Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Mwin Creative Commons License 2013.11.26 0 0 2854

Nincs nekik, tudom. Tőlem is kértek:-D

 

Nem tudom, ki csinálta, szerintem a Schwarzmüller. 

Előzmény: pumukli89 (2853)
pumukli89 Creative Commons License 2013.11.26 0 0 2853

Szerintem,van nekik.A felépítményt ki gyártotta? Mert ez az üzemanyanyagszállító tartány körkeresztmetszettel ritka.Ebben 13-18000 literes kivitelben.Nagy baj,ha ritka képet onnan ment le az emberfia ahol találja?

Előzmény: Mwin (2852)
Mwin Creative Commons License 2013.11.26 0 0 2852

Hehe, ez az a jármű, amiről még a Rábának sincs fotója:-D Nem küldöd el nekik? Biztosan örülnének neki:-D

Előzmény: pumukli89 (2850)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.26 0 0 2851

pumukli89 Creative Commons License 2013.11.24 0 0 2850

MCA-001 Creative Commons License 2013.11.18 0 0 2849

Kispesten nem csak öntödéje volt a Rábának.

A Rába-Steiger traktorokat is ott gyártották egy ideig. (Vörös Csillag Traktorgyár)

http://mezogeparchivum.hu/tema_magyartraktor.html

Előzmény: Matyi-Rex (2844)
na763m Creative Commons License 2013.11.18 0 0 2848

A móri volt Ikarus gyáregység csak az ezredforduló környékén került a Rábához.  A mosonmagyaróvári  Kühne is Rábához tartozott Rába MMG néven, valamint a Pápán is volt üzeme a Pápai Vasipar (utóbbit 2000 után ledózerolták és egy SPAR van a helyén). Kapuváron a gyár épületei még megvannak, de az itt üzemelő gépek jó pár éve bekerültek Győrbe. A Szentgotthárdi Kaszagyár tudomásom szerint a Kühnéé volt, és amikor a Kühnét bekebelezte a Rába ekkor került a szentgotthárdi üzem is a Rábához. A szenttgotthárdi új üzem területén - amit már a Rába épített fel - az Opel üzemel jelenleg. 

 

Beszállító: pl. a Veszprémi Mezőgép - ismertebb nevén a Robix - is beszállítója volt a Rábának. Zircen fék alkatrészeket gyártottak a futóművekhez.

Előzmény: Matyi-Rex (2844)
Gasolin Creative Commons License 2013.11.17 0 0 2847

Ne feledjük azt se, hogy 1996-97 környékén pár évig az orosz LiAZ  (Likinói) buszgyár is Rába tulajdon volt.

Gondolom az ottani privatizálás után a futómű üzletágat akarták erősíteni vele. 

Előzmény: Matyi-Rex (2844)
JaniBAU Creative Commons License 2013.11.14 0 0 2846

Szia!
Kőszegen is volt a Rábának üzemegysége... :)
Üdv: JB

Előzmény: Matyi-Rex (2844)
=D Doma Creative Commons License 2013.11.14 0 0 2845

sziasztok

 

nincs valakinek daf fülkéhez jellegrajza? esetleg tejes jellegrajz?

Matyi-Rex Creative Commons License 2013.11.12 0 0 2844

Nagyon hasznos információk, köszönöm!
A szakdolgozatomhoz kellenek ezek az adatok. A Rábának telephelyei merre voltak a története során? Én ezeket ismerem, esetleg pluszba tudsz még hozzá mondani? :Rába Kispesti öntöde(Ezt most, tőled tudtam meg.), Rába Sárvár, Rába Szombathely, Rába Szentgotthárd(Kaszagyár), Mór(IMAG), Győr

Előzmény: Mwin (2843)
Mwin Creative Commons License 2013.11.12 0 0 2843

Mondom, volt itt egy felsorolásom, de a teljesség igénye nélkül:

 

-fékszelepek, levegős fék alkatrészek: Prva Petoletka, Wabco, SZIM (Knorr) 

