2003-as Puntomból nagyon fogy a fagyálló. Nem hengerfejes és nem folyik és nem is csöpög a víz. Járó motornál lett átvizsgálva emelve és semmi. 100km után kb. 1-2 deci víz. Valakinek van ötlete mi lehet? Köszönöm.
3 alternatívát ajánlott a szerelő: bontott, felújítás, új. Ebben a sorrendben növekedik az ár is. Végül azért döntöttem a felújítás mellett, mert ki tudja, hogy a bontott mikor adná meg magát. Újratekercselték a motort, meg a csapágyakat cserélték. (Ha gondolod megadom az elérhetőségüket, elég korrektek, dobj egy levelet.)
Igen, tök hidegen soha nem jelentkezett a probléma, inkább amikor kezd elmozdulni a hőmérséklet mutató az alaphelyzetből. Természetesen fog kapni egy hozzá való szondát, de (átmenetileg) evvel elképzelhető, hogy megtaláltuk a problémát.
Tudom, hogy nem csak annyiból áll, hogy lambda aztán berakjuk, már csak azért sem, mert nem igazán forrasztható, meg különben is, a toldás már módosíthatja az értékeket. De egy próbát mindenképp megért a dolog.
Mindenesetre ma betettük a már említett Denso lambdát. Valami mókolt NTK (NGK lambda verzióban, ami attól függetlenül még jó cucc, de nem a képen látható formában) volt benne össze vissza kötözgetve, így nem meglepő, hogy nem működött rendesen: Persze új menetet is kellett fúrni, mert valami szakbarbár elnyalta a régit. Az esti tesztkör alatt nem jelentkezett a megállás, de csak akkor merem leírni, hogy jó lett, ha legalább egy hétig gond nélkül fog működni. Egyébiránt nem szokásom ilyen dolgokat beképzelni, de esküszöm most még jobban megy az autó...
Akkor figyelj tovább, mert most fogod magad megszívatni és autószerelőhöz hordozgatni!
Nekem volt denso-m az UNO-ban és mivel univerzális volt, ezért mindent állítgatni kellett.
Nem mindig jön be az ilyesmi ám!
Nem mondom, hogy nem lesz jó, de ugyanolyan értékeken kell, hogy működjön,
mert csak annyi köze van hozzá, hogy a rendszert szabályozott katalizátorosnak nevezik és a szonda "szondáz" és határozza meg a keverék milyenségét.
Ha neked dúsat mér ép akkor, mikor kis fordulaton jár a motor, hopsz, már le is állt.
Ha ezek után a denso-nál azt veszed észre, hogy erőtlen a motor, nem húz, stb, stb és hatalmas "luk" van hirtelen gázadáskor, ne csodálkozz!
Ha cseréled a szondát, akkor vedd le az akkusarut, majd, ha kész vagy, indíts gáz nélkül és addig ne érj a pedálhoz, amíg alapjáraton nem kapcsol be a ventilátor, majd ki.
Ez egy computer reset és minden cserélt alkatrész után érdemes megtenni.
Megvan a diagnózis, de nem tudom, hogy örüljek-e neki, vagy sem. Ugyanis csak két hiba volt az autóban, az egyik a fordulatszám jellel kapcsolatos, míg a másik a már sejtett lambdaszondával. Öröm az ürömben, hogy pont van a polcon még a Swifthez vásárolt katalizátorból egy négy vezetékes Denso. Ami miatt mégsem tudok maradéktalanul örülni ennek, hogy nem látom, hogy miként függhet össze a leállás a rossz szabályzással (ahogy az alacsony benzinszinttel sem). Mindenesetre legalább már ez is "új" lesz...
pl ha a városi araszolgatástól. Vagy, nagyobb sebességnél akár a menetszél is megforgathatja.
Nekem is volt hasonló városban (igaz, akkor meleg volt), először a generátorszíjra gondoltam, ki is lett cserélve, de ugyanazt produkálta. Aztán egyszer sikerült elkapni és megállni, akkor a venti pörgött ezerrel, gondolom a csapágya adhatta meg magát.
A Punto II. karosszériája mennyire hajlamos a csavarodásra? Ha kerékcserekor megemlem az autót csak az adott keréknél, akkor a megemelt oldalon az ajtók nehezen nyithatók, van amikor nehezen is záródnak. Mintha az ajtó nem a helyén lenne, lógna. Hasonlót tapasztaltam már egyenetlen úton való megálláskor is. Normális jelenség ez a Puntóknál?