 0 0 45286
mondjuk ezt a bentről jövős teóriát támogatja, hogy így belegondolva, csak a régebbi csövek irányában van probléma...

ez rosszul hangzik - lehet bármit csinálni ezzel? a teljes csőhálózat cseréje nem kis tétel lenne (újravésni mindent??)
Előzmény: kjapp (45285)
kjapp Creative Commons License 2010.05.08 0 0 45285
...felszerelés után egyből őrült mennyiségű barnás színű folyadék + szemcse jött föl...

rozsdásodik a belső hálózat. először én is azt hittem hogy a házon kívülről jön, fel is szereltem egy átlátszó szűrőt, de látom hogy onnan nagyon kevés szemcse jön, a csapoknál meg a vízelzárás utáni nyomásnövekedés kisöpri a leülepedett rozsdát a belsőcsövekből
Előzmény: Házas (45283)
Teaway Creative Commons License 2010.05.08 0 0 45284
"Ráadásul nincs redundáns átkötés, ha valamit elbarmolok a szűrővel, akkor az egész házban nem lesz víz.... :)"

Jó, hogy mondod, teszek is az enyémre (szerencsére tervezési fázisban van).
Előzmény: Házas (45283)
Házas Creative Commons License 2010.05.08 0 0 45283
Sziasztok!

Elég sok szennyeződés jön a csapokból, és arra gondoltam, valószínűleg a vízszűrőnk tisztítása/cseréje segíthet. Egy Depura 1000-es van felszerelve a rendszer elejére, gondoltam, belenézek. Hogy kellene szétszerelni? Elzártam előtte-utána a csapot, kézzel próbáltam az alsó részt lecsavarni, de meg sem mozdult. Ilyen méretű szerszám nem nagyon van a háznál, amivel rá tudnék fogni. Egyáltalán jó helyen próbálkozom?

Ráadásul nincs redundáns átkötés, ha valamit elbarmolok a szűrővel, akkor az egész házban nem lesz víz.... :)

Egyáltalán segíteni fog a szűrő rendbetétele? A csapokból sokszor szemcsék is jönnek (akkor látszik, mikor csaptelep végén a szűrőt néha kitisztítom), és ma, mikor az egyik csaptelepet cseréltem, a felszerelés után egyből őrült mennyiségű barnás színű folyadék + szemcse jött föl...
babarucu Creative Commons License 2010.05.07 0 0 45282

Nem azt írtam, hogy nem fizetek adót, van egy főállásom és van egy másodállásom

levonnak ott is, fizetek itt is

lényeg nem szeretem ha szenteskednek

Előzmény: B-road (45276)
monyesz Creative Commons License 2010.05.07 0 0 45281

Nálam volt ilyen áthelyezés.

Először is, nyilván a mérőt le kell venni, és az elosztó vezetéket is zárni kell. Ehhez terv kell, mert ha esetleg mást is érint, akkor őket értesíteni kell a szolgáltatónak, hogy gázszünet lesz, és az elosztó vezeték térkép nyilvántartásán is át kell vezetni - szal ezért is.

A terv alapján lehet árat mondani, de nyilván célszerű a belső szerelés idejére időzíteni, amikor amúgy is le kell venni a mérőt.

Előzmény: vfreak (45230)
Wattocsak Creative Commons License 2010.05.07 0 0 45280
Ha jó szerelő és megbízol benne akkor eddig meg voltál elégedve a munkájával, nem csinál szart, szeretne legközelebb is nálad dolgozni.
Tehát nem akar átverni. A minőségnek meg ára van:-) Mind szerelőben mind anyagban.
Előzmény: g_e_r_g_o (45279)
g_e_r_g_o Creative Commons License 2010.05.07 0 0 45279
Köszi a válaszotokat! Megnyugodtam. Egyébként tényleg megbízom benne, csak laikusként furcsa volt a többszörös ár. Kiadandó lakásba kell, szóval a jót fogom akkor szereltetni.
Előzmény: Wattocsak (45278)
Wattocsak Creative Commons License 2010.05.07 0 0 45278
Ha eladásra szánod az ingatlant akkor jó a Baumaxos 2 rugós szelep is, de ha lehet még occobbat vegyél, mert a fűtési szezonban elkezd csöpögni és akkor már jó eséllyel nem a tied a lakás.
Viszont, ha magadnak kell és hosszabb távra tervezel akkor jó a 6000 Ft.
Előzmény: g_e_r_g_o (45275)
Otto1954 Creative Commons License 2010.05.07 0 0 45277
Kérdezd meg milyen típust épít be!
Azután meg tudod nézni az árát.
Egyébként lehet,hogy thermosztatikus szelepet rak be és alulra pedig finom állítót.
Szerelvények áraiban minőségtől és beszerzési forrástól függően nagy a szórás.
Előzmény: g_e_r_g_o (45275)
B-road Creative Commons License 2010.05.07 0 0 45276

Nézd, van azért itt ebben az országban pár ember aki bérszámfejtett bért kap. Lehet hogy nem sok, de van.

Meg lehet sírni, hogy bezárják az ovodát, meg kátyús a járda... Ilyenkor te (vagy az aki nem fizet adót) mit csinálsz? Sirsz, hogy csinálják meg, mert ez állami/önkormányzati feladat, vagypedig mész és kifizeted a fűtésszámlát az ovinak, illetve veszel egy vödör aszfaltot és megcsinálod magadnak?

 

Igazad van, sokan vannak akik nem fizetnek adót, de ez nem jelent hivatkozási alapot.

