Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Nekem ez a csepp xar kazán a másfeledikkel, igaz a strangszeleppel némileg megfogott átfolyással, simán csinál 35-40 fok dT-t. A Te szép nagy sparheltodnak attől magasabb sem lehet gond.
Szerintem ha a szivattyú teljesítményét leveszem a felére, akkor a szállított mennyisége 50% alá fog esni.
Akkor kísérletezz. Tegyél be egy mondjuk két 60W-os folytót sorba, és azokat söntöld ki a kapcsolóval. Egy a lényeg, hogy a 110V, már csak 1/4 teljesítmény ugye, az meg karcsú lesz. Ha be tudod játszani olyan 130-140V közöttire, akkor az kb az 1-es fokozanak felel meg.
Köszi feljegyeztem. Vagyis alapon 3. fokozatba kapcsolva a szivattyú, és a 80 fok alatt 0,5 teljesítményen fog menni és 80 fok fölött vált a csőtermő és kapcsol 100%-ra.
De ez lehet hogy nekem sok. Mármint a 80 fok alatti 1,5-ik teljesítmény fokozat, ha érted mire célzok. A delta t-re.
Ha úgy csinálod, ahogy az előbb leírtam akkor a vékony csövekkel nem spórolsz vizet, hanem elvesztesz. Ha úgy tetszik akkor a vastag cső is puffer.
Gravitációsan a puffert nem nagyon lehet tölteni ha egy emeleten van a kazánnal, ha meg föl teszed a pufit egy szinttel akkor meg abból kell keringetővel kikergetni a meleget.
Itt a pufferes topik linkje, szerintem menj át oda és nézz körül:
Szóval semmi skicc nem kell, mert egy sima 40W-os fénycsőfojtót egyszerűen sorba kötsz a szivattyúval. Így kb 160-180 voltról fog járni a keringető, teljesítménye nagyjából a fele lesz. Egy csőtermót, vagy egy hőkapcsolót meg párhuzamosan kötsz a fojtóval, hogy az adott hőfoknál rövidrezárja, és teljes teljesítményre kapcsolja. Ennyi.
Azért szeretem ezt a digitális világban őskori megoldást, mert egyszerű, és bolodbiztos. ( na meg mert hányok már attól, hogy térdig járunk a rohadék processzorokban ott is, ahol semmi nem indokolja a jelenlétüket. Illetve a misztikum, meg a lehúzás igen) Valamennyit melegedni fog, de nem kell beijedni, a fénycsőarmatúrákban kétszer olyan meleg, oszt' simán megy 100 évig.
( mellesleg a lejobb akkutöltők egyike a trafó primer oldalába akasztott fojtó)
ehez nem kell sok rajz ( én nem próbáltam még eme lassitási megoldást ) váltókapcsolós csőtermó kell, a bekötése amig nem érte el a bállított értéket a fojtón ( egyik pólus, mondjuk be állás ,) keresztül kap ampert ,,ha átváltott akkor a fojtót megkerülve ( a másik pólus ) kapja az ampert ,de ha kell lerajzolom (nem vagyok vill.szer.)
Ha visszakeresel a hsz-aim között pincém minden titkára fény derül.
Én eggyel nagyobb Mezőgép kazánt örököltem az előző tulajtól. KLU 3,42 amit a szerelőm tanácsára felturbóztunk. (még képet is találsz róla) E mellé került az 1 köbös pufi. (a bekerülési költségekről is írtam)
A ház 300 m3 légtere új ablakokkal és 30-as perlites szigeteslésű falakkal határolódik.
Az idei év terve a 10 cm szigetelés és akkor talán a puffer hője elég lesz egy teljes napig. Manapság, ilyen minuszos időkben 2X kell begyújtani. Reggel 8-tól 11-ig megy a kazán kb másfél banánosláda fával, majd este 6-tól 10-ig ugyanennyivel. Belső hőmérséklet 21,5-23 között.
35kW-os vegyes kazán kb 15kg (lengyel extra dió) szénnel és 10kg fával megpakolva telerak egy 1 köbös puffert. Ezzel tele van, ez leég magától kb 3,5-5 óra alatt (attól függ mennyire nyomod neki). Tehát ha 2 köböst akarsz, akkor vagy fűtessz 7-10 órát, vagy vegyél neki 50kW-os kazit.
