Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Persze, egy olyan kazánt máshogy rak az ember. Nekem akkor sem szimpatikus. Egy 8-10 centi magas lemezcsíkot biztosan tennék oda alulra. Nappal eltüzelgetünk a kazánban, estére szokott benne lenni egy hamuréteg, amiben meg tud bújni annyi parázs, hogy másnap begyúljon tőle. Mondjuk elég szűk nyílások vannak a rostélyon.
Ha a rendszerem zárt, akkor vízzel feltölteni ugyanúgy alulról (gázkazán betöltőszelep) kell, mint a nyitott rendszereket? Feltöltéskor van különbség a nyitott rendszerhez képest?
Hőelvonásra használható, csökkenti az égéstér hőmérsékletét(EGR hatás), emiatt csökken a nitrogénoxid kibocsátás, vagy szoktak még víz-metanol befecskendezést csinálni, az teljesítménynövelő hatású, sőt dugattyútetőt is lehet olvasztani vele, ha nem vigyáznak rá.
Önmagában a víz(gőz)befecskendezés - mérhetően - jó eséllyel nem javítja a motor hatásfokát, kipufogógáz összetevők csökkentésére inkább alkalmas.
De valaki egyszer alkotna egy (autóban)működő rendszert, elvihetné teljesítménymérő padra, az mindenkinek elérhető, mit tud víz nélkül, meg vízzel, mindjárt kiderülne.
Az autógyárak pl.(ha már autós topik is lettünk ismét) lassan már nem tudnak mit kitalálni a folyamatosan szigorodó euro x füstszabványok miatt, és a motorok hatásfoknövelése(fogyasztáscsökkentés) érdekében, ennek ellenére a vízgőzbefecskendezés mint műszaki megoldás, nem nagyon jelenik meg sehol(hétköznapi megvalósíthatóságát, pl hogy fagyveszélyes, most hagyjuk).
Nekik is érdekük lenne, hogy ne kelljen többszáz/ezer eurós kipufogógázkezelő berendezéseket akasztani egy dugattyús motorra, ha ilyen egyszerű megoldásokkal(víz-üza emulzió, vízbefecs) meg tudnák oldani ugyanazt.
Akinek meg van rakétakályhája, akassza rá egy pufferre, és mérje meg, hogy milyen hatásfokon megy.
Meg nem értett feltalálókkal van tele a yutub, csak valahogy nem érez rá rajtuk kívül senki, hogy mekkora találmányt alkottak.Szabadalmaztatni is lehetne, ha akarnák, levédethetné, gyárthatná, meggazdagodhatna belőle - ha működne...
Azt, hogy egységnyi mennyiségű vízből 1000* térfogatú gőz lesz, tudja mindenki, aki megpróbált már égő olajat vízzel oltani... Tehát robbanó motorban lehet, hogy segít. Kazánban kérdéses.
"az olajmaffia sem fog másnap likvidálni, ha eredményt érsz el."
Nem kis bevételek származnak az agyon adóztatott üzemanyagok és egyéb energiahordozók után, fent tojnak rá, hogy valami hatékonyabban gazdaságosabban kedvezőbb fogyasztással működik. Rakéta kályhát - kazánt sem reklámozzák, max. utánajársz a létező technikának s odahaza magad megépíted, és élvezed előnyös tulajdonságait.
Persze, attól is függ, ki hogy tüzel. Megrakva, felülről begyújtva oké, de van, aki néha dob rá pár hasábot. Nekem Totya van, és annak az aljában estére már van egy réteg hamu. Ha addig lenne az ajtó, kihullana.
Egy apró részlet: nem a régi rendszeremet alakítom át, hanem egy új rendszert szeretnék kiépíteni egy kis parasztházban. Tehát nincs ESBE szelepem, meg semmim. Egy kazánom és pufferem. A régi elcseszett rendszerből kiindulva ezt szeretném valamelyest jobbra készíteni, minél kevesebb hibalehetőséggel és minél jobban automatizálva. Nem PLC re gondolok.
Az a baj ezekkel a találmányokkal, hogy senki sem tesz 1 értékelhető mérést sem a cucca mellé, előtte-utána milyen volt-lett, az hogy a téglából készült repedttetejű sparheltban milyen faszán végbemegy a vízgőz összenergianövelő égése, minimum is kétséges.
Tessenek normális berendezésekben, amikben mérhető a bevitt-leadott energia, létrehozni a folyamatot többször is reprodukálhatóan, mérhetően, és ha valóban rendesen működik, akkor hidd el, hogy lesz érdeklődés rá.
A fizika nem a templom, ahol hinni kell valamiben, itt minden mérhető, folyamatokkal leírható, bizonyítható, az olajmaffia sem fog másnap likvidálni, ha eredményt érsz el.
Semmivel sem nehezebb, vagy okoz több gondot a tüzelés, mint egy másik kazánban. Azt nem mondom, hogy maga a konstrukció jobb vagy ugyan olyan jó mint egy másik kazánnál, de hogy a lábadra nem fog esni az izzó fa, az tutibiztos...
Amúgy tök egyszerű, akinél a középső ajtó magasabban van mint a rostély, mint pl. nekem, azoknál van parázs az ajtó alatt a rostélyon? Nincs? Mert nekem sincs. Akkor most?
Dehogy hullik. Menet közben meg nem kell nyitogatni. Persze ha úgy pakolod hogy az ajtó felé tudjon borulni, és az ajtó hozzáér a tüzelőhöz, akkor kieshet, igen. De ha van 10 cm hely, akkor már nem. Akkora tűztérben meg nem számít az a 10 cm üres hely. Ha pufit töltenél vele, akkor még oda is pakolhatsz fát, és akkor nyitod ki ha már leégett.
Gázolaj víz emulzióval a diesel motor káros anyag kibocsátás csökkentés miatt foglalkoztak az AUTÓKUT-nál, nagyon jó eredmények születtek. Az emulzió évekig stabil maradt.
EGR szitén a káros anyag kibocsátás miatt létezik.
A vízgőz égésre gyakorolt hatása kedvezőbb, s több jó tulajdonsága is van, szériába a SAAB 99 Turbo S használta 1978
Pár éve egy ismerősöm mutatott egy kazánt, élhajlítóval volt hajtva a tálca,2 darabból összehegesztve, 3-as lemez 3-4-év alatt a hajlításnál élben végigrepedt.
Most van a 4. tele a belsejének,mert új belsőt kapott.Alul a tűztér felett a csövek helyett, 2 keskenyebb tálcát kapott. Meglepő az,hogy még félidőt sem érte el az élettartama. Amikor először kilyukadt,de nem is, elrepedt a tálca éle a felső ajtónál,azt megtudtam "varrni".Később tovább repedt,még azt is.Harmadszorra kiszedtem a helyéről és akkor kapott új belsőt.