-mechanikus fék alkatrészek: MOM, Rába Kispesti öntöde, Rába Sárvár, Rába Szombathely

-szimmeringek, tömítések: Soproni AFIT, Simrit, Stefa-Denso
-vízhűtő: Ikarbus Zemun (Zimony)
-kormánymű: ZF
-kormány toló-összekötőrudak: Fabrika Atomobilnih Delovi FAD, Autofer, Lemförder

-légkompresszor, légtartály, levegőcsövek: Kismotor és Gépgyár

-kipufogódobok: Szentgotthárdi Kaszagyár
-motorikus alkatrészek:: Glyco, Kolbeschmidt, Miba, Petar Drapsin, Diősgyőri Gépgyár, csepeli WM vasöntöde

-befecskendező berendezések:Bosch, IPM Belgrád, WSK 
-sebességváltók: ZF, Eaton-Fuller, Csepel ATRA7

-Kardántengelyek: GWB, GKN

-fülke: MAN ROMAN
-Múszerek: Ganz, KMGY, VDO

-elektromos rendszer: Bosch, AVF

...

 

és még sokan mások.
Nem tudom, ellentételeztük-e, és ha igen, mivel a román fülkeszállításokat. Az akkori román vezetésnek az eladás volt a célja, nem a vétel. De ettől még lehet, hogy szállítottunk nekik például motoralkatrészeket.

 

Rába komponenseket használt pl a Csepel Autógyár a 750-es sorozat gyártásához, úgymint motor D2156HM6, és hátsó futóművek, pótkocsi futóműveket a BVG (Budapesti Vegyipari Gépgyár), a Budamobil, a cseh BSS,  első-hátsó futóműveket a  LIAZ, a lengyel JELCZ, motorokat a vasút, a hajózás.

 

 

Előzmény: Matyi-Rex (2842)
Matyi-Rex Creative Commons License 2013.11.12 0 0 2842

És azon belül is a közúti járműgyártásra, tehát 90 előtt milyen cégek termékeit építették be, illetve kiknek szállítottak közúti járműgyártáshoz kapcsolódó alkatrészeket. Pl a gyakran említett fülkék beszállítóihoz hasonló beszállítók...
Egyébként a Roman Dieselek gyártásába nem volt a 2 ország között szorosabb gyüttműködés ? csak fülkéket vettünk a románoktól? Semmivel nem ellentételeztük az üzletet?

Előzmény: Mwin (2839)
Matyi-Rex Creative Commons License 2013.11.12 0 0 2841

Valóban elfelejtettem megadni az időintervallumot!
A szocialista korszakra gondoltam. :)

Előzmény: Mwin (2839)
pumukli89 Creative Commons License 2013.11.11 0 0 2840

Úh,erről a Meritoros dologról nem tudtam.Köszi,az infót!

Előzmény: Mwin (2839)
Mwin Creative Commons License 2013.11.11 0 0 2839

A kérdéseidre leginkább a Rába tudna válaszolni:-)

Régebbről volt egy kis felsorolásom, ha itt visszaolvasol, megtalálod.

Meg kellene határoznod az időintervallumot, mit jelent az, hogy milyen járművekbe vittek alkatrészeket? Tegnapig? Egy éve? 10 éve?

A Rába vevője pl a Meritor csoport, innentől-megengedem-szinte a világ minden járműve tartalmazhat Rábánál készült alkatrészeket, mert a Meritor első beszállító pl a Volvo csoportnál (Volvo, Renault), az Iveco-nál, Scaniánál, stb.

De szállít egyenesen a Scaniának, a Volvo-nak, és -ugyan nincs adatom, de sejtem- a német orientáció folytán a MB-nek és az MAN-nak is.

Traktorokban is vannak futóműveik, a john Deere egyik nagy futómű beszállítója a Rába, de az iráni Khodro(nem tudom, jól írtam-e) autóbuszgyár is használja a Rába komponenseket. Na meg az orosz piac, abba bele sem kezdek, annyiféle gyártó van ott, akik szereltek, szerelen még ma is Rába alkatrészeket a járműveikbe.

