A segítségetekkel, megtaláltam a biztosíték táblát. A baloldali biztosíték kiment és azért nem működött a szivargyújtó és a vészjelző. Mikor kicseréltem a biztosítékot, kíváncsian figyeltem, hogy bezárnak-e az ajtók, de nem reagáltak rá. De a belső világítás, még mindig nem működik. A biztosítékok fedelén a szimbólumokat nézve, nem tudom, hogy melyik biztosíték lehet a belső világításé.
A biztosíték csere után, elkezdett villogni egy piros led a rádiónál. Akkor alszik el, ha rákapcsolom a gyújtást. Ez mi célt szolgálhat vajon?
Nem egészen tiszta számomra műszakilag , hogy mi volt a helyzet .
A helyzet értelmezéshez tudni kell , hogy nem hidegindítási dolgokról volt szó , hanem az önindító egyáltalán nem tekert , noha volt áram a kocsiban : műszerfal világít , lámpa és .
Egy kapitális hiba egyértelműen megvolt , és erről már te is tudtál . A generátort ( és a hűtőventilátort) hajtó kis ékszíj iszonyatosan el van kopva , már után húzhatatlan , és generátort könnyedén lehet forgatni álló motor mellett . ( Microcar Virgo II )
De az önindító nem is kattant . Nyugalmi állapotban 12 V felett volt a feszültség , nemrégiben lett töltve az aksi . Leszedve a lészűrő burkolatát megmozgattam az önindító behúzótekercsére menő vezérlő vezetéket, és akkor forgatott , de nagyon gyengén . Megtisztogattam a sarukat , majd a saját Aiximemről rábikázva sikerült beindítani . Ekkor újra rámértem , de égő lámpánál is csak olyan szűk 11 V maradt már , ami pörgetésre sem nőtt -- szóval nincs töltés , de ezt a műszerfalon levő kis piros lámpácska nem jelezte , mert azért úgy csúszó szíjjal is forog valamennyire a generátor . Mint írtam egykor , én a Volvoval jártam ugyanígy .
Nem véletlenül szajkózom , hogy a betolhatatlan mopedautókat el kell látni a gyárinál sokkal érzékenyebb töltésjelzővel . Ilyen lényegében kettő van :
-- ampermérő , középállású . Traktorboltban vásárolható , nem nagy költség ( pár ezer Ft ) , de a beépítéséhez sajnos eléggé bele kell túrni a járgány villamos rendszerébe , általában külön vezeték kiépítése szükséges az műszerig . Ha meglazul az általunk beépített vezetékszakasz valamelyik csatlakozása (jártam így) akkor áram nélkül maradunk . Nincs annál kellemetlenebb , mint amikor egy hiba elhárítása során újabb frontokat nyitunk .
-- feszültségmérő , a szivargyújtóba dugható . Ez polgárbarátabb megoldás , nincs vele olyanféle kockázat , mint az ampermérővel . Aki nem akar a villamos hálózattal bravúroskodni az szerezzen be egyet , szintén nem nagy költség . Annyi hátránya van az ampermérőhöz képest , hogy tudni kell értelmezni a kijelzését . Nézünk egy nyugalmi feszültséget . Ez picit csökkenhet ha ráadjuk a gyújtást. Ha izzítunk akkor észrevehetően esni kell a feszültségen : izzítás jó . Indítózáskor durván leeshet az érték . Ketyegünk alapjáraton : ha többet mutat mint az indítás előtti nyugalmi érték az jó jel . Ha pörgetésre kicsit emelkedik akkor az is rendben van . Ha bekapcsolt világítás mellett pörgetve magasabb mint a nyugalmi ( álló motorú) érték akkor tölt . Akkor nincs töltés , ha bekapcsolt világítás mellett a feszültség alacsonyabb , mint álló motornál fogyasztás nélkül .
Nagyon sok kellemetlenségtől megóvja a mopedautóst , ne bízzatok a gyári visszajelzőlámpára mindent .
