Ja, fele ennyi évesen, és harmada ennyi kilométerrel. ;)
A motortérben a mechanikának amúgy nem volt baja, tudod, ebben normális, felnőtt motor van, ami nem fárad el hipp-hopp 15-20 év alatt (de még 40 alatt se nagyon). Egyszerűen a doblemezek lerohadtak a tűzfalról, és köllött rájuk hajtogatni újat.
Na meg azt is megnézném, hogy a trágyahordókhoz mikor veszel komplett első sárvédőket (mármint doblemezt) 18ezer forintért, másfeles lemezből. :)
Ne menjünk messzire, csak nézzük meg, mennyit költött Krinnyián, a jóval fiatalabb HiLuxának a lakatolására. Egy range-et fruttikból kilakatolnak, mivel az egész bódéban egyetlen helyen van ív, a hátsó kerékívek. Az összes többi része sík lemezekből áll. És azok is kitartanak 15-20 évig.
Detroit jó azokban, amik kapcsolhatósak, mert aszfalton nem öli az autót, mivel az egész kramanc meg se mozdul. Terepjárókba viszont nem való előre. ;)
Hümm-hümm, közben a fele-tömegű trágyahordó kisteherek vígan róják az on- és offródokat. :-)) Motorteret legutóbb akkor láttam, amikor akksikat cseréltem.... De hogy ne csak az angol betegeket fikázzam megin': remekül bevált elölre is a Detroit-locker.
A legdurvább az egészben az, hogy az ilyenek szabadon mászkálhatnak az utcán, sőt internethez is jutnak! Azért ameddig állt a lipótmezei "kultúr", addig kisebb volt a mozgásterük! ;)
Mondjuk francia és angol autóval a sztereotípia szerint legfeljebb önveszélyes lehet, közveszélyes nem - nekem azt tanította anno az autósoktató, hogy álló autó nem tud balesetet okozni...
"A probléma csak az, hogy nincs momentán időm arra, hogy beletoljak 100 munkaórát, és összerakjam, mert a motortér még szét van borítva, minden lófaszt fel kéne fúrkálni a doblemezekre, minden drótot, bovdent, szirszart visszaigazgatni a helyére, hűtőt visszarakni, vízcsöveket felrakni, olajhűtőt felrakni, becsövezni, csinálni egy konzolt a kormányszervó tartálynak, hogy végre beférjen a második akksi, a gázreduktornak cisnálni egy konzolt a tűzfalra, összecsövezni, felrakni egy új automataváltó-választókar-bovdent, és lelégteleníteni a borzalmas szivattyús 52 fékcsöves rém fékrendszerét. :)"
Nem kell a hiszti, ez egy könnyed péntek délutáni program, akár a panel tövében, parkolóban, -5°C-ban is. ;)
3+ tonnás gép hiányában kénytelenek vagyunk beérni azzal a tudással, hogy egy átlagos a waffle board határait nem feszegeti egy 2.5 tonna körüli terepjáró. Viszont van egy ötletem: a következő kamiont csak akkor húzod ki a hóból, ha hajlandó ráállni a sittes póttal a rácsra valahol.
Ja, és persze a videón a látványos lehajlás mellett 5:15-től van az érdekes rész, ha jól látom, kb. 11 centi (4.2670") a lehajlás mértéke, ami valószínűleg 10% a támaszközhöz képest, mert legalább 1.5 méter hosszúnak tűnik a waffle, amit kb. 1 méteres támaszközzel raktak a padra. Na most ehhez a lehajláshoz 2899 lbs (font) súly tartozik, ami kb. 1300 kg-nak felel meg. Vagyis 50-50%-os súlyeloszlású autó, sík terepen áthidaláskor akkor okoz ilyen lehajlást, ha az 4x1300=5200 kg, vagyis 5 tonnát nyom.
Van, a Ződ Szörny csúcs öntömege eddig 2850kg volt. Igaz akkor dögrács, meg tetőtartó is rajt' vót, ezek meg most nincsenek, úgyhogy 100kg minusz, de a menetkész tömege ettől általában több, mert ha elmegyek mondjuk ketten egy hétvégi túrára, akkor azért berámolódik a kocsiba még a jövő hét is.
