Sziasztok!Van egy g astrám.Eszi az olajat,egyszer füstöl,egyszer nem,egyszer megy mint állat máskor szaggat és lassú,olaj drasztikusan fogy,víz néha...kuka?
Nálam is volt ilyen alapjárat elengedés, de nem foglalkoztatott, mivel újraindult.
Utánna nem tudom mennyi időre jöttek az újabb problémák. Nagyobb rángatás, vészhelyzeti üzem mód ( nem pörgött fel 3500 fölé), gázpedál elvétel, stb.
A vége az lett hogy már be sem indult.
A hiba kód állandóan a vezérműtengely jeladót hozta.
Egy test lekötés megoldotta a problémát, de csak időlegesen. Rá egy évre piszkosul elkezdett rángatni, nem volt alapjárat. Hiba: szívócsonk vagy valami hasonló.
Hála Istennek egy arany ember a szerelőm, és átnézte, tudott szerezni egy hasonló motorvezérlő elektonikát imobilizerrel, csippel.
Berakta és lás csodát ment minden rendben. No de ez csak egy kölcsön vezélő volt.
Irány Miskolc. Ott addtak egy felújított vezérlőt. Lemásolták az eredetit, feltanították a felújítottat és ennek 2 hete és megyek a géppel mint az álom. Ja és nem 230000 ft (ezérlő+immo+chip) hanem 55000ft
Nemrég vettem egy 2000-es gyártású Opel Astra G 1.4 16V ferdehátú kocsit. (Z14XE)
A kocsi jó állapotú, szerelővel megnézetve vásárlás előtt, magánszemélytől, valós ca. 140E km-el.
A kocsi belső tér, motortér, váltó stb is erről tanúskodik. A kocsi az elmúlt években többnyire városi használatban volt.
Vezetett szervízkönyvvel rendelkezik, számlákkal követhetők a javítások.
Olyan probléma jött elő, hogy országúton 70-80 km/h fölött, ha kinyomom a kuplungot, hajlamos elengedni az alapjáratot, és leáll a motor.
Városi használat mellett semmi ilyen probléma nincs, nagyjából pöccre indul, tarjta az alapjáratot stb.
Kicsit talán mintha lomhább lenne a kelleténél.
Mivel a kipufogó már elég sz*r volt, ezért azt cseréltük először (hátsó dob+ első flexi cső).
A lambda szondák megnézve azok jók.
Nem hozott eredményt. Mivel korábban már kétszer volt EGR szelep cserélve (számlák szerint), ezért az következett.
Ki lett takarítva a fojtószelep, és az EGR is. Előbbi volt a koszosabb. Az EGR elvileg meg is lett járatva, nem szorul vagy ilyesmi.
De EGR-nek egyébként több hibakódja is van...
Látszólag megoldódott a probléma, javítás után kipróbálva többször rápróbálva erre a jelenséggre nem jelentkezett a hiba.
Következő nap már újból előjött.
Mentem vele huzamosabb ideig országúton, kb 100-120km-t, többször előjött ez a probléma, függetlenül attól, hogy hideg-meleg-e a motor.
Állandósult 90-es tempónál, mintha finom rángatás is jelentkezett volna időnként.
Gyertyákban elvileg 15E km van, olajcsere következik, a km még nincs benne az olajban (GM-es 10W40), de lassan 1 éves lesz. (nem hiszem hogy ez számítana)
Hibakódot nem ad, műszerfalon semmi ellenörző lámpa nem villant fel a hibára.
Mint mondtam, városban meg tök jól elmegy, probléma nélkül.
A jelenség csak 70-80 km/h fölött jön elő.
Nem gondolnám hogy fordulatszámfüggő, 100 km/h körül kb 3000-et forog.
Városban is 2000-3000 körül motoszkál.
Valakinek van valami ötlete? Esetleg találkozott már valaki hasonlóval?
