Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2016.11.23 0 0 62765

Egy általam ismert településen hosszú 7-8 km, jóformán a főút, 90 előtt az a 6-7 megálló Lenin út 10 -50 -150 stb volt. 90 után lett Petőfi út 10-50-150 stb... 

Előzmény: trizs77 (62762)
hory004 Creative Commons License 2016.11.23 0 0 62764

Lehet előbb lenne válasz, ha helyi/kocsi gazdájához (?) tartozó topikban lenne a kérdés.

Minden esetre a HPR dolgozik a helyén, a setra meg állítólag szar, úgyhogy nincs kizárva.

Előzmény: FOMA (62759)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.22 0 0 62763

BPD-falva is pont ilyen sorrendben néz ki. És állítólag nem változik, mert nagyjából csak a bolt, italbolt, TSZ nevek lesznek dózerolva. Sőt, lesz hely, ahol a bolt aut.vt-re változik. Logikus, nem? :/ Ha már úgyis átnevezik a megállót, adhatnának normális nevet is neki. Meg ha már dolgoznak vele, szerintem nagyon kevés az olyan vonal, ahol legalább egy megállónév miatt ne kellene átprogramozni a kasszagépeket. Ha hozzákezdünk, csináljuk meg rendesen. A falevélsöprés sem ér véget azzal, hogy összekupacoljuk. Pedig úgy tűnik, most ez történik. Aztán kezdhetnek mindent elölről.

Előzmény: AUTOSANdris (62761)
trizs77 Creative Commons License 2016.11.22 0 2 62762

Miért nem lehetett az utca nevét vagy valami logikusabbat.

 

-------------

 

Akkor Neked igen tetszett volna a dabasi helyi járat, mely kb. 1980 körül járt.

Egyik végállomása = Sári híd.

a másik végállomása Gyón faluvége, autóbusz forduló.

Az útvonal vagy 7-9 km ?

 

Volt vagy 10 mgállója:

 - Biksza Mihály út 10.

 - Biksza Mihály út. 69.

 - Miksza Mihály út 98.

 - Biksza Mihály út, 123.

 - Biksza Mihály út, 167.

 - Biksza Mihály út, 201.

 - Biksza Mihály út, 233.

 - Biksza Mihály út, 268.

 - Biksza Mihály út, 301.

 - Biksza Mihály út, 333.

 

.........................:-))

 

Tényleg így néztek ki a menetrendi megállóelnevezések.

 

AUTOSANdris Creative Commons License 2016.11.22 0 0 62761

Ez a dolog nekem is eléggé érdekes. Sosem tudtam megbarátkozni az ilyen megálló nevekkel, főleg ha pl. három megállója van egy településnek, a három megálló neve pedig alsó, autóbusz váróterem és felső... Miért nem lehetett az utca nevét vagy valami logikusabbat.

Előzmény: Törölt nick (62750)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.22 0 0 62760

De ennél vannak ezerszer égetőbb problémák is. Ahogy előttem írták, ez a huszadrangú, 99. probléma a 100ból.

Előzmény: dundalk (62758)
FOMA Creative Commons License 2016.11.22 0 0 62759

AKH-700, Volánbusz kocsi,  jól láttam az előbb, hogy Pécsett tanulójáratozik?

dundalk Creative Commons License 2016.11.22 0 0 62758

A lenin Mgtsz átnevezése minden csak nem pótcselekvés. Évek alatt vonalanként ezt rendbe lehet rakni. Azon túl, hogy idejét múlt megtévesztő is.

Előzmény: trizs77 (62757)
trizs77 Creative Commons License 2016.11.22 0 2 62757

Egy átnevezés = pót cselekvés.

 

Amikor valaki a legfontosabb 98 dologhoz vagy nem, vagy nem akar hozzá fogni, hozzá szólni, akkor fordul a 99. dolog felé és elkezd átnevezni.

 

 

Előzmény: dundalk (62756)
dundalk Creative Commons License 2016.11.22 0 0 62756

Nem tudom kiben maradt még meg a 7.számú italbolt vagy lenin mgtsz. elnevezés mostanra. Időszerű? Csak 20 évet késtek ezzel. Persze nagy munka aminek senki nem akart nekiállni, de apránként, vonalanként azért meg lehet csinálni.

Előzmény: Törölt nick (62754)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.22 0 0 62755

"Időszerű átnevezni."
Most sem az akarat van meg. .... 27 évig jó volt így, előtte meg 40-50 évig. Most hirtelen... de fura.