A probléma csak az, hogy nincs momentán időm arra, hogy beletoljak 100 munkaórát, és összerakjam, mert a motortér még szét van borítva, minden lófaszt fel kéne fúrkálni a doblemezekre, minden drótot, bovdent, szirszart visszaigazgatni a helyére, hűtőt visszarakni, vízcsöveket felrakni, olajhűtőt felrakni, becsövezni, csinálni egy konzolt a kormányszervó tartálynak, hogy végre beférjen a második akksi, a gázreduktornak cisnálni egy konzolt a tűzfalra, összecsövezni, felrakni egy új automataváltó-választókar-bovdent, és lelégteleníteni a borzalmas szivattyús 52 fékcsöves rém fékrendszerét. :)
Oszt ezek híján nem gyön-megy sehova szegény. :)
A rendeltetésszerű használat határaival nem az a baj, hogy meg szoktam találni, hanem hogy túl is szoktam rajtuk menni. :-D
Konkrétan 2-3 tonnáról volt szó, ami valószínűsíthetően gond nélkül vállalható a 38 mm-es ráccsal, 1.5 méteres hossz esetén. 3 tonna környékéről Gomboclc4 kolléga számolt be (emlékeim szerint 1 méteres waffle board kapcsán), tőle idézek:
"A közel 3 tonnás megpakolt hosszú Pajero-hoz megfelel"
Neked nincs véletlenül valami 3 tonnás dög Range-ed, amivel lehetne ilyesmit tesztelni? Ahogy látom a másik topicban (terepjáró építős), kiváló tesztalany lennél, hiszen elég gyorsan megtalálod a rendeltetésszerű használat határait (féltengely és a kamion/buszmentés kapcsolata stb). ;)
Súlyokról kis helyreigazítás: A Landy-s kirándulásról, amikről múltkor linkelgettetek videókat, nos ott a legnehezebb autó kb 2,3-2,4 tonna lehetett nagyjából.
A legutóbbi videón a kambodzsában kolbászoló 110es a mozgása alapján, meg abból, hogy a gumi hogyan lapul, meg egyáltalán mennyire ül az autó, na az ránézésre meg van pakolva motyóval olyan 2,7-2,8 tonna környékére. 3 tonna még azért szerintem az sincs.
De ettől még a 35 vastag másfél méteres szerintem gond nélkül elbírja a 3 tonnás autót.
Egyre inkább elhiszem, hogy igen. Eleinte még attól is féltem, hogy vajon az 1 méteres, 38 mm-es hogyan fog viselkedni az autók alatt, de a személyes tapasztalatom, a múltkori közös beszerzésből részesült kollégák visszajelzései és a netes felvételek alapján úgy tűnik, hogy meglepően masszív cuccról van szó. Konkrétan az 1 méteres darab simán elbírja a 2-3 tonnás gépeket is.
Szóval sokáig én is azt mondtam, hogy a másfél méteres rácshoz már kellene az 50 mm-es vastagság, de egyre biztosabb vagyok abban, hogy 2 tonna környékére még nem szükséges. 3 tonna fölött már a fene sem tudja, de kicsi és átlagos méretű terepjárókhoz (Samurai, Discovery, Pajero és társai) valószínűleg elég lesz. Múltkor linkeltem videót waffle műszeres méréséről, elég meggyőző:
sajnos 50 mm-es vastagságban nem tudnak nekem másfél méteres rácsot szerezni, csak 1.2 méterest. Ebből egy pár 120x33 centis homokrács ára 35e ft lenne, és 11 párra kellene vevőt találni.
A jó hír:
38 mm-es vastagságban viszont tudnak adni 1.5 méter hosszú rácsot. Konkrétan 150x33 centis rácsról lenne szó, egy pár ára pedig 32000 Ft lenne. Ebből 9 párra kellene összeállni.
A nagy kérdés tehát az, hogy van-e érdeklődő a 38-as, 1.5 méter hosszú waffle boardra?
Ha már waffle board: nemrég találtam, érdekes videói vannak a fickónak, ezen például párszor előkerül a waffle board, valahol Kambodzsa mélyén:
Mindennapos használatra, illetve kisebb off roadra egy Merci G 300 td-hez mennyire passzol az automata váltó? Érdemes ilyenben gondlkodni vagy inkább manuális? Menyire bírják az automaták? Ebben a típusban van vontatási fokozat?
Ezen a terepváltó végén harang van,az nem tud elszabadulni,mert nem forog. A difi behajtótengelyénél ott van porvédőlemez (karika),de az is forog,nem kelt önálló életre.