Egy általam ismert településen hosszú 7-8 km, jóformán a főút, 90 előtt az a 6-7 megálló Lenin út 10 -50 -150 stb volt. 90 után lett Petőfi út 10-50-150 stb...
BPD-falva is pont ilyen sorrendben néz ki. És állítólag nem változik, mert nagyjából csak a bolt, italbolt, TSZ nevek lesznek dózerolva. Sőt, lesz hely, ahol a bolt aut.vt-re változik. Logikus, nem? :/ Ha már úgyis átnevezik a megállót, adhatnának normális nevet is neki. Meg ha már dolgoznak vele, szerintem nagyon kevés az olyan vonal, ahol legalább egy megállónév miatt ne kellene átprogramozni a kasszagépeket. Ha hozzákezdünk, csináljuk meg rendesen. A falevélsöprés sem ér véget azzal, hogy összekupacoljuk. Pedig úgy tűnik, most ez történik. Aztán kezdhetnek mindent elölről.
Ez a dolog nekem is eléggé érdekes. Sosem tudtam megbarátkozni az ilyen megálló nevekkel, főleg ha pl. három megállója van egy településnek, a három megálló neve pedig alsó, autóbusz váróterem és felső... Miért nem lehetett az utca nevét vagy valami logikusabbat.
Nem tudom kiben maradt még meg a 7.számú italbolt vagy lenin mgtsz. elnevezés mostanra. Időszerű? Csak 20 évet késtek ezzel. Persze nagy munka aminek senki nem akart nekiállni, de apránként, vonalanként azért meg lehet csinálni.
Az egész ország hálózata tele van ilyen ib. meg hasonló elnevezésekkel, ahelyett hogy a legközelebbi keresztutcáról nevezték volna el a megállót. Azért viszont sajnálom hogy a régi retró nevek megszűnnek, mint pl. MGTSZ vagy IB.
Egyelőre szerintem a minisztérium/KTI térfelén pattog a labda, engedélyezési szakaszban lehet a dolog. DDKK-nál állítólag sok megálló átnevezésre kerül. Nem bánnám, mert nagyon sok településen nehezen azonosíthatóak név alapján, hová kell elképzelni a megállókat. Pl. alsó, felső, ib., bolt, stb. És nagyon sok olyan falu van, hogy minden megállója ilyen jellegű névvel rendelkezik. És nem egy "ib." megálló van, ahol az önkormányzat is karnyújtásnyira található, vagy valami más, az italbolthoz képest könnyebben azonosítható épület. Többet nem hallottam.
Papíron, átlagszámokat nézve kiváltható a 16,5 méteres csuklósok jó része hosszabb szólo autóbuszokkal..
DE kérem tisztelettel!
Az utasszám elosztása aránytalan:
a reggeli csúcsban ami rövidebb időre koncentrálódik mint a délutáni/esti forgalmi időszak néha még a 18 vagy 18,75 méteres csuklós buszok befogadóképessége is kevésnek bizonyul. Ha berakom a szólót, utaslemaradás, nettó utasvesztés mert inkább átül az autóba.
"Ma hivatalosan is bejelentettük az új Credo Econell 13 és Credo Econell 13 CiTY modelleket, amelyek fejlesztése összhangban áll a Nemzeti Buszgyártási Stratégiával. A nyújtott városi buszban kialakítható 114-116 férőhely kategóriaelső az alacsony belépésű, könnyűszerkezetű buszok között. Így nemcsak a szóló buszokat cserélhetik új Credókra az üzemeltetők, hanem a vidéken közlekedő, sok esetben 20-25 éves, városi csuklós buszok harmada is kiválthatóvá válik a Credo Econell 13 CiTY-vel. Az elővárosi változat prototípusa várhatóan idén decemberben, míg a városi modell 2017 februárjában mutatkozik be."
Ebben a mostani tenderben csak távolsági buszokból kívánnak beszerezni háromtengelyes szólót, de egyébként valószínűleg ez lehet az irány. Sőt, a Credo a hamarosan bemutatkozó 12,7 m-es Econellt is ajánlja csuklós helyett...
- szállítható személyek száma minimum 95 fő, ebből min. 28 db ülőhely
- automata váltó
- ajtóképlet 2-2-2 vagy 1-2-2
- klíma nem szükséges
Regionális (helyközi) szóló autóbuszok (76 db):
- normálpadló
- hossz 9,5 m - 13 m
- szállítható személyek száma 74 db kocsi esetében minimum 80 fő, 2 db kocsi esetében 50-80 fő között (mindkét esetben min. 40 db ülőhely)
- manuális váltó
- ajtóképlet 1-1-0, 1-2-0, 1-0-1 vagy 1-0-2
- klíma 72 db kocsi esetében szükséges, 4 db kocsi esetében nem szükséges
Országos (távolsági) szóló autóbuszok (9 db):
- normálpadló
- hossz 11,8 m - 13 m
- szállítható személyek száma 5 db kocsi esetében minimum 68 fő, 4 db kocsi esetében min. 50 fő. Ebből min. 50 db ülőhely (vagyis 4 kocsi nem vihet majd álló utast)
- manuális váltó
- ajtóképlet 1-1-0 vagy 1-0-1
- klíma szükséges
Városi csuklós buszok (6 db):
- LE vagy LF kivitel
- hossz 16,5 - 18,75 m
- szállítható személyek száma min. 150 fő, ebből minimum 38 db ülőhely
- automata váltó
- ajtóképlet 2-2-2-2
- klíma nem szükséges
Regionális (helyközi) csuklós buszok (3 db):
- normálpadló
- hossz 17 m - 18,75 m
- szállítható személyek száma min. 130 fő, ebből minimum 55 db ülőhely
- automata váltó
- ajtóképlet 2-2-2-0
Országos (távolsági) háromtengelyes szóló buszok (15 db):
- normálpadló
- hossz 13,5 m - 15 m
- szállítható személyek száma és ülőhelyek száma min. 58 fő (azaz álló utast nem vihetnek a járművek)
Megnéztem a műszaki leírást. Igazi M6LOG-nak vagy TEMPO100 Kft.-nek való tender ez. Gyakorlatilag több kategóriában is meg lehet olyat csinálni, hogy maximum a buszok típusa legyen azonos.