Keresés

Részletes keresés

Gaia Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1439
Miben fejleszted? C/C++ ? Mert ha az, akkor letezik egy WinAPI hivas kulso program hivasara, a pontos szintaxis most nem ugrik be, de az a neve, hogy WinExec("filenev.exe parameterek") ... Talan Delphi-ben is lehet valahogy kozvetlenul hivni WinAPI-t(ha jol tudom marpedig lehet ;-) ).
Előzmény: Timna (1434)
Timna Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1438
aham, zsír! :)
akkor majd ezt beépítem. Ma este nem, mert szerintem nemjózan leszek. Na mentem is, jó kódolgatást :))
Előzmény: Gaia (1437)
Gaia Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1437
Aaah, amikor megnyomtam az OK-et mar tudtam, hogy elcsesztem, szoval a hivas: "Yape.exe prgrnev.prg"...
Előzmény: Gaia (1436)
Gaia Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1436
Van command line opcio, egyszeruen csak "Yape.exe " -vel hivod meg, ahol az ertelemszeruen PRG. El is inditja a RUN paranccsal. Erre lehet meg kene valami masik command line switch, ha esetleg valaki SYS-szel inditana...
Előzmény: Timna (1434)
bubis Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1435
Koszi az FC infot!
Előzmény: CsaboLOD (1430)
Timna Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1434
http://elvtars.hu/timna/pub/ap4v100.zip

De ez egy IDE + Ass EGYBEN. Szövegszerkesztésre a szabvány windózos memót használom :))
Nézd meg, van hozzá példaforrás is (.ap4) - a cucc még fejlesztés alatt van, szóval várom a kritikákat. A legsürgősebb ami kéne bele, az a run opció, ami indítja az emulátort és betölti a progit. Ezt hogy érdemes megcsinálni? A YAPE-nak van ehhez commandline opciója?

Előzmény: CsaboLOD (1433)
CsaboLOD Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1433
Igen? Bocs, nem tudtam. Mi a neve az IDE-dnek és hol érhető el? Mit használsz szövegszerkesztéshez?
Előzmény: Timna (1424)
Timna Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1432
nekem is a matektudásommal van baj, biztos segítene ha vóna :)
most épp azon filózok, hogy egy kb 84x16-os méretű bittérképet kellene középpontosan forgatni 80x50-es térben. Na most ide jól jönne a matek, hogy ez optimizált legyen :) vagy tároljak le előre 100-200 fázist minden pontra? hááát szerintem nem nagyon férne...
jó, tudom, valamelyik tengely mentén lehet tükrözni. Igen. És tovább? :)
Előzmény: lavinaGOTU (1428)
Timna Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1431
nekem is a matektudásommal van baj, biztos segítene ha vóna :)
most épp azon filózok, hogy egy kb 84x16-os méretű bittérképet kellene forgatni 80x50-es térben. Na most ide jól jönne a matek, hogy ez optimizált legyen :) vagy tároljak le előre 100-200 fázist minden pontra? hááát szerintem nem nagyon férne...
Előzmény: lavinaGOTU (1428)
CsaboLOD Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1430
Az FC-ben van beépített help (shift+F4 YAPE-ben), de azért itt vannak az alapok:

3 track-ot szerkeszthetsz, alapban TRACK editingben vagy. Itt BLOCK-ok számait kell beírnod, amiket a dal sorban le fog játszani. $FF a végére. írd be hogy "01" (ez lesz az új blokkunk) és nyomd meg a *-ot.

Most BLOCK editing mode ban vagy, és a 01-es blokkot szerkeszted (ami eddig üres). A csillaggal lehet oda vissza lépkedni. Na most megírjuk a boci-bocit. A blokk editing-ben 4 dolgot írhatsz, hangokat (C-4 vagy D#5, stb). dur.## a hang hosszát állítja, snd.## a hangszert cseréli, gl: az glide-ol. Fel-le a kurzorral, del/inst-del is megy.

írd be hogy
dur.04 (minden sor után enter)
c-4 ; bo-
e-4 ; ci
c-4 ; bo-
e-4 ; ci
dur.08
g-4 ; tar
g-4 ; ka

Aztán F1-el már játszhatod is.

A lejátszóm a mostani compora készült, itt adtam ki: http://plus4.emucamp.com/ma.php?maid=1531 A topicban levo linket ne kovesd mert mar nem el. Hu de reg volt. Mivel azota nem volt semmi, nem tettem fel ujra. Ha erdekel elkuldom. Elonye hogy kicsi/gyors, de nem szol valami szuperul.

Előzmény: bubis (1411)
lavinaGOTU Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1429
pont ez benne a poén. tessék cipőkanalat használni, na meg a túl nagy táblákat elhagyni, ill. mindenféle trükközésen gondolkodni.

De ha nem megy, egy szépen megrajzolt logo ringatása is megteszi, ha közben mondjuk hullámzik. Ja és legyen egy scroll is... :D

A lényeg, hogy minnél több mű szülessen, mert így lehetne újraéleszteni a scenet. Most pedig jó úton haladunk e felé!

Előzmény: Timna (1422)
lavinaGOTU Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1428
persze , a speedcode az már megvolt... Bár mondtál új dolgokat (rts insertion) :))

Mondjuk az önváltoztató kód, hm, ezen már gondolkodtam, de még nem kellett használnom, úgy emléxem.

Matekre kellene már kicsit ráfeküdnöm, hogy tudjak trükközni. :D

Előzmény: bubis (1414)
Timna Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1427
aham, igaz, végülis nem kell teljesen kiiktatni a ciklust, elég ha csak ritkítjuk a feltételkiértékelést+ugrást...
Előzmény: bubis (1426)
bubis Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1426
Egy karakteres képernyőtörlő 64-es lánc 3K, ha nem csak törölni kell, akkor 6-8K... És akkor még nem csináltunk semmit :)

Ugyan! Kepernyot torolni igy is lehet:

lda #0
ldx #39
l:
sta screen+0*40,x
sta screen+1*40,x
sta screen+2*40,x
...
sta screen+24*40,x
dex
bpl l

Nem sokkal rosszabb mint a 3K-s verzio.