Én ma ezekből a számokból indulnék ki ha ma kezdeném a rendszerem kiépítését.
Ja és az én házamra a mostani qrva hidegekben 2 tele pufi nem elég 24 órára. Ha 0 fok körül van átlag napi hőmérséklet akkor 1 pufi 24 óra.
Lehet érdemesebb lenne, keresni 1 helyi füttésszerelőt, aki még nincs elszállva a munkadíjjal.
Esetleg fiatal/kezdő
Még az sem baj , ha nem kötött be puffert, de legalább szépen forraszt...:-)
A pufis fórumon "kitanulod" a fortélyokat/bekötést és együtt megoldjátok..
Nálunk 1 ilyen, 20.000 azaz húszezer forintért csinálta meg a pufi bekötését !
Úgy, hogy a pufit én beraktam a helyére, régi csöveket levágta, "bekötött" mindent..
Mondjuk abban biztos vagyok, azért volr ennyi mert előtte még nem csinált ilyet, de látszott, hogy érdekli és "kihívásnak" tekinti a dolgot. És valószínű később elmondhatja, hogy már csinált ilyet ...
A nagyobb dolgokat (szivattyú/ESBE/csapok) én előre összevásárolgattam, ahol a legjobb áron volt (szerintem), Ő nem hozott semmit csak csöveket ,idomokat, de azokról is tételes elszámolás történt...
Valaki régebben jelezte, hogy neki a keringető szivattyú fokozatszabályozása úgy van megoldva, hogy egy gyújtótekercset(?) tett be az áramkörbe.
Erről egy skiccet betenne?
Kérdezem a következőért.
Most esett le a tantusz, hogyan tudnám a puffert a maximális kapacitásra tölteni, a kazánforrás veszélyének elkerülésével.
A lényeg, hogy az induláskor kell a nagy delta t, mert a lakásnak kell a meleg, ezért a puffertöltő keringetőt a legkisebb fokozaton kell járatnom. Ha viszont a puffer visszatérő eléri a 80 fokot, akkor a kazán, ha még van benne tüzelő képes könnyedén 95 fokos vizet készíteni, amit a TS130 kiengedhet.
Tehát ha a puffer visszatérő eléri a 70 fokot, akkor kapcsoljon fel a szivattyú maxra (vagy 70-nél 2 fokozatra, 80-nál 3. fokozatra) ekkor ugyanis a megnövekedett tömegáram miatt a delta t lecsökken, és a végén egyenletesre tudja tölteni a puffert. Ilyenkor a nagy tömegáram miatti "keveredés" előnyös, mert a pufferbe több fér.
Ugye ez azért kell, mert a vegyeskazi egy rosszul szabályozható "lomha" rendszer, így ez a hátránya kiküszöbölhető lenne, és a végén egyenletesebben lehetne tölteni.
Ma manuálisan kipróbáltam, a hőfokokat figyelve ez megnyugtatóbb lenne számomra.
Ezek szerint akkor neked is egy Mezőgép kazánod van? A kb 2,3m2 fűtőfelületű? Mekkora puffert ettél be mellé? Én azt tervezem, hogy 1000l-t. Az 1500 már sok lenne neki szerintem, de ha lehet 1200l-ben kapni, akkor az lesz. Mondjuk gyanítom, hogy nekem gyártatni kell, mert a pincém belmagassága kb 2,3m, és még le is szeretném szigetelni. Nálam ezzel fűtenék kb 300 lég m3-t.
Egyébként gondoltam arra is már, mivel én nem állok neki egy ilyen építésének, hogy a szakszeresekkel csináltatná meg. Ők már adtak nekem árajánlatot egy ilyen rendszerre, de abba benne folt egy faelgázosító kazán is. Ha azt levonom az árból, akkor tényleg az 500.000 körüli értéken vagyok.
Drága Barátom, én épp ezt csináltam meg ősszel ugyanilyen kazánnal, az 500e-nél egy kicsivel kevesebbért.
Blue kartárst óvó intelmeit figyelmed előterébe helyezve, a szakszeres rajz alapján, gányoló vezérlésével, mindegy milyen kazán és radiátor kombó közé fain puffertárolót lehet beépíteni.