Előzmény: Matyi-Rex (2838)
Matyi-Rex Creative Commons License 2013.11.11 0 0 2838

Sziasztok!

A Rábával kapcsolatba a Rába teherautógyártásának külföldi és hazai beszállítóiról, illetve a Rába közúti járműalkatrészeinek külföldi értékesítéséről tud valaki infókat (Milyen járművekbe vittek Rába alkatrészeket, illetve kik dolgoztak be a Rábának)

Előre is kössz!

pumukli89 Creative Commons License 2013.11.09 0 0 2837

   

pumukli89 Creative Commons License 2013.11.09 0 0 2836

Mwin Creative Commons License 2013.11.06 0 0 2835

Forgózsámolyos pótok többnyire szárazárusok voltak, a tartányosok, aszfaltosok, bor-tej-sör- izocukor- nitrogén és még ki tudja, mit szállítók jellemzően nyerges kivitelűek voltak. Pontos típuokat írok holnap.

Előzmény: P.Box (2833)
P.Box Creative Commons License 2013.11.06 0 0 2834

Meg természetesen a pótkocsik típusa amire ezek épültek.

Előzmény: P.Box (2833)
P.Box Creative Commons License 2013.11.06 0 0 2833

Forgózsámolyos pótkocsikra épült felépítmények.. platós, aszfaltos, gabonás, konténeres, tartányos bármi.. amit jellemzően Rábák vontattak. Tudom bármit bármi után lehetett akasztani azért írom, hogy jellemzően.

Ez az aszfaltos Ede létezik még?

Előzmény: Mwin (2832)
Mwin Creative Commons License 2013.11.06 0 0 2832

Forgózsámoly ügyben nem értem a kérdést. Mi érdekel -a forgózsámoly kivitele, vagy  a pótkocsik típusa, amelyekben használták ezeket?

 

Előzmény: P.Box (2830)
Mwin Creative Commons License 2013.11.06 0 0 2831

Gyárilag biztos nem, mert a Rába csa alvázat gyártott, és azt felépítményezte a Budamobil, meg a BVG, meg még ki tudja ki.

Egyébként ma sincs másképp - a nagy gyárak elkészítenek egy járóképes vázat, ami aztán megkapja a felépítményt. A járóképes váz ez esetben nyilván optimalizálva van a felépítmény fogadására, pl van mellékhajtás, kapcsolható szivattyúhajtás, hidraulika csatlakozás, hidraulika tartály előkészítés, erősebb generátor, stb.

Előzmény: P.Box (2830)
P.Box Creative Commons License 2013.11.06 0 0 2830

Sziasztok!

Gyárilag létezett aszfaltfőzős kivitelű RÁBA? És jelenleg tudtok még ilyenről?

A másik kérdésem: milyen forgózsámolyós pótkocsit vontattak anno a Rábák? Különböző felépítmények érdekelnének. Nyergesek nem, csak a forgó zsámolyosak!

Előre is köszi!

pumukli89 Creative Commons License 2013.11.05 0 0 2829

Segítesz,köszi.

Előzmény: montmartre (2828)
montmartre Creative Commons License 2013.11.05 0 0 2828

Szia!

 

Lehet, hogy éppen innen mentettem le egyszer, sajnos már nem emlékszem, ezért elnézést kérek a kép készítőjétől, és tőled is, ha már ismernéd ezt a fotót, de gondoltam, hátha segítek vele:

 

 

További szépséges kis Rábákat!

Előzmény: pumukli89 (2827)
pumukli89 Creative Commons License 2013.11.05 0 0 2827

Köszönöm.Én is csak tiprodom rajta.

Előzmény: Mwin (2826)
Mwin Creative Commons License 2013.11.05 0 0 2826

832.

De a pontos típusjelét nem tudom....

Előzmény: pumukli89 (2825)
pumukli89 Creative Commons License 2013.11.05 0 0 2825

Elütés.(831???)Bocs.

Előzmény: pumukli89 (2824)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!