Ezesetben vennék 1 db 12V 10A tápegyságet, és ha a táp a szoba egyik végében kap helyet, a lámpák pedig körben a falak mellett lesznek, akkor a táptól 2 irányban inulnék el a kábelezéssel. Ide elég a 1.5 kábeled. Párhuzamosan kell kötnöd a lámpákat.
Azért 10A tápot, mert ahogy nézem, ennek inkább 8W körül van valós teljesitményfelvétele.
De ezt meg lehet oldani fele ekkora fogyasztással is, igaz a bekerülési ktg. kicsit több. Még mindig azt gondolom, hogy sok lesz a fény.
De erre csak akkor lehet válaszolni, ha elárulod, hogy milyen lámpákat szeretnél.
Hagyományos 20W spotok esetében már kiderült, hogy 20A re kell méretezni. Ha neadj isten 50W spotokat akarsz, akkor 60A re :D Ehez nem elég az 1.5 MKH gerinc.
Ha LED et akarsz, akkor ahoz jó eséllyel kapsz tápot is, oda 230-at kell húznod.
Ha mégsem, akkor meg valszeg nem lesz jó a 12V táp, hanem valamilyen áramgenerátor kell, ezesetben még az is lehet, hogy sorba kell kötnöd a lámpákat csoportonként. stb stb.
Nem választottuk még ki, úgyhogy sajnos fogalmam sincs, de a helyiségben lesz középen hagyományos lámpa is, szóval ezek csak kiegészítő világítást kellene adjanak.
Sziasztok! Gipszkarton mennyezetbe szeretnék 12V-os spotokat tenni, amiket a szoba egyik sarkában lévő trafó hajtana meg. 6mx5m a szoba és körben a fal mellett lennének a spotok, tehát a legtávolabbi spot kb 10m-re van. Összesen 12 spot. Az a kérdésem, hogy a trafótól a spotokig egyesével érdemes vezetékezni, vagy egy gerincet vigyek és arról ágaztassam le a spotokat? 1,5-ös réz "MKH" vezetékem van még a 90-es évekből 2 bontatlan tekercs. Ez megfelelő lehet hozzá?
Akkor mondok valamit, majd legfeljebb megkapom, hogy nem szakszerű :D
Ilyen hossz és terhelés mellett 3 x 4 mm2 vezeték szükséges, igazándiból az lenne a legjobb ha kötés mentesen indulna az elosztóból.
Én Mtk 3x4 /H05VV-F/ kábelt vennék, jellemzően nem kültéri használatra tervezték (sok embernek kültéren is kibír nagyon sok időt).
Innentől kezdve pénztárca szerint jöhet uv álló gégecső, van uv álló Mü I. Egyébként én kókány módon behúznám lépésálló gégecsőbe, megbilincselném és pont.
Ma beszéltem egy villanyszerelővel és a gépésszel is.
Szerintetek kinek kéne előbb jönni? Villanyos vagy gépész?
Padló és falfűtésem is lesz. A padlóban mennek annak is a csövei.
Illetve Symalen csövekben szeretném szintén a padlóban vinni az elektromos vezetékeket és ahol kell, ott felállni.
A másik kérdésem, hogy hallottam, hogy sok háznál gyengepont a légtömör(?) aljzatok kialakítása. tehát nem mindegy hogy milyen szerelődobozt és hogyan teszek be. Illetve láttam valamikor olyat is, ami hőszigetelés mögé építhető és utólag egy hosszabbítással kivihető a hőszigetelésen kívülre és síkba hozható a fallal. Hol tudok olvasni a megfelelő aljzat kiképzésről és hol találok jó termékeket?
Ez egy külön áramkör, 3x2.5 MBCU jön az elosztódobozból, C16 kismegszakítóval. Egy közös FI relére van kötve, amin még jópár nem kritikus áramkör is átmegy. Jelenleg a padláson van feltekerve a vezeték, de csak pár méter, rá kell toldanom. 2 kW maximális teljesítményre számítok egy kültéri konnektoron, és ugyanezen a körön lesz világítás is, párszáz watt.
Milyen teljesitmeny lesz a vegen? Egy fazisrol beszelunk? Honnan csatlakoztatod az eredeti halozathoz (kapcsoloszekreny, villanyora szekreny, vagy csak a haz falan egy konnektor?
Nem jó, azért nem lelsz rajta IP védett jelzést mert ez a doboz nem az ez csak egy szimpla (nagyságából ítélve 100*50 vagy 150*100-as ) süllyesztett doboz , ez belső szerelésekre való , falba vésve.
Sziasztok! Szeretnék a háztól 30 méterre áramot vinni egy új építményhez. A vezetéket a szabadban, egy kerítés betonkoszorújához rögzítve tudom elhelyezni. Ha tudnátok segíteni, az lenne a kérdésem, hogy milyen vezeték, és milyen védőcső lenne a legmegfelelőbb, ami hosszú távon is bírja az időjárást, esőt, fagyot. Köszönöm.
Ez a rajz már közeledik de a PEN kapocs lehet PE is N viszont nem, Tehát ha szétválasztod a Nullának mindenképp külön kapocs kell a szonda pedig ahogy rajzoltad a PEN vezetőre megy(ha nem jó a kiépítés tehát először N kapcsot hozol létre és abból PE kapcsot akkor előfordul Nulla szakadásnál hogy meg vág a védővezető vagy a test amire kötve van) tehát mindig a Nullát hozzuk külön létre és nem fordítva.
sztem a fűtőszál ki fog lyukadni(már találkoztam olyannal mikor simán kiiktatta a hőfokszabályzót ez a dolog és addig fűtött míg szétpukkadt a műanyag tartály
Nem is biztos , hogy valójában az áram csíp lehet egyszerűen potenciál hiba is(azért ez is tud piszkálni rendesen) magyarán a rendszer nincs egyenlő potenciálon egymással te pedig egyszerűen kisütöd mint mikor gyerekként tanultuk hogy a műszálas hogy csíp.
Nem kellett volna ezt így megkomplikálni a lakás PEN csatlakozóját kellett volna megerősíteni a szonda vezetékével(vagy szétválasztás után a védővezető kapcsát) és onnan kihozni a 3 vezetéket külön külön magyarul: Nullát,Védővezetőt,Fázisvezetőt és kész.