Köszönöm szépen a választ. Ezek szerint a 60 fok felett ne menjen dolog annyira nem ideális. Milyen hőfokon üzemeltessem, hogy a legoptimálisabb teljesítményt adja le?
a mászek megrendelö nem hogy a gépészet elektronikáját nem tervezi meg, hanem a gépészet hidraulikáját se .
nagyon jól hangzik a tervezés duma, a valoság hogy családiházas projekteknél CSAK GÁZTERV készül az is csak azért mert kötelezö.
nem kell lenézni a 11 osztályos szerelöket mert ök oldják meg a problémák javát.
A villamos tervezö sose tudja a kazénházi elektronikát megtervezni ha nem ismeri a rendszer müködését.az hogy a tervezök összedolgozzanak az kamu, olyan nincs.
Hiszen akkor nem lenne oly sok "baromi jó" épitész terv.pl.amikor még mindig betervezik a gázkazánnak a kéményt a ház közepére ,persze a legdrágábbat ugyse lessz jósemmire.
ez csak egy példa volt.
tartom magam ahhoz elektromos végzetség egy mondjuk gázszerelöivel párositva fönyeremény.
Ha van köztetek kivitelezö aki valaha is dolgozottt korrekt tervek alapján ,amit neki csak meg kellet építenie.Rendelkezésre állt gáz,viz,fütés ,villany terv,szóljon
Sziasztok Lenne egy olyan kérdésem a hozzáértőktől, hogy szüleim házában van egy Termotéka gázkazán. Egy 110m2-es házat fűtenek vele és a szerelő azt javasolta nekik, hogy ne használják 60 foknál melegebb vízzel mert nem tesz jót neki. A kazánon elől van egy beépített hőmérő gondolom az a visszatérő víz hőmérsékletét méri. Erre mondta, hogy a mutató ne menjen 60 foknál magasabbra. Szerintetek fogadják meg a tanácsot? Illetve milyen visszatérő víz hőmérséklettel lehetne a legkisebb fogyasztással működtetni? Válaszotokat és tanácsotokat előre is köszönöm.
Vezérlés terv a gépész leírása alapján készül., nyílván nem ő készíti, de ő találja ki milyen terepi készülékek kerülnek beépítésre, és azok mikor kapcsolgatnak, mozognak....
Ebben az esetben jól őrzik a tervet. Láttam már pár tervet, de gépész által készített elektromost soha. Mellesleg viszont kérdezni szoktak. Az is valami.:)
No, akkor te még nem láttál komolyabb automatika terveket - amiket mérnök kollégák csináltak. Az, hogy a kábelhuzogató a 11 osztályával néha nem bírja felfogni azt, ami a papíron van, az nem a terv, nem a mérnök hibája.
nagyon sok jó fütésszerelő van ,nagyon sok jó villanyszerelö van.
de olyan aki mindkettöt jól átlája naon kevés ,pedig hiába van a höközpont szépen megszerelve hidraulikailag, oda kell még egy szaki aki ebbe lelket lehel.ehhez pedig kell mindketö szakma korrekt ismerete.
az én megyémben ilyen szaki van is vagy kettö.várunk rájuk akár honapokat is.az a része kamu hogy terv alapján a vilamosságot meg lehet szerelni,ugyanis NINCS tervezö aki meg tudja tervezni.
én javaslom az elképzelésed nagyon jó csináld is meg.
Köszi a választ, de ezek szerint nem sikerült jól elmagyarázni a problémámat. :) Tehát a tartály fedelétlevettem, és ott van középen az a "henger", amivel a vizet lehet leengedni. Ezt kellene valahogy kiszednem, hogy ki tudjam cserélni a tömítést. Próbáltam csavarni, de meg sem mozdul, erőltetni meg nem akartam, mert műanyag. Tehát jól gondolom, hogy ezt csavarni kell (csak a vízkő miatt nem akar mozdulni), vagy valami egyéb módon van rögzítve?
Én inkább a hűtéstechnika irányába lenne érdemes kirándulni. E kettő nagyon jó hasznosítható és piacképes is lehet, A képzés mellé azért nem árt egy kis gyakorlat sem:-)
Szeretném az épületgépész kollégák segítségét kérni!
Szerintetek egy erősáramú technikusi végzettség mellé jól használható lenne egy épületgépész végzettség? A linken található a leírása, ez mennyire fedi a valóságot?
En nem tervezek, en egy epitteto vagyok. Meg tervezteto. marmint hogy van egy hazam, es abban van padlo es radiator is, nem en terveztem, de asszem ertem miert olyan amilyen.
