Na. Ezt a padlófűtéses dolgot már akkor is beszéltük, amikor az enyém még csak tervezési fázisban volt.
Elmondom hogy nálunk mi lett (idén télen már ment).
Szóval nekem külön szivattyús, termoszeleppel fűtés előremenőt bekeverő rendszerem van. 3 kör, darabja 9-10m2 kb.
Amikor 40 fokosra állítottam az termoszelepet akkor jó meleg a padló. Amikor 35-re, akkor is. Amikor 30-ra, akkor már nem annyira, de azért még mindíg érezni.
A szivattyú egy wilo 25-4-es, legkisebb fordulaton eszik azt hiszem 25w-ot. Most még nem kapcsolgatja semmi se, de tervben van a kazán szivattyúja indítaná, és forgat még valameddig, vagy valami ilyesmi rendszer.
Most folyton ment a szivattyú, ez havonta 30x24hx25W =18kWh. Ez havi szinten mondjuk 900Ft.
gázkazán csere előtt állok, és a zárt égésterű felé hajlok, mivel horror árakat mondtak egy 2 szinten (+2m lakatlan tetőtér ) átmenő kémény bélésére, és közel sem biztos hogy nem akad el valahol a cső, és bontani is kelljen.
A szomszéd telekhatár kb 60 cm, a háza 5-6m attól a faltól ahol kijönne a kazán kéménye. A kérdésem, hogy elegendő-e vízszintesen kivezetni (ablakok ezen a falon nincsenek), vagy el kell vele fordulni felfele, és át a tető 'kiklógó' részén továbbmenni? Ha igen, mennyivel kell továbbmenni?
megterveztetheted szerelovel is, de nehez olyan szerelot talalni, aki ert is a megtervezesehez. az elektromos dolgokhoz a tobbseguk (akinek nem inge...) annyit ert, hogy a termosztatot melyik ket csavarra kell kotni.
Igen, turbós. Keményforrasztással (Rézpálca+borax) próbálják forrasztani, lehet is, de valóban nem az igazi. Ma még visszaviszem egy újbóli forrasztásra, aztán meglátjuk.
vagy csak akkor, ha a termosztat kapcsol, es igy meg a kazan utokeringtetese alatt sem fut a padlo, azon orak alatt amig nem kell a radiatoroknak futeni meg teljesen ki is hul?
Tudnátok abban segíteni, hogy Kolibri (Beretta) 24 KW-os cirkóhoz hol kapnék kazánt? Kilukadt a régi és keményforrasztással próbálkozunk megjavítani, de már 3X vittem vissza, mert mellette mindig ereszt. Legjobb lenne, ha hozzájutnék egy újhoz.
igy szokott kezdodni. egy keveroszelep es kesz. aztan ha lerajzolod, kiderul hogy kell egy szivattyu is. aztan kiderul hogy ra kellene jonni, hogy mi dontse el, hogy az a szivattyu menjen vagy sem. es akkor kiderul, hogy nem is olyan egyszeru...
a szerelo azert mond egy termosztatot, mert ilyen keves padlo kedveert nem erdemes rendes becsuletes padlofutes rendszert epiteni, es valami ganyolassal akarja megoldani a kerdest.
miert irom ezt?
a normalis padlofuteshez 28-35 fokos melegviz (futesi eloremeno homerseklet) kell. a radiatoros futeshez meg 50-70 fok kozotti.
egy kazan alapbol egyfele vizet tud csinalni.
lehet venni keszen vagy csinalni kulon egyseget, ami hocserelovel vagy a visszatero lehult viz hozzakeveresevel csinal kulonhidegebb vizet a padlofutesnek, sot, lehet venni olyan kazant, amibe ez be van epitve. de ezek nem egyszeruek, es nem olcsoak. a kazanon bo 100ezer felar, a kulon egyseg is 100 felett, es ha alkatreszekbol a futesszerelo hoz ossze valamit, az sem lesz 50-60 alatt anyagaron. (es annak tok primitiv vezerlese lesz)
ezek a penzek nagyon soknak hangzanak ahhoz kepest, hogy a ficak, a wc meg a furdo futeserol van szo. ezert irtam hogy ertelmetlen.
az ember vagy akar padlofutest, de akkor minimum minden hidegpadlo helyiseg vagy inkabb az egesz haz padlofuteses, vagy nem akar. utobbi esetben vannak trukkok meg ganyolasok a wc meg a furdo padlojanak melegitesere, ("megtekerjuk a visszaterot", danfoss visszatero korlatozo szelep) de ezeket a megoldasokat ne nevezzuk padlofutesnek. amugy nincs veluk semmi baj, csak erteni kell hogy mi tortenik. (pl ha a radiatort aminek a visszateroje megy a padloba elzarod vagy a rajta levo termoszelep elzar, akkor a padlo kihul, tovabba ha nincs kint nagyon hideg, akkor a radiatorok lehet hogy 3 orankent vagy ritkabban futenek egyszer, es kozben a padlo athul, stb)