Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mandras79 Creative Commons License 2011.12.10 0 0 39398

Teeeeeeeeeeeee??????????????,8kor????Mi van veled?

Távozz sátán Tieból ez nem a jó gazdatest!!!

Előzmény: Tie (39395)
samurai2 Creative Commons License 2011.12.10 0 0 39397

Köszönöm az infót!

 

Üdv

fúrómester Creative Commons License 2011.12.10 0 0 39396

Ja, télleg, sok sügér asziszi máma kihúzzák a számait. :-9

Előzmény: Tie (39395)
Tie Creative Commons License 2011.12.10 0 0 39395

Hányszor mondjam hombre, szombaton 8-kor nyitok. :)

Előzmény: fúrómester (39394)
fúrómester Creative Commons License 2011.12.10 0 0 39394

Hélló, még csak nyócóra. Nembírsz alunni? :-)))

Előzmény: Tie (39392)
fúrómester Creative Commons License 2011.12.10 0 0 39393

Nem az angol betegeket fikázod, hanem: "minden autó legnagyobb ellensége a gazdája"

 

:-))

Előzmény: Szlejer_ (39391)
Tie Creative Commons License 2011.12.10 0 0 39392

Ja, fele ennyi évesen, és harmada ennyi kilométerrel. ;)

 

A motortérben a mechanikának amúgy nem volt baja, tudod, ebben normális, felnőtt motor van, ami nem fárad el hipp-hopp 15-20 év alatt (de még 40 alatt se nagyon). Egyszerűen a doblemezek lerohadtak a tűzfalról, és köllött rájuk hajtogatni újat.

 

Na meg azt is megnézném, hogy a trágyahordókhoz mikor veszel komplett első sárvédőket (mármint doblemezt) 18ezer forintért, másfeles lemezből. :)

Ne menjünk messzire, csak nézzük meg, mennyit költött Krinnyián, a jóval fiatalabb HiLuxának a lakatolására. Egy range-et fruttikból kilakatolnak, mivel az egész bódéban egyetlen helyen van ív, a hátsó kerékívek. Az összes többi része sík lemezekből áll. És azok is kitartanak 15-20 évig.

 

Detroit jó azokban, amik kapcsolhatósak, mert aszfalton nem öli az autót, mivel az egész kramanc meg se mozdul. Terepjárókba viszont nem való előre. ;)

 

(mai mottóm: a geciség társasjáték) ;)

Előzmény: Szlejer_ (39391)
Szlejer_ Creative Commons License 2011.12.10 0 0 39391

Hümm-hümm, közben a fele-tömegű trágyahordó kisteherek vígan róják az on- és offródokat. :-)) Motorteret legutóbb akkor láttam, amikor akksikat cseréltem.... De hogy ne csak az angol betegeket fikázzam megin': remekül bevált elölre is a Detroit-locker.

 

 

Előzmény: Tie (39385)
spapda Creative Commons License 2011.12.09 0 0 39390

A legdurvább az egészben az, hogy az ilyenek szabadon mászkálhatnak az utcán, sőt internethez is jutnak! Azért ameddig állt a lipótmezei "kultúr", addig kisebb volt a mozgásterük! ;)

Mondjuk francia és angol autóval a sztereotípia szerint legfeljebb önveszélyes lehet, közveszélyes nem - nekem azt tanította anno az autósoktató, hogy álló autó nem tud balesetet okozni...

Előzmény: lexus81 (39389)
lexus81 Creative Commons License 2011.12.09 0 0 39389

Tie,

 

azért Te látom szereted a kihívásokat ;)

 

üdv.

 

Balázs

Előzmény: Tie (39388)
Tie Creative Commons License 2011.12.09 0 0 39388

Mellete van egy citroen XM is... ;)

Előzmény: spapda (39387)
spapda Creative Commons License 2011.12.09 0 0 39387

"A probléma csak az, hogy nincs momentán időm arra, hogy beletoljak 100 munkaórát, és összerakjam, mert a motortér még szét van borítva, minden lófaszt fel kéne fúrkálni a doblemezekre, minden drótot, bovdent, szirszart visszaigazgatni a helyére, hűtőt visszarakni, vízcsöveket felrakni, olajhűtőt felrakni, becsövezni, csinálni egy konzolt a kormányszervó tartálynak, hogy végre beférjen a második akksi, a gázreduktornak cisnálni egy konzolt a tűzfalra, összecsövezni, felrakni egy új automataváltó-választókar-bovdent, és lelégteleníteni a borzalmas szivattyús 52 fékcsöves rém fékrendszerét. :)"

 

Nem kell a hiszti, ez egy könnyed péntek délutáni program, akár a panel tövében, parkolóban, -5°C-ban is. ;)

 

3+ tonnás gép hiányában kénytelenek vagyunk beérni azzal a tudással, hogy egy átlagos a waffle board határait nem feszegeti egy 2.5 tonna körüli terepjáró. Viszont van egy ötletem: a következő kamiont csak akkor húzod ki a hóból, ha hajlandó ráállni a sittes póttal a rácsra valahol.

