- szállítható személyek száma minimum 95 fő, ebből min. 28 db ülőhely
- automata váltó
- ajtóképlet 2-2-2 vagy 1-2-2
- klíma nem szükséges
Regionális (helyközi) szóló autóbuszok (76 db):
- normálpadló
- hossz 9,5 m - 13 m
- szállítható személyek száma 74 db kocsi esetében minimum 80 fő, 2 db kocsi esetében 50-80 fő között (mindkét esetben min. 40 db ülőhely)
- manuális váltó
- ajtóképlet 1-1-0, 1-2-0, 1-0-1 vagy 1-0-2
- klíma 72 db kocsi esetében szükséges, 4 db kocsi esetében nem szükséges
Országos (távolsági) szóló autóbuszok (9 db):
- normálpadló
- hossz 11,8 m - 13 m
- szállítható személyek száma 5 db kocsi esetében minimum 68 fő, 4 db kocsi esetében min. 50 fő. Ebből min. 50 db ülőhely (vagyis 4 kocsi nem vihet majd álló utast)
- manuális váltó
- ajtóképlet 1-1-0 vagy 1-0-1
- klíma szükséges
Városi csuklós buszok (6 db):
- LE vagy LF kivitel
- hossz 16,5 - 18,75 m
- szállítható személyek száma min. 150 fő, ebből minimum 38 db ülőhely
- automata váltó
- ajtóképlet 2-2-2-2
- klíma nem szükséges
Regionális (helyközi) csuklós buszok (3 db):
- normálpadló
- hossz 17 m - 18,75 m
- szállítható személyek száma min. 130 fő, ebből minimum 55 db ülőhely
- automata váltó
- ajtóképlet 2-2-2-0
Országos (távolsági) háromtengelyes szóló buszok (15 db):
- normálpadló
- hossz 13,5 m - 15 m
- szállítható személyek száma és ülőhelyek száma min. 58 fő (azaz álló utast nem vihetnek a járművek)
Megnéztem a műszaki leírást. Igazi M6LOG-nak vagy TEMPO100 Kft.-nek való tender ez. Gyakorlatilag több kategóriában is meg lehet olyat csinálni, hogy maximum a buszok típusa legyen azonos.
Igen, mert azt kérdezted és ezt talán a típusok is mutatják. Bár a tévedhetetlenségem most sem igazolódott: Csaba-Metál :-) Azért ez egy számomra is érdekes próbálkozás volt. Van még mit faragni az adatbázisomon.
A két CsM közül az egyik bérlemény volt, a másik pedig csak előbbi cserekocsija volt egy időre. 2015. év végével visszaadásra került a kocsi.
DAKK Üzleti jelentés 2015. évről:
"Makó város – közszolgáltatási szerződés 2013. január 1. – 2017. december 31.
Makó Város Önkormányzata „Közszolgáltatási szerződés Makó város területén menetrend szerinti helyi autóbusz-közlekedési tevékenység ellátására” címmel írt ki pályázatot 2012-ben, melynek a DAKK Zrt. lett a nyertese, így 5 évre (2013. január 1-től 2017. december 31-ig) szóló közszolgáltatási szerződés került aláírásra társaságunk és az önkormányzat között.
A megkötött közszolgáltatási szerződés tartalmazza, hogy az önkormányzat vállalja a közszolgáltatási tevékenységgel összefüggő, bevételekkel nem fedezett indokolt költségek megtérítését, valamint a rendes felmondás lehetőségét is.
Makó helyi közlekedés bevételei és költségei az elmúlt években kiegyensúlyozottan alakultak, a hatályos közszolgáltatási szerződés előírásai szerint az önkormányzat nem fizet támogatást a társaságnak, de a tevékenység eredménye így is pozitív. Ebben a városban a helyi tevékenység volumene (11 ekm/2015. év) miatt nincs külön autóbusz a helyi forgalom ellátására, ezért regionális autóbuszok látják el ezeket a feladatokat.
Makón a pályázati felhívás műszaki feltételeinek való megfelelés szükségessé tette 1 db Csaba-Metál Urbanus városi midi autóbusz bérleti konstrukcióban való beszerzését, mely autóbusz végezte a Makó helyi közlekedés jelentős részét 2015-ben. 2015. év végén a pályázati kiírásnak szintén megfelelő 1 db ISUZU Citibus midi autóbusz került Makóra, mely a Csaba-Metál Urbanus autóbusz helyett 2016-tól végzi a helyi személyszállítást. Tekintettel a tevékenység volumenére, az autóbusz regionális feladatokat is ellát."
Feltöltötték a dokumentációt az ügyvédi iroda oldalára, csak épp ügyesen benne hagyták a szóközöket a fájlnévben - így aztán olyan, mintha ott sem lenne...
Nemrég 160 használt buszt szerzett be a Volánbusz Norvégiából. Most újabb 138 használt buszra írt ki tendert a Volán Buszpark Kft. Persze a fővárosi metrópótlásra is úgy sikerült helyzetbe hozni a hazai buszgyártókat, hogy a BKV is nyugati használt buszok beszerzését[...] Bővebben!Tovább »
Az alábbi táblázatot 2012-16-ra kissé más szűrőkkel azért készítettem, hogy jól összezavarjalak, meg persze magamat is, mert némileg más számok jöttek ki, mint a korábbi táblázatomban. Lehet mindenkinek belekötni, kiegészíteni, stb. ízlés szerint. Jó étvágyat hozzá!
1. rész: 14 db használt, közösségi közlekedésre alkalmas (29 db városi, 76 db regionális [helyközi], 9 db országos [távolsági]) szóló 2 tengelyes autóbusz beszerzése lízing formában.
2. rész: 24 db használt, közösségi közlekedésre alkalmas (6 db városi csuklós, 3 db regionális [helyközi] csuklós, 15 db országos [távolsági] szóló 3 tengelyes autóbusz beszerzése lízing formában.
A MÁV kinyírja a Szilvásváradi vonalon a vasúti közlekedést, a volán át fogja tudni venni az utasokat, meg a nyári turistaáradatot vajon? Mert a MÁV napi 2 alibimenetrendjével (amiből munkanapokon délre ér Egerbe) biztos hogy számos utas átpártol a buszra.