Most már inkább én is azt mondom, hogy pénzkidobás lenne a rézcsöves beruházás. Nem tudom mennyi vizet tudnék vele spórolni, de mondjuk talán 100l-t? Ez meg ha beteszek l egy 1000l-es puffert, ahhoz elenyésző mennyiség. Főleg ha azt nézzük, hogy mennyibe kerülne csak ez a beruházás.
Ha nem szükséges, akkor én nem akarom gravitációsan használni a rendszeremet. Ennek végül is csak akkor lenne értelme, ha a kazán dolgozik. Mert ha már pufferból kell kivenni a meleget, ott nem lehet gond, ha megáll valami.
Az elképzelésem nekem a következő: Mondjuk a kazán megy 85 fokon. Ebből én tudjam beállítani, hogy hány fokos víz menjen a lakásba. Pl. 60, és ekkor a maradék 25 megy már a pufferbe. Ha a lakás eléri a termosztáton beállított értéket, akkor a lakáskör teljesen lezár, és mind a 85 fok megy a pufferbe. Majd a puffer szépen feltöltődik, és a rendszer leáll. Ha a lakás újra kér, akkor a pufferből vegyen ki, de szintén beállítható hőmérsékleti értékű vizet. De mondjuk ha a pufferben elér a hőfok egy minimum szintet, pl 35 fok, akkor hiába kér a lakás, nem kap semmit.
No én egy ilyen rendszert szeretnék építtetni majd egy hozzáértővel.
Végül is kazánom megvan, kéményem megvan, réz csöveket már nem akarok. Puffer kell meg a többi szükséges kütyü. Remélem ez munkadíjjal együtt megáll kb 500.000 körül.
Ha jól tudom, akkor azt szokták mondani, hog 3m-nél ne legyen hosszabb, és főleg ne vízszintesen legyen sok. Nálam jelenleg 2 könyök köti be a kazánt a kéménybe. De ezt meg szeretném szüntetni, mert csak kisebb falbontással lehet kiszedni a könyököket. A kéményen van egy másik bekötési lehetőség, oda fogom majd áttenni. Ide lesz két könyök és közte kb 60cm-es egyesen, függőleges szakasz.
Könyörgöm ne már. Használjátok már a visszakeresést légyszi. Most minden héten ketten kérdezik meg ugyanezt. Ezzel kapcsolatban min 5000 hozzászólás található, nagyon aprólékosan kivesézve. Ajánlom a bal oldali keresőt.
Szerintem ha úgyis akarsz puffert akkor a vastag csövek vékonyra cserélése pénzkidobás és ráadásul csak ront a helyzeteden mert áramszünet esetén nem lesz fűtésed.
Nézd meg a pufferes topikban a bekötéseket.
Gyakorlatilag folyamatosan fűtve van a ház, úgyhogy a vastag csöves rendszer hőtehetetlensége nem befolyásol semmit.
Hasonló házban lakunk mi is mint ami nektek van. Nálunk úgy van megoldva a fűtés, hogy minden radiátoron termosztátos szelep van, így szobánként lehet a hőmérsékletet állítani. A puffer, a vegyes kazán és a gázkazán párhuzamosan vannak kötve, és a közös előremenőből szedi a meleget a radiátor kör. Felfűtéskor megy a keringető, hogy ha lezárnak a radiátorszelepek akkor átmelegedjen a puffer.
Aztán ha kialszik a tűz akkor le lehet állítani a keringetőt, a pufferből a meleg gravitációsan felmegy a lakásba, pont annyi amennyi ahhoz kell hogy a radiátorszelepen beállított hőfokot tartsa a szobákban.
Ha így csinálod és gázzal akarsz fűteni akkor vagy lezárod a puffert, vagy azt melegíted a gázzal és akkor ugyanúgy nem lesz hőingadozás mintha vegyessel fűtenél.
A cseh kazánokat legjobb tudomásom szerint még Csehországban gyártják, nekem olasz immergas van, azt akkor amikor vettem szintén Csehországban gyártották. De hallottam már azt is, hogy nem típus, hanem szeriafüggő. A termomax eredetileg olaszként jelent meg, majd átment törökbe az egész technológia. A Biasi, ami nem egy olcsó kategória bizonyosan Veronában készül, ennek a magyar alteregója a Hőterm Vulcanus.