Előzmény: Timna (1422)
Timna Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1425
Illetve linkelni nyilván külön a bináris file include-olásával lehet... :) Kicsit fapad te teljesen jó.
Előzmény: Timna (1424)
Timna Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1424
Nem, az assembler integrálva van az IDE-be, nincs külön állománya! Bár épp lehetne :)
Annyi primitívsége van még, hogy nem fordítja le automatikusan a szükséges fileokat, ha esetleg több fileban helyezkedik el a forrás. Tehát ha 4 unitban van a program akkor mindet külön kell kompilálni, ráadásul megfelelő sorrendben :) De majd megoldom, egyelőre nem zavar.
Előzmény: CsaboLOD (1423)
CsaboLOD Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1423
Az rendben van, gondoltam hogy nem mindenki ugyanazt fogja használni. Viszont az assemblered csak egy command line tool, nem? Tehát a forrás megírása után futtatni kell (esetleg linkelni is?), és az így létrejött PRG file-t elindítani. Sok lépés. Nos az IDE pont ezt tenné, mondhatnám, hogy "middleware".
Előzmény: Timna (1416)
Timna Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1422
egyébként nemtom mi lesz a GOTU compóval, mert k*rva nehezen tudok olyan effektet csinálni ami elfér a 16K használható 12K-jában :) Mondjuk mindegy, csinálgatok falrengető(nek szánt) effekteket aztán majd lesz valami...
Egy karakteres képernyőtörlő 64-es lánc 3K, ha nem csak törölni kell, akkor 6-8K... És akkor még nem csináltunk semmit :)
Előzmény: bubis (1421)
bubis Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1421
Ha a meredekseg abszolut ertekben kisebb mint 1, akkor gyorsabban is lehet, pl az eleje igy valtozik:

txa
adc lo
tax
bcc cont
iny
cont:

Persze az iny helyett kell dey-os valtozat is.

Előzmény: bubis (1419)
Timna Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1420
ja ééértem, akkor ez az unrollingra alapul. aszittem 1 sima cikussal/ciklusokkal megírt rutint tűzdelsz.
bizony ez jó 5let! köszi!
Előzmény: bubis (1419)
bubis Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1419
Mondjuk filled vectorhoz vonalhuzo ilyen kodokbol, minden oszlophoz egy:

txa
adc lo
tax
tya
adc hi
tay
lda #bit
eor column,y
sta column,y

Ez egy pont kirajzolasa. lo es hi elore ki van szamolva, az egyenes tangense. Ha x1-tol x2-ig tart a vonal, akkor x1-nel hivd meg, aztan x2 utan beteszel egy rts-t. Utana persze ki kell venni az rts-t ...

Előzmény: Timna (1418)
Timna Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1418
hú ez az rts-es móka nekem ismeretlen. tudnál példát mutatni?
amúgy én is az unrolling + táblázatok híve vagyok.
Előzmény: bubis (1415)
Timna Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1417
de póriasan csak "64-es lánc" néven futott ez nálunk :)
Előzmény: bubis (1413)
Timna Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1416
én viszont saját assemblert csináltam, mert csak :)
Előzmény: CsaboLOD (1407)
bubis Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1415
Neha meg speedcode maszkolas is elofordul, amikor nem kell az egesz, hogy lefusson, csak egy resze. Ilyenkor beleirsz egy rts-t ahova kell, es belepsz a rutinba ahova kell. Pl igy lehet villamgyors vonalhuzot csinalni.
Előzmény: bubis (1414)
bubis Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1414
Ugyanilyen világ gyúlt a múltkor, mikor Steve-el beszélgettem egy-két effektről... Van néhány "alapvető" dolog, amit ha az ember megért, akkor hirtelen bekattan nagyon sok megoldás, ami még abból levezethető.

Kivamcsi vagyok mire gondolsz! Nekem a harom leggyakoribb "trukkom" az az ugyes tablazatok, speedcode (nincs ciklus, hanem a ciklusmagot megismetlem annyiszor ahanyszor kell), es az onmodosito kod.

Előzmény: lavinaGOTU (1412)
bubis Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1413
Speedcode, cycle unrolling, code vectorisation? Ezekrol beugrik valami? :) (mind ugyanazt takarja)
Előzmény: lavinaGOTU (1412)
lavinaGOTU Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1412
A táblázatokkal sok mindent ki lehet váltani, jó találmány... :)

Mikor elkezdtem assemblyt nyomni, mindent számoltatni akartam szerencsétlen géppel... Aztán valaki kimondta a bűvös szót, hogy táblázat, és felgyúlt a világosság az agyamban.

Ugyanilyen világ gyúlt a múltkor, mikor Steve-el beszélgettem egy-két effektről... Van néhány "alapvető" dolog, amit ha az ember megért, akkor hirtelen bekattan nagyon sok megoldás, ami még abból levezethető.

Előzmény: MaugliEDC (1409)
bubis Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1411
A SIDWinder az nyilvan sides zeneszerkeszto. Engem TED-es erdekelene. Az FC-rol nehany szot?

A 16Ks demomba saját TED zene lejátszót...

Ez a mostani compora keszul(t)? Ez ami ki lett adva, az hol elerheto?

Előzmény: CsaboLOD (1404)
CsaboLOD Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1410
Nem tudok semmit. Amúgy low byte $D802, high byte $D81B.
Előzmény: bubis (1405)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!