Pétert, több mint 5 éve ismerem személyesen. Nagyon sokat segített nekem is. Volt mikor eljött hozzám, közel 100 km oda-vissza az út. Én is több alkalommal voltam nála. Sokszor beszéltem vele telefonon is, és mindig nagyon segítőkész volt. Péteren kívül, VolksrodZolit ismerem személyesen, akitől szintén nagy segítséget kaptam itt a fórumon is, telefonon is. És voltam nála B.Pesten is, ahol a saját munkája rovására, az én segítésemmel töltött el több órát. De nem hagyhatom ki a többi fórumtársat se, akik elláttak jó tanáccsal, útmutatással. Nem akarok senkit megnevezni azok közül, akik sokat segítettek itt a fórumon keresztül, mert ne hogy ki hagyjak valakit és az méltánytalan lenne vele szemben. De tulajdonképpen, minden fórumtárs segítő kész, és, ha valami tippje, vagy tapasztalata van, az szívesen megosztja a segítség kérővel.
A mai napon Szekszárdon nem indult el a Virgo. Kettő szerencsém is volt.
1. Bakancs4 olvtárs Szekszárdon lakik.
2. Éppen ráért mikor hívtam.
A fórumon eddig is azt láttam, hogy ez a kis mopedautós közösség igen segítőkész egymással. De a mai nap tapasztalata után újra megtapasztaltam, hogy azért nem aludt még ki az emberekből a segítőkészség. Gyakorlatilag korábban csak telefonon beszéltünk párszor illetve itt a fórumon és néhány privát e-mailt váltottunk Bakancsa4-el. Szerencsére el volt mentve a telefonomban a száma. Hívtam, hogy bajban vagyok és azonnal indul segíteni. Szakértelmének hála percek alatt orvosolta a számomra megoldhatatlannak tűnő hibát és jó néhány további problémát is felderített. Sokat tanultam belőle, műszakilag is és emberségből is. Gondolom, hogy munkából éppen hazaérve, önmagát kényelembe helyezve érte hívásom és bár én csak tanácsot szerettem volna kérni, mégis önként ajánlotta, hogy jön és segít.
Kedves Bakancs4 azt tökéletesen megértem, hogy nem fogadtál el semmit a segítségért cserébe, de legalább egy kis nyilvános hálálkodást engedj meg itt a fórumon mert megérdemled!
Ezúton is köszönöm, hogy segítettél és itt tudatom veled, hogy végül is sikeresen hazaértem bár az utolsó métereken már alig volt áramom, a világítás is éppen pislákolt, de sikerül biztonságban hazaérnem.
Pár éve vettem egy Swift hűtőt elektromos ventilátorral, a méret hasonló. Az volt a célom hogy leveszem a gyári ventit és felrakom az elektromosat hogy csak akkor menjen ha szükséges. Sokkal hamarabb bemelegende a verda.
A Kubota motor hűtőventilátora kifelé fújja a levegőt a kerék felé, ezért ha a hideg miatt le akarjuk takarni a hűtő egy részét, akkor célszerűbb a ventilátor és a hűtő közé tenni pl. egy kartonpapírt. Kívülről nem olyan hatékony a takarás.
Szia! igen! azért ajánlottam neked, mert tudja az egyenáramú árammérést! Éppen ezért vettem én is! Akkutöltővel tesztelve, még indító akkura nem tettem rá!
Most mikor a nagyon minuszok voltak,a kerti trakim sem volt hajlandó indulni,pedig abban felújított dízelmotor van(6ld400).Mondjuk a berántóval átfordítani is munka volt.Annál én is gázlámpával melegítettem a hengerfejet meg a szívócsonkot.Utána már be sikerült indítani.Addig ha át is fordult,csak fehéren pipált a kipufogó.
Köszönöm Neked is és KIWInek is. Így már meg fogom tudni találni. Nem néztem be a fékolajtartály mögé. nem gondolta, hogy ennyire elrejtik bár mi mögé is.
Köszönöm a tanácsot és remélem, hogy meg fogom találni. Nem úgy mint a biztosíték táblát. Abból indultam ki, amit Bakancs4 írt, hogy az ember könnyen kizárhatja magát az autóból. Gondoltam, hogy valahol a motortérben lehet, de nem találtam sehol. Félre húzogattam a szigetelőt is de sehol nem találtam meg. Ma vettem biztosítékot és gondoltam, hogy kicserélem az esetleg szétolvadt, vagy pótolom a hiányzó biztosítékot. Kíváncsi lettem volna, hogy működik-e a szivargyújtó, a vészjelző, vagy az elektromos zár. Persze arra is felkészülve, hogy ha valami el kezd füstölni, akkor azonnal ki is rántsam a biztosítékot.