Előzmény: Tie (39385)
spapda Creative Commons License 2011.12.09 0 0 39386

Ja, és persze a videón a látványos lehajlás mellett 5:15-től van az érdekes rész, ha jól látom, kb. 11 centi (4.2670") a lehajlás mértéke, ami valószínűleg 10% a támaszközhöz képest, mert legalább 1.5 méter hosszúnak tűnik a waffle, amit kb. 1 méteres támaszközzel raktak a padra. Na most ehhez a lehajláshoz 2899 lbs (font) súly tartozik, ami kb. 1300 kg-nak felel meg. Vagyis 50-50%-os súlyeloszlású autó, sík terepen áthidaláskor akkor okoz ilyen lehajlást, ha az 4x1300=5200 kg, vagyis 5 tonnát nyom.

Előzmény: spapda (39379)
Tie Creative Commons License 2011.12.09 0 0 39385

Van, a Ződ Szörny csúcs öntömege eddig 2850kg volt. Igaz akkor dögrács, meg tetőtartó is rajt' vót, ezek meg most nincsenek, úgyhogy 100kg minusz, de a menetkész tömege ettől általában több, mert ha elmegyek mondjuk ketten egy hétvégi túrára, akkor azért berámolódik a kocsiba még a jövő hét is.

 

A probléma csak az, hogy nincs momentán időm arra, hogy beletoljak 100 munkaórát, és összerakjam, mert a motortér még szét van borítva, minden lófaszt fel kéne fúrkálni a doblemezekre, minden drótot, bovdent, szirszart visszaigazgatni a helyére, hűtőt visszarakni, vízcsöveket felrakni, olajhűtőt felrakni, becsövezni, csinálni egy konzolt a kormányszervó tartálynak, hogy végre beférjen a második akksi, a gázreduktornak cisnálni egy konzolt a tűzfalra, összecsövezni, felrakni egy új automataváltó-választókar-bovdent, és lelégteleníteni a borzalmas szivattyús 52 fékcsöves rém fékrendszerét. :)

 

Oszt ezek híján nem gyön-megy sehova szegény. :)

 

A rendeltetésszerű használat határaival nem az a baj, hogy meg szoktam találni, hanem hogy túl is szoktam rajtuk menni. :-D

Előzmény: spapda (39384)
spapda Creative Commons License 2011.12.09 0 0 39384

Konkrétan 2-3 tonnáról volt szó, ami valószínűsíthetően gond nélkül vállalható a 38 mm-es ráccsal, 1.5 méteres hossz esetén. 3 tonna környékéről Gomboclc4 kolléga számolt be (emlékeim szerint 1 méteres waffle board kapcsán), tőle idézek:

"A közel 3 tonnás megpakolt hosszú Pajero-hoz megfelel"

Neked nincs véletlenül valami 3 tonnás dög Range-ed, amivel lehetne ilyesmit tesztelni? Ahogy látom a másik topicban (terepjáró építős), kiváló tesztalany lennél, hiszen elég gyorsan megtalálod a rendeltetésszerű használat határait (féltengely és a kamion/buszmentés kapcsolata stb). ;)

Előzmény: Tie (39382)
lexus81 Creative Commons License 2011.12.09 0 0 39383

szia,

 

a gyári 461 290td aut. /463-as 300td automata az jó.

a W124 automata az nem a G-be való. az egyik 1.400kg a másik 2.000kg+.

 

üdv.

 

Balázs

Előzmény: samurai2 (39370)
Tie Creative Commons License 2011.12.09 0 0 39382

Súlyokról kis helyreigazítás: A Landy-s kirándulásról, amikről múltkor linkelgettetek videókat, nos ott a legnehezebb autó kb 2,3-2,4 tonna lehetett nagyjából.

 

A legutóbbi videón a kambodzsában kolbászoló 110es a mozgása alapján, meg abból, hogy a gumi hogyan lapul, meg egyáltalán mennyire ül az autó, na az ránézésre meg van pakolva motyóval olyan 2,7-2,8 tonna környékére. 3 tonna még azért szerintem az sincs.

 

De ettől még a 35 vastag másfél méteres szerintem gond nélkül elbírja a 3 tonnás autót.

Előzmény: spapda (39379)
atompyka Creative Commons License 2011.12.09 0 0 39381

Tudok itt a közelben 4 db alig használt ilyen gumit 80e-ért, ha esetleg valakit érdekel (ha kell megméretem a profilmélységet):

http://www.autogumibolt.hu/gumimeret/nyarigumi/INSA%20TURBO/245/70R16/index.html

spapda Creative Commons License 2011.12.09 0 0 39380

Mivel kézzel darabolják, ezért gondolom megoldható a 45 centis szélesség is (értelemszerűen a mérettel arányos áron).