Nem ellened csinaltam a fesztivalt, es orulok hogy irtal be konkret cuccokat, amik erre valok.
Azert csinaltam, mert az egyszeri epitteto, aki ide jon a forumra kerdezni, sajnos gyakrabban talalkozik "megtekerjuk a visszaterot" meg "beteszunk egy termofejes szelepet meg egy szivattyut" tudasszintu szerelokkel, mint olyanokkal, akik fel tudjak vazolni a megoldasok skalajat, amirol valasztani lehet.
Szernitem egyetertunk abban, hogy vannak szituaciok, ahol a fenti ketto is megfelelo. Viszont fontos, hogy ne a szerelo valassza ki hogy milyen lesz, plane ne annak alapjan, hogy az o szakertelme meddig terjed, hanem az epitteto megertse mik a lehetosegek, melyik mennyibe kerul, melyiknek mi az elonye es a hatranya, es ez alapjan valasszon.
(nekem eddig van egy direkt korom, egy kevert korom a termomax sajat kiegeszito cuccaval, idojaraskovetom, es valoszinuleg lesz "megtekerjuk a visszaterot" cuccom is, mert az emeleten nincs pf, es a foldszinti kevert kort baromi maceras lenne felcsovezni, viszont a furdoben jo lenne a pf, cserebe ugyis 45 fokkal jarnak a radiatorok, annak a visszateroje egy furdobe elmegy.)
Kösz. de van egy másik verzió is: holnap újra lesz forrasztva ezüst pálcával. Állítólag gyárilag ezzel van forrasztva. A többit majd meglátjuk. Nincs ónfürdős ismerősöm.
20000ft a termikus keveröszelep.evvel egy nomád fütést meg lehet oldani.
ha viszont a fogyasztó késöbb komolyabbat szeretne akkor a lehetöség megvan azaz nem kidobot mani amit a csöre fektet.megtakaritás egy profi rendszerhez képest egy keringetö szivatyu egy lemezes höcserélö
egy tág.tartály.egy keveröszelep stb.
ha a kuncsaft tényleg csak a fürdö vc elötér fütéséröl van szó akkor szerintem ez járható ut.
ha valaki viszont tényleg akar egy direkt és egy kevert kört akkor ajánlom
az immergáz dim abt dobozát ami ezt a feladatot maximálissan megoldja.
mind a két kör fogad termosztátjelzést amibö egy gyüjtöt inditójelet ad a kazánnak.
az egység tartalmaz egy hidróváltot 2 db szivattyu 1 db keveröszelepet ,elektronikát.
a kevertkör idöjáráskövetöen is használható.
tényleg igazat adok abban hogy ha lehet a tökéletes megoldást kell alkalmazni,de hidd el közel 40 év tapasztalata néha a fogyasztó buksztácája miatt bizony kompromiszumokat kell kötni.ma egyre nehezebb igazán jó rendszert eladni,vagy indokolatlanul tul "jó" rendszereket vesznek.
viszont kivitelezöi szemmel tényleg nincs olyan megoldás amibe nem lehet belekötni.ha nemhiszel nekem küldj egy általad tervezett rendszert igérem legalább 10 tételébe belekötök.
Persze, ha a padló felmelegedett (túl van a bekapcsolási tranziens állapoton), akkor már nem hül ki olyan gyorsan, hamarabb kapcsol be a kazán (félóránként mondjuk), míg a padló kihüléséhez kell 3-4 óra is. Lehet hogy sok lett a beton rajta? :-)
Remélem az autód nem a szerelőd tervezte. Bár akkor biztos nem vennéd meg! :-) Magyarországon két dologhoz mindenki ért. Egyik a foci másik az építés. Aztán nézdd meg milyen a foci. Olyanok az épületeink is!
A technika fejlodese viszont felgyorsult. Anno egy komuves 50 eves koraban kb ugyanazokkal a technologiakkal es anyagokbol epitett alig masmilyen hazakat, mint amilyeneket tizeneves koraban segedkent epitett.
Most meg csak a falazoanyagoknal 10-20 evente komoly valtasok vannak.
B-road rendszereben tippem szerint a radiatoros szoba donti el, hogy kell-e menjen a kazan vagy sem.
Ergo ha a radiatoros szobaban levo termosztatja nem ker futest, mert felfutotte a szobat 22.5 fokra, es varja hogy lehuljon 21.5-re, akkor a kazan nem fut. Igy az allandoan forgo padlokori szivattyu forgatja a vizet a padloban, ami mar reg lehult.