Miben fejleszted? C/C++ ? Mert ha az, akkor letezik egy WinAPI hivas kulso program hivasara, a pontos szintaxis most nem ugrik be, de az a neve, hogy WinExec("filenev.exe parameterek") ... Talan Delphi-ben is lehet valahogy kozvetlenul hivni WinAPI-t(ha jol tudom marpedig lehet ;-) ).
Van command line opcio, egyszeruen csak "Yape.exe " -vel hivod meg, ahol az ertelemszeruen PRG. El is inditja a RUN paranccsal. Erre lehet meg kene valami masik command line switch, ha esetleg valaki SYS-szel inditana...
De ez egy IDE + Ass EGYBEN. Szövegszerkesztésre a szabvány windózos memót használom :))
Nézd meg, van hozzá példaforrás is (.ap4) - a cucc még fejlesztés alatt van, szóval várom a kritikákat. A legsürgősebb ami kéne bele, az a run opció, ami indítja az emulátort és betölti a progit. Ezt hogy érdemes megcsinálni? A YAPE-nak van ehhez commandline opciója?
nekem is a matektudásommal van baj, biztos segítene ha vóna :)
most épp azon filózok, hogy egy kb 84x16-os méretű bittérképet kellene középpontosan forgatni 80x50-es térben. Na most ide jól jönne a matek, hogy ez optimizált legyen :) vagy tároljak le előre 100-200 fázist minden pontra? hááát szerintem nem nagyon férne...
jó, tudom, valamelyik tengely mentén lehet tükrözni. Igen. És tovább? :)
nekem is a matektudásommal van baj, biztos segítene ha vóna :)
most épp azon filózok, hogy egy kb 84x16-os méretű bittérképet kellene forgatni 80x50-es térben. Na most ide jól jönne a matek, hogy ez optimizált legyen :) vagy tároljak le előre 100-200 fázist minden pontra? hááát szerintem nem nagyon férne...
Az FC-ben van beépített help (shift+F4 YAPE-ben), de azért itt vannak az alapok:
3 track-ot szerkeszthetsz, alapban TRACK editingben vagy. Itt BLOCK-ok számait kell beírnod, amiket a dal sorban le fog játszani. $FF a végére. írd be hogy "01" (ez lesz az új blokkunk) és nyomd meg a *-ot.
Most BLOCK editing mode ban vagy, és a 01-es blokkot szerkeszted (ami eddig üres). A csillaggal lehet oda vissza lépkedni. Na most megírjuk a boci-bocit. A blokk editing-ben 4 dolgot írhatsz, hangokat (C-4 vagy D#5, stb). dur.## a hang hosszát állítja, snd.## a hangszert cseréli, gl: az glide-ol. Fel-le a kurzorral, del/inst-del is megy.
írd be hogy
dur.04 (minden sor után enter)
c-4 ; bo-
e-4 ; ci
c-4 ; bo-
e-4 ; ci
dur.08
g-4 ; tar
g-4 ; ka
Aztán F1-el már játszhatod is.
A lejátszóm a mostani compora készült, itt adtam ki: http://plus4.emucamp.com/ma.php?maid=1531 A topicban levo linket ne kovesd mert mar nem el. Hu de reg volt. Mivel azota nem volt semmi, nem tettem fel ujra. Ha erdekel elkuldom. Elonye hogy kicsi/gyors, de nem szol valami szuperul.
Nem, az assembler integrálva van az IDE-be, nincs külön állománya! Bár épp lehetne :)
Annyi primitívsége van még, hogy nem fordítja le automatikusan a szükséges fileokat, ha esetleg több fileban helyezkedik el a forrás. Tehát ha 4 unitban van a program akkor mindet külön kell kompilálni, ráadásul megfelelő sorrendben :) De majd megoldom, egyelőre nem zavar.
Az rendben van, gondoltam hogy nem mindenki ugyanazt fogja használni. Viszont az assemblered csak egy command line tool, nem? Tehát a forrás megírása után futtatni kell (esetleg linkelni is?), és az így létrejött PRG file-t elindítani. Sok lépés. Nos az IDE pont ezt tenné, mondhatnám, hogy "middleware".
egyébként nemtom mi lesz a GOTU compóval, mert k*rva nehezen tudok olyan effektet csinálni ami elfér a 16K használható 12K-jában :) Mondjuk mindegy, csinálgatok falrengető(nek szánt) effekteket aztán majd lesz valami...
Egy karakteres képernyőtörlő 64-es lánc 3K, ha nem csak törölni kell, akkor 6-8K... És akkor még nem csináltunk semmit :)
Mondjuk filled vectorhoz vonalhuzo ilyen kodokbol, minden oszlophoz egy:
txa
adc lo
tax
tya
adc hi
tay
lda #bit
eor column,y
sta column,y
Ez egy pont kirajzolasa. lo es hi elore ki van szamolva, az egyenes tangense. Ha x1-tol x2-ig tart a vonal, akkor x1-nel hivd meg, aztan x2 utan beteszel egy rts-t. Utana persze ki kell venni az rts-t ...
Neha meg speedcode maszkolas is elofordul, amikor nem kell az egesz, hogy lefusson, csak egy resze. Ilyenkor beleirsz egy rts-t ahova kell, es belepsz a rutinba ahova kell. Pl igy lehet villamgyors vonalhuzot csinalni.
Ugyanilyen világ gyúlt a múltkor, mikor Steve-el beszélgettem egy-két effektről... Van néhány "alapvető" dolog, amit ha az ember megért, akkor hirtelen bekattan nagyon sok megoldás, ami még abból levezethető.
Kivamcsi vagyok mire gondolsz! Nekem a harom leggyakoribb "trukkom" az az ugyes tablazatok, speedcode (nincs ciklus, hanem a ciklusmagot megismetlem annyiszor ahanyszor kell), es az onmodosito kod.
A táblázatokkal sok mindent ki lehet váltani, jó találmány... :)
Mikor elkezdtem assemblyt nyomni, mindent számoltatni akartam szerencsétlen géppel... Aztán valaki kimondta a bűvös szót, hogy táblázat, és felgyúlt a világosság az agyamban.
Ugyanilyen világ gyúlt a múltkor, mikor Steve-el beszélgettem egy-két effektről... Van néhány "alapvető" dolog, amit ha az ember megért, akkor hirtelen bekattan nagyon sok megoldás, ami még abból levezethető.