Az a baj, hogy nem találta meg az emberét. Persze, ha föladod, lehet farigcsálgatni, ebonit fej, ha jó lesz, nagyon jó lesz, ha elcsesződik, akkor meg annyi.
Az jó, nincs semmi baja, csak neked nem való. Ha megfaragtatod, vagy jobb lesz, vagy kuka örökre, mert faragott fúvókát nem vesz az ember, ha az nem valami csoda. Úgyhogy szerintem ne piszkáld. Most semmit nem lehet eladni, ez van. Mindenki elad, senki sem vesz. Kivárod, amíg el lehet, és akkor eladod. Vagy dobd föl Ebay-re, ott lehet, hogy elmegy.
Szerintetek lehet valamit kezdeni a soloist selmeremmel? Lehet elviszem kicsit megfarigcsáltatni, mert elég drága most, és a kutyának nem kell így. Kérdés csak az, hogy lehet-e belőle jó fuvit csinálni?
Voltam Hangfoglaláson, és sikerült kipróbálnom az általam birtokolt Classic Cantabile bariton tenor rokonát is. Bátran ajánlom mindenkinek, aki jó tenort szeretne 150 alatt. Nagyon jó hangszer, és még szép is, ami azért nem evidenicia ebben a kategóriában. Ha valakit érdekel, cemid.net. Én meg lehet, hogy veszek egy ilyen altot, még mielőtt 500 lesz egy euro. :(
Szerintem úgy gondolta, hogy nem szorítja meg olyan erősen, mint álltalában, de még épp nem mozdul el. Vannak olyan szorítók amiken 4-6 hegy nyomódik a nádba. Kipróbálnék egy olyat is. mit viszont nagyon kipróbálnék az a cserélhető betétes fúvóka, akinek van olyan olcsó eladó az engem érdekelne.
Megbolondulnék. Egyszer volt kicsit bő szorítóm, ha már picit mozog a nád, idegbajt kapok, úgyhogy először alágyűrtem papírt, aztán az első adandó alkalommal rohantam boltba, venni egy rendeset.
A szorító iszonyat fontos. Anno a Bari tenorhoz (tudjátok, amelyik eladó :)) kipróbáltam egy csomó félét, hihetetlen különbségek voltak. Azt addig is tudtam, hogy bőr, fém, fa máshogy szól, nade, hogy két tök egyformának látszó fém is...
Még nem láttam ilyen gyárit, de a gumi ,mint anyag nálam nagyon nem volt jó. Olaj és benzinálló O-gyűrűkkel próbálkoztam. nem tudnak eléggé szorítani és a nád rezgését teljesen lecsillapítja/elnyeli. Legjobb esetben búgócsiga hangot tudtam kihozni belőle, de alig szólt - nem javaslom.
Ilyen gyűrűt, amúgy lehet kapni már, mint szorító. Nem tudom hol árulják, de láttam már ilyet. Gumiból van, semmi extra, azt mondják jó. A nád felrakásról nekem az a véleményem, hogy a nád addig érjen amíg a fúvóka. Akkor szoktam kicsit túl lógatni, ha már elgyengült a nádam, így lehet egy kicsit "erősíteni "rajta. Betolva pedig a túl erős nádakat lehet egy kicsit "gyengíteni" Én a szorító elhelyezését az én fúvókámon mindegynek tartom, igazából, nincs is nagyon tér amin tudnám mozgatni, de nekem mindig ugyanugy szól. De lehet különböző szorítók esetében van változás.
Valami törvényszerűség biztosan van benne. Egy időben beszéltük ezt itt ezen a fórumon. Tesztelgettem sokmindent amivel lehet nádat szórítani és változik a hangszín. (ez szerintem mindenkinél máshogyan szól...) Arra az eredményre jutottam hogy ha "zsemlésnájlonzacskóból" lazán csavarsz egy kötélszerűséget és megkötöd úgy hogy gyűrű legyen belőle. Az átmérőjének a fúvóka lgkisebb kópjára fel kell tudni menni, de ne legyen nagy, mert akkor ha tolod feljebb nem fog szorítani. Minél jobban tolod el magadtól a gyűrűt úgy szorít erősebben, de a fogáspont is elkerül hátrébba nádról. Ezeket ha valaki jól belövi, bármilyen játékos tud magának egy szükségmegoldásos/tesztelős szorítót gyártani 2 perc alatt. (lehet 2 gyűrűt is használni, egy kicsit előre és egy nagyobbat hátra) Pl. nekem annyira bejött, hogy engedi a nádat elrezegni, a Selmer szorító helyett azt használtam, sőt most is azt használnám, csak most nincsen hangszerem. :-S :-)
Ez szerintem szokás kérdése. Én nem szeretem, ha túllóg, meg azt sem, ha beljebb van, de láttam már ilyet is, olyat is. A szorítónál is: Dexter Gordon pl., ha jól emlékszem, egészen hátul fogatta meg a nádat.
Egy bizonyos módon kell rezegnie a nádnak, hogy jól szóljon. nem vagyunk egyformák, ez mindenkinél máshogy történik, meg máshogy kényelmes.
Felvetek egy olyan témát ami lehet, hogy csak engem foglalkoztat?
A fej és a nád elhelyezkedése, a szorító helye a hangképzésnél és megszólalásnál.? Vannak akik a nád élének a síkját hátrább teszik mint a fúvóka eleje, és olyanok is akik előrébb. (én megpróbálom egy síkba tenni) A szorító is egészen elöl, vagy a fej hátsó részén lehet. Végül ismerek egy olyan szaxist aki egészen hanyagul épp oda teszi ahová sikerül, és mégis jól szól. Mondja meg aki ért hozzá mi ennek az elméleti lényege, és van e törvényszerűség vagy tapasztalat a különféle elhelyezésben?
A másfeles nád o.k. Szépen lehet lentről kezdeni. elmondom, h. a kínaival is szépen szól, talán a selmerrel picit teltebb. A 1,5-ös után beraktam a 2,5-öst, nagy rekesz támaszt kívánt. Úgyhogy
marad a régi, 1,5-ös náddal. Skacok! Kopaszon 25 rugót spóroltatok nekem. Köszi! Jutalék, vagy ilyesmi...... :)
Tök egy véleményen voltunk. :) Max abban tért el, hogy milyen fejet vegyél, de a mennyiért is stimmelt. :)
Drága fúvókát akkor vegyél, hamár nincsenek fújási gondok. Az említett termékek tökéletesek, nem kell jobb egy jó darabig (vagy akár soha, mert az is elképzelhető, hogy megtetszenek). Aztán, amikor már van stabil hangod, lehet gondolkodni más hangszínen.
(Múltkor nem vettem nyaklót, mert valami 25-ért árult csodát akartak nekem eladni, azzal, hogy a Police Big Band minden tagja olyat használ. Jópofa cucc volt, nem mondom, de nem kéne, pláne ennyiért. Aztán másnap az említett zenekar előtt játszottunk, és egyikőjükön se volt ilyen holmi. Lehet, hogy van nekik, de nem hordják, az tuti. :))