Az alkyton olyan mint a hammerite csak sokkal rugalmassabb.Van egy lemez az üzletben amit kb 3 éve hajlitgatunk és még nincs repedés az alkyton felületén.
Sokan használják fedő festéknek/kerités,vasszerk,viztorony,.../ de autóra nem szokták.Nem fujnék rá alvázvédőt,rücsit,stb mert rendesen meg kellene csiszolni,ami egy alváz esetében nem egyszerü.
És nem sok az a 100 rész hígító egy picit? Nekem milyen arányban kellene (ha kellene) hígítót (és milyet) raknom bele hogy arra a célra megfeleljen amire én szánom?
Továbbá még mindig érdekelne ki milyen szórópisztolyt ajánlana max 30ezres árkategóriáig, és hogy érdemes-e használtan venni ilyet.
Tél előtt szeretnék egy minőségi alváz és üregvédelmet a Honda HR-V-men csináltatni. 9 éves autó, alapvetően nagyon szép, persze 1-2 pár cm-nyi felületen némi apró felületi korrózió már van. Ezt h érdemes lekezelni? Meg kell csiszolni és lefújni rozsdamegkötővel? Rozsdamegkötőből melyik a legajánlottabb manapság?
Illetve melyik a legjobb alváz és üregvédő szer?
Body termékeit ajánlották, illetve valami Mike Sanders holmit. Utóbbiból is létezik alvázvédő, vagy ez csak üregvédő? Egyébként hol beszerezhető?
De, meghallgatok minden más egyéb alternatívát is.
Helló,én a civic felújításhoz az ALKYTON festéket használtam,1 rétegben,utána ment rá a bitumen lap.Teljesen jó festék,jól takar,több színben is kapható,rozsda gátló,2-3 nap alatt szárad.
A BADY 989-t sokan használják.köztük én is.Eddig jó volt.4:1:1 használattal füllerként működik,de 48 óra a tellyes átszáradása.4:1:100 esetén szigetelőként használható.
Ki milyen festéket tudna ajánlani ami hozza azt az alapozó szintet amit már egy 34 éve gyártott svéd autónál is tudtak? Konkrétan az egész padlólemezt le kellene festenem majd ha kész lesz a lakatolás, és olyan festékkel szeretném amit elég maximum egy-két rétegben felhordani. Tehát legyen jó korrózióvédő és jó fedőfesték is egyben ilyen helyre. (nap nem éri ügyebár, és esetlegesen ha víz éri se kezdjen átrozsdásodni) Az sem utolsó szempont ha lehet rá bitumenlapot melegíteni vagy alvázvédőt fújni.
Sajnos az ecsetes body nem adja ilyen szempontból (puha és nem fed rendesen, nitró pikkpakk leoldja), az max ideiglenes megoldásnak jó, tehát szórópisztolyos kellene mindenképp.
Nézegettem, nekem valahogy az epoxy-s 2k-s alapozók szimpatikusak, azt lehet régi festékre is festeni, de jó alapozó is a csupasz fémre. Ez tud olyan kemény és tartós felületet adni mint a gyári alapozó?
De nyitott vagyok más márkára is, csak legyen minél jobb ár/érték aránya.
Továbbá még érdekelne ki milyen szórópisztolyt ajánlana, ami lehetőleg olcsó de már viszonylag szépen lehetne vele dolgozni. (10-20, max 30 ezres árkategória)
A válaszokat előre is köszönöm, remélem tudtok segíteni! :-)
Nem kell megcsiszolni mehet rá az alapozó a szellőztetési idő után. Igaz amit mykeman72 ír festékre nem kell fújni csak ahol fém tiszta, de azért nem lesz baja ha kap egy kis ködöt.
Wash primert csak fémtiszta felületre szabad felvinni,mert ez egy savas bemaró alapozó ami a régi bevonatot károsíthatja ill,nincs semmi értelme egy meglévő bevonatra korróziógátló alapozóként használni.
Nagyrészt fémig csiszoltam, csak a rendszámtartó alatti részen meghagytam az eredeti fényezést, amit megcsiszoltam 400-as papírral, csak nem voltam biztos benne, hogy festékre is mehet-e ez az alapozó.
Nem baj ha megy a régi festékre. Arra azért figyelni kell hogy nehogy valami 1k-s festék legyen az a régi festék réteg,nehogy felmaródjon. Milyen wash primert használsz?
Nekem most jól jött volna két ajtóhoz mert telibe kellett gittelni mind kettőt és már nagyon untam kézzel csiszolni, elég sok idő elment vele. Excenteressel meg nem sokra megyek akkora felületnél.
Van speciális tankfelújító készlet főként veteránokhoz árulják, ami tényleg egy műanyagbevonat szerűséget képez a tank belső felületén. Bár lehet olcsóbb egy bontott tank.