 

Nemmondjukinek van egy cége és............ hangosan gondolkodom.

Előzmény: Törölt nick (62754)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.22 0 0 62754

Mondjuk, tény, hogy így hívják évek, évtizedek óta, így ismeri a környék lakossága. De sok helyen nincs már meg a TSZ nyoma sem. Időszerű átnevezni.

Előzmény: -Smiley- (62752)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.22 0 0 62753

Pontosan. Jelenleg a Solarisnak van ilyen terméke csak.

Előzmény: AUTOSANdris (62749)
-Smiley- Creative Commons License 2016.11.22 0 0 62752

Az egész ország hálózata tele van ilyen ib. meg hasonló elnevezésekkel, ahelyett hogy a legközelebbi keresztutcáról nevezték volna el a megállót.  Azért viszont sajnálom hogy  a régi retró nevek megszűnnek, mint pl. MGTSZ vagy IB.

Előzmény: Törölt nick (62750)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.11.22 0 0 62751

Úgy néz ki a KNYKK-nál is megtörténik végre a megállónevek rendezése.

Előzmény: Törölt nick (62750)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.21 0 0 62750

Egyelőre szerintem a minisztérium/KTI térfelén pattog a labda, engedélyezési szakaszban lehet a dolog. DDKK-nál állítólag sok megálló átnevezésre kerül. Nem bánnám, mert nagyon sok településen nehezen azonosíthatóak név alapján, hová kell elképzelni a megállókat. Pl. alsó, felső, ib., bolt, stb. És nagyon sok olyan falu van, hogy minden megállója ilyen jellegű névvel rendelkezik. És nem egy "ib." megálló van, ahol az önkormányzat is karnyújtásnyira található, vagy valami más, az italbolthoz képest könnyebben azonosítható épület. Többet nem hallottam.

Előzmény: -Smiley- (62748)
AUTOSANdris Creative Commons License 2016.11.21 0 0 62749

Nem hiába találták ki anno. a pótkocsis üzemet.

Előzmény: Törölt nick (62746)
-Smiley- Creative Commons License 2016.11.21 0 0 62748

Új menetrendről van valami infó, mik változnak, hol, szűnik-e meg vonal vagy létesül-e új? 

Törölt nick Creative Commons License 2016.11.21 0 0 62747

Eleve csak Mo. volt tend a csuklós helyközi. Kényszer nagy úr:

 -  méretkorlátozás miatt jogszabály:

 -  az Ikarus 200-as családnak nem volt nagyobb befogadóképességű (mit ad Isten 3 tengelyes) szóló autóbusza. 

Előzmény: dundalk (62738)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.21 0 0 62746

Papíron, átlagszámokat nézve kiváltható a 16,5 méteres csuklósok jó része hosszabb szólo autóbuszokkal..

 

DE kérem tisztelettel!

 

Az utasszám elosztása aránytalan:

a reggeli csúcsban ami rövidebb időre koncentrálódik mint a délutáni/esti forgalmi időszak néha még a 18 vagy 18,75 méteres csuklós buszok befogadóképessége is kevésnek bizonyul. Ha berakom a szólót, utaslemaradás, nettó utasvesztés mert inkább átül az autóba.

 

Ördögi kör ez kérem!

Előzmény: Irisbus (62744)
Komlósfecskés Creative Commons License 2016.11.18 0 0 62745

Köszi.

Előzmény: Snake-Mojzi (62729)
Irisbus Creative Commons License 2016.11.18 0 0 62744

Amilyen ütemben zuhannak az utasszámok vidéken, ha nem is a harmada, de az ötöde kiváltható lesz.

Persze ahhoz normális vezénylés is kellene majd...

Előzmény: Törölt nick (62741)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.17 0 0 62743

https://www.facebook.com/credobus/photos/a.229253530424162.79590.180999938582855/1356679951014842/?type=3

 

"Ma hivatalosan is bejelentettük az új Credo Econell 13 és Credo Econell 13 CiTY modelleket, amelyek fejlesztése összhangban áll a Nemzeti Buszgyártási Stratégiával. A nyújtott városi buszban kialakítható 114-116 férőhely kategóriaelső az alacsony belépésű, könnyűszerkezetű buszok között. Így nemcsak a szóló buszokat cserélhetik új Credókra az üzemeltetők, hanem a vidéken közlekedő, sok esetben 20-25 éves, városi csuklós buszok harmada is kiválthatóvá válik a Credo Econell 13 CiTY-vel. Az elővárosi változat prototípusa várhatóan idén decemberben, míg a városi modell 2017 februárjában mutatkozik be."