További ötlettelen tervek:
Olajcsere (szűrők stb.),
Benzinszűrő csere,
Tápszivattyú ellenőrzés
Gondoltam még injektor tisztító adalék használatára is :P
Szeretnék segítséget kérni, hogy tudom ki pattintani a műanyagot ami a váltó, és a kézifék között van, roncsolódás nélkül, mert ugye ez az első feltétele, hogy eltávolítsuk?
Elore szolok, nem sokat értek az autókhoz, így érthető is talán, hogy alkut cserélni is elvittem a mesteremberhez, ő jobban tudja. Viszont mikor jöttem haza ( na, 2008as G Astra, 42000 km-el, szóval meg fürge-amennyire elvárható ) kicsit erőtlennek tűnt. Mikor bemelegedett a motor akkor pedig 2esben érezhetően rangat. Nem úgy mintha épp le akarna fulladni, inkabb olyan mintha rossz macskakoves úton mennek, de van, hogy erezhetoen meghúz. Megy rendesen, de vibrál a többi sebességBen is. Le nem fullad, de nem gyorsul úgy. Szerencsétlen véletlen, vagy lehet az akku cseréje miatt? A mester szerint ez utóbbi kizárt, de nem győzött meg :(
Opel Astra G kombim van, 1,4-es benzines. 2008-as 23e km futással. Nagyon megkímélt.
Első induláskor kicsit döcög/rángat a motor olyan mintha akadozna, vagy ki akarbna ugrani a helyéről vagy nem kapna benzint rendesen..., ez a probléma legjobban akkor jelentkezik ha a mélygarázsból állok ki. Hibakód nincs. Bemelegedést követően viszont teljesen megszűnik, mintha nem is lenne semmi gond.
Ha valakit érdekel az előző autómról megmaradt a gyári Opel ( Astra F és G-hez is jó, zárható) tetőcsomagtartó , olcsón eladnám mert már nincs szükségem rá .
Szia csak az a probléma hogy nekem egyben van a trafom és nem tudok rá kábelt teni de az a gondom vele hogy alapjárat tökéletes indul egy pöcre de mihent gázt adok neki mintha nem mene minden henger de ha szép lasan nyomom a gázt neki akkol semmi baja.
Szerezz egy gyújtáskábelt ami mind a négy hengerhez elér és menet közbe egyesével cseréld le, mész egy kicsit szaggat megállsz és átrakod a másik hengerhez stb. hátha valamelyik kábel a hibás.
Van nekem egy Opel Astra G 1.6 16v motor kod X16XEL és kb egy hete let egy ojan hibája hogy nincs ereje és huzatásnál szaggat. De 3 ezres fordulat felet nem csinálja csak ha kicsi a fordulat már az egr szelepet lecseréltem és akkor is csinálja tehát az nem lehet rosz a gyertyákatis kicseréltem is még mindig csinálja segitséget kérnék ha valaki tud valami ujjat mondani!
Kb. 3 hét alatt folyik el egy tartály vizem, de nem forr! 80 foknál nem több. Napi szinten használom, bár nem hosszú távokra. Azért is kérdezem az eshetőségeket, hogy ne az legyen, hogy megcsinálja, én 100ezerrel beljebb vagyok, és még mindig elfolyik a víz.... Nagyon köszönöm a segítséged!
Ha csak olajsapkán vagy alatta a szelepfedélen van olajos barnás "trutyi" akkor az csak a hideg meleg pára kicsapodás miatt van.(főleg télen),de ennek ellenére a szelepfedelet egy pár csavar fogja azt le lehet venni és megnézni.Ha a víz nem fogyik a tartájból akkor nincs gond. Olajpálcán nem látszik a hasonló színű trutyi akkor nem folyik össze a víz az olajjal,de a biztonság kedvéért le lehet engedni az olajat és megnézni a színét.
Én csináltam már láncos opel motort víz-olaj összefolyása miatt , valaki hengerfej tömitést cseréltek rajta és nem ott ment össze a kettő,hanem a vezérlés fedélnél lévő gumitömitésnél ,mert ott van a vízpumpa is és a gumi már teljesen kifordult a fedél alól. úgy nézett ki mint egy p.na a tömités.