Én megfontolnám, hogy erőltessem-e a kiváltószettet.
A kettős tömegű lendkerék a hajtáslánc elemeit is kíméli.
Egy kuplungszett 150 ezer forint, ebből kb a kuplung minimum 50-60 ezer forint, amit úgyis cserélni kell.
Egy kettős tömegű élettartama nem versenypályás használat esetén 150-200 ezer km körül van legalább... Nekem kezdetektől tuningolt 1,6 HDi van (130 LE 300Nm) és 200 ezer km van benne, még nem vettem észre hogy haldokolna.
Ennyi időnként a kuplung is cserére szorul, azaz a munkadíjjal sokat már nem takarítasz meg.
A kiváltó szettnek is van bekerülési költsége.
Nem tudom, mennyit használod az autódat, de évi 15-20 ezer km használat után 10 évente kellene komplett csere. Ennyit nem ér meg hogy maradjon?
Lehet,hogy hülye kérdés, de erre nem találtam infót sehol. 1.6hdi-ből melyikben nincs kettőstömegű? Kiváltószettet sem találtam hozzá... Vagy ez ilyen és kész?
Rokon lelkek vagyunk, a Citroen fórumból jöttem, hátha itt nagyobb a nyüzsgés!
Kérdésem, hogy van-e köztetek, aki upgrade-elte a gyári RD4-es fejegységet RD45-re? Buktató?
Sárgaföldről relatíve jó áron lehet rendelni és érdekelne a dolog, ha van értelme.
Nekem a Bluetooth ami csábítóvá teszi a cuccot, hogy egyben letudnám a kihangosítót is. Most külön kihangosító van beépítve, a hangminősége jó, de elég vacak a kezelhetősége. Az AUX és a USB bemenet csak hab a tortán.
Tudom, hogy a kijelzőt is cserélni kell hozzá, abból is van választék, de melyiket?
A kocsimban (C4 2009) kétzónás klíma külön vezérlőn és kijelzőn van.
Írod,hogy füstöl,kormol rendesen.Ilyenkor az van,lehet,hogy nincs elegendő levegő az égéshez.Én is a turbócső sérülésre tippelek.Nem a motorba nyomja a levegőt,valahol szökik.De viszont attól mennie kellene,nem pedig "épen csak ,hogy". Nekem egyszer Olaszból kellett hazajönni így,hogy valahol a turbócső kirepedt,mint utólag kiderült a coolercső, S cső a c.hűtőnél.
Viszont ha éppen csakhogy ment,akkor dugulás is lehet,üz,any.szűrőnél,vagy a szivattyúnál,mert ott is van szűrő és már nagyon fel van rakódva,amit a tankból gyűjtöget.
Nézd meg a turbó csövet. Szerintem elrepedt olyan helyen, ahol nem is látod. Az olaj rápötyög a forró motorra és az kezdett el füstölni. Illetve az intercoolernél lévő két csövet is vizsgáld meg.
Olyan kérdésem van, hogy van esetleg egy "autótolvaj" közöttetek? :)
Csak, azért mert 10 napig parlagon hagyott autóm akkumulátora lemerült és kivettem az aksit feltölteni, de annyi eszem nem volt, hogy ne zárjam le a motorháztetőt éjszakára.
Ma nagy vidáman vittem vissza a feltöltött akkut és, amikor nyomogattam a nyitógombot akkor esett le, hogy nem sok értelme van...
Természetesen nincs sehol manuális zár az autón.
Ötletetek van esetleg, hogy hogy tudom kinyitni a motorházfedelet azon kívül, hogy féltéglával beverem az ablakot?
Sziasztok létezik olyan hogy a generátor szabadonfuto csak neha ritkán zörög? 2.0 hdi 136. Az 1.6 hdi ben zorgott mindig. Itt csak pár percig hallok zorgest abból az irányból utána 2hetig semmi.
Októberig van rajta műszaki, jan. végéig Pest-Somogy-Heves matrica (+1 baszó malacokról a csomagtartón, meg egy godzillás).
Jó állapotú bőr belső (nem hibátlan, de aki ilyet szeretne még bőven futhat pár évet)
2 db működő elektromosan behajló tükör
Nokia CK-15W kihangosító
Lámpák nem mattak
Tolatóradar
Esőérzékelős ablaktörlő
Zolisys által alig pár hónapja javított kormánykapcsoló és szalagkábel csere
Elmúlt két-három év mérlege:
Trafósor
Lengéscsillapítók, toronycsapágy, toronyszilent, első lengőkarok
Kipufogó rendszer (katalizátor-középrész-hátsórész + adok egy gyári katalizátort)
A gázrendszerben 25 ezer km van, 2019 októberében rakattam bele (LPGTech200 vezérlővel)
Vízhűtő, termosztát
Injektor tisztítás + 1 csere
Ami nem jó:
A bal oldali köszöb elől hátul rohad - eladás egyik fő oka (Emiatt műszaki lejártával mindenképp cseréltem volna)
Lentebbi kommentben említett vízcső ereszt, emiatt bár az autó jár és lehet(ne) vele menni, de dől belőle a víz így igazán lábon nem ajánlott vinni) - eladás másik oka
Akarta a fene kiszedni, közben megnéztük aknán, úgy tűnt, hogy az a csőcsatlakozás engedett, ami a vízpumától jövő acél vízcsőről csatlakozik az utastéri hőcserélőre (korábban ennek a fenti csatlakozására tippeltem, ezért volt a kérdés), kicseréltük azt a csövet és az egy hét állás meg a csőcsonk rángatása végett súlyosbodott annyit a helyzet, hogy egyérteműen kiderüljön, maga az acél cső lukadt ki.
Ha még nem cserélted ki a jeladót egy próbát talán megér. Hajszárítóval (hőlégfúvóval) finoman melegíteni a jeladót a tükör alatt, addig míg ki nem "akad"(vonalak a hőmérséklet helyén). Nekem jó lett azóta is pontosan mutatja a hőmérsékletet. A műagyagot nem megolvasztani! :-)