Előzmény: fúrómester (39378)
spapda Creative Commons License 2011.12.09 0 0 39379

Egyre inkább elhiszem, hogy igen. Eleinte még attól is féltem, hogy vajon az 1 méteres, 38 mm-es hogyan fog viselkedni az autók alatt, de a személyes tapasztalatom, a múltkori közös beszerzésből részesült kollégák visszajelzései és a netes felvételek alapján úgy tűnik, hogy meglepően masszív cuccról van szó. Konkrétan az 1 méteres darab simán elbírja a 2-3 tonnás gépeket is.

Szóval sokáig én is azt mondtam, hogy a másfél méteres rácshoz már kellene az 50 mm-es vastagság, de egyre biztosabb vagyok abban, hogy 2 tonna környékére még nem szükséges. 3 tonna fölött már a fene sem tudja, de kicsi és átlagos méretű terepjárókhoz (Samurai, Discovery, Pajero és társai) valószínűleg elég lesz. Múltkor linkeltem videót waffle műszeres méréséről, elég meggyőző:

 

 

Előzmény: tue-14 (39376)
fúrómester Creative Commons License 2011.12.09 0 0 39378

A filmen lévőt lemérem, de tuti hosszabb 1500 nál, és ami nekem fontosabb lenne, a szélessége sem 33 cm, hanem 40-45 centi között lehet.

 

Nekem vastag-hosszú-széles kéne 2 garnitúra, azaz 4 stükk.

 

Nem pöcsölök, én kérem terepjárózom. :-))

fúrómester Creative Commons License 2011.12.09 0 0 39377

Ha valamihez, akkor ahhoz nagyon passzol.

 

Nekem kéne.

Előzmény: samurai2 (39370)
tue-14 Creative Commons License 2011.12.09 0 0 39376

A 38-as bírni fogja a bő két tonnás autót, ha csak a két végén van alátámasztva?

Igaz, hogy az egy méteres nem is nagyon hajlott meg amikor átmentem rajta, és utána nyom nélkül "kiegyenesedett"...

Előzmény: spapda (39372)
gomboclc4 Creative Commons License 2011.12.08 0 0 39375

Ami van abból kell gazdálkodni .

 

A videoban nem látszik , hogy milyen vastag , de a hossza a nagy dög alatt min 1,5 méter .

Előzmény: spapda (39372)
Krinnyi Creative Commons License 2011.12.08 0 0 39374

Sziasztok!

 

Hagy csatlakozzam az előttem szólóhoz, szórol-szóra!!!!

 

Köszönöm, Krinnyián

Előzmény: spapda (39372)
Ivwi Creative Commons License 2011.12.08 0 0 39373

Árban nincs nagy különbség a kettő között, elsősorban a vastagabb, de rövidebb érdekel, de ha a másikra gyűlik inkább a nép akkor az is jó lesz.

Kérlek írjál fel mindkét listára, és amlyikre összejön a megfelelő számú jelentkező. azom lesz.

Fizetési részleteket, majd ídjál ha már ott tart a dolog.

Addig is köszi a foglalkozást a kérdéssel.

Előzmény: spapda (39372)
spapda Creative Commons License 2011.12.07 0 0 39372

Új fejlemény 1.5 méteres waffle board ügyben!

 

A rossz hír:

sajnos 50 mm-es vastagságban nem tudnak nekem másfél méteres rácsot szerezni, csak 1.2 méterest. Ebből egy pár 120x33 centis homokrács ára 35e ft lenne, és 11 párra kellene vevőt találni.

A jó hír:

38 mm-es vastagságban viszont tudnak adni 1.5 méter hosszú rácsot. Konkrétan 150x33 centis rácsról lenne szó, egy pár ára pedig 32000 Ft lenne. Ebből 9 párra kellene összeállni.

 

A nagy kérdés tehát az, hogy van-e érdeklődő a 38-as, 1.5 méter hosszú waffle boardra?

 

 

Ha már waffle board: nemrég találtam, érdekes videói vannak a fickónak, ezen például párszor előkerül a waffle board, valahol Kambodzsa mélyén:

 

niváskarcsi Creative Commons License 2011.12.07 0 0 39371

Hali.Az autómata váltó nagyon jó terepre,használattól függ mennyire amortizálódik. Általában még a versenyzést is  jól bírja.

Előzmény: samurai2 (39370)
samurai2 Creative Commons License 2011.12.05 0 0 39370

Sziasztok!

 

Mindennapos használatra, illetve kisebb off roadra egy Merci G 300 td-hez mennyire passzol az automata váltó? Érdemes ilyenben gondlkodni vagy inkább manuális? Menyire bírják az automaták? Ebben a típusban van vontatási fokozat? 

 

Köszi!

Jager74 Creative Commons License 2011.12.04 0 0 39369

Ezen a terepváltó végén harang van,az nem tud elszabadulni,mert nem forog. A difi behajtótengelyénél ott van porvédőlemez (karika),de az is forog,nem kelt önálló életre.

 

Előzmény: niváskarcsi (39366)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!