És ami a legrosszabb, az az, hogy NAGYON sokan vannak akik csak sírnak.

:-(

 

Bocs. Vízgáz... csak nem birt bentmaradni ez... :-(

Előzmény: babarucu (45205)
g_e_r_g_o Creative Commons License 2010.05.07 0 0 45275
Sziasztok!

A tanácsotokat szeretném kérni. 16 radiátorszelepet kell nálam cserélni. A vízszerelő - akit egyébként megbízhatónak tartok - azt mondta, hogy 6-7000 Ft az anyagköltség darabonként. Ez reális?

Állítólag jó minőségben dolgozik, és csak olyat épít be, ami nem fog szivárogni. De nekem szöget ütött a fejembe, hogy a Baumax katalógusban 2000 Ft a drágábbik szelep.

Előre is köszönöm!
Otto1954 Creative Commons License 2010.05.07 0 0 45274
Szerintem a váltószeleped nem lesz hosszú életű!
Valószínűleg azért vált "ciripelve",mert az új panelhez másik újabb fejlesztésű "jár"!
Szerintem kérdezz erre rá szakszervíznél!
Egyébként a lecserélt panellel (a régivel ) mi lett?
Előzmény: khiraly (45270)
vfreak Creative Commons License 2010.05.06 0 0 45273
Kedves Émile,
"Anno egyik érdekeltségemnél így csináltam , kihagytam egy kb. 6 cm-es sávot !!"

És az esztétikus?
Ugyanis én letojom, de van egy párom meg van szomszéd néni, akiknek vannak (lehetnek) igényeik.
És ott nem szívja meg magát az EPS? Mert az akár 40%-ot is ront a hőszigetelőképességén...

Őszintén megmondva, soha nem láttam ilyet élőben, csak itt a fórumon, az nem tűnt gyönyörűnek.
Senki ne vegye sértésnek! Nem a kivitelezés volt gyenge, hanem a végeredmény lett (fedetlenül) kissé furi.

vfreak
Előzmény: Émile (45253)
khiraly Creative Commons License 2010.05.06 0 0 45272
Olyan ideg lettem mar, hogy azt terveztem, hogy csinalok hozza egy panelt es kivagom az egeszet a p*csaba.

Vegulis nem egy nehez dolog. Van 2 vizhomersekletmero es langhomersekletmero, egy nagyfeszultseg trafo (lang begyujtashoz), 2 230V-os reles kimenet (valtoszelep, szivattyu), egy hall szonda (0,5V, signal), a gazszelepet kell osszesen kideriteni meg a fusterzekelot, hoyg mifan terem.

Nagyjabol ennyi az egesz. Az embert ilyen titkolozassal igen konnyeden kihozzak a sodrabol.

Nemhogy egy normalis szervizkonyvet kellene adniuk, hanem egy komplett kapcsolasi rajzot firmware forraskonyvtarral. Lehet, hogy megnezem, van-e a neten valami opensource kazanvezerlo...


Egyebkent sikerult megcsinalni. Gondoltam, hogy a panel szivat. piros gomb nyomvatart, bekapcsol, kb. fel percig nyomvatart, majd felenged, es utana egy percig ujra nyomvatart.
A piros langocska ledje felvillan, es elfelejtette a hibajat.

Azert egy 200eFt-os cuccra egy 8 szegmenses kijelzo (kb. 300 ft), nem egy nagy keres szerintem...

Ilyen ledes balfaszkodas szerintem nem megengedheto (foleg nem leiras nelkul)

Udv,
Khiraly
Előzmény: khiraly (45271)
khiraly Creative Commons License 2010.05.06 0 0 45271
a bal felso 3.08kOhm a jobb oldali csovon pedig 3.06kOhm ot merek az erzekelo saruja es a rez cso kozott.

A fusterzekeloket nem tudom hogyan kell ellenoriznem.
Ezen kivul marcsak a bal also analog nyomas es homerseklet orahoz van egy homero rapattintva bal oldalt a csore.

Ezeken kivul en mas homerseklet erzekelot nem latok.
Előzmény: tucatnyi (45269)
khiraly Creative Commons License 2010.05.06 0 0 45270
tucatnyi: fokapcsolo ki-bekapcsolasa mar megvolt.
Kihuztam es vissza is dugtam a konnektroba, sot, egesz ejszaka kihuzva volt a gazkazan.
A piros gombot is nyomogattam (ugy nem cisnaltam meg, ahogy Otto1954 ajanlotta, vagyis nyomjam meg, es ugy kapcsoljam be az egeszet).

Az erzekelokon egy saru van. Mihez kepes kell merni az ellenallast?

Otto1954:
Igen a kazanon komplett elektronika lett cserelve kb. 1 honapja (egy nappal utana, ahogy a hozzaszolasomat irtam).
Azota a futes is ment meg, es a melegvizet folyamatosan hasznaltuk (esti furdes). A kazan tegnap (napkozben) adta meg magat.

Miota az uj panel van benne, tok hulye hangja volt, amire azt mondta a szerelo, hogy az uj panelen tortent "fejlesztes" eredmenye. Magyaran a melegviz es a futes kozott atvalto szeleep nem rogton valt, hanem ciripelve. Igy harman is kezet tudunk mosni anelkul hogy tenylegesen melegviz erkezne a (kazantol 1.5m-re levo) csapba.

A galeriaba folyamatosan toltom fel a kepeket, osszesen 19 darabot.
Nagyjabol mindent lefotoztam rajta...
Előzmény: tucatnyi (45268)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!