Húzd szét a központizár dobozát összekötő stekkert.Ez egy külön egység ami a saját távirányítójával működik.Mivel nincs meg a távirányítód igy nem fog hiányozni és mást nem érint a hiánya.Viszont nem kell attól tartanod, hogy bezárja az ajtót egy egyszerű akku saru visszarakáskor.Tehát a záron kívül semmi mást nem működtet.
Fellelési helye a műszerfal alatt belülre ragasztva kétoldalas ragasztóval.A fékpedálnál kell felnyúlni és ahogy domborodik vissza a kesztyütartó felett, ott kell kotorászni.Csak az van ott, megcsavargatva elenged a ragasztó ( ha még nem lóg), utána már csak a stekkert kell széthúzni. A dobozból pár szál drót megy a stekkerbe, és egy külön hosszabb szál ami az antenna része.
Sziasztok, nemrég óta van MICROCAR MGO 442-ES MOPEDAUTÓM, EDDÍG MÉG KOMOLYABB BAJOM NEMVOLT VELE, MINT HOGY ELINDULÁS UTÁN NEMAKARTA A FORDULETOT FELVENNI, DE EGY KIS IDŐT LEÁLLTAM, ÉS UTÁNNA MENT RENDESEN. NEMTUDOM MI LEHETETT AZ OKA? TALÁN AZ ÜZEMANYAG ELLÁTÓ RENDSZER? NEKEM TALÁNY .. ELSŐ FÓRUMOZÓ VAGYOK SZIASZTOK. ANTI ..
A villanymotornál nincs ez a hidegen beindul vagy sem játék, de az sem veszélytelen.
Épp ma volt róla szó, hogy egyszer tört csak csontom, amikor pár éve elgázolt a saját autóm. Lekötöttem ugyan a vezérlőről a negatív betáp kábelt, de ahogy matattam a motortérben, valahogyan letestelődött, a járgány meg elindult. Az volt a mázlim, hogy közel volt a fal, ezért nem volt ideje felgyorsulni, de így is félig a kocsi alá kerültem, a mellkasomat meg odanyomta a falhoz, és eltört 2 bordám. Közben meg elkezdett füstölni a kábelköteg is. Szerencsére apám a közelben volt, és kiszabadított a szorult helyzetemből, de ha egyedül vagyok otthon, akkor bajban lettem volna. A mopedautók úgy égnek mint a zsír, belegondolni is rossz, mi lett volna, ha lángra kap.
A Transitunkban is lángindító van, de az csak -10 fok alatt kapcsol be.
Akkor már ha, hatékonyabb ha egy kis gázlámpával, vagy hőlégfúvó/hajszárító készülékkel meleg levegőt fújnának a szívócsőbe indítás előtt, közben. Mint a klasszikus teherautós lángizzító. Gázlámpával még az áramtól távol nem induló dízel motor is életre lehelhető. Itt értelem szerűen a műanyag légszűrő ház fedelet, légszűrőt, szóval az éghető alkatrészeket ki kell venni, és a fém szívócsőbe fújni a meleget.
A hidegindító spray ha már, akkor inkább legyen féktisztító. Sokkal humánusabb, és hasonló mód célra vezető.
Azt nem árt tudni, bár a hidegindítónak a dobozán írják is, kikapcsolt izzítással használható. A klasszikus városi legendáriumba illő hengerfej lerobbanások, inkább ennek köszönhető. A másik nagy gond, ha fújják, fújják de nem indul. Aztán mégis, és a jó kis olajban/koromban tocsogó szívó rendszer megszívta magát, majd fékezhetetlenül táplálja a végre elinduló motort, na az az igazán nagy baj. Hideg sűrű motorolaj, elméletileg lehetséges maximum fordulatszámon pörgő főtengely, amit nem lehet megfékezni az indítókulcs elfordításával, és itt még gyors lefullasztás sem működik. Ez akár fokozódhat a motorolaj felszippantásával a karter gáz csövön keresztül (szerkezetileg nem tudom, hogy mopedautónál létre tud e jönni) ami megint csak szépen táplálja a járást kikapcsolt adagoló mellett is. Mondjuk az is csak addig, míg olajhiány miatt csikorogva be nem áll a motor. Aztán ha véletlen nem is üresben van a járgány, vagy a szélsőséges fordulattól beugrik sebességbe (ezt nem tudom, hogy előfordulhat e) aztán megy árkon bokron keresztül, és szerencse ha nem gázol el valakit, ha pont nem a motortérben matató gazdáját.
