Az Ignis motoros (VVT) változatok a láncosak. Azt hiszem 2004-től kezdték gyártani, de egy ideig még kapható volt a korábbi 1,3-as, 76 lóerős is. A VVT már 93 lóerős.
Érdekes :( jelenséget vettem észre,kevesebb ,mint 200ezer km-nél. Előbb (1 hete)a bal visszapillantó tükör lapja,majd ma délelőtt a jobb vp tükör lapja jött le a helyéről. Vszínüleg elengedett a ragasztás.
A jobb oldali menet közben elrepülhetett,mert egyszer csak nem volt a helyén... ! Az a lap,amelyre rá van ragasztva a tükör a helyén maradt.Bár később levették(szakították),mert az újonnan vásárolt tükörlapnak ez megvolt,így csak bepattintották a helyére.A bolti tükör 2700 ft volt,az üveges csak a tükröt 3000 ft-ért vágta volna ki,de hogy tettem volna a helyére?
A bal oldali ma menet közben elkezdett lifegni,úgy láttam,mintha erősen remegne a tükör.Megálltam,megfogtam a tükörlapot és a kezemben maradt!!!A fekete műanyag alaplap itt is szilárdan ült a helyén. Egy közeli(30km) texxoban vettem zöld papíros Loctite pillanatragasztót(500ft)és a 3 grammos tartalom több,mint felét rácsíkozva visszaragasztottam.Vártam még egy 10 percet(nálam ez a pillanat:) ),majd továbbindultam. Több,mint 400 km után még mindig megvan,stabilnak tűnik.
Jellemzőnek tartom,hogy mindkét alkalommal erős szél fújt,dobálta az autót.De,hogy ez szempont lehet avagy nem,azt nem tudom,de így történt.
Közben próbáltam utánaolvasni, és úgy tűnik némely leírásból, mintha a 2005-ös szériák (illetve talán már a 2004-esek is) nem vezérműszíjasak, hanem láncosak. Ez igaz lehet, nem csak az 1.3-as motorok készültek így?
Egyébként a lecserélendő öreg Swift-ben minimum 275.000 km van; én 6 éve és min. 100.000 km óta nyúzom, de se én, se az előző gazdája (jó barátom) nem cserélt szíjat soha... :)
Az enyémben 170.000 km van, most már tényleg gondolkozom rajta, hogy tán esetleg ki lehetne cserélni, igaz még a gyertyákat sem láttam, de hát mi az a tizenkét év, ugye? Semmi!
Nekem volt, nagyon lomha jószág volt, az előzés rémálom volt vele, viszont az alulméretezett motor miatt a fogyasztása sem volt jó. Maximum szigorúan városi használatra tudom elképzelni. Én inkább 1.3-asat keresnék.
Nem, ott nem dadogott. Viszont nem is vettem meg, mert több apró hibája volt. Keresgéltem tovább. Mi a véleményetek az 1.0 GL verzióról kevés kilométerrel? (Egyébként vezérműszíjat Wagon R-nél hány km után kell cserélni? És tényleg meglehetősen olcsó a csere? (Eddig mindenki azt mondta, hogy célszerű vásárlás után inkább lecserélni, mert egyedül az a biztos... :(
Ma egy ezüst színű, fekete belsős 5 üléses Wagon-t láttam. Szép volt, de ami meglepett, hogy tolótetős volt!!! Gyári tolótetősnek nézett ki, mert hátra volt tolva, a tetőlemez és a belső kárpit közé.
Másban olyan volt mint a többi.
Nem is tudtam, hogy ilyet is gyártottak Esztergomban. Gyönyörű volt.
Most pakoltam össze a Wagon motorját (hengerfej javítás után)és olvasom hogy a hézagot a vezérmű tengely és a himba között mérjük(16 szelepes motor),a szívónál ott még hagyján mert szinte a szelepet nyomja a vezérmű de a kipufogónál ott legalább dupla akkorát emel a szelepnél a himba ,mint a vezérműnél a hézag és ennek ellenére 0,25-0,30 at kell beállítani?nem sok az egy kicsit?(az a szelepnél már 0,5-0,6).
Kevés benyával már azért nem érdemes menni mert a tankba van a benzin szivattyú és a benzin hűti ez főleg melegbe fontos ,de télen se érdemes alacsony szinttel játszani,világosnál 6 liter van bent mikor kigyullad kb 8 liter.
Nos,az valóban típushiba,hogy az üzemanyag-jelző mutatója furcsán jelzi a nafta mennyiségét. Van sárga lámpa,ami kb.max30km megtehető távnál jelez .Majd ugyanez a lámpa villog,ha már csak 5 - 6 kmt tehetsz meg.Ezek megbízhatóak. Ha csurig töltöd a tankot ,az óra kb.110%-nyit mutat.50 %-ig relatív "gyorsan fogy" az üzemanyag.50% alatt "lassabban fogy".Ha elérted a piros felső határát ,az nálam még 60-70 km távot jelent.Persze ez a vezetési stílustól,guminyomástól,üzemanyagtól és a szembeszéltől is függ.:)
Ilyen esetben kifogy a nafta és leáll, nem dadog a motor, szerintem.
Nem ismerem még az üzemanyag tank felépítését, nem lehet, hogy ebbe is búvárcsövön keresztül szívja fel a benzint, mert akkor meglehet lukadva a végétől egy-két centire. Rosszul gondolom?
Egyébként az alacsony üzemanyagszintnél van lámpa ami kigyullad ennél a típusnál?
Mert én úgy vettem meg, hogy ki volt feküdve a mutató, minimális mennyiségű benzin lehetett benne és nem világított semmi lámpa.
És mi okozhat ilyen hibajelenséget? Az illető szerint legalább 5, de inkább 10 liternek mindig kell a tankban lennie. Mi okozhatja azt, hogy mondjuk tele tanknál igen, ca. negyed tank alatt nem megfelelő az üzemanyag-ellátás...?