Előzmény: setra415HD (62742)
setra415HD Creative Commons License 2016.11.17 0 0 62742

"Credo a hamarosan bemutatkozó 12,7 m-es Econellt is ajánlja csuklós helyett..."

 

Ez komoly, vagy elírás?

Előzmény: Törölt nick (62741)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.17 0 0 62741

Ebben a mostani tenderben csak távolsági buszokból kívánnak beszerezni háromtengelyes szólót, de egyébként valószínűleg ez lehet az irány. Sőt, a Credo a hamarosan bemutatkozó 12,7 m-es Econellt is ajánlja csuklós helyett...

Előzmény: dundalk (62738)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.17 0 0 62740

A városi szólót elírtam, 29 db.

Előzmény: Törölt nick (62737)
trizs77 Creative Commons License 2016.11.17 0 0 62739

Inkább az kapható használtan.

 

Nyugaton a helyközi csuklós mindíg is ritka madár volt.

Így használtan sincs belőle számottevő kínálat.

 

Háromtengelyes 15 méteresből viszont igen sok országban most fut ki a második generáció.

Így azokból bőséges a kínálat.

 

 

Előzmény: dundalk (62738)
dundalk Creative Commons License 2016.11.17 0 0 62738

Jól érzem azt a trendet, hogy a csuklósokat 3 tengelyesekkel igyekeznek kiváltani vagy csak egy-egy exVolán szeretett bele ebbe a megoldásba?

Előzmény: Törölt nick (62737)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.17 0 0 62737

Városi szóló buszok (26 db):

LE vagy LF kivitel

- hossz 11,5 m - 13 m

- szállítható személyek száma minimum 95 fő, ebből min. 28 db ülőhely

- automata váltó

- ajtóképlet 2-2-2 vagy 1-2-2

- klíma nem szükséges

 

Regionális (helyközi) szóló autóbuszok (76 db):

- normálpadló

- hossz 9,5 m - 13 m

- szállítható személyek száma 74 db kocsi esetében minimum 80 fő, 2 db kocsi esetében 50-80 fő között (mindkét esetben min. 40 db ülőhely)

- manuális váltó

- ajtóképlet 1-1-0, 1-2-0, 1-0-1 vagy 1-0-2

- klíma 72 db kocsi esetében szükséges, 4 db kocsi esetében nem szükséges

 

Országos (távolsági) szóló autóbuszok (9 db):

- normálpadló

- hossz 11,8 m - 13 m

- szállítható személyek száma 5 db kocsi esetében minimum 68 fő, 4 db kocsi esetében min. 50 fő. Ebből min. 50 db ülőhely (vagyis 4 kocsi nem vihet majd álló utast)

- manuális váltó

- ajtóképlet 1-1-0 vagy 1-0-1

- klíma szükséges

 

Városi csuklós buszok (6 db):

- LE vagy LF kivitel

- hossz 16,5 - 18,75 m

- szállítható személyek száma min. 150 fő, ebből minimum 38 db ülőhely

- automata váltó

- ajtóképlet 2-2-2-2

- klíma nem szükséges

 

Regionális (helyközi) csuklós buszok (3 db):

normálpadló

- hossz 17 m - 18,75 m

- szállítható személyek száma min. 130 fő, ebből minimum 55 db ülőhely

- automata váltó

- ajtóképlet 2-2-2-0

 

Országos (távolsági) háromtengelyes szóló buszok (15 db):

- normálpadló

- hossz 13,5 m - 15 m

- szállítható személyek száma és ülőhelyek száma min. 58 fő (azaz álló utast nem vihetnek a járművek)

- manuális vagy automata váltó

- ajtóképlet 1-1-0

- klíma szükséges

Előzmény: Törölt nick (62736)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.17 0 0 62736

Megnéztem a műszaki leírást. Igazi M6LOG-nak vagy TEMPO100 Kft.-nek való tender ez. Gyakorlatilag több kategóriában is meg lehet olyat csinálni, hogy maximum a buszok típusa legyen azonos.

Előzmény: Snake-Mojzi (62733)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!