Fú de veszélyes üzem a hidegen nem induló dízel...
hidegindítóval, csak óvatosan, nehogy letolja a hengerfejet! csak keveset! , vagy melegítsd, ahogy Datynak is ajánlottam, vagy olajozd, ahogy ajánlották. ha végképp, nem megy, próbálnék egy 24 voltos bikázást, amit csak az önindító kapjon, 2-3 indítás erejéig, 5-8 mp-es indítás erejéig, és az izzítás maradjon 12 voltos, de ahhoz le kell kötni az elektromos rendszert, mert kimennek az égők mind és más is tönkremehet! ha nem tudod hogyan, kell akkor inkább hagyjad! fűtött garázsba nem tudsz beállni? ott, ha nem indul akkor várhatod a tavaszt! .) ezek lennének az ötleteim... a 24 voltost, csak nagyon ésszel!!! csak az önindító kaphatja meg azt a feszt és nem a végtelenségig, mert leégnek, a bronzkefék drótjai, ha nagyon nyüstölöd!
jaja! ez tökéletesen igaz! de én nem venném le a hengerfejet, semmiképpen, csak, ha lediagnosztikáztam és a kompreszzió alacsony, de akkor valószínűleg, nem lesz elég csak a hengerfejet leszedni sajnos, szét kell dűteni a motort is, hacsak nem a szelepek közül valamelyik a ludas a kompreszio vesztésben, vagy maga a hengerfejtömítés.... a kartergáz mennyisége is mutat valamerre, hogy kell e motorbontás, ha kevés a kompreszzio. ha "kereket lehet vele fújni", ahogy szerelő körökben szoktuk mondani, akkor tutti a blokkbontás, mivel nagy a gyűrűhézag, így a megnőtt résvesztesség miatt, nagy a kartergáz is, tehát, hengerfej, ha szelep roszul is zár benne, nem csak egyedül ludas ilyen esetekben, a kicsi kompresszióért... a kartergázt lehet mérni rotaméterrel is, direkt iylen célra tervezve, van iylen műszer féleség. de, kellő gyakorlattal, meleg motornál, szelepdekni olajbetöltőn meg lehet sasolni, mennyi a kartergáz és lehet viszonyítani. soxor van, hogy, mint a kolléga írta is, hogy elpösszent egy cső neki és, azt pótolva, fog menni a vas, de a gyűrű, ha kapott akkora hősokkot, hogy a radiális feszessége csökkent kissé, az odaver a kompressziónak és megnő a kartergáz, az ilyen motor egyre melegebbekbe szeret csak beindulni. ezt csak azért mondom, mert van ilyen is...
elég sok minden történhet, a hűtőfolyadék nélküli hőbevitel azaz hősokk a motornak, időmennyiség függvénye leginkább, hogy mik történnek vele...pl, összeshet a gyűrű a dugattyún, hengerfejes lehet. leginkább ez a leghamarabbi tünet, csapágyas lehet a túlhigult olaj miatt és még sokminden más, de ne fessük az ördögöt a falra! ahogy írod, minusz 5 fok volt és csak, 5 km a megtett út. nagy valószínűséggel nem lett semmi baja ezek alapján. de, pótold az elpösszent csövet és, töltsd fel hűtőfolyadékkal, légtelenítsd és járassad, ha állóhelyben jónak tűnik és fűtés is van, karistoljá vele, pár kört a közelben,ha haza kell mégis tolni, ne messziről keljen, ha minden jónak néz ki, akkor, kifliszáj és lehet tovább mopedautózni. :)
Érdeklődöm okozhat-e motorikus problémát Lom ldw502 ha 5 km -5 fokban úgy teszek meg,hogy kifolyt a hűtöfolyadék lecsúszott egy cső,nem vettem észre.Azóta még nem jártam vele a hideg miatt,szétmehet a hengerfej tömités milyen gondok adódhatnak? köszi